Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Jako pierwsze obejrzyj dokładnie stojan, gdy nastąpiło uszkodzenie łożyska wirnik kołysał się ocierając intensywnie o blachy stojana. Wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia mogła uszkodzić uzwojenia w widoczny sposób. Pomiar to kolejna czynność, którą możesz wykonać dla obu uzwojeń - dla obu uzwojeń "R" taki sam, oraz czy nie ma przebicia do...
Podłączyłeś napięcie do szczotek ? Ma być podłączone do czarnych przewodów ze zdjęcia, polaryzacja +/- nie ma znaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/4117567900_1...
chodzi nie równo i iskrzy na platynach a nawet nie na polu styku lecz gdzieś obok, J jeszcze napisałeś że iskra była tylko gdy na platynkach i na świecy przerwa była bardzo mała oglądnąłem to nagranie i raczej wygląda mi to na problem tego przebicia z platynek na korpus silnika Hm ? wiesz podczas rozwarcia platynek powstaje bardzo duży ładunek energii...
Komutator w silniku iskrzy?
Niebieski od elektrozaworu do plusa po stacyjce. Czarny to pewnie nie wyprostowane ładowanie do lamp, chyba, że nie idzie do magneta, tylko do cewki, wtedy to jest gaszenie (zwarciem do masy). Czerwony do plusa akumulatora (ładowanie) (trzeba sprawdzić, czy na zgaszonym silniku iskrzy jak się podłącza -, nie powinno, a jak iskrzy, to trzeba przez diodę...
Zapytaj tu: https://www.elmark.pl/index.php?shop_ite...
Jeśli szczotki nadal iskrzą, to najpewniej uszkodzony jest wirnik.
Jeśli jest to silnik szczotkowy( a to widać), to trzeba sprawdzić szczotki( długość, ewentualnie ich swobodne przesuwanie się w szczotkotrzymaczach).
Szczotki należy koniecznie dotrzeć, w przeciwnym razie grozi uszkodzeniem silnika.
Co sprawdzić jeszcze, aby silnik zaczął startować? W pierwszej kolejności doszlifuj sobie szczotki, bo zniszczysz wirnik.
szczotki i są ok Musisz porównać z nowymi (długość). Mogłeś przeciążyć wiertarkę i uszkodzeniu uległ wirnik, albo stojan silnika.
Wymień szczotki w silniku.
Szczotki są twarde lub miękkie może tu jest odpowiedź .
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Ja bym moze jeszcze proponowal wziąść cienki papier scierny i przeczyscić miedziane blaszki do czystosci i lekko przetrzeć szczotki po czyszczeniu nie dotykac paluchami. Po co odrazu kupowac nowy wirnik/silnik mozna jeszcze popróbowac pomęczyć sie z tym. A napewno dobrze Kolega założył nowe łożyska? Pozdrawiam
Witam. Szczotki należy wymieniać obydwie a przed tym przeszlifować komutator drobnym papierem.
Ta pralka ma silnik szczotkowy więc kondensator rozruchowy znany ze starszych pralek Polar nie był już stosowany. Rozpocznij od wymiany paska: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-do... chyba, że silnik iskrzy lub są jakieś objawy o których nie wspomniałeś.
Daj mu popracować na wolniejszych obrotach. Szczotki stare masz. Nie przylegają. Zobaczymy co potem. https://m.youtube.com/watch?v=PV0C8ufBLF...
Silniki szczotkowe iskrzą co do zasady, zostaje kwestia jak duże to iskrzenie jest. Nadmierne będzie swiadczyć o uszkodzonym silniku. Sprzęt jest na gwarancji, jesli masz wątpliwości to jedź do najbliższego serwisu, myślę, że nie odmówią szybkiego spojrzenia i weryfikacji.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
sprawdź wiązkę do silnika
Szczotki są jeszcze długie, około 1,5 cm. Podmieniłem na inne i jest to samo. Mierzyłem opornikiem komutator i nie ma nigdzie zwarcia. Rowki tez delikatnie przeczyściłem igłą i dalej iskrzy. Jak można sprawdzić, czy wirnik jest dobry?
