EGR nie działa sprawdź czy nie masz dziurawej gruchy i nie ucieka podciśnienie. Coś nie tak z turbiną, przejrzyj sterowanie, w ostateczności czyszczenie turbo.
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny.
Sprawdzałeś Turbo na ewentualne luzy ? Bo to wygląda Turbo które zorbilo papa albo spaliny nie trafiają do Turbo tylko gdzieś jest dziura.
Jesteś pewien, że VAG 1.8 Turbo nie ma EGR?
16622 G 31 zbyt wysoki sygnał.
To można sprawdzić endoskopem.
W czym mamy Ci pomóc? Ciśnienie zmierzyłeś?
To masz turbo do roboty a intercoler i cały dolot do wyjęcia i umycia
Dziękuje a jak sprawdzi turbo?
Wymiana części na pałę czy była jakaś diagnostyka robiona? błędy, parametry rzeczywiste i oczekiwane, logi...
Turbo trzeba koniecznie wyjac. Nie ma z tym duzo pracy.
Za niski dźwięk jak na turbo
A sprawdziłeś czy wężyk do czujnika w sterowniku nie jest zapchany? I jak masz sterownik na wierzchu to prześwietl żarówką wiązkę ecu-zaworek i ecu-przepływka. Zanim turbo zaczniesz szarpać.
Po awarii turbo masz pewnie w tłumikach olej. Polataj i powinno się uspokoić. No wyczyścić IC tez nie zawadzi ale to więcej już pracy. Jak na sprzedaż pewnie olali temat znając życie.
właśnie do gruchy nie dochodzi ciśnienie
Podpięcie do VW_Toola sprawę wyjaśni.Jak będzie miał "ciśnienie w kolektorze dolotowym-wartość doregulowana" to do roboty turbo.
Ja to robiłem bez demontowania pasa, płyn chłodniczy spuszczałem i rurę od IC ściągałem, ale w VR6 może luźniej 🙂 nie ma Turbo
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Witam kolejnym problemem jest w moim sharanie to turbo spręzarka zamierzam sie juz cos z tym zrobic bo przy duzym obciązeniu wyciąga mi olej ,co lepiej jest wymontowac i oddac gdzies do regeneracji ,czy kupic uzywaną ,macie kogos co solidnie naprawia ? czy lepiej jak to spzedam w tym stanie co jest a kupię jakiegos Dooga podoba mi sie wersja Grand Carawan...
Czy egr masz zaslepiony? Dodano po 14 Przeplywka glupoty pokazuje , lekko obcina ci dawkę paliwa. Popatrz też nieszczelności czy nie masz gdzieś pomiędzy turbo a kolektorem. Ewentualnie sprawdź wężyki. Turbina też nie pakuje tyle co wymagane.
czy ktoś moze mi powiedzieć jak naprawić zacinajaca sie kierownice w turbo ?
Ustaw dobrze pompe, sprawdź przepływke, sprawdź turbo
Masz kolego trochę zapieczoną młotkiem nie stukaj,bo coś uszkodzisz masz tu taką małą instrukcję jak się to czyści. http://www.technologie-entwicklung.de/Ga...
podciśnienia do turbo lub zawor na podszybiu.
jakoś nie mam przekonania do vag a gdybyś skonsultował sie z michanikiem który dysponuje kts em mozesz zrobic jazde próbna z ta maszyna i zobaczysz jak działa i ile daje turbo
Sygnał obrotów nie pochodzi z alternatora.To nie turbo diesel.
Nie dziwne tylko turbo padło zapewne.
Już wiem, że komputer jest orginalny ANU czyli 038 906 019 LP. Teraz ciekawy jestem jakie pompki tam siedzą (i jakie najlepiej by tam pasowały) i jaki ma to wpływ na współpracę z tym blokiem. pozdrawiam horse P.S. Zrobiłem logi grup 3,8,10 i 11. http://vaglog.rtnet.pl/horse66x_147829.h... http://vaglog.rtnet.pl/horse66x_147830.h... Nie podoba mi sie...
No,i podciśnienie.
