O ile dobrze pamietam to problem z silnikiem (tachometr).
Zrób zdjęcie silnika, bo były różne typy montowane.
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Do naprawy silnik a dokładnie zabezpieczenie termiczne wewnątrz silnika (jeśli szczotki i tachometr dobry...)
Kod na coś z silnikiem.Uszkodzone przewody,uszkodzone uzwojenie silnika,uszkodzony tachometr,skończyły się szczotki.
Sprawdź tachometr silnika a jeżeli sprawny to triak w sterowniku.
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Sprawdź oporność tachometru, jest na silniku, jakość połączeń w kostce silnika
Dla ... E21/22 – uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka, zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
Mikroprocesor i traik- ale rządzą w Twoim przypadku chyba zimne luty- obejrzyj elektronikę i przelutuj co nieco a szczególnie wejscie sygnałowe z tachometru.
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Właśnie takie uszkodzenie przytrafiło mi sie przed chwilą w Amice PA5560A420. Magnesik (wirnik tacho) kompletnie się wykręcił z osi silnika pralki. Wystarczyło wkręcić ten wirnik, poprawić zamocowanie uzwojenia tachometru i jest O.K.
Kupiłem nowy tachometr za 30pln (ze zdekompletowanego nowego silnika - ze servisu :) ) i nic. Kupiłem nowy Triak - i to samo. Zamawiam nowy silnik.
Okazało się że silnik i tachometr są w porządku, winny pozostaje programator. Chciałbym zapytać czy mógłby go któryś z kolegów sprawdzić?
Dzięki wszystkim za rady. Wymieniłem rezystor od tachometru, co prawda nie wyglądał na przegrzanego, alem może pod napięciem "głupiał". Do tej chwili zrobiłem 2 prania i jest OK. Jeszcze czasami na początku prania przy wpuszczaniu wody czasami słychać "strzały w silnik" ale nie zatrzymuje prania i nie wyświetla żadnego błędu. Kolega Iskrownik napisał,...
Badań nad sterownikiem pralek Amica PA5580A5xx ciąg dalszy. Czy ktoś może posiada informacje jak się mają częstotliwość i napięcie wyjściowe przetworniczki tachometrycznej w tych pralkach do obrotów bębna (NIE SILNIKA). Maksymalne napięcie (dla największych obrotów wirowania) Maksymalna częstotliwość (powiedzmy przy 800 obrotach/min). Z góry dziękuję.
witam na stojanie silnika mam 4Ω wirnik 2Ω prdniczka tachometru 180Ω czy to bedzie OK? Szczotki sa troche zuzyte ale przewodza
Podstawiając drugi sprawny silnik.Niekoniecznie od tego modelu pralki , aby pasowało mocowanie a kostkę silnika spróbuj sobie przystosować do istniejącej instalacji.Przed tymi działaniami proponuję sprawdzić szczotki , tachometr i wiązkę połączeniową starego silnika.Przelutuj też płytkę elektroniki szczególnie pod przekaźnikami.Pozdrawiam.
O, wreszcie jakieś fakty, dzięki ! A pamięta Kolega może coś z tych pomiarów oscyloskopowych prądnicy tachometrycznej ? Np. częstotliwośc wyjściową dla jakichś konkretnych obrotów bębna ? Z tego dojdę jaka tam jest przekładnia. Z tego co zrysowałem z płytki, to procesor mierzy tylko częstotliwość (lub okres) ewentualnie wypełnienie przebiegu z tachometru...
Witam Silnik dobry,triak wymieniony,tranzystor sterujący triakiem nowy,przekaźniki sprawne. Widzę, że Kolega idzie w dobrą stronę... Zabrakło mi tylko sprawdzenia tachometru na silniku. (Taka mała prądniczka na końcu silnika). Jeśli regulator nie otrzyma odpowiedniego sygnału z tacho, to mogą występować podobne objawy. Pozdrawiam, Karol
Witam! Mój problem polega na tym ,że podczas ostatniego wirowania przy pralce spalił się wirnik silnika, ponieważ kiedyś doszło do przecieku wody i wyniku czego silnik dostał wilgoci. Jednak szybko udało mi się znaleźć silnik od innej pralki ( nie oryginalny od Amicy). Podłączyłem kable jak powinno być i gdy uruchamiam pralkę na wirowanie , silnik zakręci...
