Jak chcesz na kombinowanym paliwie jeździć to kup coś na wtryskach, po własnych doświadczeniach polecam 124 400KM, silnik nie do zajechania, pali w każdych warunkach, jeśli jest dobre paliwo i baterie to -30 to żaden problem.
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
A jak puszczasz pedał gazu to silnik gaśnie czy jednak pracuje spalając paliwo?
Ok już coś kumam . Jakbyś mi jeszcze podpowiedział gdzie znajdę ten sterownik płomienicy to będę wdzięczny .... Czyli jeśli dobrze zrozumiałem , jeśli nie zakręcimy silnikiem to paliwo do płomienicy nie popłynie ? Sterownik jeśli dobrze pamiętam znajduje się przed fotelem pasażera na dole pod osłoną. Dobrze rozumiesz - paliwo nie popłynie dopóki nie...
Dziękuję za odpowiedź. Pomiary robiłem na wyjściu ze sterownika silnika. Chodzi o sterowanie listwy paliwowej i zawór odcinający paliwo("EHAP"?).
Konstrukcja tego układu paliwowego jest taka ze pojawienie się oleju w paliwie jest normalnym zjawiskiem.
Witam. Panowie pomoze ktoś. Nie dawno kupilem Scania R 410 z 2017 roku i zrobilem nią 1300 km i podczas jazdy zapaliła się rezerwa a zaraz po niej kontrolka silnika. Zatankowałem paliwo i rezerwa zgasła a kontrolka silnika została ale nie wyświetla żadnego błędu. Może ktoś wie jak to usunąć albo co jest przyczyną
Żeby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze zakładałem przezroczysty wężyk na odpowietrznik filtra paliwa i po odpaleniu odkręcałem i patrzyłem czy w wężyku płynie czyste paliwo czy z pęcherzykami powietrza i wtedy masz pewność czy nie zaciąga paliwa z powietrzem.
Zawór czerwony, jest koloru czerwonego na bankach paliwa obok 4 cewek dawki i kątów. Czasem taki zawór ma 2 sprężyny i wyciąga się jedną, wtedy elektromagnes łatwiej ma otworzyć paliwo, ale skoro wolno narasta ciśnienie na filtrze, to zawór nic tu nie ma. Ten zawór ma zadanie wyłączyć silnik, odciąć paliwo i przy starcie podać paliwo.
Smok był nieszczelny i schodziło paliwo.
Mam scanie 380 z 2003r ,zero problemów tylko paliwo i do przodu.euro3
Witam mam problem ze scanią r420 HPI zapalił się błąd usterka silnika jak go sprawdziłem pisało, ciśnienie zasilania lub ciśnienie paliwa w zasobniku, gdy próbowałem odpalić go na plaka to zapalił, chodził równo i ładnie wchodzi na obroty ale gdy go zgasze to już nie odpala tak jakby paliwo mu zeszło.
Pod tą cewką na listwie jest zamontowany stabilizator ciśnienia (taki grzybek) , tam często puszcza paliwo przez oring. Chyba że jesteś pewien , że to cewka.
Po sprawdzeniu VIN okazuje się że to jest silnik XPI. Do wymiany najprawdopodobniej są uszczelki kolektora paliwowego. Rysunek wysłałem na PW. Pozdrawiam
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Witam wszystkich. Niedawno kupiłem Scania R 410 z 2017 roku. Zrobiłem nią 1300 km i podczas jazdy zapaliła mi się rezerwa. Zatankowałem paliwo i rezerwa zgasła a kontrolka silnika została. Odpięcie klem od akumulatorów nic nie pomogło. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc
Witam, pacjent to scania 2012r. 420 hpi i pytanie dotyczy ciśnienia paliwa . Sprawdzałem zegarem ciśnienie paliwa na obudowie filtra paliwa i pokazuje 15.5 dziwi mnie że po zgaszeniu ciśnienie spada prawie odrazu do zera a w innej starszej ( 2007 rok ) po zgaszeniu spadnie do około 10 i bardzo powoli do minimalnego ciśnienia. Dziwi mnie jeszcze że np....
