Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Zdania są podzielone. Są tacy, którzy uparcie twierdzą, że istnieje. Ja się nie spotkałem. Jeśli dmuchawa działa tylko na 3 biegu, to raczej nie będzie to bezpiecznik. Na próbę możesz go zewrzeć i wtedy próbować. Ale problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
to jest chyba jakaś opcja dodatkowa po prostu To nie jest opcja dodatkowa tylko właśnie miejsce na termik dmuchawy. Jeśli jest w silniku (widzę 4 przewody w kostce, trzeba by sprawdzić) to należy podłączyć. W przeciwnym wypadku warto dołożyć takie zabezpieczenie (na obudowie silnika) lub w ostateczności zewrzeć te przewody.
Ba do Golfa bodajże termik do 190 stopni taki kupiłem wlutowałem i biegi wszystkie są z drutem to ja bym nie kombinował. Jak ci jeszcze raz przewody oskubie wydatek będzie większy.
No tylko względem masy (bez niej łatwo złapiesz 50Hz z zakłóceń). Masz oscyloskop czy hercmiarkę?. Jaki jest opornik w szereg z MOC?. Próbowałeś robić reset? Zawsze też można podpytać w serwisie- mogą znać sprawę.
"Istnieje prawdopodobieństwo, graniczące z pewnością..." :D , że triak sterujący dmuchawą ma zwarcie. Sprawdź, wymień. Pozdrawiam, Lee
A to nie lepiej dać rezystor w szereg z silnikiem a po pewnym czasie go zewrzeć? Patrz: dmuchawa samochodowa.
zasilanie stycznika mam wyprowadzic z szafki dmuchawy? Tam jest napiecie 24VAC a ja chce właczac ja z szafki w budynku gdzie mam napiecie 24VDC i stycznik mam na wyjściu ze sterownika zeby odpowiednio sterowac ta dmuchawa co jest zapisane programowo, jesli mógłbys narysowac mi cos takiego na szybko to byłbym wdzięczny, moge jeszcz dołączyc schemat...
rozbroiłem samochód ;-) czy to na zdjęciu to ten bezpiecznik ? jeśli tak to co mam dokładnie zewrzeć w nim ? które kabelki ?
Wycinki komutatora zabite pyłem ze szczotek i ten syf robi zwarcie.
Jest to bezpiecznik termiczny, który ma zabezpieczyć rezystor przed nadmierną temperaturą. Spróbuj go zewrzeć i będziesz wiedział na 100% czy jest uszkodzony. Nie pamiętam teraz jaką powinien mieć wartość, ale z pewnością ktoś Ci to poda.
to że dmuchawa startuje nie znaczy że sterownik jest sprawny... Podłączone na stole. próba odpalenia i błąd. Dmuchawa zwarta do plusa. Przedtem na aucie smigała na stole juz nie. za to swieca juz chodzi. Czyli sterownik tak jak napisałeś do naprawy. ehhh
Witam. A czy nie trzeba zewrzeć dwóch pozostałych przewodów?
Rozumiem że masz zwykłą klimatyzację. Można pomierzyć miernikiem lub żarówką czy jest zasilanie na wejściu na każdym biegu. Jak popatrzysz na zdjęcie tego zielonego elementu to widać że od spodu są 4 styki a od góry coś co przypomina rezystor - to jest bezpiecznik termiczny. Jak go zewrzesz i będzie działał każdy bieg to ten element jest uszkodzony....
Wymiana dmuchawy załatwiła sprawę było zwarcie do masy
Witam Serdecznie :) Problem polega na nie działającym wentylatorze. W teście (program webasto thermo top 2.13) podzespołów wywala mi błąd podczas testu dmuchawy (zwarcie w obwodzie dmuchawy powietrza spalania kod 02/02) sama w sobie działa podpinając na krótko pod 12V, czy pad jakiś tranzystor sterujący ów wiatraczkiem , czy rezystor? proszę o Pomoc...
Klimatyzacja manualna, czy automatyczna, przy manualnej sklejony przekaźnik, przy automatycznej przebity tranzystor w module dmuchawy „na zwarcie”. Prędkość da się regulować, czy wieje cały czas z maksymalną mocą?
Uszkodzony sterownik dmuchawy(zwarty tranzystor)
Lub uwalony sterownik silnika dmuchawy , zwarty tranzystor.
