Dzień dobry. Pacjent to Iveco Eurocargo 120E28 2007r. Otóż przy przedmuchaniu silnika sprężonym powietrzem powstał wyciek z bloku silnika. Same Broki są już w nie najlepszym stanie, ale wyciek powstał w ich okolicy z otworu na oko na śrubę M6. Z kanału wodnego ciurkiem wyrzuca płyn chłodniczy. Przypuszczam że jest to otwór zabezpieczający (jak Broki...
Witam, mam pytanie w jaki sposób można wyciągnąć brok z bloku silnika.
Dekielki wyglądają jak broki w kadłubie silnika , więc są jednorazowe . Silnik 4kw 2900 1/min tak , ale na przekładni 1÷2 . :|
A czy silnik s320 ma broki jak tak to w którym miejscu gdzie ich szukać
POszukaj DEFA, są wbijane zamiast broków.
Chodzi Ci o broki silnika? Wydłubujesz stary i wbijasz nowy.
Co sie okazało nie wymieniłem jeszcze silnika ponieważ broki od płynu są jeszcze pod pokrywą szklanek od rozrządu. I tam zgniły. nie wiem czemu ten daf taki jest ale co chwila jakiś brok zgnije. i 2 razy chłodnice oleju wymieniłem.
witam. po wymianie pompy wody płyn cieknie gdzieś z pod pompy i moje pytanie Jest takie czy z przodu silnika są jakieś broki z których może coś lecieć?? jakiś schemat silnika ktoś posiada?
To się nazywa "brok", lub po prostu zaślepka.
Masz przecież wiosnę także nie grozi Ci że przez mróz może rozsadzić blok silnika czy wypchnąć broki od kanałów wodnych gdyby woda zamarzła ... Także do jesieni możesz jeżdzić spokojnie ;)
koledzy do zetora 8011 są specjalne grzałki do bloku silnika w brok na dwie śruby moc 1 kw cena ok 120zł orginał czeskie do tego modelu są na aledrogo i po kłopocie 1 godzinka grzania i startuje przy -15 po co wymyślac coś nowego jak to jest fabryczny patent polecam
W moim podobnie. P0011 i P0014 na zmiane. Po wykasowaniu i odpaleniu silnik chodzi bardzo ladnie, za chwile szarpnie, zafaluje i zaczyna buczec oraz zaswieca check. Nowy rozrzad, panewki, pierscien8e, brok wodny w glowicy, glowica po profi obrobce. Renkiopadajo :(
Popytaj w sklepie motoryzacyjnym o uszczelniacz do układu chłodzenia.Ale nie w proszku tylko w płynie.Drogie ale skuteczne.
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
ja zeby spr czy silnik talezyka jest walnienty kłade wieze na bok i jak zacznie czytac to na 99 to silnik broji:)
nie kolego mylisz się jest tam taki mały brok nad wałem. Jeśli wkładam stary brok ma straszny luz. A może wie ktoś jak ten brok powinien iść częścią płaską do silnika czy wklęsła. http://obrazki.elektroda.pl/4110935300_1...
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
Wałek igła, a panewek nie ma, albo ktoś złożył nowy wałek na starych panewkach, albo tam nie ma cisnienia oleju
Wymieniona uszczelka pod przednią pokrywą silnika, splanowana pokrywa i wymieniony brok, wszystko ok... manik naprawiony :)))))))
Witam Jak można uszczelnić "brok" w silniku Vectry. Przeciek jest niewielki i tylko przy rozgrzanym silniku Czy może można zastosować jakiś klej, lub coś podobnego dzięki i pozdrawiam
Przyczyną wycieku był wspomniany wcześniej korek/brok w bloku silnika, który kosztuje chyba 5 zł. Pozdrawiam i dziękuję za wszelakie próby diagnozy.
my z kolei często przebijamy czymś i na zasadzie dźwigni wyciągamy na zewnątrz - broki ( zaślepki) są dostępne w większości średnic - trzeba zmierzyć otwór, ustalić czy typ soczewkowy czy kubełkowy ( w bloku pewnie ten drugi) i zakupić nowy - można wbić to czymś o podobnej średnicy, można dodatkowo czymś uszczelnić, itd. - nie potrzeba do tego jakiejś...
