zwarcie miedzy płytami było naładować stary akumulator
Sprawdź klemy czy sa dobrze założone. Jesli podczas próby zapalania gasna kontrolki to wlaśnie nielacza klemy lub siadl akumulator ewentualnie jakies zwarcie w rozruszniku (najmiej prawdopodobne) jesli nie przygasaja tylko np pyka itp. przy próbie uruchomienia to juz raczej rozrusznik (elektrowlacznik ewentualnie cos sie przycina). Stawiam na to pierwsze....
a to że napięcie rośnie po podłączeniu aku to normalne (wzrost napięcia skutecznego z powodu nałożenia się składowej stałej=napięcie aku i wyprostowanej sinusoidy). Zgoda ale to poniżej już nie jest normalne (autor twierdzi, że za mostkiem nie ma kondensatora) w stanie jałowym gdy ustawie 14V na wyjściu prostownika to gdy podłączyłem plus do woltomierza...
Na wstępie powiem że jestem kobietą i jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o mechanikę. Ale przejdźmy do tematu. Od jakiegoś czasu (mniej więcej 3 tygodnie) moje autko nie chce odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Ojciec próbował naprawić, stwierdził, że gdzieś jest zwarcie i jak jadę mam odkręcać jeden kabelek na akumulatorze jak będzie stał. Tak...
Biedny miernik :( Z autem nic się nie przejmuj, nic tam nie mogło ucierpieć... Na przyszłość, żeby nie było takich niemiłych niespodzianek, warto zapoznać się z instrukjcą dołączoną do urządzenia :)
Witam, fiat seicento 900, rocznik 2001, 90 tys km. Do tej pory nie miał żadnych problemów elektrycznych. Dzisiaj normalnie odjechałem spod domu, przejechałem kilka kilometrów, zostawiłem samochód na 10 minut, wróciłem i nie mogłem odjechać. Kontrolki się ledwie świecą (żarzą), nie ma prądu, żeby zakręcił rozrusznikiem. Szarpięty zapalił i bez problemów...
Daje do sprawdzenia fachowcom Seicento na postoju 12,65V na zapalonym 14,38V pobór prądu 0,71A (10A na mierniku) doji radio czy ładowanie jest to w normie?? dodam że aku 40Ah 330
Nic nie trzeba przerabiać ani nawijać. Kabel sygnałowy od obrotomierza (takiego na 4 cylindry) podłączamy do komputera - pin nr 23.Nawet nie tyrzeba wtyczki ściągać, wystarczy zsunąś osłone wtyczki. Tylko trzeba akumulator odłączyć bo zwarcie i jestesmy w plecy z komupterem sterującym.
Rozładowuje się nowy akumulator na postoju, co może być przyczyną? Od czego mam zacząć szukać?
Witam. Jak w temacie, ale tutaj troszkę więcej szczegółów. Od około tygodnia w czasie jazdy głównie w tracie zapala się (a dokładnie lekko żarzy) kontrolka ładowania akumulatora. Gdy wrzucę na luz to czasami zgaśnie i jak trzęsie auto po dziurach to tez gaśnie. Jako elektryk do 1KV mam pojecie o elektryce, ale samochodowa czasami mnie przerasta :D Akumulator...
Rozładował się akumulator, więc został podłączony i naładowany. Gdy chciałem odpalić silnik nawet nie ruszył, za to światła awaryjne mrugają bez przerwy. Nie wiem co jest grane. Co się może dziać? Nie ma zamka centralnego ani immobilizera, alarmu też nie ma.
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
Witam, znajomy przyjechał dziś do mnie swoim seicentem 900 i jak zgasił silnik i zaraz chciał zapalić żeby przestawić w inne miejsce auto to nie zapaliło, kontrolki przygasały jakby akumulator był rozładowany.. Zmierzyłem miernikiem napięcie, było 12,3V na akumulatorze, jak przekręcił stacyjkę to spadło do 5V przy obciążeniu. Akumulator jest troszkę...
Witam, w seicento 900 wymieniłem szczotki, gdyż ikona ładowania świeciła się na wolnych obrotach, dodając gazu dioda gasła. Wymiana ta nie pomogła. Teraz wymieniłem mostek na nowy i dioda akumulatora w ogóle się nie świeci. Ładowanie jest bardzo słabe. W czym może tkwić problem? Wszystko zostało raczej przylutowane prawidłowo. Jakieś pomysły?
Witam. Mam problem z samochodem seicento 1100 rozładowuje mi akumulator, jest on w dobrym stanie i nie jest stary, zmieniałem na inny i efekt taki sam. Podejrzewam, iż winny jest alarm, chciałbym go odłączyć, ale obawiam się, że samo odpięcie od zasilania nie pomoże, bo pewnie jest połączony z instalacją. Jak odpiąć alarm w tym samochodzie, gdzie się...
