Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Nic nie padło. W nowym sterowniku masz wyłączone immo i ta adaptacja do niczego nie była potrzebna. Chyba że nie wyjąłeś transpondera z klucza przy próbie odpalania tylko co innego. Możliwe że zakupiłeś sterownik z wyłączonym immo.
pin nie będzie potrzebny do tego,silnik-adaptacje-00-idz-00 przywraca ustawienia,wychodzisz z vag,wyłączasz zapłon,włączasz i gotowe.
Ten błąd informuje o błędnym podciśnieniu w kolektorze, a w praktyce na 99% trzeba wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje przepustnicy. 01-silnik,04-adaptacja,060-adaptacja przepustnicy i oczywiście pierwsze skasowac błąd.
Wszystko jest wykonalne. Kwestia czasu i pieniędzy. Tutaj jednak uważam że to nie warte w.w. Lepiej zmienić silnik na taki sam zwłaszcza że to popularny motor.
Immo wyłączyłem w sterowniku silnika. Adaptacja pinem na kanale 50 powinna zakodowac nowa pompe. Tylko że wyłączając immobilisera, same kable się nie połączą, dlatego pojawia się błąd adaptacji, bo nie widzi połączenia, które immobiliser rozłącza, a Ty jeszcze go wyłączyłeś. W tym przypadku, musiałbyś przerobić instalację tak, jak byś chciał pominął...
Witam Zapytam czy udało ci się uruchomić kompresor z adaptacją innego silnika ?
Żeby czujnik poprawnie wskazywał to powinna zostać zrobiona jego adaptacja a dokładnie wyzerowana wartość w ECU silnika.
po czyszczeniu przepustnicy trzeba zagrzać auto do temperatury normalnej pracy i na wyłączonym silniku przeprowadzić adaptacje przepustnicy zrobisz to vag comem tu masz podaną opis co i jak http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepust...
W 306 adaptacja to odłączenie aku na np. 3 godziny (najlepiej na noc) i z rana podłączasz i pracuje na jałowym aż do wyłączenia ssania, czyli do ok 80*C. Ogólnie po odłączeniu aku - komp przywraca swoje pierwotne ustawienia.
Uszkodzona przepustnica. A dokładnie przełącznik przepustnicy informujący o zamknięciu przepustnicy. Adaptacji nie przeprowadzi z 2 powodów. Bo jest przepustnica uszkodzona, bo nie spełniony jest warunek o braku błędów w sterowniku. Jedno z drugim jest powiązane. Zmień/ napraw przepustnicę a adaptacja pójdzie.
Witam : 01 sterownik silnika, 11-login (12233) 10-adaptacja, kanał 02 - prędkość obrotowa biegu jałowego, i wsio.
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
Nie, połączyć się z silnikiem, wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz. Pojeździć na benzynie.
Wgraj stary eeprom , odczytaj obydwa eepromy i podeslij.
Jeżeli w aucie jest silnik 651, to rzeczywiście adaptacja jest potrzebna. Niestety nawet roku nie podałeś - a co dopiero jaki tam motor.
Ja tez mam simos i adaptacja jest na kanale 098...jaki masz kod silnika-zapewne AKL....czym robisz adaptację?
adaptację robi się na rozgrzanym silniku
Aby wymontować akumulator w Ford Galaxy 2006-2015 musisz najpierw zdemontować filtr powietrza. Zastosuj zasilanie buforowe instalacji elektrycznej na czas wymiany akumulatora, wtedy nie będziesz miał problemów z radiem, zegarem, szybami elektrycznymi, adaptacjami silnika, itp.
Komputer silnika to Sagem SL96, a nie system wtryskowy. Możesz mieć uszkodzony komputer silnika, skoro podczas adaptacji już wariuje. To jest Sagem i z nim były takie problemy.
Spróbuj innym sprzętem zrobić ten reset. Launch ma tą opcję na bank, robiłem wiele razy. I potwierdzam że dopiero po skasowaniu adaptacji silnik zacznie normalnie pracować.
