zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Może miałeś szczęście i jeszcze co z tego będzie. W trybie natychmiastowym do sprawdzenia dolot ,chłodnica powietrza i turbo. Po prostu zaczął chodzić na oleju który pojawił się w dolocie.
http://obrazki.elektroda.net/64_12267164... Tam na obrazku masz pokazane co i jak
Dokładnie odwrotnie.Skrzynia z benzyny w dieslu- wysokie obroty,niska prędkość.
A widzisz kolego. Tak jak pisałem im niższa temperatura tym czas grzania świec dłuższy. Masz prawdopodobnie zwarcie na czujniku temperatury i komputer nie załącza świec. Odepnij wtyczkę od niego i zobacz czy lampka świeci dłużej, a wtedy zapali od obrotu.
Im większa wartość w mg/skok tym mniejsza dawka. Optymalna wartość dawki zawiera się w zakresie 3,5 do 4,0 mg/skok czyli musisz Twoją zmniejszyć. Sprawdzając wartość dawki pamiętaj aby wyłączyć wszelkie odbiorniki prądu typu klima, dmuchawa, radio itp.
Wykręcić zamek , przesmarować i będzie dalej działał Kilka razy przerabiałem w kilku autach Porada w stylu falują obroty, to wyczyść silnik krokowy.
obroty powinien mieć ok 1000 obr/min
posiadam takie auto "taczkę":) od ponad 10 lat miałem już z nim chyba wszystkie możliwe przeboje, na falujące obroty szczególnie na wolnych pomaga umycie przepustnicy, zwykłą benzyną na szmatce lub pędzelek. bez jej zdejmowania. ale mówię tu o silniku 2.0 v8 ADY sharan MK1
No skoro czujnik Halla, to nie czujnik obrotów wału.
Przyłączam się do wypowiedzi elektrit żle ustawiony aparat zapłonowy miałem to samo w swoim
Wymieniłem wiazkę do pompowtrysków, a dalej wyskakują błędy. Dodano po 4 Po wymianie wiązki jest lepiej powyżej 2500 obrotów. Poniżej ma ciężko aby wejść na obroty.
No... :) a więc tak jak przypuszczaliscie...turbo było w stanie agonalnym... Po wymianie turbinki auto śmiga... :rolleyes:Moc wróciła... :shy: Takze sigwa18 wielkie dzięki za pomoc :) Czy teraz jakoś szczególnie muszę dbać o turbinke? Np.nie wkrecac na jakoś specjalnie na wyższe obroty?
Witam, obroty silnika to 880 przy czym słychać jakby telepotanie. Przestawiam vagiem , obroty podchodzą do około 920 zapisuję, testuję jeszcze raz i jest ok. Po ponownym uruchomieniu silnika obroty znowu wracają na 880, ale tylko jak jest silnik nagrzany. Jak jest zimny to obroty trzyma wyższe.
Ten w aparacie zapłonowym,zobacz czy jak kręcisz to w vag widzi obroty?
DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA PODPOWIEDZI USTERKĘ ZLIKWIDOWAŁEM ZAMYKAM TEMAT
Sprawdzałeś poziom oleju w silniku ?????? Czy ta kontrolka świeci się od razu czy po przekroczeniu jakiś obrotów ????
Więc jaka może być przyczyną? Wentylator chodzi bez przerwy na pełnych obrotach.
Jest paliwo w przewodzie ale nie zacznie wypływać dopóki nie popchnie go pompka. Generalnie startuje wiatrak na małych obrotach i włącza się świeca żarowa, po chwili gdy świeca osiągnie wymaganą temperaturę zaczyna się pompowanie paliwa i wtedy następuje zapłon. No i potem wentylator wchodzi na obroty.
Oleju ulej. Nie może być ponad stan, BIP'y są do przyjęcia jeśli nie trzęsie silnikiem na wolnych obrotach.
Ale na niższych obrotach masz 89%...