Cześć .Proszę o pomoc bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem .Sprawdziłem napięcie ładowania jest 14.5V przy włączonych światłach spada o 0.3V mimo to wymieniłem szczotki bo aku pada po 3dniach postoju .Myślałem że coś pobiera prąd gdy samochód stoi ale pomiar prądu wacha sie w granicach 20mA więc to nie to .Kontrolka od ładowania po zapaleniu gaśnie...
Mam pytanko w czasie jazdy wyłancza mi się ładowanie później wraca.i nie wiem czy to usterka alternatora czy coś zaśniedziało. za pomoc z góry dziękuję
Witam po raz kolejny. Nie wiem dlaczego ale moj temat j/w zostal zamkniety i nie moge nic juz do niego dopisac, a jednak musze. Moze zacytuje moj pierwszy wpis do tego tematu: "Jak w temacie, ale tutaj troszkę więcej szczegółów. Od około tygodnia w czasie jazdy głównie w tracie zapala się (a dokładnie lekko żarzy) kontrolka ładowania akumulatora. Gdy...
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Ja nawet do prądu nie podłączałem prostownika, tylko klemy założyłem na akumulator i bezpiecznik padł. I to jest "dowód koronny" zamiany biegunów, niestety. Wówczas prąd akumulatora płynie bez przeszkód poprzez prostownik, jego diody dokładnie rzecz biorąc. Chyba że jeszcze coś: którymś krokodylkiem prostownikowym zrobił Kolega zwarcie. Bo samochód...
Odpala z popychu, ale nie odpala nadal po przekręceniu kluczyka, akumulator jest sprawny. Był również sprawdzany pod innym akumulatorem od samochodu, który normalnie odpala i jeździ, a samochód nadal nie odpala. Wychodzi na to, że gdzieś jest zwarcie, ale nie mogę go zlokalizować.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
To, że paliwo jest w zbiorniku to mało, pytanie czy jest podawane do cylindrów i czy jest iskra. Jeśli akumulator rozładował się w trakcie jazdy to musi być niesprawny alternator i być może powoduje jakieś zwarcie. Klemy bardzo iskrzą przy zakładaniu na "słupki" akumulatora? Jeśli to wersja MPI (po 2003 r.) to częste były awarie sterownika wtrysku.
Po rozebraniu silniczka problem był taki ze płytka rozdzielcza była zabardzo dociśnięta i robiło sie zwarcie teraz śmiga nawet na 10 A ale dziekuje za podpowiedz ! pozdrawiam
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
Sterowników nie podmieniajcie bo jeśli macie Fiata code to będzie trudno. Sprawdź ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu - skoro program nie naprowadza na inne błędy to może tu jest problem. Powinno byc około 1 bara .Spalenie bezpiecznika Maxifuse za akumulatorem to zwarcie w instalacji wykonawczej układu wtryskwego
Witam Proszę o poradę starszych i mądrzejszych:) W ciągu dwóch ostatnich miesięcy w fiaciku zdarzyło mi się to trzykrotnie. Za pierwszym razem brakło prądu, kontrolki przygasały rozrusznik nie reagował. Pomyślałem padł akumulator.Auto przestało noc po czym rano ku mojemu zdziwieniu odpaliło za pierwszym bez żadnego problemu.Wytłumaczyłem sobie,że może...
jestem za uszkodzeniem regulatora - zwarcie. pomiar napięcia powinien to wyjaśnić. przemawia za tym stan wymienionego akumulatora i zachowanie kontrolki ładowania. jak tam pomiary?
Przekaźnik,o ile mnie pamięć nie myli powinien być obok tego od kierunkowskazów. Bezpiecznik duży obok akumulatora,czujnik/termowłącznik w chłodnicy ,na dole Zwarcie przewodów od czujnika powinno załączyć wentylator. Tu jest trochę o tym. http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=234...
Spróbuj poruszać ten stary akumulator, wstrząśnij nim, jeżeli jest zasiarczony to mu napięcie spadnie :D. Starą Centrę naładowałem było 12,4V po 2h od zakończenia a jak nim potrząsnąłem to już tylko nieco ponad 10V. Siarka powoduje zwarcie w końcu. a 12,3V to nie znaczy że jeszcze powinien kręcić, zrobiła się tzw. "przerwa" i to już koniec.
Witam. Nie napisałeś, czy to SPI czy MPI. W MPI pod klapą silnika z prawej strony nad sterownikiem silnika pod czarną "klapką" masz 2 czerwone przekaźniki - sprawdź prawy (do niego dochodzi zasilanie z bezpiecznika za akumulatorem i wychodzi przewód o którym piszesz - do silnika wentylatora). W moim przypadku - sterowanie przekaźnikiem ze sterownika...
