Obejrzyj dokładnie silnik, komutator silnika może są nadpalenia na powierzchni komutatora, możliwe zwarcia.
Podeślij fotkę tego silnika to zobaczę czt mam taki. Wala się u mnie jakieś 10kg takich silników.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Żywotność komutatora zależy od doboru szczotek i prawidłowej jego eksploatacji. Uszkodzenia komutatorów zaczynają sie często od momentu uszkodzenia w uzwojeniach na wirniku.
Drut nawojowy można zakupić w sklepach z częściami elektronicznymi i na giełdach. Części w sklepach wyspecjalizowanych danych procudentów na zamówienie - ja tak robię
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Są silniki asynchroniczne, wyposażone w komutator. I to nawet dość powszechne. Pojęcie "silnik asynchroniczny" jest pojęciem bardzo szerokim i są stosowane w tej grupie napędów, różne rozwiązania konstrukcyjne. Również pojęcie "silnik szczotkowy" jest pojęciem dość szerokim i nie ogranicza się do komutatorowych silników prądu stałego.
Silnik z komutatorem można sterować falownikiem?
W domowych warunkach to mozesz drobnym papierem sciernym przeczyścić >800 i dodatkowo igłą w "przerwach" - fachowo robi sie to na tokarce. Natomiast marne szanse że to coś pomoze - zazwyczaj to oznaka "uwalonego" wirnika! :(
(at)ElektrodaBot A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora?
Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Sprawdź komutator silnika. Jeżeli nie jest "podle" zaczerniony (nadpalony), silnik jest OK. A to, że głośno pracuje? Widocznie tak ma być...
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Nity rozwiercić, a potem skręcić śrubami.
Często można zdiagnozować silnik po dokładnym obejrzeniu komutatora.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
Witam - ta dioda jest podłączona równolegle do zasilania silnika , miała zadanie gasić przepięcia wytwarzane przez silnik na komutatorze ( zalecana dioda szybka FR306 lub dioda szotkiego ) . natomiast tranzystor mosfet prawdopodobnie jest uszkodzony .
Zapewne iskrzenie widać na komutatorze silnika po którym ślizgają się szczotki. Jest to normalna rzecz.
Nie mozesz jej zastosowac, w tych pompkach paliwo przeplywa bezposrednio przez silnik i komutator (dla chlodzenia).
Jeżeli silnik indukcyjny(bez komutatora), to do wymiany kondensator rozruchowy.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Możliwe jest uszkodzenie silnika - konkretniej komutator zabrudzony/zasiarczony. Jeśli masz taką możliwość wymień silnik. Rozbierać (w celu czyszczenia) nie radzę, bo ciężko się to robi.
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Iskry najczęściej wypuszczają się z środka silnika z okolic komutatora No bo zwarty wirnik, jak koledzy piszą.
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
wyczyść komutator silnika , był już ten temat... pozdrawiam
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, Po co? Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ? Nie; włączyć wirowanie, czekać, aż się rozpędzi silnik i dopiero wtedy przyłożyć do komutatora pumeks. Na jakieś pięć do dziesięciu sekund, nie dłużej.
Komutator w silniku iskrzy?
Spalony wirnik, zobacz czy wycinki komutatora nie są przebarwione świadczy to o spaleniu wirnika .
Zwykle kończy się na wymianie silnika. Smród i dziwny dźwięk to pewnie iskrzenie dookoła komutatora.
Jak nie wyczyścisz to się izolacja (komutator ) zacznie wypalać i wirniczek na złom. To tak krótko. A ten proces rozpoczęty to po zawodach.
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Do wymiany silnik widać na zdjęciach ślady na komutatorze wirnika , silnik pewnie nierozbieralny , albo odkurzacz do utylizacji. Nie wiem czy naprawa opłacalna.
Trzeba było jednak wyjąć silnik, oczyścić komutator i dokładnie za zewnątrz przedmuchać go powietrzem pod ciśnieniem w celu usunięcia pyłu węglowego. Po tych zabiegach motorek pracować będzie jeszcze długo.
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Pomierz komutator silnika lub jeśli nie wiesz jak to zrobić to podstaw drugi silnik.
zaczął bym od sprawdzenia szczotek na silniku i przeczyszczeniu komutatora
Masz silnik szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr...
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Przyczyn takiego zachowania może być wiele. Mnie najbardziej prawdopodobne wydaje się "zużycie" lasera, lub kłopoty z silnikiem spindle (zabrudzony komutator). Zacznij od sprawdzenia silnika (przy zasilaniu silnika 2V prąd nie powinien być większy niż 20mA bez obciążenia na osi silnika).
