Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Miałem kiedyś podobny problem z takim czerwonym Zelmerem Wszystko bylo OK jak na "sucho" , bez napięcia, ale jak ruszył pod prądem następowało minimalne przemieszczenie wirnika w pionie i... głośna praca. Sprawdź wszystko spokojnie czy jest dobrze włozony wirnik , czy stojan leży w gnieździe, czy wirnik nie ma pionowych lyzów. Cudów j nie ma. Wirnik...
Widziałem nie raz naturalne zużycie komutatora we wiertarkach lub w szlifierkach kątowych, ale takich które przeżyły kilkukrotną wymianę szczotek na nowe. Tutaj wygląda, jakby komutator był zrobiony z aluminium, a nie z miedzi/mosiądzu. Wygląda jakby się stopił.
Komutator uszkodzony.
Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Komutator w silniku iskrzy?
Nie musisz rozbierać turbiny, aby ocenić stan elektryczny silnika. Sprawdź, jak wygląda komutator w tylnej części silnika (do którego przylegają szczotki). Jeśli jest czarny i ponadpalany, to znaczy, że wirnik jest uszkodzony. Jeśli masz możliwość uruchomienia silnika (po jego wyjęciu) sprawdź poziom iskrzenia na komutatorze.
Sprawdź komutator silnika. Jeżeli nie jest "podle" zaczerniony (nadpalony), silnik jest OK. A to, że głośno pracuje? Widocznie tak ma być...
Komutator nie ma teraz bicia osiowego? Te silniki mają duże obroty i toczenie może zrobić więcej szkody niż pożytku.
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Znalazłem np. taki: Większość falowników pracuje z silnikami indukcyjnymi, Ty masz silnik synchroniczny. Kiedyś próbowałem uruchomić silnik synchroniczny z falownikiem w trybie U/f=const, ustawiłem odpowiednie punkty charakterystyki napięcie/częstotliwość, ale silnik szarpał i w falowniku wyłączało go zabezpieczenie prądowe. Nie wiem, może to kwestia...
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Wymień silnik lub przeczyść komutator i szczotki w tym silniku przesuwu lasera. Oporność na być w okolicach 10 om w każdym położeniu wirnika. U ciebie jest 24 omy, więc źle. WD 40 nie pomoże. Sam zobaczysz, że komutator będzie czarny i przez to ma słaby kontakt ze szczotkami i przez to masz problem.
Na pierwszy ogień komutatorowy - obroty w odkurzaczach to zazwyczaj kilka tysięcy obrotów,podczas cięcia gwizd jak nie wiem co [zrobiłem z takiego szlifierkę]. Zanieczyszczenia [bez filtrowania powietrza chłodzącego] zjedzą szczotki i komutator w zastraszającym tempie.Jedyny plus przełożenie obrotów na moc . delikatna oś i łożyska. A silnik od pralki...
Nie mozesz jej zastosowac, w tych pompkach paliwo przeplywa bezposrednio przez silnik i komutator (dla chlodzenia).
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
jest sens bawić się tymi silnikami Raczej nie bo to są silniki prądu stałego - tak mi powiedziano I tak jest napisane na tabliczce znamionowej tylko cyrylicą. Dlaczego tak sądzę: 1. Zakładam, że dla Ciebie generator prądu to urządzenie które wytworzy prąd elektryczny o parametrach zgodnych z tym co jest dostępne w gniazdku elektrycznym (230V, 50Hz,...
Silnik trzeba zdemontować i najlepiej zasilić go z odseparowanego źródła napięcia. Ja używam napięcie około 80 VDC. Ponad 98% uszkodzeń silnika wychodzi. Dodatkowo czyszczę komutator i częściowo go obciążam (na wale). Wirnik podłącza się w szereg z stojanem. Od biedy można go zasilić prosto z sieci, ale trzeba go dobrze zamocować, bo przy włączeniu...
