Tak naprawdę chodzi o wygląd tego zaworu, np w starszych silnikach (1Z,AHU 90 KM) jest on cały metalowy, a w nowszych (np AFN 110 KM) plastikowy z białą główką. Jeżeli wygląda tak samo to będzie pasował. pozdrawiam horse
Zapraszam do siebie zrobimy porządną diagnozę i będzie wiadomo co jest grane.
Na pompie wtryskowej masz plus tj. zawór odcinający.
Nr błędu?
witam zawory w sharanie są za zbiorniczkiem płynu chłodzącego są 3 sterowania ciśnieniem doładowania,zaworem EGR,dodatkowej przepustnicy
Witam, w sharanie jest zawór regulujący ciśnienie który znajduje się w sprężarce, prawie na pewno to jego wina, przerabiałem ten temat, zawór do kupienia na allegro. Wymiana niezbyt uciążliwa.
Witam wszystkich.Mam problem z VW sharan 1.9TDI 97r.Nastąpiło małe zwarcie w instalacji i zginęło napięcie na zaworze pompy wtryskowej.Proszę o pomoc.
Sprawdź szczelność układu dolotowego, jeżeli silnik na pompowtryskach to polecam sprawdzić pompę paliwa bo jest tez pompą podciśnienia do sterowania turbem, jeśli jest to do sprawdzenia geometria turbiny czy nie zapieczona, szczelność gruszki, zawór n75
1.8T lubi wypalac zawory na LPG. Kompresja jest?
też się zastanawiałem o który to zawór chodzi
Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
150 kPa to norma To nie norma a granica przy której puszcza zawór bezpieczeństwa w korku.
Szanse na kolizje jest 50/50 Nie, szansa na kolizję wynosi 100% Ściągaj głowicę i daj do zrobienia, bo jak urwie się grzybek krzywego zaworu i wpadnie do cylindra to silnik leci na złom. Tam są na tyle cienkie trzonki zaworów ssących, że sprężyna jest w stanie domknąć lekko skrzywiony zawór
A sprawdziłeś czy jest prawidłowe podciśnienie w układzie, czy zaworek zwrotny na weżykach podciśnienia działa prawidłowo i jest szczelny ? Jak się zachowuje wartość podciśenienia gdy używasz hamulca, trzymając wciśnięty pedał, czy kilka razy go naciskając. Jak już tak szukasz to silnik pewnie ma z 500tys przebiegu, warto zaślepić też od razu zawór...
Sharan i linka - elementy tempomatu to sterownik, pompka podciśnieniowa elektryczna, zawory i element wykonawczy. Plus oczywiście manetka. https://www.google.pl/search?q=n96-0143&...
Dowiedziałem się że wlali czerwonego DEXTRONA a wiem ,że był żółty. Kolor nie ma żadnego znaczenia, ważna jest specyfikacja oliwy. Dodano po 2 Oto powody takiego zachowania skrzyni. elektrozawory shift A,B,C zatarte. Przy takiej usterce skrzynia nadaje się do kompleksowego płukania i wymiany oleju w niej, sama zabawa z zaworami na niewiele się zda.
sprawdz ustwienie rozrządu , w vagu masz coś takiego jak synchronizacja wałków / rozrząd wał główny/ być może żle ustawione wtryskiwacze sprawz także zawór EGR
Gdzie w sharanie siedzi fabryczny alarm ? Auto gaśnie po nagrzaniu, wywala błąd elektrozaworu na pompie. W 2000 roku były te alarmy z odcinaniem na przekaźniku ? Czy wymieniać zawór na pompie ? Pozdrawiam
nabijana była. Obieg wewnętrzny nie działa, ale podobno to bez znaczenia. Narazie z tych informacji pozostaje mi ten zawór niskiego ciśnienia.
Witam koledzy. Niedawno wymieniłem w swoim Sharanie rozrząd, olej w silniku i filtr oleju (tzn wymienił go bardziej doświadczony mechanik), jednak po wymianie zauważyłem dziwne stukanie przypominające niewyregulowane zawory. Jednak stukanie to pojawia sie tylko przy ostrzejszym skręcie w lewo. Przy jeździe na wprost lub przy skręcie w prawo, czy tez...
