Witam. Również mam problem z avensisem 2000 D4D. Jakis czas temu byl problem z odpalaniem.....wymieniony zostal wtryskiwacz...przez jakis czas (miesiac) wszystko bylo ok. Pozniej znowu zaczely sie problemy z odpalaniem. Az w koncu za krotyms razem zaswiecila sie kontrolka od silnika i chodzil on tak jak by wogole nie mial turbiny. Teraz caly czas jest...
Strzelam że będzie za cienki ten agregat bo to chińskie waty, poza tym moc agregatów podaje się w kVA. Dużo zależy od tego co napędza ten silnik, czy ma ciężki rozruch.
Problem rozwiązany, wystarczył dodatek do czyszczenia wtrysków paliwa.
Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową. Wiarygodny stan izolacji silnika ocenić można przez pomiar rezystancji izolacji przy napięciu 500V. Napisz czy ciężki rozruch silnika był zawsze.Bo może...
0.4 kW i 70kg? Coś się nie zgadza chyba. Masz podany prąd rozruchowy 3.3 razy większy niż nominalny. Czyli moc też powinna być o te 3.3 raza większa. Zależy też do czego ten silnik jest zapięty (rozruch ciężki/lekki).
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
Filtr paliwa wymieniony na nowy ?
witam właśnie wymieniam rozrząd i wał zablokowałem przez odkręcenie śruby przy rozrządzie na wysokości rozrusznika i włożenie pręta 8 a jak zablokować wałek rozrządu i czy są jakieś znaki na tym silniku bo ja nic nie mogę znaleźć
A co zrobić jak mamy taki silnik i ma średnio ciężki rozruch ? Są sprzęgła mechaniczne lub hydrauliczne co powodują lżejszy rozruch . I jak kolega pisał poeksperymentować z czasem przełączenia G/T .
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Witam Silnik gwiazda/trójkąt ma oznaczenie na tabliczce znamionowej silnika gwiazda 660V trójkąt 380V Przy podłączeniu w gwiazdę silnik pobiera mniejszy prąd ,dlatego jest uruchamiany początkowo w gwiazdę a następnie w tójkąt.Silniki takie mają moc 5.5 KW w zwyż .Taki 5.5Kw w warunkach domowych nie uruchomisz w trójkąt od razu ,gdyż na ogół bezpieczniki...
Potwierdzam - u mnie też brak jakichkolwiek luzów. Mam dwie pompy do WAN-AW --> jedną po kapitalce i drugą z uszkodzoną panewką i na żadnej nie ma luzów.
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
Nie robić "tuningu" z 50 cm3 na 70 cm3. Niektóre części się różnią.
A co z baterią, nie uszkodzę jej przy zwarciu ? Czy jest możliwe zwarcie? Co ten silnik napędza? Ciężki rozruch silnika DC to jest praktycznie chwilowy stan zwarcia.
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Kolego sprawa prosta podgrzej ręcznie swiece tak z 10 sekund i wtedy pal silnik.
A co będzie napędzał ten silnik 3kW? Ciężki rozruch?
Jeszcze tylko modele silnika napisz.
Witam wszystkich zainteresowanych. Po wymianie kostki stacyjki problem ustąpił.
Witam Tak jak wcześniej : dużo oleju spala + ciężki rozruch silnika (przy pierwszym rozruchu po rozgrzaniu-ok) + chmura dymu ( siwy) przy rozruchu (przy pierwszym rozruchu). Co może być przyczyną?
Nie masz racji, to czy wykonuje się rozruch, jaki to rozruch itd zależy tak jak pisali poprzednicy - od zasilania i zabezpieczeń oraz od rodzaju napędzanej maszyny. Czasem rozruch Y/D mógł by być zabójczy dla silnika (ciężki rozruch). Jeśli montujesz do niego falownik czy softstart to po co Ci rozruch Y/D, falownik wykona rozruch przy połączeniu na...
Mam to samo auto i włączę się do dyskusji. Jak już zapali to dobrze silnik pracuje.??
