Miałem kiedyś podobny problem z takim czerwonym Zelmerem Wszystko bylo OK jak na "sucho" , bez napięcia, ale jak ruszył pod prądem następowało minimalne przemieszczenie wirnika w pionie i... głośna praca. Sprawdź wszystko spokojnie czy jest dobrze włozony wirnik , czy stojan leży w gnieździe, czy wirnik nie ma pionowych lyzów. Cudów j nie ma. Wirnik...
Widziałem nie raz naturalne zużycie komutatora we wiertarkach lub w szlifierkach kątowych, ale takich które przeżyły kilkukrotną wymianę szczotek na nowe. Tutaj wygląda, jakby komutator był zrobiony z aluminium, a nie z miedzi/mosiądzu. Wygląda jakby się stopił.
Komutator uszkodzony.
Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Komutator w silniku iskrzy?
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Komutator nie ma teraz bicia osiowego? Te silniki mają duże obroty i toczenie może zrobić więcej szkody niż pożytku.
Sprawdź komutator silnika. Jeżeli nie jest "podle" zaczerniony (nadpalony), silnik jest OK. A to, że głośno pracuje? Widocznie tak ma być...
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Znalazłem np. taki: Większość falowników pracuje z silnikami indukcyjnymi, Ty masz silnik synchroniczny. Kiedyś próbowałem uruchomić silnik synchroniczny z falownikiem w trybie U/f=const, ustawiłem odpowiednie punkty charakterystyki napięcie/częstotliwość, ale silnik szarpał i w falowniku wyłączało go zabezpieczenie prądowe. Nie wiem, może to kwestia...
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Na pierwszy ogień komutatorowy - obroty w odkurzaczach to zazwyczaj kilka tysięcy obrotów,podczas cięcia gwizd jak nie wiem co [zrobiłem z takiego szlifierkę]. Zanieczyszczenia [bez filtrowania powietrza chłodzącego] zjedzą szczotki i komutator w zastraszającym tempie.Jedyny plus przełożenie obrotów na moc . delikatna oś i łożyska. A silnik od pralki...
Nie mozesz jej zastosowac, w tych pompkach paliwo przeplywa bezposrednio przez silnik i komutator (dla chlodzenia).
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Ten młynek nie ma zmiiennych obrotów. Skoro niepoprawnie kręci to znaczy, że silnik dał "ognia". Szczególnie nie należy mielić cukru. Jeśli komutator silnika jest czarny, to potwierdza to moje sugestie.
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Taki efekt może być gdy silnik wentylatora ma zjechany komutator i zatrzyma się w 'martwym punkcie'. Wyciągnij przekaźnik wentylatora i zworką uruchom silnik wentylatora. Ma załączać się 100/100.
Rozbierz tył silnika (i tak złom ) i zobacz czy blaszki ze szczotkami się nie pourywały (to typowa usterka - może jedna od drugą robi zwarcie) wtedy wystarczy znaleźć dawcę (podobny silnik ,średnica ośki) i przełożyć tył z blaszko-szczotkami ,oczywiście jak komutator jest cały. Zdjęcie plastikowego impulsatora nie powinno być tak dużym problemem.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
Bardzo możliwe, że dobiegł resursu prosty komutator silnika. Proponuję sprawdzić silnik podając mu napięcie 2,5-3,5 V z pominięciem obwodu stabilizacji. Zaobserwować należy każdorazowy start silnika przy obciążeniu mechaniką i bez.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Dotyczy pralki Bosch WAE2039KPL/28 Przy okazji wymiany przepalonej grzałki pralki postanowiłem wymienić, prewencyjnie, szczotki silnika. Szczotki oryginalne były jeszcze sprawne i miały ok. 2,5cm długości. Oczyściłem komutator, nakleiłem na komutator taśmę dwustronną z papierem ściernym i w ten sposób szczotki włożone do szczotkotrzymacza precyzyjnie...
Rozkręć silnik ,wyczyść szczotki węglowe, komutator wirnika, turbine pod wodą, i przedewszystkim wymień łożyska. Dodano po 3 Śrube odkręcisz łapiąc obiema dłońmi w rękawiczkach za biały plastik podobny do turbiny , oraz za aluminiową turbine sciskając je jakby do siebie, przyda się pomoc kogoś kto będzie odkręcał śrube.
