W/g zdjęcia wirnika -wirnik obciera na brzegu stojana. Możliwe, że jedna z blach(zewnętrzna ) stojana ma odgiętą krawędź żłobka, co powinno być widoczne, bardziej błyszczące.
Witam. Błąd w obwodzie silnika prania - szczotki, wirnik, stojan, złącze przy silniku, przewody, moduł.
Duże maszyny wyciągowe (kopalnia), w ten sposób reguluje się w prosty sposób obrotami silnika zwiększając poślizg pomiędzy stojanem a wirnikiem. pozd. Slawek
Tematyka "kaskad asynchronicznych" z silnikami asynchronicznymi pierścieniowymi , ma długą historię i bardzo dużą liczbę opracowań...... Trochę inaczej. "Biblia Plamitzera" zawiera rozdział traktujący o "dwustronnym zasilaniu silnika pierścieniowego ( nie mylić z kaskadą podsynchroniczną)". Silnik obraca się z prękością proporcjonalną do róznicy częstotliwości...
Sprawdź omomierzem ciągłość połączenia uzwojenia silnika (stojan-wirnik-stojan). W obwodzie może być przełącznik kierunku obrotów, jeśli występuje.
Zostaw ten moduł, trzeba by przemirzyć obwody silnika, stojan oraz wirnik.
A czy w tym silniku nie lata - między wirnikiem a stojanem - jakaś folia?
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
Witam Zwykle w koszulce, koło uzwojenia, jest bezpiecznik termiczny. Jego sprawdź najpierw. Wirnik jakiś ubrudzony. Czy tam nie wpadło coś między stojan a wirnik i zatrzymało silnik? Wyczyść to. PozdrawiaM.
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Silnik składaj, bo jest mało prawdopodobne aby miał widoczne uszkodzenie na metalowej zewnętrznej części stojana. W tych pralkach w silniku pada wirnik a nie stojan. Długość szczotek sugeruje, że jest silnik sprawny.
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Obrócić stojan w silniku o180°względem wirnika.
Nie silnik, tylko wirnik lub stojan, jeśli to ich wina. To i to powino kosztować w granicach 35-45 zł. (za szt.) Sprawdź dokładnie.
Witam! W odkurzaczu 338.0 był silnik 217.1 - poznać to można po średnicy wałka wirnika Φ10 mm z łożyskami 6000zz (stojan miał wyprowadzenia przewodami luźno wyprowadzonymi). W odkurzaczu 338.5 był silnik 417.5 - poznać to można po średnicy wałka wirnika Φ8 mm z łożyskami 608zz (stojan miał wyprowadzenia na końcówki kablowe tak jak tutaj)....
Podpowiesz gdzie w Krakowie mają na stanie (w prawdziwym magazynie a nie w sklepie internetowym) części typu silnik i stojan do wiertarki?
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
A sprawdzałeś co konkretnie w silniku, stojan, wirnik, szczotki? Dexter jest marką własną leroy merlin i na pewno nie znajdziesz do tego części zapasowych.
Po tym co piszesz wygląda że silnik jest przegrzany ,należałoby sprawdzić stojan oraz wirnik ale skoro dmucha dymem,to się nadaje do remontu.
Witam, też byłbym za tym że wirnik ociera o stojan, sprawdź czy nie ma śladów otarcia na wirniku.
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
Przezwajany był stojan i wirnik czy tylko stojan . Sprawdź długość i dopasowanie szczotek.
Da się ten alternator jakoś naprawić czy trzeba szukać drugiego? Raczej szukaj drugiego. Pod stojanem robi się korozja, która zgniata stojan, a ten włazi na wirnik.
