Wychodzi na to, że masz czujnik bimetalowy (jak się silnik zagrzeje, to rozwiera obwód, jak ostygnie to ponownie zwiera i można uruchomić silnik), da się go podłączyć do tego wyłącznika.
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Witam Silnik, który posiadasz był prawdopodobnie zastosowany w starym czytniku taśm perforowanych lub przemysłowej maszynie do pisania i drukowania taśm np. Consul. W silnikach tych stosowano bimetalowe zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem uzwojeń. Czujnik, o którym piszesz, jest tego przykładem. Niestety jest on uszkodzony. Uszkodzenie polega...
Ta pompa jest zanurzeniowa? Skoro chcesz dodatkowe zabezpieczenie np.: bimetalowe to albo umieszczasz go na obudowie silnika albo w środku. Jeśli pompa jest odpowiednio chłodzona np.: jest w wodzie i zabezpieczona wyłącznikiem silnikowym (który ma w sobie bimetalowe zabezpieczenie) z dobrze nastawionym termikiem to nic się nie stanie. Dodatkowo może...
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Witam Tak jak pisze kolega wcześniej ,były dwa rodzaje, bimetalowy i rezystancyjny.Musisz nagrzać i sprawdzić czujnik multimetrem.
Ja od lat wystrzegam się termików tych bimetalowych . Silniki tej mocy wystarczająco dużo kosztują by im dać zabezpieczenie elektroniczne . A tu hulaj dusza, takie najprostsze to minimuz lub micom bo nasze polskie .
Taki układ (z zmienną rezystancją termistora w bazie) nie będzie dobrze działać, bo nie ma progu zadziałania. Będą zmieniać się obroty w zależności od temperatury. Potrzebny jest układ z progiem zadziałania/przełączania, a więc przerzutnik Schmitta. Taki przerzutnik można wykonać na dwóch tranzystorach, a najlepiej wykorzystać scaloną bramkę z wejściem...
Nie jest to kontrakton tylko czujnik termiczny bimetalowy. Ja jednak zalecał bym wymianę na nowy gdyż jest jednak zabezpieczenie przed przeciążeniem. Nie ma problemu z ich zakupem.
Upewnij sie najpierw ze to wskaznik Ci zle pokazuje . Mogl Ci poleciec termostat , albo czujnik temperatury silnika albo jeszcze cos innego . Jesli faktycznie to liocznik Ci zle pokazuje to akurat w VDO jest mozliwa jego regulacja . Od lewej strony ustroju pomiarowego jest male wyciecie na srubokret , tam wlasnie mozna regulowac polozenie wsakzowki...
Warto połączyć silnik w gwiazdę i pomierzyć prądy fazowe. Jeśli są podobne może to być wina sterowania. Miałem ostatnio doczynienie z takim silnikiem który napędzał pompę hydrauliczną i pobierał na gwieździe 20A a na trójkącie prąd dochodził przy pełnym obciążeniu do 42A. Zabezpieczenie topikowe 40A. Może być też problem z Twoimi S-ami. Mogą mieć przegrzane...
W wyłączniku silnikowym zastosowany jest bimetal. Nastawa prądu to wlasciwie jego wstępne naprężenie przed rozłączeniem styków. Żeby nastąpiło zadziałanie, bimetal musi się nagrzać do określonej temperatury ( musi płynąć określony prąd w określonym czasie). Przy rozruchu prąd jest większy, ale czas zbyt krótki. Dlatego nie wyłącza. To tak w skrócie....
Oczywiście wszyscy z góry wiemy jaki silnik, rocznik itp.... A akurat wyłącznika bimetalowego bym raczej nie szukał...
Wszystko zależy od silników większość ma wyłączniki bimetalowe wewnątrz . Gdzieś widziałem wyłącznik przeciążeniowy ale nie pamoętam gdzie. Od biedy można zastosować bezpieczniki bimetalowe kiedyś tak zrobiłem i w testacz się sprawdzało tyle że nie wiem jak to było w dalszej eksplatacji klient sprzedał auto
Różnie. Są też termiki stykowe (bimetalowe).
Zacofany, bimetalowy przerywacz kierunkowskazów.
