Ja stawiam na uszkodzenie opornika obrotów silnika nagrzewnicy. Pozdrawiam.
Na przegrodzie silnika do kabiny idą węże do nagrzewnicy sprawdź czy obydwa są gorące po rozgrzaniu się silnika
Co najmniej 460 W.
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor redukcyjny obrotów dmuchawy, albo sam przełącznik. Może ten temat pomoże rozwiązać problem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Sprawdź na jednym z pinów czy rośnie napięcie w raz z kręceniem przełącznikiem. jeśli tak to rezystor, jeśli nie to problem jest w innym miejscu.
na zimnym silniku płun krąży w małym obiegu silnik nagrzewnica. poza tym w niektórych samochodach diasel stosuje się grzałki elektryczne. sprawdziłeś to o co pytałem ostatnio?
Srednia przyjemnosc,zeby ten silnik wymontowac,trzeba wymontowac cala konsole wraz z kolem kierownicy
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Wygrzana kostka łączeniowa koło silnika na podszybiu.P
Witam. Potrzebuję zdjęcia przewodów od silnika do nagrzewniczki w samochodzie Hyundai i30 1.6 benzyna 2008. Najlepiej zdjęcia z góry, żeby było widać, który przewód gdzie jest wpięty, będzie mi łatwiej sprawdzić, czy mam dobrze podłączone.
Czy to B5 przed liftem czy jaki pasek. Sprawdź węże idące do nagrzewnicy wychodzą z silnika idą do góry do nagrzewnicy, obydwa powinny być mniej więcej równo gorące, jeśli jeden jest gorący a drugi zimny to masz zapchną nagrzewnice. Jeśli nagrzewnica jest dobra to może klapka mieszacza ciepło/zimno jest zawieszona. Zdemontowana klima nie ma wpływu na...
Sprawdź sobie nagrzewnice elektryczna, jak masz. W komorze silnika przy skrzynce bezpieczników, bezpiecznik 100 amper.(niebieski) odkręć przewód. Przynajmniej u mnie tak jest. Też miałem ten problem i okazała się nagrzewnica.
Witam, Jeżeli dobrze zrozumiałem opis to masz problem z ogrzewaniem. Jeżeli tak to najpierw trzeba sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego na silniku, na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy.
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Sprawdziłem silnik na nagrzewnicy otwiera i zamyka klapy więc to nie to. Może jakieś inne sugestie? Może ten układ trzeba odpowietrzyć ?
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Wpiecie: silnik->webasto->nagrzewnica->silnik k Czy nagrzewnicę ma Kolega otwartą , czy otwiera ją climatronik . Pozdrawiam P.S .Proponuję podłączyć przez trójniki.
Witam. Ogólnie jest to prosta konstrukcja. W układzie paliwowym jest pompa, która musi podać paliwo pod ciśnieniem 6,8 - 10 barów. Jest to konieczne do rozpylenia paliwa w komorze spalania w postaci mgiełki. Jeśli pompa jest sprawna, a kilka elementów wymienionych, to pozostaje do sprawdzenia ssak w zbiorniku oraz drożność przewodu paliwowego. Nic więcej...
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
Jest do podświetlenia oddzielny bezpiecznik. Nie pamiętam który. Sprawdź w przełączniku świateł regulację podświetlenia, potem sprawdź żarówki. Jeżeli chodzi o silnik nagrzewnicy to zacznij od sprawdzenia oprnika na silniczku od niej. Pozdrawiam.
Witam Termostat pozostaw. Silnik ma określoną temperaturę którą powinien osiągać aby pracował prawidłowo. Nagrzewnicę zastąp wężykiem tak aby zachować mały obieg. Jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nawet ssanie Ci się nie wyłączy, nie wspominając już o szkodliwości spalania paliwa w zbyt niskiej temperaturze.
Musisz sprawdzić, czy nagrzewnica jest gorąca, ponieważ w tych autach czasami trudno było ją odpowietrzyć. Za silnikiem jest dojście do węży zasilania i powrotu z nagrzewnicy - jeżeli obydwa są gorące, to jest krążenie. Jeżeli jest krążenie, to problem zapewne tkwi w usterce mechanizmu przesłony, musisz sprawdzić jej zakres ruchów. Przenoszę temat do...
