Nagrzewnica czysta? Silniczki nagrzewnicy działają w pełnym zakresie? Temperaturę silnik utrzymuje?
Sprawdź sobie nagrzewnice elektryczna, jak masz. W komorze silnika przy skrzynce bezpieczników, bezpiecznik 100 amper.(niebieski) odkręć przewód. Przynajmniej u mnie tak jest. Też miałem ten problem i okazała się nagrzewnica.
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
jeżeli masz zbiorniczek to nalewasz do wskaźnika grzejesz auto do 100 wtedy otwiera się termostat czekasz aż ostygnie następnie dolewasz jeżeli potrzeba oczywiście na zimnym silniku, obadaj tak z 2-3 razy i powinno być gites...
Dlatego pisałem o wężu do chłodnicy. A nagrzewnica zasilana grawitacyjnie? Tam dali silnik "S" z Andrychowa? Warto przemyśleć pewne wpisy.
Witam, gdy chciałem odpalić ogrzewanie leciało tylko zimne powietrze. Planuje odpowietrzyc nagrzewnice lecz nigdzie nie mogę znaleźć przewodów w komorze silnika do nagrzewnicy, jestem laikiem, jest ktoś w stanie mi łopatologicznie wyjaśnić gdzie one są, weźcie i powrót bądź podesłać jakieś zdj ? Passat b5 1. 8t 2001 silnik AWT Pozdrawiam
A gdzie jest nagrzewnica?
W Passatach B5 w TDI występuje czasem nagrzewnica pozystorowa, ma podobno 1000 W, i wygląda na podzieloną na trzy sekcje. Pełna moc tej nagrzewnicy da 83 A prądu. Sprawdzono w jakiś sposób, czy to nie jest kwestia nieprawidłowego, lub nawet prawidłowego załączania się tej nagrzewnicy?
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Wisko załap nitką, niech stoi, zobacz, czy nie studzi przez nagrzewnicę, jeśli to wykluczysz, masz do wymiany termostat, niestety, nowy a uszkodzony. Inny scenariusz raczej nie możliwy.
jeśli jest dużo syfu w ukł chłodzenia to nowa nagrzewnica będzie się zamulać polecam płukanie silnika wodą z węża i nagrzewnicy w tym przypadku też
To gdzie ta woda szła od nagrzewnicy?
Moze wiecej danych: - jaki silnik -rok produkcji.
A może po prostu termostat jest uszkodzony i nie zamyka przepływu płynu chłodniczego i co za tym idzie nie będzie się nagrzewał silnik oraz nagrzewnica. Pamiętajmy że mamy zimę.
no pomysł jak najbardziej w porządku. a czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie temperatury silnika ??
Przecinasz wąż idący z silnika do nagrzewnicy. Wyjście pieca wpinasz do końca idącego do nagrzewnicy, a wejście pieca do końca idącego do silnika.
Szukam pomocy jak naprawić rezystor szeregowy silnika dmuchawy nagrzewnicy w samochodzie passat 1.8 benz. 91rok. Może ktoś wie jakie powinny być wartości rezystorów zakresu 1,2, na trójce dmucha i na czwórce też. a jedynka i dwójka cisza. Podczas mrozów nie da się jeździć.
Witam. Proszę o pomoc, niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą, w samochodzie VW Passat B5 1.6 AHL. Samochód pracuje równo, lecz co trzeci dzień zauważam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam, że wymieniłem króciec za blokiem silnika na nowy. Zauważyłem, że przy przegazowaniu silnika na większe obroty, przy dociskaniu węża głównego...
Robo mylisz się. Albo nie spotkałeś się z tym. Zagotować TDI PD zimą? Pompa mieli przez silnik ale nie ma siły dmuchnąć przez nagrzewnicę.
VCDS-em można sprawdzić czy silniczki ustawiające klapy regulacji temperatury od strony kierowcy i pasażera działają i czy osiągają swoje położenia krańcowe. Ale znając ten model jest zatkana nagrzewnica i bez rozebrania całego środka samochodu i jej wymiany się nie obejdzie
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Nagrzewnica została odpowietrzona ale bez skutku, odsunąłem węże wchodzące do silnika od niej, niestety w tym aucie do nagrzewnicy nie da się dostać bez rozebrania deski.
