Podstawa to sprawny/nowy termostat aby silnik się szybciej nagrzewał. Sytuacja analogiczna jak w Oplach
Witam - to jest silnik bezszczotkowy z czujnikami halla Dodano po 3 Prawdopodobnie uszkodzone są mosfety.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Sprawdź alternator i jego kondensator popraw klemy przy akumulatorze.
Może pod jednym z akumulatorów jest dużo cieplej (silnik go nagrzewa) Jeśli odkryłeś taką zależność, to dlaczego nic w tym kierunku nie zrobiłeś?
Ja dzisiaj podłączyłem w golfie 1,9 tdi 1z jedną grzałkę przez termostat 70 stopni C , załącza się po uruchomieniu silnika ,pobór prądu ok.20 A.Więcej informacji po testach. (Alternator 120 A ,Akumulator 74Ah,pokonywane odlełości ok.12 km)
Przebieg 94 tkm, rozrząd OK, pasek i świece do wymiany w przyszłym tygodniu.Przepustnica rozebrana i czyszczona osobiście w ubiegłym tygodniu. Po konsultacjach z mechanikami i netem doszedłem do wniosku że nie "nauczyłem" ECU wolnych obrotów a raczej położenia przepustnicy po odłączeniu akumulatora. Po prostu w czasie nagrzewania silnika po podłączeniu...
Może ktoś wie dlaczego grzeje się plus pod maską w Audi A6 C6. Grzeje się tylko na włączonym silniku, na zgaszonym jest zimny. Klemy przy akumulatorze są zimne. Ostatnio był wymieniany akumulator, ale nie wiem czy wcześniej też się grzał. Zauważyłam to dopiero teraz.
Nagrzewa się, bo pracuje na zwarciu i płynie maksymalny prąd. Oporność drutu, jaki użyłeś, jest znikoma. pytanie czy jakbym użył bardzo chudego drutu to by się mniej grzało? Ale również wolniej kręciło? Jaki jest przebieg momentu obrotowego w tak prostym silniku? :)
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Akumulatory nowe 2x6V jeszcze kilka dni temu się uruchamiały, a dzisiaj już tylko słabo kręci, no i iskrzy z rozrusznika.
Gdzie tu logika ? W aucie akumulator doładowywujesz okresowo (tj. gdy masz uruchomiony silnik). W UPS akku dostaje cały czas prąd konserwujący (czy jak on się tam nazywa). Powoduje on ciągłe nagrzewanie elektrolitu (bo w naładowanym akku energia jest wyłącznie zamieniana na energię cieplną). Ot cała zagadka. Tak z ciekawości jakie napięcie panuje na...
Tu pomoże tylko diagnostyka komputerowa i właściwa interpretacja parametrów. Przyczyn świecenia tej kontrolki jest dużo, od słabego akumulatora, przez usterki klemy pomiarowej, fazy nagrzewania silnika, niedomkniętej maski czy nawet nie zapiętego pasa kierowcy ( sprawdzone w Jeepach)
Bezpiecznik prócz wentylatorów chłodnicy zasila również ogrzewacz paliwa i układ sterowania silnikiem. Filtr paliwa się nie nagrzewa?
Chodzi o to, że w trakcie ładowania i rozładowywania pierwsza cela jest najsilniej obciążona ładunkiem elektrycznym wprowadzanym/zmagazynowanym w akumulatorze. Dlatego też szybciej się ona zużywa/starzeje. W tej zamianie miejsc chodzi głównie o kierunek przepływu prądu stałego co sprawia, że przez skrajną cele płynie największy prąd dlatego ma tendencję...
Jeśli klemy są np. zaśniedziałe, czy powinna być jakaś różnica pomiarów między tym na klemach a tym na bolcach? Różnica napięcia, szczególnie przy pomiarach bez obciążenia, jest w tym wypadku zupełnie nieistotna. Znacznie ważniejsze jest to, że przy dużym prądzie i silnie zaśniedziałych klemach może dojść do zupełnie niepotrzebnych strat energii, bardzo...
