Wirnik do wymiany. Zwarcie międzyzwojowe.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
Prawdopodobnie silnik ma już przegrzane uzwojwnia i zwarcia międzyzwojowe. Zakup nowego kondensatora niewiele pomoże, ale przyda się po przezwojeniu silnika. Trzeba sprawdzić też zawór upustowy umożliwiający rozruch i zawór zwrotny "odcinający" ciśnienie w butli od samej sprężarki.
Witam, mam problem z silnikiem w kosiarce. Problem polega na tym, że silnik, gdy jest zimny, włącza się i pracuje normalnie (dławi się około 2 sekundy przy starcie, ale nie jest to problem). Natomiast gdy silnik się nagrzeje (wystarczy około 3 minuty), to nie buczy on głośno i próbuje ruszyć, jednak bez skutku. „Dokręcenie” go ręcznie nic nie daje,...
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Sprawdź silnik poza pralką, wygląda mi na zwarcie międzyzwojowe.Pozdrawiam.
To nie szczotki. To spalony wirnik silnika - zwarcia międzyzwojowe. Czyli szrot. Pozdrawiam
Dokładnie jest to zabezpieczenie termiczne(prawdopodobnie 4A). Powinno chronić obwód w zasadzie tyko w przypadku zatarcia silnika lub zwarcia międzyzwojowego, ale częściej sam się psuje. Myślę że tymczasowo można go obejść,ale poszukaj takiego i wymień bo bezpiecznik może nie zadziałać w przypadku zwarcia i dojdzie do niebezpiecznego wzrostu temperatury...
Poszukaj pozystora od lodówkowego agregatu. Zastapi on uszkodzony ewentualnie wyłącznik odśrodkowy. Na uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe to już tylko ,,przezwajacz" (taka nowa profesja :D ) Ci pozostał.
Jeżeli silnik zepsuty pobiera większy prąd to znaczy to, ze jego moc też wzrasta zgodnie z zależnością P=UI ? :P Tak, ale nalezy dodać że jest to moc POBIERANA ze źródła. Moc oddawana jest parametrem decydującym i uwierz mi ze ona wtedy nie rosnie, nawet wręcz maleje. Przeciez lepiej jak moc jest większa ..czyli wygląda na to że najlepiej popsuć silnik...
Prawdopodobnie zwarcie międzyzwojowe w silniku.
Witam serdecznie. Sprawdż czy nie ma zwarcia międzyzwojowego.
Może raz jeszcze, tym razem od początku. Gdzie są mostki konfigurujące ten silnik - trójkąt /gwiazda? Jeżeli je zdemontowałeś, a otrzymałeś takie wyniki pomiaru jak napisałeś, to silnik ma zwarcie międzyzwojowe i stąd efekt zadziałania zabezpieczenia nadprądowego. Ma ten silnik chociaż podłączony przewód PE ?
Co ciekawe silnik startuje choc opornie osiaga jakies tam obroty ale grzeje sie juz po 1min pracy i nie ma mocy Grzeje się bo ma cały czas pod napięciem uzwojenie rozruchowe, to będzie to co ma 40 - odłącz je i uruchom silnik - będzie potrzebował zakręcenia wałem, aby ruszył. Powinien osiągnąć normalne obroty i nie powinien się grzać. Dodano po 7 Nie...
Załączam uproszczony szkic uzwojeń tego silnika . Reszta tak jak napisał kol. Bleble . Uzwojenie wolnoobrotowe mierzone na wyprowadzeniach w stosunku do wypr. wsp. ma powyżej 50Ω . Jeśli silnik nie pracuje prawidłowo po podłączeniu kondensatora to uszkodzony jest kondensator lub silnik ma zwarcie międzyzwojowe .
To ma silnik komutatorowy czy bezszczotkowy? Weź pod uwagę uszkodzenie silnika - zwarcie międzyzwojowe. Jeśli to silnik trójfazowy to sprawdź prądy fazowe podczas pracy (koło w powietrzu). Zwarcie międzyzwojowe daje też efekt zwiększonego oporu podczas obracania wałem z zewnątrz. W pracy miałem silnik 24V 200W z przekładnią od jakieś hulajnogi. Jak...
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Prawdopodobnie to zwarcie międzyzwojowe. Silnik do przezwojenia.
