Jest to element odpowiadający za wspomaganie hamulca tzw. serwo hamulcowe.
Serwo ma zaworek który nie jest szczelny.Jak wypompujesz z niego powietrze to po zgaszeniu silnika cofa się ono powoli z powrotem do serwa.
Pedał hamulca twardy,moim zdaniem padło serwo
Wiesz widzę tylko teoretycznie.Sprawdź przewód który idzie od kolektora do serwa czy nie jest uszkodzony.Druga sprawa to zaworek na nim.Ostatecznie nieszczelne serwo.
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
A ciśnienie paliwa i wydatek pompy sprawdzone? Dolot powietrza szczelny, serwo działa normalnie?
zobacz czy nie pękł przwód do serwa
Czemu regenerowałeś głowice przy takim przebiegu? Jakiś powód? Jak odłączyłeś gaz? zaślepiałeś wtryski od gazu a od cewek odłączyłeś sterowanie dla sterownika gazu? Jakie jest podciśnienie ssania? i co ze szczelnością dolotu? Serwo sprawdzone?
A nie ciągnie gdzieś powietrza? Serwo jest sprawne?
Witam... Sprawa ma się następująco: Autko miało wyjmowane serwo. Po ponownym montażu ... : mam pytanie co było powodem demontażu serwa.
Dzięki bardzo za radę pompa jest sprawna tylko to serwo uszkodzone:) Dzięki bardzo:)
Skoro nie widać wycieku na zewnątrz, to pompa puszcza do serwa.
Okazalo sie ze walniete serwo .
musisz kolego vacuometr podłączyc i skontrolowac czy trzyma vacu po uruchomieniu chamulca dalej poodłaczaj obwody po kolei egr i turbine przewody zaślep i jeśli zostanie tylko serwo i będzie vacu uciekało to tylko jedno zostaje do wymiany
Moźna pobrać sygnał z zapłonu i wykonać proste serwo sterowane z wzmacniacza operacyjnego.
Przyglądnij się jak jest zrobiony kolektor ( baranie rogi) i w jakim miejscu jest kapilara ujęcia podciśnienia do regulatora. Jak walnie wąż od serwo to też utyka jeden gar.
Proponuję sprawdzić gumową uszczelkę przy serwie i opaski zaciskowe na przewodzie od kolektora dolotowego do serwa.
Serwo dwu membranowe zwiększyłoby ciśnienie w układzie co automatycznie dałoby większą siłę hamowania. Zwiększą się obciążenia i temperatura. Czy to wpłynie na złą pracę układu ABS ??
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
po mojemu to ustaw jak trzeba zapłon (odwiedz kilku mechaniorów) miałem tak samo u siebie w karetce (skoda favorit 135L) a teraz cyka jak talala tylko serwo padło może ma ktoś sprawne i niedrogie??
Jedz z tym do porządnego elektryka lub serwisu (elcar wrocław proponuje bo mi tam powiedzieli co jest grane), jak dobrze pamiętam to jest to uszkodzenie sterownika Serwa ABS i niestety żaden serwis ani elektryk ci tego nie instaluje więc czeka cię wymiana serwa ( koszt nowej to od 3500-do 4800) używana 250 do 400 zł. Ja proponuje używaną, bo koszty...
Mały manual do montażu silniczków w Felicji: [url=http://skoda.autokacik.pl/pages/zro... Dodatkowo parę uwag: oryginalnie w Fabii w szereg z potencjometrem od strony zasilania i masy są włączone rezystory , które zapobiegają blokowaniu się serwomechanizmów w skrajnych pozycjach, ja dałem po 100 omów przy potencjometrze 1k....
Rób jak uważszsz, gdyby we wszystkim słuchać takich krawaciarzy to na składanie silnika trzeba by poświęcić ze 2 dni.Tyle pomp wymieniłem i jakoś żadne serwo nidy się nie uszkodziło. Przy takiej prostej czynności jak dokręcenie pompy grzechotka 3/8 z nasadką 13,dokręcam z wyczuciem i ma być.
