maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Spróbuj to zanim zaczniesz rozbierać silnik.
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
a luzy zaworowe? szczelność kolektora ssącego?
strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego No właśnie NIE, zaworek ma przepuszczać podciśnienie, a nie nadciśnienie, czyli strzałką w stronę silnika (kolektora ssącego), zresztą można sprawdzić ustami, czy da się ssać, i czy blokuje dmuchanie w stronę serwa
Przy nagrzanym silniku ciepłe powietrze do kolektora ssącego powinno być zamkniete a otwarte zimne powietrzne.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Sprawdź do którego cylindra jest podłączony wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa. Jak do czwartego to trzeba sprawdzić czy nie przedostaje się nim paliwo. Po wykręceniu świec sprawdź jakiego koloru są denka tłoków. Jak jest podłączona odma w tym silniku do kolektora ssącego i przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego ? Porcelanę mogło...
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Czy wykonałeś zalecenia z dn.15.03.2005r.?Jeżeli tak to znaczy że odpowietrzenie silnika/karteru/ pompuje do kolektora ssącego tyle powietrza że brak jest podciśnienia przed palnikiem i auto na gazie jeżdzić nie będzie.
witam,,,,,,, miałem coś takiego kiedyś w silniku 1,4 16v, i jeżeli budowa kolektora ssącego jest podobna do twojego,czyli składa się z 2 części -tak myśłę,bo nie widziałem go,to istnieje prawdopodobieństwo,że to może być to , a mianowicie w kolektorze jest wstawka do zawirowania powietrza i ona jest przynitowana.Okazało się że po prostu nity się poluźniły...
Zaworek można sprawdzić dmuchając w niego ustami, w stronę silnika (kolektora ssącego) ma przepuszczać, w przeciwną blokować przepływ powietrza
aha i jeszcze jedno pytanko czy wiecie moze od czego jest ten przekaznik oznaczony numerem 1 ?? i do czego idzie ten kabelek bialo czerwonu wychodzacy z niego Podgrzewanie kolektora ssącego
Nie, to typowy objaw uszkodzonej pompki paliwa. Ma dziurawa membranę i podlewa paliwem olej w misce. Przez nadmiar oleju w skrzyni korbowej zaczyna odmą zasysać te rozrzedzony olej do kolektora ssącego silnika. Stąd taki objaw. Regulator w tym silniku działa, albo nie. Jest prosty. Nigdy nie ma z nim problemów. No chyba że przeciwwagą się urwie. Ale...
Ta masa ma łączyć maskę silnika z nadwoziem, ma za zadanie zredukować zakłócenia w radiu na zakresie AM. Jest kompletnie nie związana z wtryskiem paliwa. Masa wiązki sterownika silnika jest przykręcona gdzieś w okolicach kolektora ssącego do silnika
Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.
BKD ma 2 koła wałków rozrządu i szeroki dekiel osłaniający pasek, ponadto po 2 wloty powietrza do cylindrów z kolektora ssącego
Cześć jeśli silnik rzeczywiście pracuje tylko na 3 4 cylindrach proponuję podać mu trochę samostartu do kolektora ssącego jeśli praca silnika się poprawi to prawdopodobnie jest jakiś problem z impulsami do wtrskiwaczy. Jeśli nie będzie znacznej poprawy proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania. Zakładam oczywiście ze układ zapłonowy jest ok i silnik pali...
Kompresję sprawdź lub odpal silnik bez kolektora ssącego. Może być wypalone zawór, pęknięta sprężyna, zaciera się w prowadnicy. Dobrze było by zlokalizować cylinder.
A tym silniku przy zdejmowaniu kolektora ssącego trzeba spuścić płyn chłodniczy, czy tu nie ma kanalików chłodzących w kolektorze?
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
Posprawdzaj masy wiązki wtrysku, są gdzieś przykręcone do silnika w okolicach kolektora ssącego
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
Sprawdź wiązkę biegnącą w plastikowym korytku po bloku silnika pod kolektorem ssącym.
Sprawdzasz szczelność kolektora ssącego od przepustnicy do mocowania kolektora przy głowicy. Sposobów jest kilka; np. dym papierosowy , samostarter.
chrysler silnik 3,5l
Wykręcić wryskiwacz i zobaczyć jak podaje paliwo, sprawdzić czy jest ono wtryskiwane w odpowiednim momencie( "rozrząd"). Wątpię czy bez podstawowej wiedzy sobie poradzisz. możesz jeszcze zrobić test z plakiem, popsikać do kolektora ssącego i zobaczyć czy będzie chodził.