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Przy w/w objawach najczęściej winien jest moduł, ale zanim wyda się kilka stów na jego zakup warto najpierw sprawdzić, czy tachometr siedzi na swoim miejscu w silniku. Obroty silnika na praniu mogą być wtedy ok, ale na wirowaniu nie. Użyłem w mojej wypowiedzi zbyt dużego skrótu myślowego, przez co jej sens mógł być opacznie zrozumiany o czym świadczą...
E21/22 - uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze Wyimij silnik, na jego tyle znajduje się cewka tacho. Zdejmij ją delikatnie i zobacz czy nie odkręcił się magnes będący pod cewką (takie okrągłe, plastikowe). Jeśli błąd pojawiał się już wcześniej, jest bardzo...
Witam juz kilka postow przejzalem na ten temat lecz nie zgadzaja sie z objawami w mojej pralce.Wszystko jest ok do mometu wirowania jesli pralka zaczyna sie wkreca na obroty to zaczynaja strzelac iskry na komutatorze i wyskakuje blad e22 jesli obroty wirowania zmniejsze na 100 wtedy z problemem ale wiruje.Po zdjeciu paska silnik pracuje ok.Nie wiem...
Czy potrzebna jest pomoc serwisu? Narazie nie z błędu wynikało by że masz problem z prądniczką tachometru programator może jej nie widzieć a więc prawdopodobnie jest przerwa pomiędzy programatorem a nią , ewentualnie padnięty triak sterujący silnikiem, miernik w rękę i sprawdz ciągłość przewodów , jej opór, no i ten triak. Ps serwis raczej nie będzie...
Nie opisałeś rodzaju problemu-czy silnik grzeje się,brzęczy,czy nie chodzi w ogóle.Jeśli nie kręci zmierz oporności jak polecił to robić kolega rychomuch z tym że ja ustawiłbym miernik na zakresie 2 Megaomy a najbardziej miarodajny wynik dałby pomiar induktorem ustawionym na pomiarze oporności izolacji-im wyższy pomiar w megaomach to lepiej. Następnie...
Witam, Mam problem z pralką Amica Optima Digital 1000 PCT5510. Pralka nie odwirowuje prania, brak pełnych obrotów. Na programie odświeżanie natomiast wygląda jakby nie miał siły obracać się bęben. Tachometr sprawdzony jest sprawny, silnik tak samo. Czasami w pralce występował błąd E54. W trybie serwisowym pralka osiąga pełne obroty, ale tryb kończy...
Witam Sprawdziłem dokładnie te amortyzatory (wymontowalem i obejżałem) są sprawne. (.) .... Układanie bielizny przed wirowaniem jest dość dziwne: najpierw powoli obraca bębnem po czym nastepuje gwaltowny skok i obroty około 600 - 800 (wtedy jest największe szarpnięcie)....(.) A sprawdzałeś prądniczkę tachometryczną? (silnik SOLE) Pozdrawiam. PS. Chodzi...
Sprawdź silnik czy nie ma widocznych uszkodzeń, okopcenia uszkodenia izolacji przeplone przewody nawojowe. Zwarcia poszczególnych części wirnik stojan do masy.Zwarcie do masy prądniczki tachometrycznej.Jeśli masz możliwość sprawdzenia silnika to sprawdż przy obniżonym napięciu. Przesyłam schemat wyprowadzeń silnika.Podaj napięcie na 2 i 3 a 4 i 5 zmostkuj....
Moim zdaniem należy wymontować silnik(z tego co pamiętam to 2 śruby) i sprawdzić miernikiem jak zachowuje się cewka tachometryczna.Często spotykam się z takim zjawiskiem że ruchy rewersyjne są ok a jak ma wirować to poluzuje się magnes przy cewce i moduł odczytuje błędne informacje. Pozdrawiam
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:) Czy dobrze kombinuję, że muszę kupić stary silnik np. http://olx.pl/oferta/silnik-pralka-amica... i zkanibalizować aby odzyskać tacho? bo nie znalazłęm tacho do amika jako luzaki ale są np. do Beko (http://www.fib.poznan.pl/PL-H4/oferta/1...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku.
Witam, Proszę o pomoc. Uszkodzenie E22 pralka AmicaAWCN12DA. Sprawdziłem silnik na krotko i działa. Oporność tachometru to 183 omy. Sprawdziłem triak i jest uszkodzony, ale oprócz tego znalazłem jeszcze jeden element smd uszkodzony oznaczenie A1 t 75. Przedstawiam element na zdjęciu płyty panelu. Może ktoś pomoże mi rozszyfrować co to za element i gdzie...
