Witam. Mam Astre 1 benzyna/LPG poj. 1.6 v8 rok 1994. Niedawno spalił mi sie silnik krokowy, pojechalem do mechanika, on wykonal diagnostyke i wymienil uszkodzony silniczek po jakis 2 tyg znow sie zepsul i tak co dwa tyg. W tym monencie to juz moj czwary silniczek. Na biegu jalowym na benzynie obroty sa pow. 2000 ob/min a po przelaczeniu na LPG spadaja...
czyli zdrowiutko. Dostań się do sterownika silnika ( za nakładką słupka drzwi prawych),zapal silnik,i stukaj trzonkiem śrubokręta w sterownik.Nasłuchuj zman rytmu pracy silnika.
silnik krokowy na 100% pozdro
weż odłącz na chwilę akumulator i zapal silnik jak będzie pracował dobrze to musisz założyć przekaźnik resetujący ecu i będzie ok
Paliwo odcinane jest przy hamowaniu silnikiem. Przy zmianie biegu (wysprzęglenie) po prostu silnik by Ci zgasł. A silnik krokowy wygląda tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Po swapie z 1.1 na 1.2 16v silnik trzyma wysokie obroty, tak jakby krokowy nie reagował. Czy ktoś może ma jakiś schemat podpięcia pod ecu? druga sprawa jakie napięcie powinno być na wtyczce do krokowego?
Ty chyba nie rozumiesz po polsku. TAM NIE MA SILNIKA KROKOWEGO.
Stosownym urządzeniem diagnostycznym
Jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem. Po resecie pamięci usterek i obniżeniu obrotów na silniku krokowym wysokie obroty się zgubiły ale mam teraz troszkę jakby mniejszą moc. PS Dzięki za odpowiedzi
Powinieneś podac jeszcze co to za samochód i jaka instalacja gazowa.:D Czy taka sytuacja zdarza sie równiez na benzynie? Jezeli tak, to powinieneś sprawdzic silnik krokowy.
90%silnik krokowy
Po wymianie silniczka krokowego,nigdy nie ustawi sie on w takim polozeniu jak powinien.Komputer ustawi dawke mieszanki w trybie tzw. awaryjnym.Bedzie to trwalo do momentu,az silnik zagrzeje sie do temp. okolo 87 stopni i komputer dostanie sygnal z sondy lambda o skladzie mieszanki i wtedy przelaczy sie na normalny tryb pracy i obroty powinny powrucic...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Spróbuj wyczyścić ten silnik krokowy.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
na moje to silnik łapie lewe powietrze
X25XEV nie ma silnika krokowego.
kolego a sprawdziłeś silniczek krokowy co prawda ja miałem taki sam problem tyle ze obroty raz były za niskie a raz za wysokie i czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego pomogło
to jest wtrysk 1p na boschu,a przyczyna to padający silnik krokowy.
No nie jestem mechanikiem. Miałem się pytać TPS i APPS Dodano po 1 A może być przyczyną niesprawny silnik krokowy.
Wygląda to na uszkodzenie regulatora obrotów zwanego też silnikiem krokowym.
Czasami (raz na 5 razy) przy zapalaniu, silnik dostaje wysokich obrotów-tak jakby gaz był na maxa.Po chwili obroty spadają do normalnych. Silnik krokowy rozebrałem,przeczyściłem i nasmarowałem.Pomogło na jakiś czas i znów to samo.Potencjometru obrotów niestety nie da się niestety rozebrać.Czy winę za tą usterkę ponosi silnik krokowy czy potencjometr...
Witam, mam pytanie odnośnie Toyoty Corolli E12 z 2006 roku. Mianowicie podczas odpalania samochodu, wchodzi on na dość wysokie obroty (ok. 2,5 tys.) Po kilku minutach jazdy samochód nagrzewa się równo i obroty spadają do ok. 700-800. Podczas postoju na biegu jałowym i rozgrzanym silniku, potrafi on lekko zrzucać obroty do ok. 600. Podczas jazdy corolla...
Wydaje mi się że znalazłem przyczynę moich problemów, zdaje się że przyczynną był zbyt krótki impuls sterujący parametr setMinPulseWidth(350) daje ok 62% wypełnienia ale problem się inny pojawił. Nie jestem w stanie zwiększyć obrotów, max ile umiem wydusić z programu to wartość 4220(doświadczalnie) powyżej tej wartości częstotliwość na wyjściu już nie...
Sprawdź czy nie zacina ci się silnik krokowy.
Panowie jak ustawić obroty silnika. Właśnie dzisiaj wymieniłem silnik krokowy i przy nagrzanym silniku mam za wysokie obroty. Nie mam obrotomierza a więc nie wiem ile pokazuje.
Tak, to zależy od przepustnicy, ale przepustnicą w zakresie wolnych obrotów steruje silnik krokowy.
sprawdź silnik krokowy
Napięcie na zaciskach akumlatora powinno być około 13,5V do 14,2. Silnik krokowy możesz sobie zobaczyć tu: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Kolejny temat dotyczy Corsy 1.2i. Ostatnio chodzi wyłącznie na wysokich obrotach, w dodatku pali się check. Proszę znawców o potwierdzenie lub o korektę moich domysłów, czyżby silnik krokowy do wymiany?
tam niema żadnego silnika krokowego
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
sprawdź najpierw EGR i silnik krokowy
silnik krokowy
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
Wymień silnik krokowy.