Mam problem z golfem 3 silnik 1.6 aee, po odpaleni zimego silnika obroty utrzymują się na poziomie 3000 tyś., po gwaltownym nacisnieciu gazu obroty sa ok, i gdy silni sie rozgrzeje wszystko jest ok, robilem adaptacje przepustnicy i bez zmian, czujnik temperatury w porządku.
Silnik -> adaptacje -> kanał12 -> nowa wartość "0" Albo VAS i sam to zrobi, przyjedź do Krakowa i wyzerujemy :)
wsad starego licznika dostosowany do nowego. Po wgraniu do nowego licznika powinien odpalić bez adaptacji o ile nie próbowałeś już uruchamiać silnika na nowym liczniku.
One miały jakiś feler z tego co wiem lub były dobre ale nie radziły sobie z poldkiem. Trzeba by to sprawdzić, poszukać w opiniach. Tak z grubsza co przeleciałem to francuski silnik ogólnie go chwalą. Z tego co piszą to polonez nie nadawał się do tego silnika, adaptacja do tej budy była kiepsko wykonana, kiepsko dobrane przełożenia, karoseria nie dawała...
Ta powyższa instrukcja jest za stara. Pobierz najnowsze oprogramowanie 3.0.6.1, zaktualizuj nim soft w sterowniku w aucie. Zrób wszystko wg instrukcji ale mapę benzyny zbierz robiąc ze 20km w wybranym przedziale obrotów. Ta mapa już Ci zostaje jako wzorzec. Później zbierasz mapę gazową jadąc bardzo podobnie. Zbierz jak najwięcej punktów w całym zakresie...
Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
To normalne.
Do czego zmierzam: poszukuję opracowań dotyczących budowy takich właśnie prądnic (silników). Jakby ktoś mógł cos podesłać, był bym bardzo wdzięczny.pozdrawiam Takie rozwiązanie znalazłem w Polskich Zakładach Elektrycznych - WARSZAWA z 1950 roku. http://obrazki.elektroda.pl/6667804800_1... Identyczny jak na obrazku "fabryczne wykonanie"...
W vcds wybierasz silnik -> Adaptacja -> wybierasz opcję Carbon Mass i w nowej wartości wpisujesz osiem zer Następnie testuj i już zmieni się wartość i zapisujesz.
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
W tych silnikach adaptacja przychodzi samoistnie podczas jazdy ,chyba ze sie rozregulowala badz popsulo przy czyszczeniu i ruszaniu klapa przepustnicy
Silnik, login, adaptacje kanał 12, zmiana wartości 32768 na np 32680 wydłuży czas grzania świec żarowch.
MAF na biegu jałowym ma 4,3 g/s przy sprawnym silniku.
Jak klima manualna to nie ma sterownika, podstawowe parametry nadzoruje sterownik silnika
Wtryski po regeneracji, dałem je jeszcze do innego zakładu na sprawdzenie czy dobrze zrobione. Dzisiaj odebrałem i odpowiedź brzmiała że wtryskiwacze w porządku. Sprawdziłem ustawienie rozrządu wszystko ok. Zastanawia mnie tylko to ciśnienie paliwa na biegu jałowym ponieważ wydaje mi się zbyt niskie ok 220bar. Momentami spada poniżej 200bar. Myślę że...
Czyli? Silnik => adaptacja => 91 => i mam 0004. czyli system OK O to chodzi czy jest jeszcze jakieś inne zezwolenie?
To bez znaczenia. Dodano po 7 Posprawdzałeś coś chociaż trochę co z silnikiem zrobiłeś, adaptację przepustnicy, sprawdziłeś wężyki od podciśnienia.
Nissany są uparte na adaptację, nieraz trzeba zrobić kilka razy pod rząd, żeby załapał, albo jednym testerem nie pójdzie a innym od strzała. Zawsze próbuję wszystkim, co mam na warsztacie, po kolei. No i raczej mniej niż 950 obr na rozgrzanym silniku.
Do adaptacji nie potrzeba żadnego kodu. Do adaptacji przepustnica musi być sprawna (a jak ta jest od 96 r to może być różnie). [url=https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.p... adaptacji - różne silniki Jak przechodzi adaptację bez problemu a błąd pojawia się po czasie. To może to być sama przepustnica czasem luźny rozrząd powoduje takie...