To teraz porządnie rozgrzej silnik, potem sprawdź węże od nagrzewnicy. Może ukręcił się wiatrak od pompy wody może termostat a może nagrzewnica się zapchała.
Zobasz czy weze od i do nagrzewnicy sa gorace (od strony komory silnika)
Miałem podobne przypadki w Audi A3 i Passat B3. W obu przypadkach była zatkana nagrzewnica. Trzeba wystudzić silnik i kontrolować temperaturę obu węży przy nagrzewnicy przez cały proces grzania silnika do 90 stopni. Sprawdzane węże przy nagrzewnicy już na zagrzanym silniku, jest metodą nieskuteczną, ponieważ wąż powrotny może nagrzewać się od bloku...
Dalej nie rozumiem,ale jedyne co można jeszcze zrobic to spróbowac odpowietrzyc bo wydaje mi się ,że odkręciliście prawdopodobnie korek na rozgrzanym siniku co spowodowało wyrzucenie wody i mógł się układ zapowietrzyc o ile przedtem było dobrze,ale prawdopodobnie problem występował prędzej dlatego ktoś wcześniej zalał wodą ,ale spróbowac odpowietrzyc...
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
Czy to B5 przed liftem czy jaki pasek. Sprawdź węże idące do nagrzewnicy wychodzą z silnika idą do góry do nagrzewnicy, obydwa powinny być mniej więcej równo gorące, jeśli jeden jest gorący a drugi zimny to masz zapchną nagrzewnice. Jeśli nagrzewnica jest dobra to może klapka mieszacza ciepło/zimno jest zawieszona. Zdemontowana klima nie ma wpływu na...
Skoro osiąga 90 stopni, to wymiana termostatu jest zbędna. Albo zamulona nagrzewnica, albo uszkodzona klapa sterująca dyfuzora.
Witam! Posiadam passata 91 silnik 2.0 automat. Nagrzewnica grzeje ale musi być dziurawa bo mam ciągle mocno zaparowane szyby i ubytki w płynie. Na szybach osadza się płyn chłodniczy i to mocno przeszkadza. Szukam jakiegoś schematu poglądowego jak dostać się do tej nagrzewnicy. Wiem że jest sporo rozkręcania pulpitu ale wole zrobić to sam bo u mechaników...
Nie wiem co jest ale nie mam ciepłego nawiewu. Może nagrzewnica jest walnięta nie grzeje. Jak jadę powoli tak 80 km/h to temp. jest ok ,a jak jadę szybciej to od razu wzrasta. O co tu chodzi?????????????? Dodano po 56 Czy nagrzewnica ma coś wspólnego z przegrzewaniem się silnika ? Dodano po 8 Czy nagrzewnica ma coś wspólnego z przegrzewaniem się silnika...
Witam. Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu. Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
Może na początek trzeba by sprawdzić czy węże od nagrzewnicy są zimne czy ciepłe oczywiście na ciepłym silniku, to raz a dwa czy pokrętło, linka, zawór odpowiedzialne za obieg w nagrzewnicy są sprawne.
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Witam. W passacie układ przy silniku sam się odpowietrzy zwłaszcza przy jeździe po dołkach ;) Co do nagrzewnicy to powinna się sama odpowietrzyć lecz jeśli tak się nie stanie to trzeba poluzować węże przy nagrzewnicy do momentu aż zacznie lecieć sam płyn bez powietrza.
Przed usterką po kilku sekundach od uruchomienia silnika dmuchawa podawała bardzo ciepłe powietrze powstające dzięki narzewnicy elektrycznej 100W
Witam ale to jednak i tak może wskazywać na uszczelkę pod głowicą szlam w oleju i ciężko wchodzi na obroty a wyciek z nagrzewnicy poprostu pojawił się po drodze ,najprawdopodobniej ciśnienie z cylindrów jest pompowane do ukladu chłodzącego i nagrzewnica się rozszczelniła więc możesz odłączyć przewody od nagrzewnicy spiąć na krótko i sprawdzić czy przewody...