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
Silnik jest z jakiejs TOYOTY. Nie wiem, czy to jakiś bus czy osobowy. Jak mogę sprawdzić czy silnik ma zwarcia międzyzwojowe? Mam zmierzyć rezystancje uzwojeń. Nie mam charakterystyk tego silnika, nie wiem ile powinna wynosić ta rezystancja. Napisz jak sprawdza się takie zwarcia. Pozdrawiam
Odłącz silnik od płytki i zmierz oporność uzwojeń silnika pomiędzy przewodem neutralnym a pozostałymi: Low, Medium, High (trzy pomiary) i podaj je... Możesz jeszcze zmierzyć oporność pomiędzy Low a Medium oraz pomiędzy Medium a High... Być może w ten sposób wykryjesz ew. zwarcia międzyzwojowe w silniku wentylatora... Do kompletu musisz mieć pewność,...
wymontuj silnik ,podłącz go bezpośrednio i zatrzymasz turbinkę palcem a silnik będzie się grzał.masz z pewnością tzw. zwarcie międzyzwojowe na cewce silnika..wymiana!!!
Czyli to maleństwo.. Raz miałem pralkę z takim silnikiem, co wirnik miał międzyzwojowe i bez żadnego problemu zakład go naprawił.
A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. Jeżeli już to zwarcie międzyzwojowe. Silniki SZJe 44b lub Se132M-4 (nie wiem który nasz) pobierają przy połączeniu 500V w gwiazdę 11,6A (katalogowo)
Po kilku minutach pracy z puszki silnika zaczął wydobywać sie dym... i zaczęło śmierdzieć... Przewód zasilający zrobił się dosyć ciepły i miękki... Czy możliwe jest, że przewód który zamontowałem może być za słaby? Jest to przewód zasilający od PC .... Jeżeli stało się to bez obciążenia, lub z minimalnym, najprawdopodobniej przebił się kondensator,...
Czemu masz zastosowane zabezpieczenia 4P? Mieszkasz za granicą? Ta myjka ma osobno kondensator pracy i kondensator rozruchowy który jest rozłączany dodatkowym przekaźnikiem lub czasówką. Jeśli nie jest rozłączany to następuje przekompensowanie i silnik pobiera za duży prąd. Zabezpieczenie działa natychmiast w momencie rozruchu, czy chwilę po starcie?...
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Krótkie szczotki albo ja obstawiam zwarcie międzyzwojowe wirnika do sprawdzenia.
Zwarcie międzyzwojowe\międzyfazowe. Silnik 3x380V czy 2x220?
To że łożyska lekko sie obracają jest dobrze ale ważne jest czy nie mają luzu w obsadach łożyskowych to jest jedna kwestia druga to to że silnik moze mieć zwarcie międzyzwojowe. Czy na silniku nie ma żadnych danych?Zazwyczaj na silniku wraz z jego danymi odana jest wartoć kondensatora, neraz taka informacja znajduje sie na tabliczce znamionowej kosiarki.
Bez kondensatora to rzadko kiedy silnik może ruszyć. Musi być ten kondensator. Wartości kondensatora masz na tabliczce silnika (2,5u). Zwarcia międzyzwojowe można sprawdzić mierząc prądy (z kondensatorem) i porównując z tabliczką.
oczywiście -30µF-dziękuję jak sprawdzić to zwarcie międzyzwojowe?-induktorem?
Zobacz na pomiary rezystancji, róznicę 2 om niesposób wytłumaczyć złym kontaktem końcówka miernika->zaciski przyłączeniowe. Skrót, czyli zwarcie międzyzwojowe.
http://obrazki.elektroda.pl/8681254900_1... Grzeją się zaznaczone elementy, gdyby na silniku było zwarcie międzyzwojowe to prawdopodobnie silnik miałby mniejsze obroty i również grzałby się. Deck działa poprawnie, nie zaciąga taśmy, nie wyświetlają się żadne komunikaty. Zaznaczone elementy grzeją się również gdy silnik nie działa, tylko...
Witam. Pierwsze co to zmierzyć pobory prądu na wszystkich fazach oraz napięcia na zaciskach silnika. Jeżeli silnik będzie miał zwarcie międzyzwojowe to zwykłym omomierzem tego się nie zmierzy. Pozdrawiam.
Jeśli pobiera za dużo prądu to widzę dwie możliwe przyczyny. 1.Za duży opór łożysk(zacierają się). 2.Uszkodzenie uzwojenia silnika wentylatora(zwarcie międzyzwojowe).