Troche mało dokładny opis. Zdaża się tak kiedy Turbo nie doładowuje albo przeładowuje silnik, wtedy też jest brak gazu i autem nie da się jechać do następnego odpalenia. Proponuje podłączyć vaga podać usterke i wtedy coś można pomóc. Na pierwszy rzut sprawdź zawór sterujący turbiną i gruszke przy samym turbo. Gruszka to element wykonawczy sterujący...
Zobatrz czy nie wysunela sie rura pomiedzy intercoolerem a turbo i intercooler kolektor ssacy .
Mam uszkodzona turbo sprezarke w sharanie 1.9tdi.Teraz pytanko:moje auto ma 90km,czy bedzie pasowc ze 110km turbina oraz czy trzeba przekladac lacznie z nia kolektor a moze jeszcze cos innego?
Jeśli przewód był by uszkodzony, to turbo wcale nie działa.
Zapchany wydech.
Witam szanownych kolegów jestem tu nowy . Poszukuje jak niżej, przekopałem trochę internetu i odnośnie ajh nic nie znalazlem. 1.Poszukuje login silnika do vcds silnik AJH 1.8T SHARAN 1 1998 2. Najakim bloku pomiarowym sprawdzić doładowanie turbo 115 nie mogę wejść
Zacznij od wyczyszczenia EGR . Prawdopodobnie zbyt powoli narasta ciśnienie turbo. Zrób logi
Dokładnie, turbo dokonało swojego żywota.
W takich okolicznościach to bardziej bym się obawiał, że wałek turbiny się przytarł od przypalonego na nim oleju ze smarowania turbo. Chyba zbyt szybko wyłączałeś zapłon po dość forsownej jeździe.
Witam koledzy, może ktoś miał tak samo - turbo sprawne, a wali wszystkie spaliny przez odmę i brak reakcji na gaz 2.0 TDI BRT
Podepnij pod vaga ale zapewne niedoładowanie, może szumi wirnik turbiny trący o obudowę. Zobacz czy nie ma opiłków w rurze za turbo, sprawdź szczelność dolotu.
Zakupiłem turbulum po tym jak stara rozpadła sie w drobny mak, używana w dobrym stanie i postanowiłem ją sobie wyczyścić ,już zrobione, zamontowane do auta (sharan 115) tylko teraz turbo już świszcze od najmniejszych obrotów, starej turbiny wogóle nie było słychać teraz nęci mnie jedna sprawa czy jest możliwe założenie odwrotnie kierownicy łopatek bo...
Aż takim specem nie jestem bo z wprawy już wyszedłem (prawie 10lat) ale mi to wygląda na przepływomierz , poszukaj w necie jakie piny ale chyba 4-5 kreska na 5-kę mogę się mylić wstawiasz diodę i powinien iść jak rakieta jak tak to wiadomo co winne ,
Wysiadło turbo. Po regeneracji wszystko jest ok.
Już po wymianie , nowe turbo działa. Był problem bo olej przdostał się do wydechu, ale już zrobione
odkręć ,zdejmij rurę przy intercoolerze na dole i zobacz ile tego aleju wyleci ,trochę może być ,powiedzmy 50 -siątka "kieliszek".mały luz na turbo też może być.
Udało się rozwiązać problem? U mnie to świeża sprawa, a wszystkie błędy/objawy/niedomagania tak jak w temacie. Sharan 2.8 VR6
Wszystko było rozpięte i sprawdzone niema oleju nigdzie turbina też była zdięta i założone nowe uszczelki pod kolektor od turbo .Turbina po regeneracji wryski sprawdzone jest zrobiona mapa na 140k.
Czy w tych modelach były montowane różne turbosprężarki? Czytałem gdzieś że były dwie i różniły się mocowaniem kolektora. Jedna była na szpilki druga na pierścień. W aucie nie ma filtra cząstek stałych.
Przepływke podmienielem nic turbo że zmienna geometria I turbo dmucha sprawdzałem komputerem ile daje
Jak sztanga zaciągnięta ,turbo zmienione (załóżmy że sprawne ) i wszystkie węże w dolocie szczelne to musi dmuchać i koniec. Po złapaniu za węża i przygazowaniu wąż musi "puchnąć". Albo są problemy z dawkowaniem paliwa albo EGR jest otwarty itp. Wcale bym się nie zdziwił jak by to turbo zmienione było uszkodzone albo ktoś majstrował przy sofcie.
