Witam. ... napięcie dochodzi do szczotek ... ... natomiast w uzwojeniu stojana jest przerwany przewód ... Jedno drugiemu w zasadzie zaprzecza. To jest silnik szeregowy, i jedna szczotka jest przyłączona w szereg przez jedno uzwojenie "stojana", a druga przez drugie, więc musi być przerwa w obwodzie do jednej ze szczotek. Lutowanie punktowe nie wystarczy....
Przed wymianą silnika możesz go przecież sprawdzić.Nie wiem dokładnie jaki tam idzie silnik ale z tego co sie oriętuje to jest to silnik indukcyjny komutatorowy i spokojnie możesz mu podać zewnętrzne napiecie230v.Przed taką próbą należy zdjąć najlepiej pasek ponieważ silnik ruszy na pełnych obrotach.Możesz też sprawdzić ten silnik bez napięcia miernikiem...
Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno...
No tak jak mówią najciemniej pod latarnia naprawa prosta jak budowa cepa,a le cóż jest to tak jak człowiek zasugeruje się, od razu sprawdziłem miernikiem silnik no i co przerwa więc zdemontowałem silnik 2 śruby, jedna wtyczka i silnik na wierzchu i co jedna szczotka zawieszona i nie stykała,ale dla świetego spokoju, wymieniłem szczotki bo i tak już...
Tylko jak jest zwarty to raczej tranzystory tego nie przeżyły. Silnik może kupisz ale i tak będziesz miał do przełożenia trybek i impulsator (bez odpowiedniego ściągacza i podgrzania będzie ciężko). Czasem wystarczy zmienić szczotki z całą obudową tylną (jak nie zniszczyło komutatora) od podobnego silnika (rs555sh). PS Silnik na pewno jest zwarty? To...
przewodzie zasilania stojanu a szczotkami jest przerwa. Wiec tu szukasz przerwy.Turbine już i tak zdjąłeś, więc możesz rozebrać silnik lub wyjąć same szczotki jeśli się da.Przewody urywają się najczęściej przy samych końcach.
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu załączenie silnika 3 fazowego powoduje wyrzucenie różnicówki( dodam, że wcześniej wszystko działało bez zarzutów) sprawdzałem czy nie ma przebicia miedzy fazami, nie ma. Nie ma też przebicia z obudową. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz zaśniedziałe styki i resztki rdzy w puszce prawdopodobnie dostała...
Silnik chodzi po wyłączeniu kluczykiem. Można wyłączyć go np naciskając hamulec lub włączeniem świateł .Proszę o radę. Zauważyłem , trzyma przekażnik pompy paliwa ,a w chwili obciążenia elektrycznego -puszcza i silnik gaśnie. Przekażnik nie klei się lecz ma jakieś podtrzymanie. Potrafi skutecznie rozładować akumulator. Może ktoś zna to uszkodzenie....
Witam wszystkich! Jestem ,,szczęsliwym" posiadaczem Punta 1.1 z jedno punktowym ,,wytryskiem". Problem polega na tym, że niezawsze ale dość często po odpaleniu go i jeździe poprostu przerywa , wyglada to jakby nie palił na jedną świece - ale to nie są świece (wymienione). Podejżewam znowu silnik krokowy -znowu gdyż bedąc 3 miesiące z tą samą usterką...
Witam Was Serdecznie. Chciałbym was zapytać o radę. Mianowicie posiadam w oborze wyciągnik obornika i od pewnego czasu coś mi szwankuje silnik. Objawy są takie że gdy włączam na panelu sterowniczym wyciąg obornika w przód lub tył to silnik nie startuje za pierwszym razem- i buczy, wygląda to tak jakby go coś blokowało czy coś. Radzę sobie z tym problemem...
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
Witam, mam problem z moją wyciągarką łańcuchową która wisi w garażu od pewnego czasu, zaczęło dziać się coś z silnikiem tzn raz chodzi normalnie a raz ledwo startuje i buczy oznaczenia są zamazane więc ich nie znam, zmierzyłem rezystancje uzwojeń wyniki :u-v 35Ω u-w 35Ω v-w 35Ω stojan jest stożkowy silnik chyba ma hamulec, wszystkie kable...
