Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
Witam. Po usunięciu termostatu chłodnica nagrzewa się tak samo jak silnik.
Witam. Powiedz może jaka jest usterka, bo z tego co piszesz, to wszystko gra. Temperatura otwarcia termostatu, to około 87*C. Nic w tym dziwnego, że otwiera się tylko podczas postoju - jest zima :wink:. Napisz coś więcej, np. ile *C pokazuje wskaźnik ?. A podstawowa sprawa, to marka, a o niej nic nie ma. P.S. Czy silnik gotuje płyn ?. Pozdrawiam :).
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
To jak się silnik rozgrzeje to nie będzie gotować płynu w tej wężownicy? No i ta wężownicą nie nagrzeje parownika przed odpaleniem.
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
ZMierz temperature innym termometrem , gotuje płyn?
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Witam, Posiadam samochód Renault Clio II Ph2 1.4 16V z roku 2003 (posiada sieć CAN). Ogólnie mówiąc silnik "gotuje" płyn chłodniczy. Wentylator na chłodnicy nie włącza się po osiągnięciu wymaganej temperatury (domyślam się, że powinno to być około 90st.C). Działa tylko w następujących warunkach: 1. Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
Witam. Mam problem z omegą 2.0 16v. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów auto normalnie się nagrzało i trzyma temperature i nawet jak przekroczy temp to włączy się wentylator teraz do rzeczy. Chodzi o to gdy postawiłem auto i wyłączyłem silnik to po paru minutach zaczęło się gotować w zbiorniczku płynu chłodniczego i wyciekało spod nakrętki i po paru...
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
Tak, ale skraplacz i chłodnica klimy to tylko elementy które rzutowałyby na klimę, jej wydajność itp. Czy także rzutowałyby na temperaturę silnika / układu chłodzenia ? Czy klima powoduje aż tak duże obciążenie silnika, że z klimą "gotuje" płyn chłodniczy a bez klimy nie ?
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
A co da diagnostyka przegrzanego motoru? Sory ale nie ma takiego błędu ''Ugotowany silnik'' ani ''' wydmuchana uszczelka'' tudzież płyn przedostaje sie do oleju. Gotowało ci płyn.?
czyli mamy rozumieć że gotuje płyn w silniku?? jeśli tak o spróbuj wyjąć termostat może on nie przepuszcza płynu
Jaki silnik- VR6?
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
ale to jesli mi wszystko chodzi normalnie bez termostatu to tutaj napewno siedzi wina przy termostacie Można powiedzieć, że wina jest przy termostacie, bo jak jest zimny to jest zamknięty (ale taka jego rola, że ma być zamknięty jak jest zimny) i nie puszcza "powietrza" do zbiornika wyrównawczego, Przy zamknietym następuje "cofka" płynu dolnym przewodem...
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Jakby się nie otwierał to by się płyn gotował. Jak powoli się silnik nagrzewa to sprawdź po odpaleniu na zimnym czy od razu idzie ciepło na chłodnicę to wtedy skutkuję otwartym termostatem czyli uszkodzony.
jestem zielony, proszę o pomoc. kup nowy słupek silnika
Koledzy, przed chwilą wróciłem od mojego kapryśnego opla i powiem szczerze, że coraz bardziej boję się o jego kondycję. Aby uniknąć wybuchy korka, odkręciłem go do połowy przed jazdą. Po przejechaniu 5 , po zgaszeniu silnika usłyszałem gotowanie się płynu (nie wlewałem wody więc nie wiem dlaczego się gotował). Spod maski wydobywał się dym, uciekający...
W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
Wymień korek zbiornika wyrównawczego. Zaworek w nim zamontowany nie trzyma ciśnienia w układzie chłodzenia silnika, dlatego płyn się gotuje i wypływa. Przypuszczam że niepotrzebnie zmieniałeś uszczelkę pod głowicą .
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
Mało możliwe żeby płyn pod ciśnieniem bodaj 0,5bar gotował się przy 102⁰C. Korek wymieniłeś a czy węże twardnieją na gorącym? Może jest gdzieś nieszczelność, płyn powoli wycieka i ciśnienie się nie wytwarza. Z innych przyczyn to zakłócony obieg płynu (coś przytkane, pompa wody nie wyrabia) w rezultacie w głowicy się gotuje, albo dmucha głowicą...
wentylator jest tylko jeden (od klimy i od płynu chłodniczego)
Miał ale ja ten silnik wyciągałem z samochodu którym się przejechałem i on normalnie grzał.A jakby siadała pompa to zaczęła by się chyba gotować woda?