Różnie mówią czujnik położenia wału lub Halla.Olej nie wycieknie bo jest powyżej stanu oleju i montowany w bloku a nie w misie olejowej.
Ma pełen bak A obroty widać tylko wtedy gdy na chwilę odpali A tak to nie pokazuje obrotów
Zapytaj się osób które poprawiają mapy do tego. Oni raczej nie zwiększają dawki tylko dają ją przy niższych obrotach.
Rozumiem, tylko dlaczego po wcisnieciu sprzegla objawy ustaja? Samochod pali i jezdzi calkiem dobrze, nic nie przerywa, nic nie szarpie. Tylko te wolne obroty.
Też mnie to zastanawia. Podłączę oscyloskop, zobaczymy co się tam dzieje
Powinieneś zacząć od diagnostyki komputerowej, zobaczyć co powie sterownik.
To będzie problem z czytnikiem obrotów.
Witam serdecznie czy ma ktos moze jakis opis do programu sequent fast po Polsku bo niewiem jak zrobic dobra mape bo same zczytanie z paliwa niebardzo funkcjonuje nadal ma lekkie dziury i czasami przerywa na wolnych obrotach okolo 700 obrotow na min. (sharan vr6) bardzo dziekuje za pomoc swoja droga to bedziesz mial problemy z gazem - silniki vr6 nie...
Witam, mam taki problem po odpaleniu auta bardzo wysokie obroty i czarny dym z wydechu. pomoże ktoś?
Sprawdź poprawność ustawienia rozrządu. Ew mogło nastąpić tzw. rozbiegnięcie się silnika, lecz przy takim objawie raczej by nie zgasł lecz wkręcił się na maksymalne możliwe obroty.
A moża katalizator zapchany i turbina się nie wkręca na obroty.
Oczywiście , jest to normalne .Sprężarka jest napędzana spalinami i im bardziej wciśnięty gaz tym wyższe ma obroty . Przy puszczeniu gazu spreżarka wytraca obroty .
Nie ma impulsatorów w milach i kilometrach,w sharanie są X4,X8,czyli jeden obrót cztery lub osiem impulsów w zależności od skrzyni biegów automatyczna ,manualna .
A u mnie było powietrze w paliwie. Wymieniłem filtr na taki który nie ma zaworka powrotnego i autko pali idealnie. Co ciekawe powietrze było widoczne przy podwyższonych obrotach.
Napięcie zmierz w instalacji - na wolnych i na podwyższonych obrotach...
Mam problem z Sharanem ADY (założona sekwencja). Odcina przy 4500 obrotów. Aparat dobrze ustawiony. Wymieniony czujnik Halla. Czujnik wału. Moduł zapłonowy z cewką. I nic... P.S. Jak sie go szybko wyłaczy i wlaczy to chodzi ok ...do ponownego uruchomienia...;( pomocy....co robic !!
koledzy mam pytanko jak podnieść obroty na pompie w VW Sharanie rok 97 1.9tdi 110 km bo ma troszkę za mało 840 troszkę nim trzęsie na wolnych proszę o pomoc.
No to trzeba namierzyć problem związany właśnie z obrotami silnika.
Sprawdz zachowanie klapy w kolektorze dolotowym, może sie przycina
uszczelki na pompowtryskach
Witam, VW Sharan 1,9 tdi 200rok, kod silnika AUY. Auto jedzie, ale nie ma mocy. EGR odłączony, wymieniona turbina, pompa paliwa, przepływomierz, wtryski, zawór n75, n239. Wszystko to jest wymienione a mimo to auto nie ma mocy od 1000 obrotów. Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem z sharanem 98 110 miga kontrolka świec żarowych totalny brak mocy jak przy zwykłym dieslu i nie wchodzi na maksymalne obroty czy to mogą być świece
a czym ty to diagnozujesz ?