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Masz spalony silnik . Stojan lub wirnik . Ja osobiście stawiam na wirnik . Pozdrawiam
Silnik ma uszkodzony wirnik lub tzw. stojan czyli uzwojenie. W grę wchodzi tylko wymiana na sprawny egzemplarz. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Jeśli obudowa jest z tworzywa,to powodem takiego zachowania się silnika może byc luz w obsadzie łożysk,przez szczelina między wirnikiem a stojanem może być nierównomierna i stąd ten efekt.Jednak wszystko (o czym pisali przedmówcy)trzeba sprawdzic.
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Wygląda na to, że wirnik ma przerwę (oderwany przewód od lamelki komutatora) i jak się ustawi w stosunku do szczotki, to ruszy, albo nie.
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Typowy, boszowski silnik. Całkiem niezły, ale czasem wirnik lub stojan są uszkodzone. Do wymiany silnik. Sprawdzenie przebicia silnika do masy nic nie da. Należy wymontować silnik na zewnątrz, zasilić z autotransformatora i podłączyć się z amperomierzem obserwując pobór prądu. Wtedy będzie wszystko jasne.
szczotki i są ok Musisz porównać z nowymi (długość). Mogłeś przeciążyć wiertarkę i uszkodzeniu uległ wirnik, albo stojan silnika.
A podczas kręcenia wałem, patrząc na koniec wału, widać gołym okiem, że on jest krzywy? Jak są jakieś opory na wałku, to bym proponował rozebrać silnik i sprawdzić, czy wirnik nie obciera o stojan. I przy okazji wymienił łożyska, jeśli wirnik jest ok.
Jak za drogo?, spalony jest wirnik czy stojan? Wrzuć zdjęcia silnika, będzie wtedy coś łatwiej powiedzieć.
Witam,kolego jeśli silnik był zalany to najpierw proponowałbym go rozebrać i stojan+wirnik dobrze wysuszyć. A następnie sprawdzić stan izolacji uzwojenia induktorem na 500V pozdrawiam
Z ciekawości zajrzałem do takiego silnika i jednak wirnika nie uda się odwrócić, stojan w obudowie nie jest umieszczony symetrycznie. Pozostaje przełączenie uzwojeń, o ile da się to zrobić bez ich uszkodzenia.
wydrukowany stojan nie nadaje się na element "bezrdzeniowca" Do niczego się nie nadaje. Gdyby byl większy, to jako wirnik można by zastosować koło magnesowe od silnika skutera.
Ten silnik bardzo głośno pracuje, szumi. Zapewne wysiadły łożyska, a duży luz doprowadza do tarcia wirnika o stojan. Radzę natychmiast wyłączyć pompę z eksploatacji, gdyż może dojść do spalenia silnika (uzwojenie aluminiowe), a przezwojenie będzie nieopłacalne.
cewki nie znalazlem a jesli chodzi o silnik to silnik ma zasilanie na stojan i wirnik (szczotki sprawdzalem jeszcze moga troszke popracowac komutator tez jest jak nowy, zostaje jeszcze sprawdzenie silnika i elektroniki (sprawdzic silnik niestważa problemu ale jak to zrobic z elektronika) a komora hydrostatu czysta ? >>jest widoczna po sciągnieciu lewego...
W tych silnikach łatwo dochodziło do zetknięcia wirnika ze stojanem, jeśli panewki są wytarte, albo zza mała siła/luzy na sprężynach trzymających panewki, albo panewki nie są współosiowo względem stojana, to może tak się zdarzyć. Pole magnetyczne w tej sytuacji powoduje przyciąganie między elementami i skuteczne zahamowanie. Mocowania łożysk mają tulejki...
Uważaj przy składaniu silnika szlifierki, tak abyś uzyskal właściwą centryczność wirnika (chodzi o jednakową szczelinę między wirnikiem a stojanem na całym obwodzie). Starsze korpusy z tworzyw sztucznych, to dwie połówki z gniazdami łożyskowymi i przy mniejszym doświadczeniu w składaniu, może wystąpić przesunięcie osi stojana względem osi wirnika. W...
