Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Masz na myśli główną rurę, która łączy przepustnice z przepływomierzem? Jeśli tak, to po jej SZCZELNYM zablokowaniu silnik musi zgasnąć. Masz nieszczelność. Jakie wartości ma przepływomierz?
Po czasie może zacząć się łuszczyć i coś blokować Temperatura i egr też swoje zrobią i będzie zaraz do silnika w dolot lecieć cała farba :) Ja bym zwrot robił z dodatkową czerwoną kartką w internecie gdzie się da.
Ten silnik nie potrzebuje aż tyle powietrza żeby trzeba było modyfikować dolot. Wszelkie stożki i udrażnianie dolotu w tym silniku sumarycznie wychodzą na minus. Zmienia się tylko subiektywne odczucie i dźwięk dolotu. Tym co zrobiłeś mocy ani momentu nie zwiększysz. Podobnie jak usuwaniem sprawnego katalizatora jak niektórzy sądzą.
Zdjęcie nr. 1, ochrona przed dużymi elementami mogącymi trafić do dolotu, zdjęcie nr 2, układ jest zaprojektowany aby zapewnić maksimum momentu obrotowego, objętość dodatkowa, pojemność obojętna, zjawiska falowe, wpływ długości kolektora dolotowego na krzywą momentu w funkcji obrotów. Jak Cię to interesuje, obejrzyj układ wydechowy, tam też masz sporo...
Należy przeprowadzić diagnostykę silnika. Odma odpowietrzenie silnika nagar/nieszczelność w dolocie
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Odkręć wydech przy kolektorze.
Nie zapominaj że jest długi dolot, i silnik poprzecznie a korektor dolotowy za silnikiem wiec pęd powietrza go nie wychładza a wręcz rozgrzewa...
Kolektor wydechowy masz szczelny?
To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
Air box, fragment dolotu powietrza do silnika, bez wpływu na temperaturę silnika
Zobacz czy odma nie jest zapchana wtedy jest inny odczyc podcisnienia w dolocie jesli jest podlaczona do dolotu.Przepustnica moze sie zacina a ty tego nie widzisz.
Odkręć sobie rurkę karbowaną lub czujnik z przodu silnika od agr do dolotu i zobacz czy jest już mazidło. Jeśli tak to rdzeń agr padł.
Może i odmą do dolotu.
To połączenie o którym piszesz jest to odma jest to normalne w starszych autach zużyta odma Wejście do dolotu zaslepic wyjście z odmy przedłużyć i puścić gdzieś dołem silnika żeby tam olej i spaliny uciekaly Odma odpowiada za odpowietrzenie skrzyni korbowej, nadmiar ciśnienia z dołu silnika jest właśnie tedy usuwany jest on podpięty do dolotu tylko...
poszedłem do serwisu gdzie kupiłem gaźnik który od razu mi wyregulowali. Wyregulowali ci gaźnik na stole? Bez dokręconej do niego reszty? :D :D :D To na prawdę dobry żart jest! wygrałeś nagrodę tygodnia. Swoją drogą, gratuluję tego serwisu. Do sprawdzenia: - ustawienia gaźnika - tak KAŻDY gaźnik ustawia się INDYWIDUALNIE do konkretnego silnika, - szczelność...
Pamiętać należy o sprawdzeniu szczelności.
Przepływomierz, czujnik temp. silnika, lub nieszczelny dolot (mimo iż kolektor sprawdzałeś). To ja sprawdziłbym na pierwszy ogień. Podłączenie pod kompa i sprawdzenie danych rzeczywistych. Pozdrawiam.
W tym silniku są 2 intercoolery i trudno jest uruchomić silnik bez nich. W takich przypadkach zawsze warto mieć przygotowany zestaw zatkania dolotu, ale mądry Polak...
A to nie jest czasem silnik forda?Sprawdź dolot a szczególnie wąż odmy między blokiem a kolektorem.Posprawdzaj ogólnie podciśnienia.A dryga sprawa to bez podglądu parametrów będzie ciężko.
A podzielasz opinię Możliwe
Dolot to potoczna nazwa układu dolotowego, czyli zaczynając od rezonator idąc przez obudowę filtra, filtr, przepływke, turbinę, przewody coolera, cooler, egr i na kolektorze ssącym kończąc. Szukając nieszczelności w dolocie w każdym z wymienionych miejsc może pojawić się nieszczelność i z całą pewnością każda nieszczelności jest nie porządana. Jak się...
