Włóż filtry bez pokryw, napompuj pompką i poczekaj. Jak szybko zdejmiesz pokrywy to powinno być jeszcze w środku paliwo.
A jak puszczasz pedał gazu to silnik gaśnie czy jednak pracuje spalając paliwo?
Smok był nieszczelny i schodziło paliwo.
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
Jeżeli jest to napweno układ paliwowy hpi to zaworek jest w smoku,jest to zwykła plastikowa kulka średnicy ok.10 mm która zapobiega cofaniu się paliwa.
Z tej listwy wycieka. To zasobnik paliwa.
Filtry paliwa i powietrza wymienione? Bo od tego bym zaczął, ew. nieszczelność w układzie zasilającym paliwo.
Ok już coś kumam . Jakbyś mi jeszcze podpowiedział gdzie znajdę ten sterownik płomienicy to będę wdzięczny .... Czyli jeśli dobrze zrozumiałem , jeśli nie zakręcimy silnikiem to paliwo do płomienicy nie popłynie ? Sterownik jeśli dobrze pamiętam znajduje się przed fotelem pasażera na dole pod osłoną. Dobrze rozumiesz - paliwo nie popłynie dopóki nie...
witam ja miałem taki przypadek w zimie jak filtr paliwa przymarzł. Wtedy zapaliła się kontrolka i napis usterka silnika, więc nie musi koniecznie być coś ze spalinami może także być problem z zasilaniem paliwem
Zawór czerwony, jest koloru czerwonego na bankach paliwa obok 4 cewek dawki i kątów. Czasem taki zawór ma 2 sprężyny i wyciąga się jedną, wtedy elektromagnes łatwiej ma otworzyć paliwo, ale skoro wolno narasta ciśnienie na filtrze, to zawór nic tu nie ma. Ten zawór ma zadanie wyłączyć silnik, odciąć paliwo i przy starcie podać paliwo.
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
No właśnie nie wiem na czym polega to podgrzewanie paliwa w tym aucie... czy zima, czy lato zbiornik po chwili pracy na postoju jest tak gorący ze dotknąć się nie da... Wydaje mi się że podgrzewanie będzie przez radiator... Scania posiada chłodnice paliwa z wentylatorem i na wyjściu czujnik temperatury paliwa... w zależności od temperatury jest załączany...
Witam. ...na bank powstał błąd w EDC. i COOrynatorze. Zrzuc kody usterek z tych dwoch systemów, (kody błyskowe co najmniej).
za malo cyfr podales w numerze
Nie ma w 100% skutecznego zabezpieczenia. Jak nie dadzą rady korkiem, to wywiercą dziurę w zbiorniku. Gdzieś, ktoś, kiedyś oferował urządzenie sprzężone z czujnikiem poziomu paliwa.
A czy widoczny jest jakikolwiek wyciek paliwa?
To jest pompa, czy pompowtrysk? Czy kontrolka EDC gaśnie po odpaleniu? Wywołaj kody usterki nawet wtedy, kiedy jest nieaktywna. Dodano po 1 Gdy kontrolka gaśnie, to w przypadku silnika na pompie wtr. winny jest regulator obrotów - pompa do roboty. (podłe paliwo).
Witam. Miałem kiedyś przypadek w którym były takie same objawy i okazało się, że przytarł się jeden z cylindrów. Powstały spore rysy na tulei, tłoku i pierscieniach, nie wiadomo dlaczego tak się stało... najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. Pozdrawiam
Jak chcesz na kombinowanym paliwie jeździć to kup coś na wtryskach, po własnych doświadczeniach polecam 124 400KM, silnik nie do zajechania, pali w każdych warunkach, jeśli jest dobre paliwo i baterie to -30 to żaden problem.
Witam o ile nie wycieka paliwo ze samych śrub to prawdopodobnie masz wyciek pod listwą paliwową. Tam masz taki podwójny oring w kształcie 8. 6szt na listwę. Pewnie do wymiany. Pozdr
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Dziękuję za odpowiedź. Pomiary robiłem na wyjściu ze sterownika silnika. Chodzi o sterowanie listwy paliwowej i zawór odcinający paliwo("EHAP"?).
