Pewnie że dostaniesz, w sklepie motoryzacyjnym pytaj o króciec głowicy. Pisząc trójnik masz na myśli ten gdzie są czujniki. Ten gumowy oring oczywiście też kupisz bez problemu w tym rozmiarze. http://obrazki.elektroda.net/19_12706605...
Czy to jest standard? Nie jest to nic nienormalnego w tych temp. Diesle tak mają... pzdr
Pomijając estetykę takie połączenie jest prawidłowe. Silnik się nagrzewa z obciążeniem czy bez?
Uważasz ,że kostka stacyjki,podczas pracy silnika , nagrzewa się?
Witam. Zacznij od sprawdzenia przewodów i wymiany czujnika /w załączniku rys . czujnik nr 42.
Kondensator ten jest przeciw zakłóceniowy i wymień go na taki sam. Jeżeli silnik nagrzewa się i brak mu mocy to ewidentnie jest on uszkodzony.
Ten parametr to skrót z angielskiego IE = International Efficiency, oznacza sprawność silnika. Jeśli silnik się nagrzewa, sprawdź, w jakim stanie jest kondensator i zmierz mu prąd i porównaj ze znamionowym, żeby określić, czy nie jest przeciążony mechanicznie przez przekładnię/maszynę.
Bardzo mozliwe
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Słuchaj, nie twierdzę że tak było, ale jak widzisz scenariusz prawdopodobny, także czasem chociaż trochę przemyśleń.
Czy sam kondensator może być tego przyczyną? Tak, wymień kondensator.
Masz za mała wartosc Kp, daj przynajmniej około 3-4 i testuj. W tej chwili masz regulator PI a nie PID, czy tak chciałeś ? Pozdr
A co do tej śruby mam ją odkręcić? Jasne. Tym sposobem sprawdzisz drożność układu paliwowego od zbiornika po komorę pływakową. Być może gdzieś po drodze jest coś zapchane lub przycina się zaworek pływaka.
Co do tranzystora - daj mu jakąś powierzchnię pod obudowa większa, to sobie poradzi. Nie zapominaj, ze tam przy pełnej mocy tracisz łącznie jakieś 6W - w tym sporą część (2W z drobnymi) w tranzystorze właśnie. Nie możesz zrobić małego placuszka pod tranzystorem, bo się ugotuje. Podobnie z diodą. Jedno i drugie ma bezpośrednie połączenie z dławikami...
W puszcze silnika jest kondensator, jego uszkodzenie powoduje nadmierne nagrzewanie silnika i zadziałanie zabezpieczenia termicznego.
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
a nie kolego nici olej 505.01 ?? ja bynajmniej mam taki. Dobry masz. Koledze chyba się cyferki przestawiły, zapewne chodziło mu o normę 505.01, tak jak napisałeś :)
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
Jeśli tylko nie iskrzy nadmiernie, bo delikatne iskrzenie na szczotkach to prawidłowość, to wszystko jest w porządku. Ponieważ masz go na stole, to możesz wyjąć szczotki i sprawdzić ręką, czy lekko się obraca, bo może jest zbyt mocno , albo po skosie skręcony i wtedy będzie obracał się, ale z zauważalnym oporem.
?Czy jest to mniej niż 120 stopni? A tak zapytam czym masz zalany układ chłodniczy? I skąd takie pytanie? Normalna temperatura robocza powinna oscylować przy 90'C jeżeli masz sprawny termostat. "Na termostacie zawsze jest napisane pewnie 82 albo 85 stopni"
U mnie silnik się nagrzewa szybko, ale ogrzewanie jest słabe. Boję się że ten model tak ma...
Sprawdź termostat.
Witam O ile rozumie to płyn [woda ] w nim cały czas wrze [110 stopni ] i tu mam pytanie czy oby napewno się gotuje , ponieważ może być uszkodzony dwuwskaźnik [ zegar ] , o ile nie otwiera się duży obieg - brak obiegu przez chłodnice , pomimo że zamontowany nowy termostat ,może być niesprawny lub rzeczywiście odwrotnie włożony . Niegdyś miałem jeszcze...
mam wizję przerobić owe autko do amatorskiego driftu Raczej do wymiany cała elektronika oraz zmiana układ sterowania nadajnik odbiornik. Nie polecam przeróbek, do dryftu potrzebny sporo mocniejszy silnik wysokoobrotowy bezszczotkowy. Na szczotkowym spalisz silnik na zasilaniu LiPo. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Programowo. Funkcja dogrzewania silnika ,oraz funkcja utrzymania temp. silnika. Dodano po 1 A dokładnie Szybkie nagrzewanie silnika na nie ,a utrzymanie na -45 np.