Witam! Najprawdopodobniej masz zwarcie międzyzwojowe w jednej z cewek na wirniku. Uszkodzenie jest NIENAPRAWIALNE w warunkach amatorskich, gdyż wymaga: - usunięcia CAŁEGO uzwojenia z wirnika, - założenia nowych cewek na wirnik, - ZAIMPREGNOWANIA, - WYWAŻENIA wirnika. Warsztaty naprawiajace odkurzacze albo wymieniają CAŁY silnik, albo tylko wirnik, jeśli...
Samemu nic. Do sprawdzenia wirnik i stojan na zwarcia międzyzwojowe.
Zanieś do sprawdzenia wirnik na zwarcie międzyzwojowe do zakładu, gdzie przezwajają silniki.
Silnik może mieć zwarcie międzyzwojowe ( niewielkie ) i będzie się zachowywał podobnie , ale sprawdź kondensator , jak radzą inni , ma mieć -biorę to z głowy - chyba 22 µF .
Ma Pan na myśli tą dużą bańkę? Nie, flaszkę browaru. To się nazywa kondensator elektrolityczny. Co do zasilania takiego silnika DC to nawet uszkodzony (zwarcie międzyzwojowe na wirniku), z akumulatorów będzie się krecil wizualnie poprawnie. Z zasilacza o kontroli napięcia, prądu i prędkosci obrotowej już nie.
Jeśli możesz to zmierz prąd na poszczególnych fazach (po sprawdzeniu zasilania i izolacji), jeśli będą znaczne różnice to silnik niestety ma zwarcie międzyzwojowe. Możesz także zmierzyć oporność uzwojeń na poszczególnych fazach.
(at)retrofood Mogę prosić o rozjaśnienie dlaczego? Doszło już do zwarć międzyzwojowych. Zalanego silnika nie wolno podłączać pod napięcie bez wysuszenia (wyprażenia!) w temperaturze przewyższającej 100 stopni przez kilkanaście godzin i najlepiej, dodatkowego lakierowania. Możliwe jest też, że otrzymałeś silnik już uszkodzony. Teraz tylko przezwojenie....
Witam Zdaję sobie sprawę,że mozesz mieć trudności ze sprawdzeniem wirnika.Najlepiej idż z nim do zakładu,gdzie przezwajają silniki i tam Ci sprawdzą-miernikiem nie zawsze sprawdzisz zwarcie międzyzwojowe. Przy sprawdzaniu silnika warto mierzyć prąd jaki pobiera.
Witam. Jest to dość nowa pralka, ale niestety nie na gwarancji. Silnik miał zwarcie międzyzwojowe stojana w wyniku czego wypaliło ścieżkę i uszkodziło triak. Po wymianie triaka i naprawie ścieżek, pralka nie daje życia. Brak innych widocznych uszkodzeń. Gdzie szukać przyczyny?
Jeżeli inaczej pracuje w lewo a inaczej w prawo, to może mieć zwarcie międzyzwojowe.
Witam. Sądzę że cała wina leży po stronie silnika. Prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe wirnika i przez to pobiera nadmierny prąd.
Do dokładnego zbadania potrzebne jest przyrząd elektromagnetyczny badający zwarcia międzyzwojowe , wybierz się do jakiegoś serwisu AGD lub przezwajacza powinni zdiagnozować za fri trwa to kilka sekund.
Witam. Jak podepniesz na krótko, a będzie słaby kondensator ( obniżona pojemność ) to może ruszyć ale jak będzie miał pompować wodę ( pod obciążeniem ) to będzie buczał. Czyli możesz mieć padnięty kondensator, ewentualnie zwarcie międzyzwojowe silnika.
Silnikowi komutatorowemu biegunowość zasilania raczej nie robi różnicy.
Masz zwarcie międzyzwojowe rozruchu. Trzeba przezwoić silnik.
Technics6 ma racje. Silnik ma zwarcie międzyzwojowe. Prędzej czy później i tak się spali a mogą jeszcze polecieć łożyska. Lepiej od razu przewinąć cały silnik i wtedy masz pewność że jeśli go nie będziesz przeciążał to trochę pochodzi. Rozumiem że jest zabezpieczony zabezpieczeniem termicznym o wartości jego prądu nominalnego?
Silnik zawiozłem do zakładu przezwajającego. Diagnoza: zwarcie międzyzwojowe wirnika. Zagadka rozwiązana, temat wyczerpany. Dziękuję wszystkim, pozdrawiam.
Wygląda na usterkę silnika. Rozpędzanie obciążonego bębna do prędkości wirowania powoduje pobór zwiększony pobór prądu. Jeżeli prąd jest na tyle duży, że działają zabezpieczenia w instalacji (wysadza bezpieczniki ), to może być przebicie międzyzwojowe w silniku.