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
dioda zasilania nadal przygasa przy starcie silnika. Nie da się ukryć - komutator silnika domaga się mycia. Najprawdopodobniej albo pokrył się smarem z łożysk, albo lata świetności ma już za sobą. W każdym razie taki objaw wskazuje jednoznacznie na zbyt duży prąd pobierany przez silnik. Odłącz silnik od układu sterującego, podłącz do niego stabilizowane...
ale momentami zapala się na niebiesko taka łuna, jakby płomień. Wirnik padnięty, zresztą wygląd komutatora, ten głęboki wżer w stosunku do brzegu -jaki miał komutator w nowości, świadczy, że ten silnik już swoje przepracował.
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Silnik trzeba zdemontować i najlepiej zasilić go z odseparowanego źródła napięcia. Ja używam napięcie około 80 VDC. Ponad 98% uszkodzeń silnika wychodzi. Dodatkowo czyszczę komutator i częściowo go obciążam (na wale). Wirnik podłącza się w szereg z stojanem. Od biedy można go zasilić prosto z sieci, ale trzeba go dobrze zamocować, bo przy włączeniu...
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Jeśli umieścisz na obudowie, podasz 40A na silnik którego znamionowy prąd to 20A będziesz pędził z 40-50km/h to czujnik owiewany powietrzem pokaże niewiele a szczotki i komutator pójdą z dymem. lepiej wybebeszyć ten czujnik z tej rurki i wsadzić gdzieś w środek.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Gdzie zakupione szczotki? Silnik został wyczyszczony z pyłu węglowego i nowe szczotki zostały dotarte do komutatora? Po Twoim opisie nożna wywnioskować że silnik zakończył żywot: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-3...
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
Witam. Odkręcić szczotko-trzymacze oczyścić całość z pyłu i jeśli szczotki dobre to zabudować ponownie. Komutator oczyścić drobnym papierem ściernym. Silnik zabudować podłączyć - Próba.
Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
Nie ma to związku z tą blaszką jest to jedynie zapadka regulatora sprzęgła a jej miejsce zaznaczyłem na zdjęciu. Przypuszczam, że silnik zakończył żywot być może jedynie zaklejony komutator i wystarczy wyczyścić w nim rowki. Trzeba by sprawdzić silnik na "krótko" z pominięciem przełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/7105360100_...
Szczotki do wymiany a komutator do wyczyszczenia.
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
Witam. Szczotki należy wymieniać obydwie a przed tym przeszlifować komutator drobnym papierem.
jest sens bawić się tymi silnikami Raczej nie bo to są silniki prądu stałego - tak mi powiedziano I tak jest napisane na tabliczce znamionowej tylko cyrylicą. Dlaczego tak sądzę: 1. Zakładam, że dla Ciebie generator prądu to urządzenie które wytworzy prąd elektryczny o parametrach zgodnych z tym co jest dostępne w gniazdku elektrycznym (230V, 50Hz,...
Witam.Element RC 0,1µF + 100Ώ służy do eliminacji przepięć powstających podczas przełączania poszczególnych sekcji komutatora.Chronią również komutator przed wypaleniem.Proponuję dołączyć żarówkę np:100W/230V równolegle do silnika i wtedy dokonać pomiaru prądu i napięcia.Mam podejrzenia związane z obecnością kondensatorów na wyjściu prostownika.Pozdrawiam
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Jeszcze w podstawówce budowaliśmy silnik elektryczny na płaską bateryjkę - tylko dwa bieguny. Wszyscy mieli kłopot własnie z komutatorem; ja rozwiązałem to tak (to były lata '70) : Ze starej uszczelki pod głowicę jakiegoś silnika spalinowego wydobyłem miedź. Powierzchnia uszczelek jest (byłą w każdym razie) pokryta blaszką miedzianą. Teraz możesz pewnie...
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
To nie prawda, że komutator musi być tylko jeden. Mogą być dwa, ważne, aby zamknąć obwód uzwojeń rotora.
cewki nie znalazlem a jesli chodzi o silnik to silnik ma zasilanie na stojan i wirnik (szczotki sprawdzalem jeszcze moga troszke popracowac komutator tez jest jak nowy, zostaje jeszcze sprawdzenie silnika i elektroniki (sprawdzic silnik niestważa problemu ale jak to zrobic z elektronika) a komora hydrostatu czysta ? >>jest widoczna po sciągnieciu lewego...