Być może coś nie tak z silnikiem krokowym.
Ten silnik krokowy jest wymieniony i żadnej zmiany
Wypiołem silnik krokowy auto nie gaśnie???
sprobuj wykręcić silnik krokowy i przeczyść go sprawdź czy nie jest zacięty.
lewy luft
czyli nie musi być to wina tego silniczka krokowego?
Masz do wymiany masz stabilizator biegu jałowego (nie jest to silnik krokowy). Mycie go nic nie pomoże.
Czujnika temp. szukaj z przodu po lewej stronie silnika w okolicach wychodzącej z niego rury do chłodnicy. Czujnik jest dwuprzewodowy. Silnik krokowy możesz wykluczyć bo obroty się zmniejszają podczas nagrzewania silnika, czyli krokowy działa.
Chcę Ci powiedzieć, że zawór tak, a silnik krokowy nie.
Przy spokojnej jeżdzie na odcinkach ok30 km ten silnik (sprawny) powinien zużywać ok 10-11 l gazu na 100 km możliwe przyczyny nadmiernego zużycia gazu to : ciężka noga i jazda na krótkich odcinkach w mieście.Zatarty silnik krokowy. Zabrudzony filtr gazu,lub mazut w reduktorze.Utwardzona przepona w reduktorze. Rozregulowana instalacja lub źle zamontowana....
Miałem to samo, tyle, że bez pkt. 4. Tu nie wiem o co chodzi... Jedyne co zrobiłem to: wymieniłem silniczek krokowy na nowy, oraz wyregulowałem na nowo obroty zarówno na benz jak i na LPG. Sprawdź... może pomoże ;)
sprawdz silnik krokowy a gdzie tam masz silnik krokowy ?
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Coraz częściej gdy silnik jest rozgrzany wolne obroty wynoszą zamiast 750obr/min 1250obr/min. Pomaga na chwilę włączenie silnika. Silnik krokowy do czyszczenia/wymiany?
mam lpg sterowane elektronicznie i jest elektroniczny silnik krokowy
Może silnik krokowy (przy wtrysku Multec) się zacina.
Usterka usunieta, przyczyną okazał się zablokowany silnik krokowy.
Silnik krokowy :)
skoro masz przepustnicę zamkniętą na maksa i trzyma Ci wysokie obroty to nic innego jak jakaś nieszczelność poza przepustnicą. Ciągnie Ci powietrze i musi mieć wówczas wysokie obroty. Szukaj po kolei i coś musi się znaleść. Ten element o którym pisałeś z dwoma kablami to regulator biegu jałowego zwany silnikiem krokowym. Też może ponosić winę wysokich...
Sprawdzales silniczek krokowy badz przplywomierz?
Kilka kilometrów załatwiło sprawę. Obroty w normie, a spalanie sprawdzam. Jednak wina była w brudnym silniku krokowym. Temat zamykam
Dlaczego uważasz ,że różnicy nie będzie? :?:
Silnik krokowy.
Co to znaczy 99,131 % sprawności? Napisałem 'bibliotekę' pod to (nie ma jej jeszcze na Pypi.org), do generowania RPM w zadanym czasie ( Marny wynik jak dla silnika krokowego. Oznacza to że gubi kroki, powinno być 100%. Po prostu kiedy użyjemy produktu o dużo większych możliwościach, ale włożymy tyle samo pracy (tu bardzo mało), efekt będzie gorszy...
A gdzie tam jest przepływomierz? A gdzie tam jest silnik krokowy?
Silniczek krokowy.
Jesli chodzi o sonde to jesli pracuje Ci w zakresie 0,1-0,8 V to jest OK. chodizlo mi o szczelnosc w kolektorze za przepustnica przed cylindrami, moze dostawac lewego powietrza i z tej przyczyny obroty moga falowac. Z tym MAF to mi sie pomylilo - literowka mialo byc MAP MAP - czyjnik bezwzglednego cisnienia w kolektorze ssacym Sprawdz fejsem wartosc...
Witam mam pytanie jak dobrze wyregulować obroty w renault19 1.7 mianowicie na benzynie mam 1300 obrotów a na Lpg mam 1000 i poniżej .Na gazie jest odczuwalne falowanie obrotów (nierówna praca silnika) . Przeczyściłem silniczek krokowy bo na zimnym silniku podczas jazdy ,przy zmianie biegów dostawał wysokich obrotów (powyżej 2000 obrotów) po przeczyszczeniu...