Silnik do przeglądu.
Np. tu: www.north.pl
Silnik ma uszkodzony wirnik lub tzw. stojan czyli uzwojenie. W grę wchodzi tylko wymiana na sprawny egzemplarz. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
więc tak masz w nim kondensator przeciwzakłóceniowy. To jest ostatnia wersja zelmera 338 z lat 90 gdzie były już nowsze rozwiązania. To jest stary odkurzacz i chyba raczej nic więcej mu nie pomoże. Chyba że właśnie wymień obie szczotki bo nigdy nie wymienia się jednej może przez to silnik iskrzy i pomimo kondensatora zakłócenia przechodzą. Pozdrawiam
czy Szczotki muszą być prostopadle do siebie? Przy obracanie głowicy ręcznie właśnie w lewą stronę, słychać jak Szczotka delikatnie szoruje. Nie wiem co masz na myśli pisząc "prostopadle". Zdecydowanie równolegle do siebie (a ściśle w jednej osi), po przeciwnych stronach komutatora. Szczotki powinny ślizgać się po komutatorze bez szurania i klekotania....
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Witam! Od jakiegoś czasu pralka przy próbie włączenia sygnalizuje kod: E01 następnie pralkę trzeba zresetować, wyłączyć, otworzyć i zamknąć drzwiczki i tak za 2-gim, 3-cim razem da się ją uruchomić. Błąd ten oznacza otwarte drzwiczki, ale drzwiczki są porządnie zamknięte i mam pytanie do serwisantów czy jest to uszkodzenie czujnika i należy go wymienić...
Masz silnik do wymiany jak się domyślam. Kombinacje bez sprawdzania silnika, na nic.
ESP32 na ile jest stabilne - sterowanie pompą ciepła? Da radę np. sterować pompą ciepła i skutecznie i solidnie zbierać dane? Mam 30 lat doświadczenia w programowaniu, ale jestem zielony w elektronice Mocą obliczeniową ten procesor z pewnoscią wystarczy. "niestabilnosć" to błędy w oprogramowaniu, a przede wszystkim nieumiejętny projekt hardwarowy co...
Wirnik do badanie na zwarcie między zwojowe.
Silnik szczotkowy niemal zawsze iskrzy, zostaje kwestia na ile mocno.
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Trzeba sprawdzić czy silnik po włączeniu nie iskrzy zbyt mocno na szczotkach. Może to być iskrzenie na szczotkach i powoduje taki hałas.
Cy ja niewyladnie pise? Tak :D
Cześć, po czyszczeniu myłnka w ekspresie ciśnieniowym udało się przywrócić go do życia. Mieli kawę, ekspres działa, a więc sukces. Problem jedynie w tym, że silnik młynka bardzo iskrzy podczas mielenia - załączam film. Czy można coś z tym zrobić? Można się jakoś dobrać do wnętrza i ewentualnie wymienić szczotki i przeszlifować komutator? Ponizej zdjęcie...
Sens ma jak wirnik i koło współpracujące nie są zniszczone mechanicznie (zębatki). Koszt wirnika w zakresie cenowym miedzy 90 a 120zł stojan ok 45-65zł. Jak zrobi to ktoś solidnie to piła będzie jak nowa, niczym nie będzie odbiegała od parametrów fabrycznych.
Witam! Najprawdopodobniej masz zwarcie międzyzwojowe w jednej z cewek na wirniku. Uszkodzenie jest NIENAPRAWIALNE w warunkach amatorskich, gdyż wymaga: - usunięcia CAŁEGO uzwojenia z wirnika, - założenia nowych cewek na wirnik, - ZAIMPREGNOWANIA, - WYWAŻENIA wirnika. Warsztaty naprawiajace odkurzacze albo wymieniają CAŁY silnik, albo tylko wirnik, jeśli...
Wg mnie to powinieneś wyjąć silnik i sprawdzić go na warsztacie "na krótko" z wyciągnięciem nie będzie łatwo ale nie jest tak strasznie pozdrawiam
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Jeśli ten silnik dostał pełne 230V to widoczne na filmie iskrzenie jest rzeczą naturalną. Będzie ono mniejsze jak nowe szczotki się dotrą. I tak jak pisali koledzy wyżej; NIGDY nie używaj do takich celów WD40!
