Ten silnik nie potrzebuje aż tyle powietrza żeby trzeba było modyfikować dolot. Wszelkie stożki i udrażnianie dolotu w tym silniku sumarycznie wychodzą na minus. Zmienia się tylko subiektywne odczucie i dźwięk dolotu. Tym co zrobiłeś mocy ani momentu nie zwiększysz. Podobnie jak usuwaniem sprawnego katalizatora jak niektórzy sądzą.
Weź idź do salonu Husqvarny, obejrzyj sobie 543RS. To jest oryginał japoński, zmodernizowany przez Husqvarnę. Kosztuje ok. 3000 zł, ale od kilku lat sprzedawany jest w promocji, bo nikt tego nie chce kupić, gdyż za bardzo odbiega klasą od kos profesjonalnych w tej samej klasie pojemności w całości zaprojektowanych przez Husqvarnę. Wszystkie te kosy...
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Po lewej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego masz intercooler. a z niego wychodzi z prawej strony wtyczka (dwa piny od czujnika temp. powietrza w dolocie) poniżej masz wężyk podciśnienia - idź za tym wężykiem aż dojdziesz do sterownika silnika - poniżej akumulatora) i w jego wnętrzu pod obudową będzie dalsza część wężyka aż do czujnika...
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
Otwarty ale na stałe podawanie podciśnienia na siłownik zaworu EGR. Łatwo sprawdzić jak zachowuje się N18 : na pracującym na wolnych obrotach silniku N18 nie jest sterowany tylko przez pierwsze 2 minuty od momentu uruchomienia silnika i wtedy mechaniczny zawór EGR jest uchylony, po tym czasie jest włączany impuls sterujący N18 co powoduje zamknięcie...
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Jedź na szrot. Tego tam dolotu były chyba ze dwa rodzaje. Kup taki sam i załóż. Klapa antywybuchowa nie pomoże Ci ze strzelaniem, ona jest tylko po to by nie uszkodzić obudowy filtra. Dolot musi być szczelny, inaczej silnik nie zaciągnie odpowiedniej mieszanki LPG i będzie słabszy. To ma być ładnie poskręcane na opaski a nie poklejone na taśmę.
nie wiadomo czy LPG nie popsuło mapy PB i stąd takie błędy wyskakują. bo nie wiem czy możesz zresetować mapy ECU PB Odłączasz aku. na 0,5 h- dla pewności dłużej. Uruchamiasz zimny silnik na Pb , zostawiasz na wolnych obrotach do uruchomienia wentylatora chłodnicy. Bez gaszenia , przejechać się trochę. Masz reset. Warto spróbować . Pozdrawiam.
Jak wyżej. Zabiłeś silnik na własne życzenie. Każda wymiana/naprawa turbiny powinna się wiązać z czyszczeniem dolotu z oleju.
Ni zaszkodzi mu... tylko srodowisku.Kolega ma racje załóż na nia butelke,bedzie zbierała syf... To ze przez nia puszcza olej to normalne .To mgla olejowa z wnetrza silnika. Silnik nią oddycha by zwiekszone cisnienie wewnątrz nie wyciskało oleju przez uszczelniacze i uszczelki....Im starszy silnik tym bedzie wiecej...... Normalnie ta mgła idzie do dolotu...
Tak czy inaczej problem z dolotem, nie ma tam żadnych klap lub jakiegoś zmiennego dolotu (tak to ESi Bosch opisuje...) I nie narzekaj "kto to projektował"!!! Jest dzięki temu jest więcej roboty i to kosztowniejszej...przecież wszyscy chcą mieć nowsze auta...
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
Też bym stawiał na turbinę. Ale trochę się czepnę niedrożnego wydechu jeśli pozwolicie. W teorii mogło by to wyglądać tak: Przy częściowej niedrożności silnik wkręci się do pewnych obrotów, do czasu aż ciśnienie w układzie wydechowym nie pozwoli na swobodny przepływ spalin. Turbina siłą rzeczy będzie się kręciła tylko przez jakiś czas siłą rozpędu,...