Pomógłby mi ktoś znaleźć mapę ( lub ją zmodyfikować ) tak aby ogrzewanie elektryczne w samochodzie passat 1.9 tdi avf wyłączało się przy 50 stopniach Celsjusza a nie przy 80 stopniach jak to jest teraz. Dużo jeżdżę na krótkich odcinkach i nie ma szans nagrzać silnik do temp 80 stopni, farelka elektryczna pracuje nom stop i pobiera skromne 70 -80 Amper....
Jak dla mnie to nagrzewnica: Otwierasz ciepłe powietrze czyli otwierasz przepływ przez nagrzewnicę - z ukł. wydechowym to nie ma nic wspólnego. Powietrze zabierane jest z podszybia Włącz nadmuch na zgaszonym silniku (oczywiście rozgrzanym)
z opisanych przez Ciebie objawów; za taki stan rzeczy najprawdopodobniej odpowiadać będą dwa elementy... a dokładniej mówiąc uszkodzenie jednej z Nich... - termostat ( o nim już wspominałeś ) - pompa wodna a może być również niedrożna sama chłodnica jak i Jej przewody... żadnej z tych usterek Nie należy lekceważyć , bo jeśli kilka razy (a wystarczy...
A może być taka opcja że śmierdzi z nagrzewnicy a nie z parownika? Może. No ale przecież teraz dmucha tylko zimnym to nagrzewnica omija. A dlaczego ma omijać. Nagrzewnica jest zamknięta dlatego nie przepływa przez nią rozgrzany płyn z silnika, więc nie grzeje.
delikatnie faluje.ale do 90 stopni nie dochodzi No cięzko jest zimą w dieslu na postoju osiągnąć 90 stopni.Trzeba by było naprawdę "gazować" i to bez używania nadmuchu ciepłego powietrza. Moim zdaniem jeśli podczas jazdy temperatura utrzymuje sie na 90 stopniach to wszystko jest ok.Fakt że temperatura spada na postoju przy uruchomionym nadmuchu ciepłego...
ale kontrolka dalej migała. Błędów żadnych, Żłe zdiagnozowane auto. Błędy w silniku czytałeś? parametry pracy silnika? ESP zacznie migać, jeśli sterownik silnika, nie ma pełnej kontroli nad silnikiem. Często przyczyną jest...przepływomierz.
Dzien dobry Passat b3 1992 rok 1,8 8V silnik ABS W aucie dmucha tylko zimne powietrze. Uszczelka pod głowicą nowa. Węże dochodzące do nagrzewnicy gorące. Odłączyłem węże od nagrzewnicy i przepuściłem przez nią wodę - żadnych blokad i oporów czyli drożna. Linki działają bo ustaliłem gdzie która prowadzi i każda reaguje. Obstawiam że w środku jest jakaś...
Aha i jeszcze jedno, podczas rozgrzewania silnika najpierw rozgrzewają sie rurki ktore wchodza do srodka auta od silnika do nagrzewnicy. Czy prawidlowoscia jest to ze obie rurki sa gorace zarowno ta co wchodzi jak ta co wychodzi spowrotem do silnika-przy wylaczonym grzaniu w samochodzie.
Odpowietrzanie przy otwartej nagrzewnicy . Jesli masz taki ubytek plynu powinien jego skutek byc widoczny albo chlodnica , nagrzewnica . Warsztat sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzacego testerem . Silnik nie zostal przegrzany? W tym przypadku nie polecam uszczelniaczy . Polecam tutaj z obrazkami https://forum.vw-passat.pl/topic/6456-og...
No właśnie w tym problem że ja mam climatronic a stary opornik miał 3 wyjścia i 2 na silnik a kostka tego silnika ma 6 nie chce podłączać w ciemno bo boje się że coś się spali
wszystko spoko a u Ciebie też tak jest?u mnie wcześniej jak stała wskazówka na 90 tak nie drgnęła nawet w górę ale odkąd uszczelniłem układ to takie cyrki.bo historia jest dłuższa najpierw kapało mi przy bloku załatałem potem te ciśnienie nie miało gdzie uciec to wystrzeliło nagrzewnicą bo była już trafiona a jak zmieniłem nagrzewnice to zaczeła walić...
