To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
Ten silnik nie ma dwuch termostatów. Kolejna sprawa to nie Mercedes nie ma dodatkowej elektrycznej pompki wymuszającej obieg.
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
To w jaki sposób to odpowietrzyć, nagrzewnica jest nad silnikiem, silnik chodzi bez problemu ale trochę zimno w środku, a przed wymiana płynu wszystko było ok
Witam, Mam problem z układem ogrzewania w moim aucie. Mercedes w124 2,5 diesel klima manualna 2 strefowa Diavia. 1- nie działa silnik dmuchawy, zdiagnozowane ale nie wiem jak go wymienić. Próbowałem od podszybia, ale nie mogę zdjąć obudowy silniczka. Czy jedyną opcją jest zdjęcie deski? 2- nagrzewnica daje letnie powietrze, układ nie jest zapowietrzony,...
Witam, może być padnięta pompa wody. Sprawdź czy nagrzewnica grzeje stopniowo wraz z rozgrzewaniem się silnika, a gdy silnik zaczyna osiągać temperaturę pracy, czyli 90 stopni to jeśli nagrzewnica zaczyna dmuchać coraz to chłodniejszym powietrzem lub w ogóle słabo grzeje (powinna dmuchać naprawdę gorącym powietrzem gdy silnik osiągnie 90 stopni) to...
Moze byc wina termostatu nie zamyka lub jego brak wtedy plyn krazy duzym obiegiem wtedy takze silnik nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury , moze tez byc zablokowana nagrzewnica (tzw. zamulona), lub jej zawor otwierajacy czasami linka od zaworu nie dziala prawidlowo poniewarz klips mocujacy jej pancerz peknie lub zeskoczy wtedy linka pracuje...
Witam, mam taki problem, nie mogę odpalić auta. Kręci, nie daje sygnału jak by chciał zapalić, po prostu cały czas kręci. Sprawdzałem przekaźnik pompy paliwa i pompę, wszystko jak dla mnie działa. Odkręciłem świece, za każdym razem były zalane. Sprawdzałem iskrę, jest na wszystkich czterech garach, czy może ktoś mi pomóc? I czy benzyna jak stoi otwarta...
witam mam problem z silnikiem gdy sie nagrzeje .na zimnym idzie jak burza a potem sie dlawi ale odkrylem ze jadac na trasie i wciyskajac gaz do dechy po 2 ,3 sekundach sie odmula kiedy spuszcze pedal gazu znow to samo:cry::cry:
Kombinujesz jak koń pod górę . To co chcesz robić to jak wsadzenie silnika od malucha do mercedesa . D..y szkiełkiem nie podetrzesz.
Mam taki rysunek z programu INFO-TECH nie wiem ile ci pomorze ale na pewno jest to coś http://obrazki.elektroda.net/87_12316781...
WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
do nagrzewnicy to wiem tylko chodzi mi o silnik te dwa przewody to do czego podłączyć przy silniku?
Ok,jutro sprawdzę bo dzisiaj miałam porozbierane inne rzeczy i nie odpalałem.Sprawdziłem tylko że wywala błąd p1664 "elektryczna dodatkowa nagrzewnica"
-Zrzuć wtyczkę z zaworów ogrzewania, powinny się wtedy otworzyć na całość -Sprawdź, czy po przekręceniu "kręciołków" do nastawiania ogrzewania powyżej "min" rusza pompka ogrzewania (usytuowana na przewodach ogrzewania w komorze silnika) -Nie ma problemów z odpowietrzaniem, jak termostat się otworzy układ można traktować jako odpowietrzony -Jeżeli jest...
Witam , mam problem z uruchomieniem silnika w Mercedes W203 c22p CDI diesel . Problem zaczyna się już przy okół -2 stopni . Rozrusznik kreci jak szalony ale nie chce odpalić . Czasem podgrzewam nagrzewnica przy silniku i wtedy odpali , ewentualnie z plaka jak i nagrzewnica nie pomaga . Dodam że przy temperaturach powyżej 0 pali za pierwszym razem ....
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
Deskę rozdzielczą trzeba w każdym takim przypadku wyjąć - przecież parownik musi być zamontowany wewnątrz skrzynki nagrzewnicy. Silnika nie trzeba wyjmować do założenia kompresora.