(-) komputer pokazuje błąd 133,134,1123 i nie można tego wykasować. Kody usterek powinny być 4-cyfrowe, np P1234 . Dwa pierwsze, które podałeś, są niezrozumiałe, ostatni brzmi: P1123 - Throttle position sensor (TPS) in range but higher than expected / Czujnik położenia przepustnicy (TPS ) w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany. Na obrazku poniżej chodzi...
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Prosta sprawa - turbina zassała olej z intercoolera i dlatego te "szaleństwa ". W pierwszej kolejności wyczyść z oleju przewody i intercooler. Ileż to nowych i ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje z tego forum.Może dać nowy intercooler i nowe przewody a usterki się nie pozbędzie. Po pierwsze intercooler jest między sprężarką a silnikiem, a po drugie...
Obudowę filtra powietrza jak najbardziej można wymienić na rozwiązanie oryginalne czyli bez klapki, tylko... nic to nie da. To, że gaśnie Ci na luzie lub przy wciśnięciu sprzęgła przy większej prędkości wynika z tego, że w instalacjach podciśnieniowych (I i II generacja) jeśli w dolot jest wdmuchiwane powietrze zaburza to przepływ gazu z reduktora i...
Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
sprawdz szczelnosć dolotu i silniczek krokowy oraz szczelnosć układu wydechowego przed sondą Dodano po 11 sonde na biegu jałowym mierzyłeś??
Sprawdzić zawór dodatkowego powietrza czy jest odpowiednio przymocowany do rury od chłodzenia bo jak wisi w powietrzu i jest grzany tylko elektrycznie to potrafi oscylować. I jeszcze bardzo ważna rzecz, szczelność dolotu szczególnie odma. Najlepiej zrobić przeróbkę i przenieść odmę przed przepływomierz bo w tych silnikach ew. przedmuchy z odmy zakłócają...
Ale nieszczelności dolotu objawiały by sie "oddawaniem" w gaźnik, czyli kichaniem, gaśnięciem i nierównomierną pracą na wolnych obrotach, a okresowo uboga mieszanka... .No cóż, najbardziej by ja było czuć przy przyciśnięciu gazu do podłogi, silnik wtedy szarpie, słychać charakterystycznie dzwoniące zawory. Tak że myślę że układ zasilania paliwem można...
(at)jarysss co do sitka w turbosprężarce to sprawa jasna ale dzięki. Problem dotyczy oleju w ODMIE jak na zdjęciu. Oglądałem ostatnio dwa auta. Jedno ma całą zalaną stronę olejem pod właśnie tym połączeniem, a po wyjęciu króćca z dolotu (zdjęcie - koło czerwone),po wyleciał olej. Drugie silnik był wymyty i wyplakowany ale po rozpięciu połączenia odmy...
Zacznij tak jak napisałeś - od przepustnicy (częsta usterka). Dobrze by też było ją zaadaptować po czyszczeniu, a przynajmniej odpiąć klemy z akumulatora na kilka minut/chwil. Następnie (jak nie pomoże i nie uspokoi się) do sprawdzenia czujnik prędkości i szczelność dolotu oraz podpiąć pod komputer i sprawdzić czujniki temperatury oraz MAP. To, że po...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Opel Zafira C Tourer 1.4 Turbo A14NET. Test szczelności dolotu powietrza: z jednej strony zatkana rura powietrza — odłączona od filtra powietrza, z drugiej strony zatkana rura odłączona od przepustnicy i tam została zaślepiona. Przez wentyl jest wtłaczane powietrze, które ucieka przez silnik, czyli po wyjęciu bagnetu poziomu oleju pojawia się ciśnienie....
przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15? sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Mechanik_97 Silnik do tej SPRĘŻARKI 2.2kW 1440rpm, przełożenie 1:1, albo sprzęgło, można pompować do 8-10 barów. Im wyższe ciśnienie tym bardziej się grzeje. Musisz zapewnić porządny nadmuch powietrza na korpus jak chcesz do 10 pompować. Należy zdjąć michę olejową i zobaczyć prawidłowy kierunek obrotów (ten zależy od ustawienia 'czerpaków' ojeju na...
