przewody na 100% są sprawne.
Jak duży/mocny silnik jest w planach? Budowa takiego sprzętu to system naczyń połączonych. Mały silnik-duża pompa = duża prędkość ale mały nacisk. Duży silnik- mała pompa = mała prędkość duży nacisk. Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie pompy 2-sekcyjnej jak to ma miejsce w komercyjnych łuparkach w USA. Sam zbudowałem taką łuparkę po dość długim...
Rama wytrzyma tak duży silnik? uchwyty? zmieści się? - koła wytrzymają większy moment/prędkość ??? Nie wiem, ja bym się bał jeździć z tak zwiększonym silnikiem. Sam wymieniłem głowicę swojego romecika z 50cc na 75cc i jestem zadowolony. Porównałem sąsiada Rometa 125cc z moim i widać różnice w ramie - jest mocniejsza.
Witam, Najprostszy schemat poniżej bez żadnych zabezpieczeń. W zależności od mocy silnika musisz wziąć pod uwagę prąd jaki powstanie przy nawrocie w przypadku gdy silnik obraca się z dużą prędkością. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/4875832100_1... [/img]
Kompresja 7,5bar. Trochę mało. Powinno być pomiędzy 9,5 - 10. Może masz za dużą szczelinę. Powinna być pomiędzy 0,9 a 1,2mm. Silnik słaby. TS250 ma większą prędkość max.
Jeden z tranzystorów od sterowania silnikiem może być uszkodzony. Ewentualnie przegrzane uzwojenie silnika.
Domyślam się, że to jest ten silnik: http://www.aspa.pl/silniki/zse/index.php... Silnik komutatorowy, więc falownik odpada. Prędkość silnika można regulować zmniejszając napięcie, np. autotransformatorem laboratoryjnym, ale koszt będzie duży. Na stronach producenta znajduje się regulator dedykowany do tego silnika: http://www.aspa.pl/silniki/zse/index.php...
Gdzieś wyczytałem, że ciśnienie w cylindrach w czasie cyklu pracy osiąga 400atmosfer, Ktoś Ci bajek naopowiadał. Dla zabawy jak najbardziej można. Obawiałem się, że chciałeś robić rewolucję na rynku silników elektrycznych.
Witam. Sprawdziłbym rozrusznik oraz stan akumulatora. Te silniki muszą mieć dużą prędkość rozruchową(sprawny rozrusznik) żeby odpaliły. Jeśli ciśnienie paliwa w rampie podczas rozruchu nie przekracza wartości zadanej przez sterownik to silnik nie odpali. Jeśli dobrze pamiętam to musi byc minimum 220bar.
Witam! Problem jak mniemam występuje podczas pracy silnika na luzie podczas jazdy z dużą prędkością,co ewidentnie wskazuje na zasysanie falszywego powietrza.Najlepsza metoda na sprawdzenie to ostroznie popsikać np WD-40 okolice przewodów podciśnienia i ich złącze nasłuchując reakcji silnika,który po zaciągnięciu wraz z powietrzem preparatu zmieni obroty.Twój...
https://obrazki.elektroda.pl/1167169900_... Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress: 107,95 zł | 220 V, 26 W 63KTYZ Silnik synchroniczny AC Biomass Pellet Heating Stove Discharger Duży moment obrotowy Micro Low Speed Motor https://a.aliexpress.com/_EzA9mMo Mam problem z przekładnią do piecyka na pellet. Kupiłem piecyk z uszkodzonym...
[quote="opamp"]Powiem ci tylko tyle 2,5 ty zł kosztuje chiński silnik 50Nm.[/quot być może. mi chodzi o zastosowanie możliwie małego silnika nawet z dużą prędkością ale żeby zastosować przekłądnię
Jak duży to silnik,parametry?
gdzie znajdę cos takiego a moze ma ktoś cos takiego na zbyciu alledrogo i gogiel mnie zawiodły... nawet nie wiem gdzie moge cos takiego trafić silnik ma obracać wirnik aluminiowy z dużą prędkością
E 08 -problem z silnikiem (tachogenerator). Czy po nabraniu wody silnik startuje z dużą prędkością?
Myślałem, że będzie trzeba w puszce robić mostki, ale podłączyłem najpierw drugą prędkość i o dziwo ruszył. Potem podłączyłem pierwszy bieg i też ruszył z dużą prędkością. Czy te próby były już z dołączonym przełącznikiem, czy tylko samo zasilanie dołączane bez przełącznika?