Przy porządkach na zapleczu znalazłem karton części po demontażu zmywarki - proszę o kontakt na PW. Dmuchawę i silnik z nagrzewnicą sprawdziłem - kręcą. 1047074 1047075 1047076 1047077 1047079 1047080
Dmuchawa, taka sama jak w Fiat Ullyse. Peugeot 806, Citroen Evasion.Lancia Zeta. Demontaż zaczynamy od odkręcenia osłony nad nogami pasażera. Następnie odkręcić śrubkę w schowku : http://obrazki.elektroda.pl/4096153600_1... Opadnie wtedy z tyłu, za schowkiem mocowanie skrzynki elektrycznej z "milionem" kabli, od niej odkręcić trzeba...
A jaką temperaturę osiąga silnik? Termostat sprawny? Zawór otwiera się do końca? Nagrzewnica nie zabita kurzem?
Więc faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie drożności nagrzewnicy (może ktoś wlał jakiś uszczelniacz) i wymiana pompy wody.
Witam . Kable białe to najprawdopodobniej termiczne zabezpieczenie silnika . Niedawno montowałem całkiem nowe nagrzewnice co prawda wodne , ale też miały wyprowadzone 2 przewody z oznaczeniem T i z nich sterowałem stycznik załączający silnik . Pozdrawiam.
Może być wina termostatu,najlepiej to sprawdzić w sposób - odpalasz autko rano zimne i po krótkim czasie musisz sprawdzić czy te grube węże od wody co idą do chłodnicy są ciepłe. Jeżeli obydwa równo się nagrzewają to termostat jest popsuty,a jeżeli jeden wąż jest ciepły,a drugi zimny to termostat jest ok.Termostat działa w sposób, że gdy silnik jest...
chodziło mi o sprawdzenie jeśli wyłączysz dmuchawę i dasz np. żeby dmuchał tylko na szybę to czy słychać w nawiewach jakieś zamykanie się czy przesówanie??? Zgadza się, słychać przejścia ale nie dmucha. klimatyzacja jest automatyczna.
Gdzie kupiłeś ten silnik ?
wymontuj pompę wodną często koroduje frez napędzający od pompy wspomagania i nie przenosi napędu na pompę wodną dlatego nie ma obiegu i nagrzewnica jest zimna
Clou sprawy jest naklejka z układem połączeń. Niestety nieczytelna. :cry: Spróbuj odtworzyć te schematy. Trzeba próbować szukać na stronie Siehl-Abegg po numerze katalogowym silnika. Silnik jest dwubiegowy. Pewnie trzeci bieg robiony jest jakimś "patentem". Do zmiany biegów potrzebny jest przełącznik kilku sekcyjny. Może sie uchował? Zakup falownika...
Mam taki rysunek z programu INFO-TECH nie wiem ile ci pomorze ale na pewno jest to coś http://obrazki.elektroda.net/87_12316781...
Nie ma sprawy, polecam się na niedaleką przyszłość, i mechanika do naprawy nagrzewnicy też nie miej za wroga. ;) SławeK
Można wymienić bez demontażu deski rozdzielczej. 1. Demontujesz schowek. 2. Odłączasz klemę masowa akumulatora. 3. Odkrecasz skrzynke bezpieczników za schowkiem i opuszczasz ja na dół, niczego nie musisz z niej odpinać 4. Potrzebujesz torx 20 wygięty i bita na 1/4 z grzechotką. 5. Wentylator jest na samej górze, największy problem jest z odkręceniem...
Trzeba sprawdzić termostat i nagrzewnicę. Jak grzeje się silnik? Jak ciepłe są przewody od chłodnicy i nagrzewnicy?
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
sprawdź czy są ciepłe przewody gumowe łączące silnik z nagrzewnicą (na ścianie grodziowej silnika i wnętrza auta)
To teraz porządnie rozgrzej silnik, potem sprawdź węże od nagrzewnicy. Może ukręcił się wiatrak od pompy wody może termostat a może nagrzewnica się zapchała.
Jeli silniki klap działaja poprawnie to masz zapchaną nagrzewnice.
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Witam otóż w audi 80 2.0 LPG została zmieniona uszczelka pod głowicą. Sprawdzenie szczelności i bez rezultatów silnik, nagrzewnica odpowietrzona i po minucie leci sam wrzątek a po chwili jest wyrzucany płyn ze zbiorniczka gdzie może być przyczyna?
- termostat pokojowy wpięty w obwód bezpiecznika termicznego Błąd . Nie w tym miejscu -szeregowo za wlącznikiem Start . Bezpiecznik topikowy zabezpiecza wylącznie przed przegzaniem / rozłącza pompę / ale nie wyłączy silnika.