W miejsce czujnika bimetalowego od kontrolki wkręcasz czujnik rezystancyjny, w przypadku silnika FIRE jest to czujnik umieszczony po prawej stronie (stronie pasażera). Tyle, że teraz to bardzo prawdopodobne, że masz do naprawy wskaźnik temperatury, bo jeśli zwarł Ci czujnik bimetalowy to prawdopodobnie masz spalony rezystor podciągający (150-180R/2W)...
Dzięki temat się rozwiązał :D, okazało się, że sprężynka bimetalowa w gażniku odpowiedzialna za otwieranie przepustnicy po nagrzaniu silnika jest uszkodzona[silnik dostawał paliwo ale nie miał powietrza i w efekcie podnosił obroty], kiedy została wyciągnięta wszystko chodzi idealnie jest problem z odpalaniem na zimny silniku. Pytanie gdzie dostanę takie...
Pewnie warto by też wymienić membrany podciśnieniowe i sprawdzić grzałki - są 2 lub 3: grzałka w kolektorze ("jeż"), grzałka przy sprężynie bimetalowej automatu ssania i ew. grzałka przy wlocie paliwa do gaźnika (u mnie nie była podłączona). Grzałki powinny być sterowane wyłącznikiem bimetalowym wkręconym w silnik (u mnie się zepsuł i nie załączał grzałek)...
Bimetaliczny to zab. temperaturowe, mogło być to zabezpieczenie bezpiecznikiem polimerowym ale nie przy 230V i takim prądzie Zobacz tu: [url=http://www.dacpol.eu/pl/wylaczniki-...
Podłączyłem tak jak napisał kolega wyżej i jest pewien problem, bo po około 20sekundach pracy silnika rozłącza jego pracę wyłącznik bimetalowy. Ale po około również 10-20sekundach bimetal wraca na swoje miejsce i silnik można uruchomić ponownie lecz znowu dzieje się tak jak opisałem powyżej. Czy jest to przyczyną spalenia silnika? http://obrazki.elektroda.pl/8253343500_1...
Klixon to nazwa firmowa, element to pewnie wyłącznik termiczny, bimetalowy. V.
Jeśli "zapłon" jest wyłączony, to tzw. "ssanie" pozostaje w pozycji "włączone" i wówczas podczas rozruchu silnik dostaje większą dawkę paliwa. Po pewnym czasie element grzejny ssania powoduje jego wyłączenie. Występują też inne rodzaje "ssania" np. sterowane ręczne (lub cięgłem) i bimetalowy, ale o rodzaju ssania w Twoim pojeździe dowiesz się z instrukcji...
Weź schemat i popatrz co steruje kontrolką przegrzania w zegarach (ECU czy czujnik w silniku). Jeśli czujnik w silniku to sprawdź czy jest rezystancyjny czy bimetalowy.
po przekroczeniu temperatury 70 stopni Skąd wiesz jaka jest temperatura silnika ? Nie rozumiem zachowania tego czujnika po przekroczeniu temperatury 70 stopni wentylator ON (czujnik bimetalowy wentylatora załączył styk NO który załącza wentylator chłodzący silnik) Wygląda na to, że wentylator chłodzi silnik.
Steruje tym włącznik bimetalowy wkręcony w głowicę silnika, jeśli jest tak jak w Wartburgu 1.3 to na tym samym obwodzie jest też grzałka w automacie ssania, instrukcja obsługi zalecała w okresie letnim odłączać zasilanie "jeża".
Kolega naprawdę nie ma co robić. Do podnoszenia i opuszczania piły jest podzielnica elektroniczna i wystarczy ustawić grubość deski i sama doda sobie naddatek na grubość piły taśmowej. Silnik główny (przynajmniej u mnie) 7,5 kW startuje na raz bez obciążenia a napęd kół przez napięcie pasów klinowych. Silnik pracuje stale jak tylko się tnie (piła nie)...
Sprawdź czy żarówka i silnik wentylatora się nie spaliły. A bezpiecznik wciskany bimetalowy od wentylatora sprawdzony? On odpowiada za obydwa te odbiorniki.
Witam, Mam problem z wyżej opisaną pralką mianowicie nie chodzi silnik, nie kręci bębnem i później wywala bodajże błąd e8. Wymontowałem silnik, pomierzyłem obwód szczotek jest oki jak i uzwojenie też wydaje się oki bo omomierz pokazuje przejście wszędzie, dodam że nic nie zaśmierdziało jak i silnik nie wygląda aby był spalony. Zabezpieczenie bimetalowe...