Dodatkowo w panelu zauważyłem osmolenie rezystora To nie jest osmolenie tylko kurz zebrał się na naelektryzowanych elementach. Oczyść pędzlem i po problemie. W sprawie silnika zadzwoń do firmy North(przygotuj wcześniej symbole piekarnika, numer wentylatora) może będą coś wiedzieli o tańszym zamienniku. North.pl: :arrow: [url=https://north.pl/karta/silnik-wenty...
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
Oprócz powodów mechanicznych oporów, ciężka praca może być spowodowana także uszkodzeniem silnika. Miałem przypadek zwarcia międzyzwojowego w silniku 24 V z przekładnią, ale prąd przy biegu jałowym sięgał kilkudziesięciu amper co skutkowało przepaleniem bezpiecznika. Normalnie prąd biegu jałowego tego silnika wynosił około 0.5 A. Wszystko powinno się...
W tych pompach jest powtarzalny bezpiecznik termiczny na uzwojeniu silnika. Prawdopodobnie z jakiegoś powodu silnik sie przegrzewa i czujnik go odcina, powodów może być wiele - od przeciążenia poprzez "fabryczne" zwarcie międzyzwojowe w silniku, uszkodzony kondensator rozruchowy i wiele innych...
Mechaniczne połączenie osi silnika z kołem pasowym jest O.K.Pasek klinowy ma odpowiedni naciąg,a napięcia na stykach silnika prawidłowe.Czekam aż Kolega Damian22 pomierzy oporności i porównam je z moimi.Jednak jestem już w 50% przekonany,że to zwarcie międzyzwojowe,silnik mocno się grzeje i czuć zapach izolacji uzwojenia,za mocno!Drag.
Cytuję "Same łożyska być może nie są pierwszej świerzości jednak po odciągnięciu hamulca i poruszeniu ręcznie noża nie zauważyłem, by coś (łożysko) sprawiało jakiś opór." Krzysiow, jeśli potrzebne sa ci do czegoś jeszcze palce to nie wykonuj podobnych eksperymentów na włączonej do sieci kosiarce!!! BHP nie jest tylko pustym sloganem. W moim odczuciu...
Sprawdź silnik. Mnie się udało (przebicie międzyzwojowe- podobne objawy do Twoich- szarpanie na wirowaniu). Po wymianie (bez przezwojenia- inny używany silnik) pomogło. Poza tym, jest tak zazwyczaj przy nawet niewielkich przeciekach (z przeszłości- zlikwidowanych). Pozdrawiam.
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
Silnik na "wolnym biegu" nie powinien się w sposób zauważalny zagrzać. Skoro grzeje się do poziomu "da się dotknąć" (tj. ok. 50 st. C), to jest z nim źle. Skąd w ogóle ten silniczek pochodzi? Producent egzotyczny - UK. Silnik 20-letni. Z czegoś był zdjęty. Z jakiegoś powodu. Uszkodzenia? Ten spec od przewijania silników go przewijał? Dobrze to zrobił?...
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Według mnie bez rozebrania silnika się nie obędzie, nawet wygrzanie uzwojeń może na nic się nie zdać, zawsze zostanie wśród zwojów stojana troszkę wilgoci, co spowoduje zwarcie międzyzwojowe i trwałe uszkodzenie silnika.
:arrow: djset Nigdy chyba kolega nie mierzył rezystancji uzwojeń takiego silnika, będzie w okolicy 0,2om lub 0,1om. Dodatkowo przy pomiarze zwyklym multimetrem zasilanym baterią 9V może nie wystąpić zwarcie międzyzwojowe. Należy sprawdzić: 1) czy softstart kończy rozruch i przełącza się na stycznik. W softstarcie może jedna faza być podłączona na stałe...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
Witam Kabelki jak widać na zdjęciu masz bardzo anemiczne, przerabiane silniki z CD potrafią wziąć bardzo dużo prądu. Drugi powód jaki mi się nasuwa to zwarcie międzyzwojowe w silniku. Po pierwsze sprawdź czy nie masz zwarcia do stojana, to jest łatwie do zaobserwowania omomierzem. Po drugie pokręć szybko ośką silnika, jeśli da się bez problemu to pewnie...
Witam. Niestety silnik może mieć czasem niewielkie zwarcie międzyzwojowe, które objawia się dopiero przy większych obciążeniach. Można to oczywiście wykryć przy odpowiednich pomiarach. Inną przyczyną skoków poboru mocy mogą być uszkodzone łożyska w silniku.