Kosiarka traktorek silnik b&s 17.5 KM Ciężki rozruch najprawdopodobniej poszedł wałek rozrządu ale nie mogę znależć nr typu silnika. Brak tabliczki znamionowej. Jaki wałek rozrządu zamówić do tego silnika
dziś było trochę lepiej niż zwykle. Być może jest zależność od ilości paliwa w baku dziś było poniżej połowy do tej pory prawie zawsze pełny lub więcej niż pół. Wtryski były oddane na komputerowe sprawdzanie ale jak się to odbyło to nie wiem ale na każdym znalazło się wytłoczenie z datą i jakimiś numerem na każdym jednakowe. Podkładki pod wtryski założone...
Jeżeli silnik miał ciężki rozruch to prądy przekraczały 60A przez dość długi czas.Nic dziwnego ,że agregat nie wytrzymywał.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Jest jeszcze coś - urywające się wały korbowe - ekstremalnie zgotowany blok silnika traci osiowość podpór wału na skutek odkształceń termicznych. Innych metod niż organoleptyczne to nie ma - silnik nie ma żadnego "rejestratora parametrów eksploatacji". Zbytnie zadymienie, oddychanie przez odmę, ciężki rozruch, nierównomierna praca, głośne metaliczne...
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Witam . Czy kiedyś robiłeś sterownik BLDC ? Na jakim układzie chcesz go wykonać . Do czego ma być ten silnik ? Jak ciężki rozruch ?
Chińczyk to nie jest. Czyli co? Napisz a nie rób tajemnicy typ ,może zdjęcia tabliczki. Rozruch twojego silnika jeśli nie jest ciężki to jakieś 50 A .
Możesz wykorzystać te co są opisane jako"single-phase input 220V / single-phase output 220V" Ale najpierw sprawdź czy oby na pewno Twój falownik ma możliwość takiej pracy i jak go sparametryzować do takiej pracy. Inna kwestia co czemu chcesz sterować tymi wentylatorami z falownika? Jak bardzo obniżasz/podnosisz obroty? To są silniki jednofazowe z kondensatorem...
Witam Jeśli już ktoś zdecydował o użyciu wyłącznika instalacyjnego to dlaczego C50A a nie D50A gdy silnik ma ciężki rozruch. Przed pochopną jednak zmianą na char. D przestrzegam gdyż musi ona być poprzedzona obliczeniami SWZ i pomiarami impedancji pętli zwarcia. pozdrawiam pm001
Najpierw diagnostyka komputerem. Prawdopodobnie czujnik temperatury padł.
Przykładowy wciągnik jednofazowy z wózkiem, gdzie silnik ma dwa kondensatory Tak to jak my to nazywamy ciężki rozruch, zerknę na ten schemat , przecież przy mocy 2,2 Kw to jest szczeniak a co powiesz z dwoma zerami z tyłu .Oczywiście bez przecinka .
Co w przypadku ciężkiego rozruchu silnika? W wypadku bardzo ciężkich rozruchów najlepiej zastosować soft-start. Jesteście pewni że wyłącznik silnikowy posiada zabezpieczenie zwarciowe? Jeżeli chodzi o Eatona, Siemensa czy Mitsubishi to tak.
Witam. Z wyliczeń wynika że kondensator o pojemności 25µF przeniesie prąd o wartości 1,2A, (który widnieje na tabliczce), przy napięciu 220V. Dla pracy ciągłej niema potrzeby stosowania większej pojemności, chyba że silnik ma ciężki rozruch, wtedy można na czas rozruch dołożyć drugi, odłączany po rozruchu.
mam problem z doborem przewodu do silnika - moc silnika 250kW, start przez soft start "in line". Przy doborze ze względu na nagrzewanie prądem przeciążeniowym. Czy powinienem brać pod uwagę prąd znamionowy, czy jego 3.5 krotność (wynika z warunków rozruchu) rozruch wydaje mi się że ciężki (pompa wody).
