Witam. Miałem autentyczny przypadek z pralką Siemens przed świętami Bożego Narodzenia. Wymieniłem cewkę tacho, odtłuściłem magnes i pralka pracuje poprawnie.
Taki sam jak R71 , czyli 13 kΩ.
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Generalnie musząc się z domu ruszyć to było od razu ruszyć do elektronika i tego triaka wymienić dla świętego spokoju. Resztę tematu i możliwych przyczyn w zasadzie kolega Skryn wyczerpał. Pro forma można dodać sprawdzenie kostek elektrycznych i przewodów silnik - moduł. W kwestii przerwania pracy gdy silnik się wymyka spod kontroli, to sprawa jest...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
śmiem się nie zgodzić to może być wina zwartego triaka lub braku sygnału tacho z silnika
F8 oznacza problemy z silnikiem,tacho lub elektronika.
Masz 3 przewody stojanu i dwa od szczotek,na połowie uzwojenia masz mniejsze obroty a na całym uzwojeniu masz pełne. Pomijasz tylko tacho.
Kolego po co sobie tylko niepotrzebną robotę robiłeś, bierzesz jakikolwiek miernik z pomiarem rezystancji i na stojanie masz kilka kilkanaście omów na komutatorze czyli szczotkach kilka omów na tacho kilkaset omów i tyle, jeśli coś nie tegez bedzie z silnikiem np nadpalony rotor to ze szczotek będzie ogień szedł jak ze spawarki,
Witam. Sprawdzić prądniczkę tacho. Jest na wirniku silnika prania od strony szczotek. Przykładając woltomierz do zacisków tacho i obracając ręką wirnik miernik powinien wskazać około 1,5V-2,5V~.
Może jakieś fotko tej pralki. Tacho kontroluje pracę silnika podczas całego prania więc to chyba nie to.
Wewnątrz cewki tachometru powinien obracać się okrągły magnes wkręcony w czoło osi wirnika . Może wykręcił się z osi i nie przekazuje na cewkę tacho impulsów pola magnetycznego , cewka nie przekazuje tych informacji o obrotach do elektroniki która blokuje natychmiast prąd silnika .Sprawdź mocowanie tego magnesu.Pozdrawiam.
Wymieniłem rezystory, usunąlem zwarcie, ale pralka nadal nie działała. Okazało się, że jest uszkodzone tacho. Serwis przełożył z innej pralki, bo oryginalne jest dostępne tylko z całym silnikiem za 700 zł.. Pralka działa. Dziękuje wszystkim za pomoc.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
znalazłem spalony opornik łączący tacho prądniczkę z modułem(ten obok białego przekaźnika), tylko nie mogę odczytać wartości Zatem proszę na foto :D https://obrazki.elektroda.pl/1145165700_...
Masz przecież silnik pralkę i wiesz gdzie ten magnes ma cewkę czytająca więc robisz wymiar przyblizony, a potem po przymiarkach dokładny. To nic trudnego.
Witam. Strasznie namieszałeś w opisie :D Na początek obawiam się że spaliłeś wirnik szczałem z 230V ale to się okaże przy uruchomieniu. Jak masz miernik to będzie łatwiej, więc weź go do ręki i do dzieła. Tacho- 2 przewody które idą na cewkę która jest na końcu oski, tego nie ruszasz i to jest nie potrzebne. Szczotki- 2 przewody które idą na szczotki,...
wywaliła kork Bezpiecznik prądowy, czy różnicowy :?: Wygląda, w świetle powyższych "zeznań" na uszkodzony silnik. W tm modelu pralki nie jest rewelacyjny silnik zastosowany (gów.. no z nitowanym do korpusu tacho i głupiomądrym rozwiązaniem kontaktów wyprowadzeń i ułożenia cewek stojana [podwójne] ) Poza tym ów silnik ma źle skonstruowane gniazdo generujące...
W układzie pralki sinik bez tacho nie zadziała, natomiast można go sprawdzić ( sam silnik) bez trudu na warsztacie. Prawdopodobnie mam taki silnik, rzuć foto - spróbuję Ci pomóc. Pozdrawiam.
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
(at)robotechnical Ja coś pisałem ^^? Chyba się poprawiłem sam ... po tym jak w temacie pojawił się E-Nr sprzętu. (at)buddha Error 10 #Motor does not rotate. no / incorrect tacho signal run motor test programme P 4 Jeśli dobrze pamiętam te czasy słusznie minione, to z dołu po lewej stronie znajduje się MCU (motor control unit) - wypadało by sprawdzić....
