Połączenia sygnałowe w instalacji audio są symetryczne? To instalacja radiowęzłowa? Co masz podłączone pod instalacje (mikrofony bezprzewodowe/przewodowe/minidisc/keyboa... ew. model podaj)? Sprawdź tak jak ktoś wyżej pisał, z odłączonymi urządzeniami, a najlepiej ze zwartymi wejściami wzmacniacza.
Tak samo jak sprawdzałeś termik i kondensator, masz ułatwione zadanie bo wyjścia stojana na wierzchu.
Wymień kondensator rozruchowy - masz na nim wszystkie parametry 0,63u na 400VAC.
orginalne łożyska 1340 do air topa to koszt jakieś 38 zł za szt są dostępne bez problemu natomiast problem zaczyna sie z montażenm jest ono niesamowicie delikatne ,jakiekolwiek pchnięcie za pierścień i jest pozamiatane ,,co do szczotek to też są dostępne niepamiętam po ile bo kupuje całą paczkę 100 szt ,natomiast do ebera łożysko 626 też jest ogólnie...
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Jak chcesz to jeszcze ratować to prawdopodobnie szczotka wiesza się na przewodzie zasilającym. Musisz podpilowac wcięcie na przewód.
Jak chcesz budować samemu, rozważ ten układ: SG2525 https://www.tme.eu/pl/details/sg2525an/r... Stary jak świat, dobrze opisany, ma wyjście push-pull więc mosfety steruje bezpośrednio, wszystko da się w nim ustawić / jest wyprowadzone (częstotliwość, wzm. napięciowy, zabezpieczenie prądowe). Pracuje 8-35V...
Generalnie w szmelcwagenach wentylator wysterowywany jest tak: 400Hz , 8V i wypełnienie zmienne. Pozdrawiam
Przy silniku dmuchawy na wysokości kolan pasażera.
Za opornikiem masz światło na żarówce?
Witam, Wystarczy prawidlowo sformulowac pytanie. Pozdrowienia, Georges
dużo rozbierania praktycznie całą konsolę trzeba rozebrać życzę powodzenia
schemat scenic
Wystarczy Ci jeden sterownik PLC o 10ciu wyjsciach oraz po dwa styczniki i jeden przekaznik termiczny na silnik. Możesz zastosować ten z pojedynczym rozszerzeniem: Jak zrealizować układ nawrotny trojfazowy na na dwóch stycznikach chyba nie musze Ci opisać ?
Przeciez to proste, jest nad kolanami pasażera. Akurat silniki nawiewu wnętrza w pojazdach VW są łatwo demontowalne, i życzył bym sobie aby tak było w każdej marce.
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Samych łopatek niet. Dziękujemy serdecznie za zdradzenie tajemnicy o termiku, 398 razy już o tym pisano, jeśli nie więcej.
ja chcę podać napięcie bezpośrednio na jej silnik Zasilacz 12V 6A (72W) nie będzie wystarczający do zasilenia dmuchawy 12V 115W. Dopóki nie zrobisz sterowania dla silnika wentylatora, będzie on próbował pobrać ze źródła około 10A. To nie jest tak, że dając zasilacz 6A, wentylator nie będzie wymagał więcej - zasilacz po prostu albo się wyłączy (zasilacz...
W którym miejscu znajduje się silnik nawiewu i jak się o niego dostać? ( I czy ten rezystor w tej wersji auta też jest na podszybiu? Pod którą osłoną? Pod tą obejmującą zegary i wyłączniki (u mnie udająca drewno)? Ad. 1 http://www.fordescort.org/content/view/1... Chociaż w wersji z klimą chyba przeszkadza parownik. Ad. 2 Mylisz podszybie z deską...
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Przekaźnik t14 w skrzynce pod maską, zasilany bezpiecznikiem f02 70A. Pewnie sklejony sam przekaźnik.
20-30A może brać silnik.
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
A może zgnita instalacja ;)
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Rozebrać plastiki podszybia.
Witam ! Ten silnik ma aż trzy biegi, pokazuje to schemat umieszczony na silniku. 230V podłącza się do przewodu czarnego i w zależności od tego jakie obroty potrzebujesz ? ( przewody niebieski, żółty czerwony ) Czy 1 to najszybciej czy 3 nie mam pojęcia. na pewno średnie obroty to pozycja nr2 przełącznika. Pozdrawiam. Stefan
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator prędkości silnika dmuchawy - naprawić (czasem zalany wodą silnik dmuchawy).
Błędy nie mają nic wspólnego z pracą nawiewu-ściągnij schowek pasażera i sprawdź co się dzieje...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Silnik dmuchawy.
