Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Duże maszyny wyciągowe (kopalnia), w ten sposób reguluje się w prosty sposób obrotami silnika zwiększając poślizg pomiędzy stojanem a wirnikiem. pozd. Slawek
http://silnikielektryczne.prv.pl/html/as... Tutaj masz wszystko.
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
(at)hiszpan_ Dodaj bargrafy z obu czujnikow - będziesz miał lepszą wizualizację tego co dzieje się od momentu rozruchu.
To w takim razie moga byc niepewnie dzialajace (np. zabrudzone) styki programatora. Mialem cos podobnego ale w innej pralce. Chwilowe rozlaczenie po zalaczeniu stykow moze powodowac takie zachowanie.
byłyby problemy z regulacją trzebaby jednocześnie sterować mocą i częstotliwością a silniki asynchroniczne nie chcą pracować na małej częstotliwości ani na dużym poślizgu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_lini... http://www.automatyka.com.pl/poradnik/ar... http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/...
Zawsze jest poślizg
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
Tak jak kolega Koderr zauważył parametry silnika ale dokładnie, autotuning i sterowanie wektorowe czyli: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) H40: "3 "– sterowanie wektorowe bezczujnikowe H41 –...
Prosta logika prościej się nie da . i tak jest .Czaisz teraz . Taki układ jak silnik napędzany prądnicą to łączy nie tylko przekładnia mechaniczna i obroty tylko częstotliwość zależna od ilości par biegunów. Silnik może mieć jedną parę a prądnica dziesięć par - wtedy przekładnia musi być ciut większa niż 1 ÷ 10. To dzięki wspólnej częstotliwości i...
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
Możesz też przyjrzeć się parametrowi od poślizgu silnika (P170) - kiedyś miałem taki problem że niby wszystko ok ale brał strasznie duży prąd - dopiero zmniejszenie tego parametru poprawiło sytuację.
Napisalem Ci, jakie są warunki do wzrostu prędkości obrotowej takiego silnika. Sterownik generuje określoną czestotliwość, której zmienić w górę pewnie się nie da (blokada). Przy wzroście prądu (napięcia) maleje poślizg magnetyczny takiego silnika, ale nie w stopniu takim jak w silniku asynchronicznym. Oczywiście moc też wzrośnie. Dokąd komutacja halotronami...
Na zużycie komutatora ma duży wpływ dobór szczotek- ich twardość, ścieralność i poślizg (są np takie, które zawierają dużo miedzi). Jednak ma też wpływ w jakich warunkach pracuje silnik (obroty w jedną stronę czy w obie, poślizg znamionowy - też można inaczej dobrać/ zamontować szczotki).
(at)ElektrodaBot 1. Oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min. 2. Oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08. 3. Oblicz obroty synchroniczne (prędkość wirowania pola magnetycznego) gdy ilość par biegów p=2 a częstotliwość f=90Hz.
Posuw jest potrzebny, aby posunąć inwestora na suwnicy. :D Tak na poważnie, to trzeba jeszcze wziąć pod uwagę poślizg.
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
ale do wyboru są tylko cztery odpowiedzi: -woltomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -woltomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku, -amperomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -amperomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku. A do tego, trzeba uzasadnić swój wybór... :cry:
Zasadniczo przy jeździe na wprost nie powinno być problemów. Jeżeli silniki są identyczne (oraz przełożenia ewentualnych przekładni i średnice kół), to wszystkie koła będą poruszać się prawie synchronicznie (zawsze są jakieś przecieki wewnętrzne...). Moment obrotowy przenoszony na podłoże będzie taki, jak przy pojedynczym silniku minus straty na 2 pozostałych,...
Może zastanów się nad zastosowaniem impulsatora, takiego najprostszego, dającego np. 24 impulsy na jeden obrót plus do tego licznik. Możesz uzyskać dokładność różnicy obrotów w dziesiątych częściach obrotu na minutę. Oprócz tego możesz np. na bieżąco wyliczać poślizg silnika.
mozna ta regulacja nazywa sie regulacja poślizgu gdyz jest to silnik asynchroniczny
Wynik jest dobry ale nie podoba mi się: Wzór na prędkość silnika: n W elektrotechnice tak jak i innych naukach ścisłych należy wyrażać się precyzyjnie a więc jak nazywa się naprawdę Twoja "prędkość silnika: n"? To też jest fatalne : "Teraz mam obliczyć 5% z 1800 i odjąć od prędkości silnika i otrzymam prędkość z poślizgiem? To będzie 1800-90=1710" Powinieneś...