Bezpiecznik bimetalowy o ile dobrze pamiętam były stosowane do zabezpieczeń silników ale nie tylko. Kasowało się go ręcznie. Mogę się jednak mylić.
Pafnucy To już zrobiłem i uruchamia się Zdiagnozowałem już uszkodzenie, jak pisałem jest urzkodzone zabezpieczenie termiczne silnika, blaszki bimetalowe w obudowie wielkośći małego wyłącznika kołyskowego które się wypalił przez te 30 lat i nie stykają pomimo ze są zimne. jak je delikatnie do siebie zbliżę śrubokrętem to zaskakuje i wszystko działa...
miałem podobnie w takim samym aucie silnik wystarczyło przeczyścić i wysuszyć. wentylatorem steruje czujnik w chłodnicy (bimetalowy) do niego powinno dochodzić napięcie. sprawdzałeś bezpiecznik w komorze silnika obok aku? u mnie przepalił się dwukrotnie duży 30 A.
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Zamieszczony cytat jest mylący. Dotyczy postoju i zasilania z Zakładu Energetycznego Przykład nie jest mylący, producent zaleca grzałkę 1350W do samochodu osobowego, zakłada że pełne ogrzanie wnętrza od temperatury - 30 °C do temperatury + 20°C nastąpi po 2 godzinach. Ja przyjąłem skromniej 800W zakładając, że w Polsce raczej nie zdarzają się mrozy...
Rzeczywiście w praktyce przy obciążeniach o wysokiej inercji może wystąpić problem z niechcianym wyzwoleniem zabezpieczenia termicznego. W takich przypadkach zaleca się zabezpieczenie termiczne z wybieralną klasą rozruchu, termik bimetalowy odpowiada klasie 10, natomiast "termiki elektroniczne" mają wybieralną klasę rozruchu od 5 do 30 w zależności...
Pewnie i tak, ale głównym powodami zastosowania przez producenta kabla 12 żyłowego o przekroju żyły 1.5mm2 są: 1. zastosowanie 2 czujników bimetalowych 2. zastosowanie czujnika wilgotnościowego 3. Moc silnika to 11kW - uzwojenia zostały rozdzielone aby móc wykonać układ rozruchu gwiazda-trójkąt. Jeśli zastosujemy softstart to z 6 przewodów 1.5mm2 "zrobi...
Przyłączę się do tematu. Była mowa o sworzniach korbowodów i tulejkach. Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Bo obecnie widzę że są dostępne tulejki metalowe (bimetalowe), do tego zwijane lub zwinięte z końcami połączonymi na zamek. Co lepsze? Z tego co widzę w nowoczesnych silnikach Diesla tylko tak wykonane tuleje są stosowane,...
Myślałem nad tym i wymyśliłem że taki kanałek można zrobić otwornicą bimetalową, ma to chyba na celu jak najmniejszej powierzchni styku.
Witam. Autko jak w temacie. Problem - nie załącza się wentylator chłodnicy. Silnik i bezpiecznik sprawne. Nie mogę odnaleźć gdzie znajduje się włącznik bimetalowy. Pozdrawiam
Gdy silnik jest zimny to nie zawsze się włącza. Jeżeli jednak jest to obroty stale rosną aż do 2 tysięcy(od ok. 1100). Następnie po naciśnięciu gazy spadają do ok.900, gdy silnik się nagrzeje. Może to problem ze sprężynką bimetalową, nie zawsze załącza.
Czy tak mogło by wyglądać podłączenie czujnika zaniku faz do układu : Ten Twój schemat to nieporozumienie: 1. Przez styk czujnika kontroli faz ma przepływać prąd roboczy silnika! Tak nie może być. 2. Czujnik bimetalowy to samo!
Jeżeli winny jest bezpiecznik termiczny, a jest to bimetalowy wyłącznik to wystarczy wyczyścić styki.
Trochę to dziwne, bo silnik pracował do samego końca (choć trochę jakby nierówno), a po chwilowym wyłączeniu nie zrobił już nawet buuuu . Jeśli byłby to silnik komutatorowy i chodził nierówno, to mógł stanąć na uszkodzonym wycinku komutatora i nie chcieć ruszyć. Trochę temy przeczy pomiar rezystancji, ale co szkodzi dla sprawdzenia przestawić wirnik...