Im wyższa temperatura, tym sprawność silnika większa. Z reguły płyn chłodniczy zaczyna się gotować w okolicach 120°C (lepsze i droższe) w okolicach 140-150°C. Czasem widać, że silnik jest słaby przy niskich temperaturach - ma bardzo niską sprawność wtedy. Myślę, że 100°C silnika (płynu chłodniczego) w gorący dzień to jest prawidłowa temperatura.
Wzrosła ale ile ? Na max. ? Gotowało płyn?. Termowłącznik widocznie uszkodzony. Silnik na 3 czy 2 przewody? Więcej danych poprosimy.
Wywala płyn od razu, na zimno? Bo jeśli po 10 minutach pracy na gorącym silniku to wentylator do wymiany.
Niestety nie mam możliwości podłączenia się pod komputer i sczytania błędów, a przed wyjazdem do osoby, która go ma chciałem w domu zerknąć jeszcze i domowymi sposobami metody prób błędów. Ale skoro silnik łapie 90 stopni, gotuje sie płyn, górny wąż od chłodnicy wręcz parzy, a dolny zimny to wina termostatu ? Pozatym czy maż w przewodzie od odmy ma...
Wczoraj zgasiłem auto w celu dolania wody do układu bo miałem nie szczelność Witam czy kolega wlał tą wodę do wyrównawczego jak był gorący silnik? czy może odczekał aż ostygnie lub wlał gorącą? bo jak na gorący to może strzeliła głowica i dokręcanie takiej głowicy to raczej nie ma sensu. Dodano po 9 No i wszystko jasne. Szkoda że palcami szpilek nie...
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
Zalej układ płynem.
Spotkałem się z podobnym przypadkiem , silnik pracował normalnie i nie gotował płynu, tam po prostu wskaźnik temperatury pokazywał za dużo ok.120C , temperatura na chłodnicy ok.90C zmierzona miernikiem z sondą . Z tego co wiem Tempra jeździ tak do dziś bez problemu .
Zacznij od wymiany korka na chłodnicy i przepłukaj cały układ bierzącą wodą.Wywal termostat. Ogrzewanie musi być sprawne,układ nie zapowietrzony i sprawne wentylatory chłodnicy. Jeśli nadal wywala płyn to albo uszkodzona pompa wody,albo "nie pali na wszystkie gary"albo ma zatkany układ wydechowy albo niestety pęknięty blok silnika. Przy jakiej temperaturze...
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Z drugiej strony temperatura nawet 105 C mieści się w zakresie normalnej temperatury pracy silnika (Płyn się nie gotuje bo po pierwsze nie jest czysta wodą a po drugie w układzie jest ciśnienie ,które zwiększa temperaturę wrzenia.
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Czy poprzez uszkodzone wisko może mi wyrzucać płyn i gotować się?
Przy gorącym silniku obie rury muszą być gorące i miękkie ,jeśli górna między silnikiem a chłodnicą będzie zimna znaczy ,że termostat nie otwiera się i gotuje silnik a i może wywalić płyn zbiorniczkiem, jeśli górna gorąca termostat ok ,a dolna zimna znaczy chłodnica zawalona i nie ma obiegu chłodzenia
Na zimnym też bulgocze? Moim zdaniem uszczelka, powietrze w układzie chłodzenia uniemożliwia obieg płynu więc zimny płyn w reduktorze uniemożliwia zaś odparowanie gazu, stąd silnik nie pracuje na gazie.
Głowicę sprawdzałem, uszczelkę też, układ odpowietrzałem na postoju przy wyłączonym silniku, a i woda się gotuje po przejechani ok 2 km
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Przyczyn może być kilka ,odpada uszczelka pod głowicą w silnikach wysoko prężnych jeszcze doładowanych przy małej nieszczelności rozrywa ją natychmiast więc płyn gotuje się.Sprawdź na pracującym silniku czy do zbiorniczka wyrównawczego cienką rurką wpływa płyn ,lubi się zatkać gdy płyn jest przegrzewany wytrąca się gliceryna jeżeli przewód jest Ok a...
Byłem się przejechać po polnych drogach, zatrzymałem auto i na działającym silniku odkręciłem odpowietrznik przy lampie poleciało powietrze i zaczął cieknąć płyn (na tyle gorący, że topił plastikową butelkę), natomiast w zbiorniczku wyrównawczym wywaliło płyn. Wyłączyłem silnik, po ponownym odpaleniu już było ok. Wentylator wcale się nie załączył. Płyn...