Diagnoza i wtedy można dyskutować!Turbo przeładuje,silnik wpada w awaryjny tryb i skrzynia tez dlatego nie rzuca biegami.Trzeba sprawdzić sterowanie turbo.
sprobuj przeczyscic zawor egr,lub przetarte wezyki od turbiny i turbo sie nie zalacza,mialem taki przypadek w Audi A4 1.9TDi 110km u mnie byl wezyk,jak to nie pomoże to turbo albo przeplywomierz powodzenia.
Może to; http://2urbietorbi.wordpress.com/2008/04...
Owszem, jeśli podmianka elektrozaworów N75 i N18 miejscami nic nie pomoże to turbo trzeba czyścić. Nieszczelności w dolocie nie ma.
WItam W samochodzie WV Sharan (1,8cm*, benzyna + lpg, turbo) na wycieraczce pasażera zaczął się pojawiać płyn chłodniczy. W pojemniczku z płynem zauważyłem ubytek. W kabinie od spodu. pod/ za schowkiem część wygłuszenia nad wycieraczką pasażera jest wilgotna. Czy mógł się rozczelnić jakiś wężyk? Poproszę o poradę jak się dobrać do tego, od której strony....
Witam posiadam vw sharan 2001r 1.9 tdi 115 km. Auto ma turbine po regeneracji, kilka dni temu. Autu brakuje mocy, praktycznie w ogóle prawie nie jedzie. Przepływomierz bym sprawdzany. Auto rozpędza się max do 140 wygląda to tak jak by blokowalo gdzieś ciśnienie od turbo. Proszę o pomoc.
logi są w miarę ok nic nie widać :) turbo wstaje, trzyma seryjne doładowanie, dawki nic nie tnie
Info dla kolegów spierających się o rodzaj turbosprężarki w opisywanym silniku : kolega ma silnik o symbolu ALH (90 KM, sterownik o nr 038 906 012 M - widać to przecież w logach) więc ze zmienną geometrią (jedyny silnik o mocy 90 KM z turbo VNT montowany w Golfie 4 i A3, Seatach i Skodach. AHH montowany był tylko w Passatach B5 i Audi A4 B5). I odpowiedź...
No w sosie co jest sterowane jeszcze vaccum. Przepustnica, egr, turbo itp. Ustawianie turbo na znaki, suwmiarkę czy jeszcze inaczej czasami przysparza wielu problemów. Gruszka po uruchomieniu auta ma być zaciągnięta aż do zderzaka na turbinie.
Króciec sprawdzę jutro a dzisiaj mogę już powiedzieć że gdy robiłem test wyjść zarówno sztanga EGR się ruszała jak i turbo więc z podciśnieniem powinno być wszystko ok.
jak koledzy wyzej. co w wartosciach? jakie cisnienie turbo? sprawdz droznosc wydechu, szczelnosc egr. co z popychaczami?
witam! Mam taki problem sharan 1,9 tdi AFN (110kM)98rok bardzo ciężko pali trzeba kręcić jakieś ok.20-30s ze startera od razu chodzi, po za tym przy spokojnej jeździe na każdym biegu ok.1800obr. zaczyna bardzo szarpać. wymieniono :najpierw sterownik pompy ,potem pompę ,potem czujnik poł. wału , przepływomierz pow. i dalej nic!!! ***dziwny objaw gdy...
Turbo do wymiany zdejmnij przewod dolotowy turbiny i sprawdz luzy na walku
Witam,mam problem z Sharanem,do 2500 obrotów wcale nie jedzie,jeżeli ktoś mógłby przeanalizować logi,byłbym wdzięczny. DPF off ,egr off, podmieniane przepływka, zaworek podciśnieniowy, nowe turbo... http://www.vaglogi.pl/log-003_010_011_8R... http://www.vaglogi.pl/log-003_010_011_8R...
Chodzi mi o coś takiego jak tutaj https://youtu.be/f6v-TonuE2A Dodano po 1 I jak turbo ze zmienna geometria podpiąć z tą pompą?
ja np w sharanie 1,9tdi miałem ten sam błąd turbine mechanik niby wyczyscił i zrobił a okazało sie że tylko wyczyścił a przyczyną były klapki zawirowania w turbo które ocieriały w turbo i blokowały otwarcie się turbo
Wycieki, Turbo, zużywanie przez sam silnik. To są jedne z wielu przyczyn ubytku oleju.