Witam teraz 5 gr odemnie tzw cewki w hpi rozbieram tak jak kolega na zdjeciach jezeli nie sa rozkrecone to ok w tych trzpieniach co sa motylki jest taka mala okragla blaszka na niej wlasnie odznacza sie to koleczko i szlifujemy to najpierw papier na wode 600 potem 1000 i na koncu polerka pasta polerska kiedy juz to jest zrobione skladamy zaworek do...
Zawór odcinajacy paliwo- jest koloru czerwonego, podstawa, to kody błyskowe.
WItam , znowu walczę z autem i znowu potrzebuję pomocy . Wczoraj rozkręciłem cewki paliwowe w scanii r420 hpi euro5 2007 rok żeby sprawdzić czy się nie porozkręcały bo auto na wysokich obrotach pod ciężarem sprawia wrażenie jakby silnik dostawał drgania i brakowało mu siły no i były ok tzn w dwóch ruszając trzpieniem w cewce wyczułem jakby się troszkę...
W przewodzie ssącym panuje podciśnienie więc w trakcie pracy silnika może zasysać powietrze, co prawdopodobnie wpływałoby na brak mocy w trakcie jazdy pod obciążeniem. W Twoim przypadku jak opisałeś pojawiły się problemy z rozruchem. Opisz co do obecnego momentu sprawdziłeś, jakie wyniki pomiarów ciśnienia, balans cylindrów itp. Darfur5 trafnie napisał...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
A przewód z ecu do sterownika jest ok? Sprawdzałeś ta cewkę od gaszenia czy otwiera paliwo na listwę?Mechanicy grzebiąc nie zamienili czasem na niej przewodów?
E 32 - wygaśnięcie płomienia na stopniu dużym, powodem może być nie właściwa ilość paliwa lub powietrza spalania, należy skontrolować ilość paliwa i prędkość obrotów dmuchawy. Kolega sprawdził czy paliwo dochodzi do urządzenia ? Silnik dmuchawy się nie blokuję ? Wloty powietrza są drożne ?
Witam wszystkich mam problem ze Scanią 124/420 2000r gdy silnik jest rozgrzany obroty się wahają a po chwili gaśnie , raz nie chciała odpalić gdy napompowałem paliwo ręczną pompką odpaliła , odpala też gdy dostanie placka filtr paliwa jest oryginał Scania zamontowany około 20000 tyś. kilometrów temu bardzo proszę o pomoc
Czym najlepiej ją podłączyć i zczytać błędy? Mam u siebie tester Delphi do ciężarówek. Myślisz ze cokolwiek pokaże, skoro silnik po wymianie gumek nawet się nie odezwał? Mogła ta mechaniczna pompka paliwa paść? Bo ona to chyba tylko paliwo podaje do listwy a ciśnienie robi pompowtrysk, jest tam gdzieś jakiś czujnik ciśnienia po drodze?
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Sprawdzony smog, alg itp. nie ma. Paliwo z jednego źródła - przebadane, Balans cylindrów zrobiony, Na zimnym silniku balans idealny, na rozgrzanym balans od +9 do -9, taki sam objaw na starych i na nowych pompowtryskach. Sprawdzane pompowtryski z innego sprawnego samochodu i zadnych zmian.
62 - jeżeli elektrycznie jest wszystko OK to pozostaje tylko i wyłącznie sprawdzenie mechaniczne zaworu odcinającego paliwo. Odkręć dwie śruby mocujące elektrozawór do EHAB i palcem spróbuj popchać tłoczek z zaworu, jeżeli idzie ciężko to masz przyczynę. Pozostaje Ci tylko wymiana zaworu odcinającego paliwo na pompie wtryskowej na nowy.