Nie masz telefonu (z aparatem) aby zrobić zdjęcie? Ewidentnie masz błąd. Regulator napięcia nie daje niższego niż 1,2V na wyjściu. Mam zasilacza warsztatowy od bodajże 20 lat na takim i wiem coś o tym. Skoro masz niższe, to jest źle. Trudno cokolwiek jeszcze podpowiedzieć. Inna opcja, ze silnik pobiera więcej prądu niż daje regulator i wtedy działa...
Jeśli się nie sprawdza, to oznacza, że silnik ma za dużą prędkość lub/i tarcza ma za dużą bezwładność. To jest hamowanie na zwarciu silnika i nie ma już nic skuteczniejszego i prostego . Jest jeszcze hamowanie przeciwprądem , ale nie jest to proste w wykonaniu.
P=M x n. Moc P w W, moment obrotowy M w Nm, prędkość obrotowa w rad/s. Prędkość obrotowa zero = moc zero. Silnik DC z zatrzymanym wałkiem będzie pobierał bardzo duży prąd ograniczony tylko rezystancją uzwojeń, na pewno wiele większą niż znamionowy.
Zależność jest prosta, im "dłuższe" przełożenia skrzyni biegów, tym potrzeba większego momentu na wale, aby uzyskać takie samo przyspieszenie. Diesle mają wąski zakres obrotów silnika, więc muszą mieć "dłuższe" przełożenia, czyli niewielka zmiana obrotów silnika powoduje relatywnie dużą zmianę prędkości samochodu. Jak spada moment na silniku, to spada...
(at)GruX: moim zdaniem w pojeździe o masie 180kg skręcanie jak czołg jest _głupie_. No chyba, że ktoś nie lubi swojej podłogi i jest przygotowany na częste wymiany gąsienic. Szczególnie, że jeśli na gąsienicach będzie ogumienie, to błyskawicznie zostanie starte/zerwane. 2 koła sa o wiele lepszym rozwiązaniem, rozstaw najlepiej dość szeroki (aby miał...
Może komora termostatu ma wine termostat jak zimny dobrze nie zamyka przepływu wody, uszkodzona uszczelka termostatu i wrzery w gnieździe gdzie przychodzi uszczelka termostatu. Może wymieniłeś termostat na newłaściwy, z innym parametrem cieplym. Można sprawdzić czy termostat zamyka. Zapal auto i niech chodzi do momętu kiedy wskazówka termometru na desce...
Witam. wymyśliłem coś takiego: Przykładowo 2 transformatory zainstalowane na obrotowym wale napędzanym silnikiem elektrycznym z dużą prędkością obrotową, uzwojenia z transformatorów podłączone przez szczotki do komutatora podobnego jak w alternatorze. Jakie będzie przesunięcie fazowe prądu wyindukowanego w wirujących transformatorach wraz ze wzrostem...
Silniki krokowe w drukarkach, też dobrze by było jakby miały enkodery aby móc wykrywać gubienie kroków przy nadspodziewanym obciążeniu. Do silników krokowych jeszcze dochodzą tłumiki drgań i/lub koła zamachowe wyrównujące ich krokową pracę. Silniki dc z przekładnią kręcąc się z dużą prędkością nie mają tego problemu. Co najwyżej drgania od źle wykonanej...
Na pierwszy rzut oka razi lichy przełącznik kierunku obrotów. On może ograniczać prąd wyjściowy regulatora. Sprawdź czy przełącznik jest dołączany wprost do silnika. Żeby silnik miał duży moment rozruchowy powinien być sterowany regulatorem, który odbiera sygnał o prędkości obrotowej silnika. Ten ze zdjęć tego nie robi.
Pralka jak w temacie.. Po nastawieniu programu wszystko wykonuje normalnie do momentu obrotu silnika. Silnik startuje z dużą prędkością i przerywa, wyświetlając błąd silnika. Sprawdziłem prądniczkę tacho, -jest o.k., magnes jest też sztywno umocowany. Przewody z prądniczki do modułu są w porządku, triak BTB15 - sprawny. Czy coś jeszcze powinienem sprawdzić...
Właśnie znalazłem w necie odpowiedź: "W przypadku spreżarek spiralnych, zastosowanie przetwornic częstotliwości jest mocno ograniczone. Wynika to głównie z dwóch powodów. Sprężarka spiralna, z uwagi na swoją konstrukcję wewnetrzną nie posiada pompy olejowej. Olej rozprowadzany jest do elementów współpracujących poprzez wydrążone wewnątrz wału kanały,...