Czujnik odpiąłem ponieważ był uszkodzony i nie miałem świateł stopu. Wtedy tez sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i może coś przypadkiem rozłączyłem, jakiś przekaźnik albo coś? Dodam, że zarówno po założeniu czujnika nowego jak i starego moje objawy sie utrzymują. Ja to łącze ze sobą ponieważ rano jechałem sharanem i było wszystko ok. Podstawiłem go...
Witam. Mam problem z klimą w sharanie. Klima niby się załączy ale wentylator chodzi na bardzo wolnych obrotach i rurka robi sie strasznie gorąca nie możliwa do dotknięcia. Czy to będzie jakiś czujnik czy tak jak opisują zatkany układ? Pozdrawiam
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Poziom oleju się sprawdza na ciepłym silniku odkrecajac jedna ze srób przez którą się olej dolewa. Jak olej zaczyna wypływac przez ten otwór to znaczy że jest odpowiedni poziom. Trzeba uważać żeby nie odkręcić nie tej śroby co trzeba ponieważ można odkręcić opaskę od biegu wsteczne i wtedy jest lipa
tak jak juz pisalem mam blad : 16622 i 16725 co z tym zrobic a auto na wolnych obrotach chodzi rowno jak dodam gazu do sie dusi nie wchodzi na obroty albo ciezko- pomalu wchodzi.
Jaka jest dawka paliwa, kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury? Ale przy Wolnych obrotach czy przy tym 1800 ??
Jak wyżej pisałem sprawdź czujnik i jaką temperaturę widzi sterownik, bo gdy odczytuje np. temperaturę ujemną to automatycznie zostaje zwiększona dawka paliwa ( w konsekwencji wzrost obrotów )
Jak z nawiewem w środku, daje ostre ciepło czy jest zależne od obrotów silnika?
Witam,mam problem z Sharanem,do 2500 obrotów wcale nie jedzie,jeżeli ktoś mógłby przeanalizować logi,byłbym wdzięczny. DPF off ,egr off, podmieniane przepływka, zaworek podciśnieniowy, nowe turbo... http://www.vaglogi.pl/log-003_010_011_8R... http://www.vaglogi.pl/log-003_010_011_8R...
Kontrolka zaczyna migać to obrotomierz Odwrotnie...jak obrotomierz przestaje działać to kontrolkę uruchamia, więc napraw licznik lub obwód kontroli obrotów...
Witam 515 to jest błąd czujnika wałka krzywkowego,czujnik halla. A czujnik wału to dwie różne rzeczy. Dodano po 1 Po odpięciu tego czujnika silnik powinien na chwile zmienić obroty.
moze poprostu przekaznik jest zepsuty ktory steruje wentylatorem ja mialem taki problem w audi i trzeba bylo go wymienic:)
Witam. Pierwszy raz pisze na forum więc proszę o wyrozumiałość. VW Sharan 1.8t benzyna - mam problem i nie wiem jak go ugryźć. Kupiłem w czwartek i okazało się że podczas jałowego biegu przy dodawaniu gazu między 2000 a 3000 obrotów dławi się i nie wchodzi płynnie na obroty. Podczas jazdy problem podobny, między 2000 a 3000 szarpie samochodem a powyżej...
To klika pompka od dogrzewacza...
Witam... Mam taki problem mianowicie gdy odpalę z rana auto, to na ssaniu migają mi światła a obroty skaczą , po rozgrzaniu się auta wszystko wraca do normy. Mowa o Sharan MK2 1.8t LPG Dodano po 5 Proszę o opinie, wskazówki co mam zrobić lub czego się czepić ....Pozdrawiam 😀
http://img251.imageshack.us/img251/5640/... Nie słyszałem żeby sharan posiadał grzałki silnikowe ale mogę sie mylić. Zeby sprawdzić piecyk zmostkuj czujnik temp.nr 5 odpal na zimnym silniku i po chwili powinno być słychac "huczenie" spod progu nr 2. Jeśli nic sie nie dzieje to trzeba po kolei sprawdzić bezpiecznik, przekaźnik ,pompkę paliwa,...