najlepiej wejsc tdi timming i na wykresje zobaczyc czy wartosc kata jest na lini wykresu ale której linii :cunning: są 3 :| jak już o tym piszesz to dodaj, że na niebieskiej
Dzisiaj tak z ciekawości zajrzałem do świec i co mnie zaszkoczyło , były w oleju pochodzącym z silnika wszystkie cztery. Czy jakaś uszczelka mogła puścić i przez to ma zwarcie przy uruchomianiu silnika?.
wiekszy kondensatoe nic nie da >>> może masz zatarte panewki silnika i stąd ten ciężki rozruch lub sam silnik jest uszkodzony
Był temat na forum. W skrócie trzeba dać dodatkową masę na głowice silnika. Brak masy niewłaściwe grzanie świec żarowych trudny pierwszy rozruch silnika.
Po co przełącznik gwiazda trójkąt? Silnik nie powinien mieć ciężkiego rozruchu bo presostat spuszcza powietrze pomiędzy sprężarką a zaworem zwrotnym.
Witam posiadam silnik pierścieniowy oraz rezystor rozruchowy urządzenia te nie pracowały nigdy razem. Silnik ma pracować w aplikacji o rozruchu ciężkim. Czy rezystor jest odpowiedni do silnika ? dane silnika: Moc - 75kW stojan 380V/139 A wirnik - 256V/179 A Do tego rezystor rozruchowy dane : rozruch średni - 260kW rozruch ciężki - 200 kW U/I wirnika...
Radziłbym sprawdzić wtryskiwacze. Miałem podobne problemy z tranzitem silnik zero błędów ciężki rozruch. Jeden wtrysk już był trzepnięty. Pozdrawiam.
Inną dziwną dla mnie rzeczą jest podana moc pompy, czyli 1100W, a w dokumentacji, do której udało mi się w końcu dotrzeć jest napisane,że In=7,8A, co daje prawie 1800W, a Istart=24,7A, czyli 5700W. To w końcu jaka jest moc tej pompy - 1100 czy 1800W?! Kolego 1100 W to jest moc czynna pobierana z sieci gdy pompa pompa pracuje w odpowiednim punkcie charakterystyki...
Czyżby jedynie zastosowanie falownika umożliwiło rozruch ? Ewentualnie mogę zastosować silniki trójfazowe ale czy połączenie trójkąt gwiazda umożliwi ciężki rozruch ?
Wszystko zależy jaki jest rozruch tych silników(lekki ,średni),jaka jest praca silnika ,ciągła, przerywana .Mam silniki 30-40KW które pracują bardzo często w impulsie(w trakcie uruchamiania,ustawiania maszyny)dodatkowo ciężki rozruch ,bezpośredni,nie gwiazda /trójkąt,to prądy są ogromne.Ten co podałem to ma takie parametry;
Wiązka sterownika gazu rozcina 4 sygnały wtryskiwaczy PB (znajdziesz gdzie się podłączył gazmen) bierze info o RPM najczęściej z cewki (tez znajdziesz) oraz plus po stacyjce też znajdziesz. Wystarczy zmostkować wtryski PB i odpali bez sterownika LPG. Chyba szara wtyczka to wiązka wtryskiwaczy gazowo-benzynowych. Dodano po 5 AEB KING w google, są jakieś...
witam mam silnik zaburtowy Yamaha 8 km 2t ma bardzo ciężki rozruch na zimno potem pali na pół obrotu szarpanki jaki może być tego powód
Nice Wingo 230v. W dokumentacji znalazłem informację o kondensatorze 5 µF, co sugeruje kondensator rozruchowy i to całkiem duży do tak małego silnika. Sugeruje to ciężki rozruch. Fideltronik Ares 700 (700VA/420W), Ten UPS nie posiada wyjścia z "prawdziwą sinusoidą, tylko aproksymację przebiegu sinusoidalnego, czasami określaną jako "Sinusoida schodkowa"....
yyy... Przepraszam. Może źle zapytałem. Tak jak mówiłem spotkałem się z twierdzeniem, że Ir może wynosić 5-7 In. A technikabasenowa mówi o 3-5 In. Czyli jest trochę rozbieżność. Krotność 3-5 to rozruch średni. 5-7 to już ciężki. I nikt nie będzie np. rozpinał sprzęgła, by uruchomić silnik na biegu jałowym. Trochę jest urządzeń napędzanych silnikami,...