Zacząć trzeba od doboru silnika hydraulicznego. Dla obrotow 150/min pewnie najlepszą opcją byłby silnik gerotorowy lub ewentualnie jakis zebaty. (powinny byc stosunkowo tanie) Mamy kilka typów silników ale do glebogryzarki najbardziej odpowiednie będą silniki gerotorowe: - nisko i średnioobrotowe - stosowane do napędów jazdy, napędów urządzeń roboczych...
Oczywiście wysokie obroty i dużą moc można przełożyć na dobre przyspieszenie. Ale im to przełożenie jest większe, tym więcej muszą się zmienić obroty silnika, by o tyle samo zmieniła się prędkość pojazdu. Dlatego tak pożądana jest dostępność dużego momentu obrotowego w dolnych partiach prędkości obrotowych silnika. Wtedy przełożenie może być relatywnie...
Bo zwalnia się z automatu prędkość gdy będzie zapotrzebowanie na duży moment. W dużym uproszczeniu prędkość /silników,siłowników/ zależy od wydajności pompy/pomp/ a ta zależy od obrotów silnika napędzającego pompę.Moment obrotowy zależy od ciśnienia oleju w układzie.Przy wzroście oporów/moment obrotowy/ ciśnienie też wzrośnie wtedy może zadziałać zawór...
W tym przypadku Nie powinieneś mieć problemu uzyskać maksymalny moment dla zmniejszonego napięcia i prędkości obr. Ale Na 100% może potwierdzić to producent silnika. Generalnie czym większa prędkość (krótszy czas przełączania) tym potrzebne większe napięcie aby utrzymać ten sam moment, inaczej moment będzie malał, poprostu nieugięte prawa fizyki.
Dlatego , że silniki szczotkowe szybciej się zużywają , mają dużą zależność prędkości obrotowej od obciążenia , są to zwykle silniki wysokoobrotowe.
Oj z tym potencjometrem to nie będzie takie proste... Jeśli to silniki DC to może wystąpić problem z prędkością obrotową (nigdy nie jest identyczna we wszystkich silnikach) to po pierwsze. Po drugie ciężko będzie zrobić sterownik prędkości do tak dużych prądów.Jeśli jednak przebrniesz przez sterownik to przydał by się układ miękkiego startu(silniki...
Przez ta ikonke komputer informuje nas o błedzie pod tym adrsem możesz odczytać błąd. http://asterka.2max.pl/aldl.html
Witam. Silnik od pralki Polar, wyprowadzone jest pięć przewodów, do tego w zestawie był duży kondensator, jak go podłaczyć ?? Silnik ma dwie prędkości, jak sprawdzić, jak zmierzyć co do czego. No i jak to podłączyć by coś nie spalić ???????
Próbowałem odpalić silnik w trybie skalarnym ale nie bardzo chce to chodzić, lekko się kręci na niskiej prędkości ale pobiera duży prąd. Zdjęcia silnika: W trybie skalarnym taki silnik nie będzie Ci pracował. Tam jest tylko utrzymywane stały stosunek U/f. Falownik nawet nie estymuje położenia magnesów na wale czy też położenie samego wału, które jest...
Układ kontroli emisji spalin składa się z gaźnika z wbudowanym elektrozaworem odcinającym dopływ paliwa, wyłącznika sygnalizującego zamknięcie przepustnicy, modułu CUT-OFF oraz katalizatora wbudowanego w tłumik wydechu. Zadaniem modułu CUT-OFF jest sterowanie elektrozaworem wbudowanym w gaźnik. Moduł otrzymuje informację o prędkości obrotowej silnika...
Z czym masz problem? Nie steruje uzwojeniami? Nie widzi prędkości silnika? Silnik gdy jest podłączony do sterownika ma duży opór przy kręceniu go ręką?
Dzień dobry, pod jakim hasłem w Internecie powinienem szukać silniczków które przy małych rozmiarach (około 2x2 lub 2.5x2.5 cm) dają moment obrotowy wystarczający do tego by powoli obracać element który ma małą, ale jednak "jakąś masę"? Zamówiłem miniaturowe silniczki które bez obciążenia bądź ze znikomym, poruszają się z bardzo dużą prędkością obrotową,...