17B to żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Zdejm nakładkę i żółte złącze tam będzie (także białe ale interesuje Ciebie żółte). Przy 9tym pinie złącza będzie przewód białoczerwony. Może tam zaśniedziało? Dalej ten przewód wychodząc za złącza rozwidla się na zapalniczkę. Masz sprawne gniazdko prądowe? Jeśli tak to złącze...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Próbowałem się połączyć VCDsem, brak możliwości połączenia z jakimkolwiek sterownikiem... Tak, rygiel działa normalnie Jak już masz wyjęty schowek to zaglądnij do CAN gateway (jest przykręcona z boku zespołu nagrzewnicy), sprawdź czy tam nie dostała się woda
Chyba się nie rozumiemy. Nie chodzi o pompę wody na silniku napędzaną paskiem, tylko o dodatkową pompę elektryczną wymuszającą prąd przez nagrzewnicę. Przy niesprawności tej pompy są właśnie takie objawy jak opisujesz.
Bardzo błędną diagnozę potawił twój mechanik z tym termostatem.Narobił ci niepotrzebnej roboty.Zasada jest jedna jeżeli węże od nagrzewnicy gorące ,a nie grzeje to szukac przyczyny w samej nagrzewnicy(zakamieniona)i sterowaniu klimatronikiem(klapy),jeżeli wężę zimne to przyczyny szukac w silniku.
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Sprawdź czy węże od silnika do nagrzewnicy są ciepłe/gorące.
Powinieneś mieć odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy. Na zimnym silniku odkręć odpowietrznik, odpal go i zobacz czy płyn z układu sadzi, jeżeli tak to pompa działa. Chociaż czasami wirnik w pompie przestaje kręcić na gorącym silniku.
Tak klima manualna... Innej nie bylo w M49. W 2002 chyba jeszcze nie bylo M59. jest to mozliwe ze gdy jest zbyt niska temp. To klima się nie załączy?? Nie. Temperatura na poziomie parownika musialaby zejsc ponizej 2°C, co jest malo prawdopodobne, a po uruchomieniu silnika nagrzewnica na to nie pozwoli. ub brak gazu w układzie? Trzeba szukac... Brak...
Jeśli masz klimatronik , to wszystko jest OK! W mijej Delcie II z klimatronikiem też tak jest. Po uruchomieniu, komp. włacza nawiew na szybę, potem w miare rozgrzewania się silnika zwieksz obroty dmuchawy i przełancza na nogi - oczywiście w trybie full automatic. Co do tych odgłosów po przekreceniu w stacyjce to własnie komp z klimatronika ustawia wszystko...
Może ten uklad się nada, napiecie 12/24V, prąd do 10A http://www.elportal.pl/pdf/k07/04_02a.pd...
Przy nagrzewnicy powinieneś mieć elektryczną grzałkę która ma za zadanie dogrzewać powietrze, gdy silnik zimny jest- sprawdź czy działa. No drożność samej nagrzewnicy też wypadało by sprawdzić.
Najpierw trza się wsłuchać w wycie (trzaski) w radiu. Sprawdzić przy jakich urządzeniach słychać ten trzask (zakłócenia). Pierwsza czynnością jest zmiana uszkodzonych (zużytych) elementów na nowe. Jeśli to nie przyniesie efektów to trzeba poprzez odpowiedni dobór kondensatorów (gdzie trzeba dławików) zablokować zakłócenia przy źródle ich wystapienia....
silnik jest chyba dwu biegowy i przy P1=610W a P2=860W chyba będzie za słaby Nie jest dwubiegowy tylko ma specyfikację dla zasilania 50Hz i 60Hz. To silnik indukcyjny z kondensatorem, więc z regulatorem fazowym mogą być problemy, ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
sprawdź czy węże od nagrzewnicy są gorące na gorącym silniku, zresztą ja by był zapowietrzony to by się przegrzewał, gotował i ostatecznie wywalił uszczelkę pod głowicą więc raczej nie to nie wiem jak jest w takiej nowej zafirze ale podejrzewam że są silniczki od klapek nawiewów i któraś dźwigienka któregoś silniczka pękła i Ty sobie ustawiasz temperaturę,...
Witam trochę zdjęcie słabej jakości Czyli ten silnik ma 3 biegi Jaka pojemność kondensatora
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
W Renault 19 nie ma takiego zaworu. Sprawdź podłączenie Przewodów od silnika do nagrzewnicy.