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Łożyska się zacierają. Rozbierz i wymień.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Witam - nie jestem pewien ale popatrz przy silniku dmuchawy bo duzo modelów samochodów ma przy silniku
Zgadzam się, silnik ten ma zbyt wysokiej obroty jak na wykorzystanie go do napędzania bębna betoniarki, może się i nawet nadaję, ale życzę powodzenia w uzyskaniu odpowiedniego przełożenia. Co do podłączenia go w układzie pracy jednofazowej to musisz wziąć pod uwagę spadek mocy jaki chcąc nie chcąc uzyskasz i będziesz mniał mało realne szanse by go odpowiednio...
Sprawdź kondensator przy silniku dmuchawy albo wymień od razu na nowy.
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Sprawdz napięcie na silniku dmuchawy jak jest 230v wymień kondensator wyczyść łopatki wirnika sprawdz łożyska na silniku albo do wymian przekaznik.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Uszkodzone BSM, uszkodzony moduł albo sam silnik dmuchawy. To w zasadzie standard. Mogą być jeszcze uszkodzone przewody czy panel kimy. Co do wyrobionych plastików to też prawda.
Jak nie masz napięcia na brązowym przewodzie przy silniku dmuchawy to sprawdz bezpiecznik 25 i 26 (oba 30 A ) .
Koło silnika dmuchawy
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Skoro spaliły ci się opory to najprawdopodobniej masz suche panewki w silniku dmuchawy i mocno wzrósł pobór prądu.Zacznij od rozbiórki dmuchawy i posmarowania panewek.A opory...Ja zrobiłem w ten sposób:wziąłem kawałek drutu oporowego od termowentylatora 2kW i podłączyłem go w szereg z zasilaniem dmuchawy.Następnie przesuwałem przewodem zasilającym silnik...
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.
Taki zielony element przy silniku dmuchawy. Tzn pewnie kiedyś był zielony teraz jest czarny. Zobacz też czy sam silnik nie jest zapieczony.
Coś mi się wydaje że tak; 230V - biały czerwony kondensator - niebieski czerwony
Brązowy minus Zielony plus https://www.digikey.pl/pl/products/detai... https://media.digikey.com/pdf/Data%20She... https://tr.farnell.com/ebm-papst/rv40-18...
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Zespół rezystorów szukaj koło silnika dmuchawy
Witam. Dodatkowo sprawdź dlaczego się spalił. Czy silnik dmuchawy nie przyciera się i czy czysty jest wlot powietrza. Pozdrawiam.
moduł powinien byc w silniku dmuchawy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97...
Rezystor to masz właśnie to z dużą wtyczką na wierzchu, przewody czarny i czerwony na dół idą już do silnika dmuchawy
Pod maska pozycja 11 wartosc bezpiecznika 40A masz zaznaczone na rysunku w załczniku
Na podszybiu, na silniku dmuchawy, na samym oporniku.
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Skoro się spalił, to należałoby się przyjrzeć silnikowi dmuchawy i drożności filtra kabinowego. Pytanie też, czy uszkodzony jest tylko bezpiecznik (srebrny element), czy również oporniki (zalane zieloną, ceramiczną masą).
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
Ja zacząłbym od sprawdzenia stanu kondensatora w silniku wentylatora.
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
zawsze możesz znaleźć przewody do niego zapodać prąd na krótko rzecz polega na tym żeby wyeliminować niesprawność samego silnika dmuchawy
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Właśnie ten bezpiecznik termiczny umiejscowiony na zespole oporników. Zespól oporników umieszczony jest w kanale nadmuchu zimnego powietrza , zaraz przy silniku dmuchawy , jest tym powietrzem chłodzony.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Patrz po grubych kablach idących od silnika dmuchawy, opornica jest z lewej strony na dole patrząc na duże zdjęcie. Ukręciła się plastikowa oś klapy obiegu wewnętrznego, raczej wymiana na nową, bo klejenie nie wytrzyma w tym miejscu
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Kolego zastosuj przełącznik silnika dmuchawy powietrza od poloneza nowy typ z elektroniką działa idealnie i kosztuje grosze
wymieniłem mosfeta kluczującego i po wymianie wszystko działa. Oryginalnie był IRFP054 wstawiłem IRFP064.
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
A silnik dmuchawy to czasem nie szeregowy? WPA 01 którą miałem u siebie była sterowana fazowo przy pomocy triaka. Układ z u2008b byłby tani i prosty w montażu.
Poszukuję silniczka do tego robota-porzedni spalił się (uszkodzony układ scalony na płytce. No chyba że wymienię układ ale nie znam jaki tam pasuje (Silniczek typu SFENGDA 54, model SFD-SDJ5415HH. DC 15V 15K 1,6A. W internecie nie znalazłem tego typu https://obrazki.elektroda.pl/2051353100_... https://obrazki.elektroda.pl/7910079200_...