Odkręcony automat zbieg okoliczności, urwany zawór był przyczyna zablokowania silnika
Zastanawia mnie czy to nie jest problem zaworu rozprężnego ( są awaryjne ) Wyjaśniało by to brak wysokiego ciśnienia( jeśli jest pewność co do sparawności kompresora.) Efekty braku różnic w ciśnieniu są właśnie takie jak opisane wyżej w temacie. na 100% jest winny zawór rozprężny ....
Dzięki za odpowiedź. U mnie zaczęło się kilka miesięcy temu problemami z odpaleniem. Błąd czujnika położenia wału. ale czujniki na wale i wałkach są ok. Jeszcze nie ma objawów szumu łańcucha. Wymieniam olej bo okazało się ze jest o 15000 przeciągnięta wymiana, filtr nieco zmęczony co jeszcze nie dało do myślenia. Wlany shell 5w30 żeby wyczyścić nagary...
Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
w zaworze wydajnosciowym lub zawor rozprezny fisiuje
Pod poduszką pasażera jest ta klapa ale ona nie jest zasilana silniczkiem tylko podciśnieniem. W manualu jak klapa nie chodzi to zawór w pokrętła siedzi.
Vw sharan 1 2.0 TDI 140 km 2007r wymieniłem przepustnice i dalej pokazuje błąd P3101 motor klapy wlotowej obwód otwarty,wymieniłem także zawór EGR i tosam wyskakuje P1440 zawór EGR obwód otwarty.Czy to może być wina instalacji elektrycznej?
ok, sprawdzę i podłączę pod kompa, ale dlaczego to się robi co jakis czas dzisiaj przejechałem 60 kilometrów, i nic wszystko było ok. najgorzej jest że nie wiesz kiedy i jak wyjedziesz z domu czy dojedziesz do punktu B, jakis powód jest tylko jaki?? nie wiem czy zawór Eg może mieć coś z tym wspólnego, bo jak byłem tydzień temu na Vagu to miałem dwa...
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Jeżeli kupić auto z instalacją LPG to taką która w aucie jest nie dłużej niż 2 lata. Później mogą być problemy z głowicą ( WYPALONE GNIAZDA ZAWOROWE ) Co Ty za bajki opowiadasz, mam dwa samochody, jeden dziewięcioletni z gazem od czterech lat, a drugi czternastoletni z gazem od dziesięciu lat i w żadnym nie było problemów z głowicą, ani zaworami......
Pytanie na jakich obrotach zerwało zęby na pasku. W najlepszym wypadku mogło rozwalić szklanki - zawory całe, a w najgorszym pokrzywione zawory, uszkodzone szklanki, pęknięty tłok.
Auto już nie ma więc temat zamykam.
Coś mi się zdaje, że przy tym montażu było małe bum zaworami w tłoki. Mechanik montował głowicę czy jakaś sąsiedzka pomoc? To nie pęka tak sobie, bez przyczyny.
Witam Spróbuj na początek wymienić oringi na pompach nr bosch 1 417 010 997 może cos pomoże i ustaw luzy na zaworze popychającym pompo-wtrysk.
Ile auto ma przejechane,bo może katalizator jest zatkany.A jak kolega wyżej stwierdził,że jak wyłączysz silnik i zapalisz podczas jazdy czy usterka znika czy powraca w tym przypadku była by przepływka,ale ja na twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie wężyki pod ciśnieniowe.Tu masz pokazany ten błąd. OPIS USTERKI B0415 "Kontrola przepływu powietrza #4...
Witam, posiadam vw sharan 2.8 , 95r. Ostatnio zgasł i już nie odpalił, po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd 00268, czyli zawór elektromagnetyczny. Gdzie on się znajduje?
panie masz pan zepsuty w sharanku zawór rozprężny dlatego są równe ciśniena-pozdrawiam:D
Witam ja mam taki sam typ silnika w Sharanie i wymienialem szklanki na nowe,ale powodem wyniany bylo stukanie po rozgrzaniu silnika.Poprostu uszczelki sie wyrobily przebieg byl ok 210tys. To buczenie raczej nie jest spowodowane szklankami. Przed zaworami jest jeszcze turbina i to moze ona wydawac takie buczenie.
Instalacja nie ma posiadać wtryskiwaczy a rolę miksera ma pełnić zawór krokowy.