Naprawdę chcesz psikać jakimś gównem w dolot żeby Twój silnik zjadł to razem ze smołą? Ciężko wyczyścić jak masz zdemontowany na stole, a co dopiero na pracującym silniku...
Porozlączaj dolot , zalej olejem silnik i odpal jako wolnossący. Jak będzie chodził ładnie i nie stukał to tylko Turbo do roboty i dolot do mycia.
Nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że mieszkasz tak daleko od mnie.
Wszystko jednak wskazuje na nieszczelny dolot, silnikowi brakuje powietrza skoro kopci jak lokomotywa i te 100 KM ciężko go ma rozbujać, bez logów jednak tylko można snuć przypuszczenia.
Awaryjność rozruszników fiata w silnikach fire w połączeniu z ich umieszczeniem-zasłonięte z przodu i dołu przez silnik, z góry dolot, z tyłu ścianę grodziową, po bokach alternator i skrzynię biegów. Do tego śruby trzymające rozrusznik są po obu stronach. No i jeśli już o fiatach- maluch i klapa silnika otwierana do tyłu. Chyba jedyne uzasadnienie takiej...
Ta rurka idzie do klapki w dolocie, która na zimnym silniku bierze powietrze z okolicy wydechu by szybciej się zagrzał. Gdy złapie temperaturę dopływ jest zamykany.
Zacznij od podmiany cewek na sprawne w 100% czyli od innego sprawnego auta albo zakup nowych i tylko BERU. Moduł zapłonowy też do sprawdzenia. Jakie oznaczenie silnika? Standardowo polecam sprawdzenie dolotu na szczelność, sterowanie turbiny (zacznij od przeglądu wężyków podciśnieniowych).
a dolot powietrza jest drożny (może coś zatkało dolot powietrza do silnika)
1. Czy tam aby nie masz w tym silniku dolotu o zmiennej geometrii? Jeśli tak to sprawdź czy działa. 2. Co za "gazownik" montuje instalację przy silniku który nie pracuje prawidłowo!!??
Co prawda bladego pojęcia nie mam jak wygląda układa zapłonowy w tym przypadku, ale silnik strzela/kicha w wydech bądź dolot ? Czy tylko tzw. czkawka ?
Szczelność dolotu
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Odma daje , normalny objaw.
Wszystkie odpowiedzi mogą być prawidłowe. Ja dodał bym jeszcze rozwalony EGR.
Tolerance Data i Autodata podaje 0 Volt. Oscyloskopem można podglądnąć jego prace! Dlaczego robisz wymiany , co się dzieje , tylko zapala się kontrolka , czy też silnik ma inne objawy? słabnie ? strzela w dolot? jaka to pojemność silnika? rocznik.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Witam. Mam problem z Passatem 3.2 fsi bez LPG. Podczas przyspieszania szarpie tak samo po nocy gdy rano się odpali silnik pracuje nierówno. Nowa pompa wysokiego ciśnienia + wszystkie czujniki tak samo też pompa w zbiorniku. Ciśnienie paliwa w porządku a problem cały czas jest. Pali się oczywiście kontrolka silnika a komputer pokazuje błąd układu dolotowego....
Radarator Ciesze się że mogłem ci coś podpowiedzieć.Niestety z prądnicy tylko 17w i na dodatek 6v.Może jakieś ledy uda się sklecić.Dzisiaj go odpaliłem ,ale chyba czeka mnie walka z gaźnikiem ,bo coś jest z paliwem.Nie dość że zrobił się strasznie słaby i ciężko pali .Niestety nie będzie to proste ,bo jak zwykle rozwiązanie kosmicznie.We wszystkich...
co jest przyczyną zablokowania silnika ? brak oleju, kawałki wirnika, olej w dolocie? To dość ważne żeby określić skalę zniszczeń.
Kolego w ogóle się tym nie przejmuj. W 1.6 HDI zawsze będzie tam olej. A co do podpowiedzi kolegi o rurce smarowania turbo to faktycznie - możesz zlecić jej wymianę jeśli nigdy nie było to robione.
Uszczelki papierowe dobrze jest nasączyć olejem ale raczej teraz już takich nie robią i powinny być wulkanizowane. Jest jeszcze opcja że przerobiłeś dolot przed gaźnikiem i membrana w gaźniku nie podnosi iglicy bo podciśnienie jest za małe. Na zimnym idzie jak rakieta bo ssanie działa. Spróbuj na włączonym silniku lekko zakryć dolot ręką i ruszać manetką...
