Witam. Jest tego wiele w internecie. Trzeba też "włączyć"myślenie jak to działa...poszukaj. PS. Nie jesta złośliwy😉
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Zapomnialem że masz osobny sterownik do zamka centralnego który jest dodatkowo sterowany z tego alarmu. W sumie możesz teraz zrobić dwojako, albo wywalisz ten dodatkowy sterownik centralnego i podepniesz siłowniki bezpośrednio pod alarm, ale centralny będzie działał tylko na pilota, albo podepniesz przewody przy alarmie tak jak były i jak masz to przedstawione...
Przy krótkim impulsie nie uszkodzi się, to ich normalna praca.
Serwomechanizmy są bardzo mocne, standardowo mają obrót 60° lub 90°, przy szerokości impulsu od 1-2 ms. Jednak można je sterować impulsami od 0,5 ms do nawet 3 ms. Wtedy mają kąt obrotu 170°, lub nawet 270°. Myślę, że nie ma potrzeby abym opisywał jak one działają. Poczytaj w internecie o tym, jest tego bardzo dużo. Np. tu: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&...
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
Master tylko w lewych.
Tak, takie.
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
Ładne. Ale u Ciebie tego nie ma ? Ciesz się że nie masz Fabii lub innego przypadku z nowszej grupy VW. Tam dopiero jest zabawa! Siłowniki zintegrowane z krańcówkami drzwi a niektóre w stalowych obudowach nitowanych na nity jak w moście Poniatowskiego.Bez ruskich wierteł nie podchodż. A w środku....rety.Najlepsze sa chińskie mikrowyłącznki, takie jak...
Przy takim podłączeniu możesz uwalic alarm. Nie posiada on wyjścia bezpośredniego do siłowników, tylko wyjścia do sterowania centralką CZ. Obciążalność tych wyjść zazwyczaj nie przekracza 100 mA, a siłownik potrzebuje znacznie więcej do pracy. Potrzebujesz dodatkowego sterownika, np ST 100 lub TOP32 lub cos podobnego (jeśłi w zestwai centralnego zamka...
Witam . Mam nadzieje że Ci coś ułatwi ten rysunek. Jeżeli centralny zamek będzie się zamykał przy rozbrajaniu alarmu to zamień przewody otw/zam. przy przekażnikach (86). Zasilanie przekaźników zabezpiecz bezpiecznikiem 20 A.
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Da się założyć uniwersalne siłowniki, tylko po co niszczyć auto skoro za kilkanaście zł można kupić oryginalne zamki z fabrycznymi siłownikami. http://obrazki.elektroda.pl/5258226200_1...
Na alledrogo całe zamki z siłownikiem od 50 zł.
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
Tak samo. Na styczniku w drzwiach.
Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
spokojnie wstawisz uniwersalne
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
ford ma jeden stały plus a podajesz na dwa pozostałe naprzemian minusy
Można zrobić to też na układzie timera CD4541 jest w nim odrazu oscylator. http://pdf.alldatasheet.com/datasheet-pd... W 4060 jest też wbudowany układ wzmacniaczy do oscylatora tylko nie wiem, czy się wyrobi dla tak niskich częstotliwości. Możesz spróbować wg noty aplikacyjnej. Wtedy nie musiałbyś stosować dodatkowego scalaczka....
Ja w lt35 (sprinter) demontuje kasetę zamka rozprostowuję oryginalną blaszkę do zaczepienia oryginalnego siłownika i za zgięciem wiercę otwór fi3,5 i za ten otwór zaczepiam cięgno siłownika uniwersalnego (najlepiej zastosować siłowniki 6kg, 3,5kg też dadzą radę, ale trzeba dobrze "rozruszać" kasetę zamka i linkę cięgna). W drzwiach odsuwanych powiększam...
Podejrzewam, że nikt lepszych badań od Twoich nie robił ale mogę się mylić. Problem w tym, że producent czy sprzedawca nie podaje czego dotyczy te 8kg. Może taki ciężar jest w stanie utrzymać, albo przesunąć np. w poziomie. Generalnie tam gdzie siłownik ma zastosowanie czyli w samochodzie, działa trochę inaczej a producent powinien sprecyzować parametry...
Z opisu tego sterownika wynika iż służy on tylko do sterowania modułem centralnego zamka natomiast nie można podpiąć do niego bezpośrednio siłowników. Czyli robisz tak: montujesz siłowniki w drzwiach, rosprowadzasz kable, kupukesz uniwersalny sterownik centralnego zamka np. top 33(on będzie sterował siłownikami). Do niego z kolei podłączasz moduł radiowy...
