Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym. Odpowiedź do postu #1 Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest to regulacja wolnych obrotów silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. To jest wkręt do regulacji...
Witam Panowie, czy istnieje możliwość (w dość prosty sposób) zmiany obrotów w silniku 3-fazowym typu jamnik ?? Obudowa silnika pasuje idealnie do pewnego typu aplikacji lecz obroty są zbyt wysokie. Uprzedzam, nie ma możliwość stosowania przekładni pasowej anie falownika. Czy jest realne przepięcie w jakiś sposób par uzwojeń ?? Chodzi dokładnie o silnik...
Mam szlifjerke silnik około 1,5KW obroty 1450 oczywiście trzy fazy. Do ostrzenia noży z widią są to za wolne obroty ,dlatego też moja prośba jak go przewinąć aby zwiększyć obroty [a może inne pomysły na zwiększenie obr.] Pozd.
Witam mam silnik klatkowy 3 fazowy 3 biegowy podwójny wirnik , Silnik 24KW ma podwójny wirnik i 3 uzwojenia. Jego praca według schematu wygląda tak 1 bieg działa pierwszy wirnik i pierwsze uzwojenie stojana, 2 bieg rozłącza 1 i załącza drugi wirnik i drugie uzwojenie i 3 bieg drugi wirnik i trzecie uzwojenie, powinno się odłączyć drugie. Schemat w załączniku....
Witam Tak jak w temacie. Ogólny system napędu padł tzn silnik pradu stałego który kręcił tokarke na 1250rpm i 2500rpm w zależności jak ustawiłem pasek. Były tylko dwie opcje. Z dużego koła 10cm na mniejsze 7.5cm i odwrotnie. Postanowiłem zakupić silnik 3 fazowy o obrotach 1500rpm Do tego silnika dokupiLem falownik lg wszystko po podłączeniu działa pięknie....
Witam! Od razu mówię ze nie jestem pewny czy piszę w dobrym Dziale. Otóż jestem posiadaczem tokarki tsa-16, malutka poręczna idealna do moich celów. Ale jest pewien problem a mianowicie chciałbym mieć regulację obrotów, na razie mam zrobioną dzięki zmianie pasków na inną szajbkę ale do gwintowania wciąż za szybko. Znajomy mówił że trzeba by użyć jakiegoś...
Mam 3 fazowy silnik 2850.obr 1.5KW i chciałbym zwiększyć obroty. Czy falownik może je zwiększyć ? i jeśli tak to o ile ? dzięki za info :)
Potrzebuję silnik z obrotami ok. 150 000obr/min Moc duża nie jest potrzeba, silnik ma napędzać śmigło. Koniecznie elektryczny, może brać dużo prądu, ponieważ zasilanie z alternatora, ładującego akumulator - napęd hybrydowy:D
Witam Sprawa jest następująca. Posiadam falownik Lenze 5,5kW wektorowy. Do tego chciałbym zakupić silnik 5,5kW 1500obr . Chciałbym go falownikiem móc kręcić w dół do 500obr oraz w górę do 6000obr. O ile o dół się nie martwię to już o górę trochę tak... Czy przy tych obrotach da radę z silnika wykrzesać sensowną moc? Dajmy na to rzędu 2kW? Moimi faworytami...
i nie ma siły wejść w obroty pod stosunkowo niewielkim obciążeniem. Podłączony przez [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... , w trójkąt. Silnik kupiłem jako używany, dziś go odebrałem i podłączyłem. Kilka razy wszedł w obroty pod obciążeniem, ale za każdym razem wydawał z siebie pisk o wysokiej częstotliwości, w tej chwili...
Witam! Musze dobrac silnik do tokarki i frezarki. Mam problem z silnikiem do frezarki ktorej moc wymagana wynosi 5,6 kW a predkosc obrotowa to 1500 obr/min. Silnik ma byc klatkowy 3 -fazowy. Wszystkie silniki ktore przegladalem maja albo za duza moc ( z tego co wiem moc znamionowa silnika nie moze byc wieksza niz 20 %, jezeli sie myle to mnie poprawcie),...
jak w temacie nabyłem wciągarkę po cenie złomu na tabliczce silnika oznaczenie y/y 430/1370 obr/min .Jak wykombinować sterowanie tego silnika lewo-prawo,i mieć wybór prędkości obrotowej.