Czy ma ktoś z Was panowie schemat do tego urządzenia lub chociaż jak wejść w tryb serwisowy? Zmierzyłem miernikiem silnik. Opór na wirniku około 6?, na stojanie jest 2,4?, tachometr 165,7?. Przy płukaniu daje napięcie z tacho 2V, na stojan 45V, a na wirnik ok 10V. Przy wirowaniu na wirnik i na stojan pełne sieciowe napięcie, a z tacho schodzi 27V do...
Prądnica tachometryczna dobra. ale silnik po zamontowaniu do pralki nie działa zginęły nawet wysokie obroty, kod lampek taki sam jak wyżej . Jak sprawdzić silnik po wyjęciu.W kostce silnika są przewody jak do nich podłączyć napięcie 1)pusty. 2)szary przewód. 3)żółty do szczotki .4)zielony do szczotki. 5) biały. .6 i7)niebieskie do prądniczki tachometrycznej...
Specyfikacja Sygnalizacji Błędów pralce E-21 Przyczyna bezpośrednia: Brak sygnału z prądniczki tachometrycznj Akcja podejmowana przez sterownik: pralka przerywa program i sygnalizuje E21 Możliwe przyczyny awarii: uszkodzony silnik ( prądniczka, uzwojenia, termik) uszkodzone przewody lub wtyczka silnika uszkodzone lub zawieszone szczotki uszkodzony obwód...
Właściwie teraz powinienem podziękować za pomoc...ale niestety niema komu, bo jedyna odpowiedź to była "teraz kolej na szczotki", a o tym pisałem wcześniej, że już były wymienione Ale podziękuję chociaż sobie - Dziękuję Ci Mandela, że sobie poradziłeś :). Przyczyną "wariacji" silnika był zimny lut na oporniku 2k7 na płytce programatora, który jest w...
Dziękuję za informację. Czy to świadczy o uszkodzeniu prądnicy tachometrycznej i nie ma żadnej możliwości naprawy silnika? Z tego co wiem, jako część zamienna do Amici PA PB i PC występuje ten sam silnik, różni się on tylko prędkością wirowania. Czy można podstawić silnik od starszej pralki na 600 obr/min i aby sie przekonać przed zakupem właściwego...
Poruszany był jeszcze temat prądniczki tachometrycznej..ale jak dobrze rozumiem prądniczka mierzy obroty i jeśli nie przekazuje sygnału to także jest sygnalizowane błędem E21 ale po kilku obrotach bębna tak? bo u mnie silnik nawet nie rusza, ani nie buczy- nie reaguje wcale
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
Witam jeżeli chodzi o silnik to 2 przewody są od prądniczki tachometrycznej a pozostałe 4 słóżą do zasilania silnika i zamiany obrotów prawo lewo Dodano po 3 http://www.goldhand.com.pl/rtv/-vp9053.h... tu masz schemat do tej amiki
Daje nowy temat ze względu że wpisałem nie do tego wątku ( nie ten model ) amica wmn 862M mam tą samą pralkę( 5-6lat) nagle straciła obroty i juz nie ma szybkich obortów elektronika w module remco5153 wyglada ok elementy sprawne(no mogę wymienić kondensatory) chyba wszystkie w tej pralce nie ma żadnego kondensatora rozruchowego chyba że na płytce modułu...
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Witam ! ... (tzn. prądniczka tachometryczna)... Ta prądniczka tachometryczna, jak ją nazywasz, służy oryginalnemu sterownikowi do odpowiedniego "rozłożenia" ubrań w bębnie aby bęben zbyt nie "skakał" - poprostu bada impulsy w niej generowane i przy zbyt dużych różnicach częstotliwości zwalnia obroty, trochę buja bębnem, znowu przyspiesza, bada itd...
