Niby błąd tacho silnika ale czy grzałka nie ma upływności??? Sprawdź , bo silnik niby normalnie zachowanie ale grzałka do sprawdzenia.
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
Rezystancja dowolna. Grunt, żeby cewka pasowała na miejsce starej... :)
Witam z tego co piszesz to kod oznacza E52-brak sygnału z tacho silnika/cykl zablokowany z zamkniętymi drzwiami[po pięciu próbach]/silnik,tacho,wiązka,elektronika... czy szczotki silnika nie są krótkie
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Sprawdź tacho silnika , może to być zimny lut w tej cewce. Najlepiej wymień jak masz na co.
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
sprawdź tacho silnika , wiązkę(silnik-moduł) no i na module triak silnika
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
E51 brak sygnału z tacho silnika według serwisówki uszkodzona elektronika i pewnie na to się powołał serwis
Lepiej kolego pokaż foto płytki PCB (patrz na obwód Tacho - ścieżki i te dwa rezystory SMD) :) https://obrazki.elektroda.pl/8174061600_...
Jeżeli jest to 2-ga i 3-cia dioda licząc od dołu to błąd F 06 - brak odczytu z prądniczki tachometrycznej .Sprawdż , czy nie zużyły się szczotki silnika , sprawdż tacho na silniku .
Do sprawdzenia tacho w silniku.
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Sprawdź tacho silnika ,okablowanie , silnik ale to nie jest takie proste do rozwiązania, bo może być też zimny lut w torze kontroli prędkości obrotowej silnika. Jakby pojawiał się ten błąd przy starcie to by było proste ale błąd na koniec to już inna bajka jak napisałem powyżej.
Na odpiętym silniku sprawdz omomierzem rezystancję uzwojeń, roboczego (czarny, żółty) oraz rozruchowego (żółty, biały). Sprawdz też czy żadne nie ma przebicia do masy. Sprawdz woltomierzem czy działa tacho silnika (podłącz woltomierz do obu niebieskich i zakręć wałem silnika)
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Sprawdź tacho-generator silnika pralki, bo to on może być niesprawny. To z fotki to jego część.
Tacho silnika jest ok? Zacznij od sprawdzenia tacho!
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
:arrow: _PREDATOR_ Niewiele się pomyliłeś: R81- 1kΩ R109- 4,7kΩ R82- 8,2kΩ :D Jak pali R81, to uszkodzona cewka tacho silnika (prawdopodobnie). Pozdrawiam.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Wymień prądniczkę tacho w silniku. Pewnie po jakimś czasie przerywa.
Silnik (prądnica tacho) lub wysterowanie silnika w module (zwarte) daje takie efekty.
Wymontuj cewkę tacho z silnika, wrzuć ją do szklanki z gorącą wodą i wtedy zmierz jej rezystancję.
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Niestety nikt nie podejmuje mojego tematu dotyczącego regulacji prędkości obrotowej silnika z prądnicą tacho, zgodnie z załączonym powyżej schematem z układem MAA436. Pytałem w dziale AGD, ale też byli bezsilni . Piszą że mało danych.
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Do sprawdzenia triak na module, ewentualnie cewka albo wirniczek tacho na silniku.
Próbuję samodzielnie naprawić pralkę. Poproszę o pomoc w zlokalizowaniu "tacho". Błąd E52 mówi: Brak sygnału z tacho/ blokada silnika/uszkodzenie wiązki kablowej. Kupiłem silnik, jeszcze nie wymieniłem, chciałbym jeszcze sprawdzić tacho, ale nie wiem gdzie jest :)
Zrób porządek z tacho silnika bez kombinowania,
Sprawdź kondensator, kostkę silnika, prądniczkę tacho.
Pierwsze co byś zrobił to wylutował ten duży elektrolit , zobaczył czy z niego nie pociekło i zrobiło jakiegoś upływu pomiędzy ścieżkami. Najczęściej odpala ścieżki które idą do tacho silnika. Druga kwestia to ściągnięcie bezołowiówki plecionką i przelutowanie (Pb-Sn) elementów smd otoczenia układu MC33274ADG, robią się przerwy dość trudne do namierzenia...
Witam, sprawdź upływność do masy w silniku. Miałem coś takiego w innym modelu, chociaż tacho sprawne, to upływność do masy w silniku powodowało zwiększenie napięcia na tacho. Skończyło się uszkodzeniem portu procka.