Powinno się dotrzeć. Jeśli jednak objaw iskrzenia szczotek na komutatorze nie ustąpi wyraźnie w najbliższym czasie, a nawet się nasili, to zgłoś do serwisu - takie też zgłoszenia realizujemy bez problemu.
Wymień wirnik wraz z łożyskami i turbiną i bedzie po kłopocie. O ile sie orientuje symbol wirnika to 308.2200, łożyska 608 a turbina 308.0040
Nie, przylegają tylko częścią powierzchni. Dodam, że błyska tylko lewa i ona była bardziej zużyta. Jak dotrzeć? Kręcąc bębnem? Poza pralką raczej nie dam rady zrobić tego dokładnie. Użyj funkcji szukaj temat wielokrotnie opisywany na forum :wink:
Czy podczas pracy silnik iskrzy? Po nagraniu wnioskowałem że może być uszkodzony silnik.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Witam. U mnie silnik iskrzy i przerywa . Załączam przebieg , podczas pomiaru regulowalem potencjometrem- czy jest prawidłowy czy uszkodzony sterownik?
Zwykle kończy się na wymianie silnika. Smród i dziwny dźwięk to pewnie iskrzenie dookoła komutatora.
Napewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki? te pod maską też? Praktycznie w każdym aucie jak zakładasz klemę to zaikrzy.
To zależy od miejsca w którym mieszkasz.Najlepiej zadzwonić i zapytać.
Myślałem o czymś co było by w stanie przejąć energię tego zasilacza, stłumić ją. Są takie układy. Nazywane "gasikami" - co prawda docelowo były stosowane w odkłanianiu zakłóceń silników elektrycznych (iskrzenie szczotek) ale w tym wypadku również powinny zadziałać i przynajmniej częściowo stłumić taki efekt. Poszukaj pod tym hasłem co zacz. Poczytaj...
Naprawa polega na wymianie silnika jak ktos potrafi to mozna zaadoptowac inny silnik najlepiej Johansona po wymianie zebatki majac 2 sprawne aku i ładowaczke naprawa ma sens w przeciwmym razie nie
Wrzuć jakieś fotki kilku fragmentów tego komutatora ale nie p czyszczeniu tylko po jakimś czasie pracy to zobaczymy co z nim, jeśli , zwarcia międzyzwojowe na wirniku to żarty się kończą i żadne szczotki tego nie zmienią! Jak wygląda oporność pól tego komutatora do wałka wirnika? Czy z odłączonym ochronnym silnika też iskrzy?
Gdy uszkodzeniu ulegnie silnik to iskrzenie jest silne a czasem wręcz silnik sypie snopami iskier a dźwięk jego pracy jest też dosyć głośny i wręcz słychać, że jego praca jest nienaturalna. Lekkie iskrzenie natomiast występuje w każdym silniku komutatorowym. To, że koledze pralka wyłącza się może oznaczać, że któryś z kondensatorów elektrolitycznych...
Wymiana szczotek nie pomoże, trzeba wymienić cały silnik. Na alledrogo są uniwersalne w bdb stanie, a takie były stosowane właśnie w clatronic.
Tak, powinna być tam kulka :-))
http://obrazki.elektroda.pl/3687171000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3687171000_1...
A wystarczyło wymienić łożyska
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Zwykła żarówka nie ma fizycznej możliwości nawet powodowania zakłóceń w odbiorze radiowym tak jak np. jakiś silnik czy przetwornica. Też tak uważam... W taki razie, co może emitować, te zakłócenia po włączeniu świateł, nawet na zgaszonym silniku? Iskrzy gdzieś instalacja?
Mogę z prawie 100% pewnością stwierdzić, ze maszyna nadawała się na złom, a wygodniej było dać ja komuś z "dopiskiem", że tylko szczotki do wymiany. Iskrzyła na kończących się szczotkach, tylko wtedy nie było pewności dlaczego(bo szczotki się kończą). Po założeniu nowych, gdyby wirnik był sprawny mogłoby ewentualnie trochę iskrzyć, aż szczotki się dopasują....