Czyli mogę podać napięcie 7-8V bez obawy o uszkodzenie? Możesz podać, ale najpierw sprawdź jaki jest prąd silnika gdy go próbujesz wystartować, albo napięcie na silniku. Napięcie jałowe akumulatorów niewiele tutaj daje. Przyczyną tego, że silnik się nie obraca na starcie może być zabezpieczenie akumulatorów albo ich wysoka rezystancja wewn. Podanie...
Witam no moze to być wina wtrysków może dawac cisnienie ale nie będzie rozpylał i tez może to być to ale jeszczw soparwdź cisnienie na baniakach, może któryś nie trzyma tak jak powinien i może sie tak robić może tez byc wina głowicy zawory moga ne trzymac bo nie powinna strzelac a jak strzela a zapłon jest ok to trzeba szukac coś z paliwem może zadużo...
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
Spróbuj odpalić bez paska klinowego, zobaczysz, czy to klinowy, czy może rozrządu piszczy. Czy kolega spotkał się z takim przypadkiem? Sporo opowiadania i mało faktów. Pominięto milczeniem zapytanie o stan akumulatora. Tymczasem osłabiony/zużyty akumulator mie radzi sobie z poborem energii po rozruchu i nagrzewaniu silnika a zatem domaga się mocy od...
Witam :) Od pewnego czasu zauwazylem, ze podczas normalnej jazdy mocno nagrzewa sie dodatnia klema akumulatora oraz przewod. Czy to swiadczy o uszkodzeniu akumulatora? (ma on nieco ponad 3 lata) Dodam jeszcze, ze nie ma on juz najwiekszej pojemnosci, bo po kilku-godzinnym postoju na niewielkim nawet mrozie czesto ma problemy z rozruchem (silnik benzynowy)....
gdyby byl problem z przejsciem na klemie to bylby tez problem z rozruchem silnika czego kolega borys moze nie napisal.....!ale jk to bywa z elektryka wszystko jest mozliwe... pozdr.
Witam. Mam bardzo dziwną sytuację w aucie Volkswagen Passat B5 1.9 TDI. Po uruchomieniu silnika miernik cęgowy wskazuje pobór prądu z klemy akumulatora rzędu 80 A (mimo tego, że silnik pracuje i prąd z / do akumulatora nie powinien, jak sądzę, przekraczać pojedynczych amperów). Oczywiście kable i sam akumulator szybko się nagrzewają. Klemy i przewody...
Może nie na temat ale mi w elektrykach najbardziej podoba się to, że nie zmienia się tam oleju. Mam nadzieję, że naukowcy coś wymyślą. O ile oleju silnikowego jako takiego nie ma to nadal są elementy mechaniczne wymagające smarowania lub co najmniej okresowych wymian. Silniki elektryczne mają łożyska(awaria łożyska jest w zasadzie wiodącą przyczyną...
Więc zanieś ten rozrusznik do regeneracji. Co z tego że po 20 latach wygląda jak nowy? Przy okazji zobacz jeszcze połączenie "masy" budy z silnikiem - koło skrzynki akumulatora.
A jeśli temperatura pochodząca od grzania się akumulatora ma zwiększać awaryjność Nie od grzania się akumulatora tylko od grzania się silnika i elementów pod maską co powoduje nagrzewanie się baterii ciepłem z zewnątrz. W lecie temperatura pod klapą silnika może wynosić kilkadziesiąt stopni Celsjusza. Po dłuższym czasie następuje wzrost temperatury...
Mam 100A alternator i 72 akumulator. A kable dam grube. Myślę jeszcze wstawić elektrozawór przed nagrzewnicą żeby szybciej nagrzewało.
Zostaw ecu w spokoju . Podałeś masę z karoserii na silnik ? Wniosek z tego że grube kable między akumulatorem - karoserią - silnikiem są niepewne . Któryś z punktów łączeniowych będzie się po próbie uruchomienia silnika mocno nagrzewał . Do prasy hydraulicznej albo dużego imadła i zacisnąć .
Witam, odkąd kupiłem ten ciągnik to brakuje mi mocy. Bardzo chętnie zrobiłbym ten remont tylko, że nie wiem czy jest sens wydawać tą kasę, bo wygląda to tak. Zero jakichkolwiek wycieków, ciśnienie pokazuje dobre, trochę kopci ale nie za specjalnie, na wolnych obrotach tych nierównych kopci na czarno, po dodaniu gazu jak wchodzi na te obroty to też puści...