Zloty60 napisz gdzie mieszkasz, a może na forum się znajdzie chętny do zamontowania ci centralnego zamka, na forum elektrody jest naprawde dużo dobrych fachowców, jeżeli chodzi o linki które prosiłeś to będzie napewno problem, nikt nie jest wstanie zapamiętać każdej budowy(konstrukcji)drzwi w danym samochodzie bo tego jest sporo, ale jak kupisz zestaw...
w starych fordach nie ma centralki bo siłowniki sa tak zrobione jakby miały w sobie centralki natomiast z alarmu możesz sterować jak zrobisz najpierw sterowanie z klucza -tak łatwiej a potem schemat z podłączenia forda --wybrałeś najlepszy sposób dołożenia zamków do forda sam tak czasem robie
Wyjmij bezpiecznik od sterownika centralnym zamkiem i otworzysz drzwi normalnie od środka. Masz albo przerwane kable w wiązce w prawych dziwach przód lub zamek do wymiany .
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
Jak pomogłem kliknij pomógł. Dziękuje.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Sam zasilacz nie starczy bo siłownik od zamka nie wyłacza sie po osiągnięcu pozycji końcowej, więc masz 3 rozwiązania: - sterować impulsami o ograniczonym czasie - dodać krańcówki - mierzyć prąd pobierany i gdy siłownik osiągnie kraniec skoku (prad wzrośnie) wyłączyć prąd.
Montowałem i nic nie haczy, robiłem nawet dla jednego z kolegów zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/10_11585169... Gumkę dzyndzla dajesz w drugą stronę, do środka drzwi. Tyłu nie fotografowałem, bo jest jeszcze łatwiej...
W picanto wszystkie siłowniki są sterowane z zamka kierowcy i jak ten szwankuje to wszystkie. Rozbierz tapicerke ściąg folie i zobacz na cięgno od siłownika centralnego zamka bo pewnie się poluzowało
jak taki mechanizm miałby wyglądać Np.: https://obrazki.elektroda.pl/8291236700_... Zależnie od stosunku długości ramion "orczyka" zmieniasz zakres pracy siłownika. lub bardziej skomplikowana konstrukcja: https://obrazki.elektroda.pl/8100488200_...
Zdejmujesz tapicerkę, odpinasz cięgna od klamki i bębenka. odkręcasz zamek, wyjmujesz, odkręcasz siłownik. Jak pamiętam to nie ma tam siłownika elektropneumatycznego z cewką, tylko zwykły siłownik z silniczkiem.
Cięgło siłownika w tej chwili działa jak resor i się ugina. Stąd problemy w działaniu. Montaż jak wskazał 12pawel lub pionowo wykorzystując pręt z plastikowym grzybkiem. Spokojnie możesz zamienić zasilanie na siłownikach i obrócić ich działanie.
golf to dosc proste auto w montażu centralnego zamka niema udziwnień a wrecz ulatwienia. każdy z zamków ma ddzielne "oczko"do zamontowania cięgna w miejsce orginalnego pneumatycznego Z tylna klapą jest różnie jesli ma wyjscie pod centralny orginalny to ok, jesli nie to trzeba kombinowac. Oczywiście siłowniki 3,5kg czyli te najbardziej popularne daja...
Zdemontuj tapicerki drzwi, zdemontuj zamek z siłownikiem. Wszystkie cięgna wyczyść ze starego smaru z kurzem i zabezpiecz nową warstwą smaru. Rozbierz siłownik centralnego zamka i zamek, usuń stary gęsty smar, zabezpiecz nową warstwą "białego" smaru.
tradycyjnie się stosuje siłowniki 3,5 kg. Przynajmniej taki maja opis. W przypadkach ciężko chodzących zamków stosuje sie siłowniki mocniejsze: 6 kg i więcej. Ale standardowe w 80 % przypadków są wystarczające.
Zamień jeszcze przewody od stykow sterujacych (pewnie bialy i brązowy).
http://obrazki.elektroda.pl/1579475700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1579475700_1...