Odłącz wężyk od regulatora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego i zaślep jeżeli w tym silniku występuje i jest podłączony na przeciw czwartego cylindra.
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Nie. I długo by tłumaczyć czemu. Najbardziej reprezentatywny sygnał obciążenia silnika, to wartość parametru MAP. A że w Corsie C czegoś takiego nie ma, to można dołożyć ze starszej - kwestia podpięcia się z wężykiem...
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Przyśrubowany do bloku silnika, poniżej kolektora ssącego i problem nie w nim.
Kilka lat temu walczyłem z identycznym objawem w Astrze G. Przyczyną okazał się brak masy silnika. Dołożyłem przewód 4mm2 od akumulatora do kolektora ssącego, dalej do modułu cewek i do komputera silnika. Problem już nie wrócił.
Ford Focus 1,8 tdci podczas jazdy ubywa mi płyn chłodniczy, nie widać wycieków,nie kopci na biało ,olej ok płyn kolor ok nie wiem czy to z tym związane ale wypycha mi gumowy wąż który idzie do kolektora ssącego, pytanie mam takie czy płyn może wyciekać z pod uszczelki między kolektorem dolotowym a silnikiem?
Szukaj na wężu idącym do kolektora ssącego z intercoolera od strony chłodnicy.
Objawy wskazują na brudny zawór EGR i się nie domyka .Spaliny idą na zimnym silniku do kolektora ssącego. Wyczyść go i sprawdź szczelność domyku.
Sprawdź wężyki od podciśnień turbo. Sprawdź też grube węże od sprężenia do kolektora, czy nic nie spadło, ew pękło. Zobacz, czy intercooler cały. Mi kiedyś spadł taki gruby wąż za turbo i też mocy nie było, ale też silnik chodził głośniej. Słychać było szmery z kolektora ssącego.
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
Dodaj coś więcej na temat silnika tzn. pojemność ,moc,kod silnika,rodzaj kolektora ssącego(plastik czy metal)
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
ciśnienie sprawdzałeś przy wszystkich świecach wykręconych? sprawdź czy lewe powietrze się nie dostaje do silnika (uszczelka kolektora ssącego przewód od serwa itp.
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
Do kodziak1 Witam serdecznie pisze ponieważ znalazłem przyczynę gaśnięcia silnika jak jest zimny . Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego te co idą do silnika i te co łącza ze sobą kolektor ssący i wszystko śmiga koszt ok 100 zł ale jest warto.
Ma sobie tykać ,jest to elektrozawór odpowietrzenia kanistra [opary paliwka są kierowane za jego pośrednictwem do kolektora ssącego i poddawane RECYKLINGOWI (bardzo ładne słowo) :D ]
Witam, na początek chce zapytać czy ta przepustnica którą wymienili w serwisie jest elektroniczna ,czy mechaniczna sterowana podciśnieniem? Błędy podane mają opisy:1282 Zawór przełączeniowy klapy kolektora ssącego-N239 i 19559-Silnik klapy kolektora ssącego-V157 uszkodzony.Ten drugi mówi o klapie elektronicznej, czym zresztą sugerowali się mechanicy.Problem...
Wynika na to, że podczas odpalania zimnego silnika dostaje dużego powietrza z odmy do kolektora ssącego. Skąd ta teoria? Masz jakieś potwierdzenie na to.
Silnika, czy kolektora ssącego? https://forum.opel24.com/topic/79056-ast... https://forum.opel24.com/uploads/post-37... :?:
silnik krokowy zobacz ,zasilanie silnika krokowego oraz uszczelka kolektora ssącego -pod kompa podpinałeś go?
no a jaki ma opis?.. do jakiego kodu silnika jest ten z aukcji?..
WIęc masz spadniety wężyk z kolektora ssącego, albo się wwierciłeś PRZED przepustnica hehe. Zrób jakieś sensowne zdjęcie silnika.
Może spróbuj po kodzie sterownika silnika?Jeśli masz dostęp do tych części przy silniku. Zapewne różniły się od siebie i oczywiście jeżeli jest oryginalny. Co do np kolektora ssącego to jest taki sam.
cordoba 2004 woda dostaje się kolektorem ssącym, silnik ją wciąga w czasie pracy. Silnika krokowego tutaj nie ma bo to jest 2,2 HDI. W benzynowym silniku jeżeli jest silnik krokowy to jest on bocznikiem kolektora ssącego.
