Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Aby bagażnik otwierał się z pilota moduł musi mieć dodatkowy kanał.
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
Podejrzewam, że nikt lepszych badań od Twoich nie robił ale mogę się mylić. Problem w tym, że producent czy sprzedawca nie podaje czego dotyczy te 8kg. Może taki ciężar jest w stanie utrzymać, albo przesunąć np. w poziomie. Generalnie tam gdzie siłownik ma zastosowanie czyli w samochodzie, działa trochę inaczej a producent powinien sprecyzować parametry...
Tak samo. Na styczniku w drzwiach.
Można zrobić to też na układzie timera CD4541 jest w nim odrazu oscylator. http://pdf.alldatasheet.com/datasheet-pd... W 4060 jest też wbudowany układ wzmacniaczy do oscylatora tylko nie wiem, czy się wyrobi dla tak niskich częstotliwości. Możesz spróbować wg noty aplikacyjnej. Wtedy nie musiałbyś stosować dodatkowego scalaczka....
Tak, czarny to masa. W skrajnych połozeniach siłownika zwiera do białego z jednej strony i brązowego z drugiej.
Może być NE555 + przekaźnik odwracający zasilanie. Albo dwa NE555 (jeden wyzwalany przy załączeniu wentylatora, dugi przy wyłączeniu). Oczywiście układ trzeba tak zrealizować by istniała blokada załączenia naraz obrotu w obu kierunkach (bo to spowoduje zwarcie zasilacza).
Mam siłownik master 3 kg kupiony wiadomo gdzie :-) , i pracuje już prawidłowo przy 12V/500mA. Wystarczy poszukać w internecie jak jest zbudowany siłownik by się dowiedzieć że prąd 5A może wasze siłowniki załatwić w fazie testów. Impuls zamknięcia wysyłany przez sterownik trwa 1-2s. Po 5 cyklach zamknij - otwórz siłownik jest już ciepły a co dopiero...
Mam pytanie. Czy serwo będzie działać bez sterowania, podłączone bezpośrednio do akumulatora żelowego 6 V? http://botland.com.pl/serwa-typu-standar... Nie Czy da się tak sterować serwem bez sterownika? nie
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
Ja w lt35 (sprinter) demontuje kasetę zamka rozprostowuję oryginalną blaszkę do zaczepienia oryginalnego siłownika i za zgięciem wiercę otwór fi3,5 i za ten otwór zaczepiam cięgno siłownika uniwersalnego (najlepiej zastosować siłowniki 6kg, 3,5kg też dadzą radę, ale trzeba dobrze "rozruszać" kasetę zamka i linkę cięgna). W drzwiach odsuwanych powiększam...
Jeśli chodzi o część mechaniczną to moim zdaniem najlepszy będzie siłownik samochodowego centralnego zamka. Taki z trzema przewodami. Jest przeinaczony do pracy w trudnych warunkach. Do kompletu potrzebne będzie zasilanie w postaci niewielkiego akumulatora 12V lub baterii. Do sterowania możesz użyć coś takiego: https://allegro.pl/oferta/programator-wl...
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
W picanto wszystkie siłowniki są sterowane z zamka kierowcy i jak ten szwankuje to wszystkie. Rozbierz tapicerke ściąg folie i zobacz na cięgno od siłownika centralnego zamka bo pewnie się poluzowało
Cięgło siłownika w tej chwili działa jak resor i się ugina. Stąd problemy w działaniu. Montaż jak wskazał 12pawel lub pionowo wykorzystując pręt z plastikowym grzybkiem. Spokojnie możesz zamienić zasilanie na siłownikach i obrócić ich działanie.
http://obrazki.elektroda.pl/1579475700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1579475700_1...
troche nie rozumiem tego schematu co jest co i jak to zrobic Zdjęcie zapożyczyłeś ze starego tematu o HRV: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zamieść swoje zdjęcia wiązki przewodów sterownika i wiązki wchodzącej do siłownika zamka drzwi kierowcy. Sprawdź czy masz ten sam układ połączeń jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/9446390400_...