W uszczelniacze się nie baw, nigdy nie wiadomo co tam za chemia jest - na jedno pomoże a na co innego zaszkodzić może. Jak cieknie to po prostu zmień. Jak temperatura idzie do góry to nie wywala przypadkiem trochę płynu ze zbiorniczka, nie gotuje się? Jakby ci się nudziło to możesz i tu poczytać a mojej przygodzie z tym silnikiem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Co do bezpiecznej temperatury to dziwne pytanie... Przemyśl to sam. Powyżej 100 C płyn zaczyna się gotować i nie ma mowy o dalszej jeździe chyba że nie szkoda ci silnika, a reduktor na pewno wytrzyma.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, bulgotanie może oznaczać że reduktor gazu może być podejrzany, woda idzie do dolotu silnika, jeden cylinder zalewa dlatego nie pali aż wypali wodę.
Witam. Auto odebrane od mechanika, uszczelka pod głowicą wymieniona jak i również wszystkie uszczelniacze. Autko teraz chodzi bardzo dobrze ( od czasu kiedy go mam nie chodził tak równo i stabilnie :)). Wniosek- wszystkie problemy z nierówną pracą i skakaniem obrotów spowodowane było uszczelką. Jeżeli chodzi o problemy z pompą abs to jak na dzień dzisiejszy...
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
A co to jest 90C na silniku? Odkrecasz korek czy możę nie dokręcony masz korek i stąd się gotuje płyn w zbiorniczku?
zagotowałem do 113 stopni i wiatrak działa moje 2 pytanie czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach tylko wrzenie dopiero by miał 115 120 stopni?
Gotowanie to wcale nie musi być wina termostatu-chociaż jest to najtańsza wersja naprawy.Możesz też mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,a to już tanie nie jest.Kup sobie prosty tester obecności spalin w zbiorniku płynu (na znanym portalu koszt ok 30pln)-jak zmieni kolor to tanio nie będzie Przy uszkodzonej uszczelce nie będzie gotować płynu. Może...
Oczywiście że pompka z pralki wystarcza. Tylko nie może być z nowych pralek często opisanych jako mające mocy i z krzyżakiem jako turbinką. Są pompki z pralek starszej konstrukcji, które mają silniczek odseparowany od części wodnej pompki i opisane jako mające 90W mocy. Cechą rozpoznawczą jest wentylatorek do chłodzenia silniczka. Bardzo mocne pompki....
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
Witam, Kupiłem niedawno Audi A5 z silnikiem 2.0 TFSI. Zauważyłem dziwny przypadek z płynem chłodniczym. Rano po całonocnym postoju płyn jest znacznie poniżej minimum. Gdy odpalę silnik i przejadę ok. 10 km, to pokazuje powyżej maksimum. Gdy zgaśnę samochód, to po chwili włącza się jakaś pompka i górna rura od chłodzenia zaczyna się ruszać i strzelać....
Kolego ptaszek1975 zwróć uwagę że facet jeździ tym autem. Przy urwanym wirniku od pompy momentalnie gotuje się płyn w układzie a tu o gotowaniu nikt nie wspominał.
i dolałem do linii MAX, nie odpowietrzałem nic.) nie wiem jak w tym silniku albo się samo odpowietrzy albo są odpowietrzniki na wężach nie znam silnika. Zrób test UPG albo będzie widać na wolnych obrotach jak się zagrzeje powietrze w płynie.
Sprawdź czy tym cienkim wezykiem co się odpowietrza silnik co idzie do zbiorniczka leci płyn. Musi dosyć mocno leciec. Jeśli nie to ten kruciec plastikowy co jest na bloku jest zapchany i tam zostaje powietrze. Zdejmij ten cienki wężyk i przepchaj drucikiem i będzie ok. Często wszyscy wymieniają głowice silniki i jest to samo bo ten plastik wykręcają...
Witam, jestem użytkownikiem astry g od niedawna dzisiejszy dzień wyglądał tak iż zrobiłem około 49 kilometrów po czym zauważyłem ze temperatura zaczęła dziwnie się podnosić i opadać, dodajac gazu silnik nie rowno pracowal szarpał, nie wiedziałem co jest tego przyczyną zatrzymałem się i zauważyłem że ze zbiorniczka płynu chłodnicy wylatuje para wodna,...
powinna być nawet lepsza, bo ma przecież najwyższe ciepło właściwe. I właściwie jedyny jej minus to to, że może zimą zamarznąć. Woda lepiej chłodzi ale gotuje się w mniejszej temperaturze nisz płyn. W trakcie gotowania w silniku powstają komory gazowe. Gaz słabiej przewodzi ciepło niż woda i dochodzi do miejscowego przegrzania. Najbardziej zastanawia...