Witam Ja mam ten sam objaw czujnik położenia przepustnicy czujnik temp . zmieniony a silnik krokowy nic nie ma wspólnego jeżeli obroty wysokie sie utrzymują na nagrzanym silniku bo w moim przypadku sie tak dzieje( na benzynie nie chce chodzic odplai i gaśnie a na lpg trzyma obroty)
Sprawdzałeś silnik krokowy?
narazie odłoze odpowiedz na te pytania bo znalazłem coś co jest nie tak silniczek krokowy powinien sie wysuwać i chowac a kiedy go podpiołem pod jego wtyczke i odpaliłem zapłon (był wyjety) to zamiast wysunac sie to wibrował jak by miał za niskie napięcia i nie mogl ruszyc z tego co pamietam mial cos 11.64V wiecie moze ile powinien miec?
Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
Silnik krokowy już nawet wymieniałem na nowy i optymalizowałem i nic jeszcze gorzej. Jadę po uszczelkę do salonu podobno 15 zł kosztuje.
Przychodzi mi do głowy silnik krokowy albo przycina się przepustnica może też ciągnąć "lewe" powietrze. Sprawdź szczelność układu dolotowego i działanie silniczka krokowego.
Błąd 35 oznacza też że prędkość obrotowa biegu jałowego rózni się o ponad 170 obr/min od oczekiwanej. Tylko ogromne lamery myslą, że to tylko błąd silnika krokowego.
A czy to wystepuje na zimnym silniku?! Jesli tak, to sprawdz czujnik temp. silnika Ktory to rocznik i jaki silnik?
Silnik krokowy swoją drogą ale sprawdz czy masz szczelny wąż podciśnieniowy od wspomagania hamulca bo przez to możesz mieć kiepski hamulec i mogą głupieć obroty.
Sprawdź komputer sterujący i czujnik przepływu powietrza z filtru powierza. Może nie reagować na zmiany i cały czas pracuje na maximum.
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Nastawnik przepustnicy. Nie ma on nic wspólnego z silnikiem krokowym.
W tym modelu nie na silnika krokowego,więc temat zamykam :)
Sprawdź szczelność układu dolotowego (kolektor, wężyki, uszczelki itp) sprawdź działanie silnika krokowego.
Witam, po wymianie silniczka krokowego gdy odpalam auto na zimnym silniku przez 2-3 sekundy są wyższe obroty i dopiero powracają do normalnych. Co jest tego przyczyną? Na ciepłym silniku tego problemu nie ma.
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Skłaniałbym się ku ponownej usterce silnika krokowego ;)
Dzięki za podpowiedź. Proszę jeszcze tylko napisać czy jest to ten czujnik pod silnikiem krokowym, czy może ten pod kopułą rozdzielnika?
Jakie oznaczenie ma silnik? Jeżeli ABS to podejrzewam silnik krokowy.
Mam już dosyć czyszczaczy silników krokowych. A wy?
Za mało informacji. Nie ma oscygramów.
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Problemem może być czujnik temperatury silnika. Rozepnij złącze przeczyść styki i podłącz. Nie wiem czy ten samochód ma silnik krokowy przy przepustnicy.
Ja wyczyscilem silnik krokowy i bylo ok
może to być krokowy kolego pokaż mi w tym silniku silnik krokowy nie rozróżniasz podstawowych urządzeń regulujących prędkość biegu jałowego
Jak odepniesz krokowy, to silnik powinien zgasnąć...
czy bede w stanie zrobic jakis prosty uklad aby to dzialalo czy raczej marne szanse Marne szanse. W tych silnikach jest dodatkowo enkoder ( kontrola pozycji wału ), i mają dość wysokie obroty ( przekładnia raczej nieunikniona). Jak znasz się na programowaniu, to możesz próbować zrobić własny sterownik (ale marnie to widzę ). Na pewno znajdziesz gdzieś...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
a co masz na myśli pisząc "odpowiedni sprzęt"?
to nie silnik krokowy najprawdopodobniej lewe powietrze albo jakkolwiek podparta przepustnica.Zobacz czy przewody podciśnieniowe pozakładane na kolektor.
Skoro wymiana świec pomogła to... była źle ułożona linka od gazu ;) nie ma możliwości, żeby przez "silniczek krokowy" silnik wchodził na tak wysokie obroty, max 2000-2500rpm. :arrow: leinadzs: Jesteś pewien tej odcinki?
Silniczek krokowy.
Dzięki za zdjęcie! :) Jutro sprawdzę ten kolektor, dam znać jutro czy z tymi wężykami wszystko ok. Z gazem chyba jest wszystko ok, bo na benzynie obroty też są wysokie. A może to coś z silnikiem???
Lewy luft.
w silniku krokowym jest wylącznik biegu jalowego on odpowiada za wlączenie wolnych obrotów po puszczeniu pedalu gazu najprawdopodobniej a wręzc na 100 procent jak wymienisz silnik krokowy na sprawny to usterka minie
silnik gaźnik wysokie obroty silnik trzyma wysokie obroty silnik utrzymuje wysokie obroty
uszkodzony czujnik obrotów wirnika drukarki wymiana głowicy epson hamulec koło
zgrzewarka punktowa podłączenie płyty mastetcok
Błąd 3808 w New Holland TD115 - AdBlue, SCR, EGR Still EXV błąd L 304 - diagnostyka i naprawa