Witam, posiadam silnik firmy Wiefamel Poznań o oznaczeniu SED 140-42. Według opisu na obudowie ilość obrotów silnika to 1480/min, chciałbym zmniejszyć tą ilość o około połowę. Wyczytałem kiedyś w jakimś wątku, że można to zrobić przez zwarcie jednego z 2 kabli wychodzących z silnika. Z silnika wychodzi jeden kabel zasilający oraz jeden kabel z cewką,...
Witam. Posiadam wentylator bocznokanałowy z silnikiem 2,3 kw 2850 obr/min 50 Hz, wydajność powietrza 275 m3/h, podciśnienie 300 mbar. Kombinowałem zwężkę Venturiego do pneumatycznego transportu zboża. Zboże pobierane jest wężem fi 60. Działa nawet niźle tylko jest trochę za mało powietrza i w związku z tym albo się zapycha waż albo zasysa tylko bardzo...
Część jest taki problem że chciałem przerobić silnik z kosiarka na coś typu silnik es. I pojawia się pytanie czy jeżeli zamontował bym gaźnik w normalnej pozycji wsesie dołem w duł to czy silnik przechylony 90° wydechem w duł może chodzić normalnie (czterosuw).
Witam, Jestem właścicielem silnika jak w temacie 7.5kW 1430 obr i moje pytanie jest następujące ? Jaka może być przyczyna że ten silnik ma wysokie obroty? Możliwe że jest źle podpięty?
Kupię silnik 3 fazowy 0,5-0,6 kW o prędkośći obr max 1000obr/min Wałek maks 20 mm. Silnik może być też ze starych Polskich produkcji. Ew mogę zaoferować na zamianę kilka mniejszych silników z moją dopłatą: 0,27 kW - 1800onr 0,025 kw - 1400 obr 0,33 - 1750(1760) obr
Witam, do tej pory używałem krajzegi z silniczkiem 1.1kw, ostatnio coraz trudniej się na tym tnie, co chwilę się zatrzymuje i ma problem ruszyć - moc za mała, może silnik się kończy lub kondensator. Planuje kupić nowy silnik jednofazowy(brak siły) więc myślę o 2.2KW (bezpiecznik 16A). Głównie do cięcia płyt pilśniowych, wiórowych, odpadów budowlanych...
Powiem szczerze że pracuje od kilkudziesięciu lat w zawodzie związanym z elektrotechniką motoryzacyjną i dzisiaj zadano mi pytanie na które nie znam ( nie wiem czy wstyd czy nie) odpowiedzi. Jak konstrukcyjnie jest rozwiązana zmiana prędkości silnika - tzw. bieg wolny i szybki. Wiem że są trzy szczotki w takim silniku : jedna jest do minusa a dwie nastepne...
Witam Posiadam silnik 18,5 kW 1470 obr/min do napędu pompy hydraulicznej wielotłoczkowej, osiowej. 1470 obr/min to za dużo, pompa ma dużą wydajność ale daje zbyt male ciśnienie. Chce przeredukować obroty najlepiej tak by były 2 prędkości - ok 800 obr/min i ok 500 obr/min. Jak myślicie, jak to zrobić by było najtaniej? Rozważałem przekładnie pasową i...
Witam wszystkich :) mam problem z kosiarką, silnik OHV. Na niskich i średnich obrotach działa ok ale na wysokich zaczynają falować obroty. Do tej pory sprawdziłem luzy zaworów, wyczyściłem tłumik, gaźnik został wyczyszczony, filtr paliwa i powietrza wymieniony, zmieniona świeca i kapturek, klin na kole magnesowym ok jak również odstęp od cewki, sprężynki...
Wysokie obroty często świadczą o źle wyregulowanym gaźniku lub poprostu o jego usterce. Jeśli masz jeszcze jeden gaźnik to podmień :) Pozdrawiam :)
Ja tej blaszki nie ruszałem nigdy. Tylko śrubkami regulowałem skład. No ale to były czasy części oryginalnych, u Kolegi może być taka potrzeba.
Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka; Nie wystarczająca ilość powietrza oraz paliwa dostarczonego do silnika podczas pracy, nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, (ciągnie lewy powietrze po nagrzaniu) Nieszczelność przewodu impulsowego pompy paliwa, albo jej wydajność,jeżeli taką pompę posiada. Zatkany odpowietrznik w korku zbiornika...