Witam.Moduł sterownika silnika dmuchawy padł.Ale najpierw sprawdź bezpieczniki i jeśli masz taką możliwość podłącz sam wentylator na krótko czy pracuje jeśli tak to punkt pierwszy do wymiany.
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
https://obrazki.elektroda.pl/5212963800_... Na tym zdjęciu ssanie jest w górnym położeniu. Dla pewności zawsze można zdjąć pokrywę filtra powietrza i przekonać się naocznie w jakim położeniu zamykana jest gardziel gaźnika.
Witam wymieniał ktoś z was łożyska w silniku dmuchawy?
Czyli takie pomiary pomimo wykazujące prąd nic nie znaczą. Tak to jest mylące i wydaje się że silnik dmuchawy uszkodzony. Jakieś 2 miesiace temu wymienialem juz caly rezystor. Warto by było jednak sprawdzić silnik ,może zaciera i to powoduje uszkodzenie rezystora .
Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację ale pamiętaj że napięcie na kondziu wzrośnie o 1,30V czyli zamiast 12V będziesz miał około 15V. Też niby nic bo w instalacji jest 14.4V podczas pracy silnika. Ja zasilałem różne silniki (dmuchawy, odkurzacze) z prostownika i nic się nie stało. Dodano po 0 Jeśli się boisz to możesz wrzucić jakąś filtrację...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Jeżeli zabite sadzami to raczej turbina się skończyła. jaka turbina? Przecież napisał, że wymienił silnik dmuchawy o ile o to Tobie chodziło.
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Ja bym ten element grzejny podłączył tak: https://obrazki.elektroda.pl/5477362100_... Dzięki zastosowaniu 2 przełączników masz regulację mocy grzania (może się okazać, że to zbędne rozwiązanie, bo np na 1 grzeje tak słabo, że nie ma efektu, wtedy możesz spiąć razem obie cewki przekaźników). Ale najważniejsze, moim zdaniem jest podłączenie...
najpierw sprawdz czy dochodzi ci zasilanie +12V do silnika dmuchawy,jesli dochodzi to instalacja jest wporzadku a masz problem z silnikiem wowczas demontaz i rozebranie go i postawienie diagnozy ewentualnie wymiana ,pozdrawiam :D
Hej, najczęstsza usterka z tym związana, to usterka elektroniki silnika dmuchawy, więc do wymiany silnik dmuchawy.
Sprawdź czy rezystor jest podłączony do triakia. Jeśli tak jest ( i steruje bramką ) to proponuję wstawić 300 ohm i zobaczyć efekt. Naprawiałem ostatnio sterownik silnika dmuchawy do pieca CO i tam był też walnięty opornik. Miał 150 ohm.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Niestety nie byles uprzejmy udzielic informacji czy tam jest klima czy tylko ogrzewanie. No cóż... W wersji jaka mi wpadla pod reke od strony plusa jest bezpiecznik 30A oznaczony f43 (ze styku „30”) potem jest przekaznik k21 i przez 1 pin wtyczki C/G wychodzi bialy kabel 5 kwadrat bezposrednio na silnik dmuchawy.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Trzeba sprawdzić przejście pompy paliwa (w kostce przy sterowniku), silnika dmuchawy, czujników temp. na piecu (ciut powyżej 1 kilooma) , oraz czy jest plus zasilający oraz plus włączający. Domniemam, iż jest to ogrzewanie Eberspacher D3LC.
A jak wygląda sprawa w skrzynce bezpieczników w komorze silnika?
Sprawdź zasilanie na tzw opornice silnik. Jezeli zasilanie jest to opornica do wymiany. Ponadto sprawdz czy silnik nie pracuje za cięzko, bo jezeli tak to tez jest do wymiany.
Silnik jest nad stopami pasażera. Przykręcony chyba 3 śrubami.
Jeśli dobrze pamiętam w starszym ( '98 ) był wewnątrz obudowy silnika dmuchawy chłodzony strumieniem powietrza, na podszybiu. Dostęp spod maski, po zdjęciu kratki wlotowej powietrza z prawej strony.Prawdopodobnie spaliło sie zabezpieczenie termiczne oporników, do kupienia w sklepach elektronicznych. Mogły sie też wytopić styki przy przełączniku dmuchawy,...
Witam. Jak wejść w ustawienia serwisowe sterownika pieca miałowego ALFA - produnent FOSTER Pleszew .. Chodzi mi dokładnie o zmianę HISTEREZY z 2 "C na 1"C . Obecnie dmuchawa załącza się gdy temp. spadnie o 3"C poniżej nastawionej .
dmuchawy silnik silnik dmuchawy pieca silnik dmuchawy laguna
trzeszczenie zasilacza szyberdach elektryczny sterownik ducati
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Elektryczne zagłówki Volvo XC60 - usterka i diagnostyka Piny 3 i 11 w złączu diagnostycznym Mercedes W213 200d 2019