Co do wałka to wszystko zależy od wersji silnika....
Witam, robię adaptację silnika Hondy do nowego podwozia ze względu na to, że oryginalne się nie nadaje. Wszystko spasowało i wszystko odpaliło bezproblemowo. Mam jedynie problem z napędem. Nie wiem jakiej firmy jest ten napęd ale ciągnie tylko prawe koło. Dlaczego? Dodam, że podwozie kupiłem na szrocie, wydawało się ok ale zastanawia mnie jeden dziwny...
To pierwsza awaria sterownika. Data 09.12.16 wychodzi 16 grudnia 2009 rok. Zapytam bo tu jestem noga - jak przeprowadzić ową adaptację silnika? Jak sterownik jest oryginalny to zostaw tak jak jest. Jak auto trochę pojeździ spalanie powinno wrócić do poprzedniego stanu.
Problem jest innej materii, udaj się jeszcze raz na naprawę.
Sterownik silnika-adaptacje- kanał 0 - ok
Witam Posiadam SoftStart firmy Relpol model RSE4825. Softstart ten jest zaprojektowany na napięcie znamionowe trójfazowe 480 VAC ( +- 15%) obciążalność do 25A. Więc jak obliczyłem można go stosować w zakresie napięć 408 V do 550 V. Moje pytanie czy ten softstarter będzie działał poprawnie jeśli użyje go do rozruchu silnika zasilanego trójfazowo 380V?...
Sprawdź wtyczkę do regulatora napięcia i samo ładowanie. Generalnie żeby adaptacja przeszła musza być wszystkie błędy silnika wykasowane. Masz blad 00522- czujnik temperatury silnika. Podejrzyj temperaturę odczytywana przez interfejs.
Sprawdź linie CAN i zasilanie lepiej. Jak ok to pewnie siedzi sam moduł.
Spróbuj jeszcze kanał 98 albo 1. W adaptacjach kanał 0,kasowanie adaptacji. I sprawdź jaką temperaturę widzi silnik,czy pokrywa sie z rzeczywistością.
A adaptacja przepustnicy wykonana.
Nie wymaga żadnej adaptacji. Nie zwracaj uwagi /brzęcenie/, to jest klapa gaszaka i gdy silnik nierozgrzany reguluje powietrze. One tak mają, niech se brzęczy.
Adaptacja przepustnicy?
czujnik ciśnienia paliwa wyczyść , wymień - wcześniej jego adaptacje zrób wymieniłeś cały silnik czy słupek ?
Wydaje mi się, że chodzi też o zdolność układu sterującego pracą silnika do adaptacji pod dostarczany skład mieszanki - nie wnikając jak to robi... To co się zmienia i ma wpływ na pracę silnika to spadek wartości opałowej paliwa.
Na pewno da się to podłączyć. Ja próbuję uruchomić wspomaganie od corsy c. Problem jest w tym, że działa ono tylko podczas kręcenia w lewo. Nie wiem co jest grane. Czyżby czujnik skrętu?? Jeżeli chodzi o podłączenie to potrzebny jest generator impulsów, króry oszukuje sterownik, że silnik pracuje.
Zaworu EGR w tym silniku się nie programuje..
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Witajcie Nie chcę zakładać nowego wątku. Mam objaw skaczącego ciśnienia na listwie paliwowej. Postanowiłem wymienić zawór Y74 czyli zawór regulacji ciśnienia. Po wymianie i załączonej adaptacji tego zaworu , ciśnienie na jałowym utrzymuje się ale podczas przyspieszania ciśnienie rośnie powyżej 300bar od zadanego i silnik wchodzi w tryp awaryjny. Co...
z tego co sie orientuje silnik ABS to jednopunkt tu nie robi sie adaptacji przepustnicy
Aktualizacja tematu Po założeniu silnika europejskiego i adaptacji czujnika kąta skrętu błędy znikły :D Więc cały problem tkwił w silniku wspomagania Mam pytanie, czy jest możliwość przekodowania starego silnika na europejski? Pytam z ciekawości na przyszłość Pozdrawiam, Adrian
Zrób adaptację na zimnym silniku.