Wrażliwość lub czepialstwo. Wężyk wsadz w filter i wszystko. Odpowietrza zawory vac. Nic się nie stało. 1i 2 pominę
Jak ten zawór wygląda i gdzie się znajduje bo mam taki sam problem.
A dodatkowo wyjęcie i wyczyszczenie pompy oleju z opiłków po tej szklance, bo to one zablokowały zawór przelewowy
Witam posiadam vw sharan 1.9tdi 110 km 1998. Samochód posiadam od 5 dni przez pierwsze 4 dni byłem bardzo zadowolony, lecz teraz samochód stracił moc. Jak się porusza samochodem to chwile ma moc a za chwile nie, szarpie co to może być przepływomierz ??? Proszę o pomoc. Diagnostyka: komputer pokazuje błąd ciśnienie w kolektorze dolotowym i zawór masowy...
Witam, jak grają zawory to może rozrząd źle ustawiony. Sprawdź synchronizację wałka i zaślep egr do testów.
Sądzę iż masz nie drożny skraplacz, lub zagiętą rurkę na HP, tylko dziwne jest to że na LP masz koło 3 bar. Pomiar ciśnienia masz miedzy sprężarką a skraplaczem a czujnik ciśnienia masz za skraplaczem, miedzy zaworem rozprężnym, warto by odczytać ciśnienie jakie widzi sterownik klimy, jeśli będzie podobny wynik, zostaje jeszcze zawór rozprężny, lub...
Witam, VW Sharan 1,9 tdi 200rok, kod silnika AUY. Auto jedzie, ale nie ma mocy. EGR odłączony, wymieniona turbina, pompa paliwa, przepływomierz, wtryski, zawór n75, n239. Wszystko to jest wymienione a mimo to auto nie ma mocy od 1000 obrotów. Z góry dziękuję za pomoc.
A jeszcze jedno: mój sterownik jest zintegrowany z tym modułem z zaworami które sterują zaworami elektromagnetycznymi (a nie jak w starszych modelach - dwa podzespoły). Osobno jest tylko pompa hamulcowa, jak zawsze zresztą chyba. Czy to też nie zadziała gdy wymienię całość bo tylko tak sie da
Proszę o pomoc bo to mi wyjaśni czy mam kupic nowy zawór n 75 czy kombinować z turbina?
Tak czy siak ta naprawa będzie kosztowna i czasochłonna. Czy podczas konserwacji głowicy, został sprawdzony stan pierścieni oraz powierzchni cylindra? Innym problemem mogą być nieszczelne zawory albo głowica nie została przykręcona właściwym momentem. Pozdrawiam
Odepnij odmę od dolotu i wsadź do np. butelki na próbę, zbierający się olej w dolocie na postoju skrapla się a potem jest zasysany z powietrzem, ale ogólnie to przebieg silnika zrobił już swoje i olej leje się wszędzie, przez zawory np. jak napisał poprzednik.
Poleć sobie po wężykach i od razu będziesz wiedział który zawór steruje turbiną a który egr.
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
Uszczelniacze na tłokach lub na zaworach. A jak to się ma do tego że na ciepłym nie kopci?
Wiec, tak po 2 dniach szarpania i kombinowania, znalazłem uszkodzony przewód w jednej ze wtyczek se skrzyni taka okrągła ( o ile sie nie mylę to jest odpowiedzialna za sterowanie zaworami elektrohydraulicznymi) po usunięciu tej usterki dzieją się dziwne-dziwności, mianowicie gdy lewarek jest na "D" nie ma 1 i 4 a 3 wbija prawie przy 4tys obrotów......
Witam, Śpieszę donieść, że ten wątek został tu wklejony przez Itora (za co mu serdecznie dziękuję!!!!) niemniej jednak będę odpowiadał ja - ponieważ to niestety ja mam problem... Zainteresowanych odsyłam do: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... I tak: 1. Markom. Przepływomierz...
Tak naprawdę EGR zmniejsza osiągi i pogarsza pracę silnika. Jak sobie mechaniku-paproku zaślepisz zawór EGR w dieslu to zbaczysz co się stanie z osiagami.