Sprawdz silnik -.tacho
Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Zajrzyj do kostki zasilającej silnik Jak jest wypalona to sprawdź też tacho na silniku i moduł sterujący pralki bo to często rozległe uszkodzenie.
Po co usuwać klucze. Spróbuj to zrobić tak vag lub vcds 17 ( licznik) ,potem dopasowanie 10 kanał 00 i ok. Sterownik dopasowany.Jeśli nie pójdzie przez licznik 17 to 25 immo i dalej tak samo
Witaqm Dlaczego kabelki z tacho zostały wyrwane ? wyprowadzenie tych kabelków jest na kostce silnika , i tam należało zmierzyć oporność i generowne napięcie . Przewody w tacho powinny być pewnie i mocno zamontowane , należy tak je zamontować . Należy rezystancje tacho sprawdzić po nagrzaniu silnika , bo wtedy może zanikać ( przerwa w uzwojeniu lub podłączeniu...
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Podłączajac Voltomierz do przewodów z tacho i kręcąc silnikiem - powinieneś uzyskać napięcie ok.kilku Volt (3 - 5V )
Załóż 13K usuń zwarcie sprawdź tacho i silnik na przebicie. Na 13K będą obroty idealne, a jak inne zakładasz to ciut inaczej będzie obracało i wirowało. Nie pomyl przewodów.
Poszukaj informacji o cewce tacho na silniku pompy myjącej, na forum jest sporo materiału o tym. Spora szansa, ze twój problem będzie leżał w tym elemencie.
F02 to problem z : -silnikiem,szczotki -tacho -przewody z elektroniki do silnika -uszkodzona elektronika
Może to coś na trasie od tacho na silniku do programatora. Wydaje mi się że niektóre elektroluksy wywalały błąd dopiero po kilkukrotnym pojawieniu się problemu. Kiedyś miałem taki problem że gdy tacho osiągnęło temperaturę 50 stopni do dostawało przerwę i obroty na maksa. Błędu nie było.
Wirnik tacho- prądnicy w silniku, się rozpadł. To częsta przypadłość w Beko.
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Wskazania na uszkodzony moduł w części tacho.
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika.
Nie. Mają inne silniki, ale silnik od PDH885Z w PDH885 z C 32µF będzie pracował poprawnie. Tacho w/w silniki mają te same -można przełożyć.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Prawdopodobnie prądnica tacho w silniku ma zwarcie i daje takie efekty bądż wtyk zwęglony po zalaniu wodą. Należy wszystko od nowa odbudować, sprawdzić (wymienić) prądniczkę i uszczelnić fartuch.
:arrow: Andrew28 jeśli tak to zobacz silnik (szczotki?, tacho?).
Chyba już wszystko oprócz silnika i grzałki nie wymieniałem. Jakbyś skorzystał z usług serwisanta, to on na samym początku sprawdził by tacho-generator silnika, a tak to się miotasz po omacku...
Ten demotaż sprawnego magnesu to może nie być takie proste jak się wydaje, sklejenie z uwagi na gabaryty i siły odśrodkowe też problematyczne ale spróbój wkleić a na zewnątrz owiń cienką nitką i posmaruj klejem. Niekiedy z braku laku małe magnesy tak "naprawiałem" ale z tym pękniętym nie miałem do czynienia. Albo kup używkę i wymień caly silnik. Ciekawe...
E21 Silnik zablokowany: Pomimo podawania napięcia na silnik brak sygnału z prądniczki tacho. Pralka przerywa program i wyświetla symbol E21. - Uszkodzony silnik (prądniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) - Wyciągnięta kostka silnika; - Rozwarty wyłącznik termiczny na skutek przegrzania silnika. Czy pralka wykonuje jaki kolwiek obrót ?
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
Witam, sprawdź przebicie silnika do masy, przy okazji można sprawdzić grzałkę. Odłącz tacho silnika, pomierz napięcie, jakie wytwarza, od razu zobaczysz, czy przy odpiętym tacho będzie się inaczej zachowywać, czy tak samo. Triak silnika wygląda na zdjęciu, jakby miał jakiś nalot, to może świadczyć o jego uszkodzeniu.
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
Sprawdź dokładnie silnik, cewkę tacho (całą wtyczkę silnika) i przewody na wtyczce silnika/tacha, a masz oprócz ścieżek uszkodzone rezystory R71 i R72 mają wartość SMD 133=13K :D https://obrazki.elektroda.pl/8578378400_...
Sygnalizuje błąd silnika, bo jest wyciągnięty pasek i tacho nie odczytuje położenia/pracy silnika. Na pusto chodzi bo nie ma obciążenia i daje rade obracać bębnem.