Po mojemu krzaczy zawór nagrzewania silnika, albo dziurawe szlauchy do niego.
W tym modelu występuje coś takiego jak dogrzewacz silnika. Jeśli jest uszkodzony bardzo kiepsko się nagrzewa silnik i co za tym idzie temperatura wnętrza jest niska. Czy nie o to chodzi?
Pompa wody ?
Witam i jak tam udało ci się może rozwiązać problem ? mam takie samo auto dokładnie te same problemy tyle ze u mnie ster sie nie grzeje
skad pewnosc ze do 70 stopni? Czy temperatura była badana czy sugerujesz sie blednym wskazaniem wskaznika temp?
Witam Skoro ogrzewanie działa na parkingu a traci się podczas jazdy to problemem jest wadliwy termostat - nie wykaże tego jako błąd. Zapal silnik i sprawdź węże od chłodnicy - jeśli nagrzewają się równo z silnikiem - termostat do wymiany(mają sie nagrzewać dopiero po uzyskaniu zadanej temperatury przez silnik).
Podstawa to sprawny/nowy termostat aby silnik się szybciej nagrzewał. Sytuacja analogiczna jak w Oplach
Masz w tym silniku termostat „regulowany”, tzn. z grzałką na termostacie która ma za zadanie podwyższyć temperaturę płynu przy małym obciążeniu silnika (grzałka wtedy nie grzeje) do temp. powyżej 100°C, a przy dużym obciążeniu silnika obniżyć temperaturę do normalnej (grzałka wtedy grzeje). Ten błąd oznacza przerwę w obwodzie grzałki termostatu....
Tak ma wentylator na gorze. Lozyska sa ok. Uzwojenia sa zalane, chyba dla izolacji. Nie widac\czuc spalenizny. To tak ma być. Normalne nagrzewanie się silnika (ręki nie przyłożysz bez oparzenia się). Pozdrawiam.
Wydaje mi się że jest na odwrót. Silniki synchroniczne z magnesami trwałymi mają wyższą sprawność. Wystarczy spojrzeć na serwonapędy. Grzeją się co prawda, jednak pracują bez chłodzenia wymuszonego wentylatorem. Natomiast w porównaniu gabarytów z asynchronicznym, to są dużo mniejsze.
Wymień filtr pyłkowy w kabinie, pewnie jest zabity(liście, igły itd), u mnie różnica była kolosalna,teraz szybko się nagrzewa i dobrze wentyluje. filtr znajduje się po stronie pasażera pod deską, pokrywa ma dwa suwaki które odsuwa się na boki i ją zdejmuje, nastepnie trzeba wysunąć filtr z ramką i wymienić na nowy i dalej odwrotnie. jeden mechanik chciał...
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Przy dłuższej pracy te silniki miały tendencję do nagrzewania się, taki ich urok. Na 8 µF też pracowały te silniki bez problemu.
Prawdopodobnie termostat rozłancza silnik, musi on być gdzieś na obudowie silnika, dobrze szukaj, zazwyczaj szeregowo połączony z jedną za szczotek. A nagrzewanie się radjatora jest raczej normalne, taka jego rola. Silnik się nie nagrzewa za bardzo? Mostkowanie termika nie jest wskazane, chyba że jest uszkodzony i są problemy z jego wymianą. Pozdrawiam
Zmień kondensator 16µF i powinno być dobrze.Sprawdż kostkę przy silniku(rozepnij i zobacz czy niema nadpaleń).
To jest na zimę. Iddle up przyspiesza nagrzewanie silnika.
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Może wirnik silnika jest zablokowany i dlatego diody się nagrzewają. Sprawdź czy wirnik swobodnie obraca się, oczywiście przy odłączonym zasilaniu.
Silnik nie nagrzewa się nadmiernie ? Może bezpiecznik termiczny rozłącza zasilanie silnika.