Jak już pomierzysz uzwojenia to koniecznie przed testami wymień podkładkę sprężystą która się rozsypała, wyjmij wirnik silnika, przeczyść z opiłków, sprawdź luzy na gnieździe łożyska i samo łożysko. Wirnik silnika musi być idealnie równo. Stojan też. Jeśli nie masz podkładki sprężystej albo jest wyrobione gniazdo łożyska to wirnik będzie się kleił...
Witam Silnik, tak w uproszczeniu, ma 2 uzwojenia na jednym rdzeniu. W jednym płynie prąd zmienny, wytwarzając pole magnetyczne, a to pole magnetyczne indukuje w drugim uzwojeniu napięcie. Podobnie jak w transformatorze. A silnik, jak dobrze widzę, to jest taki, co wirnik stoi, a stojan się obraca. Nie wiem, jak takie silniki się nazywają. A na czole...
Mogą być uszkodzone łożyska tak że przy załączeniu skleja stojan z wirnikiem.
Albo (ale nie wiem, czy tak sobie można) przewinąć na miedź. Można, tylko czy warto? Zrobi stojan, okaże się, że wirnik padł. kupi wirnik, a tu silnik umarł. I tak w koło - nie ma w tych chinczykach nic trwałego.
Ja wirnik blokuję kawałkiem blachy zeszlifowanym z jednej strony tak że podczas kręcenia się zakleszcza ze stojanem.
Będzie pasował w 100%.
Jest to silnik bezszczotkowy... Tzn. uzwojenie pozostaje na stojanie nieruchome a komutacja jest elektroniczna... Nie obraca się cały silnik ale wirnik kubełkowy... Tzn. "obudowa" jest wirnikiem i ma stały magnes... Wewnątrz jest stojan z uzwojeniami... Silnik ma tyle kabli bo poza uzwojeniami są czujniki (hallotrony) których sygnał jest potrzebny do...
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. A mnie te objawy pasują na ocieranie wirnika silnika o stojan. Być może problem z łożyskowaniem.
Ten układ ze wspomaganiem elektrycznym powinien być hermetyczny.Wskutek różnicy temperatur w środku urządzenia prawdopodobnie między wirnikiem silnika a stojanem podczas mrozu poprostu skropliny wody zamienione w lód unieruchamiają silnik wspomagania.Po przejechaniu samochodem około 20 min lód odtaje i dalej silnik pracuje poprawnie.W lecie ta usterka...
W silnikach komutatorowych wirnik łączysz szeregowo ze stojanem.
witam. Istotą silnika pierścieniowego jest możliwość regulacji obrotów poprzez zmianę rezystancji obwodu wirnika. Można jeszcze zewrzeć wirnik, a stojan zasilać z falownika. Tylko po co stosować wtedy silnik pierścieniowy? Pozdrawiam.
Uszkodzony wirnik lub stojan. Nie ma innej przyczyny. Zmierz rezystancje cewek stojana, jak jest taka sama na obu cewkach i wynosi ok 3om to stojan jest sprawny i trzeba wymienić wirnik.
Witam. Odkurzacz Cobra nie miał jednego typu silnika. Np. typ agregatu 305.1 : Wirnik 305.1200, rezystancja wirnika 1,7 (+,- 10% ) ohma. Stojan 305.1100, rezystancja 1,3 (+,- 10% ) ohma. -stosowany do 31.07.1998 r Agregat 305.5: Wirnik 305.5200, rezystancja wirnika 1,62 (+,- 10% ) ohma. Stojan 305.5100, rezystancja 1,17 (+,- 10% ) ohma. Ale jaki typ...