Piec montujesz w obwodzie silnik - nagrzewnica, wg rys. nr 1.
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Nagrzewnica. Szukaj silników sterujacych klapami.
Najpierw sprawdź ręką, czy są gorące węże idące do nagrzewnicy, dostęp masakryczny ale możliwy - od strony silnika. Jeśli są gorące to problem pewnie leży w przesłonie ciepło/zimno która jest sterowana silniczkiem. Spróbuj kilkukrotnie przekręcić pokrętło od max do minimum. Może coś tam haczy. Jak nie pomoże to wymiana silniczka po uprzednim sprawdzeniu,...
Jaka moc nagrzewnicy? Jaki bezpiecznik? Może to różnicówka z członem zwarciowym ?.Jaka wartość tego bezpiecznika ? Na zdjęciu widać skorodowane połączenia .Trzeba to oczyścić - może to być powód zwarcia .Sprawdzić całą instalacje w nagrzewnicy bo może wyglądać podobnie jak na tych zdjęciach. Pomierzyć uzwojenia silnika.
W Passatach B5 w TDI występuje czasem nagrzewnica pozystorowa, ma podobno 1000 W, i wygląda na podzieloną na trzy sekcje. Pełna moc tej nagrzewnicy da 83 A prądu. Sprawdzono w jakiś sposób, czy to nie jest kwestia nieprawidłowego, lub nawet prawidłowego załączania się tej nagrzewnicy?
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
Między silnikiem a nagrzewnicą jest zawór sterowany linką, sprawdź czy po ustawieniu pokrętła na zimne on jest zamknięty(wąż za nim powininen być chłodny) tak to wygląda http://nagrzewnice.biz.pl/p/2013/12/hond...
Witam. Proponuje sprawdzić montaż silnika nagrzewnicy czasami jego demontaż nie jest skomplikowany a daje duże możliwości wglądu do wnętrza układu. Nie wiem również gdzie jest umieszczony filtr kabinowy w tym autku ale jeśli jest wewnątrz to też daje to możliwość zaglądnięcia do środka. Tak na marginesie polecam zakup małej kamerki (endoskopu) która...
Jak nie dmucha to filtr przeciwpyłkowy do wymiany(można wyjąc na razie a założyć jak się zrobi cieplej). Po pierwsze popatrzył bym jak jest reduktor wpięty. Powinien być w szereg i tak żeby woda z silnika szła na nagrzewnicę i później wracała przez reduktor. Jak temp silnika ok to sprawdź te klapy ciepło zimno. Jak nagrzewnica nowa i węże parzą to musi...
Witam. Sprawdź zawór na przewodzie wodnym do nagrzewnicy, o ile pamiętam po odłączeniu kostki powinien się otworzyć. Często się zacinały.
Po nagrzaniu silnika sprawdź czy przewody do nagrzewnicy są cieple. Może masz uszkodzone sterowanie ciepło-zimno.
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
Jest możliwość, aby zatkana nagrzewnica miała coś wspólnego z całą sytuacją?
Sprawdź czy węże na wejściu do nagrzewnicy są gorące - przy grodzi od strony silnika. Może też być silniczek klapy nawiewu - jeśli masz climatronica.
Sprawdź silniki.
Jestem posiadaczem Tolka 1L wersja z klimą i poduszkami powietrznymi. Ostatnio przestała działać mi nagrzewnica, pracowała tylko na 4 biegu. Wymieniłem regulator obrotów z opornikiem termicznym (ok.35 PLN ) który pracował kilka dni. Zareklamowałem go a w między czasie w starym regulatorze wymieniłem sam opornik termiczny (ok.3,5 PLN). Po zamontowaniu...
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Układ silnika tak ale nagrzewnicy nie koniecznie . Zobaczysz co Ci wyjdzie w garnku . :D
Sprawdź pompę wody, uszkodzenie może polegać na tym, że nie kręci się element w silniku lub uszkodziły się łopatki wirnika i nie ma wtedy obiegu płynu. Mam pytanie odnośnie nagrzewnicy, jak zgasisz nagrzane auto na ok 5 min odpalisz po tym czasie i włączysz nadmuch to leci przez chwilę ciepłe? Bo jeżeli tak to masz zamienioną nagrzewnice.
Wąż ciepły... Nie sprecyzowałem pytania: ciepły wtedy gdy silnik osiąga swoją temperaturę czy wcześniej? i właśnie czy auto jest zgazowane... Nie pamiętam jakie jest dojście do nagrzewnicy od strony silnika. Zdejmij najwyżej położony wąż z nagrzewnicy, ale delikatnie i sprawdź załamując wąż, czy wypływa płyn z nagrzewnicy, czasami nie chce się sama...