Witam Przy zakupie w sklepie okazało się, że do tego silnika Perkins 4-cyl. zamiast 4 świec żarowych jest na kolektorze dolotowym jedna świeca płomieniowa. Nie wiem właśnie jak ją można sprawdzić czy tez lepiej może od razu wymienić tą jedną sztukę ? Dodatkowo jednak wrócił temat elektryki zapalania. Jeżeli w dany dzień popracuje silnik to na drugi...
Napięcie akumulatorów w tej ciężarówce wynosi 24V, ale podczas pracy silnika wzrasta do ok. 28V. To naturalna sytuacja, aby akumulatory były ładowane przez alternator. Tyle ze to na wyłączonym silniku :/
Witam, Ponieważ po zakupie autka dla mojego 6 letniego syna, okazało się, że sąsiedzi wytrzymali tylko dwa dni jazdy, postanowiliśmy ulżyć ich cierpieniom i przerobić buggy na elektryczne. Zakupiłem zestaw silnik + sterownik + manetkę gazu wszystko na 48V 1000W Do tego zębatki z przełożeniem 1:5 i łańcuch Akumulatory to 4 x 12V 20Ah żelowe Niestety...
same barwniki mogą stanowić duży problem... ich koszty są nieziemskie a wiążę się to głównie z ich głównym celem mianowicie zastosowaniem w klimatyzacjach czy silnikach. Macie pomysł jaki "barwnik" można zastosować do rozrobienia z dużą ilością wody tak by ona mi przesiąkła przez 1,5m ziemi? Nie wiem... chyba najprościej byłoby nagrzać pomieszczenie...
Dzieje się to zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, także gęstość oleju wykluczona. Baterie mierzone, napięcia ok. Witam. Zmierz napięcie podczas rozruchu bezpośrednio na rozruszniku (między 30 a obudową rozrusznika).Jeżeli znacznie się różni od napięcia (podczas rozruchu ) na akumulatorach ,to trzeba szukać w połączeniach (30 i 31). Sprawdź punkty...
Wykorzystanie silnika tłokowo-korbowego o wewnętrznym spalaniu do celów domowych ma sens raczej z akumulatorem, zasobnikiem ciepła i pracą godzinkę dziennie, bo pobór prądu się zmienia, chodzi też o trwałość (na normalnych obrotach około 10000 godzin). Trzeba też zapewnić mu wstępne nagrzewanie (zużywa się przy zimnym starcie). Eleganckim rozwiązaniem...
Świece zaczną grzać gdzieś w październiku a trudny rozruch zimnego silnika to: zły kąt wtrysku, słaby akumulator, zużyty rozrusznik itd.
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Wszystko fajnie tylko czas za krótki, te świece tak szybko się nie nagrzewają. Poza tym po co w tym ciągniku w ogóle czasówka do świec? Przecież ten silnik wymaga podgrzania świec tylko zimą przy pierwszym uruchomieniu, później już nie trzeba....
Aby mieć 100 % pewność czy są OK to musisz je wymontować. Następnie sprawdzić omomierzem czy ich rezystancja wynosi z reguły około 1 om. Jeśli tak to są sprawne. Można jeszcze pokusić się o sprawdzenie czy prawidłowo się nagrzewają. Aby to sprawdzić potrzebny jest akumulator i kawałek dość grubego przewodu. Opierasz świecę o zacisk mimusowy akumulatora...
Najprościej ładować przez zapalniczkę. Prąd ładowania i tak jest niewielki, ponieważ ładujemy zawsze akumulator 1/10 jego pojemności, żeby nie grzał się za mocno. Obudowa akumulatora nie powinna nagrzewać się powyżej 40°C, ponieważ płyty wybrzuszają się i szybko taki akumulator jedzie na złom zamiast uruchamiać silnik. Przewody idące do zapalniczki...
więc tak, auto pali normalnie bo w sumie po kilkunastu minutowej jeździe nagrzewa się do 97 stopni, tylko na wolnych obrotach trwa to wieki, pompa była wymieniona wraz z rozrządem, coś o dodatkowych świecach grzejących silnik słyszałem ale czy owe mam i czy są sprawne nie wiem, jak je sprawdzić i gdzie powinny być? Webasto mam,ale jeszcze go nie rozpracowałem,...
czy mrozy -20 stopniu jakis mogly miec negatywny wplyw? Negatywny na auto nie ale na zużycie paliwa jak najbardziej. Samo odpalenie na mocno wzbogaconej mieszance i długi czas nagrzewania silnika.....