Witam temat do zamknięcia. Powodem usterki była tacho prądniczka była zwarta miała 3 Ohm została przewinięta na nowo w tej chwili ma 14.3 Ohm i silnik jak i pralka działa.
F43: Motor does not rotate 1.Tacho fault. 2.Underwear stuck between the tub and the drum(blocked motor / drum). 3.Faulty module-defective. http://obrazki.elektroda.pl/4333265300_1...
U mnie przyczyna była z tym związana( silnik po rozkręceniu został nieprawidłowo złożony, nie wszystkie styki weszły na swoje miejsca szczególnie te związane z pracą tachogeneratora) a poza tym był uszkodzony elektrozawór wody od suszenia. Dziękuję za odpowiedzi pralka śmiga jak nowa jest po wymianie zuzytych łożysk po 23 latach mam nadzieję, że wytrzyma...
Sprawdż tachogenerator /stan magnesu/
Teraz zastanawiam się czy aby nie występuje kilka rodzajów wirników tacho ,i silnik z prądniczką głupieje gdy podmieni mu się wirnik i włoży taki, który współpracował z hallotronem. Muszę to sprawdzić ,bo do obecnej chwili nie miałem takiej potrzeby. Chyba że ktoś już to sprawdzał i mnie oświeci. Proszę! No to proszę: Są dwa rodzaje magnesów na wirnikach....
Pralko suszarka SIEMENS Wasch&Dry Siwamat6143 po wejsciu na program wirowania silnik rozpedza sie do ok 500obr i po 5-6 sek zwalnia ,taki cykl powtarza sie ok 3- 4 razy i pralka staje ,w momencie gdy osiaga te 500obr slychac klapniecie przekaznika i wtedy zwalnia do zatrzymania -jesli wogole ten przekaźnik ma z tym cos wspólnego ...Rozebralem silnik...
Komutator idealny. Czyściłem przy wymianie szczotek. Finał tematu: Pralka wykonywała ruchy rewersyjne, przygotowując wsad do wirowania. Po czterech minutach zegar przeskakiwał na 0:01 o koniec pracy - normalny czas programu wirowania to 13 min. Sprawdziłem oporności uzwojeń, tacho, rurkę presostatu i upływność grzałki. Wszystkie elementy ok. Przeszedłem...
Moje zdanie o LG i Samsungach jest jak najbardziej pozytywne. Dają się rozbierać, wszystko do siebie pasuje, nierdzewne wkręty tam gdzie trzeba, bardzo starannie wykonane wkręty, wręcz wzorcowe i co b. ważne wszystkie takie same, ułatwienia w postaci np haczyka do powieszenia przedniej blachy żeby nie trzeba było jej naginać , wymienialne łożyska i...
Witam Koledzy, pomóżcie. Walczę już z tą pralką od miesiąca. Problem z wirowaniem jak wyżej. Opiszę tylko dokładnie jak to wygląda u mnie w fazie wirowania. Bęben kręci się nieco szybciej (układanie wsadu), zaraz po nim ma nastąpić wejście na max obroty) i kiedy ma wejść na obroty.. to wygląda jakby silnik na ułamki sekundy dostawał max obroty.. ale...
16 om cewki tacha to raczej slabe OK. Mierzone na zaciskach kostki silnika. A ile powinno być? może coś pokręciłem bo pisałem z głowy a pomiar robiłem wczoraj, ale jak podasz prawidłową wartość to zmierzę raz jeszcze i wszystko się wyjaśni. P.S. Czytałem gdzieś na elektrodzie o silniku boscha i rezystancji tacha i chyba coś koło 17 ohm było podane....
Ok zmieniłem szczotki, ale nic to nie dało. Po pierwszym pobraniu wody, zakręciłem bębnem z tyłu tym kołem i ruszyło dalej czyli zaczęła pralka dawać następną wodę z góry. Może wzbudziłem tachometr w silniku i poszło dalej. Prąd zmienny idzie na silnik? Jak sprawdzić czy napięcie podawane jest na silnik? Mogę to zrobić dotykając pin-ów przy wtyczce...