Panowie specjaliści od olejów. Zagwarantujecie autorce tematu, że nic się nie stanie z samochodem? Olej do wspomagania to nie jest taki sam olej jak olej silnikowy. Całkiem inny skład, całkiem inna lepkość, całkiem inne właściwości, całkiem inne dodatki. Głównym składnikiem olejów silnikowych są polimery poliolefinowe. Cechą olejów silnikowych jest...
Dodam że silnik sprężarki jako że tu "ciężki rozruch" jest ma ograniczoną liczbę rozruchów na godzinę ! 6/h do 10/h. Można pracować TYLKO na termometrze zewnętrznym. Tyleż genialnym co dowcipnym jest pomysł prof. Józefa Piotrowskiego (tego od podczerwieni w Curiosity na Marsie) - miał tylko jeden termometr i umieścił go w otworku w ścianie zewnętrznej...
Dzięki za odpowiedź. Moje 1,9 tdi 90 km w mieście paliło niecałe 6 l na trasie niecałe 5 l (ekonomiczna prędkość zawsze) a teraz pali ponad 7 l w mieście. Wiem że przy wymianie filtra paliwa zapowietrzył mi się układ i był odkręcany jeden wtrysk aby odpowietrzyć pompę. Brak błędów w silniku (czytane Vagiem 4.9 PL). Może już wtryski siadają w końcu ma...
Czyli podłączenie w gwiazde i rozróch na raz ? Tak, oczywiście. W tym przypadku rozruch bezpośredni. Nie wiem co chcesz napędzać tym silnikiem. Jeśli miałby to być ciężki rozruch, to możesz ewentualnie zastosować jakiś softstart.
Cytat z instrukcji obsługi Altistarta ATS48: Altistart 48 musi zostać dobrany w zależności od warunków pracy („normalne” lub „ciężkie”) oraz znamionowej mocy silnika. „Normalne” lub „ciężkie” warunki pracy określają graniczne wartości prądu i cykle pracy dla rodzajów pracy S1 i S4 silnika. Rodzaj pracy...
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
Powinieneś mieć wyprowadzone 6 zacisków na kostce połączeniowej. Jeżeli tak jest to można go podłączyć w gwiazdę lub trójkąt i będzie pracował poprawnie. Przełącznik służy tylko do zmniejszania prądu pobieranego podczas rozruchu i jest stosowany do silników o dużej mocy lub mających ciężkie warunki rozruchu. Nie do końca masz racje , tak jak to ktoś...
Bardzo trudna usterka do wykrycia a rozruch silnika bardzo ciężki . Tędy również sie zapowietrza oprucz usczelniaczy i przelewów
Jeśli autor chce podłączyć skrzynkę ze zdjęcia i musi wykonać obwód do niej to niech ją przyłączy na stałe. Tak będzie najbezpieczniej. Jeśli jest to urządzenie przenośne to wtyczka 5P. W jednym i drugim przypadku obowiązkowa wymiana przewodu zasilającego na pięciożyłowy. Na wejściu jest mostek z PE na czerwony przewód oznaczony N, i wchodzi na zasilacz....
Co wtedy się dzieje w mojej przekładni zębatej koła napędowego przy tych obrotach??? Tracę moc?? Bardziej się grzeje,czyli mam straty energii!? Nie no przekładnie zębate (nie ślimakowe) osiągają sprawności ponad 90%, a w Twoim przypadku masz po prostu większe przełożenie. Na pewno silnik pierścieniowy ,bo lepszy do ciężkiego rozruchu. Jaką charakterystykę...