Jak zewrzesz kable prądowe w sterowniku to idzie silnik?
Jeśli cisza jest w trybie ogrzewania jak również w wentylacji , po wykluczeniu ewentualnych problemów z zasilaniem prądowym stawiałbym na dmuchawę powietrza.
aku jest OK, po całej nocy -13 stopni od pierwszego strzała odpalił. Zastanawia mnie fakt tej kontrolki i zaniku napięcia na dmuchawie......zwarcie w altku? któraś dioda zaczyna kuleć?
cały czas jest włączona po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jedyna możliwość, że przewód +12 V, zasilania dmuchawy, jest zwarty z innym przewodem, albo elementem instalacji, który jest "bez stacyjki". Trzeba przy pomocy miernika, lub żarówki znaleźć to miejsce i zaizolować.
Opór to możesz mierzyć w starych prawdziwych rezystorach . Tu została tylko nazwa a w środku jest elektronika, nic nie zmierzysz omomierzem, chyba że byłoby zwarcie, ale wtedy nawiew chodziłby na pełnych obrotach. Próbnie możesz zewrzeć te dwa grube kable, jeżeli jest niesprawny to wtedy ruszy nawiew. Uważaj bo może zaiskrzyć, kilka amperów tam popłynie....
A regulator reguluję prędkością wentylatora czy stała jest,jeśli stała pewnie się zwarł element sterujący dmuchawą.
Wymiana dmuchawy załatwiła sprawę zwarcie do masy było dlatego ciągle chodził nie reagował na nic
Pompki paliwa nie ruszasz. Ona jest sterowana przez sterownik dogrzewacza. Ja bym jeszcze pomyślał o jakimś układzie który wyłączy ten dogrzewacz po czasie np. 30 minut. Tak jak jest w oryginalnym układzie. No i podpiecie pod sterowanie dmuchawy żeby w srodku było ciepło. A kolejna sprawa to czujnik temperatury trzeba zewrzeć tym przekaźnikiem. Bo w...
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
Sprawdź miernikiem czy czujnik temperatury od załączania dmuchawy nie zwarł się na dobre.
Ten element o którym mowa to przepalony bezpiecznik termiczny . Uszkadza się gdy opornik dmuchawy zbyt mocno się grzeje , poprzez zwiększony prąd silnika wentylatora. Do wymiany wentylator i opornica w której jest ten bezpiecznik. Można zewrzeć ten bezpiecznik "termistor" aby sprawdzić działanie reszty układu, tylko przy dłuższej pracy może zadymić...
Łożyska się zacierają. Rozbierz i wymień.
Z dmuchawa wszystko jest OK, dotychczas dzialala bez zarzutów... Ostatnio jej cos odpaliło i takie cyrki się dzieja :)
Może trza by się zapalniczce przyglądnąć.
Za schowkiem, sterownik silnika dmuchawy ze zwartym tranzystorem.
Triak dostał pewnie zwarcia ;)
030 Nieodpowiednia prêdkoæ Zablokowane ko³o dmuchawy lub silnik (usun¹æ zabrudzenia), obrotowa silnika dmuchawy ewentualnie wymieniæ zespó³. 031 Przerwa na silniku dmuchawy Sprawdziæ przewody elektryczne zasilaj¹ce silnik, ewentualnie wymieniæ silnik. 032 Zwarcie na silniku dmuchawy Skontrolowaæ silnik dmuchawy powietrza, ewentualnie wymieniæ, sprawdziæ...
Witam proszę o pomoc ponieważ po odczytaniu błędów, nie wiem od czego się zabrać: 1 obwód kołka żarowego czujnika płomienia ma zwarcie do masy. 2 obwód pompy paliwowej jest przerwany lub ma zwarcie do plusa. 3 dmuchawa powietrza spalania ma zwarcie do masy lub silnik dmuchawy jest przeciążony. Po skasowaniu błędów wyskoczył tylko pierwszy a podczas...
Mam od pół roku T4 i poprzedni właściciel nieźle nakombinował w instalacji. Potrzebuję kompletu schematów elektrycznych dotyczących wyposażenia. Instalacja zapłonowa i reszta związana z silnikiem jest Ok. Kiedy wszystko działało to nawet nie zaglądałem do niej. Ale teraz ciągle coś nawala. Nawiew raz działa raz nie, teraz wysiadł. Jak zewrzeć na krótko,...
drivery dmuchawy moze maja zwarcie.