Piszecie o jakichś milisekundach, Avr-ach i innych pierdołach, a pytanie było jasne, czy można? Odpowiem, miałem cinquecento 900i w którym, w czasie podróży padł akumulator (zwarcie celi). Po kilku godzinach jazdy smród siarkowodoru był nie do zniesienia, zatrzymałem samochód i z włączonym silnikiem rozpiąłem klemy. Do domu miałem ponad 300Km i dojechał...
Coś sie dzieje napewno z głownym zasilaniem nawet przy padnietej całkowice centralce powinien krecić jak szalony tyle ze nie odpali, poszukaj usterki w przewodach tych od akumulatora, a moze padł ci rozrusznik i robi zwarcie.,Napewno nie centralka bo tam nie ma obwodów do rozrusznika. Pozdrawiam. Mariusz:.
Witam. Pomocy! Wymieniałem alternator w seicento 900 zetknąłem chyba plus z minusem, bo się zaiskrzyło z kabelka do alternatora. Moja wina, nie odłączyłem akumulatora. Auto nie chce zapalić od tego momentu, kręci jakby chciał zapalić i nic. Pewnie coś spaliłem tym zetknięciem. Może ktoś podpowie.
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Jeśli akumulator daje się naładować i po kilku godzinach ładowania lekko się nagrzewa to raczej nie mam mowy o zwarciu. Posiadam akumulator który nie daje się naładować więcej nić 10V a po około 0,5 godziny zaczyna być już dość ciepły - to jest dopiero zwarcie. A to że wyłącza się radio to jest szybki spadek napięcia na akumulatorze związany z dużym...
witam a jak jedziesz sluchasz radyjka? masz seryjne czy nie? jakis wzmacniaczyk w samochodzie? kumpel mial taki przypadek ze radio mialo gdzies zwarcie i rozladowywalo aku. 2 przypadek moze masz za luzny pasek klinowy na alternatorze, w miare jazdy sie nagrzewa i rozszerza a w konsekwencji zaczyna sie slizgac i alternator nie laduje wystarczajaco mocno...
Już wcześniej pytałem czy jest napięcie na obu gniazdach przekaźników pod pinem 30.Czy pompa paliwa startuje po zwarciu pinów 30 i 87 w czerwonym gnieździe przekaźnika i nie znam odpowiedzi a to podstawa.Sugerowałem bezpiecznik EFI za akumulatorem.
Witam. Mam problem w seicento 900 z lewym kierunkowskazem. To znaczy gdy auto stoi w miejscu na zapłonie po włączeniu lewego kierunkowskazu świeci bez przerywy i wydaje dzwięk zwarcia który dobiega z bezpieczników. Ale gdy nie włączę żadnego kierunkowskazu po wciśnięciu hamulca zapala mi się i świeci kierunkowskaz. I nie zabardzo wiem co mam robić ściągałem...
A pomyślcie, co się stanie, jak jest zwarta jedna dioda plus prostownika głównego? I pomyślcie, nie warto o diagnozy odpiąć kabelek (zielony) idący spod plastikowej osłonki mostka do regulatora?
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
Witam mam samochód Fiat Seicento 900 2002rok wyposażony w instalacje LPG. Teraz wiadomo upały i zaczęły się problemy. W po przyjechaniu z miasta zaparkowałem przy sklepie, zgasiłem samochód, po powrocie do samochodu odpaliłem i pojechałem(samochód odpala na benzynie, po przełączeniu się na gaz zgasł). Aby nie utrudniać innym użytkownikom życia, przełączyłem...
Panowie a wytłumaczcie jedną rzecz, ogólnie na czwartek jestem umówiony z elektromechanikiem, ma sprawdzić rozrusznik itd. Ale ja nie rozumiem jednego, niby przewody, niby rozrusznik ale dziś zabrałem z domu ten akumulator podładowany i po włożeniu do auta, samochód pali jak nowy z salonu, jak latem (nie nagrywałem już bo chyba nie ma sensu) To jak...
Jeżeli to starszy model nie "elegant" to możesz pobawić się nad układem zapłonowym bezstykowym, mam aplikację takich układów, kiedyś nawet jeden zbudowałem, ale nie miałem okazji przetestować. Znajomy zbudował, zamontował i bardzo sobie chwalił mówił, że nareście miał spokój z wypalonymi stykami przerywacza. Aha, jeszcze zapomniałem w maluchu przewód...
Witam! Szukałem podobnych tematów, które przejrzałem z góry na dół, lecz nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak, że Seicento nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka wtrysku i nie słychać pompy paliwa. Szukając przyczyn awarii w instalacji, czasami udało się go odpalić ale zazwyczaj nie trwało to długo. Co dziwne szukałem...
