Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Jest to błąd związany z silnikiem , do sprawdzenia obwód silnika, cewka tacho, wiązka elektryczna, moduł ( zimne luty, triak)
brak obrotów silnika-tacho, okablowanie, szczotki do sprawdzenia
Komutator w silniku iskrzy?
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Do sprawdzenia tacho w silniku.
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Sprawdź tacho silnika , może to być zimny lut w tej cewce. Najlepiej wymień jak masz na co.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
E52 brak sygnału z tacho silnika do sprawdzenia silnik,tacho,wiązka i elektronika
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
Sprawdziłem silnik (szczotki, tacho), wymieniłem moduły na inne (także całkiem nowe), nowy hydrostat, sprawdziłem wtyki przy module. Dla pewności włożyłem mokre szmaty do bębna, ale bez zmian. Nie wiem co dalej robić. Sprawdź dokładnie silnik ewentualnie jeżeli masz możliwość podstaw inny.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho Zacznij od tacho. nie wiem gdzie to wrzucić? AGD Serwis >> Schematy tylko z opisem od czego to.
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
sprawdź silnik tacho . sprawdź kostkę silnika (szczególnie tacha). sprawdź wiązkę (silnik moduł) . sprawdź moduł (triak, sterowanie tacho )
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
Udało mi się metodą prób i błędów dojść jak w trybie serwisowym uruchomić pompę wody - pompa sprawna i ładnie pracuje. Pogrzebałem jeszcze raz w alarmach i okazuje się że oprócz alarmu EA6 jest także aktywny alarm E52. Infa z netu są takie: + problem z TACHO silnika + Obrotomierz silnika nie przesyła danych do sterownika + brak sygnału z tacho silnika...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Na początek: zmierzyć długość szczotek, muszą być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika - jakość styków, prądniczkę tacho, do sprawdzenia również grzałka.
Sprawdź tacho silnika ,okablowanie , silnik ale to nie jest takie proste do rozwiązania, bo może być też zimny lut w torze kontroli prędkości obrotowej silnika. Jakby pojawiał się ten błąd przy starcie to by było proste ale błąd na koniec to już inna bajka jak napisałem powyżej.
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
Chyba już wszystko oprócz silnika i grzałki nie wymieniałem. Jakbyś skorzystał z usług serwisanta, to on na samym początku sprawdził by tacho-generator silnika, a tak to się miotasz po omacku...
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Jak zacznie wariować z wirowaniem rozłącz wtyczkę z silnika i pomierz na gnieździe oporność cewki tacho , może się robić przerwa po nagrzaniu.
sprawdź prądniczke tacho na silniku
Ten vin/ soft na nastawniku nie pozwolił by mu odpalić silnika. Nr 20 na tacho to czujnik okablowanie tachogral. Sprawdź dokładnie ta wiazke - czujnik Co ciekawe w Iveco miałem kilka takich przypadków przyjechał na coś, a tacho do ponownej kalibracji.
Silnik ma tacho. Sprawdź je.
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Sprawdz silnik -.tacho
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Kody błędów pralek Ariston, Indesit F01 - brak zasilnia silnika , zwarty triak silnika Sprawdź silnik, tacho, szczotki. Sprawdź całą wiązkę kabli w pralce. Przy elektronice (tej na dole) wypnij wszystkie kable, podoginaj blaszki. W płytce wyczyść szczególnie zlacza konektorowe. Jak mają kolor czarny to zamień je na srebrny :-) 12 lat to i tak dużo jak...
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Na start do sprawdzenia szczotki, kostka przy silniku, tacho na uszkodzony magnes.
Tam masz silnik, tacho i enkoder chyba na 3 czujnikach halla. Czujniki i tacho możesz spróbować sprawdzić kręcąc za wałek ręką, wiertarką. Sam silnik potrzebuje sterownika, możesz próbował podłączyć go pod driver do BLDC, pytanie czy masz cokolwiek do takich silników? Możesz go też spróbować użyć jako prądnicy, Ale ogólnie zgadzam się z (at)jarzabek666...
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
Problem z silnikiem, sprawdź szczotki i tacho. Ewentualnie elektronika uszkodzona.
Masz sprawdzić silnik (tacho i szczotki). Sprawdzanie ścieżek było dopiero w ostatnim poście. :)
Podłączyć kompa i sprawdzić błędy a jak chcesz po macku to rozcinaj wszystkie po kolei... Przejście rama - kabina w 90% to miejsce...