Bardzo wygodnym sprzetem do wykrywania zwarc miedzyzwojowych jest zwykly miernik RLC z funkcja pomiaru Q. Zwarcie miedzyzwojowe powoduje bardzo drastyczny spadek dobroci cewki i zmniejszenie jej indukcyjnosci.Dobrze jest przy tym miec taka sama cewke sprawna(porownanie) ale gdy nabierze sie wprawy to bez porownywania jest sie w stanie ocenic czy jest...
Ten wątek wiele pozmieniał w moim życiu Pozdrawiam Wiedza nie jest nowa , pracę pompy ciepła opisał Pan Carnot na przełomie 18 i 19 wieku, określił nawet maksymalną , teoretycznie możliwą sprawność cyklu. Jeden z wybitnych uczestników tego wątku pisał ,że ma w swojej pracowni napis na ścianie " temperatury głupcze" i jak czegoś nie kuma to czyta napis...
Ducati Scrambler City Cross-ex. Witam wszystkich, problem polega na wyskakującym błędzie E 1, ale tylko podczas jazdy. Przed wyświetleniem się silnik zaczyna szarpać, następnie hulajnoga wyłącza się. (Wymienione zostały halle, błąd E5, który po wymianie znikł). Kabel zasilający silnik został sprawdzony na przebicie - ciągłość i jest sprawny, oraz silnik...
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Opis zachowania świadczy o uszkodzeniu uzwojenia - po prostu masz zwarcia międzyzwojowe i silnik do wymainy-(tańsze rozwiązanie)- niż do przezwojenia- szkoda na przezwajanie kasy. Zaden kondensator już mu nie pomoże- na dłuższą mete. Założysz większy - może jeszcze jedno pranie przeżyje i kaput!.
Sprawdziłeś multimetrem czy wskazany element ma zwarte wyprowadzenia COM i OUT? https://obrazki.elektroda.pl/5189414900_... Jeden i drugi będzie odpowiedni, -8SN jest na napięcie do 800V a -6SN do 600V. Różnią się ceną i minimalną ilością którą można kupić. Weź raczej ten na 600V(3 szt.) bo może pompa ma zwarcie międzyzwojowe na silniku...
Wirnik będzie trudny do zdiagnozowania, przerwy można wykryć omomierzem, gorzej ze zwarciami międzyzwojowymi.
OK sprawdzę silnik. Chociaż może mieć małe zwarcie międzyzwojowe i wtedy tym testem tego nie stwierdzę, a driver będzie obciążał. Mam tester trafek impulsowych Jupitela. Może on by wykazał. Tylko , że jak silniczek ma mała indukcyjność to zawsze pokaże, że jest żle- już taka uroda tego testera. O ile pamietam to testuje trafka o indukcyjnośći wiekszej...
Pralka nie chciała wirować. Stwierdziłem, że w czasie kiedy powinna wirować na styku 03 programatora Eaton brak było napięcia. Styk 03 zasila uzwojenie wirowania silnika. Po otwarciu programatora okazało się, że ułamała się bądź upaliła cienka sprężysta blaszka zwierająca w czasie wirowania styki 03 i 3. Programator jest więc do wymiany. Zmierzyłem...
Sprawdź płytki programatora czy nie są nadpalone a w następnej kolejności tak jak pisali poprzednicy silnik poza pralką, prawdopodobnie ma zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu wirowania.Pozdrawiam.
Czy silnik był cały przezwojony czy tylko wymienione było uzwojenie rozruchowe?Jak dawno?Czy znasz parametry uzwojeń(rezystancję).Z Twojego opisu można wywnioskować,że masz zwarcie międzyzwojowe. Silnik był przezwojony w całości.wyprowadzenia uzwojeń były wypuszczone osobno. Silnik pracował może jakieś 3h wszystkiego.
Temat zamknięty. Przeszlifowałem komutator, pogłębiłem izolację, dałem nowe szczotki. Na podniesionych kołach obserwowałem pracę generatora. Nie iskrzył, prawidłowo napędza silnik jazdy.
Masz zwarcie międzyzwojowe wirnika, zanieś wirnik do zakładu gdzie przezwajają silniki to ci sprawdzą. Dla pewności zmierz omomierzem cewki stojana.
(at)Robert B Możliwe 2 x po 3 ? Ale i to nie zwalnia Autora od dokonania pomiarów tych tranzystorow, uprzednio odłaczywszy silnik. A i silnik też mógł się uszkodzić - zwarcie międzyzwojowe.