Czy ktorys z kolegow moglby wyjasnic ogolnie zasade dzialania i zmiany obrotow w silniku do tzw. direct drive (naped bezposredni). Wygląda mi na silnik trójfazowy synchroniczny. Silnik zasilany jest z falownika z regulowaną częstotliwością od zera. Obroty są zależne tylko od częstotliwości dla danej konstrukcji silnika. Ze względu,że jest to silnik...
I co myślisz że ktoś będzie ci to wszystko tłumaczył? A gdzie masz stosowne książki i literature?
Witam! Nie do końca wyjaśniłeś jaką chropowatość powierzchni posiada element napędzany i jakie ewentualnie dodatkowe siły na niego działają, bo jeżeli to tylko samo obtaczanie to problem jest niewielki. Masa 500kg nie jest wielką a obroty rzędu 10/min bardzo małe. Gdybyś nie poddawał obciążnika żadnym dodatkowym oddziaływaniom to podłączasz napęd np...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
Przy silniku 2800 obr koło będzie miało 90mm, nie powinno być problemu z poślizgiem pasków za to z silnikiem 1400 obr będzie lepsze opasanie koła i poślizg pasków mniejszy przez co naciąg pasków nie musi być tak duży co przekłada się na żywotność łożysk a koło 180mm to nie jest duże koło
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
Pomiar oporności komutatora a szczotek może byc zmienna w wypadku luzu osi silnika a panewką lub nieosiowym prowadzeniu wirnika co może przekładać się na spadek mocy obrotowej silnika , może tez występować poślizg w napędzie talerza trzeba spróbować przytrzymać talerz i zobaczyć czy silnik się obraca ,najlepiej podłożyć inny silnik.
Chodzi mi o to, jak ma działać silnik. Ale z tego, co sobie przypomniałem: w wirniku silnika indukuje się prąd proporcjonalny do pola magnetycznego i do prędkości poślizgu (to jest różnica prędkości wirowania pola i prędkości obrotowej wirnika). A moment siły jest proporcjonalny do iloczynu pola i prądu indukowanego w wirniku. Czyli, dla ustalonej wielkości...
Przy silniku możesz dopisać, że przyjęto poślizg s=0 stąd n=ns. Twoje obliczenia są dobre dla układu połączeń w gwiazdę. Jest tylko jeden byk - napięcie zaznacza się prze U a nie V :!:
regulacja obrotów by się też przydała Ale w jakim zakresie? Pokazany regulator niestety dla tego silnika (indukcyjny) będzie działał w niewielkim zakresie. Regulacja poślizgiem nieefektywna i niestabilna. Ale też nie wiemy jakie jest zapotrzebowanie.
Prawdopodobnie "zgubiła się" gumowa rolka (tulejka), która była na wałku silnika i stąd nieco inne przełożenie. Mogła też zesztywnieć i masz poślizg. Dobierz coś pasującego na wałek.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Typowy wentylator w momencie odłączenia zasilania zaczyna pracować bez poślizgu. Uruchom silnik, podaj masę i po pewnym czasie powinien zacząć zwalniać. I sprawdź to co napisał kolega post wyżej bo klima też może wymuszać pracę wentylatora.
Nie żebym się czepiał pedagogów, ale tabliczka w zadaniu nie pochodzi z prawdziwego silnika ale jest zlepkiem dwóch tabliczek, bo nazwa silnika wskazuje na dwubiegunowca czyli 3000obr/min, a rubryka z prędkością wskazuje na 6-biegunowy, w nazwie silnika powinno byc "6B" zamiast "2B". Jak ktoś często mierzy silniki i wypisuje protokoły to od razu spostrzeże...
hmm.. coś mieszasz.. Poślizg krytyczny, to poślizg przy tzw. momencie krytyczym.. Czyli swego rodzaju maks. charakterystyki silnika.. Przy tym zasilaniu nie zbudujesz większego momentu w stanie statycznym (tzn. przy stosunkowo małych zmianach prędkości). Różnica między momentem wytwarzanym przez silnik (moment elektromagnetyczny lub już na wale moment...
