O ile dobrze pamietam to problem z silnikiem (tachometr).
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Zacznij od sprawdzenia silnika- szczotki, tachometr.
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Witam! Sprawdz droznosc wezyka ze zbiornikiem poprostu dmuchnij w niego,nastepnie dmuchnij w kruciec hydrostatu powinienes uslyszec charakterystyczne klikniecia jego stykow.
Spróbuj pogadać z tym gościem: http://czescipralek.net/ lub popytaj na szrotach z częściami AGD. Pozdrawiam. PS. Też mam coś takiego, jak chcesz, to pisz na PW.
Do sprawdzenia silnik, a dokładnie tachometr.
Uszkodzona elektronika po zwarciu kostki silnika, konkretnie tor tachometru. Było o tym na forum nie raz, szukajka pomoże. Szukaj również jako pralki Mastercook, Brandth, Fagor, bo to samo.
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
- wyczytałem, że jest to błąd silnika i warto sprawdzić tachometr a więc pytanie jak to zrobić? Jak go przemierzyć? Przede wszystkim pełne pomiary silnika, materiału o pomiarach silnika jest w bród na forum. W następnej kolejności moduł.
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Po wejściu w tryb serwisowy znalazłem błąd E52 Brak sygnału z tachometru silnika. Jesteś pewien, że dawca i biorca przeszczepu miały identyczne silniki i wyprowadzenia przewodów ?
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Aaaa...to tachometr na silniku do sprawdzenia - oporność, połączenia etc. jesli to nie pomoze to modul do wymiany
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Najczęściej F 06 oznacza, że skończyły się szczotki w silniku. Spotkałem się też z wysunięciem wtyczki wchodzącej do silnika. Tachometr to rzadkość.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Sygnał prostokątny w przedziale 100-200 Hz zależny od prędkości. Do tego sygnał sterujący 0-5 V trochę to zależy od marki urządzenia ale ogólnie to wygląda właśnie tak. Mały poręczny na trudno dostępny dach lub na ścianę gdzie bez zwyżki nic nie zrobisz. Pierwsze silniki miały tachometry teraz jest układ cyfrowy zalany w obudowie silnika bez dostępu...
Tak, choć myślałem aby tej listwy nie ciąć na pojedyncze styki tylko zostawić 5 styków podłączonych to 5 przewodów od silnika (od wtyczki do silnika, tachometr nie jest potrzebny więc wystarczy 5). Jak wolisz taką wersję to też jest dobrze. Prąd nie wie czy listwa jest pocięta czy cała.
Witam! Mam problem z pralką Ariston AD 12 EU.Silnik pracuje nierówno,jakby napięcie do niego było dokładane z przerwami(zrywy),a miejscami na praniu nie ma siły obrócić bębnem,i wprocesie wirowania raz wiruje,a raz nie może wskoczyć na obroty. Objawy podobne do zużytych szczotek-sprawdziłem -szczotki mają jeszcze około 1,5cm.Sprawdziłem pod względem...
Co może być tego przyczyną? Uszkodzony tachometr silnika, uszkodzenie obwodu sterowania silnika na elektronice, uszkodzenie układu pozycjonera jeśli występuje, ale w tym modelu chyba go nie ma. I basta, nic innego nie ma co kombinować. Czy taką cewkę tacho sama mogę sprawdzić czy muszę dzwonić po serwis? Przepraszam, ale czytając twoje posty raczej...
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Witam. Może być coś nie tak z tachometrem. To takie soś z tyłu silnika:) .
Moduł sterujący - strona 7, pozycja 21 na załączonym rysunku. Sprawdź jednak najpierw tachometr i szczotki silnika.
Zrób zdjęcie silnika, bo były różne typy montowane.
dlaczego moduł sprawdż silnik ,tachometr,kostkę silnika,okablowanie ,moduł gdzie jes wpięta wiązka:D:D:D
gdy nagle wyrywa silnik na obroty, sprawdź tachometr, czy czasami nie wyleciał magnes
Sprawdź szczotki w silniku, tachometr i elektronikę (pod lupą)pod kątem zimnych lutów.