1. Wszystkie podciśnienia mają być podłączone zgodnie z fabryką (schematem dla danego silnika) 2. Odepnij serwo, zaślep przewód i sprawdź podciśnienie 3. Kod silnika, turbosprężarka, pompa wtryskowa - pełne informacje o tych elementach poproszę.
Może problem z podciśnieniem serwa.
jak komuś więcej informacji do odpowiedzi !!!!!! A chodzi mi dokładnie o przewody hydrauliczne wychodzące od całego serwo do hydraulicznego sterownika ABS. wiesz o co mi chodzi już ???
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Odłącz rurę o serwa i zobacz, co w sumie jest podobnym testem jak hamowanie na wyłączonym silniku. Zobacz czy coś mechanicznie (dywanik) nie ogranicza ruchu powrotnego pedału. Pociągnij go ręką. Jak masz czym, pomierz sobie ciśnienie i zobacz jak się zachowuje. Ale ogólnie wygląda na to że na zluzowanym pedale nie wyrównują się ciśnienia w serwie.
Skoro podmiana przepustnic nic nie daje to trza przedzwonic wiazke idaca od przepustnicy do ECU.
Musisz się dostać do serwa i sprawdzić czy nie zacięła się czasem klapa w nagrzewnicy. Może być też uszkodzone serwo. Przydało by się je wyciągnąć i zobaczyć czy działa bez klapy. Widać je od strony nóg pasażera po wyjęciu schowka. Na rysunku masz pokazane serwa. Chodzi o to od dołu bliżej ściany grodziowej. http://obrazki.elektroda.pl/7844612700_1...
Skoda fabia 2004 1.4 75KM silnik BBY bez gazu wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Świece wymienione, wtryskiwacze wyciągnięte, sprawdzone ok. Ciśnienie paliwa 3 bary stałe. Kompresja 14-15 na każdym cylindrze. Podciśnienie 430 milibar. Serwo, odma zaślepione bez zmian. Egr sprawny, wyciągnięty testowany na stole, zawór par paliwa zaślepiony...
Jeśli pomiar był wykonany prawidłowo, to zbyt duża różnica pomiędzy najsłabszym, a najmocniejszym cylindrem. To raz. Dwa - 17549, 16555 - dziura w dolocie. Wskazania MAP na biegu jałowym poproszę. Po wykonaniu pomiaru, proszę zrobić to jeszcze raz z zaślepionym przewodem serwa i EVAP.
Przeczytałem wszystkie posty i myślę że są bardziej lub mniej trafne. Tak jak napisał kolega /gerg/ pominąłbym kwestie zasilania ponieważ samochód posiada dwa niezależne obwody zasilania i rzadko się zdarza by padły obydwa jednocześnie. Krzywki na wałku rozrządy to też trafna sugestia. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to nie jest to az tak oczywiste...
Dobry diagnosta może zostać np doradzcą technicznym serwisu, fajne stanowisko w sumie. Mało naprawia sam, raczej nakierowywuje serwisantów na trop usterki. Mechanik czy elektryk może wymienić pół auta, zgodnie ze sztuką i fachowo, ale sztuką jest wymienić tylko ten jeden uszkodzony element. A do tego potrzebna jest jednak szeroka wiedza z zakresu elektryki,...
A ja mam takie pytanie mógł by mi ktoś podać schemat układu hydraulicznego abs i serwo ???? Po prostu gdzie idzie przewód bo mam wszystkie rozkręcone . dokładnie to przerabiam anglika . i nie pamiętam gdzie który szedł . dokładnie chodzi mi o model z 2005 r. z silnikiem 1.4 tdi bez asr i esp
Witam.Po wymianie serwo wszystko było w porządku,skorupa równo pracowała.Stało się to gdy wracaliśmy wczoraj z ryb.Gdy dziś rano zapaliłem silnik pracował też równo(na ssaniu) i dodając gazu wchodził na obroty.Zobaczymy czy w czasie jazdy będzie się powtarzać wczorajsza sytuacja.Pozdrawiam
Witam użytkowników Fabii. Mam te same problemy od kilku miesięcy ze wspomaganiem układu kierowniczego: czasami przygaszają światła, słychać jak startuje serwo, czasami wyczuwalne są opory przy skrętach. Jeśli to pompa, która jest droga, a serwis oferuje jej tylko wymianą na nową, to czy istnieje możliwości jej naprawy. Czy ktoś z użytkowników Fabii...
