Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
to jest chyba jakaś opcja dodatkowa po prostu To nie jest opcja dodatkowa tylko właśnie miejsce na termik dmuchawy. Jeśli jest w silniku (widzę 4 przewody w kostce, trzeba by sprawdzić) to należy podłączyć. W przeciwnym wypadku warto dołożyć takie zabezpieczenie (na obudowie silnika) lub w ostateczności zewrzeć te przewody.
Witam. A czy nie trzeba zewrzeć dwóch pozostałych przewodów?
A to nie lepiej dać rezystor w szereg z silnikiem a po pewnym czasie go zewrzeć? Patrz: dmuchawa samochodowa.
Lub uwalony sterownik silnika dmuchawy , zwarty tranzystor.
Jak zewrzesz kable prądowe w sterowniku to idzie silnik?
Łożyska się zacierają. Rozbierz i wymień.
Za schowkiem, sterownik silnika dmuchawy ze zwartym tranzystorem.
Prawdopodobne zwarcie wirnika silnika dmuchawy, albo przycierają się jego tuleje. Amperomierz prawdę ci powie.
Ten element o którym mowa to przepalony bezpiecznik termiczny . Uszkadza się gdy opornik dmuchawy zbyt mocno się grzeje , poprzez zwiększony prąd silnika wentylatora. Do wymiany wentylator i opornica w której jest ten bezpiecznik. Można zewrzeć ten bezpiecznik "termistor" aby sprawdzić działanie reszty układu, tylko przy dłuższej pracy może zadymić...
030 Nieodpowiednia prêdkoæ Zablokowane ko³o dmuchawy lub silnik (usun¹æ zabrudzenia), obrotowa silnika dmuchawy ewentualnie wymieniæ zespó³. 031 Przerwa na silniku dmuchawy Sprawdziæ przewody elektryczne zasilaj¹ce silnik, ewentualnie wymieniæ silnik. 032 Zwarcie na silniku dmuchawy Skontrolowaæ silnik dmuchawy powietrza, ewentualnie wymieniæ, sprawdziæ...
To jest regulator obrotów http://obrazki.elektroda.pl/7553532800_1... Grube kable w jednej wtyczce to zasilanie, w drugiej silnik, zewrzyj je parami, czy dmuchawa ruszy
F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach) F 02 Zanik Płomienia (powtórzone >5) F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie F 04 Przedwczesne rozpoznanie płomienia F 05 Przerwa lub zwarcie czujnika płomienia F 06 Przerwa lub zwarcie czujnika temperatury F 07 Przerwa lub zwarcie pompy paliwa F 08 Przerwa lub zwarcie w obwodzie silnika dmuchawy lub niewłaściwa prędkość...
Jeżeli dym pochodzi od nieszczelnego układu wydechowego, prawdopodobnie przy kolektorze lub dwururce. Być może dym pochodzi od palących się przewodów elektrycznych, których trudno powiedzieć ale stawiał bym na te od dmuchawy lub samego zwarcia w silniku dmuchawy. Być może robi się zwarcie z przewodem od czujnika temp. Sprawdź też masę silnika bo wariowanie...
Potencjometr przy ogrzewaniu wodnym nie służy do niczego, dlatego zegarki do ogrzewań wodnych nie maja potencjometru. Poza tym nie różnią się niczym więc może być założony taki z potencjometrem w miejsce takiego bez potencjometru. F20 - przerwa na sztyfcie żarowym, F31 - przerwa na silniku dmuchawy F47 - zwarcie na pompie paliwa F48 - przerwa na pompie...
Witam proszę o pomoc ponieważ po odczytaniu błędów, nie wiem od czego się zabrać: 1 obwód kołka żarowego czujnika płomienia ma zwarcie do masy. 2 obwód pompy paliwowej jest przerwany lub ma zwarcie do plusa. 3 dmuchawa powietrza spalania ma zwarcie do masy lub silnik dmuchawy jest przeciążony. Po skasowaniu błędów wyskoczył tylko pierwszy a podczas...
Wychodzi że masz zwarcie na kablach od silnika.
Połączenia sygnałowe w instalacji audio są symetryczne? To instalacja radiowęzłowa? Co masz podłączone pod instalacje (mikrofony bezprzewodowe/przewodowe/minidisc/keyboa... ew. model podaj)? Sprawdź tak jak ktoś wyżej pisał, z odłączonymi urządzeniami, a najlepiej ze zwartymi wejściami wzmacniacza.