Witam. Mam ten sam problem ze wskaźnikiem od temperatury cieczy przed połową w Daf z 2010 r. 105.460 ,strasznie wzrosło spalanie na poziomie 40--42 l. Jeśli sprawa się wyjaśniła to proszę o podpowiedź do usunięcia usterki w moim Dafie :) Pozdrawiam
(at)jacekcbb Przeczytaj sobie jeszcze ten wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... Moim zdaniem taki kształt przebiegu nie służy silnikom indukcyjnym - nagrzewają się bardziej niż podczas zasilania z sieci, co może doprowadzić do ich uszkodzenia.
Przy 70 stopniach Celsjusza wody wąż wychodzący od termostatu jest ciągle zimny, gdy osiągnie 90 stopni Celsjusza przy włożeniu wcześniej kartonu przed chłodnicę, robi się ciepły, więc jest sprawny. No właśnie nie. Zakładanie kartonu na chłodnicę przy sprawnym termostacie nie spowoduje szybszego zagrzania się silnika. To jedno, a drugie to to, że wskazania...
Mam problem z golfem 5 2.0 TDI 140 km, nie ma ogrzewania, bezpieczniki całe, silnik nagrzewa się dobrze, trzyma równe 90 stopni, przewody od nagrzewnicy gorące. W VCDS nie ma żadnych błędów. Co to może być?
Silniki buczą, bo ta przetwornica daje prostokąt (nazywany też "aproksymowaną sinusoidą") zamiast sinusoidy. Taki przebieg napięcia zasilający silnik powoduje wzrost strat i zwiększone nagrzewanie silnika. Niemniej przy silnikach małej mocy nie wpływa to znacząco na ich trwałość.
I masz odpowiedź - zrób test nie na jałowym ale podczas jazdy - EGO zaczyna regulować po uzyskaniu nominalnych parametrów wcześniej nie ma to sensu - jeśli silnik nagrzewa się długo to może to wskazywać na problem z układem chłodzenia (termostat?).
Zapalić zimny silnik i sprawdzać czy nie nagrzewa się chłodnica przy małych wskazaniach temp. Chłodnica powinna się nagrzewać przy ok. 80 na wskaźniku temp. Jeżeli się nagrzewa wcześniej to jest uszkodzony termostat. Pozdrawiam.
Wyciągnij jeszcze raz silnik i sprawdż go dokładnie. Nowe szczotki nie mogą skończyć się za pół roku. Chyba że jakiś syf założyłeś. Podepnij ów silnik poza pralką i zobacz czy sprawnie pracuje. Wygląda na to że on robi tyle zamieszania.
Sprawdź triaka sterującego obrotami silnika i przekaźniki. Jeżeli coś znalazłeś na płytce musisz pamiętać ,że spalony triak ,czy przekaźnik to jest skutek ,a przyczyna może być gdzie indziej ,to znaczy sprawdź sam silnik. Bywa tak że zużywają się szczotki silnika i po komutatorze ślizga się plecionka szczotki.
Jak go sprawdzić. I czy jego uszkodzenie powodowałoby nagrzewanie się silnika?
Tak, dlatego dobrze jest go zrobić z np. styropianu, ale wtedy musisz pamiętać o tym, że nie możesz silnika nagrzewać zbyt mocno, bo styropian się stopi.
Sprawdzę jutro i dam znać. Dziś wymontowałem termostat , wygląda dobrze. Czujnik temperatury cieczy nowy miesiąc temu wymieniany. 2 mechaników się za felicie brało i nic. Nie wiedzą za bardzo co jest.
Poza tym, wg mnie przy takim jak na schemacie PWM to pewnie ciężko będzie nie słyszeć pracy silnika.
Jeżeli wykluczyłeś poślizg na rolkach to pozostaje uszkodzony silnik.
Drugi pomysł to przypalone styki na programatorze. Silnik zazwyczaj albo działa albo puszcza dyma, ew. padają łożyska ale to łatwo sprawdzić (i dobrze słychać). Swoją drogą te rezystancje 43 i 56 są mocno podejrzane bo powinny być w miarę równe. Zmierz jeszcze raz.