Szkoda dzis posprawdzalem wszystko i jest ok chyba tez dam spokuj chociaz troche denerwuje to ale wnioskuje ze to moze byc serwo daje taki odgłos Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/4661010600_1... to urzadzenie odpowiada za ren glos po odlaxzeniu na chwile tego przestalo buczec
Witajcie. Pacjent jak tytule. 220.000km przebiegu. Objawy są takie że wali błędami bogatej mieszanki. Trzęsie całym silnikiem i nadwoziem na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Obroty falują szybko i w zakresie biegu jałowego. Po lekkim dodaniu gazu nadal trzęsie, dopiero powyżej 1200 obr drgania zasikają. Puki jest zimny i trzyma wyższe obroty jest ok....
Witam. Od pewnego czasu pojawia mi się problem z Fabią 1 1.2 12V (AZQ albo BME). Wygląda to tak, że czasami przy gwałtownym przyspieszaniu potrafi sobie "czknąć". Do wczoraj w ciągu roku zdarzyło się to może ze 30 razy, ale już wczoraj pojawił się przy tym błąd P0171 i zapalił się check engine co się wcześniej nie zdarzało (błąd usunąłem na parkingu...
Witam.Grzebię sobie przy tyum wózku z ciekawości,na rybki w sam raz.Przyczyną tych bolączek(przezemnie opisanych) była uszkodzona membrama serwo.Po wymianie na sprawne skorupka dobrze sobie radzi po nadwiślańskich wertepach.Dziękuję za zainteresowanie.Pozdrawiam
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Dzięki kolego. Przyznam, że uruchomiłem ten temat również na forum posiadaczy Octavii i oto co dodatkowego ktoś tam dopisał: "Oczywiście wyjście z tych pinów trzeba odseparować minimum szeregowym kondensatorem ( 0,22uF ). Jednak jeśli to wyjście ma być wyjściem z prawdziwego zdarzenia to trzeba dołożyć dodatkowy układ separujący tak, by uzyskać jak...
Tak wyzej wymienione objawy byly w moim Mpi. Przyczyny byly takie . Egr Wydech tumik srodkowy do wywalenia przegub elastyczny wydech. I o dziwo klocki hamulcowe sie konczyly Do tego czujnik rozrzadu Jezdzile do 3. Dignosto i wgrywli mapy i kasowali a jak wymienile klocki i tlymik przeszło całkowicie. Gra jak muzyka pali od kopa. Raz mi sie dlawil jak...
Elektromagnes ?? Myślałem że jakiś serwomechanizm jak np w modelach latających gdzie PWMem wypracowuje się kąt wychylenia stateczników, tak mi to wyglądało po zdjęciu kapturka plastikowego tzn. w zależności od kąta obrotu poprzez mimośród zmienia się położenie liniowe zaworu. Ogólnie nie mam jak wykonać adaptacji chyba że wykona się sama robiąc rundkę...
witam. problem polega na przypadkowym wypadaniu zapłonu na wolnych obrotach. silnik sie nieraz buja i ma o około 80obr zbyt niskie obroty. bład to P0304 sporadyczny podmieniłem: -sondę -egr -przewody -swiece -cekwe sprawdziłem: -czujnik temp. -przepływke -zawór odsysania oparów -serwo -szczelnosc dolotu -prace łopat w kolektorze .-wtryski adaptacje...
standardowy problemktory zaczal sie juz w polo w 2000 latach, zapewne CLIMATIC ? Skoro jest dwustrefowa to raczej Climatronic... taki panel mogę dostać u siebie w Toruniu za 80 zł, montowany jest na 4 wkręty ten Panel ma naprawdę funkcję bardziej zaawansowną jak tylko pokrętła?(...) i żeby się do tego dostać trzeba rozłożyć deskę Ja tam od VAGa ekspertem...