Mam od pół roku T4 i poprzedni właściciel nieźle nakombinował w instalacji. Potrzebuję kompletu schematów elektrycznych dotyczących wyposażenia. Instalacja zapłonowa i reszta związana z silnikiem jest Ok. Kiedy wszystko działało to nawet nie zaglądałem do niej. Ale teraz ciągle coś nawala. Nawiew raz działa raz nie, teraz wysiadł. Jak zewrzeć na krótko,...
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
Błąd, który znalazłeś dotyczy starsznej generacji pralek Whirlpool. Obecnie Whirlpool to krewniak Indesit/ Ariston: https://fixagd.pl/awarie-agd/usterki-pra... Gdzieś tam coś w trawie piszczy, ale daleko i cicho xD F13 0x01 Sonda NTC suszenia otwarta/zwarcie. Silnik wentylatora zablokowany. Zatkany kondensator lub dmuchawa 0x02...
Jeśli wykluczysz silnik to podmień sterownik. Może uszkodzony jest obwód pomiaru natężenia prądu.
Witam. Nie trzeba nic podgrzewać tylko delikatnie podważać równomiernie z każdej strony. Pod wiatraki są 3 śruby trzymające silnik i trzy śruby mocujące podstawę silnika do komory przewietrzania. Jako ciekawostkę podam ze miałem uszkodzony silnik. Błąd 'zwarcie dmuchawy' prąd pobierany przez silnik do 13A wiec ok. 180W mocy. Rozebralem uzwojenia zwarte....
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
Jedyną możliwą przyczyną przepalania tego bezpiecznika jest zwiększona moc pobierana przez silnik lub zwarcie wiązki na odcinku rezystor - dmuchawa. Prawdopodobnie masz jedno uzwojenie w silniku uszkodzone i gdy szczotki podczas rozruchu silnika na nim się zatrzymają, siada bezpiecznik bo zwiększa się moc odłożona na rezystorze.
Tylko światło Dodano po 10 A więc jest opcja podłączania innego sterowania do tej dmuchawy? Silnik musisz sterować PWM. https://www.electrovent.ru/files/1541/d1... str 8. Częstotliwość 1-10kHz, wypełnienie 10-100%. Dla wypełnienia < 10% silnik wyłączony, dla 100% maksymalne obroty. Jeśli chcesz na stałe włączyć maksymalne obroty to...
Niestety pozostaje Ci chyba centymetr po centymetrze przejrzeć układ zasilania dmuchawy zwracając szczególną uwagę na stan izolacji przewodów. Zwarcie jest ewidentne ale nie sądzę aby można było na odległość zawyrokować co tam naprawdę się stało. Może tylko wypiął się kabel na dmuchawie i zwiera do masy. Równie dobrze może to być przetarta izolacja...
zwarcie moze występywac w silniku dmuchawy dlatego pali bezpiecznik
Silnik dmuchawy pobiera za dużo prądu - opory toczenia , zwarcie.
Bimetale powinny być zwarte.
pozostaje sprawdzic w schemacie elektrycznym czy twój model ma włącznik termiczny w układzie wentylatorów A ma ktoś może schemat?? A i dlaczego wywala ten błąd: 18080 P1672 Silnik dmuchawy chłodzenia silnika, prędkość 1 - otwarty obwód zwarcie do masy. Kable sprawne sprawdzałem już kilka razy czy czegoś nie przeoczyłem. Są dwa wentylatory duży i mniejszy,...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Chryslera Grand Voyager 2.5 CRD wszystko jest pięknie ale webasto przestało poprawnie działać. Czytałem wypowiedzi na forum i do końca nie dały mi odpowiedzi co mogę zrobić aby działało ponownie. Opiszę o co mi chodzi - webasto działało normalnie od pewnego czasu nie słychać charakterystycznego cykania w momencie...
Powiem tak. Paliwo dochodzi, bo kapie ropą po zatankowaniu pieca, zdejmując wężyk z króćca paliwowego w piecu i ponownie tankując też kapie z wężyka. Oba palniki wraz ze świecami zachowują się tak samo. Jeden przeszedł gruntowne czyszczenie i bez problemu wszystko rozpala w nim. Powietrze dociera, bo słychać pracującą dmuchawę. Piec startuje, wszystko...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Pod maską, pod szybą, przy silniku dmuchawy. Miałem taki sam objaw. Zwarłem zaciski 2 i 3 rezystora i działa już kilka miesięcy. Straciłem jeden bieg (chyba 3) ale to mi nie przeszkadza. Myślę, że można by wstawić w przepalone miejsce rezystor 0,5R około 10W, tylko trzeba się zastanowić jak go zamocować aby nie został wciągnięty przez dmuchawę i nie...