Próba otwarcia od strony kierowcy skutkuje otwarciem na ułamek sekundy i ponownym zamknięciem Dołącz zdjęcie lub opisz dokładnie jak wygląda "siłownik" centralnego zamka w Twoim samochodzie ? Jest to kaseta zamka z wbudowanym "silnikiem" czy uniwersalny siłownik zamontowany na dodatkowym wsporniku ?
Witam! Podaję Ci 2 sposoby podłączenia: http://obrazki.elektroda.net/28_11579247... Osobiście polecam pierwszy sposób ze względu na to żeby zbyt nie obciążać wyjścia na syrenkę. Jak podasz mi model auta i rocznik to napisze Ci dokładnie jakie kolory przewodów i gdzie ich szukać Pozdrawiam!
Teoretycznie to jest w komplecie mały sterownik czasowy który podaje impuls na siłownik,ma określony czas.
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Gdybyś jednak zamierzał powrócić do tej koncepcji to na początek spróbuj popracować właśnie nad tym generatorem na układzie NE555. Tu jest lektura na jego temat. http://www.elportal.pl/pdf/k01/19_11.pdf Chodziło by o taką aplikacje (generator astabilny). Możesz wykonać taki układ i na wyjściu dać diodę LED (plus rezystor). W podanym artykule jest to...
Wyjścia podłączasz pod światła .Zielony i fiolet razem do plus (stały) i druga taka para do świateł. Układ sterowany jest plusem i minusem czy tylko plusem? Wejście podłącz pod przewody sterujące siłownikiem centralnego zamka , światło oświetlenia kabiny lub kierunkami :) zależy czym jest sterowany układ.
Mam siłownik master 3 kg kupiony wiadomo gdzie :-) , i pracuje już prawidłowo przy 12V/500mA. Wystarczy poszukać w internecie jak jest zbudowany siłownik by się dowiedzieć że prąd 5A może wasze siłowniki załatwić w fazie testów. Impuls zamknięcia wysyłany przez sterownik trwa 1-2s. Po 5 cyklach zamknij - otwórz siłownik jest już ciepły a co dopiero...
Jeśli już, to zatrzask i mechanizm zwalniający, np z siłownika centralnego zamka. A rejestrację dopychać będzie jakaś sprężynka. A najprościej, to przyklej na dole rejestracji dwa magnesy neodymowe. W czasie jazdy się nie odczepi, a palcem ją podniesiesz.
Ze dwa razy montowałem. Nie pamiętam żeby były problemy z przejściem. Były takie wersje brava s, bez wspomagania i elektryki.
'Siłownik' od centralnego zamka, tanie jak barszcz.
Z jakiego powodu nie chcesz zastosować siłownika centralnego zamka ?
W drzwiach od kierowcy masz siłownik. Z niego wyłazi kilka kabli (najprawdopodobniej 5). Dwa będa od zasilania silnika (zmieniać sie będzie na nich polaryzacja przy otwieraniu i zamykaniu), a trzy pozostałe od przełaczniczka wbudowanego w siłownik. Na jednym z tych 3 ostatnich namierzasz mase, która pojawi Ci sie po zamknięciu (wśród nich jest stała...
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
Skoro tak to szukaj drugiego siłownika.
Co może być nie tak ewentualnie gdzie najlepiej wpiąć przewody do sterowania alarmem ?? To jest A4 8D(do2001r.) czy 8E(od2001r.) Centralka alarmu może być uszkodzona. Nie jest to jakaś uznana, bezawaryjna firma. Napisz gdzie wpiąłeś przewody sterujące z siłownika centralnego zamka?
Zależy mi na "w miarę precyzyjnym" przesuwie w zakresie 1..2cm zależy co to ma być za precyzja 1mm / 0,1 mm ? przykładowy wygład mechanizmu , który i tak jest zależny od konkretnego modelu http://obrazki.elektroda.net/65_12556189... podstawowa sprawa to raczej brak możliwości zamontowania enkodera , można by zastosować silnik krokowy ale jak...
Wystarczy komplecik z siłownikami uniwersalnymi 3,5 kg. kosztuje 70 zł. Trzeba tylko dobrze dopasować cięgna. Jakbyś był zainteresowany daj znać.
Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny do masy, żółty do +12V, biały z centralki do zielonego, biało czarny do niebieskiego, reszty nie podłączasz.
Oryginalnie są specjalne wsporniki z blachy pod siłowniki centralnego zamka. W drzwiach są pod te wsporniki gotowe otwory. Spróbuj gdzieś to podejrzeć, bo to jest bardzo pomocne. Szczególnie kłopotliwe jest ustawienie siłowników w tylnych drzwiach, ponieważ potrzebna jest tam dość duża siła i trzeba starannie wyregulować cięgna zamków. Może okazać się,...