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
Bez oględzin się nie obejdzie. Jeśli silnik kręci prawidłowo do może występuje poślizg pomiędzy ośką i kółkiem współpracującym.
Sprawdzaj komputerem, bo ESP z zasady działania dławi silnik, by uniknąć poślizgu kół - a u Ciebie dławi silnik, najwyraźniej celowo, bo coś jest źle. Nie jestem fachowcem w dziedzinie, ale traktowałbym dławienie silnika nie jako przyczynę problemów, a jako skutek problemu z np. czujnikiem, być może nawet w kole.
Ja się oczywiście nie znam na silnikach BLDC, Szczególnie że silniki sprężarek nie są BLDC. Są natomiast PMM sensorless. Są zasilane sinusoidą tworzoną przez modulację PWM nośnej. Start silnika odbywa się "w ciemno", czyli bez informacji o położeniu kątowym wirnika. Niesie to dwie główne konsekwencje: 1. Dla danej sprężarki stosowana jest dobrana do...
Witam ! Przychylam się do sugestii Kolegi . Powodem niedowinięcia taśmy do kasety może być sprzęgło [ poślizg na okładzinach przenoszących ] . Ponadto sprawdzić pasek napędowy [ silnik capstan - sprzęgło ] , czy nie ma on czasem poślizgu [ ? ] Mocno naciągnięty hamulec lewego talerzyka , może też powodować taki objaw . Pozdr.
Skoro słychać silniczek, a optyka nie wykonuje ruchu, to oznacza brak przeniesienia momentu z silnika na mechanizm obiektywu. Może się zęby na jakimś kółku posypały, może oś silnika ma poślizg wewnątrz kółka, ślimaka... Trzeba rozebrać i sprawdzić.
Czytam te absurdalne wywody i oczom nie wierzę. Stały poślizg ma silnik synchroniczny, poślizg jest wtedy równy zero. Równie dobrze można dowodzić że silnik pierścieniowy ma stały poślizg - jak nie zmieniamy obciążenia i rezystancji w obwodzie wirnika lub zmieniamy je jednocześnie w ten sposób, że poślizg jest stały.
Przy silniku 7.5kW obroty wału sprężarki powinny wynosić ok. 600rpm (60m3/h). W tym celu stosując silnik 1450rpm przełożenie powinno wynosić 2.4 (koła 46 i 19 pomijając poślizg - to nie apteka). Stosując silnik 960rpm i zostawiając oryginalne koło na silniku wydajność zmniejszy się do ok. 55.5m3/h.
To nie tak. Bez poślizgu silnik klatkowy nie ma prawa się obracać bo nic nie zaindukuje się w klatce. Poślizgu występuje zawsze.
Witam, w tym przypadku należałoby sprawdzic tachoprądnice miałem już kiedyś taki przypadek, ewentualnie pasek czy nie ma poślizgu.
Prąd jest ustawiany przez sterownik dla silnika o danych parametrach (4A to prąd hamowania silnika, ciągły) a napięcie jest tak wysokie aby odpowiednią charakterystykę zapewnić silnikowi przy pracy krokowej (dynamika) - bez poślizgu. Łączenie dwu silników przeciwsobnie bez sprzężenia zwrotnego to ryzyko koszenia bramy gdy jeden silnik zgubi krok. Niech...
Piła ma mieć 3342rpm, na silniku masz 2900rpm czyli przełożenie 0.86. Jak na wałku piły dasz koło 100mm do na silniku 100/0,86=116mm. Pomijam poślizg paska.
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
A jaki efekt kolega zamierza uzyskać? Proszę wziąć p[od uwagę, że jakakolwiek regulacja będzie polegała na zmienie poślizgu.
Zaraz do nich napiszę ten całkiem fajny tylko sterowanie wyłącznie skalarne... Liczył może ktoś poślizg silnika ? Mam jeszcze jedno wrzeciono z obrotami 24.000 jednak na falowniku który mam nie pracuje ono prawidłowo. Mój falownik regulacje poślizgu znamionowego kończy na 10Hz jak zwiększam wartość poślizgu silnik pracuje na 15Hz jak poślizg jest na...