Tak i silnik tak pracuje chyba jak by było częściowe zwarcie to by się spalił a ten silnik pracuje przy dmuchawie ale po pół godziny pracy jest dość ciepły
Na niebieskich ma być +. Pomarańczowy to silnik. Zewrzyj je.
Poszukuję silnika o następujących parametrach: Silnik asynchroniczny jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym zwartym. YJ58 - 12A 220 - 240 V, 50 Hz Silnik napędzający śmigło dmuchawy Termowentylatora Ravanson FH-105
Co do silników asynchronicznych ze zwojem zwartym, stosowanych w wiatraczkach czy dmuchawach do domowych kotłów CO - z samej zasady są one odporne na przeciążenia. Będzie chodził nawet silnik z fazą pomocniczą czyli kondensatorem - warunek - tylko gdy obciążeniem będzie dmuchawa. Zgadniesz czemu ?
Witam, w jaki sposób zrealizowana jest w sterownikach kotłów centralnego ogrzewania regulacja prędkości obrotowej dmuchawy? Silniki w takich dmuchawach to zazwyczaj silniki jednofazowe indukcyjne z kondensatorem lub jednofazowe indukcyjny z uzwojeniem pomocniczym zwartym. Sterowanie fazowe według mnie odpada, a nie chce mi się wieżyc że w takich sterownikach...
Jeżeli masz elektroniczne sterowanie prędkością obrotową dmuchawy to na 99,9% uszkodzony tzw jeż, czyli regulator tej prędkości (zwarty główny tranzystor). Znajdziesz go w kanale dolotowym, w pobliżu silnika dmuchawy.
Ostatnio z powodu przypadkowego przerwania kabla idącego od sterownika pieca CO do dmuchawy nastąpiło zwarcie, kabel został ucięty i starannie połączony (faza do fazy, 0 do 0 i ochronny do ochronnego), w sterowniku spalił się bezpiecznik który również został wymieniony. W efekcie wentylator idzie non stop po włączeniu sterownika, obojętnie jaką temperaturę...
czyli silnik robi zwarcie przy nagrzaniu ? Na ostudzonej suszarce dmuchawa chodzi nieźle na st.chłodzenia, potem na 1 st. grzania około 2 min jeszcze dmucha do pojawienia się dymu, i wyłącza się.
Ja mam tak oznaczone ale jak to bywa nie wiadomo co autor miał na myśli. Często literka oznacza którąś wtyczkę. Skoro wiesz już gdzie jest sterownik to możesz sprawdzić czy cienki środkowy kabelek idzie od silnika do tego sterownika. Odłącz klemę żebyś nie zrobił zwarcia multimetrem i sprawdź.
Małe ostrzeżenie dla potomnych. Realizując schemat który umieściłem w pierwszym poście , a pobrałem go z: https://www.falowniki.edu.pl/rozruch-gwi... powstało by zwarcie międzyfazowe :)
Witaj Przyczyną może być uszkodzony właśnie ten moduł który jest zapewnie do regulacji napięcia czyli obrotów silnika wentylatora Jeżeli element końcowy mocy zasilający silnik ma zwarcie to tak się będzie działo
W moim Stilo 1,8 16V multiwagon padło bsi, właściwie to się zwęgliło przez zwarcie na silniku dmuchawy. Nie mogę odczytać numeru, jedno już kupiłem na oślep ale nie działa mi tylna klapa (mam otwieraną całość i samą szybkę), czasami szaleją kierunkowskazy i wyskakują jakieś błędy. Czy ktoś wie czy bsi od 1,9 jtd w wersji kombi będzie pasowało do mojej...
Dziwnie zabrzmi ale ten typ tak ma :-( Ta blokada na przekladni ktora zmieniales byla oryginalna zapakowana w nierozpakowanym pudelku ? One sa przewidziane na odpalenie tylko jeden raz zeby zakodowac do ecu , uzywanej sie nie zaklada bo nie zadziala musi to wtedy ogarnac elektronik. Przejrzyj wszystkie masy i bezpieczniki. W komorze silnika masz skrzynke...