Witam! W tym odkurzaczu 400.5. E .. jest silnik 308.2: - wirnik 308.2200 - stojan 308.2100 - zespół szczotki 309.0210 - łożyska 608zz - podkładka sprężysta 308.0005 - sprężyna mocująca łożysko 308.0008 Łożysko od strony turbinki jest klejone do kierownicy stałej zalecanym klejem LOCTITE 648 Pozdrawiam
Nie da się tego tak określić. Zbyt wiele zmiennych zmienia się jednocześnie wraz ze zmianą ilości magnesów (same magnesy są połowę mniejsze). Jednakże "na oko" zaryzykowałbym stwierdzenie, że nie to znaczenia. W Twoim przypadku problemem jest nie stojan, a wirnik.
Witam. Posiadam młot Makita HR 4011c,nie działal silnik więc wymieniłem stojan oraz wirnik. Mimo wymiany silnik działa ale iskrzy na szczotkach i grzeją się szczotki. Co może być powodem ?
Już kiedyś o tym pisałem.... Faac "zapomniał " prawdopodobnie o wstawieniu dolnego łożyska podpierającego oś wirnika/ślimaka i po pewnym czasie napęd przestawał być samohamowny. Aby to sprawdzić zdejmij obudowę wierzchnią i zobacz czy podczas siłowego przesuwania kręci się wirnik napędu. Jeżeli tak to albo jest jak pisałem wyżej, albo elementy łożysk...
Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Silnik ma przejście? Stojan -> szczotka -> wirnik <- szczotka ->stojan
Nie jest to wirnik klatkowy jak w starszych konstrukcjach tego typu. Wygląda mi to na silnik do pompy z nowszych modeli pralek np. Indesit. Pompa nie posiada uszczelnień typu simmerring, bo cały wirnik jest wewnątrz pompy i ma zatopiony magnes stały w tej grubszej cylindrycznej części. Bieguny stojana obejmują plastikowy korpus pompy w miejscu gdzie...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Oczywiście, łożysko do wymiany ,a najlepiej oba. Zepsute łożysko hamuje silnik, co doprowadza do spalenia wirnika. Ściągacz można kupić w "dobrym"sklepie z narzędziami. A z wirnikiem, trzeba się obchodzić ostrożnie, bo każde uszkodzenie izolacji ,a nie mówiąc skrzywienie ośki= kosz na śmieci.
Zazwyczaj w kostce silnika jest taki układ : 1 i 2 -tacho 3 i 4 -wirnik 5,6,7-stojan 8 i 9 -zabezpieczenie termiczne Pomierz to solidnie .
Alternator użyty jako silnik? Mała szansa na sukces ... Moc nominalna alternatora dotyczy jego "standardowych" warunków, tzn, gdy obroty są ok. 6000/min - wtedy warunki chłodzenia umożliwiają obciążenie prądem kilkadziesiąt Amper. Aby z alternatora zrobić silnik, są 2 możliwości: 1 - silnik asynchroniczny, wówczas uzwojenia stojana są zasilane z kondensatorem...
Trzeba odwrócić kierunek przepływu prądu przez stojan lub wirnik czyli odpiąć 2 przewody od stojana lub wirnika i zamienić je miejscami.
Witam dostałem silnik około 4kw silnik stal w wilgotnym pomieszczeniu i miedzy wirnikiem a stojanem wytworzyła się warstwa rdzy. Czy moge po prostu usunąć rdze szczotka i papierem ściernym?
BTB16 sam się tak z siebie nie uszkadza (jak na foto). Pewnie wirnik lub stojan dostał niezłego strzała. Lub wiązka silnik - moduł.
A i pewno łożyska uszkodzone- popatrz na wirnik ślady otarcia o stojan.
Witam, piła stołowa MAC 230 V, problem z silnikiem, stojan spalony, widoczna spalenizna, natomiast wirnik wizualnie wygląda ok. Miernikiem sprawdziłem komutator i wygląda, że jest w porządku. Moje pytanie, czy jest taka możliwość, że spalił się tylko stojan, a nie wirnik. Bo zazwyczaj klęka wirnik najpierw.