Powtarzam tak jak myślisz nie zrobisz :idea: Owszem można zewrzeć oba przewody razem ale wtedy trzeba koniecznie zmierzyć pobór prądu , wiele chińskich radii na zasilaniu "po stacyjce" pobiera za duży prąd i niestety choć przy takim podłączeniu niby wszystko działa po kilku dniach akumulator jest rozładowany. Włączanie na jednym plusie na jakiś czas...
Witam Przed zimą mój sei doświadczył przegrzania, a co za tym idzie niestety kapitalnego remontu silnika. Od tego czasu po przejechaniu 5-7 km żarzy się kontrolka temperatury cieczy (nie świeci "mocnym" światłem), postanowiłem wymienić czujnik wkręcany w chłodnicę, niestety świeci się nadal. W obawie przed kolejną wymianą uszczelki zainwestowałem w...
Właśnie akumulator ma dopiero 4 miesiące. Odkąd podłączyłem subwoofer zaczęły się spadki mocy . Sprawdzałem czy może kable nie są gdzieś przetarte i nie robią zwarcia ale są całe. Prąd mam podłączony przewodem Bridge 2,5 mm więc myślę że To raczej nie przez okablowanie. Słyszałem coś kiedyś , o jakimś urządzeniu które właśnie zapobiega takiemu czemuś...
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z...
Witam ponownie, mam załozony czujnik Vernet ws2509, wskazówkę założyłem w taki sposób, że zasiliłem zegar z akumulatora i do masy zwarłem wyjście sygnałowe zegaru. Założyłem wskazówkę tak aby pokrywała się z ostatnią kreską(130 stopni). Teraz gdy jadę rano samochodem po osiągnięciu przez dsamochód temperatury ok. 87 stopni następuję jej znaczy spadek(...
Witam ! Pozwolę sobie podpiąć się do tego tematu, coby nie zaśmiecać forum. Dzisiaj temperatura około 30st na dworze plus makabryczne korki sprawiły, że musiałem podjechać po żonę do miasta "bo autko się zepsuło". Objawy - mocno nagrzany silnik, para, śmierdzi plastik. Oczywiście po zaobserwowaniu tych rzeczy - żonka mądrze stanęła i telefon do mnie....
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Dziękuję za szybką reakcję reakcję mój problem ok więc tak Jak sprawdzić bezwładniościówkę A może sprawdzić jeszcze raz czy na za ciąg odpali Pompa paliwa sprawdzona osobno na akumulatorze działa osobno lecz na złączne do pompy paliwa nie ma w ogóle zasilania A imobizera nie widzę przy sterowniku Bezpieczniki sprawdzone wyglądają na ok przekaźniki osobno...
Widzę, że tu pomocy nie uzyskam. Więc proponuję zakończyć ten temat. Wyliczacie rzeczy, od których zaczyna sie naprawę. Przed dziesięcioma laty przestałem naprawiać samochody, ale sposobów postępowania nie zapomniałem. Liczyłem, że na tym forum znajdzie się ktoś, kto miał podobny przypadek i coś mądrego podpowie, jak mi się zdarzało. podajecie akumulator...
Aaaaa. To masz wirnik do roboty, po prostu trzeba zdjąć pierścienie ślizgowe i zrobić co trzeba. Będzie ci też potrzebne trochę rurki izolacyjnej ( może być nawet termokurczka) i tubka Superglue. Ale co dokładnie masz na myśli? jeśli pierścienie ślizgowe były by zużyte to szczotki by mogły nie kontaktować w wyniku czego było by mniejsze pole elektromagnetyczne...
Dawidt23 ...Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają i nie mam pojęcia co na to poradzić, czy jest to wina zasilania, anteny czy jeszcze czegokolwiek innego... Myślę ,że wymiana akumulatora nie powinna wpływać na te objawy. Rozumiem , że w czasie jazdy (czyli pracy silnika) nie możesz nic odebrać ? . A w czasie postoju (przy wyłączonym silniku)...
http://obrazki.elektroda.pl/1981554500_1... Dzień dobry. Postanowiłem wrócić do przeszłości i poczuć logikę elektroniki analogowej. Na dodatek w dość interesującym dla mnie okresie, kiedy to królowały tranzystory germanowe ze wszelkimi ich zaletami i wadami. Założenie było takie aby po zamknięciu drzwi pojazdu (włącznik drzwiowy rozwarty)...
seicento akumulator akumulator seicento zwarcie instalacja seicento
cisco połączenie dmuchać ciepłym powietrzem smarować turbina
siemens pralka instrukcja programator tango
Przepływomierz 4-pinowy Renault Master - opis i diagnostyka Kuleczka z ząbkami i napisem N.m - co to jest?