To przymulenie może być spowodowane najprawdopodobniej drobniutką nieszczelnością na wężykach podciśnienia i dlatego turbo budzi się o te 0,5 s później. Byłoby to widać w logach.
Dobra, mechaników u mnie dobrych nie ma jeden twierdził, że to przepustnica drugi, że wirnik w turbo się rozpadł,a myslelem, że ktoś miał podobny problem tak czy owak. DZIĘKI! :)
Dlaczego został wymieniony silnik, jaka byłą diagnoza? Bo mogło się rozpaść turbo, pompa, sterownik mógł też coś namieszać.
Witam. Mam sharana 1,9tdi 115km 2002r problem polega na tym , że auto po przekroczeniu prędkości 90-100 km/h wpada w tryb awaryjny i szarpie przy zmianie biegów ( automat ) niedawno wymieniałem turbo i pompowtryski ( po regeneracji) komp pokazuje błąd 4 pompowtrysku
Witam. Przepraszam, że po takim długim czasie odpowiadam ale problem się rozwiązał. dzięki koledze Spinaczowi i wizycie u innego mechanika zaoszczędziłem około 2 tyś. Pierwszy mechanik jak pisałem wcześniej chciał mi wymieniać turbo a co się okazało to był tylko i wyłącznie czujnik temperatury. On powodował te wszystkie dziwne usterki w moim aucie....
No właśnie mechanik też się dziwił, dlatego pisałem ten temat, bo dudnienie wystepowało sporadycznie, a jak nie dudniło to silnik elegancko pracował, więc łudziłem się, że coś innego padło, może mniej kosztownego. Jedyna zauważalna różnica to to, że płynniej się "rozbiega". Wcześniej była spora różnica zanim osiągnął 1500rpm i po jej osiągnięciu. Efekt...
Turbo kreci się słychac fajny swist. Gdzieś się doczytałem , że może byc za mała gruszka i wtedy są problemy z upustem.
Witam Vw Sharan 2008r 2.0 tdi (BRT) 140KM .Samochód odpala bez podpietych podcisnien do turbo ,lub pokrywy zaworów, jeśli podłącza obie te rzeczy auto zgaśnie i już nie odpali i w tym czasie jak jeszcze chodzi mocno kopci na siwo po odłączeniu wężyka od pokrywy lub turbo lub obu ,auto odpala słabo się wykręca to logiczne, ale praktycznie nie kopci chodzi...
Witam,pacjent vw vento z silnikiem 1z z brakiem mocy dolnych partiach obrotów i przy każdej zmianie biegu w niskich obrotach a mianowicie od 1000rpm do 3400rpm.Po przekroczeniu tych obrotów ma moc. Po przekładce: pompa wtryskowa afn wtryski 216 turbo awx sterownik silnika sharan afn intercooler alfa romeo kolektor awx egr off przepłwyka bosch zawór...
Jest jeszcze czujnik w układzie dolotowym za turbo i przed kolektorem ssacym. Jak on padnie to tez może ci nic nie pokazać...kolega miał tak w sharanie. Najlepiej podmienić z tdi ale upewnij sie jaki masz i gdzie go montowali bo nie wszystkie mogą być identyczne w tdi albo 1.8turbo np
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
Tylko i wyłącznie 130 koni. Dynamika auta jest wtedy zadowalająca, a ten samochód do lekkich nie należy. Szukaj egzemplarza co jeździł na oleju 5W-40, podczas zakupu sprawdzić w jakim stanie są pompki, jak turbo ładuje, czy nie kopci z tyłu (polecam pojechać z komputerem). Moim zdaniem każdy narzeka na pompowtryski, a jednak Passaty i inne VW nadal...
turbo zaczyna przeładowywać powyżej 3300 RPM, podczas jazdy przy większym obciązeniu silnika skończy się to trybem awaryjnym i odczuwalnym spadkiem mocy, zacierają się łopatki zmiennej geometrii turbiny.