1.Silnik 1 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + uzwojenie rozruchowe + wirnik klatkowy.( Również kondensatory ). 2.Silnik 3 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + wirnik klatkowy. Są to tylko przykłady. Metoda pomiaru pozostaje taka sama.
To jest relikt PRL-u.łożyska osadzone bezpośrednio w plastikowych obudowach szlifierki.Jak taka dłużej popracuje to wewnątrz silnika podnosi się temperatura do tego stopnia że wirnik silnika gubi szczelinę magnetyczną między stojanem a wirnikiem `i wirnik jest przyciągany do stojana i silnik bucząc staje.Nie polecam choćby używki.Ja zapolowałem na podobną...
Witam. Spalił mi się stojan w tym silniku od odkurzacza ZELMER ORION 1500W. Czy wie ktoś gdzie mogę dostać stojana i wirnik do tego silnika? Pozdrawiam
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Witam, w trakcie pracy odkurzacza zaczęło śmierdzieć, został zatrzymany. Okazało się, że zużyciu uległ wirnik. W silniku zostały wymienione: stojan, wirnik i szczotki. Wszystko nowe i teraz, po włączeniu wirnik rozpędza się i gdy już nabierze większej prędkości zaczyna mocno iskrzyć. Odkurzacz niby 8 lat chodził, ale też trochę zainwestowałem w nowe...
Więcej "siły" poprawnie - momentu obrotowego, przy tej samej prędkości obrotowej, oznacza większą moc, a większa moc, wymaga żeby każdy element silnika był większy, stojan, wirnik, grubość drutu w cewkach... Albo silnik zupełnie innej konstrukcji, w którym da się uzyskać większą moc, przy mniejszych wymiarach. Co by nie kombinować nie ma prostego sposobu...
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Załuż cęgi na jakikolwiek przewód z kostki silnika (tylko nie od tacha) bo stojan z wirnikiem są w szeregu przez płytkę. Sprawdż czy nie iskrzy na komutatorze przy wysokich obrotach ( na niskich może nie być niczego widać). To może być wirnik. Jest w razie czego do naprawy (przezwajanie +wyważanie) Przerabiałem ostatnio podobny temat w Candy. Klienci...
Może pracowac jako silnik, im bardziej osłabisz wzbudzenie tym większe będzie miec obroty jałowe, ale spadnie moc pod obciążeniem. Stojan podłącz równolegle z wirnikiem. Moc niewielka, w granicach 300W. Taka ciekawostka- prądnicę z malucha (z bocznikowej) przerobiłem na silnik szeregowy, oj, to już kręci.
Drukarki najczęściej miały dwuuzwojeniowe silniki z magnesami trwałymi w wirniku i stojanem o konstrukcji kłowej. Ilustrację sterowania i pracy znajdziesz tu: http://homepage.cs.uiowa.edu/~jones/step... Obszerne materiały na temat silników skokowych i sposobów sterowania (praktycznie wszystko co potrzebujesz) znajdziesz tu: http://homepage.cs.uiowa.edu/~jones/step...
Silnik nie ma wyjścia, jak podasz na DC na stojan, to cała wygenerowana moc idzie w zwarty wirnik.
E8 błąd silnika jeżeli jest to silnik z stojanem na zbiorniku a wirnikiem na bębnie to należy zdemontować uzwojenie stojana i ptastikową kostke w kostce tej są styki które należy podgiąć aby uzyskać lepszy styk z wsuwkami i powinno być ok .
W takim razie jest to silnik 500 W, PRCr 10/6 AEO czyli ten droższy wirnik.
Wygląda na uszkodzenie stojana albo blokadę mechaniczną. Na początek pomierz omomierzem opory miedzy trzema przewodami idącymi do silnika - każdy z każdym - i podaj wynik (i kolory przewodów). Przydaloby się też wyjąć cały silnik - znaczy stojan i wirnik - i pokręcić zębatką odbiorczą od wirnika widoczną w dziurze albo i wirnikiem siedzącym jeszcze...
witam Pozwolę sobie "odkurzyć" temat. Jak u kolegi założyciela tematu i u mnie pada coś w silniku syriusa typ. 1600.0.K04s T. Możecie powiedzieć mi jakie nr katalogowe siedzą w tym silniku. Wirnik, stojan itp. Chcę to gdzieś zamówić i naprawić. Jaki sklep polecicie z częściami tego typu.