Ten młynek nie ma zmiiennych obrotów. Skoro niepoprawnie kręci to znaczy, że silnik dał "ognia". Szczególnie nie należy mielić cukru. Jeśli komutator silnika jest czarny, to potwierdza to moje sugestie.
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Taki efekt może być gdy silnik wentylatora ma zjechany komutator i zatrzyma się w 'martwym punkcie'. Wyciągnij przekaźnik wentylatora i zworką uruchom silnik wentylatora. Ma załączać się 100/100.
Rozbierz tył silnika (i tak złom ) i zobacz czy blaszki ze szczotkami się nie pourywały (to typowa usterka - może jedna od drugą robi zwarcie) wtedy wystarczy znaleźć dawcę (podobny silnik ,średnica ośki) i przełożyć tył z blaszko-szczotkami ,oczywiście jak komutator jest cały. Zdjęcie plastikowego impulsatora nie powinno być tak dużym problemem.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Bardzo możliwe, że dobiegł resursu prosty komutator silnika. Proponuję sprawdzić silnik podając mu napięcie 2,5-3,5 V z pominięciem obwodu stabilizacji. Zaobserwować należy każdorazowy start silnika przy obciążeniu mechaniką i bez.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Dotyczy pralki Bosch WAE2039KPL/28 Przy okazji wymiany przepalonej grzałki pralki postanowiłem wymienić, prewencyjnie, szczotki silnika. Szczotki oryginalne były jeszcze sprawne i miały ok. 2,5cm długości. Oczyściłem komutator, nakleiłem na komutator taśmę dwustronną z papierem ściernym i w ten sposób szczotki włożone do szczotkotrzymacza precyzyjnie...
Rozkręć silnik ,wyczyść szczotki węglowe, komutator wirnika, turbine pod wodą, i przedewszystkim wymień łożyska. Dodano po 3 Śrube odkręcisz łapiąc obiema dłońmi w rękawiczkach za biały plastik podobny do turbiny , oraz za aluminiową turbine sciskając je jakby do siebie, przyda się pomoc kogoś kto będzie odkręcał śrube.
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
dioda zasilania nadal przygasa przy starcie silnika. Nie da się ukryć - komutator silnika domaga się mycia. Najprawdopodobniej albo pokrył się smarem z łożysk, albo lata świetności ma już za sobą. W każdym razie taki objaw wskazuje jednoznacznie na zbyt duży prąd pobierany przez silnik. Odłącz silnik od układu sterującego, podłącz do niego stabilizowane...
ale momentami zapala się na niebiesko taka łuna, jakby płomień. Wirnik padnięty, zresztą wygląd komutatora, ten głęboki wżer w stosunku do brzegu -jaki miał komutator w nowości, świadczy, że ten silnik już swoje przepracował.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Jakie to silniki? Prądu stałego, asynchroniczne? Generalnie w silniku może zepsuć się kilka rzeczy od "leżenia". Jeśli w wilgoci - to narażona jest izolacja uzwojeń (która może tego nie wytrzymać i przebić), oraz szczotki i komutator (w przypadku maszyn prądu stałego). Najlepiej jeśli silnik przechowywany jest w "suchym i chłodnym" miejscu.
Jeśli umieścisz na obudowie, podasz 40A na silnik którego znamionowy prąd to 20A będziesz pędził z 40-50km/h to czujnik owiewany powietrzem pokaże niewiele a szczotki i komutator pójdą z dymem. lepiej wybebeszyć ten czujnik z tej rurki i wsadzić gdzieś w środek.
W odpowiedzi na pytanie zdane prywatnie: Chodzi o mojego ostatniego posta z drugiej strony watku. Mianowicie czy w przypadku gdy silnik nie generuje sinusoidy po rozkreceniu ale sygnal sinusoido podobny czy dla poprawnego sterowania FOC powinienem mu podawac na wejscie taki sam ksztalt przebiegu czy moze cos innego. A moze to calkowicie niemozliwe aby...