Witam. Posiadam samochód marki Opel Astra F 1.6 8V 75km z 1992roku z oznaczeniem silnika C16NZ. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik bardzo długo się nagrzewa, a po jakimś czasie temperatura dochodzi do czerwonego pola i wiatrak się nie załącza. Wiatrak sprawdziłem na krótko i okazało się, ze działa. Przystapiłem do wymiany termostatu. Po wymianie...
po prostu robi sie zimniej i silnik sie dłuzej nagrzewa .dla pewnosci wymien termostat
Sterownik silnika jaką widzi temperaturę?
Jak odpalisz zimny samochód to chłodnica nie powinna się nagrzewaćwraz z silnikiem tylko dopiero gdy silnik osiagnie temperature otwarcia termostatu. Jesli nagrzewa sie od samego poczatku to termostat do wymiany. To tak na szybko :)
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora.
przy krótkich odcinkach silnik się nie nagrzewa i może się robić tzw 'kawa' , jeśli robisz trochę kilometrów za jednym przejazdem i dalej to samo stawiał bym na uszczelke
Skąd wiesz że nie masz dogrzewacza ? Masz komputer w liczniku - spalanie ? Jak tak to zobacz na zimnym po odpaleniu czy po chwili przy klikaniu przekaźników wzrasta lekko spalanie. Jak tak to raczej masz dogrzewacz. Jego załączenie jest zależne od kilku rzeczy - temp. na zewnątrz i temp. silnika , stanu obciążenia alternatora , panel klimy nie może...
SILNIK NAGRZEWA SIE DO 90 ST.wentylator sie zalancza ale temp nie spada stoi caly czas w miejscu jaka jest tegoprzyczyna i olej stoi na 90st jezeli ktos wie niech mi pomoze
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
Witam. Silnik nie jest uszkodzony. Uzwojenie robocze 18Ω , uzwojenie rozruchowe 78Ω. Silnik zapewne do pracy dorywczej i pracy w określonym kierunku obrotów. Silniki mające możliwość pracy nawrotnej mają jednakowe uzwojenia. Pzdr. Tu są katalogi, może będzie ten typ: http://www.besel.pl/index.php?section=2&...
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
Witam. Chciałbym jeszcze dodać że przy takiej przerywanej pracy silnik będzie się dość mocno nagrzewał. Należy więc zamontować dodatkowy wentylator który będzie chłodził silnik. Pozdrawiam.
Wypadało by sprawdzić czy kondensator rozruchowy wyłącza się po rozruchu oraz zmierzyć pobierany prąd. Może źle dobrane są koła pasowe lub kompresor jest za duży do tego silnika.
Mam problem z nagrzewaniem sie silnika (Seat Ibiza 1.9 sdi) ,otóż silnik nagrzewa sie do normalnej temperatury tylko ,ze bardzo powoli. Co to może być?
termostat jest z tyłu silnika,idź po grubych przewodach od chłodnicy.Dostęp ciężki, termostat jest w plastikowej obudowie ale wymieniasz tylko wkład.Oryginał jest tani więc warto taki kupić.
Diagnoza jest prawidłowa pod warunkiem, że jest potwierdzona konkretnym sprawdzeniem. Nasze rozważania są czysto teoretyczne. Wynika z nich, że najprawdopodobniej musisz wymienić pompę wody, co wiąże się z demontażem rozrządu i nie da się tego zrobić na skróty. Jednak przed rozbieraniem silnika radziłbym sprawdzić jak zachowuje się silnik podczas nagrzewania,...
Przecież ten układ hydrauliczny nijak nie jest zależny od temperatury silnika. Nie tak do końca, bo silownik nagrzewa się od bloku silnika.
Mogła się przepalić uszczelka między cylindrami, co powoduje głośne stukanie.
A termostat jakiejś dobrej firmy ?. Ja 2 razy wymieniałem. Na początek spróbuj przysłonić chłodnicę.
Prawidłowe, czyli jakie? Zmierzone na jalowych obrotach po przynajmniej 20 km jazdy? W zimnej pogodzie i małym silniku, olej nagrzewa się 3-5 razy wolniej niż płyn chłodzący.
Kolego ja dzisiaj miałem podobnie. Jak jedziesz "grzecznie" to silnik powoli się nagrzewa w takiej temperaturze. Sam dla pewności sprawdzałem czy jest płyn, ale wszystko było ok. Za to jak go trochę "pociągnełem" na 3 to temperatura ruszyła do góry. Takie już uroki zimy.