Witam. Na wstępie zaznaczam, że z elektryki i pokrewnych jestem zielony. Czy jest możliwość uruchomienia (pracy) tego silnika na 1 uzwojeniu (posiada 2). Uzwojenie z cienkiego drutu uległo uszkodzeniu na skutek dostania się do silnika ciała obcego :) Bo jak się domyślam nie ma możliwości połączenia przerwanych drucików. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/3932836300_1...
mam samochód opel astra na jednopunktowym wtrysku paliwa. W czasie jazddy gdy chce zmienić bieg na mniejszy lub gdy dłużej przytrzymam pedał sprzęgła to sasilnik sie wyłącza co robić
Przed i po regeneracji gaźnika Aprilia SR 50 problem jest ten sam. A mianowicie podczas rozruchu rozrusznikiem, czy kopnikiem blokuje silnik. Po odkręceniu świecy i ponownym rozruchu wypluwa chyba paliwo, bo czuć etylinę. Jest go dosyć sporo. Nie można uruchomić silnika.
Mam następny problem z moim Polonezem Caro Plus 1.6 GLI rok produkcji 2000. Mianowicie (co się zdarza rzadko) po przekręceniu kluczyka w stacyjce słyszę tylko start pompki paliwa i nic więcej, rozrusznik nie pracuje. Zapalić silnik mogę bez problemu przez klasyczne pchnięcie i wtedy po ponownym uruchamianiu rozrusznik działa. Dokonałem pomiarów napięć...
Mam wtryskarkę , pracowała normalnie , w pewnym momencie nastąpiło wyzwolenie zabezpieczenie na pionie, zwarcie międzyfazowe, teraz przy próbie włączania maszyny , odrazu wyzwala zabezpieczenie na pionie, i próbują się załączyć trzy stycznik naraz. Jak odpiąłem przewody silnikowe ze stycznika który powinien załączyć się po chwili, to znowu rozłącz mi...
Witam. Posiadam stary młynek do kawy marki PREDOM. Młynek ten ostatnio przestał działać. Wciskając przycisk start silnik wydawał dźwięk, ale nie kręcił się (tak jakby chciał,a nie mógł :) ) Rozebrałem go: http://obrazki.elektroda.pl/5686380000_1... Jak widać, na zdjęciu znajduje się silnik, włącznik oraz (dowiedziałem się z Internetu...
Zakupiłem używane urządzenie, popracowało 3h, i zaczęły się problemy, trzeba silnikowi pomagać przy ruszeniu gdyż buczał i nie chciał sam. niestety jestem tutaj nowy i regulamin zabrania umieszczania linków zewnętrznych. Na youtube jest film o nazwie CAM002951 i jest to film z nagraniem pracy tego silnika. Będę wdzięczny za pomoc.
Witam. Wymieniono wałek rozrządu bo się wytarł ,następnie popychacze bo je powypychało oraz dziwigienki i magistrale olejową. Usterka jest taka,silnik pali na dotyk pochodzi 5-10 min.zaczyna utykać aż zgaśnie i już nie zapali, łapie na 1 tłok strzela w kolektor ssący. Dopiero jak chwile postoi lub przekrence ręcznie wałem to zapali. Stwierdziłem że...
Silnik w młocie udarowym po wyłączeniu nie chce ruszyć. Żadnych odznak życia. Sprawdziłem omomierzem i bieguny mają przejście. Wirnik także. Jednak po złożeniu silnika wirnik nie wykazuje przejścia. Szczotki dobre. Uzwojenie wirnika i biegunów przy oględzinach mają nie spaloną izolację. Co da się zrobić?
Witam mam kłopot z silnikiem jednofazowym 1,1kw a mianowicie w trakcie pracy zatrzymał się bez obciążenia i tylko burczał, tak jakby chciał startować i coś mu nie daje. Już raz tak miałem trzy miesiące temu i facet w warsztacie robił coś przy sprzęgle odśrodkowym (chyba się to tak nazywa) http://obrazki.elektroda.pl/6688106400_1... A...
Witam właśnie skończyłem remont generalny silniczka 126p. Postanowiłem go też troszkę podrasować. Lekkie koło zamachowe polerowane kanały w głowicy polerowane zawory splanowana głowica 2mm rozrząd od CC700 polerowany gaźnik. Problem pojawił się przy próbie odpalenia. Za nic nie mogę go odpalić. Ustawiłem luz zaworów zmieniłem platynki ustawiłem zapłon...