Prawdopodobne zwarcie wirnika silnika dmuchawy, albo przycierają się jego tuleje. Amperomierz prawdę ci powie.
Więc jeden prawdopodobnie to masa a dwa to 1 i 2 bieg. Możesz eksperymentować przez wpiętą w szereg żarówkę samochodową najlepiej H-4 wtedy nawet przy zwarciu nic nie spalisz.
jeżeli nie działa nic to zrób tak wyciągnij regulator prędkości /trzeba podważyć wkrętakiem panel sterowania nadmuchem, odkręcić 3 wkręty od regulacji nadmuchu i4 wkrę ty od całego panelu i spróbować zewrzeć przewody +12 z innym wtedy dmuchawa powinna zacząć chodzić.jeżeli nie możesz wyciągnąć suwaka regulacji prędkości znaczy to o uszkodzeniu samego...
Miałem identyczny objaw. Zauważyłem że cykl zapalania przebiega normalnie do momentu włączenia dmuchawy, potem reset i tak w kółko. Po ścieżkach znalazłem odpowiedni przekaźnik i okazało się że prawie działa, bo słychać załączenie styków, tylko styki są wypalone i jeśli udaje mi się je zewrzeć w momencie stuknięcia to odpala. Po wymianie przekaźnika...
To jest regulator obrotów http://obrazki.elektroda.pl/7553532800_1... Grube kable w jednej wtyczce to zasilanie, w drugiej silnik, zewrzyj je parami, czy dmuchawa ruszy
A tak trudno sprawdzić, czy silnik nie pobiera za dużego prądu?
Witam. Czy ktoś może spotkał się z przypadkiem że TTC nie uruchamia się, a tylko załącza się dmuchawa auta. Diagnoza interfejsem pokazała błąd "zwarcie w instalacji dmuchawy auta". Błąd po skasowaniu już się nie pojawia, dmuchawa działa bez zarzutu a webasto dalej milczy. Zanim zabiorę się za sprawdzanie instalacji może ktoś mnie ukierunkuje co może...
Jeśli klima jest automatyczna to "opornica" jest sterownikiem elektronicznym z tranzystorem mosfet. Miałem kiedyś uszkodzony ale objawy były inne, zwarty tranzystor włączał dmuchawę na maksymalnych obrotach. Uwaga ogólna : jeśli dmuchawa zaczyna piszczeć to należy jak najszybciej ją wyciagnąć, oczyścić z liści i nasmarować łożyska ślizgowe. Bo następnym...
Pewno zwarte tranzystory.
według mnie winę ponosi termobezpiecznik który znajduje się pod rezystorami (tymi sprężynkami) w komorze dmuchawy, żeby się upewnić zewrzyj go na chwilę jak dmuchawa zadziała to na 100% on
Jeżeli dym pochodzi od nieszczelnego układu wydechowego, prawdopodobnie przy kolektorze lub dwururce. Być może dym pochodzi od palących się przewodów elektrycznych, których trudno powiedzieć ale stawiał bym na te od dmuchawy lub samego zwarcia w silniku dmuchawy. Być może robi się zwarcie z przewodem od czujnika temp. Sprawdź też masę silnika bo wariowanie...
F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach) F 02 Zanik Płomienia (powtórzone >5) F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie F 04 Przedwczesne rozpoznanie płomienia F 05 Przerwa lub zwarcie czujnika płomienia F 06 Przerwa lub zwarcie czujnika temperatury F 07 Przerwa lub zwarcie pompy paliwa F 08 Przerwa lub zwarcie w obwodzie silnika dmuchawy lub niewłaściwa prędkość...
Nie wnikajcie tak głęboko.Wtym module powinno być zabezpieczenie termiczne i pewnie padło 99.9%.Takie zabezpieczenie można łatwo sprawdzić,wystarczy zewrzeć go na krótko i zobaczyć czy są wszystkie prędkości.Takie zabezpieczenie można kupić w sklepie z częściami doAGD
tak i zrobilem wyglada ok
ECC niewykrywanie i brak połączenia z infotainment to błędy z OpComa, CD 30 ok , ale zachowuje sie tak samo bez mechanizmu CD , ten problem jest mi znany no i radio nie reaguje na logikę zapłonu , w innym oplu reaguje. Druga sprawa to brak regulacji siły nawiewu pokrętłem , czyli coś mi nie steruje przekaźnikiem K7 pod maską odpowiedzialnym za dmuchawę,...