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
co w takim przypadku sprawdzić??? Moduł trzeba sprawdzić.
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
To są niezniszczalne pralki. :D Stan szczotek sprawdź bo ja już musiałem wymieniać silnik z powodu uszkodzenia komutatora.
Ten młynek nie ma zmiiennych obrotów. Skoro niepoprawnie kręci to znaczy, że silnik dał "ognia". Szczególnie nie należy mielić cukru. Jeśli komutator silnika jest czarny, to potwierdza to moje sugestie.
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Jutro spróbuję zrobić fotki, ale nie będzie łatwo, bo nie chciałbym wyciągać komutatora z silnika. Czy potrzeba zrobić na całej szerokości komutatora?
Nie ma wariatora ani hydrauliki. Na pierwszy rzut oka po schemacie myślałem że to zwykły silnik pierścieniowy,ale po tabliczce znamionowej znalazłem zdjęcie środka podobnego silnika tej firmy i w środku był komutator. Obstawiam więc, że jest to silnik Schrage-Richtera. Tu coś o tym było: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
stawiając silnik na sztorc(komutatorem do dołu),nakładasz tak aby wiekszy otwór był u góry,wentylator o najwiekszej srednicy jest ustawiany jako srodkowy
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Tylko na łożyska żeby nie zabrudzić komutatora na wyłączonym silniku.
Typowo kasuje luz wzdłużny łożysk wirnika w silniku. Jest za łożyskiem na wirniku od strony komutatora z drugiej strony jak odbiór napędu z wirnika.
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Pytanie - z jakiego powodu ta jedna lamelka jest podniesiona? o ile jesteś w stanie na to odpowiedzieć. Niestety nie wiem. Sam się zastanawiam.
Moim zdaniem szczotki są do wymiany. Wymień szczotki i zobacz czy się poprawi praca silnika. Sprawdź przy okazji stan komutatora.
Tryb serwisowy z tego co czytałem niejako wymusza prace, więc nie możesz wykluczyć silnika, jak ostatnio miałem taką sytuację to podłączyłem silnik na krótko, przez papier ścierny i dociskalem palcem komutator, silnik zwalniał im mocniej doczekałem, rozwijając uzwojenie stojana w dwóch/trzech miejscach była powłoką zaklejona.
Mlynek do wymiany silnik sie wiesza na komutatorze i dlatego raz lapie raz nie.
Cześć, Mam zakrętarkę udarową hitachi niedawno kupioną używkę i zastanawiam się czy jest sprawna. A konkretnie czy jest sprawny silnik. A mianowicie pobór samego silnia(maszyna jest rozkręcona) czyli bez obciążenia jakiegokolwiek wynosi około 4-5A i dość szybko komutator ze szczotkami robi się ciepły a nawet gorący. Nie iskrzy to, szczotki też się nie...
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
To zmierz na silniku rozrusznika.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Czemu nie spytałeś gościa? Silniki komutatorowe występują w wiertarce,szlifierce ręcznej odkurzaczu to są silniki ze szczotkami które ślizgają się po komutatorze.Jak Ty kupisz ten silnik to ja nie rozumiem no chyba że ktoś u kogo znajdziesz nie wciśnie kitu a co z jego parametrami?
Wirnik można zregenerować,czyli nowe uzwojenie+komutator.Poszukaj w okolicy zakładu zajmującego sie naprawą i sprzedażą elektronarzędzi,jeśli sami tego nie zrobią ,to dadzą Ci namiar gdzie możesz to zrobić.Pozostaje tylko kwestia kosztów,bo Einhell to typowa chińszczyzna.
Po pierwsze. Szczotki są nierówne w stosunku do komutatora (wymienić na nowe, same się dopasują). Po drugie. Po przetoczeniu komutatora zrobiłeś szparę między segmentami komutatora?
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
Witam Według mnie : Silnik komutatorowy 3-fazowy o zmiennych prędkościach obrotowych (stator "stojan" układ gwiazdy 380V )- to na stale się podaje (roto "wirnik" napięcie na szczotki ) zmiana napięcia powoduje zmianę prędkości i mocy Silnik jest z 1972 roku wydaje mi się ze w późniejszych latach zmieniono jego konstrukcje na pierścieniowy
Widziałeś ten magnes? Na fotce widać źe problemem jest uszkodzony silnik bo ma powypalane lamele komutatora ! Silnik do wymiany albo remont polegający na wymianie komutatora w jakimś warsztacie który potrafi to zrobić.