Witam posiadam beczkę 3 tys jednak bez pompy , mam silnik z białoruski i do dolotu chce podpiąć beczkę żeby zrobić w niej próżnię . Będzie zasysac gnojowicę ?
Przepustnice można wypłukać porządnie ale jak wspomniałem razem z silnikiem. Silnik trzeba rozebrać i wymyć wewnątrz bo jest olej na szczotkach. Inaczej robota psu na budę. A że turbo by padło to nic wielkiego. Problemem było by to jak by zassało olej z dolotu do silnika. Pamiętaj że zawsze jest jakaś ilość oleju w dolocie ale nie może być go tam za...
Silnik 1.5 DCI o mocy 115 koni posiada AdBlue. Na desce wyświetla się błąd układu wtryskowego i to też pokazuje komputer. Po sprawdzeniu szczelności i dolotu jest wszystko dobrze.
Passat B5.5 (3B6), 1,9 TDI, AVB, 101 KM Koledzy, mam zdemontowane oba kolektory, turbinę i EGR. Jesienne porządki i regeneracja turbiny... Chciałbym tę okoliczność wykorzystac na umycie silnika, a zwłaszcza... i tu pytania do Was: 1. JAK WYCZYŚCIĆ KANAŁY WLOTOWE w głowicy do silnika, bo są zaolejone? Czy jest niebezpieczeństwo, że coś szkodliwego nawpada...
Po przytkaniu dolotu ręką, Wzbogacasz mieszankę, stąd lepiej pracuje
Trochę odgrzebie temat ale mam nadzieję że wniosek coś sensownego. Co do tego silnika to mamy dwie skrajności, świetne osiągi, może nie w serii chociaż tez przyjemnie się nim jeździ to jednak jego możliwości do modyfikacji naprawdę są duże i sam słupek wytrzymuje wiele, ale nawet delikatna zmiana mapy przez ogarniętego tunera robi z niego bardzo przyjemny...
Nikt nie wspomniał a co jest ważne by sprawdzać to przy rozgrzanym silniku/- katalizatorze. Sprawdzałem przy 80-84 C, wyższej temperatury podczas jazdy silnik nie osiąga. Można by podać jakiś do dolotu gaz/płyn by wzbogacić mieszankę Jest łatwy dostęp do przepustnicy. Co zaaplikować?
Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę: Velsatis moduł parktronika Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika Megane II moduł UPC Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi Konstrukcja układu...
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. W końcu po rozebraniu na części ,przeczyszczeniu uruchomiłem nagrzewnicę. Z urządzenia miałem wyprowadzony tylko trójżyłowy kabel. Kolory : czerwony cewka załączająca pompę paliwa, czarny uzwojenie stojana połączone przez rezystor drutowy z komutatorem, biały uzwojenie komutatora. Do testów użyłem 3 osobnych...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Sprawdzone - po zatkaniu dolotu na przepustnicy silnik gaśnie bez problemu, po zgaśnięciu czuć jeszcze silne podciśnienie i nie słychać żeby którędyś dostawało się powietrze. Przejechałem się jeszcze i zrobiłem małego "log-a" z pracy sond. Pierwsza połowa to obroty jałowe, później kawałek z normalnej jazdy, silnik nagrzany: https://filmy.elektroda.pl/68_1738849343...
Witam, w moim Volvo 850 T5 2.0 turbo benzyna 1994 r. wyskakują błędy: sonda lambda, przepływomierz i czujnik ciśnienia dolotu. Wymiana sondy i przepływomierza nic nie dała, a czujnika nie udało się zlokalizować. Samochód pali 27 litrów. Czy ktoś mógłby pomóc zlokalizować ten czujnik? Przesłać foto, gdzie on jest i jak wygląda. W niektórych modelach...