Jak w temacie. Po raz kolejny uszkodził się opornik dmuchawy. Konkretnie element na końcu tego opornika. Po jego zwarciu dmuchawa działa na wszystkich 3 biegach. co to za element i czy można go czymś zastąpić.
Mam podobny problem w Multivanie T5 - brak odczytu z czujnika temperatury wewnętrznej przestrzeni pasażerskiej. (Dopiero zaczynam przygodę z moim autem.) Nie potrafię znaleźć, gdzie jest on umieszczony. Czujnik jakości powietrza ma odciętą wtyczkę (po co to ktoś zrobił?). Nie wiem, czy te usterki nie są ze sobą powiązane. Może ktoś coś wie? Dodam błędy,...
Wstawiam filmik jak to wygląda i co słychać. Zastanawia mnie to piszczenie, stawiam na wentylator, na końcu słychać jak coś się zaciera i koniec pracy webasta. http://obrazki.elektroda.net/61_12624408...
Po dłużym postoju na słońcu (nagrzane wnętrze): wkładam kluczyk - odblokowuje się kierownica przekręcam kluczyk na "ON" - zapalają się standardowo kontrolki, wlacza nawiew itd. przekręcam kluczyk na "START" - brak reakcji automatu rozrusznika, tylko dmuchawa nawiewu się wyłącza, kontrolki nie przygasają, nie słychać "pyknięcia" przekaźnika w module...
Witam najprawdopodobnie masz uszkodzony rezystor dmuchawy ,naprawiam właśnie jedną z 95r. ze zwartym rezystorem czyli dmuchawa pracuje cały czas mimo wyłączenia stacyjki .
Nie dostanie, włącz światła, dmuchawę. Akumulator mimo, że zwarty ma swoją pojemność więc alternator na pusto pracować nie będzie.
[quote="Mareczny"]Szkoda że mechanik nie pomierzył prądu zwarcia na dmuchawie - może się okazać że się nie tylko ona spali...Może byc wiele powodów - trzeba pomierzyć obwody na załączonej dmuchawie . pan Mareczny mógłby jeszcze napisać jak ,,pomierzyc prad zwarcia"na dmuchawie? Co jeszcze może siě spalić, jakie powody mogą jeszcze być, pomierzenie obwodu...
Potencjometr przy ogrzewaniu wodnym nie służy do niczego, dlatego zegarki do ogrzewań wodnych nie maja potencjometru. Poza tym nie różnią się niczym więc może być założony taki z potencjometrem w miejsce takiego bez potencjometru. F20 - przerwa na sztyfcie żarowym, F31 - przerwa na silniku dmuchawy F47 - zwarcie na pompie paliwa F48 - przerwa na pompie...
Coś mi tu nie pasuje. Jak tranzystor nie ma sterowania to dmuchawa powinna stać. Masz zwarcie pomiędzy drenem a źródłem i przez to dmuchawa chodzi na maksymalnych obrotach.
Rzeczywiście te dwa wężyki prowadzą na zewnątrz komory i są podłączone do niewielkiego okrągłego białego urządzenia, to musi być ten presostat. Na razie piec działa ale jak znowu się zatnie to spróbuje zewrzeć styki presostatu. Zwarcie styków presostatu dosłownie na sekundę wystarcza aby uruchomić palnik. Jak teraz sprawdzić czy to problem z przepływem...
Radosna twórczość majsterkowiczów. Jak nic nie było, to można było kombinować, żeby jak najdłużej coś używać. Teraz wypada korzystać z łatwo dostępnych informacji i nie popełniać szkolnych błędów. Wasze baterie składają się z ogniw wtórnych czyli uwaga - akumulatorów. W baterii ogniwo może oznaczać element połączony z innymi równolegle lub szeregowo....