Dawno nie robiłem tych silników ale mnie się kojarzy że to zaślepka śruby gdzie wkłada się blokadę wału. Silniki dość stare więc raczej już się tego nie widuje bo nikt już tego nie zakłada przy wymianie rozrządu a trafić takie co nie miał robionego rozrządu to jak trafić "6". To nie jest tzw. brok do układu chłodzenia. Dokładnie to jest to. Stosowane...
Witam rozwiazanie tego tematu znajduje sie w tym wątku u konkurencji: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/26588... "Witam ponownie problem rozwiązany oczywiście tak jak typowaliście były to te zaslepki walków, wyrzuciło dwa po jednym z każdego wałka, jeden znaleziony niemal w kanale powrotu oleju a drugi...
Jeśli jest wystarczająca odległość od...., to można delikatnie podgrzać małym palnikiem ów element, ale należało by sie upewnić czy nie jest to jakiś inny system mocowania np. brok.
Jeśli wał silnika owinę taśmą i wyreguluję broki a bicie choć by spadło do 0.2mm uznam to za dobry wynik.Jestem zdecydowany kupić ten uchwyt. Dzięki za pomoc i raz jeszcze pozdrawiam.
jakie są prawidłowe wartości dla tego silnika Dobrze rozgrzany powinien osiągać 2 bary najpóźniej przy 1800rpm. do drugiej chyba będę musiał zwalać wał Wyjmij brok na końcu i pompę vaccum żeby było łatwiej celować. Brok potem włóż nowy, grosze kosztuje, bo stary nie będzie już trzymał. Kiedyś sobie robiłem przyrząd ze starego wałka do wciskania tych...
Tak więc poza pęknieciem glowicy tuz obok kolektora wydechowego nie bylo żadnych konsekwencji , glowicy nie wygieło , szklanek nie zmiażdżylo , broki całe silnik byl juz wysilany nie raz chodzi bardzo dobrze , jest smarowanie, pali na dotyk . Od tamtego czasu został rownież zregnerowany rozrusznik a układ chłodzenia zalany jest płynem. To był wielki...
stukać może klawiatura to w maluchu norma co do oleju to dobij brok na wałe
Jest to brok wałka rozrządu (widoczny we wgłębieniach od strony wzdłużnych wycięć do blokady.
Gotowe tego typu rozwiązania stosowane są w krajach skandynawskich, gdzie w zestawie masz grzałkę do silnika i prostownik do akumulatora.To nie jest drogie bo ok 4000zł + przesyłka :D "Trzecim systemem jest system ogrzewania elektrycznego. Bardzo popularny w Skandynawii. Można go montować w różnych wariantach. Najprostszy do elektryczna grzałka włączona...
Podobnie mialem w mojej A4 tdi. Ubywalo wody glownie po krotkich jazdach. Na trasie w Irlandii do Polski dolalem tylko 200ml. Ale jak silnik byl niedogrzany (jazda w miescie na krotkie odcinki) to znikalo wiecej. Problemem byl skorodowany brok (zaslepka otworu technologicznego) w silniku. Cieklo sobie pomalutku. Nie twierdze ze u Ciebie to samo jest...
Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie? Nie ja dmuchałem, tylko ty masz dmuchać i nie interesować się przelewem. Możesz i przez kranik, byle z założoną głowicą. Blok ma być ciepły. Przy ciśnieniu~ 0,5 bara musi gdzieś kroplę pokazać. Regeneracja regeneracją, a pewnie okaże się że źle osadzony...
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Możliwe bo element od strony silnika jest skrzywiony przez broka. Próbowałem założyć jak trzeba ale nie pasowało. A czy na wale korbowym jest klin. Bo na kole dolnym rozrządu jest taki niby kliik na koło pasowe i jak porównywałem ze starym silnikiem to jest mniej więcej na tym samym miejscu.
Tak czytam i się zastanawiam: któryś z piszących widział zamrożony silnik?. O znajomości technologii spawania żeliwa nie wspomnę. Pęknięty blok daje sie pospawać elektrycznie, kwestia tylko tego że żeliwo spawa się troszkę inaczej niż inne metale, chodzi o odpuszczenie termiczne naprężeń powstających w trakcie spawania, a które mogą doprowadzić do pękania...
Kiedyś miałem podobny przypadek w Reno 19. Dobrze odtłuszczone,masa uszczelniająca Dirko i skończył się problem . Żeby to zrobić musiał bym silnik wyciągać. Zdało egzamin,ale wiadomo ze najlepiej to wbić nowy brok.
