witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
Moduł sterujący - strona 7, pozycja 21 na załączonym rysunku. Sprawdź jednak najpierw tachometr i szczotki silnika.
Sprawdź tachometr silnika.
Na aledrogo kupisz. Wpisz w szukajkę: prądniczka tachometryczna silnika. Jak nie znajdziesz, to pewnie ten Kolega ma tyle tego, że głowa mała: http://www.elektroda.pl/rtvforum/uzytkow... Zapytaj go na PW lub zadzwoń.
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Do sprawdzenia silnik, a dokładnie tachometr.
Witam. Może być coś nie tak z tachometrem. To takie soś z tyłu silnika:) .
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Jaka prądniczka tachometr silnika pralki.
Zacznij od sprawdzenia silnika- szczotki, tachometr.
Witam! Sprawdz droznosc wezyka ze zbiornikiem poprostu dmuchnij w niego,nastepnie dmuchnij w kruciec hydrostatu powinienes uslyszec charakterystyczne klikniecia jego stykow.
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
Witam Według serwisówki to: Błąd F06 Błąd tachometru silnika napędowego Urządzenie sterujące nie może prawidłowo określić szybkości silnika (Kilka razy) dlatego pralka zostaje wyłączona. Jeśli ten błąd występuje podczas fazy wirowania, to drzwiczki zostaną odblokowane po zatrzymaniu się bębna. Potencjalne przyczyny -sprawdzić połączenia wiązek przewodów...
Przerwa obwodu tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru (rezystancja na stosowanych silnikach 1:Ceset: 42 Ohm, 2:Selni: 90 Ohm, 3:Sole: 184 Ohm) sprawdzić wiązkę pomiędzy silnikiem a modułem oraz sam moduł
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Jakiej firmy jest silnik i jaki typ?
Sprawdź silnik, tachometr silnika, połaczenia w kostce silnika
Uszkodzona elektronika po zwarciu kostki silnika, konkretnie tor tachometru. Było o tym na forum nie raz, szukajka pomoże. Szukaj również jako pralki Mastercook, Brandth, Fagor, bo to samo.
gdy nagle wyrywa silnik na obroty, sprawdź tachometr, czy czasami nie wyleciał magnes
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
może być luźny magnes w silniku w tachometrze...
Sprawdź silnik i tachometr.
Najczęściej F 06 oznacza, że skończyły się szczotki w silniku. Spotkałem się też z wysunięciem wtyczki wchodzącej do silnika. Tachometr to rzadkość.
Może spróbuj najpierw sprawdzić okolice tachometru na silniku ,kostki silnika.
A te obroty to są szybkie czy normalne i czy w jedną stronę czy możę rewersy. Sprawdzić tachometr silnika . Zwarcie triaka silnika to poprostu jego uszkodzenie bardzo często bez powodu poprostu trzeba go wymienić.
Jest to prądniczka tachometru, który pełni rolę sprzężenia zwrotnego przy regulacji obrotów silnika przez programator - regulator obrotów.
hymm... mi także wydaje się ze problem tkwi w silniku,może to tachometr. silnik można podłączyć pod autotransformator jeżeli taki posiadasz i sprawdzić jak pracuje na wysokich obrotach :) pozdrawiam
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Kostki na pewno sa dobrze, bo zresztą jak wywala błąd, to jak kliknal przekaźnik i krecilem ręcznie to obroty były zczytywane przez tachometr, co zapewnia silnikowi napięcie?
witam.Proszę o pomoc gdyż konkretnie chodzi o błąd E09. Po włączeniu prania po ok.10-20 minut pracy pralki zaczyna zrywać obroty silnika jak przy uszkodzonym tachometrze i w efekcie pojawia się ten błąd. Dodam że silnik jest sprawny a tacho zminiłem. Pralka ma ok. 3 mies.. pozdrawiam Monsterro
nie ma czujnika wibracji, o równomiernym rozłożeniu prania moduł "wie" od tachometru znajdującym sie na osi silnika głównego((stały równy przyrost napięcia w określonym czasie) spróbuj przejrzeć moduł, jakość połączeń, silnik, kostkę połączeniową silnika, tachometr
Cóż,pozostaje jeszcze sprawdzić stan uzwojenia tachometru ( na tylnej końcówce osi silnika),oraz ew. wtyczkę i płytkę wybieraka obrotów.Potem zostaje to wszystko sprawdzić solidnie jeszcze raz,bo już powinno działać.Powodzenia.
ale bez cewki powinny być maksymalne obroty na silniku
Do wymiany silnik jeżeli nie masz jak zdobyć tachometru.
