Masz tam zapewne silnik OM904. Jeśli po odpaleniu kulał aż zgasł to masz chyba niesprawny układ paliwowy. Do sprawdzenia elektryka przez HHT. Świec tam niema, mogłaby być jedna płomieniówka w kolektorze. wtedy wystarczy zaślepić dopływ paliwa do niej. Gdyby to jej wina była, że zapowietrza układ. Na początek dmuchnij około 1 bar ciśnienia do zbiornika...
http://obrazki.elektroda.pl/1798496000_1... Jeszcze się przyda?
No komputerze powinno być ok 2,5 do 3 pod obciążeniem. Może masz zabity czujnik doładowania. Albo jednak ten przedmuch nie jest taki delikatny. :) Sprawdź ciśnienie paliwa w bloku silnika.
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
A, może inaczej. Mercedes 814 (Bus) , schemat układu sterowania silnika. a.gry
Sorry, nie miałem pojęcia że aż tyle tych odmian tego silnika było. ok chodzi o vario 815D silnik: MERCEDES VARIO 815D z 2005r. VIN: WDB6703731N121745 TYP silnika: O M904LA Silnik jak dobrze pamiętam 100KW nie mam teraz przy sobie dowodu rejestracyjnego aby sprawdzić Poj.: 4249dm Poniżej zdjęcie tabliczki znamionowej z tego silnika https://obrazki.elektroda.pl/2362654900_...
Kupiony i założony właściwy BOSCH 8PK1420 8 PK 1420 śmiga super (BTW inne wymiary są w innych wersjach i silnikach M.Vario)
Komputerek i test ewentualnych błędów. Sytuacja jest deczko skomplikowana, bo kabel ze stacyjki nie idzie bezpośrednio na rozrusznik, tylko po drodze przechodzi przez wnętrze modułu silnika. Oprócz tego wiązka silnika lubi się przecierać w różnych miejscach - zwłaszcza na wspornikach.
A to ty masz silnik 5 cylindrów jak sprinter tak ?
Witam! Mam problem z Mercedesem Vario 815, przebieg 600tyś. Samochód zaczął szarpać przy przyspieszaniu tak jakby nie miał siły się rozpędzać najgorzej wygląda to w przedziale 1000-1200 obrotów, jak obroty wzrosną to później już nie jest to wyczuwalne. Odnoszę też takie wrażenie, że dzieje się to po przejechaniu ze 2 kilometrów (pomimo, że silnik temperaturę...
Mam problem z sprężarka elektryczna w Mercedesie Vario nie było zasilania po uruchomieniu silnika na przewodzie przy sprężarce znalazłem usterkę ale teraz ona chodzi do oporu nie chce się sama wyłączyć dopiero jak wyłączę zapłon to ona przestaje pompować ale po uruchomieniu silnika nadal pompoje do oporu aż zawór siły ciśnienia nie wytrzymoje może ktoś...
Jakie błędy ?
rozumiem że jest to silnik OM 944,po sprawdzeniu ukł. paliwowego sprawdz rurki dolotowe w głowicy,lubia popękać zweżki.nie dokręcaj ich mocno 40Nm. Sprawdz jeszcze króćce przy podstawie filtra paliwa,wykręć i sprawdz grzybki
SILNIK ODPALONY już nie ważne od czego to ..w sterowniku nic się nie upaliło.
To jest 815 i świece nie występują w tym silniku o ile mi wiadomo.
Witam . Potrzebuję schemat elektryczny do mercedesa vario 614D, silnik 4.0 ecopower. Usterka to brak napięcia na pompo-wtryskach. Dziękuję za wszelką pomoc
Ustaliłem już jakie powinno być ciśnienie w układzie, niestety nie tutaj. Przyznam, że nie bardzo rozumiem. To w końcu ustaliłeś, czy nie ustaliłeś? Dysponuje może ktoś numerem oryginalnego zaworu ciśnieniowego w bloku? nikt nie chce mi tych informacji udzielić Powtórzę po raz kolejny: części do Mercedesa dobiera się NA PODSTAWIE NUMERU VIN - a nie...
Witam.Gdyby kogoś interesowało co to jest czujnik PZG w mercedesie vario 815 z silnikiem om 904 96 rok to jest to czujnik położenia wałka rozrządu silnika.Diagnozowałem TEXA V29 więc mogą wychodzić pod różnym tłumaczeniem.TAKICH MAMY TŁUMACZY.Pozdrawiam.