W jakiej sytuacji on się kręci, w jakiej nie? Jak się podłączy do zewnętrznego zasilania to się kręci, jak się nie podłączy to się nie kręci. silnik zasilany jest z odczepu spirali Raczej nie ze spirali, bo temperature jej i obroty można regulować osobno. jest napięcie stałe, a z drugiej strony przemienne (AC) A jak poznać, czy mierzę DC czy AC? Mierzyłeś...
witam mam problem z alternatorem w mazdzie 323 silnik 1,3 rok 98 problem polega na tym, iż spalił mi się alternator wymieniłem go na alternator po regeneracji. Po zamontowaniu go w aucie stwierdziłem iż za bardzo się nagrzewa gdy silnik jest zapalony, znajomy elektryk polecił abym zmienił akumulator bo to może być przyczyną, zrobiłem tak i faktycznie...
Zobacz czy nie masz dogrzewania świec. Miałem tak w asterce II 1.7Dti. Świece grzały do 50*C, silnik w zime nagrzewał sie bardzo wolno i miałem to samo.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Zostaw rozrusznik,akumulator i mapy w spokoju to nie ten silnik. Ewidentnie coś się nagrzewa. Jak zgaśnie to możesz się połączyć komputerem?
Witam, te trzaski moga pochodzic z kostek (przekaznikow), tak sie robi w niektorych samochodach, przy zbyt malym napieciu z akumulatora. Jezeli auto nie pali na pych, po zgasnieciu i tych wszustkich zajsciach, to znaczy ze jest zwarcie, albo kabel masy jest obluzowany, czasem niewidocznie. Kwestia czasu, bierze sie z nagrzania jednego z kabli, ktory...
nie tylko na chwile odpaliłem silnik i zobaczyłem ze sie strasznie nagrzewa to zaraz odłączyłem napięcie od akumulatora. Dodano po 1 a jakie napięcie generuje silnik wsk 125??
Jedynie ma sprawdzić co się zapisało na desce. Czy czasami imobilajzer nie poszedł. Ale sprawdzę akumulator. Dzięki za radę. Bo o tym nie pomyślałam.
Sprawdź i wyczyść połączenia przy akumulatorze, i przy rozruszniku. Wyczyścić też masę na silniku. Sprawdź czy po chwili kręcenia czy coś się mocno nagrzewa... Jeżeli po wyczyszczeniu połączeń dalej będzie problem to rozrusznik do regeneracji.
stwierdził że to błąd fabryczny cewki silnika, przyjął reklamację Możliwe, że i sam silnik był winien - przywarcie jednej z sekcji na pewno wpływa na większy pobór prądu (i w konsekwencji szybsze nagrzewanie się sterownika i silnika) co szybko rozładowuje akumulator. dziwne, że objawy są takie same jak poprzednio na tej kombinowanej przez kogoś instalacji...
Z tego co przeczytałem to wnioskuje że uszkodzone masz świece żarowe, nie mówię że wszystkie wystarczy tylko jedna że jest spalona i już trudniej będzie zapalić.Możesz je sprawdzić samemu-odłącz szynę prądową od świec i za pomocą próbówki(oczywiście takie do inst.sam.)albo kawałek kabla z żarówką podłącz jeden koniec do +akumulatora a drugi końcem dotykaj...
A on ci sie na maxa nagrzewa tylko do 70'c stopni? Dodano po 16 I jak wymieniasz jakieś czujniki, lambdy, przepływomierze to dobrze jest zresetować komputer silnika , można odłączyć masę akumulatora ale jak masz zamek centralny na radio albo podczrw. to może zgubić sygnał i trzeba programować kluczyk(dla nie wprawionych upierdliwe zadanie) lepiej by...
A zagrzales silnik do temperaturt 86 - 90 stopni?Niektore autka po odlaczeniu akumulatora musza sie "zaprogramowac" w komputrze.Najlepiej nagrzewaj go na benzynie.