Film pokazuje bezpośrednie sterowanie siłownikiem zamka w drzwiach kierowcy. Odcina się wtedy przewody idące od siłownika do BSI. Traci się jednocześnie możliwość zamykania i otwierania zamka centralnego kluczykiem w drzwiach kierowcy. Wydaje mi się, że łatwiej jest odnaleźć dwa przewody przy BSI, przeciąć je i podłączyć według schematu, który wcześniej...
Zamienić przewody od siłownika zamka bagażnika - zła polaryzacja.
Panowie pomoże ktoś w tym temacie? posiada i udostępni ktoś taki schemat, rozpiskę, skan z autodaty?
Nie jestem pewien ale uniwersalnego w klapę chyba nie założysz w dwojce a jeżeli miałbyś oryginal to równolegle do reszty siłowników.
Zależy mi na "w miarę precyzyjnym" przesuwie w zakresie 1..2cm zależy co to ma być za precyzja 1mm / 0,1 mm ? przykładowy wygład mechanizmu , który i tak jest zależny od konkretnego modelu http://obrazki.elektroda.net/65_12556189... podstawowa sprawa to raczej brak możliwości zamontowania enkodera , można by zastosować silnik krokowy ale jak...
Czerwony,żółty,żółty z czarnym> +12v Czarny , pomarańczowy , pomarańczowy z czarnym> - masa biały - do siłownika (zielony) biały z czarnym - do siłownika (niebieski) W razie odwrotnego działania przycisków zam-otw należy zamienić przewody na siłowniku. Powodzenia.:D
Witam, Mam taki problem, że w swoim motorku Romet 125 zamontowałem dodatkowy układ chłodzenia oleju. Jednak jeden duży obieg spowalnia nagrzewanie się oleju i po przejechaniu 9 kilometrów odcinka w zasadzie szosowego olej w ostatnie upały nagrzewa się do 85 st c. Zbudowałem taki oto termostat: https://obrazki.elektroda.pl/9933077800_...
Nie bardzo rozumiem, co ma odbijanie zamków do wygaszenia oświetlenia kabiny. Jeśli masz alarm Bloker z 5-ma zworkami to przestaw zworkę odpowiedzialną za czas uzbrajania wejść drzwiowych na długi (25-27s). W przypadku alarmów bez możliwości wydłużenia czasu uzbrajania stosuje się diody prostownicze, ale po 2 sztuki na każde drzwi. https://obrazki.elektroda.pl/5580673700_...
Centralka VW AUDI MOD 000 Z54 249/50 Pokaż to ustrojstwo (zdjęcie) i napisz, skąd wygrzebałeś ten sterownik???
Po prostu podłącz sobie sterowanie siłownika tylnej klapy od innego siłownika drzwi.
Podłącz się do przewodów, które wychodzą do drzwi kierowcy. Są dwa sposoby. Bardziej zawiły dla początkujących (sterowanie masą i jej rozłączaniem). Podłączamy się do przewodu sterującego zamkiem: https://obrazki.elektroda.pl/9810568100_... oraz najczęściej stosowane sterowanie bezpośrednio silniczkiem siłownika w drzwiach kierowcy....
Jak nikt nie pomoże to jest jeszcze jedno może trochę brutalne ale proste i tanie rozwiązanie. Dołożenie do centralki którą zakupiłeś siłownika do drzwi kierowcy tak aby mechanicznie sterował całym zamkiem.
To jest centralka zdalnego sterownia centralnym zamkiem ale... musisz mieć ten centralny zamek. Diagram C to podłączenie np. do Golfa II, gdzie trzeba dołożyć siłownik slave do drzwi kierowcy, bo w wersji bez zdalnego sterowania nie ma w nim siłownika (jest tylko wkładka master - osobiście sugerowałbym ją zastąpić siłownikiem master zamiast dokładać...
Wiele razy montowałem na siłownikach uniwersalnych 3kG. Nie koniecznie są potrzebne 6kG. Ja montuję w ten sposób: w kasecie zamka jest zagięta "blaszka”, do której podłącza się oryginalny siłownik, prostuję ją i wiercę za rozprostowanym zagięciem otwór Φ3,5 , tam przewlekam pręt siłownika i zaginam go w dół wzdłuż pręta, siłownik montuje...
STOP PANOWIE! Przede wszystkim to drugie, to NIE JEST alarm, tylko radiosterownik do centralnego! Widać to, po podwójnych przewodach idących w jednej sekwencji (niebieski - czarny - zielony) podłączonych podłączonych do przekaźników. I wystarczy już samo zastosowanie tej centralki (bo ta mniejsza jest już wbudowana w tą większą). Druga jest zbędna,...