Przy turbinie syntetyk lub pół syntetyk w żadnym wypadku mineralny. Jeśli samochód był serwisowany to jest bardzo prawdopodobne że jeździł na syntetyku, no chyba ze spalał olej to pół syntetyk. Stare Corrado też miało 1,8 turbo i jeździło na oleju mineralnym, dlaczego więc miałby on Sharanowi zaszkodzić ?. Co ma turbina do tego ?.
po podpięciu się do komputera wykazało 2 błędy - jeden udało się zniwelizować, ale ciągle zostawał drugi - ten główny problem - N75. zawór wymieniony, troche podziałało i znowu. w serwisie VW sprawdzili mega dokładnie i powiedzieli że to wtyczka do N75, a tak wszystko jest sprawne (turbo, dwumas, elektryka). też biorępod uwagę że nie muszą mówić wszystkiego...
Odnośnie T5 Może ktoś z szanownego forum posiada autodate i może mi sprawdzić, co to za czujnik.?? Dzwoniłem do serwisu vw bez podpięcia nic nie zrobią. A najlepiej jak bym się wybrał do Poznania, bo tam go skręcili do kupy. Odnośnie Sharana Te błędy to dwie różna sprawy. Jak jadę spokojnie i nie przekraczam 2500 obrotów pomimo zapalenia się kontrolki...
Witam. Przyłącze się do dyskusji. Mam podobny problem. VW Sharan Silnik AUY 115 kM. Turbina była wymieniana miesiąc temu lecz nie na nową lecz na regenerowaną. Myślę że mam trochę mniejszą turbo-dziurę niż wojciech.murzyński. U mnie silnik nie wykazuje dynamiki do ok 1800 rmp. Da się oczywiście jeździć lecz muszę strasznie uważać szczególnie przy wyprzedzaniu...
Sprawdz porzadnie dane z Przepływomierza , Wtrysków , Cisnienia doładowania oraz podcisnienia czy nie ma za słabego na turbo daj bezposrednio z Vacupompy na turbo podcisnienie i jedz na test . Katalizator nie zatkany ?? Jaki powod roboty głowicy i turbiny A na koniec cisnienie sprezania kiedys miałem pekniety pierscien tłokowy i podobny efekt był .
Witam potrzebuje pomocy,posiadam vento 1.9 tdi kod silnika 1z z brakiem mocy w dolnych partiach obrotów silnika,zaczyna jechać tak dopiero od 3,5 tys obrotów. Po przekładce kolektor ssący awx wydech przelot turbo awx pompa wtryskowa afn wtryski 216 sterownik silnika sharan afn fmic przepływka bosch Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
Witam kolegów Planuje przesiąść się na VW sharana 1,9 TDI w nowej budzie (po 2000). Powiedzie czy te silniki 116 na pompowtryskiwaczach są godne polecenia czy lepsze są te starsze 110.Chodzi mi też o czułość pompowtryskiwaczy na jakość ropy. Pozdrawiam i czekam na porady Nieco poza tematem, ale lepiej kupić galaxy za 20% niższą cenę i nie dopłacać...
Koło zamachowe dwumasowe jest alternatywą dla tłumika drgań skrętnych w tradycyjnej tarczy sprzęgłowej. (Jeżeli z jakiś powodów tłumik nie działa, chwilowy moment obrotowy jest ograniczany przez uślizg na okładzinach sprzęgła.) Drgania pochodzą nie z napędu, ani skrzyni przekładniowej tylko z silnika. Dzięki dwumasie mamy co prawda większe przyspieszenie...
witam mam problem z tymi zaworami cos mam namieszane ma ktos moze shemat jak to powinno isc????? Dodano po 8 opisze co sie dzieje z autem: czasami poprostu slabnie robie reset stacyjka i chodzi dalej wydaje mi sie ze to ten zawor tylko kiedys odpialem zawor n 75 a na komputerze pokazal zawor recyrkulacji spalin a wydawalo mi sie ze to jest od turbo...
Tak to prawda , oprócz kierownicy w turbo sprawdzasz czy masz podciśnienie, tym właśnie wysterowana jest zmienna geometria w twoim bolidzie, co do samego sprawdzenia i ewentualnych elementów uszkodzonych z tym związanych znajdziesz w opcji szukaj tzw wyszukiwarka.