Do 1986 roku stosowany był kondensator przeciwzakłóceniowy 2.5 µF połączony równolegle do akumulatora. Cewka WN w zapłonie bateryjnym będzie się nagrzewać. Jaki dokładnie typ cewki (oznaczenie) masz?
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
Witam wszystkich serdecznie, mam nieustający problem z moim Saabem 93 1.8T stage 1, rok 2004. Mianowicie nie mogę uporać się z błędem przepustnicy/pedału gazu. Standardowo Saab nie ma praktycznie mocy na jedynce, dwójce, potem dopiero zaczyna się coś dziać. Przepustnica była podmieniana na 3 inne, z czego jedna poszła do regeneracji – nie stwierdzono...
Jeżeli podaje tak wysoki prąd to jest do wymiany nawet jak nie ma przebicia. Sprawdź go pod obciążeniem czyli wszystko połącz jat powinno być odpal silnik i zmierz na akumulatorze jakie jest napięcie - jeżeli większe jak 14,4v to jest do wymiany
Witam. Silnik od wycieraczek najlepiej tylną od starego poloneza. Nóż tnący z piły płatnicy o wymiarach 600mm x 30mm. Blacha takiej piły jest twarda ciąć więc trzeba tarczą do stali nierdzewnej. Mocowanie trzeba zrobić dokładnie w środku przez wybicie otworów na prsie hydraulicznej lub pomęczyć się wiertarką . Nóż naostrz i wyważ. Zostaje korpus , który...
PD oznaczenie wejście zacisku wzbudzenia czyli alternatorem steruje ecu silnika szajba kolo alternat. nie powinno się nagrzewać kolejna rzecz co można sprawdzić po zapaleniu silnika i obciążenia go istotne pomiar prądu z alternat. jaki dostarcza to dużo powie
Po kilku nocnych godzinach bateria bedzie tak samo zimna - czy w powyzszej oslonie, czy bez. Nie ważne. Taka izolacja to dobra rzecz, chodzi o to żeby ani się za szybko nie nagrzewał od silnika ani za szybko mu nie spadała temperatura. Zawsze to trochę wydłuży żywot akumulatora.
Witam! Mam następujący problem: Mam Seicento 899cm i miesiąc temu padł w nim akumulator.Kupiłem nowy 43Ah i przez mniej więcej trzy tygodnie był święty spokój.Potem zauważyłem,że zaczynają mi przygasać wskażniki na tablicy rozdzielczej, wolniej poruszają się wycieraczki, nie ogrzewa się tylna szyba itd.Wszystkie te "objawy"pojawiają się przy "ciepłym"...
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Ciepło to straty energii. Im silnik mniej go wytwarza tym mniej paliwa marnuje. A nie przez to diesel się dłużej nagrzewa, że ma mniejszą temp. spalania? Nikt nie stał w korku za benzyną w gazie ? Dawno dawno temu przy 1-2gen to i owszem. Ludzie sobie sami regulowali pod blokiem a później capiło od niego na kilometr nieprzepalonym gazem. Obecnie tego...
Chodziło mi o to, że wyroby kosiarkopodobne są kierowane do klientów codziennie koszących swoje trawniczki. Kosiarka LMO 18-33 ma już przyzwoitsze parametry: Stan Nowy Faktura Wystawiam fakturę VAT Marka Kärcher Seria LMO 18-33 Kod producenta 1.444-401.0 Kosz z koszem Pojemność kosza 35 l Regulacja wysokości koszenia z regulacją Zakres regulacji wysokości...
Jeśli się dobrze orientuję, to w tym modelu znajduje się moduł zapłonowy typu DC-CDI. Z zasady ma prawo się nagrzewać ze względu na zastosowaną wewnątrz przetwornicę podnoszącą napięcie. Tylko jedna uwaga, jeśli to jest chiński pomarańczowy moduł WM Motor (z Wilmatu) to niestety trzeba powiedzieć że to jedno wielkie gówno. Ciągnie prąd 0.5 A w trybie...