Sprawdź czy masz wsteczne światło - tam najczęściej przy wyłączniku wstecznego w polonezie robi się zwarcie. Pozdrawiam.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Chryslera Grand Voyager 2.5 CRD wszystko jest pięknie ale webasto przestało poprawnie działać. Czytałem wypowiedzi na forum i do końca nie dały mi odpowiedzi co mogę zrobić aby działało ponownie. Opiszę o co mi chodzi - webasto działało normalnie od pewnego czasu nie słychać charakterystycznego cykania w momencie...
Sama awaria to jakieś pewnie zwarcie rezystora dmuchawy, ważniejsze pytanie czemu nie zadziałał bezpiecznik.
Klima manualna.
Sterownik mam nadzieję że tylko to steruje tym ustrojstwem (ten za dmuchawą ) był podstawiany a zwarcia jeszcze raz poszukam.
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
Jest jakiś luz poprzeczny. Może ta guma w której, jak piszesz, jest osadzone łożysko? Na stojanie są też takie dwa podwójne zwoje zwarte z grubego drutu. Czy obu końce są zwarte - zespawane.
Wychodzi że masz zwarcie na kablach od silnika.
Połączenia sygnałowe w instalacji audio są symetryczne? To instalacja radiowęzłowa? Co masz podłączone pod instalacje (mikrofony bezprzewodowe/przewodowe/minidisc/keyboa... ew. model podaj)? Sprawdź tak jak ktoś wyżej pisał, z odłączonymi urządzeniami, a najlepiej ze zwartymi wejściami wzmacniacza.
Witam, mam taki problem w sterowniku SP-05 LED, że nie załącza mi dmuchawy, napięcie 230V pojawia się na zaciskach, ale po podłączeniu urządzenia spada do zera. Wymieniłem triak, nic to nie pomogło, sprawdziłem przekaźniki załączające i są w porządku, próbowałem również zewrzeć wyjścia optotriaka (aby był załączony) i dalej to samo - prąd na wyjściu...
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
Tranzystor jako drugi. Gdyby poszedł jako pierwszy (czyli zrobił sobą zwarcie) to momentalnie przepali się bezpiecznik (40A).
Albo zwarcie międzyzwojowe na wirniku.
Błąd, który znalazłeś dotyczy starsznej generacji pralek Whirlpool. Obecnie Whirlpool to krewniak Indesit/ Ariston: https://fixagd.pl/awarie-agd/usterki-pra... Gdzieś tam coś w trawie piszczy, ale daleko i cicho xD F13 0x01 Sonda NTC suszenia otwarta/zwarcie. Silnik wentylatora zablokowany. Zatkany kondensator lub dmuchawa 0x02...
Udało sie podłaczyc jest bład zwarcie w obwodzie dmuchawy powietrza
Potencjalna usterka może być opornica dmuchawy wentylator . Tranzystor sterujący dostał zwarcia i nie reaguje na polecenia z klimatronika tylko wieje cały czas na max.
Miałem taki przypadek w B3 po kilkusekundowm zwarciu przy oświetleniu regulatorów dmuchawy - bezpiecznk był ok. a spaliła się sciezka w liczniku.
Witajcie. Jak w temacie, Suzuki Grand Vitara 2004, 2.0 HDI. Zamontowałem Thermo Top C, udało mi się znaleźć podpięcie, wenylator w kabinie rusza, panel też ale jest lipa, bo razem z tym zasilanie dostaje cała elektryka wnętrza - szyby, lusterka itp. W momencie zostawienia włączonych grzanych lusterek piec wywala błąd zwarcia dmuchawy pojazdu. Czy poratuje...
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Gdy sterownik ma podłączone odbiorniki na wyjściach wywala różnicówke i bezpiecznik tak jakby było zwarcie . Więc szukaj tego zwarcia w odbiornikach lub w przewodach (ze wskazaniem na wtyczki jeśli występują) je zasilających. Co tam masz? Napęd podajnika węgla. Pompa c.o. Pompa c.w.u. Dmuchawa. Więc w nich szukaj zwarcia L-N lub L-PE.
Mam taki problem , mialem juz kiedys taki ale po czasie dzialalo. Zdarza sie to w czasie deszczu gdy jade przestaly dzialac wycieraczki migacze i dmuchawa. Gdzies pewnie zwarcie bylo. Bezpieczniki sa ok. Nie wiem co to moze byc. jest cos wspolnego z tymi 3 rzeczami? W skrzynce bezpiecznikowej bezpieczniki sa kolo siebie te 3. Prosze o pomoc.