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Nie wiem jak jest w golfie IV, w passacie na wężu powrotu z nagrzewnicy jest otworek należy nieco zsunąć wąż i uruchomić silnik podnieść obroty na chwilkę do ok 1500- 2000 (przez ten otworek powinien lać się płyn). Myślę że jest podobnie.
witam włąsnie przekładam passata i mam problem z wentylatorem klimy a mianowicie mam passata z 2000 r jeszcze przed liftem i kupiłem przekładke do niego z 1998 roki i jest jedna mała róznica w nagrzewnicach w angielskiej klimie jest opornik silnika wentylatora osobno nie zintegrowany jak w tej przekładce jest razem z wentylatorem i nieweim jak teraz...
Sprzwdź na gorącym silniku ,najlepiej 90 stopni czy rurki od nagrzewnicy są gorące, nie ciepłe, muszą być obie takie same, jeśli wejście jest gorące a wyjście nie to jest zapchana, zakamieniona nagrzewnica na 99%, , możesz spuścić płyn, podłączyć pod wejście wąż ogrodowy i płucz, można lekko karcherem. Nie wlewaj żadnej chemii bo nagrzewnica jest aluminiowa...
Problem najprawdopodobniej leży po stronie nagrzewnicy lub jej podłączenia, jak już wyżej koledzy napisali. Skontroluj wystające poza grodź (od strony silnika) przewody wodne nagrzewnicy. Jeśli nie ma na nich śladu nalotu (najczęściej zielonkawego) lub nie są wilgotne, najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić nagrzewnicę.
Witam po długiej przerwie ale przed zimą. chcę wszystkim podziękować za pomoc. Wymieniłem własnie termostat i temperatura silnika skoczyła o około 20stopni i tym samym nagrzewnica również daje straszne ciepło. Sam silnik rozgrzewa się bardzo szybko a temp oleju to 84...90 st Reduktor LPG pracuje w tym podłączeniu bardzo dobrze. Pozdrawiam Sebastian
Zmień znajomego, na elektromechanika. Migająca kontrolka świeć wraz z kontrolką silnika czy filtra oznacza usterkę krytyczna w układzie wtrysku bądź oczyszczania spalin w tym roczniku.
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Skoro grzeje nagrzewnica tak jak piszesz na wstępie to może płyn był rozrzedzony z wodą i złapało chłodnice bo piszesz że wąż dolny zimny ,chłodnica zimna ,logicznie chłodnica nie ma obiegu !!
Masz zapowietrzone przewody od nagrzewnicy, śpuść trochę wody z przewodu od nagrzewnicy na włączonym silniku i nawiewie na HI. Po chwili zacznie lecieć ciepłe powietrze. Miałem to samo w swoim pasku b5 z klimatronic.
Czy uszczelka była właściwa, bo czasami można dostać inną uszczelkę i w dobrej wierze założyć ją. Czy była identyczna? Wentylator to tylko na postoju, kiedy nie ma przepływu powietrza i tym proszę się sugerować. Układ w Passacie sam się odpowietrza. Uruchomić silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy przytrzymać kilka chwil silnik na średnich obrotach aż z...
Witam, na gorącym silniku na biegu jałowym w okolicach 2000 obr/min słychać jak przelewa się płyn chłodzenia pod deską rozdzielczą. Na biegu jałowym po zdjęciu przewodów zasilania i powrotu do nagrzewnicy, wylewa się z pół szklanki płynu co jakiś czas. Wrażenie jest jakby odcięty był dopływ płynu do nagrzewnicy, jest tam jakiś zawór ?
Musiałem wymienić silnik w VW Passat B4, naprawa zlecona dla fachowców. Wymieniono blok silnika z głowicą, osprzęt został stary, stara też jest instalacja LPG, na której to auto jeździło wcześniej. Z warsztatu auto zjechało z odłączoną inst. LPG w sensie - odłączono jedynie parownik od układu chłodzenia. Parownik marki Lawato . Gdy wróciłem do starego...
Passat B5FL nie działa ogrzewanie. Mam ustawiony klimatronic na HI. Nie działa mi ogrzewanie. Leci zazwyczaj zimne powietrze niezależnie ile stopni ustawie na klimatronic. Jeśli ustawię na 0 to wtedy leci jeszcze zimniejsze powietrze czyli normalne. Nie wiem czy jest to nagrzewnica czy coś innego. Uruchamiam auto, auto nabiera temperaturę do 90 stopni...