Banalne pytanie,czy tankujesz na różnych stacjach,czy tylko z jednego źródła?Czasem paliwo jest winowajcą.
Wtrysk nie musi lać paliwo dostaje się z zasilenia.Głowice do sprawdzenia.
Rozkręcona śrubka powoduje że podrabia się pewien element i silnik nierówno pracuje
witam skoro na serwisie wymieniono smok i zaworki to na pewno układ paliwowy HPI .Czy na zaworze odcinającym paliwo też coś wymieniano?
Mam scanie 380 z 2003r ,zero problemów tylko paliwo i do przodu.euro3
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
Żeby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze zakładałem przezroczysty wężyk na odpowietrznik filtra paliwa i po odpaleniu odkręcałem i patrzyłem czy w wężyku płynie czyste paliwo czy z pęcherzykami powietrza i wtedy masz pewność czy nie zaciąga paliwa z powietrzem.
Witam mam problem ze scanią r420 HPI zapalił się błąd usterka silnika jak go sprawdziłem pisało, ciśnienie zasilania lub ciśnienie paliwa w zasobniku, gdy próbowałem odpalić go na plaka to zapalił, chodził równo i ładnie wchodzi na obroty ale gdy go zgasze to już nie odpala tak jakby paliwo mu zeszło.
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
Sprawdź czy pompa podaje paliwo (bardzo częsta awaria).
Po rozpięciu kostki elektrycznej auto dalej pracuje. Odkręciłem dopływ paliwa od elektrozaworu i auto dalej pracowało czyli musiało pobierać paliwo z filtra.
Mostek i klawiaturę na 105 Nm.Listwy nie pamiętam zawsze przykręcałem na wyczucie.
Witam specjalistów od alarmów,jaki alarm zamontować aby reagował na ruch pływaka w zbiorniku z ropą bo kradną koledze notorycznie paliwo ? (auto to ciężarówka SCANIA)
witam ponownie , jeśli masz czas i chęci a taksówka nigdzie się nie wybiera to zacznij od reg. zaworów i pompowtryskiwaczy to nie zaszkodzi choć wątpię by to było lekarstwo na twoje bolączki jesli wystarczy zapału to zrób podmiankę tak jak pisze saron22 by potwierdzić to co twierdzi serwis_gh (choć na 99% ma rację) , jesli będziesz robił podmiankę lub...
Jedyny aktywny. Pozostałych nie spisałem. Zastanawiam się czy wina może leżeć po stronie ssaka paliwa? W HPI miałem taki sam objaw i wymiana ssaka pomogła, bo przepuszczał paliwo w obie strony.
Podzwoń sobie- ASO jest bardzo drogi. Tysiąc zł, to wstęp do gry, w tym diagnostyka (330zł) Jeśli diagnostyka nic nie znajdzie, zaczyna się szukanie po kolei. Czasem 5000zł załatwi sprawę, ale rzadko. Każda robota ma przewidziany czas, za który musisz zapłacić. Czasem zrobią coś w czasie 10 min. co kosztuje 1 godz. ale też czasem robią coś 5 godzin-...
Zazwyczaj same sitko się zabija i kwalifikuje się do wymiany.
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
https://obrazki.elektroda.pl/9056301300_... Dodano po 1 Do sprawdzenia zaworek odcinający paliwo" I " oraz te cztery na zacinanie sie
Silnik pracuje równo . Nie ma dymienia więc raczej nie powinny lać. Zastanawiam się czy nie poci się pompowtrysk w górnej części tłoczącej ale pompiarze twierdzą że to raczej niemożliwe ponieważ silnik pracuje normalnie.Jedynie przy uruchomieniu z rana przez kilka sekund pracuje nierówno ale za chwilkę wszystko wraca do normy
Konstrukcja tego układu paliwowego jest taka ze pojawienie się oleju w paliwie jest normalnym zjawiskiem.
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Sprawdź ciśnienie manometrem. Sprawdź olej czy niema w nim paliwa.
Witam. Te problem jest zakałą dla tego typu silnika z uwagi na duże przepływy paliwa. Tankowanie paliwa zimowego nie zawsze pomaga i nie proszę o tego typu radę. Chodzi mi o proste rozwiązanie podgrzewania paliwa wpadającego do obudowy filtra. Coś na wzór grzałek elektrycznych stosowanych w podgrzewaniu wody nagrzewnicy stosowane w osobówkach, czy też...