Jak obliczyć najprościej i w przybliżeniu czas rozruchu silnika. Znalazłem, że rozruch lekki to t≈√Pn. Skąd to wynika? Co z innymi typami rozruchu np. ciężki?
Kolega ma chyba układ grzania sprawny a ciężki rozruch silnika w niższych temperaturach to inna bajka.
BARDZO DZIĘKUJE Czy ja dobrze zrozumiałem, że zasilisz silnik 30KW przewodem 4mm² bo ważniejsze są koszty niż bezpieczeństwo? To nie jest zasilanie suszarki do włosów, czy lampek choinkowych gdzie można mówić o oszczędności. Mam wrażenie, że nie wiesz z jakimi prądami masz do czynienia. Szczególnie, że silniki mają ciężki rozruch. Ps. Zwracam...
Kolega Lysy239 ma rację, geometryczna suma prądów będzie równa zero. To jedno z podstawowych praw elektrotechniki, dziwię się że kolega moderator je kwestionuje. Czy aby naprawdę? Zastanowiłeś się o co tu chodzi? Dodano po 54 Kolego wiem co to są stany nieustalone dużych silników. Długi ciężki rozruch Znaczy masz zerowe pojęcie o stanach nieustalonych.
1. Gilotyna może być hydrauliczna (takie są do blach), gdzie rozruch silnika jest banalnie łatwy, albo mechaniczna (do papieru) z ogromnym kołem zamachowym- rozruch ekstremalnie ciężki. W gilotynie do ucinania głów silnik tylko podnosi nóż, a on spada sam, rozruch średnio ciężki. 2. Jeszcze nikt nie wpisał, że maszyn nie wolno przerabiać, że musi być...
sprawdz masy na silniku i skrzyni
Jeżeli silnik pracuje w ciężkich(np duże momenty ciężki rozruch itp) warunkach wówczas maksymalna moc jaką może przenieść falownik to 160kW. Dla normalnych warunków falownik obsługuje silniki do 220kW.
sprawdź regulację zaworów
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
Odprężnik można sprawdzić bez rozbierania silnika, wystarczy, kręcąc ręką wałem, sprawdzić czy uchyla się lekko zawór podczas sprężania.
Najmniejszy silnik 6kV np. Sh355H4A prod. EMIT Żychlin to 160kW. To dwa razy tyle co moc wymagana. No ale trudno. Wydaje się, że dla tego silnika o momencie ponad 1000 Nm rozruch bezpośredni, bębna o podanym momencie bezwładności, nie będzie ciężki. Stopień ochrony IP55 to jest odporność na pył. Jeżeli musi być "pyłoszczelny" to jest wymagany stopień...
Witam Panowie ponownie Tym razem mały problem z DS4 (174000km) silnik DV6C - 9HR (Siemens-Conti) Auto przyjechało 1500km z Francji bez problemu W Polsce sporadycznie używane (około miesiąca) Pewnego dnia zaczęły się problemy z odpaleniem tzn Na zimnym silniku ciężki rozruch (kręci normalnie) Jak odpali to do momentu uzyskania temp chłodziwa około 75...
zawory były ustawiane bo wszystkie uszczelki wymieniałem pod cylindrami i na głowicy Jeszcze raz ustaw zawory,głowica opadła likwidując ich luz,normalne w maluszkach po wymianie uszczelki. Sprawdż bakelitową podstawkę pod gażnikiem. Czasem uszkodzona cewka zapłonowa zachowuje się dziwnie wraz ze zmianą temperatury w komorze silnika.
Dwa silniki 3F 180W i 120W ( ten 180W ma dosyć ciężki rozruch ) Styczniki to LP1K0601BD Tak jak pisałem chcę to rozwiązać na półprzewodnikach bo rozwiązanie na stycznikach mi nie odpowiada.
Nie jednoczesne przełączani styków może być przyczyną takiej sytuacji , przy wolnym przełączaniu jeden styk spóźnia się co powoduje pracę w trójkącie na dwie fazy. lub niepełne wyłączenie gwiazdy We wszystkich układach z silnikami jednoczesność łączenia i rozłączania styków przełączników z napędem ręcznym oraz styczników ma duże znaczenie tym większe...