Gdy jest wpięta kostka do płyty, podanie napięcia na piny plus i minus tylko iskrzy, a silnik nie chodzi. Bo przekaźniki w sterowniku "trzymają" silnik zahamowany (zwarty + i - silnika), swoimi zabawami mogłeś uszkodzić przekaźniki.
Pewnie chodzi tutaj o duży prąd startowy silnika i wywołane tym iskrzenie. Kondensator nic tutaj nie da, ewentualnie szeregowy dławik zmniejszy prąd udarowy.
Witam.Kolego z twojego opisu wynika że uszkodzony jest wirnik i należy go przezwojić.Przypuszczam że sam nic nie zrobisz bo nie masz wiedzy na temat silników,nazwałeś silnik komutatorowy silnikiem asynchronicznym.Tak więc najlepiej skorzystaj z usług zakładu elektromechanicznego.
Witam! Od wczoraj mamuśka zaczęła narzekać że pralka nie pierze. Odkręciłem boczki i okazało się że coś jest nie tak z silnikiem - na początku non stop się coś iskrzyło a potem przestało ale silnik nie ma siły żeby zakręcić bębnem, zrobi to sekundę może dwie i staje... Czy da się coś z tym zrobić czy trzeba kupić nowy silnik? Dziękuję i pozdrawiam
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Pralka zatrzymuje ruch silnika. Iskrzy jedna ze szczotek. Jaki typ kompletnych szczotek do tej pralki? W necie nie ma takich danych.
Iskrzenie i słabość silnika to przeważnie właśnie oznaka zużytych szczotek, zatem to je sprawdź w pierwszej kolejności, a koszt wymiany w większości urządzeń to ok10-20zł
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Gdy dwa miesiące chodziła cicho a teraz głośno i Ci to przeszkadza, to jest to nienormalne. Druga sprawa jestem ciekawy czy kolejny, inny egzemplarz wykaże się dłuższą żywotności? No ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz... Zmierz teraz napięcie zasilające jakie masz na kolejnych biegach silnika, może Ci się to przydać do porównania potem w silniku...
Ciekawe czy moduł "przeżyje" Twoje eksperymenty. Nigdy nie obraca się pralki do góry nogami. Silnik nie iskrzy nadmiernie bo to jest istotne?
Jedna iskrzy czy obie? I tylko iskrzy czy sieje ogniem naokolo komutatora? A komutator w jakim stanie?
Jeżeli padłby Ci kondensator, to i na wirowaniu silnik by nie chodził. A iskrzenie silnika, to nie w tym modelu (normalne w np. w TL 803CV- gdzie jest silnik komutatorowy- w Twoim indukcyjny= brak "iskrzenia"). Jak brak rewersów- prania, to może być przyczyną tylko programator, bądź silnik (50 na 50). Co do ceny w "wawie", to różnie. Przecież stolica...
Witam. Wg. mnie to najpierw sprawdź w jakim stanie są stare szczotki, przy okazji przeczyść szczeliny w komutatorze,ewetualnie przeszlifuj go delikatnie papierem ściernym, sprawdź łożyska na wirniku, wyczyść wszystko z kurzu, przesmaruj i sprawdź czy pomogło, może wcale nie trzeba zmieniać szczotek. Co do ich demontażu to są one w prowadnicach zatrzaskiwane...
Na wtyczce silnika połącz czarny z niebieskim (2 żółte pozostają nie podłączone) a pod czerwony i biały podłącz 230V, uwaga silnik wystartuje z pełna szybkością ,jeżeli będzie mocno iskrzył to tak jak napisali poprzednicy uszkodzony wirnik silnika .Pozdrawiam.
Powinna być taśma łącząca kabinę z silnikiem. Po otwarciu maski powinna być dokręcona tam gdzie klakson i łączyć się do kolektora. Jeśli nie ma to połącz kabinę z silnikiem przewodem masowym. To iskrzenie to pewnie masa idzie przez pedał i cięgno sprzęgła.