Pod tą cewką na listwie jest zamontowany stabilizator ciśnienia (taki grzybek) , tam często puszcza paliwo przez oring. Chyba że jesteś pewien , że to cewka.
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
Pół kieliszki.. a jesze wypracowują się płaszczyzny boczne. Paliwo jest rzadkie, to nie olej. Oczywiście sprawdzileś na 100%, że to nie zaworki przelewowe?
To się ciesz że tak ,,ćwierka" to jest normalna praca zdrowego HPI.Jak nie ćwierka to wtedy to wtedy pojawiają się problemy w tym układzie paliwowym.Taki odgłos generują cewki kąta i dawki paliwa.
Może przez ręczną pompkę powietrze ciągnie?Napisz coś więcej. Może daj paliwo na krótko z bańki i wtedy próbuj odpalić.
Jeśli to jest scania 4 to ten kod E44 zazwyczaj oznacza przerwę w obwodzie pompki, zle ustawienie dawki na pompce, lub przegrzewanie się. Sprawdz czy dochodzi prąd do pompki - najprościej sprawdzić to żarówką 24V/21W podpinając ją zamiast pompki. jak wlączysz ogrzewanie to po czasie około minuty od uruchomienia zarówka powinna zacząc mrygać. Jeśli tak...
Ciśnienie jest rzędu 2000bar. Smok starego typu ma przyłącza na zatrzaski a nowego typu przyłącza wkręcane. Wewnątrz rurki jest też zawór zwrotny aby paliwo nie cofało się, ponieważ pompowtryskiwacze HPI nie posiadają konwencjonalnych końcówek wtryskiwacza i są przeważnie otwarte [url=http://www.cableprice.co.nz/trucks-...
To nie jest problem z filtrami na pewno, ani z paliwem. szaman108 :bye:
w samochodzie fabrycznie nie ma kontrolki od świecy. świecę wykręciłem i sprawdziłem jest dobra. nie dochodzi do niej prąd tak samo jak do czujnika temperatury i elektro zaworu otwierającego paliwo na świecę. do sterownika dochodzi 24v i tam ginie. na wyjściu nie ma napiecia . zastanawia mnie co "załącza" sterownik aby podawał napięcie na świece i elektro...
Podejrzewam, że u kolegi może "siedzieć" Airtronic D2. Co znaczy ogrzewanie nie da się uruchomić. Wentylator kręci, pompka podaje paliwo, a nie chce odpalić? Podaj więcej informacji
Nie pamiętam czy to była Stara R ka czy właśnie G. Ale było to samo w mojej były małe kraniki na przewodzie z lewej i prawej, oczywiście odkrecone zakręcone podanie powietrza i to samo, Wypompowalem paliwo zostało coś tam na dnie dmuchanie z lewej na prawa i odwrotnie widac ze normalnie przechodzi - ogolnie to wypompowane paliwo bylo aby sprawdzić przewód...
To jest na pompie rzędowej ? z zaworem odcinającym dopływ paliwa (ehab)?
z tymi błędami 3776, i 3778 możesz mieć przeciek przez uszkodzoną szynę rail na łączeniu z zaworem DBV. Zeby to sprawdzić odkręć przewód paliwowy wkręcony w szynę przy zaworze DBV i odpal silnik, najlepiej z podłączonym komputerem (ja używam jaltesta),dopuki na szynie ciśnienie nie osiągnie 1800 barów nie powinno tam pojawić się paliwo. pozdrawiam
W jakim stanie jest intercooler i czujnik doładowania, te komponenty też mają wpływ na odczyt czujnika NOX, zmienia się dawkowanie paliwa.