Po wejściu w tryb serwisowy znalazłem błąd E52 Brak sygnału z tachometru silnika. Jesteś pewien, że dawca i biorca przeszczepu miały identyczne silniki i wyprowadzenia przewodów ?
Przyczyną mogło być uszkodzenie uzwojeń silnika. Trzeba jeszcze zwrócić uwage na tachometr
Rozbierz silnik i sam sobie ustalisz rozpiskę - połączenia proste jak budowa cepa :) Dwa lub trzy przewody ze stojana, dwa ze szczotek, czasem dwa z termika i dwa z tachometru. Również za pomocą zwykłego omomierza to ustalisz. Zdecydowanie trudniejsza jest budowa regulatora obrotów ze sprzężeniem zwrotnym.
hey! A czytane od góry czy od dołu?? kod błędu odczytuje się od dołu... ale wydaje mi się ze chodzi o E51 problem z triakiem od Silnika lub tachometrem.
sprawdź czy tachometr nie jest luźny...(taki magnesik na osi silnika)
To sprawdź nie na cewce silnika tylko na tachometrze który jest z tyłu silnika. O, cezet mnie wyprzedził :)
Witam. Jaka powinna być rezystancja cewki tachometru do pralki Electrolux EWT 10120W? Cewka tachometru w silniku nie ma przejścia więc nie mogę zmierzyć oporności. Pozdrawiam
układ sterowania silnikiem
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
do czego sa te 2 piny po prawej To termik silnika (8 9). Kostka silnika: 1 2 3 4 5 6 7 X 8 9 Podłączasz 230V do 7 i 6, a kondensator 25µF do 5 i 6, i są "szybkie" (wirowanie). Te 7 można podłączyć szeregowo przez termik 8 9. Podłączasz 230 do 7 i 3, a 25µF do 3 i 4 i masz wolne obr. Albo 230 do 7 i 4, a 25µF tak samo, to masz też...
Pralka wiruje i traci obroty i tak cały czas.Podczas prania nie ma siły wykonać obrotów,silnik sprawdziłem na krótko i jest sprawny.Oporność uzwojeń tachometru wynosi 0.5 kiloma, wirnik dokręcony.Czy powodem może być uszkodzenie regulatora obrotów, który jest w programatorze czy wina leży po stronie tachometru. Bardzo proszę o sugestie. Dziękuję.
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Obejrzyj czy nie jest pęknięty sprawdź wszystkie połączenia cewki tachometru, od silnika do modułu, zmierz rezystancję cewki
Witam nie znam tego modelu pralki ale sprawdź czy na silniku jest tachometr, jeżeli jest to sprawdź cewke i magnes na osi wirnika czy nie jest poluzowany
Sprawdź hydrostat i kubek hydrostatu.
Cześć! Jak pralka na gwarancji to nie ruszaj nic. jak po gwarancji to trzeba przykleić pierścień magnesu na osi silnika (magnes od tachometru).
Sprawdż tachometr na silniku i przewody wraz z wtyczką od niego.
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
Tachometr możesz sprawdzić czy jest uszkodzony tylko czy w tym przypadku silnik by się tak zachowywał?
Witam . Przy okazji sprawdzania silnika warto sprawdzic tachometr . Cewkę oraz oraz magnes zamocowany do osi wirnika (wewnącz cewki) .
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Pomylone były wtyczki od tachometru silnika i czujnika temperatury ( ale że wtyczki pasują w inne miejsca) wymiana szczotek pomogła ,pralka pierze działa . Dziekuję za pomoc .
Silnik był sprawdzany Tachometr też? Sprawdź na zwarcie triak sterujący obrotami silnika , jeśli pralka stała w wilgoci przemyj spirytusem wtyczki i pola stykowe modułu elektronicznego . To taka ? http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?pro...