Skoro tak koniecznie chesz sobie spalić całe auto to droga wolna... jak obejdziesz bezpieczniki i podłączysz się pod akumulator a uszkodzony jest silnik wentylatora to efektowny pożar gwarantowany. W autach sprzed 2000 r jest zazwyczaj bimetalowy wyłącznik wentylatora wkręcony w chłodnicę, nie ma żadnej elektroniki, powyżej 90 albo 95 wyłącznik zwiera...
Ależ to prawda w 100%. Tylko odpowiadali praktycy. Dawali przykłady z życia, stosowali skróty myślowe i dlatego ich odpowiedzi były niezrozumiałe dla wszystkich. W książkach nie znajdziesz opowieści jak np. podłączany silnik zaczyna wierzgać na stole niczym młody źrebak. Rozumiem że pytanie dotyczy rozważań teoretycznych lub laboratryjnych bo w praktyce...
Masz po prostu rozgrzebanego składaka i nie dojdziesz co to za wersja była. Jedna listwa była w SR50N, ale to była wersja najuboższa bez kierunkowskazów, z licznikiem okrągłym od s51, silnikiem 3-biegowym i przełącznikami jak z s50/kr51 i starych MZ. Rocznik 1986 to w zasadzie pierwsze wydania SR50. Była tam instalacja 6V na platynkach i 12V na elektroniku....
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
Do kontrolki jest tylko czujnik bimetalowy (0-1), do wskaźnika jest rezystancyjny i powinien pasować.
spróbuj "zewrzeć" czyli włączyć równolegle do stycznika kondensator pojemności kilku mikrofaradów. Tak się gasiło łuk w stycznikach bimetalowych. Może i tu pomoże Dodano po 1 wydaje mi się że powinno, ale jak nie da rady to wyczyść styki w styczniku
Na dzień dobry to blokadę wymontuj i pomierz jakie są oporności pomiędzy tymi trzema konektorami, na jednej parze winno być około 1,2 kΩ, jeśli więcej to do rozbiórki i może da się wygenerować o ile grzejnik jest cały, bo jak popękany to lipa! Ten czas kontrolowany przez sterownik to czas na podgrzanie blaszki bimetalowej przełącznika wewnątrz...
Przerywacz bimetalowy w Matizie??????? Toż u koreańczyków elektronika dużo tańsza niż bimetal.
Usterka wskazuje na zubożenie mieszanki, wadliwie funkcjonuje układ urządzenia rozruchowego. Sprawdź, czy przepustnica ssania się zamyka. Jeżeli nie, to należy wymienić zespół sprężyny bimetalowej, jeżeli tak - prawdopodobnie gaźnik wymaga czyszczenia i regulacji, ponieważ dysza układu ssania nie wzbogaca mieszanki.
Czy tam nie było czasem zaworów bimetalowych? Sprawdzałeś wężyki czy któryś nie spadł lub nie jest dziurawy?
Sprezynke bimetalową w urządzeniu rozruchowym sprawdzielm i jest OK
Witam A co ty właściwie chcesz zrobić? Jeśli masz elektromagnes to nie ma tam żadnego układu. Na silniku masz zainstalowany gotowy włącznik wentylatora i nie jest to czujnik tylko włącznik bimetalowy który ma dwa stany albo zwarty / po osiągnięciu zadanej temperatury / albo rozwarty czyli temperatura powiedzmy normalna pracy silnika . Ten układ możesz...
Wydaje mi się że jest to blaszka bimetalowa. Takie blaszki mają za zadanie odłączyć silnik w momencie gdy jest on za bardzo nagrzany ( najczęściej od zbyt długiej pracy). Jest to ochrona przed spaleniem się silniczka. Od zbyt wysokiej temperatury teoretycznie blaszka może zadziałać poprzez odgięcie się w taki sposób aby odłączyć silnik ale głowy uciąć...
w 20°C ma ok 3k. Czyli na 100% to rezystancyjny czujnik do wskaźnika, a nie bimetalowy do wersji tylko z kontrolką.
Najprostszym (tanim i skutecznym) rozwiązaniem jest zastosowanie w torze sterowania trzech przekaźników (np R15) na 230V AC. Każdy kontroluje osobną fazę. Jako wyłącznik termiczny - wyłacznik bimetalowy w tym torze. Porada szkodliwa- następnym razem ostrzeżenie!