Witam. Może ktoś zorientowany w silniku w mercedesie atego lub vario na PLD podpowie do wykorzystywane są te 4 krocce wystające z głowicy obok przewodów prowadzących do wtryskiwaczy. Przekładam silnik do Vario i poprzedni tego nie miał w sprawny silnik dostałem na palecie i nie mam pojęcia gdzie ten przewód powinien być wpięty. Raczej nie jest to związane...
Witam, szukam schematu do świec żarowych do pojazdu Mercedes Vario 612D jeśli ktoś jest w posiadaniu, albo link/załącznik to proszę o udostępnienie mi go bardzo mi potrzebny. Z góry dzięki Pozdrawiam. Silnik 2,9 TD SPRINTER jak coś :)
Dzień dobry wszystkim. Samochód Mercedes Vario 814 silnik 4.2 136KM, 2004 rok. W dnie miski olejowej jest czujnik poziomu oleju (nie ciśnienia tylko poziomu). Działał prawidłowo, kontrolka gasła podczas uruchamiania silnika ale ciekł więc mechanik wymienił. Po wymianie świeci się żółta kontrolka poziomu oleju, gaśnie po przejechaniu 3-4 km. Na biegu...
Witam mam problem z Mercedesem Vario 614 silnik OM904 auto zapowietrza się pochodzi trochę zaczyna plewić gaśnie lub postoi i nie chce zapalić po założeniu przezroczystych przewodów paliwowych widać w nich powietrze ale raczej na powrocie niż zasilaniu.wymieniono: -uszczelka podstawy filtra paliwa oringi na wtryskach i pompach zawór między 3 a 4 cylindrem...
od nowosci mam. Tak jak wczesniej pisałem silnik jest om 904. Dzwoniłem do mercedesa i mowił że mogły byc montowanes silniki jak na zdjeciu masz czyli om 602
Jaki silnik? Bo z wdb nie kojarzę. Za dużo zagadek, daj to pod serwisowy komputer. Jeśli wszystko z paliwem dobrze zrobiłeś to albo siadły wtryski, albo posadziłeś sterownik odpalaniem na krótko, albo instalacja sterownika. Bez serwisowego kompa ani rusz. Chyba, że wszystko od początku posprawdzasz zaczynając od paliwa na instalacji kończąc.
Okazało się że nie dochodzi prąd do sterownika na silniku i przez to komputer nie łaczył z panelem sterującym . Po podłaczeniu na "krótko" prądu do sterownika silnik odpalił. Powodem był przetarty przewód wiązki przy przedniej belce. Awaria usunięta.
Jest to układ PLD (czasami określany MR) Ze schematem będziesz mieć problem: na tej samej zasadzie działa Atego oraz Vario; są pewne podobieństwa w schemacie elektrycznym, szczególnie na podłączeniu małej wtyczki sterownika (służy ona do połączenia sterownika z pojazdem - zasilanie, CAN, rozrusznik) Duża wtyczka łączy sterownik z silnikiem - tu zaczynają...
Tak to możesz nigdy nie trafić na właściwy trop. W MR, potem w FR wybierz wszystkie istotne wartości rzeczywiste i tak jak na ostatnich fotkach, po zaznaczeniu klawiszem F3 "X" wchodzisz klawiszem F2. Dopiero tam masz aktualny podgląd na wszystkie parametry. Zobacz w parametrach FR czujnik sprzęgła. Jak się nie mylę to w Variocie powinien być wybór...
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
Witam, chciałbym odświeżyć temat. Mam podobny problem z moim Mercedesem 815 Vario rok 2006 silnik 904.936. Samochód kupiłem niedawno. Na początku na zimnym silniku palił dobrze, problem był po kilkugodzinnym postoju i na letnim silniku. Po wymianie filtrów (hengst) przez ok tydzień silnik palił super w każdych warunkach. Później problem powrócił. Znów...
WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM Z MERCEDESEM MAGO JEST TO BUS NA MERCEDESIE VARIO 814 , PROBLEM JEST TAKI ŻE AUTO ZIMNE ODPALA A PO PRZEJECHANIU POWIEDZMY 70KM PONOWNE ODPALENIE TRWA BARDZO DŁUGO NA TYLE ŻE W PRZECIĄGU DWÓCH MIESIĘCY ZOSTAŁY WYMIENIONE DWA ROZRUSZNIKI OCZYWIŚCIE NOWE . W AUCIE DO TEJ PORY ZROBILIŚMY W ZWIĄZKU TĄ USTERKĄ : BAK + SMOK +...