Witam Panów, mam problem z silnikiem trójfazowym (tabliczkę znamionową umieszczę wkrótce). Problem jest taki, iż z otworu z którego wychodzą wyprowadzenia uzwojeń wydobywa się dym podczas pracy, prócz tego silnik strasznie się grzeje. Przy połączeniu w gwiazdę dym zaczyna być odczuwalny dopiero po paru minutach, lecz przy trójkącie po 30 sekundach silnik...
Witam, mamy problem z silnikiem z kombajnu. SW 400 zrobiliśmy z 2 silnikiem też komplet pierścieni, bo na 2 tłokach pęknięte i tuleja cała zarysowana. Więc też na 1 cylinder poszła nowa honowana tuleja, tłok i pierścienie. Tamte tuleje były honowane z 4/5 lat temu, ale były jeszcze ładne. Wał 5 szlif - też ładny, nie porysowany nic, to samo z panewkami....
Witam, Mam mały problemik z moim poldziem, a mianowicie gdy go odpalam wszystko ładnie chodzi rowniutko wkreca sie na obroty do czasu gdy coś przy silniku pstryknie i gaśnie.. podejrzewam jakies przebicie (mechanikiem nie jestem) ale nie wiem od czego zaczac.. :| Może jakieś sugestie ? Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam Molus :D
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Czy dobrze podejrzewam? To jest kondensator przeciwzakłóceniowy nie ma wpływu na pracę silnika.Kolego diagnostyka prosta Jeśli silnik nie działa z pominięciem termika, do sprawdzenia szczotki lub przerwa w obwodzie silnika.Skoro masz multimetr to powinno to zająć mniej niż 5 minut...
Witam ! Jeżeli uszkodzeniu -spaleniu ulegnie wirnik , wówczs silnik pracuje z małymi obrotami , występuje duże iskrzenie na szczotkach, nadpalone wycinki komutatora , pobierany jest duży prąd i wystepuje szybkie nagrzewanie się silnika. Jeżeli wirnik nie obraca się to występuje przerwa w zasilaniu . Zaczynamy od sprawdzenia wtyczki , przewodu zasilającego...
Pomierz jeszcze raz obwód szczotek czy przerwy nie dostał, przy okazji wyczyść komutator silnika. Czasami zdarza się też, że rozczłapią się konektorki, najczęściej przy modułach.
Byla seria w Lirikach gdzie silniki padaly jak muchy...przerwa na ktoryms z klickow komutatora i jak tam sie zatrzymala szczotka to nie ruszyl. Przprzekreceniu lekkim zarnem juz szedl do momentu zatrzymania sie na przerwie w obwodzie wirnika.
Najprościej jest sprawdzić przejście na tych przewodach do silnika,powinno być każdy z każdym . Jeżeli jeden nie będzie miał to znaczy ,że jest przerwa (być może szczotka zawieszona).Oczywiście mierzymy na wtyku do silnika przy odłączonej instalacji.
Bez podłączania napięcia sprawdź na samych zaciskach szczotek, czy masz jakieś przejście. Powinna to być wartość w omach. Wykluczy to winę samych szczotek i przy okazji sprawdzi uzwojenia silnika. Jak jest przerwa to silnik nie ruszy. Jak będzie przejście, to znaczy, że napięcie zmienne 230V nie dociera do silnika. Wtedy szybko będzie można określić...
Nim rozbierzesz pół pralki zajrzyj do szczotek silnika, najpewniej jest przerwa w ich obwodzie.
Witam. Białe od tacho gdzie obrocie wirnika indukuje napięcie. Sprawdzić silnik na tak zwanie krótko trzeba połączyć w szereg szczotki z uzwojeniem stojana tzn. szczotka-uzwojenie stojana-szczotka-uzwojenie stojana. Kondensatora rozruchowego nie ma w tej instalacji. Za pracę silnika odpowiedzialny jest moduł. czerwony - 230V czarny -mostek do brązowego...
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Sprawdzić silnik w tym głównie stan szczotek. Po pobraniu wody rusza silnik, obwód jest sprawdzany przez kontroler w przypadku przerwy w obwodzie, pralka kończy dalszą pracę.