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
Witam. Odkręcić szczotko-trzymacze oczyścić całość z pyłu i jeśli szczotki dobre to zabudować ponownie. Komutator oczyścić drobnym papierem ściernym. Silnik zabudować podłączyć - Próba.
Gdzie zakupione szczotki? Silnik został wyczyszczony z pyłu węglowego i nowe szczotki zostały dotarte do komutatora? Po Twoim opisie nożna wywnioskować że silnik zakończył żywot: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-3...
Witam Mam problem z uruchomieniem silnika komutatorowego na prąd zmienny. Potrzebuje jakikolwiek schemat do podłączenia. Z każdej cewki wychodzą po 2 kable + 2 szczotki + zauważyłem mostek prostowniczy macie jakiś pomysł?
Cześć, mam silnik DC 12V od chłodnicy samochodowej. (zdjęcia dodam później bo teraz nie mam czasu) Mam pytanie czy da się go przerobić na prądnice? Bo jak czytałem wpisy na ten temat to zawsze używano silnika 3 fazowego. Dodam, że jest 4 szczotkowy i komutator ma 18 sekcji. Stojan ma 4 magnesy. http://obrazki.elektroda.pl/5199641500_1...
Witam koledzy mam taki dziwny silnik z przodu jest silnik komutatorowy a w tyle wygląda ze ma uzwojenie klatkowe od obydwu części wychodzą oddzielne przewody. Czy ktoś spotkał sie z takim silnikiem i mógłby mi pomóc w uruchomieniu tego silnika,bo za bardzo nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć. http://obrazki.elektroda.net/25_12804292... http://obrazki.elektroda.net/27_12804292...
Czy ktoś z Was nie wie jaki silnik zastosowano w pralce Gorenje WA122 posiada dwa uzwojenia jedno z dwoma wyprowadzeniami drugie z trzema (być może lewo/prawo) silnik jest komutatorowy na wale zainstalowano prądnice tacho. w układzie zasilania silnika występuje mostek prostowniczy KBPC oraz triak BTB24 i jakiś tranzystor TOP223 Mostek prostowniczy znajduje...
Silnik w młocie udarowym po wyłączeniu nie chce ruszyć. Żadnych odznak życia. Sprawdziłem omomierzem i bieguny mają przejście. Wirnik także. Jednak po złożeniu silnika wirnik nie wykazuje przejścia. Szczotki dobre. Uzwojenie wirnika i biegunów przy oględzinach mają nie spaloną izolację. Co da się zrobić?
Witam, mam pytanie. Czym różni się jednofazowy silnik komutatorowy szeregowy małej mocy od silnika dużej mocy ? Liczę na szybką odpowiedz.
witam, potrzebuję informacji na wyżej wymieniony temat :) chodzi o samą idee działania, np. silnik wiertarki. Przełączamy przycisk i zmieniamy obroty z lewych na prawe i odwrotnie. Na jakiej zasadzie to działa, itp. Nie koniecznie musi to być przykład wiertarki. Troche juz szukalem i z tego co wiem jest to silnik kumutatorowy, tak? Dzieki pozdrawiam
Rozpatruje prosty wirnik maszyny np. silnika uniwersalnego komutatorowego. W modelu uproszczonym mamy tak, że początek i koniec uzwojenia jest łączone przez półpierścienie (prosty komutator), a np. jak to jest w odkurzaczu? Uzw. faliste to jeszcze bym się zgodził, że wycinki komutatora są naprzeciw siebie czyli przy komutacji zwój jest zwarty. A w przy...
Witam, Od dwóch tygodni mam dziwny kłopot z jednofazowym silnikiem komutatorowym 25000 rpm. (taki jak od odkurzacza). Silnik zrobił się dużo głośniejszy (zaczął jakby gwizdać) i zaczął w trakcie obciążenia "zrywać" czyli jak by na ułamek sekundy tracił zasilanie - tak czasami co kilka sekund a czasami problem zanika. Do tego od czasu do czasu "wywalało"...