Do sprawdzenia pro forma tachometr silnika, a następnie moduł, przy czym na 95% problem będzie w elektronice.
Tachometr zwiera? Tachometr czyli prądniczka ma dawać napięcie proporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika
Po włączeniu pralki wszystko jest ok Załączamy poszczególne programy to: Pralka się załącza Pobiera wodę Pierze, pierze trwa to nawet 3 godziny nie dochodzi program do płukania Gdy się wybierze samo płukanie raz pobiera wodę i płucze i tak potrafi bez końca Gdy się załączy wirowanie pralka wchodzi dwa razy na obroty po czym tak jakby zaczynała od nowa...
Widzę że tu do wszystkiego trzeba dochodzić samemu, dzięki tym co usiłowali pomóc. Dla przyszłych pokoleń, po przebrnięciu i wymianie triaka, sprawdzaniu grzałek, zamków, całych układów itd doszedłem że to musi być tachometr. Serwis stwierdził że tych urządzeń nie wymieniają tylko trzeba kupić cały silnik - koszt 400-600zł, gdzie cała pralka nie jest...
W dniu dzisiejszym został wymieniony pasek na nowy i nic to nie dało. Tak jak myślałem bo co miało dać? Miało by to sens gdyby był zbyt luźny, a nie siedział ciasno jak powinien. Tak jak myślałem na początku stawiam na programator coś się tam rozjechało. Na silniku bez paska wchodzi na obroty bo robi to szybko i tachometr szybko zwiększa wartości, pod...
Trzeba sprawdzić tachometr który znajduje się na osi silnika po drugiej stronie koła pasowego. Może być odkręcony wirnik tegoż.
Mikroprocesor i traik- ale rządzą w Twoim przypadku chyba zimne luty- obejrzyj elektronikę i przelutuj co nieco a szczególnie wejscie sygnałowe z tachometru.
Wygląda jakby elektronika nie miała odczytu z tachometru, sprawdź czy nie odkręcił się magnes tachometru z wirnika silnika. no i oczywiście połączenia tacho z modułem
Witam błąd E33 / E34 – problemy z temperaturą i czujnikiem NTC To jest usterka czujnika poziomu wody, a nie grzania i NTC. Napotkałem kolejny błąd numer E21. W internecie znalazłem dla innego modelu amici: "uszkodzona prądniczka tachometru lub cewka , zwarty triak silnika na programatorze, błędny odczyt napięcia z tachometru na programatorze"....
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
M0że jest coś z tachometrem. Dodatkowa cewka na silniku podająca do sterowania dane o jego obrotach.
A co powiecie na takie objawy: Najpierw podobnie jak u przedmówców - kłopoty z wirowaniem - czasami... a teraz nie może obrócić bębnem podczas prania i wcale nie jest przeładowana... Sprawdziłem szczotki - są na wykończeniu ale jeszcze ok. Stawiać na tachometr czy elektronikę???
Sprawdź triak BTB czy nie ma przebicia między A1 a A2 , sprawdź przejście cewki tachometrycznej silnika oraz czy nie odkręcił się magnes wirujący tachometru z osi silnika.Sprawdź też drożność wężyka hydrostatu bo jak pisałeś wcześniej pralka pobierała wodę w nadmiarze.
Co może być tego przyczyną? Uszkodzony tachometr silnika, uszkodzenie obwodu sterowania silnika na elektronice, uszkodzenie układu pozycjonera jeśli występuje, ale w tym modelu chyba go nie ma. I basta, nic innego nie ma co kombinować. Czy taką cewkę tacho sama mogę sprawdzić czy muszę dzwonić po serwis? Przepraszam, ale czytając twoje posty raczej...
Sprawdziłbym szczotki silnika. Gdzies wyczytałem że to jest silnik bez szczotkowy. No chyba że opierasz się na dokumentacji do tej pralki.
Witam. To na pewno błąd tachometru. Nie szukaj nic innego. Wyjmij silnik, sprawdź czy nie ma przerwy na cewce tachometru lub czy nie jest luźny magnes. Cewkę łatwo wymienić, magnes wkleić na wałek silnika. Odpowiem, jeśli nie będziesz sobie mógł poradzić.