Luzy zaworowe przy zimnym silniku, wartości regulacyjne: Dolot.....0,2 mm Wydech.....0,5 mm Wydech, VEB.....1,60 +0,1 /–0,05 mm Pompo-wtryskiwacze po nr podwozia: 3-4 ścianki śruby. A tak z ciekawości ile ma przelatane ???
I które pierwsze błędy się pojawiają? Bo reszta po tak długiej jeździe może wynikać z nieprawidłowej pracy silnika. Dolot sprawdziłeś? Nie ma nieszczelności?
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Brak adaptacji ,zły odczyt z MAP,zły odczyt z czujnika temp. albo dziura w dolocie. Co mówią parametry?
TAA chodzi mi o dźwignię zmiany obrotów silnika. Były różne modele. Siłownik pneumatyczny na membranie hoerbigera przy dolocie albo ten siłownik był przy silniku i linką dolot się zamykał w śrubie.
Nie ma sensu robić dolotu... W zależności od finansów - wydech, FMIC, soft, potem turbo - dolotu nie ma sensu robić.
Na zaworach reguluje się luz. Więc na zimnym silniku: dolot - 0,10 mm a wylot - 0,25 mm.
Dlaczego w silnikach wysokoprężnych stosuje się pompy próżniowe zamiast podciśnienia z dolotu?
Junaki i Romety mają zapłon AC CDI i on działa bez akumulatora. Problem z uruchomieniem po postoju wynika raczej z zalania świecy olejem. Czy przypadkiem olej nie dostaje się do silnika dolotem przez odmę? Oryginalnie na odmie jest separator oleju z odstojnikiem (kawałkiem rurki z korkiem), z którego trzeba go okresowo wylewać.
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Witam, mam szybkie pytanie. Jak wpłynie filtr stożkowy z zimnym dolotem na silnik diesla? Pozytywnie/Negatywnie? (2.0HDI) Pozdro!
Podgrzewacz w dolocie ma przekaźnik 2414 na silniku,do sprawdzenia styk roboczy i wysterowanie.
Temperatur bym się nie czepiał. Paliwo na 80 C norma w TDi pd (choć typowo 70 C). Silnik w normie a na dolocie te 50 C to wynik że turbo ciśnie a przepływ słaby.
Cisnienie paliwa sprawdź, jak silnik nie ma czego palić to strzela w dolot.
Można też popsikać np plakiem po dolocie podczas pracy silnika, jak podczas psikania silnik zareaguje podwyższeniem obrotów to znak, że jest nieszczelność w dolocie. tylko trzeba robić to z głową, żeby silnik nie odleciał
Jak zatkałem ręką dolot to silnik nie gaśnie No jaki wniosek? powietrze silnik dostaje za pośrednictwem silnika krokowego Przepustnica elektryczna. Po mojemu oringi zwykłe nie serwisowe bo szkoda było 90zł.
Miejsca w których dolatuje powietrze przez airbox w silnikach motocyklowych są różnie rozwiązywane . W zależności od konstrukcji , gaźniki są zbudowane i dobrane parametrami dysz i konstrukcyjnie do danego modelu . Nie możesz wymuszać zwiększonego dolotu bo wstawiłeś gaźniki z moto który ma dynamiczne doładowanie ( przy zwiększaniu prędkości ciśnienie...
Kolego migolc Mam to samo u siebie. Też mi śmierdzi spalinami i mam okopconą osłonę turbiny i silnik klapy dolotu. Muszę wydrzeć u siebie cały ten EGR razem z chłodniczką i zobaczyć. Jak się za to zabrać? Co tam tak trzyma? Z czym miałeś największy problem? Każda rada się przyda.
Przepustnice można wypłukać porządnie ale jak wspomniałem razem z silnikiem. Silnik trzeba rozebrać i wymyć wewnątrz bo jest olej na szczotkach. Inaczej robota psu na budę. A że turbo by padło to nic wielkiego. Problemem było by to jak by zassało olej z dolotu do silnika. Pamiętaj że zawsze jest jakaś ilość oleju w dolocie ale nie może być go tam za...
Zobacz w parametrach rzeczywistych pracę przepływomierza .No i jak kolega wyżej napisał szczelność dolotu.
Odma, a jak nagminne to może juz silnik ma przedmuchy.
Masz ten sam silnik? Dolot nie jest probleme (znaczy skierowanie go do tylu) JA mam go teraz przydlawionego, a spalanie w trasie przy delikatnej jeździe ok. 12 litrów/100km :( szok!