(at)Madrik Widziałem kiedyś filmik o takich sprytnych konstrukcjach combo i dajesz dobry trop. Z tego co pamiętam, to np. w jednej konstrukcji ktoś dodał 5 silnik poziomy, by zredukować przechył konieczny w quadcopterach do szybkiego lotu poziomego i to już dawało jakieś oszczędności, bo dron wisiał poziomo, a dodatkowy silnik nadawał dużą prędkość...
"Normalny" napęd, bez żadnych central, odbiorników wewnątrz z mechanicznie ustawianymi wyłącznikami krańcowymi. Przystosowany do wałka Fi 40mm, czyli najlepszy do przeróbki rolety ręcznej (taśma/sznur/sprężyna) na elektryczną (nie wymaga wymiany wałka). Jego zaletą jest niewielka długość (do wąskiej rolety). Wg mnie niezły ale do małej i niskiej rolety...
Czyli tak na prawdę silnik od strony momentu obciążenia jest zasilany z sieci sztywnej przez przetwornicę? Rozumiem, że w przypadku zatrzymania silnika badanego ta przetwornica utrzymuje napięcie zerowe a wraz ze zwiększaniem prędkości to napięcie rośnie żeby utrzymać stały moment czy też jakoś inaczej? Chciałbym jakoś sobie wyobrazić sterowanie hamowaniem....
A tu zapewne za coś one odpowiadają,bez powodu ich nie montowano Z czujnikami silnik może pracować na małych prędkościach obrotowych i duży moment. Owszem są BLDC bez czujników ale to raczej tam gdzie nie są wymagane małe prędkości.
Dziękuję za propozycję. Mam taki silnik, ale to nie to samo. Oryginał miał stojan z uzwojeniem, a ten proponowany (ASM 22-6) posiada stojan z magnesem trwałym, co zwiększa opory rozruchu i w maszynie z tym silnikiem brakuje wolnych obrotów. Dla mojej żony jest to problem. Nie wszystko można przeszyć z dużą prędkością.
Gratuluje prostoty. Na nmosie pewnie byłoby nawet wygodniej. Ale z tymi małymi silniczkami jest kłopot - najpierw nie chcą ruszyć do pewnego napięcia, potem nagle ruszają z dużą prędkością, dlatego PWM.
Masz złą relację rampy do prędkości. Nie musisz tyle siedzieć przy napędzie. Zrób program na pracę cykliczną i przetestujesz znacznie szybciej. Musisz albo zmniejszyć prędkość albo zwiększyć czas rozpędu. Może jeszcze masz problem z mechaniką która stawia zbyt duży opór.
Co może być przyczyną dużo szybszej pracy takiego silnika? Nie ma fizycznej możliwości by silnik asynchroniczny przyspieszył ponad prędkość wirowania pola magnetycznego.
No właśnie taki 5,5 kW by pasował żeby to się nie dusiło. Zwłaszcza przy 2880. Piła ma znaczne obroty, stosuje się malutką średnicę koła pasowego na wałku, na silniku dużą, aby były wysokie. Stosują i takie i takie silniki, nie ma jakichś restrykcji co do obrotów, więc możesz bez obaw 2800. ps: wyczytałem, ze prędkość obwodowa powinna zawierać sie w...
My mamy taki na zakładzie ale jest sterowany poprzez stos oporowy i za bardzo nie wiem jak taki silnik uruchomić na krótko Dodano po 22 Wykonałem układ według schematu z zdjęcia . Gdy załączę 1 bieg czyli cewka A1 i A2 silnik rusza z dużą prędkością i opornik bardzo się grzeje . Gdy załączę 2 bieg czyli na stojan podaje napięcie 80 V silnik staje w...
Pkt 4 jest bzdurą. Jak czytać prędkość z silnika prądu stałego ? Norma nic nie pisze jaki silnik. Normalne jest że silnik przy rozruchu pobiera duży prąd, który maleje przy wzroście prędkości, więc taka regulacja jest zbędna, jest inna /intensywność wspomagania/ i z tym jest powiązana wartość prądu.
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
1.2 Hp = ok 0.8 kw. Polecam falownik LS IG5A 008, jeśli masz zasilanie trójfazowe, jeśli jednofazowe to IC5, Tylko wtedy przełącz silnik w trójkąt. Dobrze jest ustawić pracę wektorową w falowniku, duży moment na niskich obrotach, lecz czasem potrzebny zewnętrzny wentylator do chłodzenia silnika (niskie obroty własnego wentylatora w silniku). Dobrze...