Było to dawno temu. Lewe tylne drzwi mają zabezpieczenie w przypadku otwarcia wlewu zbiornika i nie pozwalają na ich otwarcie podczas tankowania. Po co drapać lakier na drzwiach. Znalazłem w bagażniku po lewej stronie sterownik, w jego złączu dwa przewody o zmiennej polaryzacji odpowiedzialne z otwarcie i zamknięcie. Podłączyłem bezpośrednio z siłownikiem...
Uszkodziła ci się zębatka w siłowniku, naprawa raczej nie ma sensu, wymień siłownik.
czy da się do tego zamka podłączyć syrenkę Nie ma takiego wyjścia z centralki. Można wykorzystać impulsy sterowania zamkiem (sterowanie impulsami masy). Impuls syrenki będzie trwać 0,5s - to trochę zbyt długo. Można się bawić w "skrócenie" czasu impulsu lub lepiej zamiast syrenki podłączyć "buzer". "Skrócenie impulsu" - np za pomocą gotowego rozwiązania...
jak w temacie co kryje sie w tych silownikach centralnego zamka???????(silniczki-ale jakie???????? chodzi o rodzaj silnika i co jeszcze tam jest???)
Coby nie strzępić języka na daremno. Chyba ci namieszałem bo jak nie masz siłownika w bagażniku i pod wlewem paliwa to masz dokładany centralny. Rozumiem że sterowanie zamka nie jest radiowe? Jeżeli trafiłem to drogą dedukcji wystarczy że jednak znajdziesz sterownik zamka - im bliżej tym łatwiej więc pod kolumną kierowniczą albo za osłoną progu kierowcy....
Witam O przekaźnik taki może być problem ,natomiast możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach. Jeden się załączy i podtrzyma z sygnału siłownika Drugi go rozłączy po podaniu sygnału z siłownika Przykładowo przewód niebieski siłownika załączy,zielony przewód rozłączy ,po podaniu chwilowym napięcia.Zasada działania START STOP na przyciskach.Przekaźnik załączający...
Stara centralka powinna być w okolicach bezpieczników (lub na panelu z bezpiecznikami). Opis zdjęcia 001: Czarny (-) - masa Żółty (2M) -, silniki siłowników Szary (1M) -' Niebieski (3)-, sterowanie z siłownika master (drzwi kierowcy) Biały (2) -' Czerwony (+) - zasilanie Pod okablowanie w Alfie możesz podstawić każdy uniwersalny sterownik zamków centralnych...
Witam. Jaki dobrać siłownik centralnego zamka do klapy bagaznika Astry F 94r? Zestaw chce kupić uniwersalny na pilota na 4 drzwi ale nie mam pojecia jaki dokupić do klapy. pozdrawiam-kralex
dłużą nóżkę diody podłączasz do plusa a krótszą do przewodu siłownika do brązowego lub białego na jednym z nich pojawi się masa przy zamkniętych drzwiach
Jedna para biało brązowa to wyjście dla sterowania z alarmu, druga para to przewody dla siłownika typu master wraz z drugim czarnym zielony i niebieskim. Zielony i niebieski dochodzą też do pozostałych siłowników slave. Czerwony i drugie odgałęzienie czarnego to 12V z akumulatora - oczywiście zabezpiecz czerwony (+) przewód bezpiecznikiem.
Rozumiem, ze masz fabryczne piloty do centralnego zamka i chcesz podpiąć alarm bezpilotowy? Uzbrajanie i rozbrajanie weź z wiązki idącej do drzwi (przewody do siłownika w drzwiach). Rozpiskę posiadam do Premacy od 2001r. Na wszelki wypadek podesłałem ci na PW. Co do dźwięku przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarmu to przepisy zabraniają ich stosowania na...
Witam, mam taki problem, jeżeli centralny zamek posiada siłowniki - dokładnie 4 (na 4 drzwi), i trzy są z 2 kabelkami (chyba wykonawcze), a jeden z pięcioma(sterujący), to oznacza to, że tylko siłownik sterujący posiada funkcję otworzenia wszystkich drzwi w samochodzie, czy wykonawczy również może otworzyć wszystkie drzwi? Jaka jest różnica pomiędzy...