Natomiast nieszczelność nigdy nie przełoży się na zmniejszenie wskazań MAP. To zwal wąż z serwa hamulców i zobaczysz czy się nie zmieni.
witam wyskoczyly mi po diagnostyce silnika takie oto bledy: 01087 Podstawowe ustawienia nie zaistniały oraz 00282 Serwomotor pozycji przepustnicy – V60 i tak sie zastanawiam co one konkretnie moga oznaczac gdyz opis jest nie zbyt szczegolowy dla poczatkujacego. Jakby ktos mogl pomoc bym byl wdzieczny. Pozdrawiam
Sprwadź wężyk idący od serwa do kolektora dolotowego, czy nie ciągnie lewego powietrza, nie czyściłeś przypadkiem przepustnicy?
! mam bardzo zabudowane dzwi - drzwi składają sie z dwóch blach - wewnętrznej i zewnętrznej - w mojej starej skodzie wyglądało to mniej więcej tak: (na zdjęciu jest jakiś golf, a nie skoda, chodzi tylko o przykład) http://obrazki.elektroda.net/97_11643525... a w peugeocie mam wewnętrzna blachę puszczoną po całości: nie widać nawet szyby, (ten...
Już dotego doszedłem bynajmniej tak mi się wydaje. Okazuje się że część nagrzewnic mk5 do sterowania recyrkulacją i spiętrzaniem wykorzystuje dwa serwa i zależność między nimi ustalana jest przez sterownik, zaś część wykorzystuje jeden serwomechanizm a klapy są powiązane mechanicznie. Założyłem inny sterownik od klimatronika tyle że od skody i nie szuka...
Nie znam się aż tak bardzo na mechanice chodź staram się sam naprawiać z pomocą dobrych ludzi z forum. Miałem podobnie w Skodzie i problemem okazał się przewód podciśnienia od serwa. Przy naciśniętym pedale hamulca obroty spadały a jak się puszczało podbijał obroty.
Brak błędów na komputerze, czujnik położenia wału drugi, filtry dwa wymienione, zaworek zwrotny nowy założony. Podejrzewam właśnie pompę podciśnieniową. Ale czy możliwe, że przycina się i nie daje ciśnienia. Zauważyłem również, że w króćcu od serwa było delikatnie zaolejone. Może pompa Vacum puszcza już??
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
z całą pewnością problem leży w elektronicznie sterowanej klapie gaszącej, przy zwykłej - sterowanej podciśnieniowo - silnik nie przechodzi w stan pracy awaryjnej a już z całą pewnością nie wywala jej błędu sterownik - fabryka miała udoskonalić konstrukcję a tu stało się wręcz przeciwnie - stały problem jest z tymi serwomotorami tych klap.
od dołu pompy cieczy, nie widać go, bo poniżej jest pompa serwa kierownicy Ps. Złoty, chce Ci go się wymieniać, bo mnie nie, niech se dłubie pod domem
Witam Panowie mam taki problem potrzebuje firmware oraz pliki konfiguracyjne do sterownika landi renzo fabrycznie montowanego w skodach. Serwonik VW Seat Skoda BXW 1.4 L SW: LR202021g24 Sytuacja jest dosyć trudna bo do centralki ogólnie ciężko się połączyć mimo tego ze wygląda jak standardowy omegas. Mi się udało programem VGI Tool i niestety w euforii...
W tej cenie ocierasz się już o Passata B6 z początku produkcji a ten miał już kompresor ze sterowaniem proporcjonalnym (liniowym) Inna sprawa to te silniczki i potencjometry, kiedyś ich cena na kolana powalała, dzisiaj to grosze kosztuje ale kilma rewelacja. Z 35 stopni na 21 w 4 osoby bocznymi drogami to żaden problem, sam to sprawdziłem. Dzisiaj mam...
jak będzie tak samo to zdejmij wąż podciśnieniowy z serva i sprawdź czy koło łatwo się obraca. Miałem parę lat temu taki sam przypadek w skodzie octavi ,podmieniałem zaciski i nic wkońcu zdjąłem wąż podciśnienia z serwa i koło z tyłu zaczęło się luźno obracać .Po wymianie serwa klient do dzisiaj jeździ i nic się nie dzieje. :D Przeciesz napisał że...