Silniki te mają dużą moc, ale przy dużej prędkości obrotowej. Ten drugi silnik ma 1350 RPM/V, co jak rozumiem generuje moc 180W ale przy napięci 11,1 co daje 1350*11,1 = 14985rpm Patrzyłem kiedyś na wykres zależności momentu obrotowego od rpm, i był on niewystarczający, przy małych (np. 1000rpm) obrotach. Innymi słowy potrzebny jest nieco inny silnik...
Przewijanie startuje z pełną prędkością, by po chwili zwolnić prawie do zera. Wygląda, jakby magnetowid zmienił bieg i od tego momentu jest wolno. Zdarza się to na wielu kasetach, kiedy nawiniętej taśmy jest już dużo. Kiedy się to nie zdarza, to wtedy widać, że nie zmienia biegu. Nie wydaje mi się, żeby to był problem braku smarowania, silnika czy kasety,...
Odtwarzanie nie jest przyspieszone ale magnetofon odtwarza z pełną prędkością, tak jakby przewijał. Mechanizm składa się z 2 silników, podczas włączania magnetofonu słychać jak jeden z tych silników pracuje ze zbyt dużą prędkością, słychać tak jakby "wył". Podczas dociskania rolki nic się nie dzieje ale podczas odciągania rolki od taśmy obroty spadają.
Jest jeszcze układ "zabezpieczający" przed zwarciem międzyfazowym uniemożliwiający ( w teorii) załączenie dwóch styczników na raz. Styki pomocnicze styczników odpowiednio połączone stanowią blokadę elektryczną. W ten układ wpięte są też styki pomocnicze bezpiecznika i termika. Brak blokady mechanicznej i zwłoki czasowej potrzebnej na pewne rozłączenie...
Ufff, z czterema nogami ? Pies to czy kot, a może owca ? :D Sprawdzić napięcie pomiędzy (-) tego mostka (cztery nogi), jego (+), a następnie ten duży rezystor ceramiczny, a raczej napięcie na nim przed i po. Wszystko względem (-) mostka prostowniczego.
Wiem kolego Andrzej,miałem takie sytuacje jak opisujesz nie raz to było jeszcze jak jeździłem na większej zębatce .nauczyło mnie to jeździć w miarę wolno po mieście i na tego typu drogach.Masz racje kierowcy widząc zwykły rower nie są w stanie przewidzieć ze jest on wyposażony w silnik i leci z tak dużą prędkością, to chyba każdy posiadacz takiego roweru...
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
ACIM ma i moment przy sterowaniu V/f (zablokowane V/f na kilkanaście ms, czyli porządne forsowanie przy rozruchu), bo sam sprawdzałem. Wydaje się jednak mniejszy niż przy jakiejś większej prędkości. Oczywiście, że i przy sterowaniu skalarnym U/f moment przy zablokowanym wale będzie generowany. Jednak, ciężko jest określić jaka jest jego wartość. Można...
Fizyka/mechanika Energia = 300kg*9,81m?s^2*1,5m=4414,5J Potrzebna moc = Energia/czas = 4414,5/90 = 49,5W Masz wiec zapas całkiem duży. Dalej sama wyciągarka - obroty silnika, przekładnia, średnica bębna na linę - masz już coś? Kluczowe będzie przejście z prędkości obrotowej na liniową i w sumie to Twój kłopot. Który to rok?
przekładnia planetarna, której za chiny nie jestem w stanie określić przełożenia, wygląda to tak jak w załączniku. Mnie to nie wygląda na reduktor tylko na łożyskowanie odciążające wał silnika. Ten duży hydromotor, pożera bardzo dużo oleju, przez co jestem w stanie "rozkręcić" go do obrotów ok. 50-55 obr/min Pompa 16 cm3, silnik nominalnie 3000rpm,...
Dużą część budżetu pochłoną magnesy. Pytanie w jakie nominalne prędkości obrotowe celujesz (przewidujesz przekładnie podbijającą obroty ?)
Prędkość jest ograniczona mocą silnika.
Jeśli chodzi o silniki to łączymy za pomocą wył. gwiazda /trójkąt przy mocach powyżej 4KW(gdyż dopiero te silniki pobierają na tyle duży prąd przy rozruchu że musimy go obniżać). Ale i tak nie przy wszystkich silnikach stosujemy wył. gwiazda trójkąt gdyż tracimy przy gwieździe na mocy i nie jest to wskazane. Są także silniki nawinięte w gwiazdę i nie...