Wypala się olej którym poprzednie turbo zasyfiło wydech w środku. Dodano po 23 Firma regenerująca turbo informujeo myciu intercoolera i dolotu bo innaczej nie dają gwarancji. Mechanik też chyba nie był na tyle głupi żeby sprawdzać czy się silnik rozbiegnie czy nie. Więc obstawiam że olej poszedł w wydech. A skoro dpfa ni ma to teraz się smaży pewnie...
Nie przejmuj sie odrobina oleju. Tak ma byc dzieki ekolorzystom. Silnik odsysa opary oleju ze skrzyni korbowej. Gorace pary zasysane do zimnego dolotu skraplaja sie i stad obecnosc oleju.
Witam. Będę musiał się zabrać za czyszczenie dolotu (nikt chyba wcześniej tego nie robił). Poprzedni właściciel regenerował turbo, przy okazji zaślepiono EGR i wyłączono programowo. Silnik nie miał mocy i na stół poszły pompa i wtryski. Po wymianie końcówek EGR został przywrócony do stanu pierwotnego. Chciałbym wyczyścić dolot, klapy wirowe, EGR i...
A widział jeden z drugim, kiedy w takim czy podobnym dieslu suchy dolot bez oleju? Nie widział, bo takich nie ma, zawsze coś puszcza i to nawet nowa pokrywa. Też mu wymienili EGR na nowy i powiedzieli że ten typ tak ma. Ale robota przyjemna bo przy okazji wymyli mu chłopaki silnik na błysk. Jak zassał olej z intercoolera to właściciel po wyjęciu kluczyka...
Tymczasem zbadałem czujnik IAT i jest sprawny. Pojeździłem trochę po mieście i temp. dolotu spadała w czasie jazdy z postojowych 26 st C do 23 - 24 st C, a po zdjęciu nogi z gazu nawet do 21 st C. Korekty krótkoterminowe trzymały się na blisko 25 %, ale w tym czasie silnik trzymał 2 k rpm, gdy spadał do normalnych wolnych obrotów korekty też spadały...
Brak jakiejkolwiek nawet bardzo małej możliwości żeby tam wydobywało ci się powietrze nawet jak się zagrzeje ponieważ jest to otwór ssący i tam jest podciśnienie a nie nadciśnienie. Jedyne nadciśnienie które się tam pojawia to po zatrzymaniu sprężarki i masz podnoszący się poziom oleju i tylko wtedy jak masz zużytą sprężynę powrotną. A teraz weź swojego...
https://filmy.elektroda.pl/54_1760873470... https://filmy.elektroda.pl/79_1760873188... AI: Czy sprawdzałeś szczelność dolotu oraz układu wydechowego pod kątem nieszczelności (np. fałszywe powietrze, nieszczelność kolektora)? Jeśli tak, to w jaki sposób i z jakim rezultatem? Dolot jest szczelny, nie słychać żadnego syczenia. Sprawdziłem wizualnie...
(at)partyzancik A nie lepiej kupić oryginalny gaźnik z Pocketa ? Chyba że chcesz by silnik pracował w innej pozycji. Przerabianie dolotu to raz a jest jeszcze coś takiego jak sterowanie podciśnieniem w kosach ten taki kanał sterujący membraną w gaźniku, w Pockecie jest zasilanie bezpośrednio do skrzyni korbowej i zaworek organkowy. Także trochę zabawy...
A sprawdzałeś czy przypadkiem klapka gasząca w kolektorze nie została zablokowana w pozycji zamkniętej ? bo normalnie ona ma być otwarta i tylko po wył zapłonu dostaje sygnał na elektrozawór i na kilka sekund ją zamyka więc silnik gaśnie potem podciśnienia zanika i klapka gasząca ma się otworzyć ale czy ona się otwiera to ty musisz sprawdzić , to widać...