Ok 15-20 zł.
Nie jestem pewien ale uniwersalnego w klapę chyba nie założysz w dwojce a jeżeli miałbyś oryginal to równolegle do reszty siłowników.
centralny zamek drzwi Wymieniasz kasety zamka drzwi na "elektryczne" lub do swoich dokładasz dedykowany mikrosilnik. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... lub montujesz na wspornikach uniwersalne siłowniki zamka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... klapy bagażnika Montujesz...
Sprawdź przewody w przepustach drzwiowych. Jak będą ok, to czeka Cię rozebranie siłowników i sprawdzenie switchy.
Witam, Mam taki problem, że w swoim motorku Romet 125 zamontowałem dodatkowy układ chłodzenia oleju. Jednak jeden duży obieg spowalnia nagrzewanie się oleju i po przejechaniu 9 kilometrów odcinka w zasadzie szosowego olej w ostatnie upały nagrzewa się do 85 st c. Zbudowałem taki oto termostat: https://obrazki.elektroda.pl/9933077800_...
W 6- cio Pinowym 4 jest wolna na 1 jest sygnał otwartych drzwi jak otwarte to masa (zamknięte drzwi styk otwarty) Numeracja jest od dołu 1 a u góry 6.
Panowie pomoże ktoś w tym temacie? posiada i udostępni ktoś taki schemat, rozpiskę, skan z autodaty?
zakladalem uniwersalne do escorta, jest to mozliwe, mysle ze w Fusion'ie tez da sie to zrobic. Pozdr
Mam pytanie. Czy serwo będzie działać bez sterowania, podłączone bezpośrednio do akumulatora żelowego 6 V? http://botland.com.pl/serwa-typu-standar... Nie Czy da się tak sterować serwem bez sterownika? nie
Może siłownik od centralnego zamka z samochodu?
Masz dwa siłowniki. Jakie one są, oba Master? Czy dwa różne? Jak masz to spięte, czym sterujesz? Impulsem zamknij-otwórz czy zmianą polaryzacji zasilania?
chodzi mi bardziej jakim prądem są sterowane siłowniki.Po schemacie to widzę że do siłowników idą 2 kable.Jeden z bezpiecznika a drugi z centralki kabiny.Po mojemu to jakoś dziwnie że na jednym przewodzie jest "+" z bezpiecznika.Zazwyczaj siłowniki elektryczne działają na zasadzie zmiany polaryzacji(zamiana + i -).A tu jakaś nowość w masterze.Może ktoś...
Witam. Troszkę Mnie śmieszą wasze propozycje założenia c. zamka w fordzie, gdyż jest to prostsze niż wam się wydaje. Mam Escorta z 96, a zamki bynajmniej przednie są identyczne. Ja zrobiłem to w bardzo prosty sposób, acz kolwiek zajęło to jakieś 2 godzinki. Mianowicie: wykręcamy zamek, później birzemy kawałek drutu, zaginamy go w podobny sposób jak...
Witam. Mam problem z tylnym lewym zamkiem. Chodzi o to że jakiś czas temu, zamek przestał reagować na zamykanie i otwieranie. Reszta zamków działa prawidłowo. Pomyślałem że sprawdzę co się dzieje gdyż zaczęło mnie denerwować otwieranie tych drzwi ręcznie. No i rozebrałem. Wymontowałem cały zamek i odłączyłem przewody. We wtyczce są trzy przewody. Podpiąłem...
Przewody w przelotkach między drzwiami a słupkiem sprawdź, tam chyba leci sterowanie po Can do modułu szyby a potem na siłownik.
Podłącz bezpośrednio przewody z siłownika do akumulatora i zaobacz czy się wysunie czy wsunie, a w drugą stronę podłącz odwrotnie zasilanie
Tak, odrazu chłosta dzieciakowi. To on zje.ał zamek, proponuję 10 batów. Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka. Trochę już przy tym robię ale takiego określenia to jeszcze nie widziałem. Co to znaczy "cały siłownik centralnego zamka".
