chcę mieć, że jak daję ssanie to obroty idą w górę i nie gaśnie Zapomnij. W MZ na ssaniu gaźnik ciągnie samo paliwo, w Simsonie jest mieszane z powietrzem, ale i tak ogromna pojemność komory ssania w pokrywce komory pływakowej sprawia że silnik prędzej się zaleje niż zacznie normalnie pracować na włączonym ssaniu. Musiałbyś zamontować gaźnik Dellorto/Keihin/Mikuni...
Klaksony są zawieszone na pakiecie blaszek,sprawdź czy ktoś tego nie przerobił,bo blaszki lubią pękać. Kolejna rzecz to korozja,jeśli jest orośniete czoło to nie będzie głośniej,trzeba to wyczyścić. Nie pamiętam jak ma IFA,ale komunistyczne klaksony zawsze były zaopatrzone w śrubkę regulujacą rezonans. Popatrz czy takiej tam nie ma i spróbuj doregulować....
Coś małe te napięcia. Gdzie mierzyłeś? Wygląda na zwarcie. Odłącz kabel prądnicy od skrzyneczki bezpiecznikowej. Zaizoluj i zapal silnik. Opisz co się dzieje.
Witam Posiadam MZ TS 150 Motor nie posiada ładowania i instalacja jest pomieszana , silnik nie pali z wzgląd na instalacje . Potrzebuje schemat instalacji elektrycznej i jeśli ktoś by mógł pomóc jestem ciekawy jak odpalić silnik na krótko .
Mam 3 pytanie mianowicie: -Ile waży rama jawy tylko bez silnika? -Ile waży silnik? -I czy da się wstawić silnik od mz 150?
Cześć Kilka pytań odnośnie silnika. MZ TS 150 1. Mam 2 kartery odlew 12-41 numery to 5 i 7 czy będzie to działało jak należy? Chodzi o skrzynie i wał. 2. W skrzyni korbowej znajduje się wcięcie. Co ono ma na celu? 3. Czy pod głowicę szła podkładka? 4. Zauważyłem również że na wał w jednym karterze jest większe miejsce na łożysko niż w drugim. Czy tak...
No to Super.
Witam po długiej przerwie. Kupiłem w koncu Polski regulator typ RP-15t dedykowany do MZ niestety nadal nie ładuje czy może być uszkodzona prądnica ? jeżeli tak to jak sprawdzić pomiar z góry dziękuje
chyba mam gdzie nieszczelność w silniku bo jakby na większych obrotach reaguje odkręcam śrubę to spadają obroty
Witam Posiadam SHL M11 bez silnika, mocno zdekompletowaną. Chciałem się poradzić jaki silnik nadawałby się do mojego motoru. W pierwszej chwili chciałem doprowadzić motocykl do oryginału czyli S32 lub W2. A może MZ TS/ETZ 250 , ETZ 150? Chciałbym aby motocykl nadawał się do jazdy na co dzień (lepsze osiągi i niezawodność) Czy ktoś próbował podobnego...
Czy coś się zmieniło po "uszczelnieniu" simmeringów? Gaźniki od 150'tek były dość chimerne. Jak zużyte to było jeszcze gorzej. Jednak dawało się je opanować. Napisz czy masz MZ150TS czy ETZ150. To ważne, bo do ETZ mam serwisówkę a do TS nie.
To jednocylindrowy silnik z ciężkim wałem korbowym - chwila się schodzi, zanim wirująca masa wytraci prędkość,
witam też mam ten moduł w MZ TS-150, tylko w moim nie ma zamontowanego T2. Silnik chodzi lepiej. Wykręca sie na obroty poza skalę :D pozdrawiam
W obecnych czasach standardem są uszczelniacze z wargą przeciwpyłową, zwykłych raczej trudniej znaleźć. Jeśli to silnik z łożyskami smarowanymi ze skrzyni przekładniowej, ze względu na konieczność rozpołowienia do wymiany należy wybrać uszczelniacze markowe.