Witam. Mam problem z Vito w639 2.2 111 2007r Auto podczas jazdy się rozbiegało, przyczyną był zapchany DPF i wysoki stan oleju. Na szczęście udało się go szybko zadusić. Vito wróciło na lawecie, zmieniłem olej wyczyściłem cały dolot jak również intercooler z oleju... Teraz nie chce odpalić, błędów brak, jeżeli odpalę go na plaka silnik od razu wkręca...
Nie wiem jeszcze jak na tym forum odpowiada się wielu osobom na raz w jednej wiadomości więc zapiszę to po swojemu. Jeszcze przed tym chcę napisać, że bardzo mnie cieszy odzew tak wielu osób i wasze zainteresowanie moim tematem. Tutaj można obejrzeć sobie moje początki w tej tematyce https://forum.modelarstwo.info/threads/m...
No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik Miałem takie podejrzenie i właśnie po VIN chciałem sprawdzić :-D problem braku regulacji wolnych obrotów nadal nie rozwiązany.... Zakładając, że od strony elektryki, mechaniki i układu paliwowego jest wszytko sprawdzone i sprawne, pozostaje jedna sekcja - dolot i układy...
Przy sprawdzaniu szczelności dolotu możesz mu na odpalonym prysnąć dezodorantem po wtryskach i zobaczyć czy mu obroty nie skoczą. Może po tylu latach oringi na wtryskach sparciały.
Przywieźli mi kiedyś na lawecie Audi A3 diesel, po zgaszeniu już nie zapalił, rozrusznik kręcił jak szalony, bez kompresji w silniku, więc pierwsze podejrzenie padło na rozrząd. zacząłem rozbierać dolot od intercollera do kolektora żeby dostać się do rozrządu, patrzę a tu zablokowana w pozycji zamkniętej klapa gasząca. Wyczyszczenie dolotu i samochód...
Prawdopodobnie Filtr powietrza stawia za duży opór. Niektóre sportowe filtry (nawet stożkowe) mogą przytłumić przepływ powietrza, zwłaszcza jeśli są zabrudzone, tanie, lub źle dobrane. propozycja: Przetestuj inny filtr (lub nawet siateczkę ochronną). Wyczyść filtr (jeśli to filtr olejowy lub gąbkowy) Przedmuchaj sprężonym powietrzem. Sprawdź, czy nie...
Witam szanowne grono. Mam problem w Diagnostyce Peugeota 207 1.4 8V 75km z 2008r. Autko od 3 lat w rodzinie i zostało ono kupione z problemem z szarpaniem silnika na zimnym rozgrzewającym się silniku. Po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni i dalej podczas jazdy silnik pracuje prawidłowo. W zimę efekt jest dużo gorszy. Poniżej przedstawiam swoje dotychczasowe...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam. Widzę, że nie czytałeś tego co pisałem wyżej. Zakładając że to jest prawda, że ten wynalazek ma działać. ( wg mojej skromnej osoby to nie ma prawa działać, ale nie jestem profesorem i mogę się mylić). Przyznam, że nigdy nie czytałem o tym wynalazku, wiec to co napiszę poniżej może nie być dla ciebie pomocne. Nie wiem czy podanie pary wodnej do...
Dzwoniłem, panowie, do znajomego od przeróbek/modyfikacji aut (mapy itp. itd.) (wczoraj zajarzyłem, że mam nr do niego 🤭). Wytłumaczył mi wstępnie, że przy wersjach 2.0 TSI GTI oraz innych samochodach adaptacja przepływomierza jest wskazana (w niektórych przypadkach sam się zaadoptuje, a w niektórych trzeba się w mapie pobawić, lecz o co dokładnie chodzi...
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Witajcie wszyscy. Potrzebuje pomocy z samochodem... W swojej Maździe CX-7 2.3 benzyna remontowałem głowicę (pogięte zawory dolotowe). Wszystko ściągnięte, głowica oddana do profesjonalnego serwisu. Była splanowana, wymienione zawory dolotowe oraz wszystkie uszczelniacze i były ustawione luzy na zaworach. Silnik miał mi to robić pewien ogarnięty typ...
Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Witam, Mam problem z Jeepem Grand Cherokee WJ z 2000 roku, silnik 3.1 TD, skrzynia automatyczna 44RE. Problem występuje przy temperaturach poniżej około 8–10°C. Silnik po nocy kręci rozrusznik, lekko załapuje, ale nie może odpalić. Przy temperaturach w okolicy 0°C i niższych w ogóle nie odpala. W cieplejsze dni, szczególnie latem, problem nie występuje...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Witam. No wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy. No było syfu co nie miara ale jest problem bo w układzie dolotu jest masa oleju z silnika. A nie dawno wymieniałem odmę. Co może być przyczyną. No silnik odpaliłem ale dalej wchodził na wysokie obroty. Ale po paru próbach się uspokoił.
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z bmw E90 328i 2007 silnik to ponoć n52n wdg vin z carsu 300tkm przebieg, mam problem odnośnie falujących obrotów ciągle faluje lub gaśnie na biegu jałowym (podczas jazdy idealnie wszystko po za marchewami z wydechu) rzeczy które zostały już zrobione w ostatnim czasie to- Rozrząd Kpl swiec Kpl cewek Założony nowy...
https://obrazki.elektroda.pl/7167321900_... Tak to wygląda pod maską? Poruszaj chwytakiem powietrza i oceń czy ma luzy. Jeśli tak to zdemontuj całą część dolotu powietrza z chwytakiem od pasa przedniego do puszki filtra powietrza i zrób jazdę testową. Tak, właśnie taki silnik ,powiem szczerze że juz sie za to brałem ruszałem tym chwytakiem,...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Kontrola ssania, no i serwis -szczelność dolotu powietrza, stan świecy, kabla WN i fajki oraz zmiana stacji paliw.
Spoko-nie ruszaj tego-to juz stare auto-ma prawo To Hit co piszesz. Ale jakoś dziesiątki tysięcy innych starych TDI jeżdżą po drogach i tak nie dymią , jak to możliwe ? Dodano po 6 Pytanie czy to nie wypalają się resztki oleju z dolotu , bo stare turbo pewnie puszczało olej ? Silnik dymi na zimnym po odpaleniu , i potem przestaje czy cały czas???
Przy chłodnym silniku, wchodził na obroty 400obr/minutę, ale zapalić nie chciał. Dopiero po wduszaniu pedału gazu odpalił. Tematu na benzynie w ogóle nie ma, cały czas auto mi chodzi i odpala na benzynie. Zaczynam się gubić. Ja to odbieram tak, że do tych 400 obr/min rozrusznik rozpędza silnik i przy tych obrotach silnik nie chce zaskoczyć, zaskakuje...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Super, dzięki, tak chcę zmodernizować bo silnik jest pochylony 30-40% (swap 1.9 TDI do vw t3) i z odmy pluje mi olejem do dolotu - zanim zabiorę się za remont silnika to chcę zobaczyć czy ten separator ograniczy mgłę olejową. Wszystko już znalazłem oprócz 028 103 509 (ten łącznik z grzybkiem - zaworkiem odmy), ma może ktoś na zbyciu?
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Witam może ktoś mi pomoże bo już tracę zmysły przez to cholerstwo. Pacjent to polonez caro 1.6GLI. Zaczęło się od niewinnego wypadania zapłony w okolicach 3k obrotów głównie na zimnym. Później było tylko gorzej. Pewnego dnia tak tragicznie było że aż zgasł w trakcie jazdy i to do tego stopnia że nie dało się ruszyć po odpaleniu bo od razu zdychał. Jedyne...
Witam, dziękuję że zajrzałeś do mojego tematu. Mam problem z w/w autem którego nie umiem rozwiązać. Pacjent to Seat Leon z 2002r., z silnikiem 1.9TDI 110 koni, kod silnika ASV, Ogólnie z autem nie ma problemów - pali w normie, odpala "na widok kluczyka", nie kopci. Jest jednak strasznie słabe, jeździ prawie jak wolnossak - nie ma tego charakterystycznego...