Na co ma wpływ liczba płytek w komutatorze silnika szczotkowego? Np. wirnik ma 12 kanałów i komutator 36p. Czy można go przezwić z wykorzystaniem komutatora 24p z zachowaniem takiej samy liczby zwojów w kanale, czyli zwiększając odpowiednio liczbę zwojów pojedynczej cewki, aby uzyskać tą samą liczbę zwojów i rezystancję na płytkach przeciwległych, do...
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika, luzy to być może inna usterka. Zdejmij pasek napędowy o zakręć bębnem, sprawdź pod kątem luzów wzdłużnych i poprzecznych, silnik trzeba wymontować wyjąć szczotki i najlepiej wrzucić to foto szczotek i silnika z uwzględnieniem komutatora (google).
Silniki asynchroniczne i synchroniczne nie mają komutatora. Mogą mieć pierścienie i szczotki ale nie komutator. Może to jest silnik komutatorowy 3-fazowy. Ten silnik nie można zasilać z falownika. Obroty nie zmieniają się wraz z częstotliwością, można tylko uszkodzić falownik. Taki silnik można zasilić z autotransformatora 3-fazowego lub 3-fazowego...
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
To działa gdy silnik ma komutator i magnesy, wtedy może pracować także jako prądnica
W tym przypadku może być problem z łożyskiem od strony komutatora silnika oraz obsadą łożyska .
Witam, zgadzam się że silnik z komutatorem a klatkowy to dwie różne sprawy.Tyrystor jednak odradzam, prościej jest zastosować triak i podaję podstawowe zasady http://elektro.w.interia.pl/energoel/tyr... http://elektro.w.interia.pl/energoel/tri... http://encyklopedia.pwn.pl/77179_1.html http://encyklopedia.pwn.pl/76157_1.html :sm6:
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Taki efekt może być gdy silnik wentylatora ma zjechany komutator i zatrzyma się w 'martwym punkcie'. Wyciągnij przekaźnik wentylatora i zworką uruchom silnik wentylatora. Ma załączać się 100/100.
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Wymień WSZYSTKIE kondensatory elektrolityczne w centralce ( nie gwarantuję że pomoże ale w większości przypadków pomaga) . A przy okazji rozbiórki obejrzyj szczotki oraz komutator w silniku.
Bardzo możliwe, że dobiegł resursu prosty komutator silnika. Proponuję sprawdzić silnik podając mu napięcie 2,5-3,5 V z pominięciem obwodu stabilizacji. Zaobserwować należy każdorazowy start silnika przy obciążeniu mechaniką i bez.
Pomierz jeszcze raz obwód szczotek czy przerwy nie dostał, przy okazji wyczyść komutator silnika. Czasami zdarza się też, że rozczłapią się konektorki, najczęściej przy modułach.
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
wizualnie >>>wymontuj silnik ,odkręć szczotki,wyczyść komutator>>>>>a najlepiej jak nie będziesz mógł to zanieś do zakładu gdzie naprawiają silniki>>>tam sprawdzą
Dławiki na rdzeniach i kondensator to filtr przeciwzakłóceniowy. Kondensator z reguły o pojemności ok 10 nF. Jest to silnik prądu stałego z magnesami trwałymi i komutatorem. Na czym masz to oznaczenie ?
Jeśli jest tam Silma to nic dziwnego. Stabilizator może być sprawny (w co wątpię bo to UL1901) ale stan szczotek silnika oraz komutatora może być bardzo zły, co będzie się objawiało spadkiem obrotów oraz mocy podczas pracy z obciążeniem. U mnie uszkodzenie/zużycie było na tyle duże, że silnik nie miał siły ruszyć nawet bez założonego paska, trzeba było...
Niestety silniki szczotkowe generują dużo śmieci w eterze i dodanie tych dławików i kondensatorów niewiele da. Prędzej spróbuj za ekranować (folią aluminiową owiń silniki) szczególnie koło szczotek i komutatora. Najlepszym wyjściem zmiana silnika na bez szczotkowe.
Komutator silnika też warto by wyczyścić, prawda?
naprawa silnik komutator silnik komutator zwarcie dotrzeć komutator silnik
renault scenic sterownik zapłon romet chart dziwny zgrzyt
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Podłączenie radia: kolory przewodów brązowy, czarny, czerwony, żółty do kostki ISO (niebieski, czarny, czerwony, żółty, pomarańczowy) Elwro DEA – ściśnięte częstotliwości po przestrojeniu głowicy lampowej, jak rozciągnąć zakres UKF