Drogie grono, problem z tym ogrzewaniem zdaje się być bardziej złożony. Po wielu próbach odpowietrzania układu nie ma rezultatów. To znaczy, jak jade autem to jeszcze w miare dmucha ciepłym ale tylko stane np. Na światłach i już zimne leci. Zdiołem więc przewody z nagrzewnicy, najpierw powrotny i wniosek, z nagrzewnicy ledwo co leci woda. Jak dam troche...
ale tak napprawe Ty chcesz podgrzewac silnik czy temperature w kabinie bo jesli temperature to ja bym wolal elktryczne ogrzewanie sobie zrobic wstawic spiralki w nagrzewnice dopuki silnik jest zimny to jedziesz spiralkami a potem z czynnika chlodzacego tak jest a alfach
witam-w passacie z 2000r 1.9tdi 115km mialem wyciagniety silnik ze skrzynia (tiptronic) oraz konsole (wymiana nagrzewnicy) .Po zmontowaniu wszystkiego na wyswietlaczu mam podswietlone wszysykie "biegi" skrzyni i nie moge po właczeniu zapłonu przestawic lewarka na "d" cos go blokuje.Normalnie po przekreceniu kluczyka (jeden raz) lewarek wszytsko ładnie...
Trzeba sprawdzić czy na ciepłym silniku wąż z nagrzewnicy który wychodzi jest ciepły. Proponuje wypiąć węże z nagrzewnicy i delikatnie w odwrotnym kierunku wężem z wodą próbować przelać. Tam są cienkie kanały i nawet jazda na wodzie daje im radę. Jeśli wąż do webasta nie był drożny to co dopiero taka nagrzewnica. od tego bym zaczął. Miałem parę piecy...
Nagrzewnica to jest właśnie ta chłodniczka, w dodatku kolega czuje słodkawy posmak to na pewno nieszczelność w układzie ogrzewania kabiny-chłodzenia silnika, istnieje jeszcze mozliwość nieszczelności w komorze silnika i wentylator zasysa opary płynu do kabiny
Błąd dotyczy silnika V68 klapy temperatury. Jeżeli ciśnienia w układzie są ok to zdemontuj odsłony z prawej strony tunelu i wtedy powinieneś widzieć silnik V68. Zobacz czy w ogóle działa i czy rusza się w pełnym zakresie. Może być tak że nie zamyka do końca i leci Ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy.
Na parowniku węże aż parzą, ale na nagrzewnicę ciepło nie pójdzie. Sprawdzałem przepływ w nagrzewnicy i jest przedmuchana, ale na nagrzewnicę ciepło nie pójdzie. Silnik jak się nagrzeje to trzyma stałą temperaturę 90 stopni. Ale już od dawna nie słyszałem włączonego wentylatora i silnik dość długo się nagrzewa aż za długo.
Klapa nie jest urwana bo wyjąłem nagrzewnicę i widać jak chodzi ta klapa między chłodnicami Powinno być podobnie do tego https://forum.vw-passat.pl/topic/33430-k...
Witam - klasyczny przypadek , jeżeli skutkiem płukania nagrzewnicy był nie zakłócony przepływ cieczy bez większych oporów przepływu to można domniemywać że nagrzewnica nie jest zatkana. Natomiast należy przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu /Czy sam płukałeś nagrzewnicę ? i jesteś w stanie ocenić skuteczny przepływ . Na przewodzie gumowym nagrzewnicy...
Wciśnij ECON razem z Obiegiem wewnętrznym,trzymaj oba i włącz zapłon. Climatronik wejdzie w tryb samodiagnozy. Przeprowadzi ruchy wszystkich klap od max do min,a także uruchomi dmuchawe na max-min.Po zakończeniu wyświetli kody błędów na wyświetlaczu. Kod 444 oznacza że błędów brak. Resztę znajdziesz w necie,jest tego w pip! Troszkę inicjatywy własnej...
wiesz nie moje konie jak to mówią,ale jeśli na dworze jest temperatura rzędu 3 stopni to pęd powietrza wywołany przez wentylatory a masz ich chyba dwa schładzała do tej temperatury chłodnice i to powietrze schlładza rownież silnik po zewnętrznej,cześć ciepła zabiera również nagrzewnica ,a to że tak schładza to świadczy o tym że masz jeszcze dobrą czystą...