Po trudach w pewnym punkcie znalazłem podobną ale po zamontowaniu silnik pracuje tylko brak mu wysokich obrotów przy wirowaniu. najprawdo podobnie przyczyną jest nieodpowiedni tachometr ichciałbym się dowiedzieć jaki powinien być opur na tachometrze ja ma 540 omów a jaki powinien być podaje nr sil SOLE 20584.074 AC-EL bo być może myle się Po pierwsze,...
2.Uszkodzony jakiś czujnik obciążenia (jeśli istnieje) Tachometr jest takim czujnikiem, na postawie przebiegu sygnału z niego pralka rozpoznaje, czy dochodzi do "bicia" bębna. Jeśli timer stoi, to pralka prawdopodobnie próbuje "wyważyć wsad", czego nie jest w stanie zrobić. Obawiam się, że coś się skrzywiło mechanicznie, raczej - bo tachometr jest...
Sprawa rozwiązana. Wymiana szczotek i pralka ruszyła. Diagnoza została przeprowadzona w prosty sposób. Po pochyleniu pralki i komp jecie kilka razy od spodu silnik zaczął się kręcić. Miało to świadczyć o wytartych szczotkach i tak tez się okazało. Pralka kręci aż miło Dodano po 5 Kod E52 mógł świadczyć o kilku problemach. Ustawiła silnika, usterka tachometru...
Dziękuje za pomoc. Niestety po skasowaniu silnik wchodził na od razu na wysokie obroty i zatrzymywał się. Okazało się że pękł magnes na wirniku od tachometru. Silnik wymieniony na używany z alegro i pralka hula aż miło. Skasować błąd udało mi się poprzez - pokrętło na wyłączone wcisnąć wirowanie+start i trzymając wciśnięte przekręcić pokrętło na 11....
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Badań nad sterownikiem pralek Amica PA5580A5xx ciąg dalszy. Czy ktoś może posiada informacje jak się mają częstotliwość i napięcie wyjściowe przetworniczki tachometrycznej w tych pralkach do obrotów bębna (NIE SILNIKA). Maksymalne napięcie (dla największych obrotów wirowania) Maksymalna częstotliwość (powiedzmy przy 800 obrotach/min). Z góry dziękuję.
Bo zamierzam złożyć regulator obrotów do silnika również z pralki. A możesz napisać jaką masz oporność prądniczki, z tego co wyczytałem wcześniej w pralkach są stosowane 2 rodzaje prądniczek różniących się opornością.
Podstawiając drugi sprawny silnik.Niekoniecznie od tego modelu pralki , aby pasowało mocowanie a kostkę silnika spróbuj sobie przystosować do istniejącej instalacji.Przed tymi działaniami proponuję sprawdzić szczotki , tachometr i wiązkę połączeniową starego silnika.Przelutuj też płytkę elektroniki szczególnie pod przekaźnikami.Pozdrawiam.
Generalnie musząc się z domu ruszyć to było od razu ruszyć do elektronika i tego triaka wymienić dla świętego spokoju. Resztę tematu i możliwych przyczyn w zasadzie kolega Skryn wyczerpał. Pro forma można dodać sprawdzenie kostek elektrycznych i przewodów silnik - moduł. W kwestii przerwania pracy gdy silnik się wymyka spod kontroli, to sprawa jest...
Witam usilnie poszukuję cewki tachometru do CANDY CTG 1156LE - ma silnik ACC 20584.316. W stanie zimnym pralka zachowuje się poprawnie, ale po ok 1/2h pracy obroty zaczynają żyć własnym życiem ( co ok 4 min start na pełnych obrotach) i finalnie stop z błędem nr 8.
jak nie spuszcza wody to cos z pompką a jak zaczyna wirowac na rewersach to cos ze sterowaniem silnika w tych modelach czasami odkręcaja sie wirniczki na tachometrze albo tak jak mówił Rychomuch pomierz cewkę tachometra ewentualnie do wymiany triak na płytce sterującej silnika (ten z radiatorem)
Sprawdź tachometr na silniku.
gdzie mozna kupic sama cewke,czy tez kompletna tachopradnice W serwisie Ardo. Sprzedają komplety. A moze podejdzie z jakiejs innej pralki Jak ma ten sam silnik....... Czy wszystkie ARDO maja te same tachopradnice? Oczywiście że nie. Tachometr przypisany jest do konkretnego modelu silnika, a nie do marki pralki.