sprawdź zasilanie na czujniku
ostatnio mialem podobne problamy ale to wyniklo z zapowietrzenia ukladu chlodzenia dopiero po pelnym odpowietrzeniu uklad podgrzewacza zaczol dzialac normalnie a odpowietrzenie wygladalo w taki sposob ze przodem auta wjechalem na rampe na wysokosc ok 1.2 m ipotrzymalem kilka minut na srednich obrotach
zaraz będę sprawdzał wycieku nie było, teraz na spokojnie patrzyłem dopiero na wyższych obrotach auto rusza tyle co podjechałem pod warsztat
na jakich obrotach gasnie lampka alter. 120A bosch
i jak postępy?
Termostat nie przełącza obiegów.
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...
Są moduły tempomatu autonomicznego z którego wychodzi linka, opel omega , e36 , volvo do 98r, peugeot 406, . Po prostu podpinasz, zasilanie, manetke, pedały , i sygnał prędkości i linkę na przepustnicę. Dodano po 2 Taki tempomacik ładnie sprawuje się w regulacji prędkości obrotowej silników stacjonarnych , po prosu sygnał prędkości zastępujesz obrotami.
Za mała różnica temperatur między wnętrzem pojazdu a zadaną temperaturą. Spróbuj nagrzać wnętrze do powiedzmy 25*C a następnie zadaj klimie LOW i włącz AUTO, dmuchawa powinna ruszyć na max. obrotach
nastawnik do regeneracji (czyszczenia)
Mam problem sharan 2001 tylni wentylator chodzi ale nie leci powietrze z nawiewow w podsufitowce dodam że jest climatronik wentylator chodzi płynie na niskich i wysokich obrotach a w nawiewach zero
cisnienie na cylindrach?
Moim zdaniem turbina puszcza olej. Jaki jest przebieg tego silnika ?
Już mi ręce opadają co sprawdzić ?POMOCY
Witam, otóż mam problem z Sharanem 2.0 TDI 2005r. brak mu całkowicie mocy na niskich obrotach,podłączałem vcds-a z tego co wydaje mi się podejrzane to to że egr jest cały czas otwarty na 100% przy każdej prędkości i przy każdych obrotach,dodaję logi i proszę o ich analizę,będę bardzo wdzięczny za pomoc....
Problem z odpalaniem rozwiązany. Po odpięciu wtyczki czujnika silnik odpalił bez najmniejszego problemu. Zaraz po odpaleniu podpiąłem czujnik i od razu obroty delikatnie się zmniejszyły czyli jakby komputer odbierał, że silnik jest ciepły. Tylko mam jeszcze takie pytanko czy ten czujnik jest odpowiedzialny za przekazywanie informacji na deskę rozdzielczą...
W czym mamy Ci pomóc? Ciśnienie zmierzyłeś?
Witam, po zakupie auta zauważyłem dziwne stuknięcie po stronie kierowcy, słychać, gdy auto trochę dłużej stoi i temperatura jest poniżej 6 °C. Po przejechaniu paru km stukanie całkowicie cichnie. Sharan II 2.0 TDI 2014 r. 317 tys. km, auto posiada dogrzewanie silnika Webasto. Miał ktoś podobny problem? Po wduszeniu sprzęgła stuka tak samo, i obroty...
Kolego masz zapłon opóźniony, czyli musisz przyśpieszyć, pompę przesuń zgodnie z obrotami silnika, wskazanie 55.
Wyczyscilem rowki komutatora i poki co dziala, na kazdych obrotach dmuchawy :) dzieki i pozdrawiam
Witam.Orientuje sie ktos,jakie prawidlowe wartosci czasu wtrysku sa dla silnika 2,0 8v 85KW w VW Sharan,bo u mnie na wolnych obrotach nie schodzi ponizej 4,5ms.A w momencie gwaltownego otwarcia przepustnicy czas wtrysku na maksa osiaga tylko 18ms a chyba powinien wiecej,i z tad pewnie brak mocy i dlawienie silnika podczas dodawania gazu,a na wolnych...