Witam. Panowie poszukuje schematu obwodu, który wysteruje silnikiem krokowym 3-fazowym. Chciałbym aby cały czas się obracał i to z dużą prędkością. Silnik krokowy jest wzięty z dysku twardego który napędzał talerze więc raczej jest wysoko obrotów. Regulacja obrotów jest zbędna. Mam do dyspozycji: -zasilanie 12V i 5V -Silnik krokowy 3fazowy. Z góry dziękuje...
Panowie, kiedy skończycie wypisywać te swoje mądrości będace w rzeczywistości bzdurami ? (at)mickiewicz13 Napisałem ci wyraźnie co i jak, tym bardziej że z tymi silnikami mam do czynienia na codzień. Chinczycy wstawiają je do napędow automatyki w różnych maszynach, w AGD itp. Zaletą tych silników jest możliwość precyzyjnej regulacji obrotów z PWM i...
Skoro oryginalny sterownik działa tylko w cyklu stop-lewo-stop-prawo, to można dodać prosty układ z regulatorem PWM który na podstawie sygnałów sterujących działałby tak; stop-lewo-płynne rozpędzanie-płynne hamowanie-stop-prawo-płynne rozpędzanie-płynne hamowanie-stop. Ograniczyłoby to zużywanie styków przekaźników oraz samej mechaniki napędu, "szarpanie"...
Nóż się obraca z dużą prędkością?
Zwróć uwagę, że żaden silnik nie może kręcić się z dowolnie dużą prędkością obrotową. Po przekroczeniu pewnych obrotów silnik wyraźnie da Ci znak, że ma dosyć .:D Prędkość max. zależy od konstrukcji silnika i trudno podać jakieś konkrety, np. silnik mojej tokarki z powodzeniem radzi sobie do ok. 80Hz.
Jak założysz koło zębate atakujące 20T to uzyskasz dużą prędkość tracąc na przyspieszeniu i momencie obrotowym. Przy 14-16 T większe przyspieszenie i moment obrotowy. Prawidłowo dobrane przełożenie nie powinno powodować grzania się silnika. Silniki z wyższym KV mają mniej mocy. Ja stosuję silniki 2000 - 2200KV koło atakujące 14-16T. Ograniczeniem jest...
Może tak, jaką chcesz uzyskać prędkość bo jeżeli dużą to będą potrzebne ci mocne silniki, jeżeli nie zależy ci na prędkości przesówu to możesz dać słabszy silnik i zastosować przekładnie. Przy dużej przekładni wzrasta siła i dokładność lecz spada prędkość, sztuką jest to aby wszystkie te parametry były w miarę przyzwoite. Oczywiście cena gra tu też...
Tak patrząc w necie to przykładowo Szlifierka taśmowo-talerzowa Holzmann BTS 75-2 ma silnik 2,5kW i prędkość najwyższą 22m/s przy zastosowaniu specjalnych taśm Jakieś inne z dużą prędkością 19m/s to silniki min 1,5kW i ograniczenie pracy do 10minut.
Dzień dobry, Czy jest jakaś możliwość przerobienia hulajnogi Razor e100 aby posiadała regulację obrotów silnika. Manetka gazu albo uruchamia silnik albo przerywa dopływ zasilania do silnika. Problem w tym, że prędkość 18km/h i moment obrotowy jest duży jak dla mojego 8 letniego syna. Nie ma "miękiego" startu, tylko załączanie max. obrotów silnika przy...
Silniki krokowe, aby otrzymać dużą prędkość i moment powinny być zasilane dwunapięciowo, lub impulsowo. Na poczatku daje się duże napięcie, potem dopiero nominalne, jak prąd narośnie do nominalnej wartości. Lub zasilane duzym napięciem i kontrolowane przez komparator sterujacy kluczem PWM. Inaczej silniki będą powolne i słabe.
Taki silnik nie bardzo nadaje się do napędu pojazdu. Ma zbyt dużą prędkość obrotową, musiałbyś zastosować przekładnię o dużym przełożeniu która generowałaby duże straty mocy. Daj sobie z nim spokój.
Odwiedź warsztat.