Ok klimatyzacja naprawiona byłem w serwisie okazało sie ze nie było odczynnika. Po napełnieniu znalazła się przyczyna zawór od wysokiego ciśnienia nie trzymał dlatego cały daz uleciał
Właczasz silnik i webasto i właczają się pompki. Gdy zgasisz silnik i webasto, pompki chodza jeszcze chwile, Gdy działa tylko webasto na zgaszonym silniku pompki działa tez jeszcze po zgaszeniuy silnika. Pompki się moga włączas nawet w lato jak uzywasz opcji wentylacji samochodu. Czas pracy webasta ustawiasz z zegara i ma byc on na ok 20-30min. Tyle...
problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?
nie wiem jak filtr, w tej skrzyni podobno bez rozbierania nie wymieni go, konwertera nie słychać, pompy oleju też nie. Dziwne że po rozgrzaniu wszystko działa idealnie. Dodam jeszcze taką dziwną rzecz, w silniku jest opcja adaptacji przepustnicy, jak się ją zrobi to wtedy nawet na rozgrzanym silniku i skrzyni dłużej mu schodzi z 1 na 2, a z 2 na 3 jest...
Zmiana termostatu (niewątpliwie potrzebna - ruszył pierwszy bieg wentylatora) nie do końca pomogła: już 2 razy musiałem zjeżdżać na pobocze, bo na wyświetlaczu pojawiał się komunikat o przegrzaniu silnika (na wskaźniku temperatury płynu nadal 90 st.C). Już doszedłem skąd jest wysterowana dodatkowa pompka obiegu płynu (przekaźnik 430 lub w nowszej wersji...
a może popychacze nie takie co powinny być są założone przy większych obrotach rośnie ciśnienie oleju i podpiera zawory albo olej nie odpowiedni, ja bym obstawał na nieodpowiednich hydraulikach lub oleju.
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
Podglądnij w parametrach jakie sterownik widzi ciśnienie i skonfrontuj to podpinając zegary. Jeżeli ciśnienia są takie same, a dodatkowo wysokie to możesz mieć uszkodzony zawór rozprężny. Jeżeli ciśnienia są różne to może być uszkodzony czujnik, okablowanie sam sterownik (gniazdo, zimne luty).
W pompie wtryskowej masz na głowicy zawór, podając prąd na niego można odpalić auto . Sprawdzone na silniku 1Z Tak jak wcześniej pisałem będzie notlauf
Witam od około 2 tygodni mam problem z moim sharanem, na 1 i 2 biegu ładnie przyśpiesza i wkręca się na obroty nawet do 4500 obr/min a na 3 biegu gdy przekroczy 70 km/h i obroty około 3200 przełącza się na tryb awaryjny tak samo jest na 4 i 5 biegu tylko że po uzyskaniu większych obrotów i większej prędkości. Zawór n75 jest sprawny po podmieniłem z...
Prawdopodobnie będzie któryś zawór uszkodzony w skrzyni. Żeby dokładnie to sprawdzić musiał byś sprawdzić do którego pinu idzie uszkodzony element. Resztę można z schematu odczytać.
Witam,pacjent vw vento z silnikiem 1z z brakiem mocy dolnych partiach obrotów i przy każdej zmianie biegu w niskich obrotach a mianowicie od 1000rpm do 3400rpm.Po przekroczeniu tych obrotów ma moc. Po przekładce: pompa wtryskowa afn wtryski 216 turbo awx sterownik silnika sharan afn intercooler alfa romeo kolektor awx egr off przepłwyka bosch zawór...
a może być przyczyną zawór sterujący klimatyzacji może on coś nie domaga gdzieś wyczytałem że uszkodzony ten zawór może dawać takie objawy z ciśnienim. ale czy trzeba go wymienić czy jest on może rozbieralny??
Witam. Szukam pod maską w Sharan 1999 TDI ( klimatronik )zaworów którymi uzupełnia się klimatyzacje. Poinformowano mnie że powinny być 2 zawory. Jeden znalazłem z przodu komory silnika zaraz przy nalepce z informacją o środku chłodzącym i ciśnieniach. Niestety nie mogę namierzyć drugiego. Czy ktoś mógłby mi udzielić wskazówek w którym miejscu pod maską...