Silnik oddalem do przewiniecia. Narazie stwierdzono jedynie MECHANICZNE uszkodzenie zwojow o ktorych pisalem wczesniej w komutatorze. Jak juz przewina ten kumutator to zobaczymy czy zadziala. Dziwne bo: 1)Sam nie wiem jak mialbym uszkodzic te zwoje 2)Gdyby zwoje byly przerwane to nie bylo by zwarcia tylko przerwa ....zobaczymy
dmuchawa bardzo długo wchodzi na obroty.A jak już się rozkręci to nie pracuje na pełnej mocy.Słychać też buczenie.: Cześć uzwojeń uzwojenia roboczego zwarta. Takich małych silników nie opłaca się przezwajać. Samego silniczka też chyba nie kupisz.
A tak trudno sprawdzić, czy silnik nie pobiera za dużego prądu?
Oporność będzie silnika niska bo stojan i wirnik są w szeregu. Jakie masz zabezpieczenie ? wcześniej było dobrze ? Wyrzuca momentalnie czy po czasie ? - Sprawdź oporność przewodu zasilającego nie włączając dmuchawy, powinna być "OL" - Zmierz oporność silnika, za wyjściem włącznika (zapamiętaj) - Zmierz oporność przewodu po wciśnięciu włącznika, jeśli...
wyczyść komutatator w silniczku osady u rowkach powodują zwarcie i palenie bezpiecznika
Witam . Pojawił się problem w scenic 2 1.5 dCi po wciśnięciu start auto nie kreci , załącza się dmuchawa i nic poza tym . Rozrusznik sprawny ponieważ po zwarciu plus z minusem na rozruszniku kręci . Bezpieczniki sprawdzone gdzie szukać dalej ?
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
dzięki faktycznie dmuchawa spalił się silnik i włącznik z potencjometrem problem rozwiązany dziękuję za podpowiedzi
Brązowy przekaźnik pod kierownicą, na pracującym silniku ma być zwarty(cewka powinna być zasilona) To wycinek schematu twojej dmuchawy: http://obrazki.elektroda.net/68_12635414...
Witam najprawdopodobnie masz uszkodzony rezystor dmuchawy ,naprawiam właśnie jedną z 95r. ze zwartym rezystorem czyli dmuchawa pracuje cały czas mimo wyłączenia stacyjki .
Zwarcie powodował silnik rożna. W moim przypadku rozłączyłem go, ponieważ i tak nie był używany. Generalnie problem wynika ze skroplin pojawiających się w obudowie piekarnika. U mnie był to silnik rożna, u kogoś będzie silnik dmuchawy albo styki grzałek z tyłu na wewnętrznej ściance urządzenia.
Po zwarciu PWM z masą ruszy i po sekundzie zatrzymuje się. I ponownie nie chce zakręcić, nawet jeśli pomagam ręcznie. Dopiero po kilku krotnym zwarciu PWM do masy zaskoczy za którymś razem na sekundę.
Żeby silnik się spalił przez jego uzwojenie musi płynąć prąd o wartości skutecznej większej niż znamionowa. Czy obniżenie napięcia na silniku ( nawet poprzez regulator fazowy ) spowoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik ?, raczej nie zwłaszcza że obciążeniem silnika jest dmuchawa, a silnik ma moc 75W ( i możliwe że to konstrukcja ze zwartą fazą...
z pozycją <symbol dioda> Gdy tak mierzę to miernik pokazuje 916. Ale mam wrażenie jak by z tych diod "ociekła" izolacja do płytki może na skutek zwarcia (padł mi silnik w jednej z dmuchaw). Ale problem w układzie jest gdzie indziej :) Hehe a możesz podzielić się tą informacją? Bo ja nie mam pojęcia co może być strzelone :cry:
Może za dużo zlałeś go tym olejkiem i robi spięcie. Słuszna uwaga, jezeli weźmieny pod uwagę fakt, że wszystkie bez wyjątku oleje są doskonałymi przewodnikami i tworzą spięcia, a niektóre nawet zwarcia :)
Rocznik tutaj wazny samochodu . Podejrzewam ze tutaj istnieje elektroniczna regulacja obrotow wentylatora z klimatronika Elementem sterujacym jest jakis MOSFET na biegunie ujemnym silnika bo poprzez wykonane krotkie zwarcie z masa silnik ruszyl. Proponuje tutaj jakiegos mechatronika zaangazowac w ustalenie usterki i jej poprawnym usunieciu .