...podobnie jest z wentylatorami i trzeba choć na 53Hz podkręcić by zachować tą samą wydajność.... Napisz proszę czym się różni 50Hz z sieci od 50Hz z falownika skoro twierdzisz że spadnie wydajność - jak rozumiem zmniejszą się według Ciebie obroty wirnika ? Dlaczego i o ile się zmniejszą ? Co do poślizgu, jeśli zasilamy silnik przez falownik to mamy...
W silniku asynchronicznym w bardzo małym zakresie, ale można. Przez zmiane poślizgu - realizuje się to przez zmiane napięcia zasilania. Ale jest to zupełnie nieekonomiczne. W bardzo małych mocach stosuje się jeszcze tyrystorową regulacje fazową, ale to w bardzo małej mocy.
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu.
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
Silnik asynchroniczny można wzbudzić z wykorzystaniem magnetyzmu szczątkowego - pracuje wtedy bez układu stabilizującego. Małe silniki (stare bo długo pracowały) rozkręcałem wałek palcami i pojawiało się napięcie. Wystarczy palce zamienić na inny napęd i mamy elektrownię. Jego częstotliwość f = n(ilość drgań) ÷ t = obr x ilość par biegunów ÷ t . 1 Hz...
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, SZUD(K)e24b: rodzaj pracy P-40 240cykli/h moc znamionowa 1,5kW prędkość obrotowa znamionowa 1375 obr/min prąd przy 380V 3,8A sprawność 77,5% współczynnik mocy 0,84 U2 42V I2 25A przeciążalność 320 GD2 0,030 ... należy zastosować rezystor o parametrach: Rmin=1.68om P=1kW Najlepiej jakby miał kilka odczepów...
Wiem co to poślizg i jak działa silnik asynchroniczny, ale co to ma wspólnego z tematem? Co ma różnica prędkości do różnicy kątów fazowych? Przesunięcia fazowe napięć zasilających silnik 3f jeśli są inne niż 120* to mamy do czynienia z jakąś anomalią, a w silniku 1f celuje się w przesunięcie 90* i odchyłka od tej wartości jest to wada tego typu silnika,...
Uwaga podaję odpowiedź - PASEK NAPĘDOWY. Jeśli ma przekrój kwadratowy, to podajesz bok kwadratu i długość paska lub jego średnicę. Pasek nie może być zbyt długi (będzie miał duży poślizg) ani zbyt krótki (będzie spowalniał pracę silnika).
Witam Wzór dla idealnego silnika (bez poślizgu) n=częstotliwość/liczba par biegunów. Ponieważ ten "trybik" ma cztery zęby to automatycznie częstotliwość impulsowania wyniesie czterokrotną wartość częstotliwości zasilania stojana. Pozdrawiam Jeżeli chcesz uzyskać obroty/min to wzór wygląda tak n=60f/p, a w Twoim konkretnym przypadku n=(4*60*częstotliwość...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
Dodatkowo chcę dać jeszcze jakiś na silniku. Zawsze polepszy sterowanie trochę. I np. prędkość prał bym z silnika a położenie już z osi za przekładnią. Niepotrzebny przerost formy nad treścią. W zupełności wystarczy enkorder na osi za przekładnią. Po co ci przejmować się poślizgiem przekładni czy jej luzami. One skasują się automatycznie.
Radarator chciał przez to powiedzieć, że wargi w kontakcie z wałem potrzebują poślizgu. :D (pozdro dla kumatych)
LINE 1 LINE 4 LINE 2 LINE A Czy ktoś wie - co to znaczy? line - zasilanie 1,2,4,A - numery końcówek (styków) 1425 + 20% = 1710. Trochę się nie zgadza. synchroniczna dla 50Hz 1500rpm - 1425 = 75 (poślizg) synchroniczna dla 60Hz 1800rpm - 1725 = 75 (poślizg)
Nie widzę w wypowiedziach Kolegi 'aksakal' stwierdzenia, że można stosować regulatory fazowe do silników indukcyjnych. Natomiast jest opis, co się dzieje przy zmniejszeniu napięcia zasilania: rośnie poślizg, rośnie prąd poślizgu i straty mocy - więc musi być zapas. Nie pamiętam, czy "Młodym techniku", czy w "Radioamatorze i krótkofalowcu" kiedyś pisano,...
Z powodu zmieniającego się obciażenia osi silnika i powstajacym przy tym poślizgiem, obroty silnika ulegną zmianie, konieczna jest dodatkowa synchronizacja urzadzenia.