Nafta, jak najbardziej. Ale być może nie ściągniesz inaczej, jak po zdemontowaniu silnika, naparzać młotkiem po tłoku, przez jakiś drewniany klocek. Przyrdzewiał i tyle.
Witaj,nie znam tego silnika,ale inne się naprawiało-możesz podrzucić jakieś fotki.Ta krzywka jest montowana na klinie czy jakoś inaczej?
Witam M mojej mz ts 150 założyłem alternator i wszystko śmiga jak należy .Zaznaczam że nie wprowadziłem żadnych trwałych zmian do silnika tego leciwego motocykla , a jedynie zastąpiłem oryginalną prądnicę , regulator , akumulator i żarówki ( 12 v) Alternator z silnika Minarelli , Ducati energia lub podobny -musi mieć nie więcej niż 103 mm średnicy!
Nie jestem do końca pewny ale to chyba tak: szcz to D- , 6V to D+ , DF to wzb, tak podłązałem przy silniku SW 400 to tutaj będzie podobnie. Regulator powinien mieć zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem krótkotrwałym . Tak więc podłącz tak jak podałem zapal motor i jak nie świeci się kontolka od ładowania i na akumulatorze jest około 7V to jest OK...
Już tyle było propozycji jak by autor wszystko zweryfikował to dawno by jeździł. Hehe podpięty akumulator od samochodu skądś to znam. Przypomniał się mi kolega co chciał użyć baterii baterii 9V do zapłonu w MZ TS 150. Najlepszym sposobem w MZ jest przeróbka silnika tak aby nie wymagał akumulatora bo te silniki znane są z swej trwałości ale mechanicznej...
Witam, Kupiłem nieopatrznie "niebieski" regulator pracy prądnicy 6V. Wygląd w załączniku. Nie przepracował nawet 10 sekund- lampka kontrolna nie gaśnie. Przy podłączeniu nie było iskrzenia czy cech jakiegokolwiek zwarcia. Pytanie: Czy ktoś na schemat takiego regulatora i w ogóle czy jest sens się takim wyrobem zajmować (czy jest to wyrób naprawialny...
wkręć śrubę do końca i wykręć dwa obroty, iglice na środkowy rowek, odpal i dobrze rozgrzej silnik, powoli wkręcaj śrubę najlepiej co 1/4 obrotu i sprawdzaj jak pracuje silnik czy wkreca sie od niskich obrotów i czy trzyma wolne obroty jeżeli przy wkręcani pogarsza się praca silnika to wykręcaj aż znajdziesz położenie przy którym silnik pracuje najlepiej....
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
ja tak mialem w MZ TS 250/1 ( tzw milicja) - poprzez zimering na wale silnik zasysal slepe powietrze i sie dusil - na luzie i postoju fajnie ale jechac sie juz nie dalo- im wiecej gazu tym wiecej powietrza
Witajcie, pytanie jest następujące, czy silnik mz ts 125 dużo straci na wymianie wydechu na starszy, wzorowany na SHL m04, czy MZ RT 125? Czy między tymi silnikami jest aż tak duży skok technologiczny, że tłumik typu rybka od dwusuwowej 125ki, albo 100ki zdusi jednostkę, albo spowoduje niekontrolowany wzrost spalania? Zanim zaczniecie mnie odsyłać,...