Może szczotki są krótki stąd iskrzenie, a wyłącza zabezpieczenie termiczne. Szczotki dotykają tego kółka co się iskrzy (komutatora). Druga bardziej prawdopodobna możliwość: Spalony wirnik silnika == złom.
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
w silniku iskrzą szczotki to normalne oczywiście delikatnie a pasek sprawdzałeś czy jest na swoim miejscu? jazapki zrób reset blokadą drzwi
Sądzę że tak mogło być.Pozdrawiam.
Może ktoś wymyślił hamowanie poprzez zwieranie szczotek silnika?
Spalony wirnik, zobacz czy wycinki komutatora nie są przebarwione świadczy to o spaleniu wirnika .
Co znaczy, że silnik "iskrzy"?
Jeżeli silnik iskrzy to masz na bank uszkodzony wirnik. Sprawdź w sieci ile kosztuje przezwojenie takiego wirnika bo może się jeszcze opłaca to zrobić, reszta należy do Ciebie. Łożyska również do sprawdzenia czy nie hamują wirnika.
Używając wkrętarki po puszczeniu przycisku silnik iskrzy, czy to normalne? Jak byś kupił z silnikiem bezszczotkowym, to by nie iskrzyło :D Tak, to normalne.
Sprawdź stan szczotek węglowych na początek, ale jeśli silnik iskrzy to raczej będzie uszkodzony a już z pewnością jest problem z tachogeneratorem bo pralka zrywa. Silnik raczej będzie do wymiany a nie wiadomo czy moduł nie oberwał. Po zdjęciu paska zakręć bębnem i wrzuć z tego film bo przy okazji warto sprawdzić stan łożysk bębna.
Zelmer stosował dwa rodzaje filtrów. Podłączenie pokazuje poniżej. Sprawność filtra można sprawdzić mierząc "przejście" miedzy jego wejściami i wyjściami. http://obrazki.elektroda.net/95_12821722... Dodano po 1 a bez filtra włącza się lecz szczotki bardzo iskrzą. Jak pisałem, silnik może działać bez kondensatora przeciwzakłóceniowego i nie...
Sprawdź szczotki na silniku.
Rezystancję izolacji mierzyłem metrelem dla całej pralki, oraz dla silnika i grzałki osobno. Wszystko w normie. Dla pewności sprawdziłem jak się zachowa z odpiętym PE dla grzałki i silnika i bez zmian, więc chyba nie tu jest problem. Mogę zamienić L z N na wtyczce, bo nawet nie pomyślałem, że może to mieć jakiś wpływ i nie sprawdziłem jak jest aktualnie....
Zdecydowanie pomogą a bynajmniej nie zaszkodzą. Gdy szczotki są zbyt krótkie to elektronika może odbierać mylne sygnały od silnika przez co nie zada mu pełnych obrotów.
Musisz złożyć silnik razem z osłoną turbin i doprowadzić zasilanie do niego zasilanie, możesz pożądnie prztrzymać nogą i też nic się nie stanie. To najskuteczniejsza metoda. Jeżeli na szczotkach pojawi sie duże iskrzenie to silnik jest spalony(ma zwarcie), jeżeli jest sprawny to iskrzenie będzie minimalne. pzdr Dodano po 1 Zrób foto komutatora, prawdopodobnie...
Raczej wirnik jest uszkodzony jak iskrzy więc masz odpowiedź.
Witam Zasilanie powinno iść na początki dwóch cewek (stojan), a końce na szczotki. Zamieniając przewody od szczotek, zmienia się kierunek. Tak to się zmienia obroty w tym typie silnika.
Witam. Prawdopodobnie nadpalony programator na stykach od silnika.
iskrzy silnik silnik odkurzacza iskrzy wirnik silnik iskrzy
zaparzacz miele widzi połowe pamięci philips telefon
klimatyzator sinclair plyta ceramiczna amica
Instalacja Windows na płycie Gigabyte: krok po kroku Kody błędów przy uszkodzonej grzałce w pralce Miele