Witam! Nagrzewnica grzeje tylko przy ciągłej jeździe co najmniej 60km/h, przy postoju na światłach dmucha zimne powietrze, mimo że silnik jest rozgrzany do 90 stopni. Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
Kurde a będzie dało sie go wyciągnąć? Da się, ja u siebie odkręcałem nawet przegrodę, ale ja musiałem wyciągać całą nagrzewnicę a nie tylko silnik.
Do wszystkich "majstrów" świata. Problem został rozwiązany przez serwis Mercedes Benz w Lesznie (wielkopolska) Duda Cars. Przyczyną nie był żaden czujnik. Podczas eksploatacji auta odłączyła się plastikowa prowadnica mieszająca ciepłe powietrze z zimnym (dotyczy klimatyzacji strefowej). Plastikowy element łączący silnik z klapkami - regulujący otwarciem...
Witam mam problem z Mercedesem Vito 115 Cdi 2010 rok . Mianowicie problem polega na braku ogrzewania. A wienc podczas jazdy jest wszystko w normie, silnik rozgrzany do 80 stopni ogrzewanie dziala jak nalerzy. Gdy auto stoi a silnik dalej pracuje ogrzewanie przestaje dzilac "dmucha zimne powietrze" w momencie gdy znow ruszam i silnik pracuje na obrotach...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
W jaki sposób odetkales nagrzewnice
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
To jest dokładnie regulator ze Sprintera 906. potrzebujesz takie dwa: jeden dla przedniego silnika, i jeden dla tylnego. pomożesz mi z tym tematem ? ? ? Nie bardzo. Bo skoro się z góry deklarujesz, że schematów czytać nie umiesz, to ja naprawdę nie mam czasu na pisanie całej opowieści jak podłączyć kabelek do kabelka i do której dziurki w sterowniku...
Nie rozliczałem się jeszcze z mechanikiem bo jak dla mnie to też spierdolił swoje dlatego całkowitą cenę będziemy musieli przedyskutować. Ale cena wyjęcia/włożenia to koszt ok 1000-1500 zl w zaleznosci od zakladu, na pewno nie wiecej. Do tej pory wyszło że zapłaciłem 7300 dla firmy rege + 600 zl kurs + 1400 wtryski + 1000 turbina + oleje/filtry/plyny...
To się nazywa ogrzewanie ciepłem resztkowym silnika, a ogrzewanie postojowe to Webasto. W układzie chłodzenia jest dodatkowa pompa elektryczna która wymusza obieg przez nagrzewnice kiedy silnik nie pracuje.
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
ale nie chodzi o wabasto tylko jest doxafkowa pompa obiegowa ktorco jakiś czas wlacza sie i pompuje ciepłą wodę która jest jeszcze w silniku po wyłączeniu, do nagrzewnicy. CDI. Jak zdejmuje sie listwę ozdobna kokpitu?
Na razie uruchom pompkę - później będziemy się zastanawiać co dalej. Czy silnik osiąga właściwą temperaturę? Skoro wymieniałeś nagrzewnicę, to może układ jest zapowietrzony?
Witam , wymieniłem nagrzwnicę mb 210 3000td i próba chcę go uruchomić i jest tak zapali i po sekundzie gaśnie POMOCY...
zamontowany jest wentylator mechaniczny sprzezony sprzeglem elektromagnetycznym i skutek jest taki ,ze w zime osiaga male temperatury silnik bo schladza go nagrzewnica .np.przy -20po zaslonieciu chlodnicy ok. 60 stopni.mysle zastosowac wentylator elektyczny tylko czy latem nie przegrzeje silnika bo w tej chwili to wentylator pracuje na biegu jalowym...
w mercedesie silnik ma dużo większą moc więc myślę że ten polonezowski regulator pierdnie po 5 sekundach;) ps.praktycznie żadne auto nie ma takiego rozwiązania jak poldek
No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika...
MOKRE jest wpięte w ukłąd chłodzenia pojazdu: nagrzewa płyn chłodzący, za jego pośrednictwem silnik i poprzez nagrzewnicę również kabinę. SUCHE nagrzewa tylko przepływające przez nie powietrze - stąd nadaje się tylko do ogrzewania kabiny - do ogrzewania silnika jest nieprzydatne.
wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć...
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych mi przyczyn braku ogrzewania w samochodzie są: 1. zerwane linki,zablokowane...