Witam Kupiłem nowy gaźnik do crossa 150 I jest taki problem, że silnik jakby odcina na wysokich obrotach i nie ma takiej mocy, jak na starym gaźniku. Jak to naprawić Gaźnik PZ 27 Liczę na pomoc
Problem rozwiązany, nowy gaźnik był uszkodzony, wymiana kilku części ze starego pomogła
kosiarka ma 2 lata gaźnik jest dobrze dokręcone nic nie grzebałem przy silniku silnik to T575 przy zasłonięciu gaźnika silnik pracuje przy wysokich obrotach bez tego odpala i gaśnie
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o jeden obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. Postępuj...
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli...
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
Gaźnik wygląda jak nówka i jest czysty bez korozji ale zobaczę jeszcze czy jest jakiś luz na przepustnicy. Jaka może być też inna przyczyna falowania przy wysokich obrotach oprócz tego gaźnika.
Silnik 140 mrf gaźnik Nibbi PE 24 z filtrem powietrza dusi się na wysokich obrotach. Bez filtra i bez opaski takiej gumowej łączącej gaźnik z filtrem chodzi prawidłowo, ale jeśli założę choć samą tę opaskę, brakuje mu powietrza, żeby mógł się wkręcić.
Prawdopodobnie jest tam gaźnik Walbro WT 255. Odkręć cztery wkręty mocujące gumową pompkę paliwa ( nr 11 ). Pod nią będzie membrana z metalowym kółkiem, sprawdź czy kółko jest dobrze zamocowane i czy membrana nie jest przetarta. Z drugiej strony jest przykręcony, dużym wkrętem, dekielek ( nr 3 ) Pod nim jest membrana pompująca, sprawdź czy nie jest...
Zacznij od wyczyszczenia gaźnika.
Raczej szczelne. Wyregulowałem ssący na 10, a wydechowy na 15. Da się jakoś sprawdzić szczelność zaworów bez rozkręcania całego silnika?
Nie, znaczy to, że najwidoczniej przepustnica się nie domyka, lub zawieszony jest zawór mieszanki rozruchowej (ssanie). Nieszczelność w dolocie przed gaźnikiem nie spowoduje wchodzenia silnika na obroty. Trzeba obejrzeć dokładnie gaźnik. A jak się zachowuje po całkowitym wykręceniu wkrętu regulacji biegu jałowego (całkiem zamkniętej przepustnicy)?
Mniej więcej tak: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Nabyłem dzisiaj gaźnik od Jawki 50. Czy opłaca mi się go montować bezpośrednio do cylindra, czy lepiej dorobić króciec? Jak wówczas z niskimi i wysokimi obrotami? Ponoć gdy gaźnik jest bliżej cylindra, poprawiają wysokie obroty.
Mieszanka 32 : 1. ustawiam pierwszą śrubę na 1,5 obrotu, drugą śrubą wykręcam aż silnik się dławi ,zapamiętuje ilość obrotów. a następnie ta sama śrubę wkręcam aż silnik się dławi. Ustawiasz w środkowym położeniu, pomiędzy tymi skrajnymi, gdzie silnik się dławi. Śruba bliżej cylindra to wysokie obroty. To nie jest gaźnik z pilarki, tylko coś podobnego...
Ponawiam temat. Te same objawy. Po czyszczeniu gaźnika silnik wchodzi od razu na wysokie obroty i nie można nic wyregulować. Mam wrażenie że podobnie linka przy iglicy jest bardziej napięta. Co można zrobić żeby to ogarnąć?
Obydwie śrubki służą do regulacji gaźnika w całym zakresie obrotów silnika. L (low), jest używana do regulacji wolnych obrotów, a H (high) do regulacji w zakresie wysokich obrotów. Bez wyraźnej potrzeby lepiej ich nie ruszać. Pozdrawiam.
Typ gaźnika to: Large One-piece Flo-jet Carb Najpierw oczywiście porządne czyszczenie gaźnika.. Tu masz wszystko opisane: http://outdoorpowerinfo.com/repairs/brig... Tak wygląda gaźnik w przekroju. 1- regulacja obrotów jałowych 4- regulacja obrotów wysokich. Ustaw śruby na jeden - półtora obrotu, rozgrzej silnik i wykręcaj...
Witam. Kupiłem traktorek kosiarkę z silnikiem briggsa. Silnik strzela w gaźnik na niskich obrotach. Na wysokich problem znika. Gaźnik wyczyściłem, świece wymieniłem. Gdzie szukać problemu? Poniżej film ukazujący problem( bez filtra powietrza) https://filmy.elektroda.pl/61_1585505726...