witam ja miałem taki przypadek w zimie jak filtr paliwa przymarzł. Wtedy zapaliła się kontrolka i napis usterka silnika, więc nie musi koniecznie być coś ze spalinami może także być problem z zasilaniem paliwem
Przy pompie wtryskowej, jest zawór elektryczny ktory w momencie gaszenia odcina paliwo, czesami nie zadziała i nie odetnie paliwa to jest przyczyna że po gaszeniu nadal silnik chodzi jakby lewych obrotów dostał
Silnik pracuje równo . Nie ma dymienia więc raczej nie powinny lać. Zastanawiam się czy nie poci się pompowtrysk w górnej części tłoczącej ale pompiarze twierdzą że to raczej niemożliwe ponieważ silnik pracuje normalnie.Jedynie przy uruchomieniu z rana przez kilka sekund pracuje nierówno ale za chwilkę wszystko wraca do normy
Witam mam Scanie 94 potrzebuje informacji o układzie wtryskowym. Bardziej szczegółowo potrzebuje informacje o odpowietrzeniu jej. paliwa niby jest ale nie chce zaciągnąć. Potrzebuje też informacji o takiej blokadzie nie wiem jak to się nazywa są oznaczenia na tym dochodzą do tego przewody zasilające i oprowadzające paliwo jest to przed pompką paliwową,...
W HPI kompresja dostaje się do golwicy wtryskiwacza a tloczek wypycha paliwo odparowane do cylindra. Taka jest praca tych wtryskiwaczy i jest to zjawisko normalne we wszystkich HPI. Należy wyregulować dolne zamknięcie wtryskiwacza (regulacja wtryskiwaczy) Ale jak na ten przebieg auta najlepiej zalożyć nowe pompowtryski.
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
Otwarty zawór odcinania paliwa. Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony po przez zawór odcinający paliwo. Na środku listwy znajduje się zawór odcinający paliwo jest w kolorze czerwonym, prawdopodobnie się zablokował. Należy go rozebrać wymyć i złożyć
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
z tymi błędami 3776, i 3778 możesz mieć przeciek przez uszkodzoną szynę rail na łączeniu z zaworem DBV. Zeby to sprawdzić odkręć przewód paliwowy wkręcony w szynę przy zaworze DBV i odpal silnik, najlepiej z podłączonym komputerem (ja używam jaltesta),dopuki na szynie ciśnienie nie osiągnie 1800 barów nie powinno tam pojawić się paliwo. pozdrawiam
A czy sprawdzałeś ciśnienie zasilania paliwem?Sprawdz dodatkowo przewody przelewowe na wtryskiwaczach nie ma prawa na łączeniach pokazywać się paliwo nawet nie jest dopuszczalne pocenie się.Z tego co piszesz wynika,że do układu paliwowego dostaje się powietrze jeśli chodzi o ten model R144 to zakała pod tym względem.
Nie jeśli zawór przelewowy otwiera sie przy 5,5 pompa paliwa albo mieli paliwo albo zawór bezpieczeństwa w pompie przepuszcza .. Takie przypadki nie jednokrotnie zacierały nowe pompowtryski szczególnie na 1 i 2 cyl.
To jest pompa, czy pompowtrysk? Czy kontrolka EDC gaśnie po odpaleniu? Wywołaj kody usterki nawet wtedy, kiedy jest nieaktywna. Dodano po 1 Gdy kontrolka gaśnie, to w przypadku silnika na pompie wtr. winny jest regulator obrotów - pompa do roboty. (podłe paliwo).
Ogrzewanie D1LC pompka podaje paliwo a nie chce załapać nie grzeje wyświetla się błąd E32 może być, że silnik padł? czy coś innego bardzo proszę o pomoc bo mróz -24
Tak sobie myślę w manie ze skrzynia scanii ( a wyciagalem już chyba ja z 50 razy jak nie wiecej- wadliwy pompa) w niektórych egzemplarzach wystepuje po naprawie właśnie drżenie nadwozia, trzeba rozepchnac od środka rame w manie to możliwe scania ma na stałe połączony wspornik nad skrzynia biegow Ale tu może by pomogło (i tak długo się męczysz )wyciągnięcie...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Ale macie zagwozdkę. :) Scania to nie moja działka, ale dziwi mnie, że kolega do tej pory nie zmierzył mechanicznie kompresji na wszystkich garach i szczelności układu paliwowego na postoju silnika. Może te dwa cylindry mają po prostu najlepszą kompresję a paliwo ucieka do cylindrów niezależnie czy silnik stoi czy pracuje. Jak silnik zapala po dłuższym...