Witam. Rozdzielnia nn dostarcza napięcie 3-fazowe od 400 do 420VAC w zależności od stopnia obciążenia transformatora. Silnik asynchroniczny ma parametry znamionowe: 380V, 3.87A, połączenie w gwieździe, silnik typu 220/380V. Jaką wartość ustawić na termiku bimetalowym, jeśli napięcie w sieci jest wyższe niż znamionowe silnika? Standardowo ze wzoru 110%...
Dzięki za podpowiedź. Rzeczywiście zmywarka bardzo mocno się nagrzewa. Termostaty bimetalowe na grzałce pompy myjącej są luźne. Czy one mają wpływ na temperaturę grzania wody? Jutro sprawdzę silnik pompy spustu.
Coś nie chcę mi się jednak wierzyć, że do w miarę prostej funkcjonalności trzeba angażować elektronikę. Nie musisz wierzyć, starsze układy czasowe były mechaniczne napędzane silnikiem synchronicznym. Mozesz też zbudować zegar wodny rozłączający styki po napełnieniu wiadra ;) Najblizej takich czasów ok 1 minuty, są elementy bimetalowe grzane (przez...
To akurat nie jest nic dziwnego, po prostu silnik nie ma zabezpieczenia termicznego. No właśnie, że ma :) Zobacz sobie opis Fot. nr 6 na pierwszej stronie tego tematu. Jest to układ bardzo prymitywny, (bo złożony tylko z bimetalowych czujników umieszczonych we wnętrzach poszczególnych silników i diody sygnalizacyjnej LED w pilocie) ale skuteczny. Dodano...
Szanowne grono Forum Elektroda.pl Zwracam się do Państwa z prośbą o rozwianie kilku wątpliwości w sprawie projektowanego przeze mnie obwodu elektrycznego. Obwód ten za zadanie ma zabezpieczać silnik trójfazowy asynchroniczny 400/690 rozłączny czujnik bimetalowy , który rozwiera się przy temperaturze 130 stopni. Obwód sterowania w schemacie, który zamieszczę...
Sprawdzalem czy nie ma luzow na kablach i szczotki w silniku i nic. Silnik dalem do sprawdzenia i jest dobry. Moze ktos pomoze i podpowie gdzie moze lezec przyczyna tej usterki? W blokadzie pokrywy (bimetalowa część). Zobacz, czy "łączy"- przesuwa się "wajha" część 645 203 730 oraz część 645 086 650 czy łączy.
Witam, fakt gaźnik Aisan częśto wszystkim dokucza, kilka rzeczy które sa problematyczne w tym systemie to podciśnienia, odma która idzie od korka oleju, bardzo częst peka zaraz przy samym kolektorze ssącym pod gaźnikiem no i oczywiście sam gaźnik a dokładnie kanalik który jest zaraz pod górna pokrywa gaźnika wraz z blaszka bimetalową, ten kanalik bardzo...
Polecam wymienić przerywacz bimetalowy na przerywacz elektroniczny. Najprościej od starych samochodów do lat 2000, bo nowsze mają zazwyczaj rozwiązania inteligentnej skrzynki bezpieczników. Nowe przerywacze elektroniczne ze sklepu mogą trafić się bardzo kiepskiej jakości. Warunek to konieczność dorobienia przewodu masowego do zacisku 31 przerywacza....
Witam ponownie!!! Wielkie podziękowanie dla kolegi zodiak318, z materiałów jakie mogłem przeczytać dzięki uprzejmości tego kolegi wynika że to nie koniec tematu wtrysku rozruchu zimnego silnika. Okazuje się że ten wtrysk pracuje dalej np. do wspomagania zapalania przy ciepłym silniku. Jest on dodatkowo sterowany przez urządzenie elektroniczne zwane...
Sprawdzono ponownie jak zachowuje się czujnik temperatury cieczy,jak zmienia się jego rezystencja w zależności od temperatury płynu chłodniczego[zachowuje się poprawnie-wraz z obniżaniem się temperatury cieczy rośnie jego oporność].Po zdemontowaniu tablicy wskaźników i odkręceniu od płytki czujnika temperatury,okazało się iż jest to czujnik oparty o...
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora. Co gorsze nawet jeśli pojedziesz szybciej...