Nie ważne klej silikon czy jeszcze inny złoty środek, czyścimy blok skrzyni, miskę odtłuszczamy i składamy bez żadnych dodatków. Musi pan zrozumieć że płyta główna jest wrażliwa na wbrew pozorom nieszkodliwy silikon czy klej, drobinka wielkości 0,5mm skutecznie może zablokować któryś zawór i po imprezie lepiej nie ryzykować.
Peter26pl - gdzie masz te zdjęcia? Właśnie rozebrałem silnik AYL i okazało się, że ta mała zębatka jest "zjedzona". Tylko, że ja robiłem rozrząd jakieś 30tys km temu. Nowe łańcuchy, ślizgi, napinacze. Teraz rozrząd przeskoczył o dwa zęby i klapa (chyba nie uderzyły zawory). Zastanawiam się czy wymieniać od nowa łańcuchy czy tylko to koło zębate.
Troche mało dokładny opis. Zdaża się tak kiedy Turbo nie doładowuje albo przeładowuje silnik, wtedy też jest brak gazu i autem nie da się jechać do następnego odpalenia. Proponuje podłączyć vaga podać usterke i wtedy coś można pomóc. Na pierwszy rzut sprawdź zawór sterujący turbiną i gruszke przy samym turbo. Gruszka to element wykonawczy sterujący...
glapsson masz rację. Mój błąd. Po prostu nie sprecyzowałem wypowiedzi, które samochody mają "na środku" wysokości kolektora zawór EGR. Np. Golf 3, Toledo I, Passat B4 z silnikiem AHU mają całkiem inny kolektor od Sharana, Alhambry, A4, Passata B5. I właśnie w tych drugich (Sharan itd.) są problemy z zapchanym kolektorem. Zrobię fotkę kolektora, o który...
Jutro zamienię MFA, i sprawdzę jak bedzie, pewnie sam zawór EGR jest uszkodzony. Jutro też go wykręcę i wyczyszczę. W Sharanie jest inny, więc z podmiana będzie cieężko. Kurde w Sharanie mam inny silnik, z głowicą 8 zaworów, przebieg 268tys, km, ciągam lawetę, chodzi idealnie, przepływomierz i egr jest od nowości oryginalny, nawet zabierak wymieniłem...
Witam. W moim sharanie zapala się esp, wtedy kiedy jest zimny, trzęsie silnikiem. Po nagrzaniu jest ok. Komputer pokazał takie błędy: 469a zawór dla unit injector cylinder 1,usterka w obwodzie prądowym, 412 d przerywacz spalania cyl. 1. Z pracy silnika wydaje mi się, że nie pracuje na jeden cylinder. Jaki może być powód takiego zachowania silnika i...
Układ może się zapowietrzać lub też po prostu może się cofać paliwo. W układzie paliwowym zamontowane są zawory zwrotne. Jeden na pewno jest w pompce paliwa w baku, a drugi gdzieś na instalacji. Możliwe, że w filtrze paliwa. Niestety nie znam instalacji Sharana, ale tak to wygląda w większości innych aut.
Zabrałeś się do tego od d*py strony, wpierw się sprawdza czy sztanga chodzi,-bardzo łatwo, zawór N75, węże, czy vacym robi odpowiednie podciśnienie, czy nie zacięty EGR, czy kolektor nie zatynkowany czarnym smalcem, czy przepływka nie kasztani.
Jak sprawdzić te podciśnienia kolego?nie mam vacumetra.Zamówiłem sobie na allegro interfejs. Czy dzięki niemu będę mógł to sprawdzić? Zamówiłem również nowy przetwornik ciśnienia, ten od sterowania turbiną, oraz zawór zwrotny bo cały w środku się rusza.Kolokwialnie mówiąc wygląda na zepsuty. Wymienię i zobaczymy co będzie.
Wygląda na to że bez "dewastacji zespołu napędowego się nie obędzie" Może ktoś ma jeszcze inny pomysł. Po przeczytaniu na forum innych przyczyn 1) zawory w sterowniku hydraulicznym- rozruszać. 2) sprawdzić połączenia w taśmie do elektrozaworów. Mam pytanie który elektrozawór odpowiada za wsteczny bieg? Bardzo proszę o rysunki bądź zdjęcia.