Zwarcie międzyzwojowe lub spalony regulator, który źle zasila silnik.
Moja teoria jest taka: silnik dostaje sporadycznie zwarcie międzyzwojowe w stojanie pod wpływem napięcia 230V i podgrzania. Badanie napięciem 24V nie wywołuje zwarcia - zbyt niskie napięcia międzyzwojowe. Pogląd ten opieram na następujących faktach. Odwiedziłem dziś punkt serwisowy, w którym naprawiano odkurzacz. Pani, która wydaje sprzęt, wystawia...
Sprawdzałeś jaki prąd pobiera w czasie pracy? Czy sprawdzałeś jak obraca się wirnik, czy w pewnym momencie nie zaciera? Objawy wskazują na łożyska ( może być niewielki luz w gnieździe ) lub bardziej na zwarcie międzyzwojowe, bez rozebrania silnika i sprawdzenia chyba się nie obejdzie ( jeśli budowa na to pozwala).
Czyli jego wymiana pomoże? Może pomoże (o ile triak zmierzony zwykłym omomierzem wskazuje zwarcie) i o ile na silnik i koło pasowe bębna założysz pasek wieloklinowy . Inaczej bez sensu toto. I oczywiście sprawdzisz silnik induktorem na zewnątrz, czy nie ma zwarć międzyzwojowych. I puścić na np. autotransformatorze, celem sprawdzenia (nie w warunkach...
Obawiam się że jeżeli silnik pracuje nierówno to jednak uszkodzony jest wirnik. Miałem ciekawy przypadek w indukcyjnym silniku pralki automatycznej, Podczas nawijania uzwojenia stojana (w fabryce) na drucie nawojowym zrobiło się "oczko" które prawdopodonie drgało w czasie pracy silnika. Po kilku latach pracy pralki przetarł się lakier na oczku i zwoju...
Zgadzam się. Mi tylko nie pasuje w całej układance, dlaczego w dwóch fazach płynie 3A a w trzeciej 50A. Dlatego myślałem, że to stycznik i brak przejścia na 2 fazach, jednak prąd jest konkretny plus swoje lata, mógł wypalić styki. Być może są zwarcia międzyzwojowe w tych dwóch fazach na stojanie i stąd mniejszy prąd, ale są zbyt równe na tych 2 fazach😜...
Albo rezystor ma za malą moc albo silnik jest > NADPALONY < czyli zwarcie międzyzwojowe na wirniku lub stojanie , co powoduje zwiększoną konsumpcję prądu , co z kolei odbija się na rezystorze ktory nie wydala tyle mocy ile potrzebuje nadpalony silnik ktory gdyby byl nie nadpalony bralby mniej prądu . wienio
Jak będzie gdzieś zwarcie międzyzwojowe, to myślisz, że wyjdzie? :D Ale jak nie chcesz demontować silnika, to obejrzyj złącze silnika i przemierz przewody od modułu do dilnika i czy aby gdzieś nie mają przerwy.
Sprawdź silnik, być może dostał zwarć międzyzwojowych, albo jest przyblokowany mechanicznie, zaczął pobierać znacznie więcej prądu co upaliło ścieżkę, a elektronika może to wykrywać i stąd tylko na chwilę się uruchamia. Możesz zamiast silnika podłączyć tradycyjną żarówkę i zobaczyć co będzie.
Te szczotki spokojnie jeszcze mogą pracować. Komutator widać już trochę wypalony. Jeżeli po wyczyszczeniu będzie dalej bardzo mocno iskrzył, jest podejrzenie zwarcia międzyzwojowego w wirniku.
może wirnik się skończył.dostał przebicia międzyzwojowego.
Automatyka sterownia silnikiem służy do utrzymania zadanych obrotów. Tacho przekazuje do sterownika informację (napięcie) o obrotach rzeczywistych a elektronika przez wysterowanie triaka zwiększa/zmniejsza napięcie skuteczne silnika do osiągnięcia zadanych prędkości obrotowych. Tj. ujemne sprzężenie zwrotne i ma za zadanie niwelować zakłucenia wynikające...
zwarcie międzyzwojowe silnik zewrzeć międzyzwojowe silnik zwarcie międzyzwojowe tester
honda civic termostat hamulec skrzynia pompka zelmer
volkswagen sharan volkswagen sharan
Opel Insignia 2.0 CDTI - Zbyt wysokie ciśnienie paliwa Jak wymontować licznik w Aixam z silnikiem Kubota?