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
Chodziło mi tylko aby umieścić jeden silnik na który porusza fotelem na prawo i lewo w zależności od kierunku jazdy tyłu samochodu. Czy są duże problemy ze zamianą sygnału z komputera/gry na silnik? POzdrawiam
A ja kiedyś coś takiego popełniłem, tak z ciekawości Ale to było dawno temu. I ciekawe ile mocy potrafiła wyprodukować, jak tam jest silnik indukcyjny pracujący przy bardzo dużym poślizgu...
Schemat od WAN-a czy Airpol-a, Na C25 7.5kW będzie startował bez problemu, elektrozawór na odprężnik min 1/2 cala. Znajomemu uruchamiałem 3120 z 11kW i na C25 sobie radzi. Co do obr silnika to bez znaczenia moment wyjściowy na wale sprężarki będzie taki sam, w naszym projekcie daliśmy 1460 obr silnik i odpowiednio duże koło pasowe co dodatkowo zapobiega...
Co do oznaczeń i literki "e" nie mam starych norm, nie jestem pewien czy to silnik o powiększonym poślizgu lub momencie rozruchowym, a zatem głębokożłobkowy. Tu nie trzeba żadnych norm, typ silnika to SZJe 46a, literka "e" oznacza tylko i wyłącznie serię silnika i nic więcej.
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
W gwieździe silnik ma mniejszą moc więc problemem będzie raczej zbytni poślizg silnika przy obciążeniu. Jemu samemu nic raczej nie grozi.
Witam. Kolego Piotrekk.Powszechnie stosowanym układem regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych klatkowych jest rozwiązanie,które przedstawiłem wyżej regulator RM130 do pralek automatycznych.Jest to rozwiązanie stosowane do regulacji prędkości obrotowej na wirowaniu. Polega to na tym,że silnik startuje od obrotów prania tj.55obr/min bębna...
Wszystkie regulatory do silników jednofazowych indukcyjnych, które widziałem, dobrze pracowały tylko z obciążeniem wentylatorowym. Silnik pracuje z dużym poślizgiem i z obciążeniem innym niż wentylatorowe będzie niestabilny.
Na tabliczce znamionowej jest podany prąd znamionowy silnika. Zakres termika dobierasz tak żeby obejmował wartość z tabliczki. Z mocy dokładnie się nie da określić bo zależy to od wielu zmiennych: - połączenie (trójkąt, gwiazda) - ile obrotów - jaki cos fi - czy nie jest to silnik ze zwiększonym poślizgiem - itd.
Przedstawiam część charakterystyki silnika asynchronicznego Oznaczenia na wykresie : s - poślizg n - prędkość obrotowa silnika n1 - prędkość synchroniczna (poślizg jest niewielki poniżej 1%) sm - poślizg krytyczny (koło 4%) Jak widać z wykresu wynika że moment generowany przez silnik zależy od jego prędkości obrotowej, ale lepiej jest prędkość obrotową...
Witam Silnik na 50 Hz lub 60 Hz. Mówimy o silnikach 1 fazowych indukcyjnych klatkowych z wirującym polem magnetycznym. Obroty silnika zależy od częstotliwości, liczby par biegunów i poślizgu ( mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych.) Uzwojenie wirnika wykonane jest jako klatka z prętów aluminiowych zalanych na blachach stanowiących zamknięcie...
Ale w wielu opracowaniach widzę charakterystykę, jak w załączniku. Witam, Jeśli mogę się wtrącić, to jest charakterystyka mechaniczna sinika asynchronicznego - zależność momentu na wale silnika w funkcji poślizgu.
Mój kumpel też coś w tych latach kombinował z 14009. Robił doktorat o "poślizgu" silników synchronicznych czy coś w tym stylu i ustawił go jako przelicznik. Jak byś mógł, podeślij skan tego artykułu. Zbieram archiwalia na temat polskiej elektroniki. Dodano po 5 Co do wyświetlaczy, to mam kikadziesiąt sztuk CQYP74 (też polska myśl "techniczna). Świecą...
W przypadku luźnego paska pojawi się błąd - prędkość obrotowa silnika jest odczytywana z alternatora i z czujnika na silniku. Obie wartości są na bieżąco porównywane i jak wystąpi poślizg wartości już nie będą takie same.