W tym silniku nie ma szczotek. Jeśli silnik nawet nie buczy to znaczy że nie dochodzi do niego napięcie. Poszukaj elementu "T" być może jest uszkodzony, ma przerwę.
Po założeniu szczotek podpiąć miernik na omomierz i na zasilaniu silnika czy pokazuję przejśćie jeśli nie to przerwa czyli do wymiany. Mozie poruszane szczotki silnik zadziała.
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Taki układ kontrolek oznacza błąd tacho silnika - zawrcie lub przerwa. Ja stawiam na jakiś problem z połączeniami. Może szczotki? Przegląd złączy napewno nie zaszkodzi. Kolega Bleble był szybszy...
Całość sprawdzisz najprościej, najszybciej i najpewniej taką metodą. Odłącz przewody od silnika i w ich miejsce podłącz żarówkę, jak świeci, wszystko od strony zasilania jest ok, jak nie znaczy że tam trzeba szukać usterki. Silnik powinien mieć "przejście" w miejscu gdzie podłącza sie do niego przewody. Jego brak może sygnalizować zawieszenie lub zużycie...
błędy e50 związane są z silnikiem brak sygnału z tacho silnika uszkodzony obwód kontrolny triaka silnika sklejone styki przekaźnika przerwa w obwodzie silnika szczotki silnika uległy zużyciu sprawdź dokładnie to wszystko
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy...
Prawdopodobnie BMS jest w trybie lock, plus zwarcie na silniku, pewnie szczotki. W tych odkurzaczach padają nagminnie te silniki i uszkadzają mosfety w baterii. Sprawdź te mosfety Q7 i Q8. Jeżeli są ok i nie ma zwarcia na linii zasilania, to proponuję odpiąć silnik w szczotce i zewrzeć ten bezpiecznik. Jak bateria pójdzie na ładowaniu, to ok. Nowa bateria...
Ze zdjęć wynika że magnes nie był wykręcony, cewka ok, więc pomierz oporność na szczotkach i na dwóch pozostałych wyprowadzeniach. Jeśli nie ma oporności na nich czyli przerwa to zrób fotkę stojana od strony z której są wyprowadzone przewody, tam jest w stojanie termik zabezpieczający sinik , to on jest otwarty więc odetnij końcówki przy nim i zmostkuj...
Błąd F 31 - Silnik dmuchawy powietrza do spalania - przerwa Co chcesz skasować ? Albo skończyły się szczotki w silniku - można sprawdzić podłączając na krótko lub to co bardziej prawdopodobne uszkodzeniu uległ sterownik - możliwe do naprawy Jeżeli będziesz zainteresowany pisz na priv. W tych ogrzewaniach sterownik się nie blokuje, jeżeli ustępuje usterka...
Zacząłbym od wyjęcia szczotek i dokładnego wyczyszczenia ich prowadnic, tam może być przerwa w obwodzie. Wycinek komutatora i cewki widoczne na zdjęciu wyglądają dobrze.
Witam, powrócił temat odkurzacza Zelmer dot 1500W oznaczenie VC1002. Wymieniałem ostatnio szczotki, bo silnik pracował z przerwami, po czym całkiem stanął. Po wymianie szczotek długo pracował i było wszystko ok. Teraz praca odkurzacza jest głośna, a szczotki mocno iskrzą i wirnik robi się czarny, tak jakby szczotki się na nim paliły. Czy to wina materiału,...
ok jeżeli pompa jest dobra i tak samo grzałka. Ja bym sprawdził ponownie szczotki na silniku.Czasami bywa tak, że są po prostu za krótkie albo pęknięte i tyle. Kolego jak byś mógł wrzuć fotkę jakiej długości masz te szczotki byłoby super. Druga rzecz rzuć okiem na moduł i stycznik od silnika może posiada jakiś zimny lut albo przerwa w obwodzie. (stycznik...
Posiada jeszcze przewód przyłączeniowy, który lubi się uszkodzić :) Ewentualnie zwijacz przewodu.:) Do autora postu- przyłóż sobie omomierz do szczotek i uzyskasz jakieś wskazanie. Kręć delikatnie wirnikiem i skontroluj czy owo nie zanika, wtedy będzie to świadczyć o przerwie w willniku bądź tym, że któraś ze szczotek nie dolega. Teraz taka mała podpowiedź-...