Witam wszystkich ,mam takie pytanie ,czy jak wymienię w AUDI A6C5 BDG wtryski, pompę wtryskowa i sterownik od AKE ,wszystko od jednego dawcy, to silnik zagada czy konieczna jest adaptacja.
Zrobisz mu adaptację na gazie to już chyba niewielu się połapie w tym samochodzie.
Witam wszystkich forumowiczów. Szukam dokumentacji technicznej silnika 2.0 dohc fiat argenta i rad dotyczących adaptacji tego silnika do poloneza caro
gaźnik był czyszczony 2 razy. Tam nie ma gaźnika. Diagnostyka ? Kody błędów, parametry pracy silnika,adaptacja ?
będzie kłopot z immobiliserem
Uruchamiasz vaga 01-silnik 11-logowanie kod 12233, 10-adaptacja, grupa -02 dajesz up i obserwujesz
Na YouTube na jednym z filmików widziałem jak facet zmieniał w Audi za pomocą vcds tylko w silnik/adaptacja typ pompowtryskiwacza (ponoć ma każdy numer identyfikacyjny i ten nr zmieniał) i to było wszystko dlatego też się pytam o golfa V jak to jest? (szukałem tego w moim golfie w vcds ale u mnie tego nie znalazłem)
Co najmniej sterownik EDC, pedał gazu, terminator CANu, podstawka przekaźnika zasilania, tempomat ale niekoniecznie może być rezystor tak aby pokazywało OFF, kontrolka EDC i przycisk do diagnostyki. No i kable ale można zastosować wielozylowe 0.5mm2 ekranowane kable przemysłowe z oddzielnym kablem solenoidu i elektrowlacznika EHAB, 2,5mm2 to minimum.
Azd 2000-2001 wymontuj całą przepustnicę i dokładnie wymyj,póżniej rozgrzej silnik do pełnej temp. i adaptacja przepustnicy interfejsem.Będzie pracował znów poprawnie.
o1 silnik 10 adaptacja kanał 071 -1cylinder/072-2cylinder/073-3cylinder/0... -4 cylinder . W vcds po otwarciu okna adaptacji pokaże sie lista dostępnych możliwości.
Miałem na myśli do każdego typu silnika inna tablica. Adaptację to ma już ECU, nie ma co za bardzo się chyba w to bawić. Patrząc z perspektywy kosztów, to jak już to najtańszy µC z dobrym ADC i EEPROM zewnętrzny jest chyba najekonomiczniej.
Zespół przepustnicy do sprawdzenia i wyczyszczenia , adaptacja i powinno pomóc ( częsta usterka w tych silnikach ). Pozdro
Psg5 vp44. Potrzebuje PINu żeby zalogować się do silnika a potem adaptacja kanał 50 i znowu wpisać pin immo Dodano po 13 Odczytałem pin z sterownika silnika jest to 02071 loguje się nim do silnika następnie adaptacja kanał 50 wpisuje pin ale nie przyjmuje wartości tylko wartość 3200. Bledy jak poniżej auto kręci ale nie odpala
Nie jestem pewien czy w sdi też tak bedzie ale w TDI silnik, adaptacja kanał 04 i tam można nieco przyspieszyć lub opóźnić kąt wtrysku.
odczyt temperatury silnika 01 08 02 poz 2
Albo zielono we wtyczkach silników, docisnąłem, odsunąłem za pomocą akumulatora z kablami, potem adaptacja i wszystko ok
Prerequisites (General): Ignition ON Engine OFF Battery voltage at least 11.5 V [Select] [01 - Engine] [Meas. Blocks - 08] Select Group 074. [Go!] MVB 074.1: Min Position in Volts MVB 074.2: Max Position in Volts MVB 074.3: Potentiometer voltage MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc) [Switch to Basic Settings] MVB 074.4: Adaption status: (Run) then...