Teraz pomyślałem że nieszczelność EGR to głupi pomysł, bo raczej wyrzucałby spaliny do dolotu i silnik by się dusił. Nie wiem jaka jest konstrukcja zaworu, ale można przyjąć taką sytuację, że zawór puszczałby powietrze jednokierunkowo w stronę wydechu. Zależy od tego w którą stronę otwiera się grzybek zaworu. Czy w tym silniku nie ma układu powietrza...
Dobrym wynalazkiem było by użycie projektu silnika napędu umieszczonego w feldze koła. Lecz to są prototypy. Nie wiem czemu każdy sobie jaja z takiego tematu robi. Silnik który wysłałem wyżej służy do instalacji do dolotu w celu imitacji turbiny 😂
Witam. Mam problem z Passatem 3.2 fsi bez LPG. Podczas przyspieszania szarpie tak samo po nocy gdy rano się odpali silnik pracuje nierówno. Nowa pompa wysokiego ciśnienia + wszystkie czujniki tak samo też pompa w zbiorniku. Ciśnienie paliwa w porządku a problem cały czas jest. Pali się oczywiście kontrolka silnika a komputer pokazuje błąd układu dolotowego....
Sam filtr nic nie zmieni, a zmiana całego dolotu może wręcz negatywnie wpłynąć.
Witam, Polo 9n3 1.4 16v silnik BKY (montowany tez w A2, Fabii i Ibizie), ale pytanie jest dość ogólne. Kilka miesięcy temu zablokowałem na stałe klapkę regulującą źródło powietrza przy dolocie, tak żeby do dolotu nie wpadało ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego - jest tylko dolot z zewnątrz, bo termostat który tam był nie działał prawidłowo i...
A może przyczyna jest bardziej błaha, po prostu masz gdzieś nieszczelności w dolocie. Sprawdzałeś autostartem? Jak się silnik nagrzeje to elementy dolotu się rozszerzają i ciągnie lewe powietrze, poza tym sprawdź czujnik temperatury.
Jeżeli masz dobre auto to musisz zajrzeć do instrukcji obsługi i zobaczyć co tam na ten temat napisali. Na mur jest podane: lepkość i specyfikacja Sprawą drugorzędną jest kto ten olej produkuje, parametry mają się zgadzać i koniec Nigdy przedtem nie byłem tak dociekliwy bo nigdy wcześniej nie miałem takiego ciekawego silnika. Chodzi o silnik benzynowy...
poza tematem to automatów nie wolno holować bo sie spali skrzynia. Co do mojego problemu to udało mi sie wymienić BCM a problem nie znikł dalej odpala na 2 sek a mam również kluczyk od tego BCM. Jeżeli immo jest jest aktywne to powinien wydobywać się alarm i świecić się kontrolka set alarm, a u mnie nic na tym drugim BCM od samego włozenia . Zamieniłem...
To teraz pozostaje sprawdzić, czy po zakręceniu kranika paliwa i wywietrzeniu mieszanki paliwowej z cylindra uda się uruchomić silnik za pomocą samostartu/plaka podanego do dolotu powietrza.
Cześć Kręci się w dobrą stronę? (czasami na wirniku jest strzałka). Jeżeli strzałki nie ma, można prawidłowość kierunku obrotów ocenić na podstawie kształtu kanału wylotowego. Jest to ważne, bo na rynku jest dostępnych wiele elementów z aut z kierownicą "po niewłaściwej stronie" i w takim wypadku dmuchawa może być lustrzanym odbiciem i mieć w związku...
Dlaczego pracę diesla reguluje się tylko poprzez dawkę paliwa, a silnik benzynowy przez dawkę paliwa i powietrza?
temperatury dolotu polerowanie dolotu regulator dolotu
oporność głośnik galant podłączenie schemat podłączyć hormann
ranking pralek uszkodzone wałki rozrzadu
Uzwojenia transformatora zig-zag: jak są nawijane? Gwint wylewki baterii wannowej - standardy i pomiary