I jeszcze jedno pytanie czy takie buczenie na niskich obrotach ma jakiś negatywny wpływ na silnik? Może zmniejszać trwałość, ale niewiele, wcześniej i tak siądą łożyska. Dmuchawy teoretycznie powinny mieć silniki lepsze do sterowania fazowego (bardziej zwarte blachy i uzwojenia), ale jak jest w praktyce - różnie bywa. Jak już eksperymentujesz i chcesz...
Nie jest źle, spalona cewka silnika dmuchawy promieniowej. Po włączeniu funkcji piekarnika pojawia się na zaciskach 230V. Więc ciężko będzie ustalić przyczynę, 🙃, mogło wszak nastąpić zwarcie między zwojowe i cewka spłonęła. Silnik chłodzenia elektroniki jednak działa 🙂 Temat zamknę, po wizycie serwisanta.
Witam, mam problem, posiadam Fiat Fiorino 1,3D i padł mi nawiew powietrza. Tzn po przekręceniu na 1, 2, 3 lub 4 bieg dmuchawa stoi brak jakichkolwiek odgłosów. Rozebrałem cały tunel w środku z myślą że może są jakieś upalone przewody czy kostki ale nie. Pod maska znalazłem przepalony 30A bezpiecznik, ale po wymianie i uruchomieniu dmuchawy na 1 znowu...
Zwarcie w uzwojeniu, lub przytarte łożyska, na moje oko-silnik do wymiany.
ogolnie jest to dmuchawa i nie powinna jej tak wyrwać , zwarcie mierzyłem, miernikiem na teście ciągłości diody i jak silnik niejest podłączony to miedzy żadnym uzwojeniem a obudową miernik niepiszczy jak podłącze do gniazdka które jest załączane przez włącznik i robuie pomiar to piszczy mi miezy kazdym uzwojeniem a obudową jak załącze włącznik odrazu...
Tak sobie teraz myślę,że niezłym rozwiązaniem byłoby zastosowanie dmuchawy samochodowej (nawet taką posiadam) jako chłodzenie silnika! Jest o wiele wydajniejsza od wentylatora a jej zwarta konstrukcja daje wiele możliwości montażu.
Witam. Być może chodzi o szybkie zwolnienie obrotów gdy wyłączamy nawiew i o to by nie obracał się gdy jest wyłączony podczas szybkiej jazdy. Gdy bieguny silnika są zwarte to ciężej się obraca wirnik.
Z ciekawości, czy jest tam pod obudową kondensator? Dodano po 4 W dmuchawach pieców jest zazwyczaj silnik jednofazowy indukcyjny ze zwojem zwartym. Jeśli masz kondensator, to fazowo steruje się uzwojenie główne a pomocnicze z kondensatorem bezpośrednio do sieci. Daje trochę lepsze efekty. Dodano po 7 Przy sterowaniu napięciowym silników jednofazowych...
Przyczyna znaleziona - zwarcie na silniku. Wszystko już jest OK. Można usunąć temat.
Peugeot 406 2,0 HDI 2003 rok. Klimatronik. Usterka klima najpierw wylaczyla sie sprezarka i rownoczesnie nie mozna bylo regulowac przyciskami predkosci wentylatora. Chodzil na maxa po czym przestal w ogole startowac. Npiecie na kostce wentylatora wew. przy odpalonym 14,4V. Sprezarka nie startuje. Blad zczytany PP napiecie kopiowania dmuchawy przerwa...
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Mam pytanie. Parę dni temu miałem awarię kotła CO Heiztechnik (kondensator + żmijka). Po wymianie zaobserwowałem, że nie działa mi " podtrzymanie pieca" (regulator przyjmuje wpisywane funkcje natomiast nie wysyła sygnału na silnik i dmuchawę). Może usterka jaka powstała jest skutkiem przypadkowego zwarcia jakie powstało na silniku po podłączeniu kondensatora...
czy jest jakiś sposób aby się o tym przekonać na 100% bez kupowania innego Dać do sprawdzenia do firmy zajmującej się serwisem akumulatorów. Dokładnie określą jego kondycję. Jak opalisz silnik, jakie masz napięcie na klemach? Podczas pomiaru włącz światła i dmuchawę na maxa..