Witam mam problem w swoim passacie, mianowicie słabo grzeje climatronik , przy 90 stopniach temp. silnika w środku powietrze dmucha letnie lecz bardziej bym powiedział ze chłodne , przewody gorące od nagrzewnicy , cłimatronik wywala 2 błedy 4fa 00 i 4b6, tutaj moje pytanko powie mi ktoś co te błędy oznaczają i czy jestem w stanie sobie sam to naprawić.....
Witam Panowie. Passat 2003 rok 1.9tdi. Wymieniona została nagrzewnica parę dni temu, teraz nie wiem czy to było czy nie, ale mam kilka problemów z nim mam nadzieję,że ktoś mnie naprowadzi. Błąd czujnika temperatury silnika ( na zegarach wskazówka się nie podnosi ) kod błędu 01039 - temp cieczy - nie jest aktualnie badana podmiana czujnika nic nie dała....
Witam. Z opisu wnika że jest to starszy pojazd. I jak to VW przepływ płynu przez nagrzewnicę jest sterowny mechanicznym zaworem który znajduje się w przedziale silnika. 1 nie otwiera się zawór (uszkodzenie cięgło lub wypięty jest pancerz) 2 zapowietrzona nagrzewnica (odpowietrzyć przez uchylenie węża powrotu płynu) na uchylonym wężu dodajesz gazu jak...
Moim zdaniem zawór nie został otwarty, sprawdź czy rzeczywiście pokrętło powoduje otwarcie zaworu i czy nie obluzowała się dźwigienka na zaworze. Przy nowej nagrzewnicy i faktycznie otwartym zaworze ogrzewanie musi funkcjonowac. Jeśli w pompie cieczy chłodzącej byłby urwany wirnik to nie będzie wymiany płynu a tym samym chłodzenia silnika, co za tym...
Widziałem kiedyś że przy odpowietrzaniu ściągane były węże od nagrzewnicy i chłodnicy?To coś pomaga? Tak. Możesz na zimnym silniku zalać zbiorniczek, odkręcić górny wąż od chłodnicy, wlać płyn i założyć przewód. Termostat Ci się otwiera? Grzeje Ci w aucie? Do odpowietrzania nie ustawiaj wysokiej temperatury na ogrzewaniu, bo Passat nie ma zaworu przed...
witam. panowie uklad chlodzenia ma obieg wymuszony. a dodatkowe pompki byly montowane niekoniecznie do lepszego ogrzewania,powodowaly ze plyn krazyl po zgaszeniu silnika po ukladzie celem schlodzenia go. a pompka mimo awarji nie zakorkuje obiegu,ma taka budowe ze jest to niemozliwe. ewentualnie trujniki montowane przez gazownika moga tlumic przeplyw....
upewnij się kolego czy obieg do nagrzewnicy jest dobrze drożny... w tych silnikach jest nieco głupio rozwiązane funkcjonowanie termostatu. w tych silnikach nawet kiedy będziesz miał zamuloną nagrzewnice to ten cfaniak też będzie wodę gotowął bo nie otworzy termostatu. poza tym broń ci panie jakiegoś borygo czy coś w tym rodzaju lać. tylko G12 albo PRESTONE....
Witam!! Bardzo dziękuje za pomoc w ustaleniu działania tego wtrysku rozruchowego, nigdy nie wpadłbym na to, że sterowany jest z rozrusznika – to bardzo ważna informacja. Jutro zabiorę się do ustalenia czy czujnik jest sprawny. Będę miał pewnie trochę kłopotu z ustaleniem przekaźnika czasowego. Mam bardzo dziwne zjawisko, mianowicie od pewnego...
No dodra panowie spalił mi się bezpiecznik 10 odpowiedzalny za wentylator nagrzewnicy(nadmuch wewnątrz auta).Wsadziłem 15 też się spalił na 4 stopniu a teraz mam 20A i jakoś działa,ale nie włączam oczywiście nadmuchu teraz.Nie wiem ale w tej UK nie mam namiarów na porządnego fachowca ale może któremuś coś podpowiem .Poradźcie mi coś ! Dodano po 27 jak...