Tak, frez można swobodnie obracać przy wyłączonej frezarce. Instrukcja dość ogólna, także słabo. Dodam jeszcze, jak głowica, a raczej silniczek jest zimny, to przy zwiększaniu obrotów przez chwilę pokazuje prędkość 20-21 i po kilku sekundach spada 16-17 co jest odczuwalne w obrotach, wygląda jakby silnik za duży opór robił, ale może to zły trop 🤷
do czego ten silnik moment zależy od prędkości obrotowej i mocy
Wtrące swoje: Oprócz Bety i Easy Stara latałem jeszcze klonami Bety: YiSky 1400 i Pioneer R-Planes O ile Yi Sky kupiony był jako nowy, ale w promocji, i ulotnienie go kosztowało jakieś 400PLN, to Pioneer był kupiony jako rozbity a jego ulotnienie w sumie zamknęło się w 200PLN z nowym pakietem. Obecnie trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby stwierdzić czy...
Witam wszystkich chciałbym się poradzić odnośnie napędu robota balansującego. Czy przerobiony serwomechanizm nadałby się do tego celu? Serwa charakteryzują się brakiem luzu i dużym momentem ale mają małą prędkość obrotową. Silniki DC z przekładnią tj ->http://botland.com.pl/silniki-dc-stand...
witam wszystkich potrzebuje zastąpić stary regulator odśrodkowy(stabilizacja obrotów) w robionym agregacie prądotwórczym na bazie silnika fiat126p. w grę wchodzi regulator elektroniczny typu P,jednakrze potrzebuje jakieś parametry dynamiczne tego silnika :model matematyczny(transmitancja),ewentualnie wykres odpowiedzi obrotów na wymuszenie skokowe...
Problem polega na tym silnik przy jezdzie powyzej 130-140 km/h, grzeje sie powyzej 100 stopni.takze w powolnej jezdzie w korkach,latem. Wymienione zostalo sprzeglo wiskozy, termostat i pompa wody, pomysly sie skonczyly, nie ma ubytkow wody ani oleju. Prosze o pomoc.
Silnik w tym pojeździe jest typu DC szeregowy ze szczotkami ,widziałem filmik na YT że to wirnik silnika wywoływał taki efekt czyli duży prąd grzanie się oraz niska prędkość.Sprawdź stan komutatora czy nie jest czarny czy szczotki są ruchome w szczotko trzymaczu .
Witam! Chciał bym zrobić własny model samochodu RC. Wszystko już wiem tylko silnik nie wiem jak dobrać. Na allegro jest duży wybór, tylko dużo jest silników lotniczych. Więc pytam czym się różni silnik lotniczy od zwykłego. Najprościej - zajrzeć do ofert sklepów specjalizujących sie w wyposażeniu do samochodów RC. Zobacz jakie silniki oferują i o jakich...
Spalanie tego silnika mieści się w normie, duży silnik dużo pali, co do ekonomizera, pomyśl, hamujesz silnikiem spalanie spada, prędkość spada spalanie rośnie, proste, bo komputer oblicza spalanie na podstawie czasu wtrysku ( szeroko pojęte obciążenie silnika) oraz prędkości pojazdu.
Witam. Napisałeś że autko jechało pod wiatr, wobec tego powietrze wpadało do filtra z dużą prędkością. Skutkiem tego było zubożenie mieszanki paliwowej i spadek mocy silnika. A że jest to 700 i tej mocy ma niewiele silnik tracił dynamikę. Spróbuj umieścić dolot powietrza do filtra w takim miejscu aby powietrze w zewnątrz nie wpadało do niego bezpośrednio...
Hej! Szukam silnika do ciągłego przesuwania w poziomie niewielkiego ciężaru (w granicach 150-200g) na odcinku ~10cm. Ruch ma być liniowy, ale "po sinusoidzie" (docelowo), czyli przy stałej prędkości rzutowanie pozycji tego ciężaru powinno mieć kształt sinusoidy. Napisałem "docelowo", gdyż nim osiągnięta zostanie oczekiwana prędkość będą odchyły od sinusoidalnego...
Amica Ecotronic 800 PB5580A410 - kod błędu E22 - triac shorting - nie odwirowuje. Wymieniłem szczotki, przeczyściłem komutator, wymieniłem pasek, przedmuchałem powietrzem rurki presostatu, podmieniłem triak (na razie BTA 06 zamiast BTB 12). Łożyska silnika są w porządku - bez luzów i szurania. W momencie rozpoczęcia wirowania, po odpompowaniu wody bęben...