Jaka plastikowa rurka? Może rura do IC? ".... całkowity brak mocy na pełnym zakresie obrotów.." --nie masz racji.
Jaka ilość czynnika w układzie?
Jeszcze raz dzieki, będe sie stosował. Temat do zamkniecia.
Tak właśnie czuje jak by turbo wolno wstawało, jutro sie wezme za ten EGR i napisze co dalej. Logów nie zrobie bo jedyne co mogę to odczytać błędy, VAG-iem sie nie podepne, a VCDS zacina się po wejściu w bloki pomiarowe.
Pojawia się jakiś błąd w programie diagnostycznym ?
Gdyby padło koło alternatora to powinno szarpać paskiem głównie na wolnych obrotach. A co do sprawdzenia to masz rację...... nic prostszego.
...jakoś bardziej bym ufał multimetrowi niż diagnoskopowi, przynajmniej w kwestii działania regulatora napięcia. Przy ok. 2500rpm na akumulatorze powinno być 13,8-14,2V na wolnych obrotach może być mniej.
ok. dzięki za odp. zmiana kółka jak rozumiem chodzi o obroty jakie alternator ma ma mieć?
Obstawiam wtryskiwacze. Wrzuć logi grupy 001 013 023 na rozgrzanym silniku bez świateł i dmuchawy, na wolnych obrotach. Log ma trwać około 20 sekund.
A sprawdzałeś sygnał z czujnika oscyloskopem?
EGR, bym odpuścił sobie. Masz za mało wiatru, sprawdż przewody i sztange. Czy obroty wahlują?, bo kąt wtrysku skacze.
Logi na wolnych obrotach? Jeżeli tak odłącz mu przepływomierz i odpal.
A jak w tym czasie zachowuje się wskaźnik temperatury? Stoi w pionie, leży czy wychyla się poza pion?
No przecież napisałem co wymieniłem, dodatkowo zniknął jeszcze jeden objaw o którym autor nie pisał ale w internecie często występuje -tak coś jakby wypadanie zapłonu na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika do jakis 50 stopni.
Panowie rzecz ma miejsce na benzynie z wyłączoną automatyką gazową. Następuje pływanie obrotów w najlepszym wypadku lub gaśnie
A jaką metodą doszli do wniosku że to dmuchawa ? Jest możliwe że dmuchawa działa ale nie osiąga odpowiednich obrotów.
Witam wszystkich mam problem z mocą w Sharanie 1.9 tdi 115 km. silnik AUY 2001 po wymianie oleju+filtr i filtra powietrza sharan nie ma mocy na wolnych obrotach dopiero po 3 tys obr.silnika zaczyna się normalnie się zachowywac proszę o pomoc może to filtr powietrza jakiś lewy proszę o pomoc !!! przed wymianą było o.k.
Witam mam pytanko odnośnie vw sharan 2.0 b z 1995r a chodzi o to jaka prędkość powinna być przy np. 3000 obrotów na każdym biegu bo niedawno kupiłem takiego sharana i bardzo mnie to dziwi że na 5 piegu przy obrotach 3000 auto ma tylko 100km/h czy one tak mają? Jeżeli chodzi o sprzęgło to nic nie słychać i nie czuć żeby się ślizgało a auto nawet ładnie...
obrót sharan sharan czujnik obrót centralny zamek sharan sharan
zamiennik pilota alarmu alkoholem izopropylowym schemat budzik
czarna lista zasilaczy regulator wentylatora
ELTA 2399N – regulacja auto stop, pozycjonowanie funkcji w gramofonie, mechanizm, śruba, serwis Schemat zapłonu Citroën Jumpy 1.6i 2000 – układ, piny, cewka, ECU Magneti-Marelli IAW 8P