Na zewnątrz tak ze jak będziesz młotkiem pukał to ma się rozejść. Wyczyść dokładnie miejsca i nie składaj na żadne silikony itp itd. ok dzięki a jeszcze tak zapytam to żeby wbić broki pod klawiaturą zaworów to trzeba wykręcać wałek rozrządu itd?
Sprawdź czy możesz ustawić tak obroty aby drut odpychał uchwyt spawalniczy. Jeśli to jest typowy silnik od wycieraczek to najlepiej sprawdzają się rolki o średnicy około 40mm. Bardzo ważne jest aby drut prowadzony był równomiernie. Nie może szarpać gdyż łuk zawsze będzie niestabilny i żadne ustawianie napięcia nie pomoże. Pomijając płynność obrotów...
Mnie się pogdba popracował bym jednak nad BHP. Plus za osłonę paska, wielu konstruktorów o tym "zapomina". Ale presostat to raz dwa ten wiatrak bym obudował i zadbał o zabezpieczenie przyłączy prądu. Jak wygląda olej po takim czasie pracy? Chodzi mi o to czy np nie strąca się w nim woda bo raczej nie spodziewam się wielkiego zabrudzenia tzn tylko to...
Witam Ok - to nie kłopot tylko czego szukać, naprawdę napełnia się szybko więc co? może być dziura czy jest tam jakaś zaślepka kanału? Dodano po 13 Witam Jeszcze nie jestem pewien ale chyba już wiem co i jak - potrzebuję tylko potwierdzenia - w głowicy miedzy zaworami są też dwa broki - i jednego u mnie nie ma - jeszcze muszę sprawdzić gdzie poleciał...
Jak mu sie lampka zapaliła i samochód już grzechocze (cyt. chodzi jak diesel) to wymiana filtra niewiele już pomoże. Trzeba bebeszyć silnik, dopuki jest szansa że można go jeszcze uratować. To może byc wszystko - pęknięty wał, obrócona lub wytopiona panewka, wypluty brok, urwany smok pompy oleju. Stawiam na dwie pierwsze możliwośći.
Od strony baku w bloku silnika jest za kołem zamachowym zaślepka wałka rozrządu i korek kanału olejowego. Oba poniżej okładu chłodzenia. Broki na zewnątrz głowic nie mają wpływu na płyn w oleju.
To nie są mity porównaj szerokość krzywki w TDi PD a na pompie rotacyjnej. A potem nagle czerwona konewka bo przetarło szklankę. No nie ma bata coś co jest 2x węższe musi wytrzymać mniej (w praktyce 4x mniej). W 2.0 TDi już poszli po rozum do głowy i zrobili koniki z rolkami. Ja jestem tego świadomy, ale nie przesadzajmy że wałek do wymiany co 150...
Bardzo często przyczyną upływności jest alternator. Szybciutko się sprawdza - odkręcasz przewody prądowy i regulatora (żaróweczki - wskaźnika ładowania) od alternatora i patrzysz, czy nadal iskrzy podłączana klema... To jest 5 minut - dostęp do śrub idealny... Pytanie jeszcze, czy alternator "wydoli" ładować dwa akumulatory. To kolejny mit - wydoli...
Witam serdecznie szanownych kolegów Posiadam traktorek Husqvarna TC 342 produkcja 2017 z dwucylindrowym silnikiem Briggs & Stratton. W ostatnim czasie pojawił się wyciek oleju w dość specyficznym miejscu. Wąska strużka oleju wycieka z małego otworu zlokalizowanego po prawej stronie , w okolicy rozrusznika i spustu oleju w dolnej części kadłuba. Otwór...
Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Pęknięcie samej głowicy,czasem bloku silnika. Dwa dni temu robiłem Skodę Felicję w której wyrzuciło "broka"z głowicy i też zmieszało wodę z olejem i odwrotnie.Po wbiciu nowego wszystko było OK.
Witam. Na mrozy nie została spuszczona woda z silnika i chłodnicy, mimo że stał w garażu temperatura spadła tam kilka stopni poniżej zera więc wszystko zamarzło. Po rozmrożeniu i wstępnej ocenie okazało się że woda przedostaje się do oleju. Po zalaniu chłodnicy wodą do pełna na drugi dzień prawie cała woda przedostała się do oleju, bagnet był do połowy...