Zapowietrza się ? A w jaki sposób webasto odpowietrza układ skoro ma własne zasilanie bezpośrednio ze zbiornika. Dziś sprawdzałem czy webasto nie jest podpięte pod komputer i nie jest.Jest podłączone tylko pod climatronic no i zasilanie + zegarek sterujący. ...edc - brak błędów ad.pompo-wtryskiwaczy i ich sprawdzenia to myślę że 3 minutowe podgrzanie...
Ja mam cos takiego w moim passacie B4. Takie podgrzewacze w VW sa montowane w samochodach na rynki wschodnie lub tam gdzie jest zimno. Maja za zadanie podgrzac plyn wchodzacy do nagrzewnicy zeby odrazu bylo cieplo, a przy okazji przyspieszaja rozgrzanie silnika oraz w trakcie postoju na biegu jalowym przy wlaczonym ogrzewaniu do utrzymania temperatury...
ja mam w Passacie oryginalnie założony i powiem ze zdaje to egzamin w zimie choć niektórzy mówią ze to jest niepotrzebne do niczego bo nie zmienia osiągów silnika... tak słyszałem... ale mam to zamontowane i nie mam zamiaru tego wymontowywać:) A napewno nie będzie szkodliwy, ulepszy spalanie paliwa w zimie :)
W moim Passacie B5 s-k AHU, produkcja 1999 po przebiegu 200 tys. km obecnie mam problem z ogrzewaniem wnętrza. Po włączeniu włącz. przeł. temper. i dmuchawy początkowo leci ciepłe powietrze, dalej zimne. Kolejne włączenia dają podobne skutki. Nadmieniam, że poziom płynu jest prawidłowy a przewody wychodzące z nagrzewnicy są gorące. Proszę o radę co...
Witam serdecznie! Mam problem z obrotami silnika. Jadąc autem wszystko gra, lecz gdy zaczynam hamować lub staję na światłach obroty silnika tak spadają, że auto prawie gaśnie i pojawia się huśtawka od 500 – 2000 obr/min. Problem pojawił się, gdy wymieniłem przetarty wąż od czynnika chłodzącego (mikser - nagrzewnica). Posiadam instalacje Lovato,...
Jak elektrycznie wszystko chodzi to tak jak pisałem(i nie tylko ja), masz gdzieś zatkany przewód lub to co mówisz termostat się nie otwiera. Ja bym zaczynał od sprawdzenia przepustowości w nagrzewnicy, bo to tylko trochę pracy(zdejmij jeden przewód i sprawdź czy masz tam płyn(najlepiej przedmuchać bo auto trochę stało i masz pewność że am jest ok)....
Passat 1.8 benzyna - gaz przestaje grzać po przejechaniu 10 km. Oczywiście temperatura silnika jest w normie po prostu na jednym przewodzie a konkretnie na powrocie z nagrzewnicy jest taka plastikowa rurka i do tego miejsca powrotny wąż jest ciepły za tym plastikiem w kierunku nagrzewnicy jest zimny. Wąż wejściowy do nagrzewnicy jest ciepły nawet za...
Witam. Temat opisuje jako nowy wątek, bo to dość ciekawy przypadek. Passat B5 1.9 TDI AHU, silnik niedawno zmieniony w związku z awarią. Wszystko było ok do czasu pierwszych mrozów. Zaginęło ogrzewanie w kabinie. Pierwsze co, to płukanie nagrzewnicy. Nie pomogło, pełna drożność jest. Czasem słychać było po nocy bulgotanie, więc padło na UPG. Kolejna...
No to inaczej. Odpal zimny silnik bez nawiewu, metodą macajewa badaj węże do nagrzewnicy oraz chłodnicę nie węże do niej. Jeśli węże do nagrzewnicy są gorące, temperatura na wskaźniku jest dajmy na to ok 70 stopni a chłodnica zimna to wsio jest oki, jeśli chłodnica będzie ciepła to termostat złom.