Podejrzewam że nie uda ci się nic zrobić ponieważ zabezpieczenie 25A jest stanowczo za małe dla tego układu . Pisałeś o pompach a to są sprężarki i to co widzę o bardzo ciężkim starcie bo one nie mają rozprężania cylindrów w czasie startu. Silnik jest na tyle duży że prąd jego nominalny jest praktycznie jak zabezpieczenie .Softstart daje płynny rozruch...
Nie wiem jaka jest obecnie definicja ciężkiego rozruchu ale dawniej to wentylator miał ciężki rozruch a nie sprężarka. Współczynnik krotności prądu rozruchowego zawiera się w przedziale: 4-8 dla silników indukcyjnych klatkowych, bez obciążenia. Ciekawe materiały o zasilaniu silników indukcyjnych z generatorów spalinowych. https://utrzymanieruchu.pl/rozruch-silni...
Jak bedziesz chciał dopompować z 2 atm do 2,2 w kole samochodowym to może nie ruszyć, bo ma silnik wtedy tzw ciężki rozruch. A i prostownik się zgrzeje , na dłuższą mete to znaczy na kilka minut nie zalecam.
Olej po wymianie chlodniczki przestał się dostawac do płynu chłodniczego. Ponadto udało się naprawić ciężki rozruch po zagrzaniu silnika. Wcześniej odpalał na cyk na zimnym. Jak się zagrzał to ciężko palił. Jeden rozrusznik już trafiło. Problemem okazała się plecionka masy na łapie silnika . Po jej wymianie pali jak złoto.
Napisałem, że jest prosta w sensie doboru silnika, a potem dodałem, że nie wiem czy przy braku bufora będzie to mogło działać poprawnie. Wiem, że silnik w kompresorze ma ciężki rozruch, ale można użyć jakiegoś układu soft startu. Będzie to tańsze niż 2krotne przewymiarowanie ogniw.
Moc 5.5kW jest dla silnika o ciężkim rozruchu. Moc 7.5kW jest dla silnika o lekkim rozruchu. W twoim przypadku silnik może być przeciążony o 150% przez 3 sekundy.
Mówimy cały czas o silniku 5 kW to nie będzie miał rozruchu ciężkiego. A kto tak powiedział ? Pralka automatyczna ? Czy żuraw samojezdny ? Slowa nie ma o charakterze napędznej maszyny, czyli charakterze obciążenia mechanicznego - pompa, wentylator, kompresor czy inny diabeł ? Kolego, nawet silnik w zabawce - samochodziku, może mieć ciezki rozruch lub...
Problemem było to, że ten silnik to "składak", po wymianie koła pali "na dotyk".
Silnik załączany bezpośrednio, czy licznik 10/60 wystarczy? chodzi o rozruch bo jest bardzo ciężki, a więc prąd w czasie rozruchu będzie miał z 200A?
Więc to nie są kondensatory rozruchowe, tylko kondensatory pracy. Jak już grzebiesz w napędach, to je przy okazji wymień. Koszt niewielki, a prędzej, czy później padną całkiem - pracują w ciężkich warunkach. Ale nie sądzę, by było to przyczyną głośnej pracy silnika. Po prostu któregoś razu nie ruszy.
To wszystko zależy... - jaki materiał przewodu ? - ile żył ? - jakie obciążenie ? Grzałka ? Silnik o ciężkim rozruchu ? - jak długo ma przewód pracować pod obciążeniem ? 10 min ? Cały dzień ? - gdzie leży ? w zimnej piwnicy czy na słonecznej ścianie ? itd itp.... Więc nie ma prostej odpowiedzi :)
To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Czujniki występuja w obu modelach ale w jednym jest to czujnik indukcyjny na dwa piny i ma wtedy inne kółko a w drugim jest to czujnik halla i ma 3 piny . Często ścina się klin na tym kole i może to powodować klekotanie i ciężki rozruch silnika .