Miałem podobny objaw w innym modelu Amiki. Przerwaniu uległ przewód od prądniczki tachometrycznej - był zbyt krótki (napięty) i ruchy bębna go wykończyły po kilku latach użytkowania pralki. Nie wymieniałem go w całości tylko wyciąłem fragment i wstawiłem dłuższy odcinek. Działa od kilku lat bez problemu.
mieliście takie przypadki ? Mieliśmy. Słabowity silnik nie obróci się, a tym samym prądniczka tachometryczna nie wygeneruje napięcia zwrotnego; i tym samym sterownik zdejmie zasilanie silnika. I jeszcze wywali błąd E21/22 (diody T30, T60 dla wersji bez wyświetlacza). Proste i logiczne.
To może byc użo przyczyn programator, przewody, silnik kondensator na 100% sprawny bo wiruje ogladnij dokladnie pralke posprawdzaj i napisz cos wiecej o objawach Żadne tam... Poza silnikiem. Uszkodzenie prądniczki tachometrycznej (silnik SOLE). Pozdrawiam. PS. Sprawdź wiadomość na PW.
Witam,sprawdz prądniczkę tachometryczną czy wytwarza napięcie pozdrawiam
W pierwszej kolejności zdejmij pasek klinowy i zakręć osobno bębnem (jeżeli dźwięk będzie taki jak na filmie mogą być dwie przyczyny ;łożyska lub bęben o coś haczy;) Następnie zakręć silnikiem,silnik powinien się obracać się cicho i bez oporów w przeciwnym wypadku rozsypały się łożyska silnika lub prądniczka tachometryczna. Silnik z założonymi szczotkami...
Jeśli zaczepy są takie same możesz podmienić, konieczna będzie jedynie zamiana prądniczki tachometrycznej oraz odtworzenie połączeń w taki sam sposób jak na uszkodzonym silniku.
Witam Czy jest możliwość sterowania obrotami silnika po przez ten sterownik co na zdjęciu? Jeśli tak, to jak to podłączyć aby móc sterować. Silnik jest komutatorowy. Silnik oczywiście jest sprawny, tylko wchodzi od razu na wysokie obroty. Silnik również posiada prądniczkę tachometryczną i ją bym chciał właśnie wykorzystać do sterowania obrotami. Liczę...
Zauważyłem, że przy silniku jest jakiś czujnik, może być on sprawcą całego zamieszania? Jeśli masz na myśli takie kółko z dwoma kablami to jest to prądniczka tachometryczna i wypadałoby ją sprawdzić.
Silnik sprawny, filtry, szczotki itd też ok, wg. mnie ewidentnie wina albo prądniczki tachometrycznej albo sterownika. W pralce są dostępne dwie prędkości wirowania 400 obr/min i 800 obr/min, nie wchodzi na te wyższe obroty. Pytanie czy rezystancja tacha jest ok, albo gdzie szukać usterki w sterowniku.
Informacjie o rozłożeniu prania biorą się z prądniczki tachometrycznej (pomiar napięci) która zamontowana jest na osi silnika z tyłu.Silnik rozpędza bęben z praniem do pewnej prędkości. W tym czasie układ elektroniczny sterujący pracą silnika utrzymuje napięcie zasilania silnika na stałym poziomie.I teraz tam gdzie w bębnie prania będzie więcej oczywiście...
iskrzy w kostce wychodzącej od silnika miedzy przewodem prowadzącym do szczotki silnika a przewodem od jakiegos czujnika zamontowanego na wirniku silnika (to chyba jakis czyjnik predkosci wiriowania Wymień tą kostkę, może nie jest za późno i nie doszło do uszkodzenia prądniczki tachometrycznej i elektroniki .
Czy sucho jest na podstawie? Sprawdź cewkę tachometryczną P.s. Jak sprawdziłeś że silnik jest dobry?
Podłączyłem silnik pod 12V przez żarówkę i bez Parametry pracy 0,8 A praca bez żarówki i ok 120Hz z prądniczki tachometrycznej Pracuje bez zakłuceń
Dzięki za szybki odzew! Niestety, nie wiem, jak sprawdzić tacho. Z zewnątrz wygląda normalnie, żadnych śladów przegrzania czy mechanicznych uszkodzeń. Czyżby trzeba wymienić na nowe, żeby sprawdzić, czy stare było kaput? Przekaźniki na module też zapewne sprawdza się, wymieniając na nowe... Chociaż... Nawet gdyby tak było, to i tak taniej, niż wymienić...
prądniczka tachometryczna daje impuls. Co może być uszkodzone ? Triak?