Wstępne testy przeprowadzone. 15 minut na wysokiej trawie i idzie jak wściekła. Ani razu się nie zatrzymała i mam wrażenie, że szybciej startuje. Silnik był zimny, a wcześniej szybko się nagrzewał. Dzisiaj lakieruję elektronikę, żeby zabezpieczyć przed wilgocią, a w piątek koszę cały ogród o powierzchni 200 metrów kwadratowych trawy sportowej. To będzie...
Po zagrzaniu kręci normalnie ,ale nie odpala stąd muszę czekać aż ostygnie. Nie daje oznak rozładowanego akumulatora. Zobaczę co z tym przewodem i dam znać jak coś. Pozdrawiam Marek
http://obrazki.elektroda.pl/2991379900_1... Witam, przedstawiam zbudowane na prośbę zaprzyjaźnionego modelarza urządzenie do uruchamiania spalinowych silniczków modelarskich. W założeniu urządzenie miało być przenośne, aby przy zatankowaniu i ponownym uruchomieniu modelu nie nosić całej skrzynki modelarskiej. Miała być możliwość jednoczesnego...
Witam! Mam pewien dziwny problem z ładowaniem w Corsie B z silnikiem 1.5 TD Isuzu, a mianowicie na zimnym silniku prąd ładowania wynosi ok. 12V w miarę nagrzewania się silnika prąd wzrasta do ok. 14,3V, przez to na krótkich trasach nie doładowuje akumulatora i nie mogę później odpalić auta. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, gdyż nie chciałbym...
Nie rozumiem idei tego pomysłu, chodzi tylko i wyłącznie szybsze nagrzewanie kabiny samochodu? czy ten samochód ma jakieś specjalne przeznaczenie ? Myślę, że dużo lepszym rozwiązaniem było by standardowe webasto zasilane ON, zamontowane w komorze silnika.
O ile dobrze mi się wydaje to Jawa a Cz to są bliźniacze konstrukcje. Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... w pierwszym poście jest schemat elektryczny motocykla i są dwa bezpieczniki - drugi 8A na kierunkowskazy. Ale o coś innego - dlaczego cały czas nikt nie kojarzy że przez bezpiecznik płynie tylko prąd z akumulatora przy rozładowywania...
Witajcie, coś boli mojego 3P, ale nie wiem co. Na początek filmik z pracy, silnik po postoju ok. 2 dni, wlana zimna woda i takie oto zjawisko: https://www.youtube.com/watch?v=2jf3KD_5... Powiecie zimny jest to kopci... ale po godzinie nie wiele się zmienia... dziś pracował dosłownie 60 minut na wolnych obrotach, na liczniku nabił 0,4 MTG i cały czas...
Trochę z własnej praktyki: jeździłem Mondeo z podgrzewaną przednią szybą. Procedurę stosowałem następującą: odpalenie auta, uruchomienie silnika, włączenie ogrzewania elektrycznego przedniej i tylnej szyby. Następnie skrobaczka i odkuwanie tylnych, bocznych szyb (i tak nie odmarzną samoistnie). Po tym zabiegu szyba czołowa (około 600W mocy elektrycznej)...
Ostatecznie wrzuciłem moduł oraz całe oryginalne okablowanie. Zamówiłem regulator obrotów z funkcją zmiany kierunku obrotów. Wstawiłem dwa akumulatory 12v podłączone szeregowo aby uzyskać zapas mocy. Silniki nominalnie 12v mocno się nagrzewały - wstawiłem 2 wiatraki i problem się ograniczył. Kiedy jeden z silników odmówił posłuszeństwa (ok 50 godz....
witam, Mam problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju (4-5) godzin. Efekt jest taki, że zaraz po odpaleniu silnik bardzo szarpie i przez chwilę w ogóle nie pracuje na jednym cylindrze. Po ok 10 sekundach szarpanie ustaje. Od jakiegoś czasu zdarzało mu się delikatnie szarpnąć raz czy dwa po uruchomieniu ale nie tak bardzo jak teraz. Część potencjalnych...
Światło Nowe kosztuje 150 a mam za silnik dać 65. A jak byś dokładnie czytał to silnik chodzi bo sprawdzałem na akumulatorze . Wada jest pin 6 nóżkowy jak się nagrzewa to nie pracuje jak powinien. I teraz moje pytanie czy mógł by ktoś zgrać z pina program i mi podesłać?