Bolec do awaryjnego odpalania z batów. Może odgięty do czegoś metalowego dotyka. Zresztą teraz gorąco to może od silnika się nagrzewa.
I drożność wydechu. Czy silnik nagrzewa się szybciej niż normalnie? Czy łatwo wchodzi na wysokie obroty?
Gdyby się całkowicie nie otwierał to mógł by się przegrzewać a z tego co piszesz wynika że może się nie domykać. Odpal zimny silnik i sprawdź przewody wodne prowadzące do chłodnicy silnika czy obydwa nagrzewają się równomiernie czy nie. Jeśli obydwa się nagrzewają jednocześnie to wymień termostat na nowy i po kłopocie. Jak się nie mylę to masz np. taki:...
Czyli zamówię dzisiaj nowy wentylator i mniejszy kondensator myślę że 16 uF bo najbardziej prawdopodobne że to silnik 0,55 kW Tylko z kondensatorem mam problem bo nie mogę w internecie znaleźć nic sensownego, wszędzie napisane że kondensator rozruchu/pracy czy mam rozumieć że one są uniwersalne ? Nie wydaje mi się... Znalazłem np. taki [url=https://allegro.pl/oferta/kondensat...
Dałbym z modułem, obniży Ci pobór mocy. Jeżeli moment obciążenia spada, elektronika obniża napięcie skuteczne, ważne jest utrzymanie stałej prędkości. No i mniej będzie się nagrzewać.
Witam Mam problem z klimatyzacją Volvo V70 2.5d dokładnie to po włączeniu klimatyzacji samochód odczuwalnie traci moc i znacznie wzrasta zużycie paliwa w sumie do tego stopnia, że raz mi nawet zgasł przy ruszaniu spod świateł, a to disel klima chłodzi normalnie, ale z tego wszystkiego nie używam jej bo nie wiem czy to może coś poważnego z klimatyzatorem....
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Popracował trochę i jest zimny pomimo że przekraczałem prąd znamionowy Stałą nagrzewania silnika to ok 15 minut.
No właśnie, ja tez mam identyczny problem, czy ktoś zna rozwiązanie? Pozdrawiam
Nie ma nic do rzeczy. Ot, ostatnio zrobiło się wyraźnie zimniej, więc i silnik nagrzewa się dłużej.
Sprawdź temperatury chłodnicy / węży chłodnicy na zimnym po odpaleniu - mają być zimne a nie ciepłe/gorące jak te węże idące do reduktora. Jak na zimnym są tak samo ciepłe ( chłodnica oczwiście też) jak te od reduktora to termostat nie zamyka a musi być zamknięty do czasu nagrzania silnika. A na to wychodzi skoro tak długo ci się nagrzewa silnik. Sprawdź...
Jedynie co to może wskazówka temperatury jest niżej niż 90*C ale silnik nagrzewa się migusiem, nie grzeje się a ogrzewanie grzeje jak piec martenowski. No to albo się nagrzewa i trzyma albo nie trzyma, nawet zdjęcie z trasy pokazuje poprawną temperaturę silnika jak na oko. Ale teraz piszesz że mu nie trzyma 80C (Założmy że się otwiera od około 82C)...
Powiększenie pojemności pakietu bez zwiększenia napięcia na pewno nie spali ESC, ale dłuższe eksploatowanie bez układu chłodzenia i przerw może spalić ESC i silnik układ szczotkowy silnik bardzo się nagrzewa przy dłuższej intensywnej pracy. Dlatego jest spora przewaga układu napędowego bezszczotkowego.
Umnie w moim warsztacie biore planowanie glowicy 50 zl i 200 robota plus koszt uszczelki okolo 120 zl. 5godz roboty. I auto smiga
Jakby się nie otwierał to by się płyn gotował. Jak powoli się silnik nagrzewa to sprawdź po odpaleniu na zimnym czy od razu idzie ciepło na chłodnicę to wtedy skutkuję otwartym termostatem czyli uszkodzony.
silnik długo nagrzewać słaby nagrzewać silnik silnik nagrzewać gasnąć
mercedes lusterko prawa obliczenia przekroju kabla wyjąć grzałke
zlecę lutowanie zlecę lutowanie
BIOS do HP Pavilion 10-n140nw - Pobieranie z archiwum internetu Lokalizacja ECU w Citroën C4 Picasso 1.6 HDi