Poszukaj na allegro hasło "krańcówka" w dziale przemysł. Normalna krańcówka ma sprężynę i wraca do pozycji zerowej. Automat schodowy może być jak najbardziej. Wyłącznik termiczny faktycznie będzie najdroższy z zestawu. Od biedy możnaby puścić sygnał sterujący cewką stycznika przez mały bezpiecznik termiczny zamontowany w silniku, ale to już taka "partyzantka"...
Wystarcza trzy termostaty bimetalowe coś jak np pokojowe ze stykami przelacznymi połączone szeregowo. Te jednak są do 40 st. Nie wiem jakie temperatury chce autor nastawiać ale dla mnie używanie wszystkich trzech prędkości to za dużo. Można dać jeden termostat. Mig chyba ma wbudowany tez wentylator. Zdarza się wyłączenie w czasie spawania ?
Czujnik od kontrolki jest bimetalowy - włącz/wyłącz (jest wersja zegarów ze wskaźnikiem temperatury i ona współpracuje z innym czujnikiem). Dobrze było by zmierzyć temperaturę płynu lub odczytać ją ze sterownika silnika (on ma osobny czujnik - 2 pinowy).
A czego nie chcesz wykorzystać regulatora bimetalowego z żelazka proste działanie połączenie i regulacja. Nie że nie chcę, tylko albo źle wpisuję w wyszukiwarkę aby cokolwiek o tym sposobie znaleźć, albo nie ma Dodano po 3 A czego nie chcesz wykorzystać regulatora bimetalowego z żelazka proste działanie połączenie i regulacja. Masz na myśli to? https://allegro.pl/oferta/termostat-regu...
Witam! Mam murowany mały domek na wsi /ok.50m2/. Muszę "zrobić" w nim co i cwu. Chcę wykorzystać do tego istniejący komin i piec kaflowy z płyta do gotowania taki zastałem. Sam piec fajnie grzeje ale tylko w pomieszczeniu w którym się znajduje i przez ścianę nieco obok. Piec wymaga przekładki. Zakupiłem do pieca podkowę - troszkę większą - rzecz można...
wszystkie bez wyjątku oleje są doskonałymi przewodnikami i tworzą spięcia, a niektóre nawet zwarcia :) kolego gdzies ty się elektryki uczył?? od kiedy olej jest przewodnikiem, słyszałes o stycznikach olejowych czy transformatorach olejowych , i do czego słuzy olej ktorym sa wypełnione a czym różnia się spięcia od zwarć ?? zastanów się zanim coś napiszesz....
CC 700cm3.W zespole licznika należy w miejsce zaślepione po prawej stronie zamontować orginalny wskazówkowy wskażnik temperatury i przykręcić do płytki drukowanej zamontowanej wewnątrz zespolonego licznika. Już wskażnik temperatury Masz zamontowany i podłączony w zestawie licznika. Silnik.W bloku silnika wykręć czujnik który po zamontowaniu wskażnika...
Witam. W tym kotle są co najmniej 2 pompy - pompa kotłowa pracująca po między samym kotłem a sprzęgłem, oraz pompa obiegu bezpośredniego pracująca ze sprzęgła na obieg grzewczy. Po dobudowaniu modułu DIM z zaworem 3-drogowym i pompą dla obiegu z podmieszaniem, jest w tym kotle już 3 pompy. Może być jeszcze pompa cyrkulacji CWU. Sprecyzuj dokładnie,...
W posiadanym od 8 lat ozonatorze Balsan Futura Professional typ 702 A2R IR7 wysiadło grzanie. Serwis z powodu braku grzałki (nie dostają ich od ponad dwóch lat) zaproponował wymianę kompletnego silnika za ponad 1000 zł :cry: na co oczywiście się nie zgodziłem. Po rozebraniu urządzenia stwierdziłem, że silnik jest sprawny a uszkodzeniu uległa tylko grzałka,przykręcana...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Witam. czujniki przed sprężarką i za, bym ich wymienił tylko nie wiem jakie to są potencjometry a nigdzie nie ma napisane czy to nie jest czasem termistor NTC110 10k i czy oba są takie same Czujniki T3, T4, T5U, T5L, Th, to czujniki NTC 10kΩ. Czujnik Tp (na wyjściu ze sprężarki) jest nietypowy, i jest to NTC 54,89kΩ. łapie błąd P2 podejrzewam że czasem...