- Wracasz do sterowania dwuprzewodowego i budujesz na przekaźnikach część sterującą klasycznego układu nawrotnego. Tylko jeden problem z +15V z falownika nie można pobrać więcej niż 100mA więc albo znajdziesz bardzo małe przekaźniki albo trzeba będzie dołożyć zewnętrzny zasilacz 24V. Napisz czym dysponujesz. - parametr DEC odpowiada za czas zwalniania...
Zapominasz o 2 ważnych rzeczach - po pierwsze podczas pracy maszyny elektrycznej, prąd uzwojeń wpływa na strumień, a zmiana strumienia wpływa na prąd uzwojeń. Wszystko jest od siebie zależne. Po drugie - w silniku szeregowym nie rozpatrujemy regulacji prędkości obrotowej bo ta zależna jest od wielu czynników, tylko patrzymy na regulację momentu obrotowego....
Może będzie łatwiej jeżeli pokaże sam model. http://obrazki.elektroda.pl/1406133100_1... A być może chodzi o moment rozruchowy, który w silnikach szeregowych jest duży? Chodzi o pokazanie samego rozruchu, ponieważ potem silnik będzie animowany ze stałą prędkością obrotową. Dziękuję i pozdrawiam.
Jeżeli chcesz rozpędzić silnik do prędkości większej, niż znamionowa, po osiągnięciu prędkości znamionowej zasilasz go napięciem znamionowym (zwarty Q6, rozwarty Q5) i zmniejszasz napięcie/prąd wzbudzenia, zwierając impulsowo (PWM) tranzystory Q1 i Q4 (lub Q2 i Q3 dla drugiego kierunku obrotów). Im mniejszy prąd wzbudzenia, tym większa prędkość obrotowa...
Toyoty nie dodają automatycznie "gazu" przy wychyleniu dźwigni funkcji hydraulicznej. Aby zwiększyć prędkość podnoszenia należy dodać "gazu" ręcznie, a raczej nożnie. Przy mniejszych ciężarach poradzi sobie na wolnych obrotach, ale przy większych trzeba wyższych obrotów silnika.
Moze i taniej będzie dołożyć ten czujnik. Choć niekoniecznie, bo jak policzysz do tego łatanie dziur i malowanie ścian to moze się okazać, ze może wyjść drożej. Choć ja bym sugerował wyprowadzenie przewodu kanałem wentylacyjnym o ile wejście na dach nie stanowi zbyt dużego ryzyka. To jest dokładnie jak z jazdą samochodem. Jak jedziesz ze stałą, niezbyt...
Mi zależy na tanim koszcie. Słyszałem że silniki od wycieraczek sporo mogą pociągnąć. A z tymi accu nie kombinowałem bo to jest duży koszt. Nie wiem czy na jakimś szrocie bedą takie silniki. A ogólnie to jaką prędkość bym uzyskał na wycieraczkach jeśli ciężar wyniesie ok 4.5 kg? A ile z accu?
Sprężarki najczęściej mają tzw. zawór upustowy, to znaczy przy załączeniu sprężarka pracuje na luzie, zawór zamyka dopływ powietrza do zbiornika a otwiera na zewnątrz. Po nabraniu przez silnik nominalnej prędkości obrotowej, następuje zamknięcie zaworu wyrzucającego powietrze i otwarcie zaworu do zbiornika. Wynika to że podczas startu jest duży moment...
Bardzo dziwny objawy, instalacja , a właściwie spalanie gazu powoduje większą temperaturę.Proszę sprawdzić na benzynie czy dzieje sie tak samo?, jeśli tak to na próbę wymontować termostat, jeśli nie będzie sie przegrzewał, to jest ewidentnie jego wina. Można po rozgrzaniu zrobić pomiar termometrem elektronicznym / dotykowym /czy cała powierzchnia chłodnicy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Tak, sześcdziesięciotonowy pojazd plus 90 pasażerów z silnikami o łącznej mocy 124 kW musiał być demonem prędkości. Wyobraź sobie silnik od pasata 1,9 TDI w szynobusie. Silnik elektryczny to nie to samo co spalinowy. Raz że mamy przeciążalność (moc chwilowa może być znacznie wyższa), a dwa że mamy zupełni inny wykres momentu obrotowego. W przypadku...
duży prędkość wiatrak sterować silnik duży silnik magnetofon prędkość
wodomierz magnes karta zabezpieczona zapisem sterownik lm339
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Renault Laguna II 1.8 16V - brak reakcji na gaz Najlepszy Launch do diagnostyki samochodów - X431 V+ PRO, PAD VII, CR529