Skoro nie ma silniczka to steruje obrotami przepustnica tak jak mówisz.Chyba gościu nie jest aż tak głupi żeby tego nie zauważyć?Silnik na 100proc łapie lewe powietrze .Zatkaj kartonikiem szczelnie dolot i zobacz czy zgaśnie od razu prosty jak cep samochód.
Witam. Co na to podłączenie do kompa? Sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia i dolotu do silnika.
mówiac po amatorskiemu, powiem tylko tyle ze jest to taka przepustnica sterowana podcisnieniem która sie samoczynnie otwiera gdy chcemy uruchomic silnik, a gdy pracujący silnik wyłączamy to ona sie zamyka. reasumując: słuzy do gaszenia silnika, ponieważ odcina dolot, a gdy chcemy go uruchomic otwiera go. proste. jest to normalne gdy przekręcamy zapłon...
Jakie oznaczenie silnika? Płyn chłodniczy może się dostawać do silnika przez dolot (np. podgrzewanie przepustnicy)
Sugerujesz się tylko błędami ?. Może warto by było zanim wymontujesz katalizator zrobić diagnostykę silnika , jak pracują sondy, wtryski ,korekty paliwowe jakie są, egr, szczelność dolotu, wydechu. Silnik pracuje poprawnie, równo ma moc? Nie twierdze że nie masz racji ale nie napisałeś czy cokolwiek sprawdziłeś.
Witam! Mam podobny problem, zapala się check i błąd P11A8 po czym auto traci moc a z komory silnika po dodaniu gazu słychać buczenie jakby pojawiła się dziura w kolektorze. Do tej pory zamieniłem miejscami dwa elektromagnetyczne zawory i założyłem nowy napinacz łańcucha. Efekt bez zmian. Panowie może jakieś podpowiedzi lub sugestie?
No powód jest taki że jest to odma czyli usuwanie nadmiaru ciśnienia z dołu silnika W starszych autach zawsze będzie tamtędy również olej uciekał bo ma większe przedmuchy niedrożna odmę Jest to podpięte do ukł zasilania powietrzem Powód dlaczego tam ekologia jedyne co robi odma w dolocie to brudzi cały dolot Najlepiej tak jak napisałem Odpiąć wąż odmy...
Skoro strzela w dolot czy wydech to luz zaworowy do sprawdzenia i kąt zapłonu.
a własnie ze nie do końca sie rozleci.... tylko wszystko z umiarem!!! koledzy z PRINCa potrafili "pycioka" nakryć głowica 6,5mm splanowaną i po drugiej turze wał pękał na pierwszej korbie :) silniki malucha czy z "kredensu" były fatalnie podpartymi motormi ale wieeele sie dało z nich wyciągnąć, wiec kolego _FlyMan_ nie poddawaj sie... a ile bedziesz...
W silniku słabszym w głowicy sa 3 świece. ZObacz czy masz szczelny dolot zwłaszcza połaczenie turbiny z rurami.
Jeżeli przy zimnym silniku i ciepłym jest taka sama temp. w dolocie to należy się temu przyjrzeć.
Jakieś sugestie?? Jakie mogą być sugestie jeśli się nie znasz i może nawet nie podniosłeś maski aby obejrzeć silnik, doloty czy choćby odczytać kod silnika nie pisząc już o diagnostyce...zawieź auto do naprawy, póki jest jeszcze może co naprawiać...
MAsz dolot nieszczelny. Sprawdż odpowietrzenie silnika
Rozumiem że po naprawie jak próbowałeś uruchomić silnik to zapiąłeś przepływomierz do dolotu?
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Jak dwa stany oleju w misce, to puścił tandem albo uszczelniacze na pompkach, ale rozbieganie się silnika/olej w dolocie, to trzeba zajrzeć do turbo.
Witam! Chciałbym zrobić chłodzenie puszki z powietrzem o objętości ok. 7L. Sęk w tym, że jest to puszka powietrza dolotu silnika. Potrzebowałbym coś co będzie utrzymywało stałą temperaturę 10 czy 15*C w tej puszcze niezależnie od powietrza na zewnątrz. Chłodziarka musiałaby wtłaczać nonstop chłodne powietrze do komory, by zapewnić prawidłowe działanie...