Przez złącze niskiego można podać olej, kontrast lub olej z kontrastem. Włączyć kompresor, zapiąć jeden z wyżej wymienionych dozowników, otworzyć zawór i zaciągnie. Należny uważać żeby nie zaciągną powietrza. Większych głupot to już dawno nie czytałem, gdzie jest moderator ?
Ciśnienie na vacum 0,6-0,8. Sztanga pracuje płynie, zawór podczas testu vagiem pracuje dobrze, egr zaślepiony. Samochód do 2 tyś obrotów wo gule nie przyspiesza a po 2 troszeczkę lepiej ale i tak za słaby jest.
Byłem u tego mechanika z reklamacją, bo po kilku dniach zachowywała się tak jakby schodziło paliwo z pompki, tzn kręci jak szalony ale nie chce zapalić od razu, zapala po 7-8 sekundach. Mechanik pogrzebał pogrzebał, i stwierdził że jakaś pompka w pompie paliwowej (czy coś takiego) jest słaba i trzeba ją wymienić i będzie dobrze,a że to drogo kosztuje...
witam.Przede wszystkim proponuję diagnostykę tego układu urządzeniem diagnostycznym.objawy na moje oko świadczące o zbyt dużym ciśnieniu w układzie.stawiam na zbyt duże ciśnienie,lub uszkodzony zawór ciśnieniowy ewentualnie wcześniejsze grzebanie w układzie tj.niewłaściwe pospawanie przewodu (glut lub nieczystości po spawie wewnątrz układu,iałem kilka...
Sharan 1.9 TDI rocznik 2005. Pozostawiony na równym terenie odpala. Pozostawiony na pochyłym terenie nie odpala. Wymieniłem filtr paliwa i zawór zwrotny, dalej to samo. Dzisiaj znowu na pochyłym terenie nie chciał odpalić, przepchnęliśmy na równy teren, dalej nie odpalił. Ściągnąłem z filtra paliwa przewód wylotowy, rozrusznikiem kilka obrotów, sprawdziłem...
Czołem, proste pytanie do kolegów. Nabyłem FałWeja jak w temacie z silnikiem 2.0 diesel CFF, i teraz dopiero zauważyłem że czegoś mi tu brakuje. Tak chyba powinno być, chodzi o element w kółku: https://obrazki.elektroda.pl/4244675100_... Tymczasem u mnie jest tak: https://obrazki.elektroda.pl/1233512900_... No i moje...
Jakie Ciśnienia panują na HP i LP ?? Sprawdź na grodzi masz zawór rozprężny z dwoma aluminiowymi rurami, sprawdź czy są zimne, jeśli tak, problem leży po stronie zespołu chłodzenia / ogrzewania w kabinie i/lub jego sterowania.
... U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości powyżej 120 km/h.Przy mniejszych predkościach i na biegach 2 ,3 ,4 nie mam większych problemów z mocą. Dodam,że spalanie w trasie oscyluje około 7,5 litra-jazda do 120 na godzinę bez obciążenia i klimy(notabene też nie działa). Kolega ma paska z 2001 i wymienił dwa czujniki na kolektorze dolotowym...
Witam! Dołączę się do tematu, bo mam podobne auto (sharan 1,9tdi 1977) i podobny problem; od czasu do czasu wchodzi w stan awaryjny. Wężyki wymienione, zawór N75 sprawdzony, turbosprężarka regenerowana- gruszka wymieniona i było dobrze przez ponad pół roku i problem wraca powoli- co raz częściej zaczyna brakować mu mocy- kilka razy w tygodniu. Ale,...
Witam mam problem ze świecami żarowymi..nie podgrzewa mi...a wiem że odpowiada za to przekaźnik nr 109...czy mógł bym się dowiedzieć o lokalizacje tego przekaźnika ? ponieważ rozebrałem wszystkie przekaźniki i nie mam takiego z nr 109 Dodano po 3 A mam obejście na zawór n109 i mam ładowanie bezpośrednio z aku...lecz i tak nie ma mocy ,tyle co mogę go...
czy można dobić gaz A skąd wiesz ile jego naprawdę jest w układzie? Prawidłowe ciśnienia NIE OZNACZAJĄ wcale, że czynnika chłodzącego w układzie jest wystarczająco... Układ będzie w ów czas działał, ale jego wydajność będzie pozostawiała wiele do życzenia..! Można "dobić", ale powinno się wymienić, tzn. odessać czynnik z układu i napełnić układ ponownie...