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Ale zanim rozbebeszysz silnik i wywalisz głowice to odkręć pokrywy zaworów odpal i sprawdź czy nie wycieka paliwo z cewki do około plastiku gdzie przykręcone są kable albo czy paliwo nie wydostaje się ze sprężyny
Witam. samochód jeździ po kraju 4 latka od roku spalanie 36-38l. Wcześniej mieściło się w 31-34 max. Teraz nawet jak nie ma 24 na pace to i tak poniżej 36 nie schodzi. Uważam że jak wcześniej mogła palić mniej to musi być jakaś przyczyna że teraz pali więcej. Samochód nie kopci i ma moc. Dodam że paliwo z różnych rafinerii. Nie zgodzę się z tym ze jak...
korpus zostawiaja To jest jedyny element który podlega regeneracji, zaworek i tłok pompowtrysku są nowe. W korpusie wyrabia się prowadzenie tłoka i prowadzenie zaworu oraz prawie całkowicie ulega uszkodzeniu powierzchnia styku zaworka. To one są główną przyczyną niesprawności PDE(poza samym wtryskiwaczem i jego sprężyną). HPI niestety nie regeneruje...
Jeśli po tej akcji złapania filtra nie wymieniłeś go, niestety musisz to zrobić. To raczej rozwiąże problem. Parafina w zimie raczej nie odpuści papieru. Musiałbyś zasilać filter paliwem w temp. 60 st C. A to jest nierealne. Powodzenia.
Witam. Kolego praimond, ty chyba czegoś nie rozumiesz.Albo się wyłącza ograniczenie mocy, albo się nie wyłącza.Nie ma takiej możliwości, że wyłączenie mocy nic nie da. W Scaniach, rok produkcji przed 2008, usterka układu SCR (Adblue) nie powoduje ograniczenia mocy. W Scaniach rok produkcji pod koniec 2007 i później, usterka ta powoduje ograniczenie...
Powinny pojawić się błędy w EMS lub GMS , sprawdź bo po opisie to trochę za mało by pomóc. A temperatura płynu w silniku jak się zachowuje i czujnik temperatury zewnętrznej dobrze pokazuje?
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Witam samochód u nas dwa lata bez problemów. Do czasu a mianowicie samochód zaczął okropnie kopcić na biało z początku niewinnie a od miesiąca walka trwa a mianowicie: Na początek "zrobione" wtryskiwacze, nowe filtry zawór na listwie i filtrze paliwa oryginał Scania oczywiście regulacja zaworów i wtryskiwaczy. Nic nie dało samochód kopci. Kolejna diagnoza...
Podzwoń sobie- ASO jest bardzo drogi. Tysiąc zł, to wstęp do gry, w tym diagnostyka (330zł) Jeśli diagnostyka nic nie znajdzie, zaczyna się szukanie po kolei. Czasem 5000zł załatwi sprawę, ale rzadko. Każda robota ma przewidziany czas, za który musisz zapłacić. Czasem zrobią coś w czasie 10 min. co kosztuje 1 godz. ale też czasem robią coś 5 godzin-...
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Podwieszony/zużyty regulator ciśnienia, pompa zasilająca. co jest dziwne to filtr paliwa cały w oleju silnikowym (czarny). Normalka w tych silnikach. zawór gaszenia otwarty na 52% Skąd wiesz? Czym diagnozowałeś? EMS 1847329 135: Tytuł Ciśnienie zasilania Usterka Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym...