Witam:) Rozebrałem silnik do remontu i teraz mam problem ze złożeniem skrzyni. Mógłby ktoś podrzucić schemat skrzyni? Lub powiedzieć jak to założyć. Bo w ogóle nie mogę tego ogarnąć. Z góry dzięki
Silnik od WSK można wzmocnic nadaje sie do tego świetnie;) Turbo w 2T jest mozliwe tyle ze jest nie opłacalne, nikt bez hamowni tego nie zestroi. Pozatym wartosci doladowania były by niezbyt wysokie. Lepiej zrobic malutkie zombi: Tlok od MZ TS 150-> poprawi to nieco stosunek skoku do srednicy Korbowód od SHL 175-> konieczny przy zastosowaniu tłoka od...
robokop - Da się dużo zmienić ale trzeba kombinować pisze o tym bo sobie tego z palca nie wyssałem, zapłon elektroniczny w 4 WSC to podst. i bez problemu da sie go założyć pełno Wsk na tym zapłonie oczywiście w dzisiejszych czasach Bo 20 lat temu było to nie osiągalne, dopiero ost wypusty mz 250 miały elektroniki i 251 juz wszystkie ale mniejsza o to....
Witam, Napiszę co próbowałem i co na pewno działa. 1. Od akumulatora 6V zasilenie biegnie do przetwornicy 6/12V. 2. Napięcie 12V jest przesyłane na przerywacz kierunkowskazów. 3. Wyjście z przerywacza kierunkowskazów idzie na przełącznik L/P 4. Od przełącznika oddzielne tory dla strony L/P. 5. Z tychże torów pobierane jest napiecie do 2 diod prostowniczych...
jest jeszcze inny rodzaj uszczelniaczy w tym silniku, jeden masz w pokrywie sprzęgła do uszczelniania ewentualnych wycieków oleju przez oś rozrusznika, bardzo dobrze zdają egzamin uszczelniacze z jawa 350 ts, mają przekrój w kształcie litery "v/u" i o wiele lepiej uszczelniają i je się montuje niż oryginalne o przekroju okrągłym, zawsze można przy oryginalnych...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Skrzynia jesli była dobrze poskładana nie przysparzał problemów, warto pamietać ze miedzy latami produkcji skrzynie sie rózniły. Sprzegło w tym modelu nie było takie dobre, było ciezkie a korkowe tarcze lubiły sie zweglic;] Pozatym łańcuszek sprzegłowy okazywał sie zbyt słaby sprawe załatwiło sprzegło od TS 150. Wydech wylicząłem programem "exhaust...
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Kupiłem w zakładzie typu ZURT używany detal. Jest na nim napis MBRF 20150C. Obudowa 220 i wizualnie typ F (brak metalu w miejscu mocowania radiatora. Podobnież się nada. Po znaczku na obudowie widać, że jest dwudiodowy, katodami do nóżki środkowej. Więc nóżki zewn. trzeba zewrzeć i podłączyć do wyjścia z regulatora prądnicy +, nożna środkowa do akumulatora....
Witam! Wczoraj udalem sie do sklepu i zakupilem elektroniczny regulator prednicy typu RP-15t. Dokladnie taki sam jak na zdjeciu ponizej: http://www.agmot.pl/foto/2773.jpg Stary regulator dzialal, ale na swiatlach pojawily sie problemy z ladowaniem akumulatora, nie mowiac o STOP-ie czy kierunkowskazach. Bez oswietlenia spisywal sie bardzo dobrze, ale...
Tak to czytam i widzę że co niektórzy nie maja pojecia o czym piszą (zastosuj regulator od malucha - dobre) a autor tematu, zabiera się do naprawy nie mając pojęcia o co chodzi ("naprawiałem elektrykę, tak piate przez dziesiąte..." - tak sie NIE DA! Nie wiedziałeś człowieku czy masz do czynienia z prądnica czy alternatorem i nie słyszałem zeby w pojazdach...
Jak wyżej rzeźba z g...ie, jak za 1500 można trafić rasowe enduro, Jawa i MZ były ok, ale w latach 80. :-)
silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik przezwajać silnik silnik
obroty silnika renault fujitsu siemens wymiana procesora skrzynia garbusa
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Moment dokręcania koła zamachowego Briggs & Stratton – kosiarka, wartości Nm, procedura Renault Trafic PK5 PK6 TL4 PF6 – moment dokręcania śrub skrzyni do bloku silnika