Witam. Kolega ma klimatronika? Sprawdzone były klapki od nadmuchów? Często spotykam się że nieprawidłowo pracują serwomechanizmy-silniczki wraz z potencjometrami. Bez urządzenia diagnostycznego najprościej odkręcic taki silniczek i ręcznie ustawiac klapy,wtedy temperatura powietrza powinna się zmieniac. Oczywiście tak jak Kolega wcześniej pisał odpowietrzenie...
I jak na złość do tego wszystkiego jeszcze dzisiaj braklo hamulców. Przy zahamowaniu pedal zrobił się twardy i nie można go wcisnąć w żaden sposób bo coś pompuje go w górę. I jak nacisne na niego noga to słychać syczenie. Dodam że dwa serwa miałem już wymieniane... Czy te usterki mogą łączyć się w jedno ? Jaka część może to wszytko psuć?
Problem znany błąd 4F7 przy diagnostyce na climatronicu, silnik stanął w pozycji - grzanie do środka kabiny . Przy bardzo uciążliwym demontażu tego silnika od strony nóg pasażera, udało się go wytargać. Co ciekawe, wisząc na kablach silniczek zaczął banglać, wygląda jakby zacięło się coś po połączeniu z dzwignią klapy na nagrzewnicy. Rozebrałem , przeczyściłem,...
Jak nie ma wycieków przy zaciskach albo cylinderkach to może leje do serwa?Ale to powinieneś zauważyć jak już wykręciłeś pompę.Może dawniej się robiło takie rzeczy ale to nie polonez by wymieniać uszczelniacze.Na moje oko popsułeś pompę.
Dzięki, ale to już zostało zrobione przy wymianie klocków. Do tego czasu poczytałem o podobnych przypadłościach w innych markach (skoda superB i Vw vento) na elektrodzie. Za dnia sprawdzę: ...czy czujnik stopu nie blokuje konieczności cofania się pedału hamulca, oraz podciśnienie serwa. Jak to wykluczę, będziemy myśleć dalej...
1.6 to zapewne AKL...jeżeli w sterowniku nie ma błędów to łapie gdzieś lewe powietrze,do wymiany uszczelki kolektora dolotowego-wszystkie osiem to taki „pakiet startowy”Sprawdź dokładnie odmę,szczególnie tą małą harmonijkę i cienką rurkę koło przepustnicy nie może być żadnego pęknięcia.Spotkałem się również z uszkodzoną rurką podciśnienia...
Tak samo jak wersja z automatyczną klimą - Przecież to cudowny wynalazek, ustawiasz 20 stopni i jedziesz. Jeździłem Corollą E12 z automatyczną klimą, jeżdżę Octavią IIFL z automatyczną klimą - nie uważam tego za cudowny wynalazek. Jest więcej kręcenia (a w Corolli klikania) niż przy manualu. Słońce przyświeci na deskę i już automatyka wariuje. Po mieście...
Ms podpiety jest do seryjnej instalacji, wiec nie bardzo jest co tu zmienic. Poza tym sera pali dobrze. Moze wina lezy po stronie cewki, a raczej po stronie dwell control. Bede musial jeszcze to sprawdzic. Szukalem ale nic nie znalazlem na temat mojej cewki i modulu zaplonowego czy ma on w sobie dwell control, a jesli nie to takie czasu ustawic.
Witam Na wstępie silnik jest zagazowany ale LPG wykluczam (sprawdziłem wszystko na pewno jest ok). WN świece sprawdzone, lambda działa. Usterka ma charakter losowy. Najczęściej pojawia się w gorące dni po kilku kilometrach i zawsze po drugim odpaleniu. Tzn jak odpalam na zimnym jest ok zajadę 2km na stację to potem się zaczyna nietrzymanie wolnych obrotów....
tester serwo serwo naprawić serwo spalone serwo
transmisja sygnałów analogowych drukarka canon pixma papier autoalarm astry
toshiba satellite sterowniki service manual
Optymalne wartości MouseThreshold w Windows 10 Jak zdjąć pierścień osadczy? Poradnik krok po kroku