Witam. Mam silnik indukcyjny komutatorowy z obrotami prawo-lewo lecz pewnego dnia urządzenie nie ruszyło, aż do momentu wyciągnięcia kondensatora który służył podobno tylko do odkłucenia i wszystko działa. Obroty się zmieniają tylko gdy podłączy się zero ochronne to pojawia się ogień na wirniku i wybijają zabezpieczania. Osobiście raczej jestem wrogiem...
Mam silnik komutatorowy typu PC BK 110-70 .Na tabliczce jest napisane: 220V 3.7A 800W 4590obr/min Hz--.Silnik wyprodukowały zakłady doskonalenia zawodowego w Warszawie.Ma on cztery miejsca na podłączenie przewodów.Moje pytanie brzmi:W jaki sposób sterować tym silnikiem?
Witam, mam problem z podłączeniem silnika komutatorowego: "40V-6,8A-6000 obr./min." Wychodzi 1 czarny przewód z prawej szczotki 1 czarny z lewej szczotki 1 czerwony do prawego uzwojenia 1 czerwony do lewego uzwojenia w sumie 4 przewody... Proszę o czytelne wyjaśnienie jak to podpiąć i czego potrzebuję-jakie napięcie(AC, DC)? Dzięki - Marcin
wymieniam komutator w wiertarce stary zdjęty i założony jest nowy. na komutatorze jest 24 ''segmenty'' z tego co wiem to pojedyńczy segment jest połączeniem końca jednego uzwojenia na wirniku z początkiem następnego itd.itd Dla 24rech segmentów komutatora powinno być 48przewodów ''końców i początków uzwojeń razem wziętych" a na mim wirniku jest 47 czy...
Witam, czy silnik komutatorowy (bocznikowy) prądu przemiennego (AC) będzie poprawnie pracował przy zasilaniu prądem pulsującym (tj. prąd AC po przejściu przez mostek prostowniczy, ale bez filtracji) o tym samym Usk? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawaim, M
JAKIE SĄ PODSTAWOWE USZKODZENIA SILNIKÓW KOMUTATOROWYCH jedno fazowych i ich objawy i sposoby wykrywania? Tytuł poprawiłem. Nie używaj wielkich liter -->REGULAMIN pkt 10.9. Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
Witam! Wiem że to nie tutaj ale nie wiem gdzie:) Mam problem z silnikiem komutatorowym od pilarki elektrycznej. Otóż bardzo iskrzą szczotki i bardzo grzeje sie wirnik przy okazji to wogóle cały silnik ale najbardzie to silnik. Nie mam pojecia co jest tego przyczyna. Wymieniłem szczotki na nowe sprawdziłem komutator jest można powiedziec idealny to znaczy...
Witam Chciałbym się dowiedzieć, jakie zadanie pełni uzwojenie kompensacyjne i uzwojenie komutatora w silniku DC? Z tego co wiem uzwojenie kompensacyjne eliminuje negatywne skutki oddziaływania twornika a uzwojenie komutatora przeciwdziała iskrzeniu na szczotkach
Witam jak sprawdzić uszkodzenie silnika komutatorowego pralki przy silnikach indukcyjnych iest to sprawa prosta uprzejmię proszę o odpowiedz
Siemka Ziomki:D jak sprawdzić czy komutator jest sprawny??
naprawa silnik komutator silnik komutator zwarcie silnik jednofazowy komutator
filtr przeciwzakłóceniowy polar technologia xpress parametry ustawienia anteny cyfrowej
podzielniki peltiera lodówka siemens
Fisher CA-915 amplituner – schemat elektroniczny, instrukcja serwisowa, typowe usterki Krups EA69 Code 09 Error: NTC Sensor Fault, Thermoblock, Repair Steps