Witam Pralka ładowana od góry Bosch WOP 2051. Po wybraniu dowolnego programu sterownik włącza odpowiedni diodę led na wyświetlaczu. Po naciśnięciu START. Załącza blokade klapy, a przekaźnik na płycie pyknie i co kilkadziesiąt sekund pyknięcie się powtarza. Wygląda to na działanie przekaźnika rewersu silnika, ale niepokoi mnie, że nie pobiera najpierw...
Silnik dzisiaj sprawdzony - tj. stan izoalcji OK. Przedmuchany, wyczyszczony. Do silnika dochodzi 6 przewodów: - 2 od uzwojenia - 2 od szczotek - 2 od tachometru Pytanie 1: jak sprawdzić, czy tachometr jest sprawny? - pomiar rezystancji wykazał, że uzwojenie jest całe (jest przejście). Pytanie 2: jak sprawdzić, czy sterownik COPRECI, model: BYR891-3...
Sprawdż tachometr na silniku i przewody wraz z wtyczką od niego.
Bez omomierza się nie da , chodzi o rezystancję uzwojeń stojana , wirnika (przez szczotki ) , cewki prądniczki tachometrycznej .
Silnik był sprawdzany Tachometr też? Sprawdź na zwarcie triak sterujący obrotami silnika , jeśli pralka stała w wilgoci przemyj spirytusem wtyczki i pola stykowe modułu elektronicznego . To taka ? http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?pro...
Dzień dobry Pralka nie włączała się. Zaświecała się lampka kosza z (wełną?)i nic. Za którymś razem załączało sie wirowanie na kilkanaście sekund i przerwa, znowu kilkanaście sekund wirowania i przerwa... Wymieniłem cewkę tachometryczną i nie startuje. Zaświeca się kosz pełny czegoś i nic. Teraz tak myślę i wiem, że urwała się łapa ze sprężyny. Być może...
Ok. :) Rozumujemy podobnie widzę. Tylko ja na codzień pracuję z wielkogabarytowymi maszynami "napędzanymi" sterownikami przemysłowymi Siemensa, i tak prosta rzecz jak pralka poza jej peryferiami stanowi dla mnie czarną skrzynkę :) :) . Gdyby sterownik pralki był sterowaniem Simatic Step5 lub Step7 rozwiązałbym problem w ciągu trzech minut bez pytania...
Mam następujący problem z ww sprzętem a mianowicie mam za wysokie obroty rewersyjne na praniu a na wirowaniu nie wkręca się na wysokie obroty. Moduł , silnik sprawdzony. Jako że w tym modelu nie ma prądniczki tachometrycznej tylko czujnik halla ( tak mi się przynajmniej wydaje ) jak sprawdzić to ustrojstwo bo na stykach do modułu brak jakiegokolwiek...
Krótkie podsumowanie. Podany na stronie rosyjskiej sposób wejścia w program testowy działa u mnie i prawdopodobnie we wszystkich pralkach serii logixx 8 a może i innych, w tym może w niektórych nowych Siemensach, bo to jedna rodzina. Błąd f:43 jest błędem krytycznym i nie ustąpi sam, nawet po usunięciu usterki. Trzeba wchodzić w program testowy aby...
Witam, jakiś czas temu spaliła mi się grzałka w pralce WS10F260PL, objawiło się to wyrzuceniem bezpieczników w całym mieszkaniu. Nauczony poprzednim przykładem kupiłem grzałkę, zamontowałem i przystąpiłem to testu. Pralka pracuje, pralka napuszcza wody, odpompowuje (wszystkie funkcje działają) oprócz silnika bębna. Szczotki sprawdzone, silnik podłączony...
Witam, jak w temacie, chcę podłączyć regulator obrotow do silnika po pralce bosch/siemens. Silnik komutatorowy, siedmiopinowy. I wlasnie szkoda, że nie sześć, bo tu sprawa jest dla mnie prosta, dwa styki tacho, dwa szczotki, dwa komutator. A tu wisi mi siódmy. Można by zrobić loterię i podłączyć na chybił-trafil ale chyba nie w tym rzecz żeby palić...
tacho siemens tacho pralka pralka tacho
wzmacniacz gitary akustycznej temperatura katalizator diesel makro otwiera lokalizacje
pralka indesit innex pralka indesit innex
Zmywarka: Tryb Eco, brak wody, piszczenie, miganie Trzeci niebieski przewód w wiertarce - jak podłączyć?