Spr Bezpieczniki przekaźniki Wypiąć wtyczki spr czy w ogóle dochodzi napięcie Spr instalacje w celu ewentualnego zwarcia Spr masę Bateria->silnik->karoseria Ewentualnie dołożyć na szybko mase
Po Twojej sugestii sprawdziłem jeszcze raz obwód emitera T3 i na pewno R7=36k jest pomiędzy emiterem a katodą diody zenera. Rezystor jest SMD i ma oznaczenie 363, więc jest to 36k (na tyle jak pamiętam odczytywanie elementów SMD). Cały układ jest moim zdaniem regulatorem prądu, ale przyznam szczerze, że dopóki się nie zepsuł nie miałem potrzeby sprawdzać...
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Witam! W dmuchawie od kominka dospel KOM 600 II padł silnik. Po włączeniu buczy, czasami wystartuje, czasami nie. Musi być jakieś zwarcie między zwojami. Pojawia się pytanie gdzie taki silnik można dostać? Ewentualnie jakiegoś magika coby się nim zajął, najlepiej z Krakowa... Pozdrawiam, Mariusz
To zależy jak jest sterowany went. Bo jak np jest moduł sterowany PWM ,a zasilanie bierze bezpośrednio z linii 30 to np zwarty tranzystor. Dodano po 29 Do sprawdzenia moduł went .Jest prawdopodobnie na silniku dmuchawy. Taki jeż. Prawdopodobnie bo danych o aucie aż głowa boli.
Wszystko wygląda dobrze, z wyjątkiem niebieskiej wtyczki gdzie miernik pokazuje 2MΩ. Ten kabel nie idzie do zespołu parownik grzałka więc obstawiam, że to jest wentylator, który jest prawdopodobnie uszkodzony. Kolor wtyczki zgadza się również ze zdjęciem silnika dmuchawy na stronie Bosch-a (00744471). Co to za silnik, indukcyjny ze zwartą fazą?...
Tak,elektronika sterująca.To jest po prostu silnik krokowy,czterofazowy.Sprawdź czy którys z tych V-Mosów nie jest ujarany,zwarcie złącza D-S. Tranzystory typu IRFP044
no niezłe pomysły muszę poszperać w aplikacjach ale też wczoraj widziałem regulator za 120 zł w firmie wentulacja/klimatyzacja tulko boję się tego silnika z kondziołem-wogóle start jego jest dramatyczny jakie dzwięki-przypomina start 3 fazowego przy braku jednej fazy mam starą wiertarkę więc przetestuję ten pomysł to jest na triacu[silniki ze zwartym...
Tak przecież zrobiłem.. Może gdzieś zwarcie jest? Problem jest w tym, że nie ładuje teraz alternator i wciąż nie działa dmuchawa. Zjem i idę szperać dalej.
Witam, mam do uruchomienia dmuchawę do zboża, po dokonaniu pomiarów rezystancji izolacji silnika stwierdziłem zwarcie międzyfazowe. Typ silnika D-7, KARL W. MULLER 3KW ,380/660V, 2800obr/min, 24 żłobki, czy ktoś przezwajał ten typ silnika i podałby mi parametry ;grubość drutu i schemat połączeń? Załączam zdjęcia dmuchawy i tabliczki zaciskowej silnika....
Znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Problemem nie było zwarcie a raczej jego brak. Nie było dobrego przejścia prądu na silnik (przewód minusowy). Po wyczyszczeniu końcówek, śruby z podkładką i korpusu skrzyni w miejscu mocowania problem zniknął.
Podgrzewacz często dostaje przebicia lub w ogóle nie grzeje, Odłącz go a jak stwierdzisz że to on wymień. obecnie mam go odłączonego i pomiar przy aku jest dobry,ale zastanawia mnie pomiar w komorze silnika tam jest na klemach ponad 5 A , skąd to ?? może coś robi zwarcie i przez to podgrzewacz reagował ??
Miernikiem zmasowanym z akumulatora sprawdzałem po wszystkich przewodach i nie ma plusa (żarówka się nie świeci). A body komputer pod kierownicą jest tam przekaźnik od dmuchawy? Czy wiesz który to może być? Nie ma opisu tych przekaźników. Dodano po 7 Wcześniej objawy był takie po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka wentylator chodził jakby dostał...