Witam, mam problem z moim Sharanem... Sprawa wygląda następujaco: auto po wymianie turbiny, remoncie generalnym silnika: walek popychacza, szklanki, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, pompotryski, zawór na rurze od intercoolera. Generalnie auto podłączone pod komputer, w testach drogowych pokazuje ze auto w stanie serwisowym czy coś takiego, żadnych...
Sharan 98r 1.9TDI 110ps. Ostatnio zgasł mi na światłach i nie chciał zapalić, w domu poprawiłem luty w przekaźniku 109 i było niby OK. Jednak sytuacja zaczęła się powtarzać i to coraz częściej, wymieniłem go na nowy. Niestety nie pomogło. Doszedłem sam do tego że do przekaźnika nie dochodzi prąd mimo że wszystkie bezpieczniki są dobre i wiązki kabli...
Nie, sprawdzę ją, ponadto sprawdzę jeszcze czujnik halla, z tego co się dowiedziałem że to może być przyczyna, okazało się że to nie zawór elektromagnetyczny tylko strzeliły świece, narazie mogłem kupić tylko 4 ale silnik odpalił, jutro kupię pozostałe dwie i dam znać czy problem z brakiem mocy na zimnym nadal istnieje.
dzięki za schemacik zdobyłem książkę atsg z jf506e ładnie opracowana jest wszystko zawiera musze język podszkolić bo nie w pl. mam to już pomierzone w normie , nie wiedziałem że się różni działanie sterownika przy maździe lub innych jeszcze dobrze sie w literature nie wgryzłem i sądziłem że jeden pies tylko wtyczki inne, mam na stanie tego pistonka...
Kolego masz dynamiczną kontrolę ciśnienia. Biały czujnik działa odwrotnie czyli jak nie ma ciśnienia to jest rozwarty a jak jest ciśnienie rzędu 1,6-2 bar i powyżej to jest zwarty. Sygnał z tego czujnika jest brany pod uwagę dopiero po przekroczeniu 2000obr/min. Moim zdaniem masz problem z zaworem przelewowym na pompie, zawór może się zacinać. Wkręć...
Witam posiadam od niedawna sharana 1.9 90 km Ahu.Problem polega na tym że od 1800 do 2000 obrotów dochodzi szum z komory silnika i przy większych obrotach przechodzi w tryb awaryjny i nie chce się wkręcić powyżej 3 tyś obrotów w ostatnim czasie wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie i węże...
Wyjscie na zawór idzie od ECU kolor przewodu czesto czarno-biały moim zdaniem masz albo uszkodzony przewód lub gdzies po drodze kostka nie łaczy,ostanio przerabiałem to w SHARAN 98r. Dodano po 1 Dodam ze immo fabryczne niema nic do tego ,chyba ze masz jakies inne zabezpieczenie lub alarm to co innego.
Witam Podmieniałem ostatnio z kolegą w/w zawór bo mu się golf dławił i zobaczyłem u siebie ze nawet jak odepnę kostkę, wężyki, to i tak nie ma różnicy w mocy. Sharan tak jak ciągnął to i ciągnie dalej, tak nie powinno chyba być, ECU nie wywala żadnego błędu, i nie wpada w tryb awaryjny, Silnik to 1,9 1Z 90PS może ktoś mi pomóc i powiedzieć czemu tak...
Możliwe są dwa rozwiązania, albo ogrzewanie postojowe albo dogrzewanie. Jeżeli jest dogrzewanie to nie da się go przerobić na ogrzewanie postojowe drogą "programową". Powodem tego jest brak elektrycznej pompy płynu chłodzącego. Żeby działało na postoju to musi być elektryczna pompa żeby wymusić przepływ płynu przez webasto i silnik. Natomiast dogrzewanie...
sharan silnik zawora zawora zawora wydechowy zawora zielony zawora czerwony
obliczać obwód metoda oczko przytłumić dźwięk pendrive zniknął
nadajnik iskrowy zasilacz urmet
Kod do pilota 8w1 dla Technika 32-278AW15 Żółty wykrzyknik w trójkącie VW - co oznacza?