No fakt! wystatrczy 80 stopni, ale to jest akurat najmniejszy problem. Te grzałki były montowane w "brok" silnika czyli gniazdo z taką zaślepką aluminiową która wyskakuje w przypadku zamarzania cieczy chłodzącej ratując blok sinika przed pęknięciem. Mój samochód to BMW E30 1,6. Dodano po 3 Przejżałem wszystkie pozycje "zdalne sterowanie" na Allegro,...
wymiana płynu - odkręcić dolny wąż chłodnicy i spuścić stary wymiana "broku" - zaślepki - wydłubać śrubokrętem starą, dopasować i wbić nową motor: Andoria 4c90 katalog części http://www.gazautodily.cz/fotky36043/Kat...
Tak musi być i jest w każdym wale korbowym. Gdy produkują wał muszą wywiercić kanały olejowe, a nie da się tego zrobić wiertłem giętkim przecież. Tak więc wiercą na prosto i zaślepiają końce otworów. W wałach korbowych samochodów jest to ładniej zrobione i zaślepione tzw brokiem. Tu może ktoś czyścił kanały i zaślepił czymś miękkim, np: cyną. Sprawdź,...
Cieknie mi woda z bloku silnka pod kolekorem wydechowym z przodu silnika na samym środku. Jest tam taki korek nie nakrętka. Nie wiem jak to wyjąć lub naprawić. Prawdo podobnie to nazywa się brok <takie zabezpieczenie na bloku>.
Te silniki słyną z tego, że cieknie z nich olej zewsząd ... Niestety. Dekle, deklami, ale sprawdź sobie kolejne newralgiczne punkty, z tyłu głowic (zaznaczone za fotce) - te "broki" - uszczelniania wałków, ja wiem dojście nie ciekawe. Jak leje się stamtąd, objaw taki jak opisujesz - olej leje się na wydech, dym, swąd itd. UPG to ostateczność!!! Ale...
Cześć koledzy. Miałem ten sam problem ; wymieniłem panewki główne i korbowe, pompę olejową i olej - brak poprawy. Wyciagłem skrzynię biegów koło zamachowe i odkręciłem aluminiowy dekiel od rozrządu -nie wyciagałem kompresora i pompy wtryskowej, ale musiałem odkręcić miskę. W rozrządzie są dwa duże kołą pośrednie pod którymi są dwa BROKI w kształcie...
Na początek to w Toledo z 92r nie było filtra przeciwpyłkowego.Aby wyjąć wentylator należy odgiąć na bok zapadkę plastykową i przytrzymując ją przekręcić wentylator odpiąć kostkę z przewodami i masę ,nasmarować tulejki ślizgowe i zmontować z powrotem.Operacja pomoże na jakiś czas ponieważ najczęściej przyczyna leży nie w broku smarowania lecz wyeksplatowania...
Uwaga przy kupowaniu bo są w dwóch wersjach obudowy, z brokiem zaślepionym i z króćcem wodnym, który w razie co można zaślepić. A co do czyszczenia...dobry mechanik Ci wykona w godzinę, ale widzę,że uważasz iż większość to złodzieje... Dodano po 1 Ironia w stylu Elektrita :D Jakbyś zgadł ;)
"carrot miałeś rację po wyjęciu pompowtrysku, widoczna była ropa w cylindrach, po przekręceniu kołem na 5 biegu, wydmuchało ropę i silnik normalnie się kręci nawet rozrusznikiem, uszczelnienia były poprzecinane na pompowtryskiwaczach i był duży brok w gniazdach, kolejna sprawa to wgłębienia w szklankach, są bardzo powyrabiane, po odkręceniu miski wszystko...
Raczej przy zamarznięciu wody w układzie chłodzenia nie pęka blok a jedynie głowice a dokładniej strzelają zaślepki w głowicach. Co do pęknięcia bloku to pęka on zawsze w najcieńszym miejscu. Broki rzadko wyrzuca a nawet jeśli to zbyt mało żeby uratować silnik. Głównie blok w C330 pęka na garbie w miejscu tabliczki znamionowej nad pompą wtryskową....
witam opisze moją historię z tym problemem i chciałbym posłuchać waszych rad a więc: samochód kupiłem we wrześniu ub. roku a od listopada zaczęły się problemy, pewnego dnia zauważyłem mega wyciek oleju, jak się później okazało spod głowicy, więc wymiana uszczelki była potrzebna oraz planowanie głowicy, pomogło na kilka tygodni, potem wyciek znów był...