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
Witam. Mógłby mi ktoś doradzić jak rozwiązać mały problem w pilarce, a mianowicie ociera w silniku wirnik o stojan. Nie za bardzo można coś pomanewrować przy korpusie gdzie wchodzą łożyska, także pam pytanie czy można trochę przyszlifować wirnik i stojan, czy nie zaszkodzi to silnikowi? Może ktoś z Was ma lepszy pomysł.
Zmierz rezystancje stojanu i wirnika.
zobacz miernikiem przejścia na silniku stojan szcztki na wirniku jeśli jest to bezpiecznik na kostce silnika nie może być żadnej złączki gdzie będzie przerwa
Troszkę za mało danych o tym silniku .Żeby uzyskać zmianę kierunku obrotów musi nastąpić zmiana podłączenia kolejności wyprowadzeń , oczywiście w zależności od silnika uzwojenia stojana z wirnikiem łączone są szeregowo ( najczęściej ) lub równolegle ( rzadkie przypadki ). Jeśli drut w uzwojeniach stojana jest grubszy od drutu na wirniku to raczej jest...
To silnik ze zwojem zwartym, więc jeśli ktoś nie zamienił połączeń (choć wtedy nie byłoby prawidłowych napięć wyjściowych) to mogą być skorodowane zwoje zwarte. Inna ewentualność to to iż mogło coś się dostać pomiędzy wirnik a stojan (np. stalowa podkładka) i ten się obraca normalnie a po włączeniu zasilania owe "coś" blokuje wirnik. Wyjmij silnik bez...
Z twojego opisu wnioskuje że silnik ma zwarcie, stojan lub wirnik. Jeżeli silnik jest nie rozbieralny to już go na dzień dobry dyskwalifikuje dalsza naprawa. Może się to nie opłacać.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Robisz tak-ujmujesz alternator w obie dłonie w ten sposób, żebyś kciukami przytrzymał za stojan w tedy uderzasz. Górna część to ta z kołem pasowym i ona ma się wysunąć z tylko wirnikiem.
Pytanie podchwytliwe - ale sprawa zasady konstrukcji silnika uniwersalnego w tym przypadku ma się identycznie jak w przypadku konstrukcji maszyn prądu przemiennego, tzn. zarówno wirnik jak i stojan wykonuje się z blaszek żelazo-krzemowych. W przypadku zasilania prądem stałym sprawa chyba jest oczywista, a w przypadku zasilania go prądem przemiennym...
Po wymontowaniu sprawdż stan łożysk i wielkość luzu między wirnikiem, a stojanem silnika oraz czy wirnik nie ociera o stojan. Niekiedy kończy się zapas oleju smarnego, który jest zgromadzony w podkładce filcowej otaczającej tulejkę, która stanowi łożysko. To samo dotyczy wszystkich wentylatorów stołowych oraz wolnostojących tzw gabinetowych. Uzupełnienie...
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Jak obudowa pękła to wirnik tarł o stojan, stąd zablokowany wał silnika, smród etc. Alternator do wymiany Ps. Kabli nie da się zamienić miejscami, kabeloczka Φ5mm i 8mm
silnik zasilanym wirnikiem szczelina wirnikiem silnik ruszeniu wirnikiem pracuje
matryca 100hz kupić inverter gaźnik pływak
monitoring zewnętrzny kamery monitoring zewnętrzny kamery
Wolne narastanie ciśnienia w kolektorze wtryskowym podczas rozruchu silnika Jak włączyć druk z USB w trybie serwisowym Ricoh