W212 nie ma zaworu na podszybiu i żadnych czujników Jest kilka czujników ..... 1. Czujnik temperatury wnętrza pojazdu 2. Czujnik temperatury parownika 3. Czujnik temperatury lewy nawiew 4. Czujnik temperatury prawy nawiew 5. Czujnik temperatury przód lewy na nogi 6. Czujnik temperatury przód prawy na nogi W Twoim przypadku raczej spadło plastikowe...
Przy przejściu z grodzi na silnik masz kolanka u mnie było załamane,jest jakiś problem z odpowietrzeniem dopiero zdejmując przewody z nagrzewnicy przepchnęło płyn.Masz ogrzewanie przedniej szyby,tam jest termostat jak kiepski to grzeje szyba a nie nagrzewnica.
Pierwsze: jaka jest temperatura silnika (może termostat zacięty na otwartym) Drugie: jeżeli temperatura w normie to masz zasyfioną nagrzewnicę - do czyszczenia lub wymiany (wedle życzenia właściciela)
Taka nagrzewnica się nada.? https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-wo... Nie nada się bo musi być z wentylatorem. Dodano po 52 Kup całą nagrzewnice z tico tam jest to małe i silnik w komplecie z opornikiem biegów.
W Mercedesie W123 zamarzła mi kiedyś nagrzewnica a było -28 do dziś pamiętam tę podróż 200km. Całe szczęście jak postał z nagrzanym silnikiem 30 minut to nagrzewnica "puściła" i wracając mogłem się rozebrać :) Klapki albo zamarznięta nagrzewnica. Dmuchawa klapki i nagrzewnica znajdują się przeważnie pod środkową konsolą - sporo rozbierania - więc na...
Grzybki sprawdzone, działają jak należy. Pompa obiegowa również. Poziom płynu jest w porządku. Co może być przyczyną że jeśli auto postoi na mrozie, przestaje działać ogrzewanie. Temperaturę silnik łapie normalnie. Jednakże jest jeden dziwny objaw. Jeden z węży idący do nagrzewnicy jest gorący (ten za silnikiem), a ten przy zaworkach jest zimny. Co...
Z wywaleniem grzybków trzeba uważać, bo są wersje zaworków które nie tylko odcinają przepływ do nagrzewnicy, ale przy wyłączonym ogrzewaniu puszczają płyn "na przelew" - czyli z pominięciem nagrzewnicy bezpośrednio na powrót do silnika. Tak więc wyjęcie grzybków nie załączy ogrzewania, bo płyn poleci tam, gdzie ma mniejszy opór przepływu - czyli właśnie...
Zwróciłem kiedyś uwagę że łobuzy zakładające gaz montują trójniki rozdzielające płyn na nagrzewnicę i reduktor o bardzo małym przekroju przelotu , przepływ ciecz jest przez nie skutecznie dławiony, reduktor będzie się nagrzewał do temperatury silnika bo praktycznie nie traci ciepła (mała powierzchnia wymiany), a nagrzewnica ma dużą powierzchnię czynną...
Należy na początku sprawdzić termostat czy jest ok, następnie drożność nagrzewnicy. Ja w tym modelu mojemu bratu w silniku 1.7 CDI co roku wykonywałem taką operację 1 demontaż przewodów gumowych nagrzewnicy 2 myjka ciśnieniowa płukanie 3 Przedmuchiwanie sprężonym powietrza 4 kwasek cytrynowy e330 duże stężenie z gorącą wodą wylewałem to do nagrzewnicy,....
dodaje,ze islabo dmucha i slabo grzeje No tak, to już wiemy więcej... Zaczynając od słabego dmuchania: od strony komory silnika jest przesłona uruchamiana mechanicznie cięgnem połączonym z suwakiem regulatora silnika dmuchawy - pomiędzy pozycją "0" i "I" zostaje uchylona przesłona odcinająca dopływ powietrza z zewnątrz. Czasami cięgno się zagina (od...
mercedes nagrzewnica nagrzewnica mercedes nagrzewnica silnik
przeciągać kabel peszlu panasonic świecić czerwona dioda nokia 6303i
tomasz łysek pompa paliwa objawy
TomTom GO Expert Plus – samoczynne restarty na trasach z plan.tomtom.com, firmware 23.x/24.x Głośny sygnał z baterii - możliwe przyczyny