Czy enkoder na kole silnika nie jest prostszym rozwiązaniem? Na kole silnika także znajduje się enkoder, ale jego zadania są całkiem inne. Głównym jego zadaniem jest kontrola pracy silnika, wykrywanie poślizgu oraz nadmiernej prędkości, a także kierunku poruszania się silnika. Dźwigi elektryczne z olinowaniem to tzw. dźwigi cierne. Liny opasające koło...
Witam Jest to najnowsze rozwiązanie jeżeli chodzi o silniki. Silnik ten ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim brak szczotek i łatwość w uzyskaniu konkretnej prędkości obrotowej. Silniki te mają wbudowane czujniki hallotronowe, których zadaniem jest śledzenie kąta obrotu i zarazem odpowiednie zasilanie stojana. Do sterowania takim silnikiem potrzebny...
Kondensatory mają za zadanie wytworzyć magnetyzm szczątkowy, a wyższe obroty wprowadzają silnik w ''poślizg'', i wtedy zaczyna produkować energię. Piszesz bzdury bo ewidentnie nie rozumiesz pojęć, którymi się posługujesz. Moje pytanie brzmi, jak podłączyć w ten sam sposób silnik od pralki. Skoro zadziałało to dokładnie tak: w ten sam sposób .
Ustawiłem opcje tak jak podałem. Na samym włączonym ASR kontrolka migała, ale nie było czuć, żeby dusił silnik. Po włączeniu opcji TC po CAN, czuć, że dusi silnik przy poślizgu kół
Silniki jednofazowe z kondensatorem rozruchowym nie mają prostych regulatorów obrotów, można najwyżej zastosować FALOWNIK, ale rozwiązanie jest drogie i z takim silnikiem działa tylko w stosunkowo niewielkim zakresie obrotów. Szeregowy regulator na tyrystorze lub triaku nie daje własciwie regulacji, tylko "psuje" charakterystykę silnika, zwiększając...
Wygląda to na silnik z sprzęgłem elektrodynamicznym.W obudowie silnika jest zamontowane sprzęgło,którego wyjście jest wyprowadzone na zewnątrz.Na wyjściu jest prądniczka tachometryczna.Obroty wału wyjściowego regulowane są wzbudzeniem sprzęgła,a więc poślizgiem między silnikiem a wałem wyjściowym.Sprzęgło elektrodynamiczne jest to sprzęgło,które może...
Odnośnie punktu "a" silnik możemy podłączyć tylko w gwiazdę przy czym silnik małej mocy bodaj że do 4,5 Kw może być podłączony bezpośrednio do sieci, powyżej np: poprzez sof-start lub falownik,ale należy uwzględnić warunki obciążenia i rozruchu tego silnika. Odnośnie "b" napięcie sieci za niskie do prawidłowej pracy tego silnika, Podłączony w trójkąt,...
Tyle że tempomat też doda gazu jak się pasy zerwą - musiałby mieć sygnał obr silnika i wtedy przekładnia bez poślizgu.
Dioda52-jeśli chodzi o kierunek wirowania to się zgodzę ale co do prędkości obrotowej, to nie za bardzo. Jak zauważyłem to silnik ma 1400 obr/min, czyli poślizg s=0,07 to by dało według Pańskich obliczeń "450-490" 465obr/min. Jednak sądzę że połączenie silnika trój fazowego na jednej fazie nie wpłynie na zmianę jego biegunów! (to fizycznie naprawdę...
witam, po to są silniki synchroniczne by utżymywać w miarę stałą prędkość [poślizg].pozdrawiam
Jest to kontrolka ASR musisz sprawdzić poprawność działania ABS czujników prędkości itd. Różnica prędkości kół przednich i tylnych jest interpretowana przez ABS jako poślizg i redukuje w ten sposób moc silnika by odzyskać przyczepność z podłożem .
poślizg silnik poślizg znamionowy silnik czujnik poślizg
vectra błędy komputera wymiana silnika nawiewu samoczynny restart biosu
klimatyzator przenośny chińskie radio android aktualizacja
Lokalizacja bezpieczników w Toyocie RAV4 - wszystkie generacje Trwa cofanie zmian wprowadzonych na twoim komputerze - co oznacza?