Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Sprawdz silnik -.tacho
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
Niestety nikt nie podejmuje mojego tematu dotyczącego regulacji prędkości obrotowej silnika z prądnicą tacho, zgodnie z załączonym powyżej schematem z układem MAA436. Pytałem w dziale AGD, ale też byli bezsilni . Piszą że mało danych.
brak obrotów silnika-tacho, okablowanie, szczotki do sprawdzenia
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
Silnik (prądnica tacho) lub wysterowanie silnika w module (zwarte) daje takie efekty.
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho Zacznij od tacho. nie wiem gdzie to wrzucić? AGD Serwis >> Schematy tylko z opisem od czego to.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Witam! Temat wielokrotnie omawiany np. tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Wpisz sobie w szukajce amica błąd E 21 i masz kopalnie wiedzy. Zacznij od silnika ( tacho, wiązka przewodów, szczotki ), potem w/g wskazówek w powyższym temacie. Powodzenia.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Jest to błąd związany z silnikiem , do sprawdzenia obwód silnika, cewka tacho, wiązka elektryczna, moduł ( zimne luty, triak)
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
Sprawdż tylko czy są takie same wyjścia silnika,chodzi o tacho
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Sprawdź tacho silnika , może to być zimny lut w tej cewce. Najlepiej wymień jak masz na co.
Do sprawdzenia tacho w silniku.
Ten demotaż sprawnego magnesu to może nie być takie proste jak się wydaje, sklejenie z uwagi na gabaryty i siły odśrodkowe też problematyczne ale spróbój wkleić a na zewnątrz owiń cienką nitką i posmaruj klejem. Niekiedy z braku laku małe magnesy tak "naprawiałem" ale z tym pękniętym nie miałem do czynienia. Albo kup używkę i wymień caly silnik. Ciekawe...
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Komutator w silniku iskrzy?
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
Sygnalizuje błąd silnika, bo jest wyciągnięty pasek i tacho nie odczytuje położenia/pracy silnika. Na pusto chodzi bo nie ma obciążenia i daje rade obracać bębnem.
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Zwarcie w kostce silnika, uszkodzona cewka tacho i do wymiany dwa rezystory 13k. Spalone rezystory to skutek.
Tacho, jak szarpie i bęben kręci się lekko, ewentualnie hydrostat i przekaźniki obrotów silnika, ale to na koniec. Tacho to taka cewka, znajdziesz na osi tylnej części silnika, zobacz czy dobrze, równo obsadzone i czy nie popękany magnes.
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Sprawdziłem silnik (szczotki, tacho), wymieniłem moduły na inne (także całkiem nowe), nowy hydrostat, sprawdziłem wtyki przy module. Dla pewności włożyłem mokre szmaty do bębna, ale bez zmian. Nie wiem co dalej robić. Sprawdź dokładnie silnik ewentualnie jeżeli masz możliwość podstaw inny.
E52, czyżby problem z tachometrem który w połowie prania traci sprawność? Zmierzę miernikiem jak się miewa podczas dowolnego cyklu pralniczego. Podłącz omomierz pod uzwojenie tacho na kostce silnika, podgrzewaj porządnie tył silnika tam gdzie tacho suszarką do włosów, jeśli rezystancja uzwojenia podczas grzania będzie mocno się zmieniać lub dojdzie...
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Jeżeli silnik jest sprawny (szczotki, tacho, pasek napędowy), to czeka Ciebie wymiana programatora.
Wymień prądniczkę tacho w silniku. Pewnie po jakimś czasie przerywa.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Masz błędy F07 i F06. Zrób to o co prosiłem a mianowicie fotkę silnika od strony tacho. Z tego co piszesz to będziesz miał poluzowany magnes prądnicy tachometrycznej( takie coś... na osi wałka po przeciwległej stronie koła pasowego, pod beżową osłoną :) )
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
wyciągnij silnik, zdejmij plastikową osłonę tacho-prądniczki, pod osłoną będzie magnes wciśnięty na oś silnika. musisz przykleić ten magnes.
A może jeszcze byś raczył pokazać jaki masz silnik do tego. I czy ten silnik ma tacho.
Na początek silnik i jego prądniczka tacho do sprawdzenia.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Mastercook ,chyba PTE 840: R 71 i 72 to 133 smd. Zalana wodą wtyczka przy silniku, spalona cewka tacho.
Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
E52 brak sygnału z tacho silnika do sprawdzenia silnik,tacho,wiązka i elektronika
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Ja mam dużo takich tachogeneratorów. http://obrazki.elektroda.pl/6115824300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3629806000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8965182800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5690297900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6219534900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7190157400_1...
E51 brak sygnału z tacho silnika według serwisówki uszkodzona elektronika i pewnie na to się powołał serwis
Nie. Mają inne silniki, ale silnik od PDH885Z w PDH885 z C 32µF będzie pracował poprawnie. Tacho w/w silniki mają te same -można przełożyć.
1kΩ sprawdź silnik na przebicie w kostce prawdopodobnie napięcie z silnika poszło na tacho nalot z węgla szczotek zrobił przebicie.
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Silnik/tacho/płytka.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Zwarcie do wszystkiego będzie zakłócać komunikacje CAN.
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Tam masz silnik, tacho i enkoder chyba na 3 czujnikach halla. Czujniki i tacho możesz spróbować sprawdzić kręcąc za wałek ręką, wiertarką. Sam silnik potrzebuje sterownika, możesz próbował podłączyć go pod driver do BLDC, pytanie czy masz cokolwiek do takich silników? Możesz go też spróbować użyć jako prądnicy, Ale ogólnie zgadzam się z (at)jarzabek666...
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Raczej do sprawdzenia :D : błąd związany z silnikiem, do sprawdzenia obwód silnika, szczotki, cewka tacho, wiązka elektryczna, i ewentualnie moduł ( zimne luty, triak)... http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1...
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
tacho silnik silnik pralki tacho tacho silnik indesit
access filtrowanie formularz głowica telewizorze mikrofon czyszczenie telefonie
zderzak naprawa zderzak naprawa
Instrukcja obsługi Vaillant turboMAX plus VU L 152/2-5 Jak zresetować kocioł gazowy Beretta Ciao AT?