Witam, to zadne 'lewe powietrze', bo skoro musisz wszystko w gazniku pozatykac, zeby sie odezwal w ogole - to zwyczajnie benzyna nie dochodzi do dyszy glownej/rozpylacza paliwa i tyle, cos jest ewidentnie zatkane w gazniku - przy doplywie paliwa do dyszy glownej...Przy 'lewym powietrzu' - silnik czesto zaskakuje / odpala, ale wchodzi na wysokie obroty...
Na pierwszym zdjęciu widać czarną zaślepkę w mosiężnej śrubie przepustnicy. Pod nią jest maleńka śrubka do regulacji iglicy. Uruchom silnik dodaj gazu i minimalnie spróbuj odkręcić śrubkę, ale bez szaleństw.
Witam serdecznie. Ma problem z silnikiem Piaggio Purejet po przeróbce na gaźnik. Mianowicie silnik odpala ale nie wkręca się na wysokie obroty, po dodaniu gazu faluje i dochodzi do maks 3500 obr/min. Zrobiłem zworke na dwóch środkowych pinach wtyczki TPS tak jak to opisują inny ale nic to nie zmienia. Orientuje się ktoś czy ditech i purejet mają identyczne...
Gdy odkręcasz(wkładasz śrubokręt i kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę zaznaczoną niebieską strzałką to wzbogacasz mieszankę wolnych obrotów. Stoisz normalnie oparty o zderzak i jesteś skierowany do przedniej szyby. Wkręcasz to zubożasz. Razem z tą operacją musisz korygować obroty śrubką zaznaczoną czerwoną strzałką. Gdy silnik jest...
Nie da nic, poza ryzykiem uszkodzenia silnika (wysokie prędkości przepływu - łopatki wentylatorków połamią się od obrotów). Pamiętam że były patenty na kierownice strugi powietrza dopływającego do gaźników. Moim zdaniem, gdyby to było szczególnie skuteczne, to któryś z największych producentów motocykli by takie rozwiązanie stosował. W ścigaczach, to...
Witam, jeśli silnik samoczynnie zaczyna wchodzić na coraz wyższe obroty i jest słaby przy tym - to znaczy, że zaczyna brakować mu paliwa, bo pracuje na coraz uboższej mieszance, wchodzi na wysokie obroty, a nie ma mocy przy tym... Coś jest ewidentnie "przytkane/przytyka się" w zasilaniu paliwem co chwila i dlatego obroty silnika "falują" - sprawdź,...
Witam, mam problem, ponieważ silnik Jawa 50 Ogar 200, jadąc na dużych obrotach i wbijając na luz, obroty zamiast spaść do "wolnych obrotów" wchodzą na bardzo wysokie obroty na 10 s. Co sprawdzić — gaźnik czysty, lewe powietrze? AI: Sprawdzałeś szczelność układu dolotowego i simmeringów wału? Były jakieś nieszczelności? Wszystko powinno być szczelne....
Czy sprawdziłeś też uszczelniacze wału silnika. Zwróć uwagę, czy nie są mokre od paliwa, a w razie konieczności do wymiany. Sprawdź też, czy gaźnik jest poprawnie dokręcony do cylindra.
Silnik na wtrysku czy gaźniku? Jeśli na gaźniku to masz kranik mechaniczny czy podciśnieniowy? Jeśli podciśnieniowy to muszą być wyższe obroty by wytworzyć podciśnienie i kranik mógł się otworzyć. Taki akumulator ma bardzo niską sprawność na mrozie i generalnie ten sprzęt nie jest jest przystosowany do niskich temperatur. Po dłuższym postoju możesz...
bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika. Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana...
Dzień dobry. Silnik to Briggs 12,5 HP. Ciężko odpalał więc pomyślałem że wyczyszczę gaźnik. Po rozebraniu i wyczyszczeniu gaźnika silnik na wysokich obrotach przerywa i nie może się wkręcić. Wydobywa się czarny dym (sadza) z wydechu. Traktorek jest z 2007 roku. Co robić?
Rozumiem, to czemu motorynka wchodzi mi na takie wysokie obroty? Opuścić niżej igłę?
Problem rozwiązany winna była cewka zapłonowa.
Gaźnik wyczyszczony, filtr powietrza nowy. Silnik na wysokich obrotach działa poprawnie ale krótko - gaśnie po ok 20 sekundach
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
Możesz wytłumaczyć dlaczego miałoby go zalewać, bo jakoś nie mogę zatrybić. Może jestem zbyt mało inteligentny. W taki sposób, że gaźnik membranowy cały czas pompuje paliwo (brak komory pływakowej). Są 3 wyjścia nadmiar albo trafi do filtra powietrza albo do silnika lub do baku. Pierwsza opcja odpada bo silnik ma membranę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem....