Witam w moim Manie jest 1/4 płynu w zbiorniczku wyruwnawczym gdy samochód rozgrzeję się płyn podnosi się pod sam korek, ale nie wyrzuca płynu ani się nie gotuje temperatura cały czas jest w normnie 80-90C a jak zgasze silnik to się płyn opuszcza. Jaki może być powód tego? Proszę o odpowiedź
Masz zdrowy silnik. Coś tak się czepił temperatury, rozumiał bym jak by płyn gotowało a ty chcesz odwrotnie. Przejedź 60 km/h na jedynce z 10 kilometrów to zobaczysz jak szybko się twoje autko nagrzeje.
A w jaki sposob to sprawdzic? Wracajac kolejne 20 km znów sie ''gotował'' jednak juz nie wylatywał płyn bo od razu zgasilem silnik zanim jeszcze dobrze zaczal. Które to sa przekazniki? Ma ktos jakis schemat?
...wszystko posprawdzano... Widocznie nie wszystko. W korku od zbiorniczka wyrównawczego jest zawór, jego niesprawnośc też będzie skutkowac gotowaniem płynu.
Witam. Posiadam Chryslera sebringa 2003r 2.7l mam mały problem ponieważ zaczyna mi się gotować woda w zbiorniczku od płynu chłodniczego, temperatura silnika niby jest normalna i wszystko jest w porządku. Zmienia się również poziom tego płynu w zbiorniczku, pod samochodem nie widać żeby coś było nie szczelne i gdzieś kapało lub uciekalo. Co to może być?...
Witam, jaki powinien być efekt odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego na ciepłym wyłączonym silniku?? W przypadku niektórych silników (gdzie pod korkiem jest bezpośrednio płyn) efektem może być gotowana ręka, bądź twarz. Dlatego radzę uważać z zabawami z układem chłodzącym.
Uszczelka pod głowicą oznaczało by ze auto może nadmiernie kopcić, ubywa płynu, w płynie jest dużo co2, i płyn tak jakby się gotuje. U ciebie tylko silnik się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury.
Tylko że gotowanie się płynu raczej normalne nie jest? Rozumiem, że temperatura może wzrosnąć, ale nie do tego stopnia, że para spod maski się wydobywa, bo silnik się zagotował. Czy ten wentylator powinien w takim przypadku uruchomić wyższy bieg? Bo w tym przypadku to się nie dzieje
Oczywiście ,wymiana silnika rozwiąże te problemy tylko musisz kupić silnik lepszy niż ten który masz,przyczyn może być wiele ale powinien zdiagnozować to mechanik który rozbierał auto, czy wcześniej gotowało i wyrzucało ci płyn z chłodnicy ? ubywało płynu?musiałaś go dolewać? silnik osiągał za wysoką temperaturę?
Witam . Iveco Daily 3.0 HPI 2008r. Mam problem z wyrzucaniem płynu korkiem. Nie są to duże ilości, ale po tygodniu jazdy muszę dolewać około 2litry.. Z moich obserwacji wynika, że na postoju przy uruchomionym silniku zawsze jest mała plamka pod wężykiem odprowadzającym z korka. Temperatura cieczy w normie, żadnych gwałtownych zjawisk tupu gotowanie,...
Możesz powiedzieć od kiedy ci się gotuje ten płyn :?: :idea: ,pierwsze odpalanie po remoncie :?: , Może warto najpierw układ odpowietrzyć :!: :idea: ,wentylator pracuje ,jaka temperatura na liczniku :?: :idea: ,silnik pracuje równo :?: ,jakie obroty :?:
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Ostatni wracałem do dom,miałem do przejechania ok 10-13 km do domu i po drodze pękł mi pasek od alternatora więc się zatrzymałem na najbliższym parkingu. Okazało się że pękł również trójnik od układu chłodzenia. Gdy go zgasiłem zaczeły unosić się kłeby białego dymu. Wszystko wymieniłem, wróciłem do domu ale płyn zaczął się gotować, silnik gorący po...
kolega do mnie dzwonił dzisiaj i wygląda to dokładnie tak, że jak jedzie to jest dobrze, ale jak się zatrzyma na chwilę lub go zgasi wtedy wyrzuca płyn, tyle mi powiedział. Tak czytając ten ostatni wpis to nasuwa mi się takie pytanie: A wentylator chłodnicy to w ogóle mu się załącza, pracuje? Podczas jazdy (tym bardziej szybkiej) to go chłodzi pęd...
gotować płyn gotować płyn chłodniczy płyn chłodniczy gotować
kosztorysy elektryczne logitech wingman volvo płyta
suzuki burgman projekt przyczepki
Winners wideodomofony – producent, dystrybucja, zamienniki, Eltcrac, Korea, Chiny Schemat budowy skrzyni biegów EBJ VW 02J/02K Audi A3, Golf IV, Leon, Octavia 1.9 TDI