To dym czy para? Możesz mieć pęknięty blok, wypchany brok, wysadzone jakieś inne węże itp, itd. Jeśli ty nie zobaczysz skąd dymi/paruje, nikt z forum raczej tego nie wywróży.
Warto sprawdzić zaślepki w bloku.Potrafi się zrobić dziura jak po szpilce i będzie wciągać powietrze. ale nie na tyle żeby dawać objawy zapowietrzenia.Jedynie temp. grzania minimalnie spadnie.Wymieniłem 3 uszczelki zanim się znalazł winowajca. Brok z tyłu bloku(36mm). Taki sam jest pod pompą wody.Uszkodzenie jest na tyle wredne że nie widać wycieków,bo...
Zapłaciłem 1.100 PLN i nie byle jaki z gwarancją rozruchowa na 8 miesięcy, wczoraj właśnie odebrałem kolejny i znów engine enfault wysoka temperatura silnika nie jest bo ma połowie wskaźnika ale strasznie grzeje podstawę sterownika która zamontowana jest przu bloku silnika dlatego też przeniosłem go na bok by nie łapal takiej temp bo nie mogłem się...
Witam . Mam problem z zdemontowaniem (rozdzieleniem) wirnika prądnicy od wału silnika. Na poniższych zdjęciach jest tabliczka prądnicy jak i widok samego wirnika . Z oględzin wynikało by że wirnik jest osadzony na stożek , ale czy nie ma czasami dodatkowej śruby (brok) . Może ktoś się spotkał z czymś takim . https://obrazki.elektroda.pl/7120215600_...
Dziękuję za dokładne zdjęcia - to właśnie ta rurka i te kanały wodne. Wszystkie kanały przy uszczelce to raczej się nie zapchały, ale gdzieś po drodze mogą się łączyć. Rurka i okolica jest drożna - ładnie wchodzi sprężynka (taka jak od regulacji lusterek). Z boku, pod kołem rozrządu jest brok, zaślepka, która zasłania jakiś kanał wodny. Wygląda, że...
witam ostatniej zimy zapomniałem spuścić wody z majora3011 wyskoczył jeden brok przy okazji wymieniłem pierścienie panewki pompa wtryskowa do regeneracji, uszczelki pod głowicą zalalem nowym olejem i po kilku godzinach poszła woda do oleju okazuje się pęknięcie za popychaczami zakleilem to poxykina ale dalej ubywa wody w chłodnicy chce go zalać płynem...
Witam Proszę bardzo o pilną pomoc. Posiadam Opla Movano Renault Master 2,8 DTI (12.2000r) Spadek ciśnienia oleju przy zimnym silniku, kontrolka gaśnie nawet po 15-20 sekundach. Po rozgrzanym silniku zaświeca się na stałe i mruga, gaśnie przy ujęciu gazu i wrzuceniu na luz. Ciśnienie przy zimnym 1,2 atm- 1 atm przy ciepłym, przy 3000 obrotów spada do...
No już nic nie zrobię bo musiałem zdjąc głowice bo miałem mały incydent z wodą i broki powysadzało wszystkie. No ale wszystko rozmrożone i na szczęście nie ma żadnych pęknięć nigdzie. Tłoki są strasznie okopcone i z tego co mi wiadomo to jak nie spala ropy to się strasznie kopcą. Oleju było 17,5 litra w silniku. Pompa i wtryski oczywiście jadą na gwarancję....
Hmm jeśli kolega tak pisze to pewno tak jest. Rozumiem że jak jest silnik ciepły to tak się dzieje? Czy jadąc np na 2 lub 1 biegu bez gazu (dajmy na to że jedziesz i hamujesz silnikiem) aż do momentu gdy osiąga on jałowe obroty to silniczek krokowy powinien je podnieść do pewnego poziomu tak aby motor nie zgasł, czy jakwtedy naciśniesz sprzęgło to zgaśnie...
Witam, mechanik podczas wymiana rozrządu stwierdził, że jest pęknięcie na głowicy (od strony pompy wodnej, przy broku). Nie wnikam, czy zrobił to mechanik podczas dokręcenia/odkręcenia, jest i już (twierdzi, że można na tym jeździć). Mechanik zadzwonił w kilka miejsc, gdzie regenerują głowicę i twierdzą, że z czymś takim jeszcze nie spotkali się, podobno...