Błąd nr.7 mówi o uszkodzeniu silnika ,prądniczki tachometrycznej .Sprawdź czy ten triak ma takie same wyprowadzenia i czy silnik ma przejścia między uzwojeniami ,na szczotkach. Jeżeli wymieniałeś triaka silnika to musiała być jakaś przyczyna o której nie napisałeś.
Do sprawdzenia złączka silnikowa, sama prądniczka tachometryczna - nigdy nie masz pewności nie czy ta 2 nie jest walnięta (sam ostatnio kupiłem nową uszkodzoną blokadę;/) oraz triak/tyrystor od sterowania silnikiem na module
prądniczka tachometryczna znajduje sie na końcu silnika wychodzą z niego dwa kabelki sprawdź czy wszystko jest w niej ok czy magnes nie odpadł
Zastanawiam się czy hydrostat się psuje? Widzę, że śruby regulacyjne są zalakowane i skalibrowane w fabryce. Dochodzi tam wężyk od bębna, który musi być drożny i szczelny - i tyle? Wystarczy, że będzie wszystko drożne i szczelne. Hydrostat kalibruje producent, a Ty możesz co najwyżej sprawdzić jego styki. Z ciekawości mojej kolejne pytanie - gdy pralki...
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
Witaj, po wymianie C1 na sprawny 2u2/275VAC mam na C3 dość prawidłowo - tzn ok.4,75V przy płycie wyłączonej z klawisza a kiedy pobudzę ją (włączę z klawisza tak jakbym chciał zastartować program prania) to napięcie na C3 nieco spada do ok. 4,52V - Włączy mi się LED sygnalizujący włączenie a po ok. 2-3 sekundach sterownik rozświetla wszystkie LED na...
Zgadza się - staram się nieco poprawić fabrykę - robię to głownie po to, aby się czegoś nauczyć, na pewno nie po to aby zaoszczędzić parę zł - mam w domu jeszcze kilka sprawnych pralek, koszty budowy programatora sa znacznie wyższe od używanej pralki. Zależy mi na tym, aby impulsy tacho pojawiły się możliwie najwcześniej, gdyż od tego zależy między...
Witam. Na elektrodzie widziałem kiedyś podobny temat - nawet zastosowanie to samo, lecz nie mogę już odnaleźć więc zakładam nowy temat. Myślę nad zastosowaniem silnika komutatorowego z pralki automatycznej z prądnicą tachometryczną w celu zbudowania pewnego urządzenia pomiarowego. Założenia były następujące: 1. Silnik musi osiągać 10000 obr/min. 2....
Witam, proszę sprawdzić prądniczkę tachometryczną w silniku, znajduje się z drugiej strony niż koło pasowe na silniku pod taką pokrywką. Zdarza się że magnes wyleci z ośki wirnika. Sprawdzić należy przewody od tej prądniczki do programatora. Bez miernika będzie problem, jeśli te rzeczy są dobre to winny będzie programator.
ten kod sygnalizuje uszkodzenie silnika sprawdź sobie prądniczkę tachometryczną na silniku i wszystko co jest zwiazane z silnikiem
Prądniczka tachometryczna zamontowana na końcu wału silnika. Składa się z: - magnesu (czarno-biały walec ok. 15mm średnicy) wkręconego w wał silnika, - uzwojenia (kształt dużego pogrubionego kapsla ok. 30mmm średnicy) z podłączoną parą przewodów, - pierścienia zabezpieczającego ok. 30 mmm średnicy.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną z tyłu silnika, a zwłaszcza magnes. Pewnie sie wykręcił. Pozdrawiam.
Sprawdzałem go omomierzem, zwarcia nie ma. Proszę o dalszą pomoc. Wobec powyższego, zajmij się prądnicą tachometryczną silnika.
A czego. Silnik na obwodzie wzbudzenia ma ok. 2 Ohm rezystancji, sczotki dolegaja do wirnika, pradniczka tachometryczna prawdopodobnie odpada, to co moze byc
Podczas programu silnik z trudnością obraca bęben, nieważne czy są to wolne obroty prawo/lewo czy wirowanie. A więc go wyjąłem i sprawdziłem podpinając go do sieci, śmiga aż miło. Prądniczka tachometryczna tez niby jakieś napięcie daje podczas kręcenia wirnikiem. Posprawdzałem kable przyłączeniowe z programatora do silnika i też jest ok. W programatorze...