Typowy objaw przy nie wyregulowanym gazie , lub utwardzonej przeponie. po zatrzymaniu silnika do kolektora ssącego rozpręża się dodatkowa dawka gazu, gdy ponownie uruchamiasz silnik to dodatkowo dostaje benzynę i silnik jest zalewany. Po dłuższym postoju gaz odparowuje i silnik pali od kopa.
wypnij odmę odpowietrzania silnika od kolektora ssącego i zatkaj króciec w kolektorze - z czytaj sondę wartość j.w. A co takim eksperymentem da się sprawdzić?
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Sprawdź podgrzewacz kolektora ssącego, albo odmy, nie jestem pewien, dziwnie mam to opisane. N79.
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Podstawa to sprawdzić nieszczelności w układzie ssącym, często problemem są cienkie wężyki przy ścianie grodziowej. Następnie układ odmy - na czas diagnozy można ją odpiąć od grzebienia przy kolektorze, zaślepić otwory w kolektorze, a odmę puścić w atmosferę. Jeśli się poprawi - do wymiany separator odmy i rurki. Tylko niech Ci nie przyjdzie do głowy,...
Potwierdzam slowa roberta199, mialem podobny przypadek. Prawdopodobnie "puszcza" elektrozawór przy parowniku, po zgaszeniu niezbyt rozgrzanego silnika do kolektora ssącego powoli dostaje się gaz który jest w przewodzie pomiędzy elektrozaworem przy butli a tym przy parowniku.. Podczas uruchamiania silnik dostaje "normalnie" benzyne z wtryskiwacza a zamiast...
witam dziwne jakby charczenie z tyłu silnika jakby z kolektora ssącego astra g 2006 r twinport z16xep,ale nie cały czas co to może być i czy można z tym jeżdzic dziekuję za rady https://filmy.elektroda.pl/1_1592471528....
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
Jak powietrzem to normalna sprawa bo musi być odpowietrzanie z komory silnika przez odmę do kolektora ssącego .Tak więc jak nie kopci ci z rury to nie masz się co obawiać to jest normalne w tych silnikach .
Witam Z racji zbliżającej się zimy pomyślałem nad modyfikacją odmy w moim aucie aby nie mieć problemów z zamarzaniem odmy. Pomysł zaczerpnąłem z poprawionego silnika 1.4 BBY. Odmę z tego modelu założyłem zamiast oryginalnej i podpiąłem ją jak w silniku bby do podciśnienia z kolektora ssącego. Silnik pracuje ok, jedynie po odkręceniu korka oleju pojawiło...
W jaki sposób podciśnienie wysysa olej przez zatkaną odmę? Nie rozumiem tego. Jeżeli są przedmuchy z komory spalania to olej zasuwa z silnika przez odmę do kolektora ssącego ale jeżeli ta będzie zatkana to do ssącego się nie dostanie.
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Jeśli byłaby to pompa, to prawdopodobnie przy zimnym silniku byłoby to samo. Proponowałbym sprawdzić czy silnik nie pompuje oleju do kolektora ssącego.
Jaki silnik w tym aucie?
Czy ktoś z szanownych kolegów może powiedzieć czy jest dostęp do zaworu rozprężnego bez zdejmowania deski ? Tzn. od strony przedziału silnika po zdemontowaniu kolektora ssącego ?
Witam, mam dwa problemy z elektryką w samochodzie, pierwszy problem tyczy się błędu zacisk 30, wiem, że oznacza to za niskie napięcie na plusie akumulatora, jednak nie o tym, odkryłem jakiś czas temu, że brakowało bezpiecznika odpowiedzialnego za to, po wsadzeniu bezpiecznika błąd się nie pokazuje, jednak po jakimś czasie jazdy nagle auto zwiększa...
Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 cdti w oplu antarze. Rano po odpaleniu słychać stukanie w silniku. Zlokalizowałem że dźwięk dochodzi z kolektora ssącego. Po kilku minutach przestaje. Błędów nie ma. Wtryski odłączałem i nie przestaje.
To są węże odmy, cienki idzie do kolektora ssącego Jak króciec przy pokrywie zaworów się ułamał, to trzeba ją wymienić, albo zawieźć komuś, kto spawa aluminium
Przyczyn może być sporo, od mechanicznych ( pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa) do elektrycznych ( czujnik temperatury silnika, świece, cewka) po gaz który może być w aucie albo nie, tego nie wiemy. Ja bym zdiagnozował auto rano przed rozruchem, podejrzał temperaturę silnika, podciśnienie kolektora ssącego, jeśli tam będzie wszystko w porządku,...