Wałek, łożyska ślizgowe karetki , tachometr, pas zębaty + kółko silnika, tachometr, pręt po którym jeździ karetka.. To podstawowe rzeczy do czyszczenia w tych drukarkach. Do sprawdzenia dodatkowo napęd taśmy barwiącej jak i sama taśma.
co zamierzasz napedzać >>>tym silnikiem ??? tachometr pominiemy resztę uzwojeń należy połączyc w szereg pomijając odczep uzwojenia sterowanie prędkością jak w odkurzaczu (sterownik z odkurzacza ) lewo prawo na przekażnikach
W dniu dzisiejszym został wymieniony pasek na nowy i nic to nie dało. Tak jak myślałem bo co miało dać? Miało by to sens gdyby był zbyt luźny, a nie siedział ciasno jak powinien. Tak jak myślałem na początku stawiam na programator coś się tam rozjechało. Na silniku bez paska wchodzi na obroty bo robi to szybko i tachometr szybko zwiększa wartości, pod...
Jakiej firmy jest silnik i jaki typ?
Sprawdź silnik i tachometr.
nie ma czujnika wibracji, o równomiernym rozłożeniu prania moduł "wie" od tachometru znajdującym sie na osi silnika głównego((stały równy przyrost napięcia w określonym czasie) spróbuj przejrzeć moduł, jakość połączeń, silnik, kostkę połączeniową silnika, tachometr
Pralka wiruje i traci obroty i tak cały czas.Podczas prania nie ma siły wykonać obrotów,silnik sprawdziłem na krótko i jest sprawny.Oporność uzwojeń tachometru wynosi 0.5 kiloma, wirnik dokręcony.Czy powodem może być uszkodzenie regulatora obrotów, który jest w programatorze czy wina leży po stronie tachometru. Bardzo proszę o sugestie. Dziękuję.
Sprawdź tachometr silnika.
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
witam,dawno temu naprawialem ten sprzet zawodowo i pamietam ze najbardziej byl podatny ten duzy opoornik jesli jest ok no to jak to w "serwisie" wkladalismy nowa plytke.Pamietam jednak napewno ze jesli cewka tachometru nie miala przejscia to silnik podpiety do ukladu nie dzialal,sprawdz cewke a ja zapytam ie staryc kumpli co jeszcze pozdrawiam
Szanowny kolego staszekf nigdy nie pisałem ze ktoś wymyśla bzdury i najpierw trzeba znać dzisiejsze silniki w pralkach - steruje nimi (kontroler - moduł ) i przy silniku jest tachometr- sprzężenie zwrotnie przekazujące obroty silnika i je stabilizujące Przy zwarciu A1 i A2 triaca silnik osiąga za duże obroty i kontroler wyłącza go z pracy i po chwili...
Cóż,pozostaje jeszcze sprawdzić stan uzwojenia tachometru ( na tylnej końcówce osi silnika),oraz ew. wtyczkę i płytkę wybieraka obrotów.Potem zostaje to wszystko sprawdzić solidnie jeszcze raz,bo już powinno działać.Powodzenia.
Sprzęgiełkiem (stożkiem gumowym) stosowanym w normalnych tachometrach. Mierzą tą metodą do 20000rpm.
Jest to prądniczka tachometru, który pełni rolę sprzężenia zwrotnego przy regulacji obrotów silnika przez programator - regulator obrotów.
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Ten nit jest po prostu wbity.Trzeba go zeszlifować ,zdjąć magnes a łożysko zdjąć na prasie. Nit wyrwać po chamsku a na jego miejsce wkręcić śrubę, magnes na silikonie osadzić , najlepiej czerwonym 300st. A najważniejsza sprawa to trzeba zaznaczyć rysikiem pozycję każdego łożyska na wałku. I NIE UŻYWAĆ MłOTKA!
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Przyślij zdjęcie takie aby był widoczny cały tył silnika z tachometrem na PW
To jest wirnik tachometru , trzeba go wkręcić w ośkę silnika . Na gwint nawinąć trochę taśmy teflonowej aby się nie odkręciło w przyszłości.
Mam wrażenie, że nasze Leonardy to przy tych to pikuś chociaż też są dosyć skomplikowane.Również w naszych leonardach jest coś w rodzaju enkodera, jest to tachometr i jest zamontowany z tyłu silnika napędowego.Raz nam się skopało sprzęgło przy tym tachometrze i dźwig się rozpędzał tak, że ogranicznik wyrzucał.Oczywiście zdążylismy wszystko przekopać...
Witam. Sprawdzić stan szczotek i tachometr. I stan wirnika.
to dlaczego wiruje ? wydawało mi się że tachometr odpowiedzialny jest za pomiar prędkości... co do "zepsutego silnika" miałem na myśli jego szczotki bądź podłączenie z tego co czytałem. Po za tym kod F06 odpowiedzialny był jak wyczytałem na forum za, wytarcie szczotek, przewody podłączenia silnika, przekaźnik, triak silnika, tachometr, uszkodzona elektronika,...