Wkręć śrubę L do lekkiego oporu, następnie wykręć o jeden obrót. Rozgrzej silnik, jezeli nie będzie wchodził na wysokie obroty, obracaj powoli śrubę, przeciwnie do ruchu wskazówek aż silnik będzie dobrze przyspieszal. Ten gaźnik jest trudny do wyczyszczenia, dobre rezultaty daje myjka ultradźwiękowa. Jaki założyłeś tłok, jakiś tani zamiennik? Nowe pierścienie,...
Do regulacji wysokich obrotów służy śruba H, jeżeli jej niema to są one ustawione za pomocą dyszy i nie można ich regulować. Jeżeli po czyszczeniu gaźnika silnik reaguje dopiero przy dwóch obrotach to zacznij od tego ustawienia. Postępuj tak jest napisane w linku. Świeca i membrana w gaźniku do sprawdzenia. Odległość cewki od koła magnesowego 0,2 mm....
Coś z zaworem powietrza w gaźniku lub z jakimś ssaniem które ma wspomagać rozruch zimnego silnika.
Musiałbyś sprawdzić gaźnik, może się przypchał, albo masz problem z pompowaniem paliwa, wężyki nie są popękane? Chyba, że cewkomoduł jest wadliwy i odcina zapłon. Jakbyś miał tester iskry, to można by sprawdzić czy iskra nie zanika przy wyższych obrotach. Generalnie gdyby moduł był stałokątowy zamiast zmiennokątowego, to silnik powinien pracować.
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Jeżeli chodzi o gaźnik, to może być zanieczyszczony, mieć zbyt niski poziom paliwa, luz na osi przepustnicy, zła regulacja. Jaki, tam jest gaźnik, to że pływakowy to już wiemy? Jeżeli chodzi o zawory, to podaj model silnika. Zależnie od modelu, rożni się sposób regulacji i wielkość luzu zaworowego. Jak zachowuje się silnik, na wyższych obrotach?
Witam. Jeżeli jadąc pod górke tak ci się dzieje to najprawdopodobniej albo masz niewłaściwie ustawiony poziom paliwa w gaźniku albo wyrobił ci się popychacz pompki paliwa. Co do ustawienia powietrza to taka śrubka wkrecana w gaźnik, zakręć najpierw do oporu a potem odkręć srednio 2,5 obr. max 3. tak jest dobże ustawiona miesznka.
Za uboga mieszanka .Sprawdź szczelność przewodu doprowadzającego powietrze do gażnika i czy filtr powietrza jest dobrze przykrecony.
Witam co do samozapłonu sam kiedyś miałem ten sam problem. Po chwili pracy mf wchodziła na bardzo wysokie obroty i ani ściągnięcie fajki ani zamknięcie paliwa nic nie dawało. Dopiero zamknięcie dopływu powietrza do gaźnika dawało mu radę. Podobno spowodowane jest to tym że silniki mf przystosowane są do starego paliwa trochę mniej oktanowego i dlatego...
Po co zubażać, skoro objawy wskazują właśnie na ubogą mieszankę? Raczej wzbogacić mieszankę biegu jałowego. Czy gaźnik był brudny przed czyszczeniem, w sensie takim że był w nim syf pozostający po benzynie od kilkuletniego nieużytkowania? Jeśli nie, to trzeba szukać miejsca zaciągania lewego powietrza. Nie masz tam kraników lub zaworów podciśnieniowych?...
Ustaw śruby regulacyjne na 1,5 obrotu, rozgrzej silnik i kręć śrubą wolnych obrotów w lewo, za silnik zacznie zwalniać, zapamiętaj to ustawienie, następnie to samo w prawo. Dala wysokich podobnie. Ustaw śruby pośrodku tych ustawień. Dla wolnych obrotów, na niskich a dla wysokich na maksymalnych.
wysoki obrót gaźnik husqvarna wysoki obrót gaźnik wysoki obrót honda gaźnik
vestel 17ips72 volvo podgrzewane fotele odpowietrzanie silikonu
płyta indukcyjna elektrolux płyta indukcyjna elektrolux
Capacitors in Three-Phase Motors: Power Factor Correction, Phase Conversion, and Brands NEC Table 310.16 Ampacity Chart: Copper & Aluminum Wire Sizing, THHN, XHHW, 2023 Code