Ona ma termostat elektroniczny i czujnik nadmiarowy! temperatury na tylnej pokrywie- dotyka blaszanej pokrywy z tyłu- sprawdź czy jest sprawny- ma mieć oporność najlepiej 0 Omów. Od spodu z pawej strony grzałki jest czujnik współpracujący z elektroniką! Jakiegoś bimetalowego tam nie wsadzisz - bo po co i do czego podłączysz? Więc nie kombinuj - prochu...
Odpowiem na to: Czy jest możliwe że niedziałający wskaźnik temp przy zegarach może powodować nie załączanie się wisko? Żaden czujnik temperatury nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem wiskotycznym w tym samochodzie. Sprawne wisko spina się po uruchomieniu silnika na około 30 sekund do minuty i później gdy silnik osiągnie określoną temperaturę. Za spinanie...
Witam ,odnośnie passata b4 1,9tdi ,tego czujnika się nie da naprawić,jest on zintegrowany z czujnikiem paliwa.W środku są przynitowane blaszki bimetalowe z drutem oporowym nawiniętym na nie.Wzrost temp.powoduje rozgrzewanie drutu i wychył.Jeśli drut jest przepalony to lipa nic sie nie da zrobić.Każda ingerencja będzie powodować błędne wskazania.Można...
Wpadła w moje ręce szlifierka jednofazowa AEG Typ DWS-200/630M. 630 W ; 3000 obr/min ; 50 Hz; 220 V . Szlifierka nie ma kondensatora . Włącznik jakiś dziwny jakby z rezystorami drutowymi na blaszkach bimetalowych . Z włącznika wychodzą 3 styki przyłączeniowe pod przewód zasilający . Z silnika wychodzi 6 przewodów . 3 przewody są zwarte blaszką na kostce...
Witam! Panowie czy wy chcecie człowieka doprowadzić do zawału. Wasze wypowiedzi w większości są trafne tylko jednego żaden z Was nie zauważył. Człowiek który prosi o podpowiedź nie zna się za mocno na mech. pojazdowej. Zauważyłem że b. rzadko w postach jest wytłumaczenie lub jakiś skrótowy opis a niestety pada tylko sucha nie bardzo zrozumiała dla pytającego...
ok to tak 1 sprawa ja nie buduje ja reanimuje :) 2 sprawa silniki są na przekładni 50:1 czy coś takiego. ogólnie mają sporo mocy jak są wpięte razem spokojnie ciągną 50 KG. podłączyłem je na krótko prosto pod akumulator 12V 5 Ah żelka. dociążona konstrukcja 2 workami cementu :). konstrukcja stara na stalowych prętach grubości zbrojeniowych. więc spokojnie...
Ponieważ czuje się specjalista od poziomu inteligencji prawicy i lewicy oraz rożnych wyznań, a na sensowności zaleceń covidowych i zawartości szczepionek zjadłem zęby wtrącę się w temat. Bezpiecznik z cyny (a może ze stopu wysokoołowiowego) jest tanim i beznadziejnym sposobem zabezpieczenia urządzeń. Nie znamy składu i rezystancji stopu w oryginale,...
W sterowniku silnika mam zabezpieczenie nadprądowe i zastanawiam się czy ma sens użycie termika. Nie ma sensu . Należy sprawdzić działanie tego zabezpieczenia. Zastanawiam się czy bezpieczniki termiczne są na prąd AC i DC czy jest to sprecyzowane? Zabezpieczenie termiczne bimetalowe bo zapewne o nie pytasz nie ma wpływu czy to jest prąd AC/czy /DC....
W sobotę udało mi się odkręcić cewkę z regulatora obrotów (silniczka krokowego), wirnik obraca się lekko bez żadnych oporów. Postanowiłem zmierzyć rezystancję uzwojeń i tu niespodzianka wszędzie podają że rezystancja uzwojeń waha się w granicach 25-28 omów zależnie od temperatury. Gniazdo 3 pinowe, pin środkowy to "+" czyli wspólny a skrajne to RSC...
Rozumiem, chodzi o czujnik temperatury (a nie o zawór termostatyczny - ten jest w chłodnicy!). Czujnik może być albo "proporcjonalny", albo 2-stanowy. Ten pierwszy zmienia swoją oporność ze zmianą temperatury (do sprawdzenia omomierzem), a ten drugi działa na zasadzie "załącz - wyłącz" (tak jak w żelazku). Też do sprawdzenia omomierzem, ma albo zwarcie,...