Witaj. Tak pamiętam że suwmiarką. Udało się i zobaczę jakie efekty.Powodem dłubania w silniku były wycieki paliwa z listwy paliwowej przez drążone śruby.Pozdr. dla forumowiczów
(at)encore Wzrost mocy to tez może być oszczędność w ciągniku. I przerabiają widziałem instalacje w autobusie na silniku chyba scania i to już parę lat temu. Oszczędności były. Natomiast jakoś bardzo mnie to wtedy nie interesowało szczególnie ze ten silnik scani był jakoś z mojego punktu widzenia i poziomu wiedzy "dziwnie" sterowany. (at)tzok Ale taki...
Pod kodem 78 kryje się kilka doków literowo cyfrowych i wszystkie związane są z paliwem i jego wartością ciśnienia. Przede wszystkim filtr paliwa i jego jakość. Zawór odcinający paliwo (ten czerwony) jest używany tylko przy gaszeniu pojazdu, ale nie jest powiedziane że nie ma wpływu. Jeżeli będzie zanieczyszczony, przycięty oring to będzie puszczał...
Rozkręcona śrubka powoduje że podrabia się pewien element i silnik nierówno pracuje
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Na rysunku cyfrą 1 masz zaznaczone kolektory paliwowe w silniku rzędowym i V
Witam. Mam Scanie V8 R500 2007 EUOR 4 z adblu na PDE. Śmierdzi paliwem i widać tłuste plamy z tyłu silnika po środku silnika między głowicami ale bardziej o strony kierowcy jak jest sprężarka powietrza i spływa po obudowie sprzęgła i od strony kierowcy między 2 a 3 głowicą , 3 a 4 głowicą i za 4 głowicą. Jak patrzyłem to nie leci z podstawy filtra paliwa...
Witam Prawdo podobnie czeka Cię wymiana sterownika silnika.Akurat ten przypadek należy do rzadkości jeśli chodzi o ten model silnika a dokładnie układu paliwowego (częsty to problem z czujnikiem paliwa czy czujnikami prędkości obrotowej silnika) ale spotkałem się z tym problemem. Jednostka sterująca Opis Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna...
Zbiornik w środku jak nowy a o tym smoku podpowiedziałem w serwisie żeby podali paliwo na krótko z bańki i nadal wywala błąd 135.Gdyby był problem z zasilaniem paliwa to może ciężko by odpalała a ona pali bez problemu a błąd pojawia się tylko na wysokich biegach bo to manual.Jak wywali błąd do dziwnie chrapie turbina przy odjęciu gazu jakby kaszlała...
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
Smok jest dobry, rozebrany, poczyszczony, kulka trzyma, zaworki zwrotne po stronie ssącej (założone dodatkowo o wymiarach przepływu 12mm są sprawne, wspomagają dodatkowo smok) są sprawne. Auto odpala już jak manometr pokaże jakieś 3-4 bary. Po wyłączeniu silnika ciśnienie w filtrze spada do 0 , kiedyś trzymało ok 5 barów, auto paliło po jednym obrocie....
Witam kolegów Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne. Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone...
Dwa tłumiki wahań ciśnienia na listwie paliwowej - czy ktoś wie jak są zbudowane oraz zasada działania. Rzeczywiście ArturAVS miał rację z ciśnieniem, okazuje się że są dwa różne zawory 14,5 bar oraz 17 bar. W zależności od silnika ciśnienie jest inne.
Witam wszystkich, mam pytanie gdzie mogę znaleźć charakterystyki dotyczące tego silnika, chodzi mi o wykresy zależności momentu obrotów i zużycia paliwa, może ktoś wie gdzie coś takiego dostanę?
Witam Mam problem, a mianowicie Scania 450 euro6 ,250tyś .km wszystko było super, trochę ostatnio postała a teraz kręci i nie zapali . Silnik obraca się tylko na flaku 400 obr/min . Brak jakiegokolwiek ciśnienia na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia , niskiego ciśnienia nie mierzyłem ale jakieś jest . Dodam iż filtry wymieniłem , pompką ręczną nie można...
Witam Jeśli to pięciocylindrowa jednostka z układem paliwowym HPI to niestety nie pomogę(nawet sama scania nie posiada takich danych)Jednak jest wyjście z sytuacji podam Ci schemat do piątki z układem paliwowym PDE moze coś pomoże :-?