Uzwojenie fazy pomocniczej o podwyższonej rezystancji - czyli nawinięte cieńszym drutem, załączane wyłącznikiem odśrodkowym. Spotykane w silnikach pralek "Frania" starszej produkcji. Wada - silniki te nie lubiły ciężkiego rozruchu.
Tak jak napisał kolega elektromechanik zabezpieczenie przeciążeniowe dobiera się do prądu znamionowego silnika i dla silników klatkowych współczynnik ten wynosi 1,1 a dla pierścieniowych 1,2 ale też należy wziąć pod uwagę czas rozruchu danego silnika i jeżeli jest to rozruch ciężki to trzeba ustawić prąd termika troszkę większy niż wynika to z obliczeń
Opcja z baranami odpada - przecież napisałem że mam balkon a nie ogródek poza tym agregaty na osiedlach są niedozwolone. ' Pod blokami są trawniki. A poza tym jakie niedozwolone?W czasie klęsk żywiołowych nikt nie będzie patrzył na przepisy. Obrzyn też jest niedozwolony ale gdy umożliwi Ci przetrwanie to jest na wagę złota. Rozmawiamy o sytuacji kryzysowej...
Z odcinaniem układu zapłonowego radzę: ostrożnie! Jeżeli pojazd posiada katalizator, w czasie prób uruchomienia bez zapłonu przedostanie się do niego niespalone paliwo, które po uruchomieniu będzie się spalać, co może (chociaż nie musi) doprowadzić do uszkodzenia (popękania) katalizatora wskutek nadmiernej temperatury Pzdr. Gerri Faktycznie - zgadzam...
Silnik uruchamiany przełącznikiem gwiazda -trójkąt prąd poboru przez silnik około 24A przyjmując rozruch lekki to 24x1.5 =to by musiało się zamknąć w okolicy 32A bo już dla rozruchu średniego to jest 24x2=48A Prąd rozruchowy silnika jest zawsze taki sam dla danego silnika, niezależnie od "ciężkości" rozruchu. To jak ciężki jest rozruch wpływa tylko...
Małe sprostowanie: O ile silnik będzie nie obciążony to faktycznie obroty będą takie same w obu przypadkach. Ale przełącznik gwiazda/trójkąt stosuje się właśnie tam gdzie silnik jest obciążony i ma ciężki rozruch, a wtedy obroty przy połączeniu w gwiazdę nie osiągną takich jak przy połączeniu w trójkąt. Moc i moment jest 3x większy.
Jakie są konsekwencje długotrwałej pracy w gwieździe? Nie ma żadnych, po prostu silnik w gwieździe ma miejszą moc, dokładnie tak jak kolega napisał wyżej. Kolego wszystko zależy od obciążenia rozruchu, zabezpieczenie C 25, do takiego silnika musi być, potem możesz myśleć czy uzwojenia, są uszkodzone czy nie. Kompresor mógł mieć silnik o mniejszych...
Wiazka do sprawdzenia i to nie na tylko na przejscie ale na ogólny stan, peszel po sporym przebiegu przeciera izolację przewodów wiązki na silniku i dzieją się cuda.
Na biegu jałowym wygląda wszystko dobrze, zaś połączony z młynem prądy duże, nawet jeśli jeszcze nie jest zasypany materiałem do obróbki. Układ leciwy, ale po wymianie styczników wydaje mi się, że działa prawidłowo. Dziwne, że pobór prądu duży jest tylko na trójkącie skoro już na gwieździe powinny być problemy ze startem, bo po filmie widać, że jest...
rozruch ciężki ciężki rozruch silnika ciężki rozruch zimno
czujnik wzorcowy cylindra ne555 odstraszacz tranzystor bc337
samsung rsa1ztvg samsung rsa1ztvg
Mercedes Sprinter 412 - Kod usterki 5249 - ABS, ESP, DPF Mercedes Sprinter 412 - Kod błędu 5249 - Diagnostyka