Na początek zakonserwuj sam silnik - czyli przez otworki wpuść do niego coś co mogłoby oczyścić komutator (preparat Kontakt albo coś podobnego).
Każdy silnik tego typu może mieć problem ze startem na małym napięciu gdy jego szczotki i/lub komutator są zaświnione (nagar, tlenki, brud). Możliwe więc, że tu leży przyczyna. Powinien się daś\ć łatwo rozebrać - jak każdy silnik takiego typu - spójrz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W tym temacie Autor opisuje sposób sprawdzania...
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Spróbuj może obrócić komutator lub odłączyć jedno lub kilka uzwojeń. Wyczyszczenie ze środka smarnego ujawni się dopiero po dłuższym czasie (chyba ze to jakiś wielki silnik na panewkach), bo łożyska pochodzą jeszcze na prawdę długo, a materiał na panewki ma właściwości samosmarujące i możesz nie doczekać jakiegoś dużego zwiększenia oporów.
Silnik przedmuchać powietrzem by się pozbyć pyłu węglowego, oczyścić komutator założyć nowe szczotki ( bo te już zakończyły swój żywot) . Jeżeli nie czujesz się na siłach w kwestii wlutowania nowych szczotek to kup cały komplet i założysz pewnie bez problemu no i w kieszeni coś jeszcze zostanie.
Taki stan zużycia szczotek spowodował iskrzenie i nadpalanie klatek komutatora, więc ja bym jednak delikatnie przeszlifował komutator wkładając pasek bardzo drobnego papieru ściernego (2000) pomiędzy jedną ze starych szczotek a komutator i obracając wirnik ręcznie. Wyrówna to drobne nadpalenia, tylko tyle. Jak nie masz tak drobnego papieru to tak jak...
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
Raczej silnik napędu płyty .Możesz zregenerować -odłączas od układu ,wlewasz do środka KONTAKT60 i na zasilacz pod 12V w obydwie strony.Później zmierz czy rezystancja się wyrównała we wszystkich położeniach wirnika.Jeśli komutator jest nie do zregenerowania to tylko wymiana silnika.
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Przy okazji wymieniłem szczotki od silnika bo ich już nie było. Po złożeniu pralki wszystko działa, jednak nie pamiętam czy silnik powinien mieć takie dosyć głośny odgłos jakby gwizdało. Jeśli po wymianie szczotek nie został wyczyszczony komutator to będzie gwizdało, iskrzyło i jest ryzyko uszkodzenia wirnika.
W odpowiedzi na pytanie zdane prywatnie: Chodzi o mojego ostatniego posta z drugiej strony watku. Mianowicie czy w przypadku gdy silnik nie generuje sinusoidy po rozkreceniu ale sygnal sinusoido podobny czy dla poprawnego sterowania FOC powinienem mu podawac na wejscie taki sam ksztalt przebiegu czy moze cos innego. A moze to calkowicie niemozliwe aby...
. Zawsze, po puszczeniu, ustawia się na dół jedną strona (tą gdzie są drzwiczki do otwierania). Bo tak powinno być, a wtedy otwieranie bębna celem wyjęcia wsadu masz z góry. Szczotki też jutro sprawdzę, chociaż silnik bez bębna przy wirowaniu na pełnych już obrotach, idzie równiutko i cicho, nic też nie iskrzy. Bo tutaj będzie pies pogrzebany. Szczotki...
Jeżeli problem jest przy rozruchu i podłączaniu urządzeń to sprawa jest prosta. Ładowarki USB to stabilizatory impulsowe. Syfią i to słychać. Rozruch to pracujący silnik prądu stałego. Iskrzy komutator i masz gotowe zakłócenia. Wiszący kabel zbiera te sygnały a wzmacniacz je po prostu wzmacnia. Najprostsze rozwiązanie ? Obniżenie impedancji wejściowej....