Witam. Te problem jest zakałą dla tego typu silnika z uwagi na duże przepływy paliwa. Tankowanie paliwa zimowego nie zawsze pomaga i nie proszę o tego typu radę. Chodzi mi o proste rozwiązanie podgrzewania paliwa wpadającego do obudowy filtra. Coś na wzór grzałek elektrycznych stosowanych w podgrzewaniu wody nagrzewnicy stosowane w osobówkach, czy też...
Witam Scania 450 euro6 ,250tyś .km wszystko było super, trochę ostatnio postała a teraz kręci i nie zapali . Silnik obraca się tylko na flaku 400 obr/min . Brak jakiegokolwiek ciśnienia na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia ,niskiego ciśnienia nie mierzyłem ale jakieś jest . Dodam iż filtry wymieniłem , pompką ręczną nie można zrobić twardego ciśnienia...
Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309 Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty....
A ja tak i jest to scania HPI- kopci jak cholera na szaro. Pompa comon daje ciśnienie, więc co tu ustawiać. W silnikach wykorzystujących system Common Rail zamiast sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów....
Po wymianie czujnika doładowania na komputerze nie pokazało więcej błędów. Na kanale w serwisie auto chodziło bez zarzutu. Wyjechałem i po przejechaniu kilku km stwierdziłem ze jest tak samo zle jak przed wymianą albo gorzej. Niestety nie wróciłem juz do nich bo skończyli pracę na dziś. Mechanik sprawdzał ciśnienie w układzie paliwowym, jednak stwierdził...
Witam Z mojej strony zamykam temat, u mnie był problem z jednym 6 pompowtryskiwaczem, a dokładnie z podkładką - była pęknięta, a pompowtryskiwacz ały czarny w dolnej części. Wyczyściłem, wymieniłem podkładkę i problem ustał, sam nie mogłem uwierzyć, mordowałem się z układem paliwowym 2 dni. Pozdrawiam
Witam Błąd 11176 Kod informacyjny dla układu kontroli emisji tlenków azotu – nie można usunąć Ten kod nie wskazuje usterki. Jest podawany wyłącznie w celach informacyjnych i nie powinien być uwzględniany w diagnostyce. Kod usterki wskazuje, że w pojeździe zostały zarejestrowane kody usterek, które wpływają na emisję tlenków azotu (NOx). Informacja...
Witam. tak sobie czytam i się zastanawiam. Czy jest możliwość żeby pompka zasilająca miała wyciek? Ona jest napędzana ze sprężarki i paliwo może przeciekać do miski olejowej. Tylko, że to powinno spowodować wzrost poziomu oleju,a o tym nie było mowy. Z drugiej strony może silnik ma wycieki i nie zwrócono na to uwagi
mam taki przypadek ,że samochód zgaszony kluczykiem ,ma bardzo duże problemy z zapaleniem ,nastepnego dnia [shodzi paliwo] wszystkie zaworki ok ,urządzenie odcinające paliwo-ok,więc? zaś silnik "zadławiony" na biegu odpala od kopa więc pytanie czy instalacja jest w porządku ,bo podczas gaszenia ,zostaje odcięte paliwo ,natomiast listwa pompy nie jest...
Witam, od jakieś czasu silnik na wolnych obrotach zaczął inaczej chodzić i wszystkie plastiki dookoła bardzo drgają. Po podniesieniu kabiny zauważyłem że przy wtyczce drugiej cewki paliwowej (patrząc od przodu) pojawiło się paliwo oraz nie posiada tej zaślepki w krzałcie kółka( na innych jest) i ogólnie cała listwa paliwowa jest przypocona. Czy to jest...