Ugnita a raczej połamana wiązka silnika, częste w tych autach, schemat i prześwietlanie wiązki cię czeka.
Często zdarza się że przez wilgoć w wiązce między przetartymi lub pękniętymi kablami robi się przepięci i napięcie pojawia się na can. Podłącz przyrząd do przewody którym masz wyższe napięcie a druga osoba niech wejdzie pod samochód i porusza wiązką do silnika w różnych miejscach. Tam gdzie jest problem będzie ci się zmieniać napięcie w tym miejscu...
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
olnachfullung to napełnianie olejem. Przyznam, że tego ustrojstwa nie spotkałem do tej pory - jest to bardzo rzadko spotykane wyposażenie dodatkowe. Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Jeszcze jedna uwaga: pytanie dotyczy tzw. "ciężkiego Atego"...
Hmmm no właśnie ja też podejrzewam, że może to być szaleństwo czujnika, tylko nie mogę go nigdzie zlokalizować, a chciałbym go wymienić i wtedy sprawdzić co się będzie działo. Bo objaw jest naprawdę dziwny. Co do EDC. Po zapaleniu się EDC z silnikiem nic się nie dzieje. Żadnej utraty mocy, żadnych zmian podczas spalania, dymienia, itd. Praca silnika...
Witam Szukam przyczyny problemu, którym jest gaśnięcie silnika po włączeniu świateł. Po wyłączeniu wspomnianych świateł problem ustaje i wszystko wraca do normy. Auto: Mercedes Vario 814 D, 1997r. silnik: 4250 cm3. Zaczęło się od nagłego zgaśnięcia świateł i silnika podczas jazdy (niestety w nocy :| ). Po zatrzymaniu okazało się że nie działa zapłon...
Odświeżam pyanie, czy jest jakaś osoba, która wie z czym powiązane jest działanie hamulca górskiego w tym autobusie- czy ma to związek z obrotami silnika, czy może np z prędkością pojazdu? Pytam o prędkość ponieważ np. w starym mercedesie vario górski hamulec działa powyżej 60km/h.
Hm? Dziwne że to pojechało. Sprężarka jest tylko do ręcznego i jeśli nie pracuje to powinieneś mieć zblokowany hamulec ręczny. Przekaźniki od sprężarki są za modułem z bezpiecznikami. Czujniki ciśnienia są w okolicach tylnego mostu. Jest to trochę poroniony pomysł z tym kompresorkiem. Upewnij się, że na pewno nie pracuje, bo ten sprzęt chodzi dopiero...
Witam, posiadam Mercedesa Vario 814 (silnik 4,2L) i planuję do niego zakupić porządne kable rozruchowe. Poczytałem trochę na elektrodzie o tych kablach i wychodzi na to, że skoro do osobówek polecacie kabel gubości 35mm2, to w moim wypadku potrzebuję kabla o grubości 50mm2. Jak ma się sprawa z jego długością? Potrzebuję na prawdę długich kabli (ok 15m)...
Nie da się. Istnieją sterowniki do tych silników (np. stosowane w MB VARIO) które mają immobilizer nieaktywny. Jednak z poziomu SD jest możliwe tylko uaktywnienie immobilizera. W drugą stronę se ne da.
Witam. Mam taki problem: Bieg jałowy, luz. Naciskam na pedał przyśpieszenia a silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko ma ok 2 sekund zwłoki. W czasie jazdy podobnie. Po prostu nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Po tych dwóch sekundach silnik normalnie sie wkręca i ma moc. Potencjometr gazu działa prawidłowo, przy pełnym wciśnięciu sterownik...
Witam, posiadam Mercedesa 814 Vario, silnik 4,2 eco power ROK PROD. 1999 nr. VIN WDB 6703231N069170. Użytkuję pojazd od ponad roku i zauważyłem że przy temperaturach poniżej ok 5st. C silnik uruchamia się normalnie natomiast po przejechaniu trasy kilkanastu lub więcej kilometrów i zgaszeniu silnika ponowne uruchomienie po 10 min. nastręcza problemy....
Witam a gdzie on się znajduje ? Przy zbiornikach powietrza, są dwa xczujniki. Jeden spadku ciśnienia, drugi wzrostu, sterujący wyłączeniem sprężarki. Możesz przy uruchomionym silniku spokojnie odpiąć wtyczkę czujników i eksperymentalnie zwierać mostkiem piny we wtyczce. Jak trafisz, to się sprężarka włączy, lub włączona wyłączy. :) Teraz nie pamiętam...