Sprawdź to co pisałem czy masz zimny powrotny przewód przy podwyższeniu obrotów silnika.
Kolega ma racje :D Sprawdź chłodnicę . U mnie przy takim mrozie chłodnica jest zimna obieg chłodziwa tylko w silniku i nagrzewnicy .
Z tym płukaniem to nie takie proste?Musisz zdjąć przewody z płynem od silnika prowadzące do nagrzewnicy, sprawdź jakiego rodzaju jest w środku zanieczyszczenie, czy olej,smar,lub glikol, wtedy pomoże gorąca woda i płyn do naczyń.Jeżeli jest to kamień kotłowy podobny jak w czajniku to raczej do wymiany nagrzewnica. Możesz w sklepie motoryzacyjnym kupić...
Sprawdź elektrozawór w komorze silnika który puszcza płyn na nagrzewnicę.
Sprawdź potencjometr regulator temperatury jest wlutowany w płytkę ( zimny lut) - ustaw go do oporu w prawo, musi być ustawiony na temperaturę wyższą niż pokazuje wyświetlacz. Po włączeniu napięcia sterownik podaje napięcie 230 V na silnik i transformator WN, sprawdź czy na tych wyjściach jest napięcie. Należy jeszcze sprawdzić termostat bezpieczeństwa...
no pomysł jak najbardziej w porządku. a czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie temperatury silnika ??
Witam Ja przejechałem 340 tys. ani razu nie wymieniana pompa, to są pancerne silniki. Nagrzewnica nie grzeje, bo jest zapowietrzona. Zdejmij górny wąż nagrzewnicy. U mnie nie było sruby odpowietrzającej. Był przywieziony z zachodu w częściach jako składak takie czasy i miał pewne rzeczy nie konieczne jak orginał.
Witam, Odświeżam temat. Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie również paliło bezpiecznik termiczny opornicy dmuchawy, dałem nieco większy i obecnie pali bezpiecznik w tablicy. W sklepie powiedzieli mi że to może być wina silnika nagrzewnicy. Czy jest to możliwe? Pozdrawiam
Mój kolega ma to samo jak doda gazu to ogrzewanie jest dobre.Probowaliśmy wszystkiego odpowietrzanie itd. i nic dalej to samo więc nie chcę Cię martwic ale na 99% masz zabitą nagrzewnicę.Podjedż na myjkę samochodowa albo gdzieś żebys miał dostęp do węża z wodą,odkręć oba przewody do nagrzewnicy i spróbuj ją przepłukać (przy okazji zobaczysz jakie ciśnienie...
Chciałbym regulować obroty tego silnika za pomocą potencjometru, ale powoduje to buczenie silnika. Jest to normalne zachowanie silnika. Jaki regulator obrotów powinienem kupić, aby silnik nie buczał i można było nim sterować obrotami wentylatora? Dla silnika indukcyjnego 1f ~ to może być ciężki temat, najpewniejszy byłby falownik lecz dużo zależy też...
Wisko załap nitką, niech stoi, zobacz, czy nie studzi przez nagrzewnicę, jeśli to wykluczysz, masz do wymiany termostat, niestety, nowy a uszkodzony. Inny scenariusz raczej nie możliwy.
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciom - nie podłączysz tego sterownika do tej nagrzewnicy - tak aby wykorzystać jego możliwości - przynajmniej nie bezpośrednio. Masz sterownik do nagrzewnicy AC, a twoja to EC - czyli silnik sterowany napięciowo.
Tak jak napisał kolega qwertyuiop1000 termostat służy do regulacji temperatury silnika. Jego zadaniem jest otwarcie dodatkowego układu który studzi silnik przez chłodnicę. Wymiana termostatu, w przypadku gdy temperatura silnika jest w porządku i po rozgrzaniu silnika załącza się wentylator jest zupełnie niepotrzebna. Jeśli chodzi o nagrzewnicę, która...
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
silnik nagrzewnicy silnik nagrzewnicy mercedes silnik klapy nagrzewnicy
dremel wirnik pralka korki zegar honda
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Whirlpool FFTE D 9X3B PL – brak reakcji przycisków, nie można zmienić języka, blokada panelu Głowica VEH 0518 do Panasonic NV-SD, NV-SJ, NV-HD – zamienniki i kompatybilność