Bezpieczniki od dmuchawy sprawdzone? Czy po zwarciu pinów we wtyce od czujnika temp. wentylator się włącza? Obraca się w ogóle wentylator?
Triak ma symbol MAC15 A10 0046 i tylko środkowe wyjście triaka prowadzi do dmuchawy czyli jest ciągłość obwodu a między innymi nie ma zwarcia
Rezystor to jest to urzadzenie przedstawione na zdjeciu. Najprawdopodobniej zabity jest bezpiecznik termiczny (to ten element widoczny u dolu rezystora. Podlacz rezystor do instalacji samochodu i zewrzyj kablem koncowki tego bezpiecznika. Jesli dmuchawa bedzie dzialac oznacza to ,ze bezpiecznik termiczny nadaje sie do wymiany. Jesli nadal nie dziala...
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
webasto ma czujnik na podszybiu przy wycieraczce. Czujnik działa na zasadzie bimetalu, jak uszkodzony dla sprawdzenia mozna go zewrzeć. Napięcie pełne 12V. Na sterownik od webasta masz prąd od tego czujnika (czarny) i prąd wzbudzenia alternatora (niebieski) No i stały + chyba czerwony. Jesli napiecia są, sprawdz pompkę. Jesli ok, swieca w webasto no...
Tylko światło Dodano po 10 A więc jest opcja podłączania innego sterowania do tej dmuchawy? Silnik musisz sterować PWM. https://www.electrovent.ru/files/1541/d1... str 8. Częstotliwość 1-10kHz, wypełnienie 10-100%. Dla wypełnienia < 10% silnik wyłączony, dla 100% maksymalne obroty. Jeśli chcesz na stałe włączyć maksymalne obroty to...
Dziwnie zabrzmi ale ten typ tak ma :-( Ta blokada na przekladni ktora zmieniales byla oryginalna zapakowana w nierozpakowanym pudelku ? One sa przewidziane na odpalenie tylko jeden raz zeby zakodowac do ecu , uzywanej sie nie zaklada bo nie zadziala musi to wtedy ogarnac elektronik. Przejrzyj wszystkie masy i bezpieczniki. W komorze silnika masz skrzynke...
Na 99% skończył się przekaźnik wentylatora. Jeśli masz wiedzę i umiejętności możesz rozebrać sterownik i sprawdzić w stanie bez napięciowym czy styki przekaźnika są zwarte.
Tam ma problem z masą lub zasilaniem, po dodatkowym obciążeniu dmuchawą wali błędem zbyt niskiego zasilania (zwarcie do masy) głupieje sterownik i załącza awaryjnie wentylatory. Gdyby zmierzył temperaturę płynu termometrem, okazałoby się, że wszystko jest ok a termostat sprawny.
Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki, na kablach nie ma zwarć(nie uszkodziłeś izolacji/zwarłeś czegoś)? Jaki był powód wymiany panela?
O ile pamiętam to tam jest sterownik tranzystorowy do tej dmuchawy. Wygląda jak by padło mu się na zwarcie. Jak sprawdzałeś ?
Witam . Pojawił się problem w scenic 2 1.5 dCi po wciśnięciu start auto nie kreci , załącza się dmuchawa i nic poza tym . Rozrusznik sprawny ponieważ po zwarciu plus z minusem na rozruszniku kręci . Bezpieczniki sprawdzone gdzie szukać dalej ?
Ja mam tak oznaczone ale jak to bywa nie wiadomo co autor miał na myśli. Często literka oznacza którąś wtyczkę. Skoro wiesz już gdzie jest sterownik to możesz sprawdzić czy cienki środkowy kabelek idzie od silnika do tego sterownika. Odłącz klemę żebyś nie zrobił zwarcia multimetrem i sprawdź.
montaż dmuchawa dmuchawa zewrzeć lodówka zewrzeć falownik zewrzeć zewrzeć
milion wierszy awaryjny fiesta audio cambridge
pioneer gniazda wyjściowe iveco dayli
Citroën C5: Co oznacza komunikat "Engine Fault Repair Needed"? Samoczynne zmienianie kanałów w VLC Player - co robić?