Tak, to kwota razem z gruszką, ale gruszka? ja wiem, podejrzewam że ze 100 zł, czyli ogólnie ewidentnie coś poszło nie tak z tym mechanikiem? I to nie jest norma? No w sumie 4,2 V8 na remont silnika to nie był, bo się zastanawiałem czy ja za dużo wymagam czy ktoś mnie zlekceważył. Właśnie problem taki że jeden warsztat trzyma krótkko ale posprawdza...
Problem w tym ,że jedni twierdzą regeneracja to krótkotrwała naprawa i radzą kupić używkę inni odwrotnie.Zastanawia mnie tylko fakt , że turbo chodziło idealnie i rozsypało się nagle.Żadnych gwizdów żadnego tarcia,idealne parametry doładowania -jak fabryczne.Na szczęście nie rozkręcił się silnik bo byłoby krucho(skrzynia automat).
Lepiej dokładnie sprawdź ja w swoim stwierdziłem jak wjechalem na kanał że skrzynia z silnikiem 3 srubami była skręcona , a przy wymianie turbiny zniknąl uchwyt który mocowana jest rura turbo do bloku silnika - to stwierdziłem niestety zapóżno jak mocniej wcisnąłem i dyndająca rura od turbo zsuneła się z turbiny w czasie jazdy. Niestety te naprawy robił...
cześć kolego,mam taką mapę,wyślij mi na moją pocztę swoje dane a ja Tobie wyślę plik Dodano po 44 podaję stronkę akelektronic3(at)poczta.fm Dodano po 2 ja mam prośbę o mapę do SUBARU WRX 2001ROK benzyna 2000 lub 2002 turbo jak ktoś ma mogę się podzielić innymi wsadami z góry dzięki.
Wydaje mi się że rozpoczynanie szukania samochodu w ten sposób, że pytamy na forum co kupić nie jest dobrym rozwiązaniem. Różnice w komforcie są ogromne. Na początku poszukiwań napalałem się na Astrę 2007 - 08 bo mi pasowała. Jak wsiadłem, to nie mogłem uwierzyć że to auto może mieć aż tak niewygodne siedzenia. Do dziś jest to dla mnie niepojęte. Z...
Witam Was. Jest to mój 1 post tutaj i od razu mam do Was pytanie odnośnie zachowania auta. Mianowicie czy to normalne, że samochód z opisu kopci na niebieskawo podczas rozruchu? Na zimnym silniku dymu jest troszkę więcej niż na ciepłym. Samochód pali od przysłowiowego półobrotu niezależnie zimny czy ciepły. Zachowanie na trasie jest też ok. Tylko te...
(porównywałem z pracą innych sharanów i w każdym turbina gwizdała już od 2000obr. a moją ledwie słychać przy 3000obr.). . Ten sam problem z załączaniem się turbiny miałem w "pasku " VW 1,9 TDI Przyczyną były sparciałe i nieszczelne wężyki podciśnieniowe sterujące turbiną . Po zdjęciu plastikowej pokrywy na silniku widać je dokładnie . Przy obecnym...
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
A co to za auto?Jeżeli sharan może być kicha.A czujnik ciśnienia znajduje się na wężu i proszę nie mylić z zaworkiem n75.
Jeżeli kopci na czarno to MAF ma dane z kosmosu. Z logów jedynie turbo późno wstaje bo nominalne ciśnienie dopiero jest przy 2300 RPM (powinno być już przy 1800 RPM) oraz że nie utrzymuje się ładnie ale spada i rośnie. Przy tych wartościach z MAF powinno być wszystko cacy. A jak kopci na czarno znaczy że mało powietrza (wg maf jest ok). Taką sytuacje...
turbo sharan mercedes turbo turbo volvo turbo benzyna turbo
rozpoznanie uzwojeń obliczenia spadku napięcia kostka stacyjki octavia
programowanie motorola wzmacniacz lampowy
Powierzchnia radiatora dla 10W – obliczenia, dobór, profile aluminiowe TO-220, Fischer, Aavid Szarpanie silnika przy odpalaniu – diagnostyka, świece, cewki, luźne gniazdo zaworowe