Na podstawie czego stwierdziłeś że to silnik krokowy ? Przecież może to być silnik BLDC , silnik DC z enkoderem , silnik DC z tachometrem , silnik DC z stabilizatorem obrotów , silnik DC z wyprowadzonym uzwojeniem stojana i wirnika , równie dobrze może to być enkoder , tachometr a nawet silnik AC ... itp . Bez dokładnego symbolu nic nie stwierdzisz...
Dobrze wpiąłeś złącze M7 silnika. Czy ten błąd oznacza że coś jest z silnikiem? F06 to brak sygnału z tachometru silnika.
Przyczyną okazała się być przerywająca po nagrzaniu silnika cewka tachometru. Wymiana cewki rozwiązała problem.
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
A dla kolegi 1234nd specjalnie: F02: Blokada silnika, tachometru - Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany - Sprawdzić wydajność styków łącznika J9 na płycie - Sprawdzić uzwojenie tachometru i upewnić się, czy na łączniku przewodów J9 między pin 1 a 2 odczytuje się wartość rezystancji w zakresie od 115 ohm do 170 ohm. W razie spięcia,...
Miałem ostatnio problem z tym modelem pralki. Błąd 08, czyli błąd od tachometru. Silnik nawet nie ruszał. Tachometr na zaciskach miał rezystancję zgodna z danymi podanymi już w kilku tematach na tym forum i przy zakręceniu ręcznie silnikiem pojawiało się na nim napięcie. zaciski silnika też miały odpowiednią rezystancję. Problem udało się zdiagnozować...
Wpadł mi w ręce tachometr - obroty silnika 2880 RPM - na pompie 930. Miałem dwie niewielkie nieszczelności, nie słychać, ale woda, płyn na manometrze i wyłączniku ciśnieniowym - zlikwidowane, dalej tłoczy i tłoczy.
hey! A czytane od góry czy od dołu?? kod błędu odczytuje się od dołu... ale wydaje mi się ze chodzi o E51 problem z triakiem od Silnika lub tachometrem.
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Kod na coś z silnikiem.Uszkodzone przewody,uszkodzone uzwojenie silnika,uszkodzony tachometr,skończyły się szczotki.
Sam wymieniałem grzałkę. Dowiedziałem się podczas rozmowy telefonicznej z serwisem, iż jest to błąd, usterka związana z silnikiem lub tachometrem. Wyjąłem silnik i po oględzinach wszystko wygląda ok. Nic zalanego czy przepalonego, tylko widoczny pył po zużyciu szczotek. Rozkręciłem szczotkotrzymacze, szczotki są ok, komutator też. Po skręceniu nic się...
Okazało się że silnik i tachometr są w porządku, winny pozostaje programator. Chciałbym zapytać czy mógłby go któryś z kolegów sprawdzić?
Było tak od razu! Oznaczam tę odpowiedź jako "pomógł mi"! Generalnie jest różnica, pomiędzy podpięciem regulatora do silnika/tachometru, a skleceniem regulatora samemu. Jedynie kulturnie pytam, jaki regulator muszę kupić, żeby przy obciążeniu nie spadały mi obroty na łeb na szyję. Czy np. to (pomijając, że jest to zestaw 'zrób to sam") http://allegro.pl/avt1007-regulator-obro...
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Pomylone były wtyczki od tachometru silnika i czujnika temperatury ( ale że wtyczki pasują w inne miejsca) wymiana szczotek pomogła ,pralka pierze działa . Dziekuję za pomoc .
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
Do sprawdzenia pro forma tachometr silnika, a następnie moduł, przy czym na 95% problem będzie w elektronice.
Jaka prądniczka tachometr silnika pralki.
ale bez cewki powinny być maksymalne obroty na silniku
Witam nie znam tego modelu pralki ale sprawdź czy na silniku jest tachometr, jeżeli jest to sprawdź cewke i magnes na osi wirnika czy nie jest poluzowany
Witam Błąd o oznaczeniu EA świadczy o usterce tachometru silnika. pozdr. Andrzej
Witam. Sprawdzono tachometr silnika czujnik położenia bębna. Po każdorazowym skasowaniu błędu i ponownym uruchomieniu łapie ponownie błąd EA6. Silnik wydaje się być sprawny niestety po uruchomieniu pralki nawet nie drgnie. Proszę o sugestie. Tomasz
Ponownie wracam do tematu. Ewidentnie za każdym razem jest to błąd E52 czyli wg serwisówki: 1. brak sygnału z tachometru lub 2. zablokowany silnik lub 3. uszkodzenie kabli do silnika Tachometr sprawdzałem omomierzem: zimna cewka to ma ok. 175 omów, nagrzana (gdy silnik sie nagrzał) ok. 195 omów. Mechanicznie wygląda OK. Co dalej żeby zlokalizować uszkodzenie...