Zamontuj siłownik nie bezpośrednio do "blachy" w drzwiach, tylko do paska mocnej gumy, która zostanie przykręcona do szkieletu drzwi. Siłownik nie będzie dotykał szkieletu drzwi - będzie to rodzaj tłumika drgań. Jeżeli myślisz o obniżeniu napięcia, to musisz obniżyć napięcie zasilające centralkę centralnego zamka.
dziękuje pogłówkowałem i założyłem działają pozdrawiam
Siłownik montujesz ok 30 cm niżej (niż zaznaczyłeś na zdjęciu) - tam jest dużo miejsca.
Przepraszam za laickie pytanie: Rozumiem, że ona "rygluję się" dopiero gdy poda się na nią napięcie, prawda? Jeśli tak to trochę odpada. Cały czas przychodzi mi do głowy analogia zamka samochodowego z siłownikiem centralnego otwierania..
Nie pamiętam, jeden bez problemu otworzył mi się po podważeniu go tapeciakiem. Dokładnie to rozsypują się szczotki w silniczku od wilgoci, ja montowałem drugi silniczek ze starego elektrycznego lusterka. Otworzyłem, nie było łatwo ale bez uszkodzeń. Jak ktoś byłby zainteresowany to otworzyłem to za pomocą noża (ale nie do tapet, troszkę grubszego)...
Witam. W którym miejscu zamontować siłownik zamka centralnego w renault thalia z 2000r.
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
Odświeżę temat. Też założyłem uniwersalny siłownik (Slave - z dwoma kabelkami). Na razie działa . W załącznikach zamieszczam zdjęcia jak zamontowałem i podłączyłem. Może ktoś zna lepsze miejsce i sposób montażu (a może komuś się przyda). Zdjęcia zrobione przed zaizolowaniem ostatniego kabelka. Siłownik podłączyłem do dwóch grubszych kabli - niebieskiego...
Dzięki bardzo :D
Chciałem wykorzystać siłownik centralnego zamka do innych zastosowań niż w samochodzie. Jego zadaniem byłoby przesuwanie pewnego elementu w dwóch kierunkach tak, jak w samochodzie. Załączanie siłownika ma się odbywać za pomocą ręcznego przycisku, czy też przełącznika. Moje pytanie związane jest, czy potrzebny jest jakiś układ czasowy, który ograniczałby...
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Siłownik jest wbudowany w zamek. Zamienniki to szrot. Montuj oryginalny zamek.Pilot nie ma nic wspólnego z zamkiem. Szukaj w module komfortu.
sprubuj zastosować elektromagnes od rozrusznika do trabanta z wersji 6V jest mocny ale bierze duży prąd lub siłownik od centralnego zamka w samochodzie coprawda chodzi normalnie na 12V ale przy 6V też działa
Witam, mam pytanie jak podłączyc siłownik centralnego zamka w klapie bagaznika chodzi mi o podłączenie kabli bo mam taki schemat (dodany poniżej) i niewiem jak go podłączyc do tego czerwono-czarnego kabla jak mi z silownika wychodzą 2 kable zielony i niebieski?? Za pomoc z góry Dziękuję.
lepiej posłuchaj Przemka, szkoda czasu na zabawę i zakończenie całej akcji kupnem nowego siłownika .....
czy ma ktoś zdjęcia jak zamontować centralny zamek(siłowniczki)do opla astry
Rozbierz go i sprawdź może zimne luty. Ale gdybyś chciał zmieniać to prawie każdy sterownik centralnego zamka elektrycznych siłowników.
Uszkodziła ci się zębatka w siłowniku, naprawa raczej nie ma sensu, wymień siłownik.
Złącze 6pin 1-do modułu domykania szyb 2-Wyłącznik drzwiowy sterowany plusem 3-Wyłącznik drzwiowy sterowany minusem 4-moduł odcięcia zapłonu/rozrusznika 5-wejście "plusa po stacyjce" 6-podłączenie do obwodu światła stop Złącze 12pin 1-6 podłączenie do siłowników centralnego zamka 7-minus zasilania 8-plus wyzwalany z pilota np do zdalnego otwarcia klapy...
Polaczenie silownikow z reszta instalacji czasami koroduje i nie ma "styku",rozbierz i przeczysc.
działanie siłownika centralnego zamka podłączenie siłownika zamka centralnego naprawa siłownika zamka centralnego
mondeo usterka silnik układ zabezpieczenie technics przekaźnik szaleje
Piski w zawieszeniu Volkswagena Passata z obniżonym zawieszeniem przednim Awaria diod LED w podświetleniu telewizora