Pierścień się roztrzaskał po próbie sklejenia nie ma czego wymiarować , jestem nawet gotów kupić cały silnik tylko czy musi mieć identyczny numer ? albo inny silnik z takim samym tacho
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Witam. Sprawdź silnik ,szczotki .prądniczkę tacho ,wiązkę i na końcu moduł (triak silnika).
brak obrotów silnika-tacho, okablowanie, szczotki do sprawdzenia
A sprawdziłeś prądniczkę tacho :?:
Czy mogę zamiast niej wstawić diodę 1N4148? Parametry wydają się odpowiednie. Sądzę iż tak i nie powinno być żadnych niepożądanych reakcji :D A7W (Dual, U-Sp, 75V, 125mA, Vf<1.2V(100mA), 0.5pF, 4ns) 1N4148W (Dioda przełączająca 0,15A/75V 0,4W SOD123)
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Ma kolega odp Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Pralka przerywa program i wyświetla E22(T9). Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Do sprawdzenia silnik, kostka silnika, prądniczka tacho
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Tacho, jak szarpie i bęben kręci się lekko, ewentualnie hydrostat i przekaźniki obrotów silnika, ale to na koniec. Tacho to taka cewka, znajdziesz na osi tylnej części silnika, zobacz czy dobrze, równo obsadzone i czy nie popękany magnes.
Witam potrzebuje tacho od silnika, jak by ktos miał to bym odkupił to z tej seri co się często psuły.Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/92_12805578...
Może ta pasuje : http://mors.bazarek.pl/opis/2872546/cewk...
nie wiem o co chodzi z tym tacho ale silnik wygląda na sprawny W takim razie lepiej zaprosić fachowca który poradzi sobie z w/w usterką w kilka/kilkanaście minut. Już nieraz trafiały do mnie sprzęty po nieudolnych naprawach i wtedy to dopiero koszty rosną.
W takim razie sprawdź tacho i szczotki na silniku
E52 brak sygnału z tacho silnika do sprawdzenia silnik,tacho,wiązka i elektronika
Do sprawdzenia prądniczka tacho silnika.
Zwarcie triaka silnika – obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika. Uszkodzona elektronika (pojedyncze przypadki wykrycia mogą być spowodowane włożeniem wsadu o bardzo dużym niewyważeniu typu koc, szlafrok)
Ja mam dużo takich tachogeneratorów. http://obrazki.elektroda.pl/6115824300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3629806000_1... http://obrazki.elektroda.pl/8965182800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5690297900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6219534900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7190157400_1...
Najlepiej sprawdzić silnik poza instalacją pralki(na krótko),sprawdzić prądniczkę tacho,oraz przewody dochodzące do silnika(czy nie mają przerwy).
Witam jeśli środkowy w pionie to jest to błąd silnika czyli : uszkodzony silnik ,złącze silnika,tacho oporność 115do170om lub uszkodzona płyta (moduł)
E52, czyżby problem z tachometrem który w połowie prania traci sprawność? Zmierzę miernikiem jak się miewa podczas dowolnego cyklu pralniczego. Podłącz omomierz pod uzwojenie tacho na kostce silnika, podgrzewaj porządnie tył silnika tam gdzie tacho suszarką do włosów, jeśli rezystancja uzwojenia podczas grzania będzie mocno się zmieniać lub dojdzie...
jeszcze nie wiem czy to sam silnik czy tacho Zacznij od tacho. nie wiem gdzie to wrzucić? AGD Serwis >> Schematy tylko z opisem od czego to.
Kod błędu wskazuje na problemy z tacho silnika więc może zacznij od wyjaśnienia tego problemu a nie od prób wsadzenia innego, nieodpowiedniego silnika tak jak to wyjaśnił ci poprzednik.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Witam a czy te kilka obrotów po nabraniu wody jest z normalną prędkością rewersu? czy szybciej niż zwykłe obroty podczas prania i kręcenia " w lewo i prawo " jeśli tak to sprawdź tacho prądnice na silniku.
Komutator w silniku iskrzy?
silnik tacho silnik pralka tacho tacho silnik pralki
kamery ucięte kable zmywarka wyłącznik drzwi zasilacz przegrzanie
sztuczna inteligencja harman kardon avr138
Pilot dekodera miga na niebiesko - brak reakcji Mały ubytek płynu chłodniczego i słabe ogrzewanie w Daewoo Matiz