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Witam.Musisz sprawdzić czy poprzekręceniu kluczka do pozycji odpalanie silnika dochodzi napięcie do elektromagnesu jeżeli nie należy zlokalizować przerwę być może wstacyjce.Jeśli to napięcie dochodzi do elektromagnesu i nie słychać charakterystycznego 'klikania" to przyczyną jest elektomagnes.Sprawdź także szczotki
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Przerwa w obwodzie silnika - szczotki, okablowanie a na końcu moduł.
Walka trwa :) dzięki uprzejmości kolegów romuald-f , Polon_us za ofiarowane punkty pobrałem instrukcję serwisową do mojego pacjenta. I co się okazało? Odkurzacz liczy obroty i nawet po odpięciu zasilania silnika szczotki i pokręceniu nią manualnie naliczane są kroki. Co ciekawe podczas trybu serwisowego szczotka również pracowała z przerwami czyli 3-4...
To jako ciekawostkę podam jak ja dawnooooo temu szukałem przerw, i jak leci przewód. Silniki szczotkowe bardzo mocno sieją zakłócenia na falach średnich dowolnego radyjka, wystarczy podpiąć odkurzacz pod taką instalację i szukać radiem, antena ferytowa bardzo dokładnie namierzy sygnał, a przy takim pojedynczym drucie, można sygnał zakłóceń podłączyć...
Tak jak wyżej. Podejrzany jest silnik a szczególnie wirnik, jego komutator i szczotki.
Silnik wyjęty. Pomiary: 2-3 24 Ω 4-5 przerwa wyjęte szczotki 6-7 1 Ω Dobry czy spalony?
Czy jest jeszcze taki scenariusz, że jest przebicie na jednej z cewek między uzwojeniami ? Prędzej pomiędzy sekcjami komutatora. Nie używaj papieru ściernego (nawet drobnego), lepiej umyć w spirytusie (IPA) zwracając uwagę na to, by były czyste przerwy pomiędzy sekcjami. Delikatnie można też podgiąć mocowania szczotek (nie wiem czy to w tym typie silnika...
Witam. Jeżeli silnik nie daje znaku życia to sprawdz: - obwód prądnicy,(oporność 0,5- 3kom)-zależy od typu - obwód silnika na szczotkach (mogą być wytarte),oporość (1-2om) Sprawdz to omomierzem. jeżeli jest przerwa wew prądnicy lub na szczotkach to silnik bedzie nieruchomy. Płytki nie ruszaj.
Po jego oczyszczeniu silnik pracuje już prawidłowo. Występuje tylko delikatne iskrzenie między szczotkami a komutatorem, które dość znacznie zwiększa się powyżej 1000 obr/min Z tego wynika, że szczotki dobrze współpracują z komutatorem. Można by oczyścić jedynie przerwy(zagłębienia) między wycinkami komutatora, czymś ostrym, np.końcem noża, a następnie...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Witam. Jeżeli spadł psek napędowy, w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy będę obraca się w osi, czy nie ma bicia ze względu na uszkodzone łożyska lub pęknięty krzyżak bębna. Jeżeli bęben nie ma luzu ani z prawej ani lewej strony, a koło pasowe bębna obraca się równo i bez bicia - warto rozważyć wymianę paska napędowego na nowy - koszt około 25zł....
sprawdź przejście pomiędzy szczotkami omomierzem powinno być około 5 om oraz przez cewki stojana tak samo od 3 do 6om jeżeli na jednym z obwodów będzie przerwa a szczotki są dobre to trzeba rozkręcić silnik jest w nim czujnik termiczny wpięty w obwód szczotek albo cewek stojana w tej chwili nie pamiętam będzie widać po przewodach może on ma przerwę.
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Odepnij szczotki i wtedy sprawdż cewki silnika czy nie mają przerwy. Póżniej załącz 1 szczotkę i sprawdz czy jest przejście między szczotką a komutatorem.Następnie ją odłącz i zrób tak samo z 2.Powinien miernik pokazwać wartość oporności.
przerwa praca silnik silnik przerwa szczotek silnik krokowy przerwa
volvo silnika ustawic kanaly schemat przerobić dekoder
Wymiana linki zaworu w zmywarce Siemens SF64T352EU/44 Suzuki SX4 2009 1.9 Diesel kręci, ale nie odpala