W CC 900 czujnik ten nie znajduje się w bloku, tylko bodajże w termostacie o ile dobrze pamiętam. I tak, należy go zmienić z bimetalowego na rezystacyjny. Też jest na 1 pin, wymiana jest prosta po prostu wykręcasz stary, wkręcasz nowy i podłączasz przewód. W termostacie masz do układu wtryskowego (jeśli CC na wtrysku jest, jak na gaźniku to jest tam...
złożę i podłącze silnik do zasilania, pozwolę mu się nagrzać i zobaczymy jak zachowa się rezystancja czujnika, to chyba najlepszy sposób Dodano po 8 Działanie bardzo nietypowe, przeprowadziłem szczegółowe badania czujnika temperatury oraz termobimetalu wentylatora. Działanie wskazuje na NTC (ujemny współczynnik), jednak ma on dziwny stan stabilny i...
Witam forumowiczów. Dziś uporałem się z naprawą regulatora obrotów w Xarze z 2003 roku HDI 2,0. Otórz dziś dostarczono mi kurierem drugi nowy regulator obrotów i niestety nie zadziałał ! Regulatory kosztowały po niecałe 50 złotówek, wyglądały identycznie a nawet konsultant z firmy sprzedającej te regulatory powiedział że po numerze VIN powinny działać....
L przez wyłącznik styki lewy i środkowy szeregowo. N przez wyłącznik styk prawy. Warunkiem poprawnego zadziałania wyłącznika silnikowego jest użycie wszystkich trzech torów. Zdecydowanie się nie zgodzę, zaburzy w ten sposób kolega pomiar prądu wyzwalacza elektromagnetycznego. Dodatkowo taki wyłącznik składa się z trzech niezależnych torów, każdy ze...
Witam. Zaglądam tu rzadko, ale teraz przeszukałem całe forum i nie znalazłem rozwiązania. Mianowicie pralka Whirpool AWE 6316P. Świeci (miga) dioda otwartych drzwi. Nadmienię iż sprawdzone szczotki w silniku głównym ok. podmieniona blokada drzwi na nową ok. Wygląda na to, że nie jest podgrzewany(brak zasilania) element bimetalowy w blokadzie drzwi....
Witam. Posiadam Golfa 3 94 rok, silnik 1.8 benzyna na wtrysku, 90KM, z instalacją LPG. Zimny ciężko odpala, trzeba "kręcić" ok. 5s, czasem dłużej (akumulator jest b.dobry). Ciepły pali na dotyk. Zapalam oczywiście na benzynie. Pierwsze chwile po uruchomieniu silnik pracuje kulawo (tak jak by 1-2 cylindry nie pracowały), normalnie zaczyna pracować po...
Masz wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę przegrzania? Egzemplarz z którego wykręciłeś ten czujnik miał tak samo? Przy kontrolce jest czujnik bimetalowy, przy wskaźniku - rezystancyjny, ale wyglądają bardzo podobnie i pasują w to samo miejsce, tyle że działać zamiennie nie będą. Czujnik wykręcisz płaskim kluczem, łatwiej będzie Ci go popuścić na...
Czujnik do kontrolki jest bimetalowy i nie ma prawa się na nim żarzyć kontrolka - albo się świeci albo jest zgaszona. Czujnik do wskaźnika jest na termistorze i ze wzrostem temperatury jego rezystancja stopniowo maleje, podłączony do kontrolki da właśnie efekt stopniowego rozjaśniania się kontrolki w miarę nagrzewania się silnika.
Witam! Witam forumowiczów mam pytanie teoretyczne które nie daje mi spokoju. Dla Was jest to pestka więc proszę o pomoc. Przy bezpiecznikach topikowych sprawa jest prosta. Stosuje się np. bezpiecznik z prądem zadziałania 20A i przy przekroczeniu tego prądu ma zadziałać (czyli ma się przepalić). Natomiast jeżeli mam urządzenie które ma być zabezpieczone...
wyłączniki temperatury bimetalowe silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik
podgląd rejestrator wymiana alternatora matiz pomiar prądu upływu
bosch smv40d40eu zmywarka bosch czujnik
Lodówka Haier - problem z wyświetlaczem temperatury Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615