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
Przepraszam za laickie pytanie: Rozumiem, że ona "rygluję się" dopiero gdy poda się na nią napięcie, prawda? Jeśli tak to trochę odpada. Cały czas przychodzi mi do głowy analogia zamka samochodowego z siłownikiem centralnego otwierania..
tak ale zestaw centralnego zamka który pokazałeś z aukcji alleggo zawiera już sterownik który po odebraniu impulsu - z siłownika master (tego w drzwiach kierowcy) podaje sygnał prądowy otwierając lub zamykając resztę zamków. Tak więc jedyne cop trzeba zrobić to połączyć przewody sterujące z alarmu z przewodami którymi siłownik w drzwiach kierowcy podaje...
witam dzisiaj miałem założony centralny zamek i alarm. Myślałem że centralny polega na tym że za pomocą zamka kierowcy będę mógł zamknąć wszystkie drzwi a tak nie jest. Tylko pilot od alarmu zamyka wszystkie drzwi. Wie ktoś może co trzeba zrobić żeby zamek zamykał wszystkie drzwi i jaki koszt dochodzi? z góry dzięki za pomoc
Mam parę pytań dotyczących typowego siłownika zamka centralnego a właściwie dotyczących jego obsługi. Siłowniki w moim przypadku będą wykorzystywane do innych zastosowań niż systemy zabezpieczające samochód a ich zadaniem będzie naturalnie chowanie i wysuwanie się na żądanie. Problem dotyczy tego, który z modeli wybrać (dwu- lub pięcioprzewodowy) a...
Witam! Szukam siłowników takich jakie stosuje się w drzwiach aut, do centralnego zamka. Zależy mi abym mógł sterować nimi dosyć dokładnie, muszą być więc na silnikach krokowych. Nie zależy mi na wielkiej sile, wystarczy mi do 0,5 kilograma, skok do 5 cm. Przeszukałem net i nic takiego nie znalazłem. Jest to moja pierwsza konstrukcja tego typu, od strony...
Czy da sie cos zrobić z siłownikiem do centralnego zamka, który zamiast 'zamykac' i 'otwierac' tylko powarkocze chwilke i tyla z niego, jeszcze go nie rozkręcałem bo niewiem zcy warto jak tak to dajcie znacia to sie pobawie i moze nawet go zreanimuje (młotek mam :) ) Pozdrawiam
Witam wszystkich! Mam problem... po tym jak rozebrałem tapicerkę z drzwi przestał działać w nich siłownik (w drzwiach kierowcy). Cały czas zachowuje się jak by był "zablokowany" czyli nie da się zamknąć drzwi. W drzwiach kierowcy jak i u pasażera jest Master. Kiedy w ogóle odłącze niedziałający siłownik i zamknę kluczem drzwi pasażera to zamykają się...
Witam! Mam problem z centralnym zamkiem w Matizie. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka zamki się nie zamykają. Po oględzinach instalacji elektrycznej uznałem, że nie ma żadnych uszkodzonych przewodów. Newralgiczne punkty takie jak przepusty drzwi/ słupek są okej. Przyznam szczerze, że nie potrafię rozgryźć jak działa/ jak realizowana...
Witam. Zakładam centralny zamek i centralkę firmy Vertex w VW Golf 3. Zastępuję zamki pneumatyczne, elektrycznymi. Wszystko ładnie pięknie, lecz pojawił się problem z siłownikiem który otwiera tylną klapę, mianowicie chciałbym wykorzystać kanał który jest odpowiedzialny za otwieranie klapy bagażnika sterowany plusem. Siłownik otwiera się jak powinien,...
działanie siłownika centralnego zamka montaż siłownika centralnego zamka podłączenie siłownika zamka centralnego
pomiar odległości ultradźwiękowy prestige instrukcja schemat sterownika pompy pieca
najlepszy multimetr przekaźnik sterownik fabia
Inwerter lodówki LG, Samsung – czy można zasilać 3 żarówki 230V? PWM, napięcie, ryzyko uszkodzenia Alpine TDM-7526T – demontaż panelu, rozpołowienie, śruby, taśma FFC, VFD