(at)ElektrodaBot Przepraszam, źle się wytłumaczyłem. Chodziło mi o to, że kupiłem kompletne urządzenie, a nie MOSFET Dzięki za info. Dla porównania znalazłem również ten film, który pokazuje dokładnie, gdzie umieścić kontroler prędkości w kanale. Czekam na komentarze końcowe i zamykam wątek. Jeszcze raz dzięki! Krótkie podsumowanie tego, co ustaliliśmy...
Do rezystora dochodzi zasilsnie to dwa przewody we wtyczce. Kolejne dwa to sterowanie nim, też działa od zera do pięć volt kręcąc potencjomertem od dmuchawy. Za rezystorem napięcie na silnik się nie zmienia wynosi 12V z małym haczykiem po mimo kręcenia potencjometrem od nawiewiu. Po podłączeniu silnika jest zwarcie. Martwi mnie ten brak zmian napięcia...
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Super ,że ktoś chce pomóc...tak więc Czujniki temperatury w nawiewach pokazują rozsądne wartości,które się obniżają jak kompresor chodzi w trybie wymuszonym,nawet do ok.15st. Zastanawiała mnie temperatura w środku (ten czujnik w sterowniku) gdyż pokazuje około 28st.Fakt jest teraz gorąco ale przy dość długim schładzaniu wnętrza (2 minuty :-)) temperatura...
tak sie zastanawiam jak sie wylicza szeregowy dwojnik RC ktory zabezpiecza triak sterujacy obcizeniem indukcyjnym. Ostatnio naprawialem klimatyzator gdzie dmuchawa steruja dwa triaki (dmuchawa moze obracac sie w obu kierunkach i ma trzy predkosci) W szereg z wyprowadzeniami silnika dmuchawy podlaczone sa triaki (BCR1AM - Mitsubishi 600V 1A) i rownolegle...
Praprzyczyną wszystkich (nieomal) problemów z dmuchawą jest woda dostająca się do łożysk silnika wentylatora.. Kto dał plusa za te pierdoły? Jakie łożyska zalane wodą, idź stąd chłopie i nie pokazuj się już w tym dziale. W ladze1 90% przypadków to wypalona kostka na silniku elektrowentylatora, z 5% to uszkodzony sam silnik (widać spalone uzwojenie...
Dmuchawa nic ci nie pomoze, jesli czujnik jest uszkodzony. Najwazniejsze jest ustalic, czy masz rzeczywisty problem, czy tylko niewlasciwa informacje z czujnika (uszkodzony sam czujnik lub zwarcie w wiazce). Dlatego nie jezdzij tak, tylko rozgrzej silnik na postoju i sprawdz dzialanie wszystkich elementow (termostat, wylacznik dmuchawy itd). Dodano...
Vectra B polift, 1.8 (Ecotec X18XE1) z automatyczną klimą Gdy włączam którykolwiek kierunek albo awaryjne, niezależnie czy silnik chodzi czy jest tylko włączony zapłon, to słyszę, że dmuchawa pulsuje w rytm migania kierunków. Akumulator jest w porządku. Wydaje mi się, że nie ma żadnego zwarcia, w sensie że napięcie nie spada nadmiernie podczas pracy...
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor dmuchawy Na początek kolego - to nie jest rezystor tylko regulator. Różnica jest zasadnicza. Poniżej obrazki i zmierzony opór na poszczególnych kablach Bardzo dziwnie się do tego zabierasz. Ten ,,jeż" to nic innego jak regulator PWM sterowany z układu klimatyzacji Tutaj moja uwaga może nie wnieść specjalnie nic nowego,...
Jeżeli chłodnica jest zimna to jest to termostat. najprościej sprawdzić to możesz wyjmując termostat i wrzucając do garnka z woda i gotujac ja na kuchence. jeżeli termostat się ruszy to znaczy że problem może byc gdzie indziej (może jakaś niedrożność). Nie wiem jak to jest w golfie dokładnie ale ja spotkałem się z czymś takim ze od miernika na panelu...
dmuchawa zewrzeć dmuchawa silnik opornik silnik dmuchawa
presostat wentylatora nawiewu telewizor philips podłączyć wieża piła krajzegi
Przegrzewanie się kabli od regulatora napięcia – przyczyny i diagnostyka Schemat kabli drzwi Mercedes W208 Coupe