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Jeżeli na drugim końcu osi wirnika nie możesz dopasować wkrętaka lub klucza możesz ręką prztrzymać komutator wirnika. Jeżeli i to się nie uda , musisz rozebrać cały silnik
Szczczotki są na końcu wyprofilowane łukowato, ten łuk musi zgrywać się z okrągłą powierzchnia komutatora. Szczotkotrzymacze mają być tak zamknięte aby sprężyna nie wyskakiwala. A szczotki jak wyjmujesz z prowadnic mają wychodzić lekko. Jak tak jest to silnik będzie działał ok, możesz bardzo drobnym papierem ściernym przeczyścić komutator dla lepszego...
Szczotki nie wydają się być ułamane, ale silnik dosyć ciężko chodzi - jakbym paluchem nie zakręcił to więcej niż 1 pełny obrót silnik nie zrobi. W wciśnięciu styku rozpoczynającego pracę urządzenia silnik nie zawsze się uruchamiał, ale jak pokręciłem trochę to tartował. To zrób coś z tym. Z deka masz taki sam badziewny silnik jak mój. W twoim tylko...
połączenie nie jest trudne aby wszystko było jasne styki komutatora K1 , K2 , K3 / cewki L1 , L2 , L3 - początki / cewki L1' , L2' , L3' - końce połączenie wygląda następująco : K1 > L1 , L3' K2 > L1' , L2 K3 > L2' , L3 szczotki muszą być tak ustawione i wyprofilowane aby łączyły tylko dwa pola tzn. K1 / K2 , K2 / K3 , K3 / K1 dalej komutator należy...
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
czy trzeba go po prostu bardzo mocno czymś podważyć? Ostrym nożem - z każdej strony po troszku. Pasowany jest ten dekielek "na wcisk", więc lepiej nie podważać tylko z jednej strony, bo odkształci obudowa silniczka się i nie będzie pasować dekielek. Ja robiłem to w ten sposób, że kładłem silnik na boku, przyciskałem nożyk (a konkretnie skalpel) stukałem...
Czy to była normalna praktyka w tego typu urządzeniach, czy to tylko kaprys Unitry? Urządzenie, które ciągle pobiera prąd i zużywa silnik i pasek? Wbrew pozorom pasek zużywa się dokładnie tak samo w czasie pracy jak i przy wyłączeniu magnetofonu - głównym obciążeniem jakie na niego działa jest naprężenie paska. A silnik - podczas startu zużywa się...
Przemyj komutator alkoholem (może być IPA) i zobacz w jakim stanie masz lamelki, trochę masz poszarpane końcówki na tych szczotkach, ewentualnie możesz go delikatnie papierem wodnym przeszlifować z drobnych nierówności.
Podstawowym problemem w polskich gramofonach były: 1/ silnik 2/ fotorezystor w układzie kontroli obrotów silnika (o ile jest tam fotorezystor a nie fototranzystor - piszę ogólnie) 3/ kondensatory elektrolityczne (szczególnie te o pojemności do 22µF) Osobiście stawiałbym na silnik, a konkretnie szczotki i komutator. Silniki można regenerować - na forum...
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Na co ma wpływ liczba płytek w komutatorze silnika szczotkowego? Np. wirnik ma 12 kanałów i komutator 36p. Czy można go przezwić z wykorzystaniem komutatora 24p z zachowaniem takiej samy liczby zwojów w kanale, czyli zwiększając odpowiednio liczbę zwojów pojedynczej cewki, aby uzyskać tą samą liczbę zwojów i rezystancję na płytkach przeciwległych, do...
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
lampka "wyczyśc filtr" świeci bo pralka ma problem ze spustem wody sprawdź czy jak włożysz wąż np. do wanny czy ?? i jak ?? mocno wypuszcza wodę (powinna leciec całą szerokością węża spustowego) jeśli leci wolniej to sprawdź wąż zbiornik-pompa na wyjściu ze zbiornika najprawdopodobniej jest jakaś mała rzecz (typu skarpetka) usuń ją ... drugą rzeczą...
Do sprawdzenia są prawdopodobnie szczotki silnika, sam silnik lub nawet komutator silnikowy. Nie wiem, czy w tych modelach nowy silnik stanowi połowę ceny nowej pralki.
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
naprawa silnik komutator silnik komutator zwarcie silnik jednofazowy komutator
kabel electrolux odkurzacz modbus ciepła koszt remontu
zmywarka ees47320l philips gc7011
Powiadomienie o otwartym ruszcie na piecu - co zrobić? Problem z programem po wymianie modułu Beko