Jakby pompowtryski padały to EDC by coś pokazało kody z 5 z przodu to pompowtrysk przykład 54 pompowtrysk cylindra 4 powiem tak leje paliwo po różnych stacjach i spalanie różni się do 4 litrów na 100km najmniej mi pali na paliwie z orlena może wcale to nie wina auta lecz paliwa
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Scania 113EDC Wyświetla mi dwa błędy trzy mrugnięcia i pięć gdzie sie znajduje czujnik do ładowania czy wpływa to na ilość złużycia paliwa
Uszczelni ssanie pompki paliwa
jesli mozesz powiedziec co mialby regulator do palenia czujnikow ??? Utrzymuje w miarę stałe ciśnienie na listwie, jak będzie zablokowany to uszkodzi nadmiernym ciśnieniem czujniki. Jak mozna sprawdzic czy ten regulator jest sprawny??? Wykręcić i obejrzeć ( jest mechaniczny ), w większości przypadków uszkadza się tak że nie utrzymuje ciśnienia i są...
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
Możesz jeszcze sprawdzić czy w układzie pneumatycznym nie ma oleju ( zbiorniki powietrza ) lub czy paliwo w zbiorniku nie zmieniło barwy.
Witam Co trzeba wykręcić zeby dostac się do listwy? Kolektor ssący? Obudowę filtra paliwa?
Mam pytanko, czy miałeś olej silnikowy w paliwie?
Problem rozwiązany . Regulacja zaworów i wtrysków. Efektem jest znaczny wzrost mocy i spadek zużycia paliwa.
Sprawdź jeszcze przewody elektryczne do pompki paliwa.
Taki objaw występuje przy braku połączenia z czujnikiem paliwa,do sprawdzenia oporność czujnika i wiązka do wskaźnika.
Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara. Proszę o pomoc.
Wykopałem tylko takie coś co by miało sens,kiedyś miałem przypadek z autobusem scanii na zabudowie irizar sprzęgło szarpało wymiana płynu w siłowniku znacznie poprawiła pracę.
Zawór odcinajacy paliwo- jest koloru czerwonego, podstawa, to kody błyskowe.
Miałem podobny problem z kodem EEC 4674 ,przetarty był przewód ,a dokładnie przedłużka przewodu zasilającego C282 , który łączy przewód giętki reduktora 4 (H28) z EEC3 kostką B (E67 pin 15 i 14) w EEC3 na ramie obok lewego zbiornika paliwa .
Paliwo do obu lane z ... ? Tych samych dystrybutorów ? Czy jakiś "nadwyżek"
Jestem kierowcą. Nie biorę paliwa bo szef tankuje mi osobówkę. Właśnie dlatego że nie kradnę to mnie to boli. Gdybym to ja brał te paliwo to bym tematu nie zakładał 😀
Witam. Panowie pomoze ktoś. Nie dawno kupilem Scania R 410 z 2017 roku i zrobilem nią 1300 km i podczas jazdy zapaliła się rezerwa a zaraz po niej kontrolka silnika. Zatankowałem paliwo i rezerwa zgasła a kontrolka silnika została ale nie wyświetla żadnego błędu. Może ktoś wie jak to usunąć albo co jest przyczyną
Wyjmij cewki od kąta i dawki i zobacz czy się nie porozkręcały. Jeśli będą ok to zamień je z tylną krupą cylindrów.
Witam , szukam schematu elektrycznego podłączenia pływaka paliwa i zegarów Brak wskazań wskaźnika paliwa
Wyglada na mały wydatek pompy wysokiego ciśnienia, przy zapotrzebowaniu na paliwo przez wtryskiwacze nie daje odpowiedniej ilośći przy zadanym ciśnieniu
SDP3-> Konwersja
Sprężarka nie napędza tak jak w Scania czy MAN. Powietrze było już wpuszczone do zbiornika, zrobione ciśnienie układ jest szczelny, a to nic nie dało, paliwo dalej ucieka powrotem. A czy pompka mechaniczna ma coś wspólnego z przelewem?
Mozesz sprawdzic tez w plycie licznika jak wygladaja luty bo lubia sie przerywac tam u ciebie paliwo jest zespolone chyba z temp. I kaxdy zegar wchodzi na dwa bolce a propo mozna wymieniac te zegary pojedynczo
Witam. W ubiegłym tygodniu pojawił mi się błąd ems4754 przeszukując forum znalazłem poradę aby wyczyścić elektozawór przy listwie paliwowej (faktycznie było w nim trochę brudu). Błąd znikł. Dodam że poza pojawieniem się na desce rozdzielczej błędu nie było żadnych objawów a filtr paliwa zmieniałem 3 tygodnie temu. Dziś z kolei podczas gwałtownego ruszania...