Masz silnik z prądniczką tachometryczną . Szkoda by było aby tego nie wykorzystać. Na układzie TDA 1085. Przy regulacji ze sprzężeniem zwrotnym uzyskasz lepsze efekty niż przy regulatorze fazowym. Sam opracowałem płytkę do silnika z pralki Amica 420W do skubarki kurczaków. Silnik praktycznie nie traci mocy przy mniejszych obrotach. Możesz poszukać w...
Witam Kilka miesięcy temu pralka zepsuła się (błąd E21). Okazało się że dostała się wilgoć i spaliło się złącze na silniku. Po wymianie złącza pralka pracowała normalnie przez kilka miesięcy. Ostatnio sytuacja się powtórzyła. Złącze było mokre i skorodowane. Po wymianie złącza, silnik ruszał na bardzo wysokich obrotach. Okazało się że zwarty jest triak...
witam, tez mam problem z siedmioma mignieciami, tyle,ze moja pralka po nabraniu wody kreci bardzo szybko a potem siedem razy miga i koniec... chyba wiec szczotki sa ok? Szczotki są OK, natomiast coś jest nie tak z prądniczką tachometryczną na silniku - zacznij od jej sprawdzenia i połączeń na kostce silnika. Wpisz też temat w "szukaj", bo na temat...
Witam,mam taki problem, pralka kupiona nowa,prała 3 miesiące,codziennie,w końcu padły łożyska na bębnie(prawdopodobnie źle wciśnięty uszczelniacz i woda penetrowała łożyska).Wymieniłem łożyska,simering i całość złożyłem.Po odpaleniu chodzi pięknie,cicho i ładnie wiruje-jak jest pusta.W momencie kiedy w środku jest wsad nie chce wirować,nie może wskoczyć...
Dzień dobry, Zagadka :) pralka Amica, AWB 510D. Pierwszy objaw: Pobiera wodę, nie zakręci bębnem, zatrzymuje się. Przeczyściłem presostat, przedmuchałem rurkę do niego i problem ustąpił. Sprawdzając bez wkładu zauważyłem, że jak zaczyna kręcić to szybko przez chwilę zakręci jakby chciała wirować, ale to ułamek sekundy, bęben nie zdążył się rozkręcić...
Słynny komunikat w Pralkach Amica PC 5510B425 - kod E-21 - błąd związany z silnikiem lub jego sterowaniem . Mój przykład był ciekawy, a było tak... Pralka podejmuje pracę, nabiera wody rusza cykl prania, grzeje wodę, wypompowuje ją, a z chwilą gdy ma „wejść” na wyższe obroty np. do wirowania „wskakuje” na wysokie obroty i przerywany...
Jeśli tylko wędruje to musisz solidnie wyregulować nogi. Oczywiście jest to możliwe przy sztywnej nawierzchni. Okazuje się być bardzo ważne, aby nacisk nóżek na podłoże był równy. Inaczej w związku z niską sztywnością obudowy zaczynają się tańce. Zapewne najwięcj rad to będzie wymiana amortyzatorów, ale ja już to przećwiczyłem i zero efektów. Z tym,...
Pranie przebiega w miarę normalnie. Sporadycznie, przy ruszaniu, silnik potrafi lekko szarpnąć, ale ogólnie jest OK. Problem zaczyna się przy wirowaniu - jeżeli wtedy nastąpi szarpnięcie (zwykle dość głośne), pralka przerywa pracę i wyświetla błąd E21. Zresetowanie panelu pozwala wznowić działanie (znaczy rozpocząć od nowa albo wywołać jakiś inny program,...
Zależy od typu silnika.Na początek ustaw miernik na piszczek,przyłóż do przewodów cewki tachometru i obróć bębnem -ma być sygnał przerywany.Jeśli chodzi o cewkę,to jest przeważnie wciśnięta na styk.Delikatnie zdemontuj sprężynującą blaszkę i wyjmij cewkę.Magnes na osi powinien być dobrze umocowany-przykręcony. Jeśli tak jest to jest sprawny.Problem...
tachometr amica tachometr silnik silnik tachometr
naprawa pompy myjącej zmywarki bosch uszczelniacze zaworowe renault megane instrukcja obsługi
wyłacznik selektywny wyłacznik selektywny
Komunikat "LOC" na wyświetlaczu suszarki Hoover - co oznacza? Jura J5: Komunikat "Dosyp ziaren" - młynek kręci, ale nie robi kawy