Do odpowietrzenia potrzebna jest jeszcze jedna osoba aby podwyższyć prędkość obrotową silnika (nie przesadzaj tylko, wystarczy 1100-1200 obr/min).Ty czy kto ktokolwiek inny popuszcza opaskę węża wychodzącego z nagrzewnicy (na podszybiu lewy wąż pomiędzy serwem a akumulatorem,stojąc przodem do samochodu),jest w nim mały otwór i jest to również miejsce...
Ciepło w kabinie? Bo grawitacyjnie, to ciepłe z silnika, chyba nie popłynie do nagrzewnicy w kabinie? Coś, pompa wody, musi przepychać tą nagrzaną ciecz. W podlinkowanym temacie, pompa miała urwany wirnik, nie pompowała, lub minimalnie, więc silnik nie mógł się schłodzić poprzez chłodnicę. To nie jest jakiś ewenement, urywają się wirniki i odłamują...
Mam diesla wiec reduktorlpg odpada. Reakcji nie ma, a napewno nie wyczowalna reka, dzisiaj caly dzien jezdzilem z nawiewem na cieplo i bylo ciagle zimne, to zamykalem obieg zeby z auta bralo to ciut ciut cieplejsze. Weze zle podlaczone, hmm mysle ze skoro oba sa cieple to chyba dziala ok bo idzie w to i spowrotem, ktory przewod jest od "wejscia"? To...
jak go odpowietrzyć prawidłowo Sprawdź czy nie ma wycieków dolej plyn do max nagrzej silnik do wlaczenia wentylatora. Najlepiej jazda nie na wolnych zgas silnik odkrec odpowietrznik druga osoba niech odpali silnik i czekasz az leci sam plyn z odpowietrznika gasisz silnik zakrecasz odpowietrznik i tyle. Prawdopodobnie masz 2 ale skup sie na tym w najwyzszym...
Czy warto w tym wypadku przelać nagrzewnice,na pewno to jej nie zaszkodzi.Zacznij od odpowietrzenia (efekt przelewania się cieczy).Aby wyeliminować przypadek wyrzucania płynu ze zbiorniczka o którym pisał mój poprzednik darfid,proponuje podwiesić półlitrową butelkę pod króćcem przelewowym w/w zbiorniczka wyrównawczego.A jeszcze jedno mam pytanie,temperatura...
Primo, jak nie ma płynu w wężach od chłodnicy, to nie jest prawidłowo odpowietrzone. Secundo jak nie ma ciśnienia w układzie, to sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego. Tertio, wygląda mi to na zarośniętą nagrzewnicę, gdyby jakimś cudem udało Ci się ją opróżnić z płynu jak dmuchniesz w rurkę od nagrzewnicy, masz nie czuć żadnego oporu. Możesz też na...
1. Z tego co się orientuję w tych samochodach układ odpowietrza się sam, ogrzewanie jest bardzo dobre, dwa węże od nagrzewnicy są gorące, aczkolwiek gdy silnik jest zagrzany słychać charakterystyczne dzięki w nagrzewnicy (tak jakby powietrze), działo się to także przed zmianą uszczelki... 2. Gdy korek zbiornika jest odkręcony, podczas dodawania gazu...
to dlaczego przy pracujacym silniku jak zdejme przewod przelewowy ze zbiorniczka to nic nie leci.Nawet jak zdejme przewody przy nagrzewnicy to leca sladowe ilosci plynu! podpinalem vasa,bladow zero,czujnik temp podmienialem,bez efektow Dodano po 7 i chyba nie powiecie mi ze jak chlodnica jest zimna i to normalny objaw!!!!!!!!
Auto jak w temacie brak ogrzewania, motor gorący a ogrzewania nie ma, auto ma klimatronic, zczytałem błędy klimatronika i znalazł tylko zawieszenie przysłony Windscreen czy coś takiego chyba chodzi o przednią szybę. Nic więcej nie ma. Klima chodzi, a jak ustawię temepraturę na grzanie to nic tylko dmucha powietrze o temperaturze zewnątrznej. Po stu...
passat nagrzewnica nagrzewnica passat nagrzewnica silnik
czujniki renault scenic schemat budowa odbiornika zasilacz dekoder polsat sygnał
instalacja fotowoltaiczna grundig sv2000
Wymiana przekaźnika JS1-12V AJS1311 na zamiennik Laser Bosch PCL20 - Poszerzanie Wiązki z Odległością