Nie trzeba.
Albo coś z układem zasilania paliwem, albo z wtryskami. Dziwne, że diagnoskop tego nie wykrył (powinien). Jesteś pewny, że nic nie można zarzucić tak testerowi diagnostycznemu, jak i samej procedury diagnostycznej..? Silnik 100,120, czy 150 KM? Ja zacząłbym od układu zasilania paliwem ;)
W międzyczasie stwierdziłem zablokowanie zmiennej geometrii w turbinie przez wyrzucone do wydechu drobinki z pękniętego pierścienia olejowego na 2 cylindrze, oraz pozostałości panewek korbowych na łożysku głównym turbiny. Turbina miała zamknięte otwory przelotu na wirnik spalin, a wszystkie spaliny wracały do kolektora ssącego, co potęgowało cofanie...
Gdzie w tym silniku jest separator oleju ? Po zdjęciu kolektora ssącego sporo jest oleju który spływa po głowicy i bloku silnika w dół, na przeglądzie technicznym zasugerowano wyciek oleju spod głowicy ale tył silnika jest suchy. Strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie wpada olej w kolektor ssący.
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
cena instalacji jak rozumiem jest też zależna od kolektora ssącego ja mam typ silnika AHL, jaki tam jest zastosowany kolektor ssący??
Chłopaki plaka dawali od dołu silnika, a stamtąd jest już tylko kawałeczek do kolektora ssącego. Sprawdzę sprawę z zasilaniami EDC i z tym gaszeniem. Dziękuję i pozdrawiam.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
CZujnik podciśnienia to taka mała kostka zamontowana najczęściej na grodzi między kabina a silnikiem i podłaczona do kolektora ssącego wężykiem.
wtryskiwacze gazowe łatwo przemyć - po prostu wykręć listwę, na węza zasilającego załóż lejek, do lejka nalej benzyny, i weź jakiś zasilacz/prostownik na 12v i końcówki np krokodylki i pykaj każdym elektrozaworem kilkadziesiąt razy tak aby benzyna wylatywała króćcem wyjścia gazu na dany cylinder i tak każdy elektrozawór po kolei i się przepłucze, możesz...
Po podłączeniu kolektora ssącego do turbo silnik pracuje normalnie.
W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego.
Problem polega na tym że spod kolektora ssącego leci mi olej tzn silnik jest ocieknięty. Kolektor był już raz demontowany nowe uszczelki, lecz nic to nie dało. Wyciek się zaczyna w okolicy 2 świecy żarowej od strony rozrządu tak jakby przy śrubie mocującej kolektor do głowicy. Jest on dość mocno rozbryzgiwany przez co cała okolica jest zaolejona i spływa...
Skup się w takim razie na nieszczelności serwa hamulcowego, podciśnienie które tam panuje, żeby kierujący mógł zahamować pojazd używając znacznie mniejszej siły na pedał hamulca, w tym type silnika, pobierane jest z kolektora ssącego silnika, wiec jak najbardziej przez tą nieszczelność sterownik silnika może mieć problem z doliczeniem się prawidłowej...
Wstrzyknij troszkę paliwa do cylindra lub kolektora ssącego i spróbuj uruchomić silnik.
LOG skopany, bo robi się do 4k rpm z butem w podłodze.Widać, że się reguluje. Syczenia nie powinno być, ale doładowane powietrze ma swój charakterystyczny dźwięk. Sprawdź IC jak i kolanko na wlocie do kolektora ssącego.
Jeżeli ten silnik ma EGR sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności na tym układzie. Miałem kiedyś przypadek wypalenia plastikowego kolektora ssącego na wysokości wejścia przewodu EGR, tam dostawało się "lewe"powietrze. Pozdrawiam.
Witam Piszę tutaj pierwszy raz . Proszę o podanie momentu dokręcenia przepustnicy, kolektora ssącego do silnika oraz pokrywy zaworów. Czy gdzieś pod nowe uszczelki dawać uszczelniacz. Silnik 1,6 AVU. Pozdrawiam Mirek
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy demontaż kolektora ssącego
przewody wysokiego napięcia laguna zmywarka bosch stabilizator arduino zegar sterujący
pralka głośno wiruje elektrolux pralka głośno wiruje
Pralka Haier zatrzymuje się na 39 minucie prania Czy można generować ultradźwięki zwykłym głośnikiem?