Witam, posiadam samochód Vovo V40 kombi, 1,9 TD z 2004r, ostatnio na trasie silnik zaczął strasznie kopcić, efekt rozbiegania silnika, rozkręciłem dolot do turbiny i okazało się, że turbina jest zajechana. Zamówiłem regenerowaną turbinę, założyłem, auto odpaliło i pracowało normalnie, jak zacząłem jazdę próbną to ujechałem 20 metrów i auto znowu się...
Nieszczelność tego typu łatwo sprawdza się Plakiem. Psika się po przewodach i w momencie jak psikniesz na nieszczelność wzrosną obroty bo zassie plaka. Przynajmniej będziesz wiedział w jakim rejonie wystepuje. Drugą metodą jest podpięcie sprężarki do dolotu. Powietrze będzie uchodzić nieszczelnością.
Metoda stara ale właśnie nie słyszałem żeby ją ktoś stosował w dolocie turbiny. Mam ten silnik tylko, że u mnie jest zamonowyny pod kątem i ma inny dolot.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, bulgotanie może oznaczać że reduktor gazu może być podejrzany, woda idzie do dolotu silnika, jeden cylinder zalewa dlatego nie pali aż wypali wodę.
Nie chce cię wprowadzać w błąd nie idzie to czasem do dolotu???
Jaki kod silnika? Sprawdź szczelność dolotu, wyczyść przepustnicę.
Do tego uszczelkę pokrywy i uszczelki gumowe górne wtrysków na te "kominy". NIe wiem czy jest dobrym pomysłem ruszać kolektor ? W tych silnikach EGR robi straszny syf w dolocie także czyszczenia bedzie sporo. 😁 No ale jak ma być idealnie i sucho i czysto to trudno.
zobacz przepusnicę powietrza bo lubi się zacinać koledze chodziło o zawór zamykający dolot powietrza przy gaszeniu silnika, wtedy rozrusznik kręci jak by silnik nie miał kompresji.
rozpylacze dobrane do silnika uruchamiany bez odprężnika świec nie posiadam, ale grzałem do dolotu
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
Zakupiony byłby cały samochód, który jest na chodzie. Jestem świadom przełożenia kpl. zespołu napędowego poczynając od pompy przez sterownik silnika, dolot, silnik wraz ze skrzynią i półośkami. Nadajnik immo byłby przełożony ze starego kluczyka ewentualnie wprogramowane kluczyki lub też "wycięcie immo". Chodzi o to, czy oznaki o których napisałem, to...
w jaki sposób jest sterowany ? jeżeli jest taki dolot.
Można jeszcze użyc gaśnicy przy dolocie.
Problem w sumie juz rozwiazany, ale w sumie warto podac dane. Nie pisalem bo dopiero dzis skrecilem dolot i przetestowalem jeszcze raz silnik. Dolot dwudrozny. Kod silnika to DW10BTED4 DPF jest nadal zapisany i dziala. Tak jak pisalem kupilem caly silnik z wtryskami i pompa, wiec w koncu je podmienilem i auto odpalilo. Po rozebraniu pompy widze, ze...
Dziwne że wogle odpalił bez przepływomierza, tak samo jeśli dolot będzie nieszczelny - a ja napisze że ten silnik odpaliłem jak nie było sondy, przepływki i czyjnika położenia przepustnicy :) Dokladnie chodzi o silnik c20ne. A może te dziwne zachowanie jest związane ze wspomaganiem hamulców??? W dolocie przy 4 cylindrze jest podłączone. Sprawdził bym...
Jak puściła turbina i olej pójdzie np. w wydech i zawali cały układ . Dopóki nie wypije z silnika oleju to nic silnikowi nie będzie. Ale jak olej pójdzie w dolot i zassie go silnik to rozbiega się po silniku. Nie wiem co się stało bo przez forum nie widać ale przy każdej z tych opcji jazda niezalecana.
Przepustnica lub inaczej klapa gasząca ma w zasadzie dwa zadania . W czasie zatrzymania silnika zamkną dolot i zrobić to samo aby zabezpieczyć silnik przed rozbiegnięciem w przypadku np awarii turbiny i zasysania oleju. Częste zasyfianie EGR spowodowane jest obecnością nadmiernej ilości oleju w dolocie.
temperatury dolotu polerowanie dolotu regulator dolotu
zarabianie kabla mruga zielony dioda temperatura klimatyzatora
monitoring klatki integra wyjście sterujące alarmem
Indukcja Bosch Electrolux Teka – palnik pulsuje, grzeje z przerwami, analiza usterki Czujnik temperatury spalin Opel 1.7 CDTI – lokalizacja, numery OEM, diagnostyka EGT