Witam ponownie, od poprzedniego postu minęło trochę czasu, niestety ostatnio mercedes ma awarię. W sposób nieregularny występuje problem z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nie ma żadnej reakcji. Sprawdziłem stacyjkę i jest ok, rozrusznik ma niecały rok, masa ok. Podejrzewam skrzynkę bezpieczników którą w zeszłym roku...
Jak w temacie. Przy próbie diagnozy nie może nawiązać połączenia z FMR (komputerem pod skrzynką bezpieczników) ani z PLD (komputerem na silniku). Po przekręceniu kluczyka rozrusznik raz "stuknie" i tak po 1 sek trzymania kluczyka zaczyna kręcić lecz nie odpala. Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu nie świeci kontrolka EDC, żarówka dobra. Wiązki...
Witam, Panowie poleglem na Mercedesie 818 Autobus Ojca może ktoś ma nowy pomysł. Problem polega na zapalonej kontrolce Edc i Kodzie błędu Mr 6327. Spr Fr - był błąd dźwigni tempomatu naprawiłem obecnie nie ma kodów. Spr kości Fr i Mr wszytko wygląda dobrze. Spr. Komunikację can: Mr-Fr-abs prawidłowa. Błąd daje się usuną ale po ponowym uruchomieniu silnika...
a z czym masz problem bo siedze w tych kablach na okraglo czasami rece opadaja Generalnie to mam problem z tymi busami naciagnietymi z Anglii. Kolega nabył takie przeróbki i co jakiś czas coś się psuje i wszystko "po omacku" trzeba robić... a to kierunkowskazy nie działają, to znowu słaba masa na sterowniku silnika, to znowu auto gaśnie po włączeniu...
Witam, szukałem dziś rozwiązania na temat tego problemu ale niestety nie znalazłem, na szczęście w między czasie znalazłem rozwiązanie to się nim podzielę. U mnie problem był z merolem Vario, z tym że silnik chodził równo a nie jak to było opisane w możliwych objawach na angielskim forum. Co się okazało, właściciel podmienił bezpieczniki odpowiadające...
Jeśli napięcia są takie jak podajesz to nie szukał bym przyczyn w instalacji samochodu a w ładowarkach które używasz, jak sam piszesz ładowarka która miała być na 24V miała kondensator 16V... Zważywszy, że te incydenty mają miejsce na zgaszonym silniku. Na zapalonym silniku podejrzewał bym alternator, że jego regulator szwankuje i nie reguluje napięcia...
Unimog U400 2000r. 4 cylindrowy 171km Powiem wiecej - z fabryki wyszedl pomaranczowy. OK - seria 904 to chyba najpopularniejsza seria motorow do sredniej wielkosci ciezarowek Mercedesa: Atego, Vario, Unimog. Na Twoim miejscu nie bawilbym sie w naprawe, bo plytka jest wielowarstwowa I nie wiadomo co sie tam napsulo. Wg mnie nie musisz miec dokladnie...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Ja mam inne zapatrywanie na ten problem. Patrzycie na skutki, a tu chodzi o przyczyny. Najprawdopodobniej wspomniany błąd powoduje przejście silnika w tryb awaryjny czego pierwszym skutkiem jest po prostu wyłączenie turbiny w celu ograniczenia mocy i zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika. Nie mam aktualnie dostępu do opisu błędów MB Sprintera, ale prawdopodobnie...
Witam, proszę o pomoc w sprawie braku napięcia w przewodzie, który załącza sprężarkę. Sprawdzony przewód przy sprężarce (czerwono-zielony) miernikiem przy uruchomionym silniku - brak napięcia Sprawdzony ten sam przewód w kostce poniżej skrzynki bezpieczników - brak napięcia. Sprawdzony przewód masy przy sprężarce - sprawny Zastanawiam się czy przekaźniki...
vario mercedes mercedes vario silnik vario
podtrzymać sekunda biquad wymiary wariuje klawiatura
schemat jednokreskowy instalacji regulator napięcia prądnicy
Błąd P0003 i P0200 – usterka wtryskiwaczy, regulatora paliwa, diagnostyka ECU, objawy, naprawa Dwuteownik HEB 180/200 do podparcia ugiętego stropu betonowego 5x5m – dobór i montaż