Witam to niestety nie to. Zmierzyłem napięcie po 1,5 godziny jazdy (bez przerwy) i napięcie spadło do 13V podczas ładowania (włączony silnik, pozostałe rzeczy wyłączone). Po zwiększeniu obrotów do 2000 napięcie wzrosło o około 0,2V. Obawiam się, że to nie jest nagrzewanie tylko uszkodzony jest alternator lub regulator napięcia. Tylko jak to sprawdzić?
Na silniku pisze, że pobór prądu to 26,7 A. Co to oznacza ? To oznacza, że największy prąd jaki pobiera ten silnik to 26,7 A. Ale pobór prądu przez silnik w pojeździe nie jest wielkością stałą. Najwięcej prądu silnik będzie pobierał w trakcie ruszania z miejsca (bo na rozpędzenie pojazdu idzie zawsze najwięcej energii), gdyż obciążenie silnika jest...
Witam. Posiadam instalację off-grid działającą w systemie 24V. Korzystam też 1-2 razy w tygodniu z mobilnego akumulatora 12V, który napędza elektryczny silnik do łodzi. I chciałbym go móc doładowywać za pośrednictwem akumulatorów z instalacji off-grid. Zamierzam odłączać zasilanie od ładowania zdalnie z wykorzystaniem sterownika WiFi. Na każdej z przetwornic...
A jaki jest maksymalny prąd którym można rozładowywać akumulator 80 Ah ? A jak przy okazji panel mi daje prąd przy dobrym słońcu coś około 10 A ? Akumulatory służą przeważnie do zasilania rozruszników silników w różnych pojazdach. Impuls prądowy w pierwszej chwili rozruchu wynosi kilkaset amperów, często ta wartość jest podawana jako widoczny parametr...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Może ktoś mi podać jakie jest napięcie w pełni naładowanej sprawnej baterii między konektorami BAT+ i BAT-? To co podaje kolega Jackziom 20V to trochę za dużo. Spodziewałbym się napięcia ok 15V. Zanim odpowiem na to pytanie, to pozwolę sobie zwrócić uwagę, że w tym temacie zrobił się bałagan i zaczęły tutaj spływać "problemy" osób które posiadają inny...
Kolega dał mi do naprawy golarkę Ideen Welt SA 638 w której nie załączał się silnik i nie zawsze reagowała na wciśnięcie przycisku. Przyczyną okazały się urwane przewody silniczka, oraz zabrudzone styki switcha. Po usunięciu tych wad i podłączeniu golarki do ładowarki bardzo mocno nagrzewają się akumulatorki. Po około 2 godzinach ładowania prąd pobierany...
Brałem to pod uwagę ale stukałem, ruszałem wszystkimi bezpiecznikami i przekaźnikami i nic się nie działo. Chyba, że jest jeszcze gdzieś jakiś przekaźnik poza skrzynkami bezpieczników? Dodano po 10 Pomierzyłem dzisiaj prądy i wygląda to następująco: Akumulator po całym dniu na mrozie -2st, silnik zgaszony, wszystko powyłączane: pomiar na biegunach-...
W ostatnim dziesięcioleciu można zaobserwować bardzo silny trend w elektronice użytkowej i motoryzacji związany ze zmianą podejścia do mobilności. W zasadzie miejsce komputerów PC typu desktop zastąpiły przenośne komputery typu laptop, notebook, tablet i inne konstrukcje, wliczając w to najnowsze telefony komórkowe, które zasilane są z akumulatorowych...
Albo pomiar był obarczony dużym błędem albo miałeś "dziwny" akumulator, np. temperatura elektrolitu pniżej 15°C Pomiary były robione zwykłymi multimetrami, w temperaturze pokojowej ok. 22°C. Pomiary były robione na dwóch akumulatorach: pierwszy, 6-letnia Centra 55Ah/12V (z dostępem do cel), drugi, oryginalny 10-letni akumulator 55Ah/12V (kupiony razem...