Silnik prawdopodobnie jest nitowany. Trzeba rozwiercić nity, a potem złożyć na śrubach. Uwaga na magnes tachometru na końcu osi, żeby go nie uszkodzić.
Witam Według mnie to tak u góry 2 uzwojenia stojana później zasilanie wirnika i na dole prądniczka tachometru. A tu ten silnik i modele pralek https://www.fiyo.pl/silnik-napedowy-do-p...
Sprawdź szczotki w silniku, tachometr i elektronikę (pod lupą)pod kątem zimnych lutów.
Silnik wydaje się być sprawny niestety po uruchomieniu pralki nawet nie drgnie. Prawdopodobnie uszkodzony inwerter silnika.
Po dokładnym sprawdzeniu tachometru stwierdziłem, że jest uszkodzony. Zakupiłem podobny silnik i przełożyłem z niego tacho. Pralka działa bez zastrzeżeń. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Temat do zamknięcia.
Na tachometrze jest 97 Ohm Tachometry są w samochodach (dziwna to nazwa). W pralkach jest prądnica tachometryczna, a to jest inna bajka. 97Ω powiadasz (cewka)? To dobrze. A jakie generuje napięcie przy obrotach silnika? Jest i mówią że to problem z tachometrem, pierwszy raz się biorę za pralkę i chciałem się upewnić czy dobrze odczytałem błąd,...
Wtakim razie to ja napisze o przyczynie ( bo znalazłem usterkę), może się komuś przyda. Była przerwa na złączce przy silniku na sygnale z tachometru- poprostu wypalił się stuk w złączce.
Witam Tym razem potrzebuję pomocy w naprawie pralki Whirlpool TDLR 60114 ładowana od góry, a mianowicie pralka nie wchodzi na obroty gdy ma wirować. Sprawdzono układ hydrostatu - jest drożny , sam hydrostat też podstawiony na inny, bez zmian. Wodę odprowadza prawidłowo i do końca. Pasek dla zasady kupiony nowy żeby uniknąć poślizgów i też nie pomogło....
Witam. Pociekło trochę wody po kostce silnika i wypaliło na module rezystory w obwodzie tachometru . Może ktoś podrzuci ich wartości.
Ok zmieniłem szczotki, ale nic to nie dało. Po pierwszym pobraniu wody, zakręciłem bębnem z tyłu tym kołem i ruszyło dalej czyli zaczęła pralka dawać następną wodę z góry. Może wzbudziłem tachometr w silniku i poszło dalej. Prąd zmienny idzie na silnik? Jak sprawdzić czy napięcie podawane jest na silnik? Mogę to zrobić dotykając pin-ów przy wtyczce...
sprawdź też czy nie spała prądniczka tachometru ,lubi odkrecać się magnes.jeżeli szczotki ipowyższe jest ok to sprawdż moduł.
Witam. Mam problem z pralką Indesit IWSE61051, która nie działa, błąd F02. Wyczytałem, że jest to błąd silnika i warto sprawdzić tachometr, a więc pytanie jak to zrobić? Jak go przemierzyć?
Pralka po ustawieniu programu pobiera wodę, zaczyna działać pmpa cyrkulacyjna i na tym kończy się jej działanie. Nie kręci się silnik główny nie kręci silnik programatora. Sprawdzone pompy, hydrostaty, szczotki silnika głównego, silnik programatora, tachometr; programator i moduł elektroniki wyglądają ok. Po przekręceniu ręcznym programatora wypompowuje...
tachometr silnik tachometr pralka pralka tachometr
przekrecam kluczyk gasna kontrolki ustawienie taśmociągu adblue podgrzewanie
discharge battery odblokować nawigacja becker
Mercedes W212 7G-Tronic 722.9 – gubienie biegów podczas jazdy, diagnostyka, typowe usterki MAN F 2000 – bezpiecznik kierunkowskazów F20, F13, F21, przerywacz K54, lokalizacja