Sprawdź tachometr silnika a jeżeli sprawny to triak w sterowniku.
F02: Blokada silnika, prądniczki tachometru- Spięcie/Otwarta - Sprawdzić, czy silnik nie jest zablokowany - Sprawdzić wydajność styków łącznika J9 na płycie - Sprawdzić uzwojenie prądniczki tachometru upewnić się, czy na łączniku przewodów J9 między pin 1 a 2 odczytuje się wartość rezystancji w zakresie od 115 Ω do 170 Ω. W razie spięcia,...
Pralka po ustawieniu programu pobiera wodę, zaczyna działać pmpa cyrkulacyjna i na tym kończy się jej działanie. Nie kręci się silnik główny nie kręci silnik programatora. Sprawdzone pompy, hydrostaty, szczotki silnika głównego, silnik programatora, tachometr; programator i moduł elektroniki wyglądają ok. Po przekręceniu ręcznym programatora wypompowuje...
Do sprawdzenia cewka tachometru znajduje sie z tyłu silnika i czy magnesik się nie wykręcił ,okablowanie tego tachometru do elektroniki
Sprawdź tachometr silnika lub szczotki
Witam, Pralka ogólnie działa, czasami pojawia się błąd F02. Bywa że zacznie pranie a silnik się nie kręci, jednak jak przekręci się bębnem ręcznie kontynuuje normalnie pranie. Mam pytanie czy to może być tachometr ?? Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ?
Do wkręcenia wirniczka można zastosowac środek zapobiegający odkręcaniu się śrub,a jeśli go nie masz zwykły lakier do paznokci mógłby pomóc.Jeśli chodzi o dostępność wirniczka,to występuje razem z silnikiem,ale możesz poszukać na szrotach.
Do naprawy silnik a dokładnie zabezpieczenie termiczne wewnątrz silnika (jeśli szczotki i tachometr dobry...)
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
No pewnie bym znalazł no ale co wpadniesz do mnie po odbiór A wysłać nie możesz? :D
Witam . Przy okazji sprawdzania silnika warto sprawdzic tachometr . Cewkę oraz oraz magnes zamocowany do osi wirnika (wewnącz cewki) .
do czego sa te 2 piny po prawej To termik silnika (8 9). Kostka silnika: 1 2 3 4 5 6 7 X 8 9 Podłączasz 230V do 7 i 6, a kondensator 25µF do 5 i 6, i są "szybkie" (wirowanie). Te 7 można podłączyć szeregowo przez termik 8 9. Podłączasz 230 do 7 i 3, a 25µF do 3 i 4 i masz wolne obr. Albo 230 do 7 i 4, a 25µF tak samo, to masz też...
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
Dziękuję, Dopytując, podpięcie potencjometru do -10V, +10V i suwak na GO rozwiązuje regulację i obroty lewo/prawo. Czy masz może schemat aplikacji z tym typem serwonapędu, silnika DC i tachometru.
Jak sprawdzic, zmiezylem opor wynosi 135om.Po odlaczeniu tachometru silnik rozpedza sie do max obrotow.
Sprawdzałem całą pralkę silnik ,tachometr,okablowanie.Wszystko wygląda dobrze,ale tylko wizualnie?Więc doszedłem do modułu i ten okazał się być uszkodzony.Więc nie wiem czy to będzie coś innego niż ten moduł sterujacy ,czy jeszcze coś innego? Dziwne jest dla mnie ze czasem ta pralka działa czasem nie?Mimo uszkodzonego modułu sterującego.Aktualnie używam...
Sprawdź tachometr na silniku.
Witam. W tym silniku co miałeś oryginał sprawdziłeś tachometr i długość szczotek było ok.
tachometr silnik tachometr silnik pralka tachometr silnik amica
miernik uszkodzony pomiar rezystancji odkurzacz gniazdo łożysko skrzynia crunch
wyłacznik selektywny wyłacznik selektywny
Elektroniczny zegarek nie odmierza czasu po ustawieniu Prędkość obrotowa piły widiowej 50 cm do drewna