Czym najlepiej ją podłączyć i zczytać błędy? Mam u siebie tester Delphi do ciężarówek. Myślisz ze cokolwiek pokaże, skoro silnik po wymianie gumek nawet się nie odezwał? Mogła ta mechaniczna pompka paliwa paść? Bo ona to chyba tylko paliwo podaje do listwy a ciśnienie robi pompowtrysk, jest tam gdzieś jakiś czujnik ciśnienia po drodze?
Jeden z zaworów przelewowych w podstawie filtra lub pod listwą paliwową od strony wentylatora otwiera się zbyt wcześnie co powoduje spadek ciśnienia zasilania paliwem. Chyba, że masz wyciek w innym miejscu układu paliwowego widoczny gołym okiem.
Dzięki serdeczne , to już rzuca jakieś światło na mój problem. Biorąc pod uwagę inne symptomy, w pierwszej kolejności przyjrzę się powrotowi paliwa.
Witam wszystkich mam problem ze Scanią 124/420 2000r gdy silnik jest rozgrzany obroty się wahają a po chwili gaśnie , raz nie chciała odpalić gdy napompowałem paliwo ręczną pompką odpaliła , odpala też gdy dostanie placka filtr paliwa jest oryginał Scania zamontowany około 20000 tyś. kilometrów temu bardzo proszę o pomoc
Samochód ma jezdzic na instalacji hho, i taki sterownik jest potrzebny bo inaczej nie ma oszczędności w paliwie.
Witam Zasilenie na wolnych musi być 5,5 bara.Zasilanie mierzone przed filtrem czy za filtrem paliwa.
Chyba najważniejsza sprawa to by spuścić paliwo z kolektora paliwowego aby ON nie polecial na tłok. Kiedyś - dawno temu popełnilem ten błąd i efektem byly pogiete laski popychaczy na tym cylindrze. Dla pewności warto wydmuchać powietrzem otwór po pompce. Sama wymiana pompowtrysku to zadna skomplikowana operacja. Pasowałoby po wszystkim wyregulować pompki...
Wartość czujnika zmienia się wraz ze wzrostem temperatury, a ten przekaźnik może być od ADR-u. Trochę dziwne, że przy odpalaniu nie "puszcza" dymka, powinno trochę przydymić przynajmniej na początku. Ja bym sprawdził to paliwo, czy dopływa do ogrzewania. Zdejmij wężyk przy ogrzewaniu i sprawdź czy pompka podaje paliwo. Jeśli nie będziesz mógł namierzyć...
jeżeli masz minimum wiedzy o silnikach hpi a napewno tylko o oponach i tacho to będziesz wiedział że one maję bardzo duży wpływ gdyż ustalają dawkę i kont wtrysku paliwa
Witam Panowie problem moj z xpi zaczal sie przy 1mln przebiegu . Zaczal sie problem z rozruchem rano, jakby paliwo sie cofalo. Auto trafilo do ASO Scania i wyciagneli pompe, okazalo sie,ze jest uszczerbany jeden ceramiczny tloczek. Serwis chce zdejmowac miske, chlodnice oleju do plukania wszystko sprawdzic wal i panewki. Cene za usluge krzykneli 10tys...
Otwarty zawór odcinania paliwa. Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony po przez zawór odcinający paliwo. Na środku listwy znajduje się zawór odcinający paliwo jest w kolorze czerwonym, prawdopodobnie się zablokował. Należy go rozebrać wymyć i złożyć
Witam, Scania 2007 rok R380 pojawił się olej w filtrze paliwa. Proszę o pomoc, dzięki
scania paliwo silnik scania paliwo ciśnienie paliwo scania
civic sonda bosch chłodziarka panel koloru lakieru
generator synteza samsung 000798
Wymiary pasków do magnetofonu Technics RS-TR232 – belt kit, kapstan, reel, licznik LED4202 CV9202H-A39 brak napięcia na bramce Q3, diagnostyka podświetlenia LED