Witam.Może jeszcze jedno moje osobiste spostrzeżenie.Nie można przesadzać z obrotami.Przy dużych obrotach i grubszych materiałach tarcza rozgrzewa materiał do czerwoności,przestaje ciąć a tarcza zaczyna falować.Po prostu do tarczy klei się rozgrzany materiał co powoduje brak samo oczyszczania się tarczy tnącej.Przy cienkich materiałach i profilach,zjawisko...
Problem cisnienia Oleju w XF105 jest jego jedná z najwiekszych boláczek. Najczesciej przyczyná slabego cisnienia oleju, ktore daje sie we znaki NA GORÁCYM SILNIKU to zapchany filterek cieczy chlodzácej w chlodnicy oleju.Po prostu plyn chlodzácy nie recyrkuluje przez chlodnice oleju i nie odbiera ciepla.Wynikiem tego jest przegrzewanie oleju, ktory w...
Kupowałem rożnych firm, zwróć uwagę aby koło było bez luzu na wale silnika. Jak jest trochę więcej luzu to brok nie utrzyma koła zębatego. Unikaj kół zębatych od firmy GoolRC hartowane mają właśnie problemy z wymiarami otworu 5mm. Przykład https://pl.aliexpress.com/item/554795482...
Nieco odkop ale temat dość uniwersalny... Pół litra na 10 000 przy używanym ileś tam lat silniku turbo z pięcioma cylindrami to kosmetyczny pobór. Nie warty wspomnienia chyba, że ktoś jeździ jak emeryt. Bo wiele od stylu jazdy jednak zależy. Częste wychodzenie z dołu obrotów na wysokich biegach na np. autostradach powoduje zwiększenie konsumpcji oleju....
Wymieniam łańcuch rozrządu i napinacz po uszkodzeniu w silniku PSA 1,6 hdi. Ten konkretnie to Focus. Ponieważ przyjechał na sznurku, więc oglądam wszystko dokładnie. Zauważyłem że wałki są otwarte na końcach. Dla wydechu nie stanowi to problemu, bo ukształtowanie głowicy zamyka otwarty koniec, więc w wałku jest ciśnienie oleju. Ale w ssącym olej wylewa...
Tuleje mokre chodzi o silnik ciągnika mccormick robiona była uszczelka pod głowicą ale wciąż się leje olej do miski nie wiem czy to napewno tuleja narazie nic nie rozbierałem ale wolę się zaopatrzyć w odpowiednie narzędzia i wiedzę zanim cokolwiek zrobie ponadto po osadzeniu trzeba sprawdzić czy kołnierz tulei nie osiada zbyt głęboko w bloku. to tam...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Mój kolega ma Forda Focusa 1.6 benzynę 100 KM. Od pewnego czasu silnik zaczął mu przerywać. Powodem okazały się mokre świece tj zamoczone od stojącego płynu chłodzącego z olejem w głowicy na porcelankach świec - taka była diagnoza mechanika. W związku z tym wymienione zostały broki w głowicy - te, które są widoczne obok świec od góry. Dziś podjechał...
Witam, w końcu znalazłem czas aby złożyć silnik więc chciałbym się podzielić informacjami co zostało zrobione: - znalazłem na japońskich serwerach dokumentację do tego modelu która bardzo się przydała podczas składania: https://obrazki.elektroda.pl/5788936300_... 1104741 1104742 1104743 1104744 1104745 1104746 - wymiana tuleji i planowanie...
Witam wszystkich. Temat już był kilkakrotnie omawiany, naczytałem się ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na swój problem. Opiszę w skrócie. Dokonałem naprawy stojącego od dłuższego czasu bezczynnie Reno Master z 2008 r. Robiłem zaślepki bloku silnika ale do czego zmierzam. Po dokonaniu naprawy postanowiłem uruchomić Renię ale akumulator ma już 10...
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
Na kołach są znaki, zobacz [url=https://www.grizzlycentral.com/thre...
zrób tak że masz pętle nieskończoną która steruje silnikiem przy okazji sprawdza czy nie jest wciśnięty przycisk pauza jeśli tak to użyj polecenia broke;
silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik przezwajać silnik silnik
dziurawy wężyk insignia automat kyocera wydruk prawidłowy
schema podlaczenia zamka centralnego
Jak zakończyć niedokończony program w pralce Amica Dynamic System Plus? Migająca kontrolka autokontroli w pralce Amica Dynamic System Plus