Cytat: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Dodam że spotkałem się z kilkoma pojazdami , którym ta procedura i adaptacja nie...
kanały 13 18 i 21 do weryfikacji - pompki Dawka rozruchowa w na pompkach to mapa a nie zmiana w adaptacjach
Witam to co Ty za silnik założyłeś skoro wymagana jest adaptacja wtryskiwaczy z układem paliwowym XPI :D To samo przyszło mi do głowy :D Coś cie w tym ASO w człona robią. W PDE nic nie trzeba adaptować. Instalacja silnika jest tak prosta, że można go odpalić na polu.
Temperatura silnika przy adaptacji była pow. 80 stopni, wyłączone wszystkie dodatkowe odbiorniki prądu ?
Słuchaj-krótko-standardowy zestaw.Czyszczenie komina,a następnie adaptacja.Potrzebny VAG 1552.
W start diagnozie jest opcja adaptacji czujnika położenia wału po wymianie czujnika lub po wyciągnięciu silnika u minie ten proces nie poszedł bo uwalony mam termostat a żeby przeprowadzić adaptacje tem. silnika musi być 70 stopni wymienię termostat i będę próbował
Adaptacje robi sie na zapalonym silniku, odwrotnie niż np w vagu.
Witam, mam problem, a właściwie chodzi o to, że na gazie obroty są za niskie i auto gaśnie, natomiast na benzynie są za wysokie (ponad 2000) na luzie. Czasami też włącza się kontrolka ,,check". Co to może być?? Autko z silnikiem 1,6 16V i z instalacją gazową
Zrób adaptację silnika krokowego.
To coś słabo kompilują mam 7,9 i 8,0 od nich i nie ma logowania do silnika ani nie umie skończyć adaptacji przepustnicy.
Błąd 1087 pojawia się przy braku adaptacji któregoś z elementów silnika. Nie wiem co oprócz przepustnicy jest adaptowalne.
Znalazłem odpowiedź na innym forum dokładnie tutaj: http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?p=... I ten sposób na adaptację działa, ale jak powiedziałem po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem powraca.
Zrzuć mu klemę na noc, załóż rano, odpal na benzynie i zobacz czy obroty też będą falować, bo jeśli masz źle ustawiony gaz lub zuzytą sondę na bogato, to wtedy korekcja długo terminowa będzie dożyć do ubogiej mieszanki, co zaowocuje właśnie wypadaniem zapłonów. Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj...
Sprawdz skład spalin na pb i odczytaj usterki. Jeśli na zimnym jest ok może sonda lambda padła i nie ma regulacji składu mieszanki po rozgrzaniu silnika. Adaptacja do chodzi do max . i auto szarpie. I sprawdz gumy łączące kolektor ssący z głowicą.
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot
Nie wiem jak w 3008, ale ten sam silnik u Forda poza kodowaniem trzeba wykasować adaptację i na nowo zrobić przyuczenie wtrysków przez odpowiednią jazdę - od kilku do kilkunastu kilometrów, bo bez tego może chodzić jak sieczkarnia :).
Jaki kod silnika? A adaptacji nie trzeba zrobić?
Spalanie jest podawane ze sterownika silnika. Licznik masz od tego silnika, kodowanie poprawne. Jaka wartość masz w liczniku w adaptacjach w kanale 3?
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Zamontowałem tam silnik 1k1909 144E A na stronie ros tech wymienione są dla Tourana 1k1909144F i 1k1909144P. Czy silnik z moim numerem da się tam przyadoptować bo nic nie idzie. Żadna adaptacja. Zmieniłem silnik na1K1909144F. Adaptacje poszły i autko już od dawna śmiga.
Ja tylko dopiszę na swoim przykładzie dokładnie taki silnik....jak zrobię adaptację EGRa to silnik szarpie... więc auto jeździ cały czas z błędem ale na tablicy nic nie świeci...ot taki egzemplarz...
Jak usunąć immo ?? Troche też nie bardzo, bo jednak jeśli to jest zabezpieczenie to chciałbym aby było cały czas.
adaptacja silnik kanał adaptacja silnik adaptacja sterownik silnik
skuter bassa honda civic sterownik schemat bramka ucy7400
Jak skasować pamięć w ATmega328PB? Jak przywrócić ustawienia fabryczne Omron E5CN-Q2MTC-500?