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
F01: Triak silnika - spięcie - Sprawdzić ewentualną nieszczelność - woda może dostawać się do łącznika J9 powodując spięcie styków - Sprawdzić skrzynię zaciskową silnika (ewentualny problem wynikający z agresywnego działania pozostałości środków chemicznych) F02: Blokada silnika, obrotościomierza - Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany...
Do sprawdzenia silnik z tacho, ale możliwe ze ten typ tak ma.
Natomiast zmieniło się to , że teraz jeszcze w dodatku nie otwiera drzwiczek, a przed naprawą zawsze otwierał i to w każdej pozycji ? Otworzy drzwi po zakończonym cyklu, programie. Niepotrzebnie bawiłeś się tak z silnikiem, bo miałeś tam sprawdzić tylko rezystancję prądniczki tacho i czy generuje ona napięcie przy obracaniu wałkiem silnika. W tym momencie...
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
E60 Brak informacji od silnika - sprawdzić silnik, moduł, przekaźnik, tacho
E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja E 21 - błąd silnika, do sprawdzenia tacho, obwody silnika, termik na silniku
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
Widocznie zbiegły się dwie awarie jednocześnie.Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek w silniku.Po wymontowaniu powinny swobodnie się przesuwać i wystawać z obudów przynajmniej po ok.1,5cm.Przy okazji trzeba sprawdzić stan połączeń w całym silniku,oraz jeśli posiada on czujnik temperatury uzwojeń,to także jego przewodzenie, oraz stan prądniczki tacho...
Prawdopodobnie prądnica tacho w silniku ma zwarcie i daje takie efekty bądż wtyk zwęglony po zalaniu wodą. Należy wszystko od nowa odbudować, sprawdzić (wymienić) prądniczkę i uszczelnić fartuch.
Po włączeniu pralki szarpnie tylko silnikiem , następnie zaczyna wylewać wodę i wywali błąd F06. Silnik, tacho sprawdzone - podstawiłem z innej pralki. Podejżewam uszkodzenie modułu, ale może ktoś miał taki przypadek i jest inne przyczyna takich objawów lub potwierdzi moje podejżenia. Czekam na podpowiedzi, opinie.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Witam E51- zwarcie triaka sterowania silnika, tyle mówi serwisówka. Sprawdź silnik- szczotki ,tacho ewentualnie wymień tego triaka
Zacznij od sprawdzenie tacho na silniku (pękał magnes) jak tacho ok.to sprawdź triaka na module sterującego silnikiem (może jest zwarty)
Jest to błąd związany z silnikiem i jego elektroniką, sprawdź dokładnie silnik-szczotki, komutator, kostkę, prądniczkę tacho, jakość połączeń od silnika do modułu, sprawdź czy nie ma zimnych lutów na module itd.
Sprawdź tacho silnika pompy:)
Masz problem z silnikiem, sprawdź cewkę tacho i magnes tej prądnicy czy nie jest uszkodzony np wykręcony.
Sprawdź silnik poza pralką, sprawdź prądniczkę tacho, kostkę, okablowanie od silnika do modułu.
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Błąd 07 - sprawdzić silnik, tacho, wiązkę, elektronikę.
do sprawdzenia silnik ,tacho wiązka silnik>>> modół
Mówiąc krótko, po sprawdzeniu silnika - działa, tacho generator daje napięcie a jego cewka sprawna, pozostało jedno, uszkodzony sterownik. Rozwiązałem problem kupując nową pralkę.
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Cześć. Z opisu błędu wynika, że masz problem z tacho na silniku. Musisz rozebrać tacho i sprawdzić połączenia przewodowe. Może tam będzie siedział błąd. Pozdrawiam.
Szczotki, Tachogenerator - licznik obrotów, triak silnika do sprawdzenia. Tacho i szczotki na silniku: https://obrazki.elektroda.pl/3483324300_... https://obrazki.elektroda.pl/8458054300_... Triak na module mocy. Coś w tym stylu:
Był taki temat na Forum dokładnie z taką pralką 7 mignięć co 10 minut pracy silnika - poszukaj. Tam po kolei sprawdzono przekaźniki, tranzystory sterujące przekaźnikami a wyszło na to,że magnes od tacho poluzował się na osi silnika. Coś w tym rodzaju.
A silnik poza pralką sprawdzony? kostka silnika? wiązka? tacho?
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Sprawdź tacho silnika pompy:)
sprawdzić tacho silnik bosch sprawdzić tacho silnik gorenje tacho whirlpool sprawdzić tacho
pralka whirlpool bęben ociera rozrząd carisma telewizor sprzedam
Wyciek z klimatyzacji - przyczyny i rozwiązania Skrzeczące radio - przyczyny i rozwiązania