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
Witam. W ubiegłym tygodniu pojawił mi się błąd ems4754 przeszukując forum znalazłem poradę aby wyczyścić elektozawór przy listwie paliwowej (faktycznie było w nim trochę brudu). Błąd znikł. Dodam że poza pojawieniem się na desce rozdzielczej błędu nie było żadnych objawów a filtr paliwa zmieniałem 3 tygodnie temu. Dziś z kolei podczas gwałtownego ruszania...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
Witam. Zakladam ze silnik PDE. Odkrec przewod od pompy do filtra i zobacz czy pompa daje paliwo bo nie piszesz czy chodzi na paliwie po odpaleniu na plaku czy jak przestaniesz plakowac to gasnie. Jezeli nie daje paliwa to sprawdzasz sprzeglo miedzy pompa a sprezarka, jezeli sprzeglo i kły sprzeglowe cale a wał w sprezarce sie nie kreci to ogladasz naped...
Dymienie na siwo, pomijając zimny na mrozie, kiedy to ma dymić tylko na siwo, to; nie spalone paliwo, mało paliwa (FILTR !), pompa zasilająca), lub dziurawy rozpylacz pompowtrysku. Czasem w intercolerze lubi się też nagromadzić budyń powstały z kondensacji pary wodnej i oleju, który tam zawsze jest w pewnych ilościach za sprawą turbiny. Trafił bym z...
Witam Chciałbym zasięgnąć opinie na temat silnika R480 (XPI) Euro 5 EGR o symbolu DC13 07. Jakie macie doświadczenia z tym silnikiem? Wiem, że R480 E4 było porażką. Jak wygląda sprawa z E5? Auto było sprawdzone w serwisie, nie wykryli nic podejrzanego, według historii serwisowej wszystko robione na czas. Ciśnienie w układzie paliwowym w normie, turbo...
witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy...
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
witam to maszyna zrobiona.Kwantor tak jak piszesz do grobu nie zabiorę pomęczę się nieco i wystukam jak ja widziałem ten problem.A mianowicie pisał kolega ,że wtryski były zawalone, sprawdzone umyte i SKALIBROWANE co to znaczy w tych wtryskach nic się nie ustawi ani tym bardziej kalibruje ustawienia dokonuje się po założeniu.Na moje to tak maszyna kulała...
Tak ciekawostka: Załóżmy że posiadamy samochód który hamując silnikiem spala 0 /100 km Jadąc z prędkością 70 km/h spala 6/100 km Na biegu jałowym spala 2 litry na godzinę Prędkość początkowa wynosi 70 km/h Mamy taką sytuację: http://obrazki.elektroda.net/26_12341862... Jadąc od punktu O do punktu A samochód hamuje silnikiem i zakładamy że...
Nie ma problemu,mówisz i masz :D W załączniki kompletna dokumentacja od tego silnika,po drodze może coś jeszcze wyskoczyć.Zwracaj uwagę na dane aby były od HPI.Silniki z układem paliwowym HPI i PDE różnią się tylko kilkoma elementami więc dokumentacja jest jedna z wyszczególnionymi elementami pod dany układ.
WITAM! wszystkich mam problem ze scanią 124 420 ps rok 2001 silnik pde jest to wyciek ze wszystkich śrub listwy zasilającej wymieniłem uszczelnienia pompowtryskiwaczy już dwa razy i nic to nie pomogło wszystko wyczyszczone 100%sterylnosci i dalej leci podejrzewam ,że wypracowane są segmenty tłoczące w pompo. i paliwo przedostaje się na zewnątrz jeśli...
Witam, mam problem ze Scania R420 (egr, turbocompound) 2005 rok. Gaśnie gdy auto się zagrzeje, na zimno się to nie zdarza. Problemem jest ciśnienie paliwa, mianowicie zawór odcina paliwo przez co gaśnie. Wyskakują błędy takie(wg ilości rejestracji) (nr jednostki 1760446): 53264(max) - przekroczona wartość graniczna ciśnienia paliwa 53252(max) - nieprawdopodobnie...
scania paliwo paliwo scania silnik scania
lexmark reset wyważarka wirników schemat pozycjoner
legrand listwa wideodomofon hikvision
Połączenie impulsowe Chint DTSU666 z EMS EM-3 BN9646781A - Niedziałające wejścia USB: Diagnostyka i Rozwiązania