Witam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie! Przezwajam dużo silników i prądnic . Wszystkie oryginalne / fabryczne /uzwojenia są zgrzewane . Wszystko jest fajne jeżeli cewki są nawijane jednym drutem. Lutowanie wówczas ma sens . Problem powstaje gdy Siemens nawinie silnik 11 kW / 960 obr/min 5-ma drutami równolegle . Wówczas trzeba wyskrobać ponad...
czy może po prostu z samego zachowania się złącz krzemowych p-n w tymże regulatorze - pytanie laika, czysto teoretycznie? Z samego zachowania złącz świadomie wykorzystanego w projekcie regulatora napięcia. W wielu układach takie zachowanie jest niepożądane i minimalizuje się je przez odpowiednią kompensację termiczną. A Ty twierdzisz że kompensacja...
Właśnie "wylazłem" spod samochodu. Koło pasowe się kręci, nawet sprzęgło po dotknięciu kluczem zaczęło załączać kompresor, ale po chwili pojawia się ten sam smród palącego się czegoś. Próbowałem dotknąć alternatora i się porządnie sparzyłem, a silnik włączony był około dwóch minut. Czy to normalne, że się tak nagrzewa?
Prąd rozruchowy jest znacznie wyższy od dopuszczalnego maksymalnego prądu tych zasilaczy i zabezpieczenie odłącza wyjście zasilacza, a potem zasilacz znów próbuje zadziałać i tak to się powtarza "w kółko". Zasilacz od laptopa, na tę chwilę, odpada. Jeśli jest tu najprostsza sytuacja zasilania z akumulatora bezpośrednio silnika, to celem rozeznania się...
"Odpalić" zimny silnik z otwartym korkiem wlewu płynu i stopniowo podczas nagrzewania dolewać do wymaganego poziomu.Za pierwszym razem może się nie udać,zle za drugim powinno "odpuścić".
Ja mam w swoim espero 2.0 automat mam zamontowanego blosa do lpg, auto nie pamięta kiedy pracowało na PB (uwalona pompa) przy takiej instalacji reduktor jest rozkręcony na maxa (brc 100) Od chwili założenia zapomniałem o problemach z niską temperaturą, jak jest - 10 odpalam i jadę, dopiero koło -15 silnik trzymam dwie minutki na biegu jałowym w celu...
Witam, mam problem z regulatorem napięcia, chociaż jutro pomierzę też napięcia na uzwojeniach, chociaż myślę, że tam jest ok. Otóż akumulator jest założony nowy, sprawdziłem napięcie wychodzące ze starego regulatora i były jakieś wariactwa. Kupiłem nowy, ale nie bardzo pasowała wtyczka więc ją trochę przerobiłem i wszystko było idealnie napięcie ładnie...
Na Politechnice Warszawskiej zbudowaliśmy i przerabiamy nietypowy pojazd z którym ostatnio byliśmy na zawodach w Holandii. Jest to 1 osobowy pojazd miejski z silnikiem od motoroweru 72 ccm, który jest stale ulepszany w celu maksymalizacji ilości kilometrów przejechanych na jednym litrze paliwa. Ogólnie jesteśmy z zawodów zadowoleni - 2 miejsce w klasie...
Skoro związek z temperaturą, to warto zerknąć do czujników tejże Nieszczególnie pomocna rada - jak napisałem pomiar mam i to prawidłowy, zmieniający się normalnie wraz z nagrzewaniem parownika/silnika. Co innego mogę sprawdzić w czujniku? Działa po prostu...
Do zlutowania nie potrzeba pasty. Wystarczy węglowa elektroda ze środka baterii (R20) lub były elektrody do wypalania spawarką węglowe pokryte miedzią fi 6 mm i można zlutować samym akumulatorem. Tak samo nadlewa się wypalone kołki na klemy. P.S." nie polutujesz." - skłamałem, jak zaryzykujesz utratę wzroku i poparzenia - może się udać. Nie pytaj jak....
Witam forumowicze. Męczy mnie jeden problem w moim pasku. Ładowanie na aku wynosi 13,70-14,00V a na alternatorze wychodzi 14,40V dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną??
akumulator nagrzewa silnik nagrzewa nagrzewa silnik
rozliczenie kosztów ciepła przewody jakiej firmy zdjęcie simlocka samsung kodem
ekspres przelewowy dekoder schemat
Olej do skrzyni 7G-Tronic w Mercedes W211 3.5 V6 Wybór kabla do instalacji 14kW: YKY 5x10 mm² czy YAKXS 5x16 mm²?