Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
To teraz pojeździłbym z podpiętym kompem i poobserwował "na żywo" sygnał z pierwszej lambdy - będziesz miał pewność czy silnik nie ciągnie lewego powietrza (wtedy komp pokaże duże zubożenie). Zauważyłem ciekawą rzecz, jak na pracującym silniku docisnę miarkę oleju to obroty silnika zaczynają delikatnie wariować. Wychodzi na to, że nie trzyma oring....
Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę. Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/ Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze wspomniałeś. Ja pisałem o regulator wolnych obrotów...
Witam Ostaniu miałem popsuty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie powstało kilka nowych problemów... 1. Gaśnie przy odpalaniu pierwsze dwa, trzy razy. Samochód zapala, wchodzi na 2500 obrotów i nagle spada do 400 i się dusi. Za ok 3 razem trzyma obroty i nie gaśnie. 2. Nie wchodzi płynnie na obroty na zimnym silniku tylko szarpie....
Jutro spróbuje to zrobić jednak na razie intensywnie szukam jak się do tego elektrozaworu dostać gdyż kompletnie nie wiem jak go rozebrać. Widzę tylko małą śrubkę chyba na klucz 8 lub 10 która trzyma tą metalową obejmę.
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Witam. Mam dość nietypowy problem z moim fiatem punto II FL. Nie wiem czy temat umieszczam w odpowiednim dziale, ale sam do końca nie wiem jakiej kategorii jest problem. Sprawa wyglada następująco: Samochód posiada Sekwencyjna instalacje gazowa, i na gazie, zarówno jak i na benzynie auto gubi wolne obroty (600-1100obr/min) natomiast po dodaniu gazu...
Witam Was, kupiłem wczoraj Punto 1.2 75 MPI '96 z LPG Lovato na śrubkę, i mam problem. na benzynie: Pali na dotyk bez użycia pedału gazu, obroty wskakują na ok 1100, po 7 sekundach robią się 1700 i tak trzymają. Nic nie robiłem kilka minut, by zobaczyć czy tylko na zimnym problem, aż załączył się wiatrak. Silnik chodzi równo, słychać od czasu do czasu...
a jednak niee... ponieważ gdy silnik ciepły wszystko jest ok ale jak ruszam z rana lub jak jest zimno i się zatrzymam na 2-3min to już nie trzyma obrotów potrafi zgasnąć.... Gazownik powiedział ze świece mogą być do wymiany ale czemu jak przejadę 10km już nie gaśnie i obroty są ok ?
Witam Mam następujący problem z fiacikiem Po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie autko trzyma około 1,5 obr po przelaczeniu na gaz również kolo 1,5 i jest wszystko super ok. po jakis 2-3 minutach pracy obroty na gazie zaczynaja powoli spadac spadac i spadac aż autko zgasnie, zapale je jeszcze raz i przełączę na benzyne i na benzynie obroty trzyma,...
Witam Proszę o pomoc w rozwiązaniu dziwnych problemów z moim silnikiem Gdy jest zimno, odpalam samochód, wchodzi na obroty, po sekundzie obroty spadają do 400 i samochód gaśnie, dzieje się tak dwa razy, później obroty trzyma ok 1100-1200 i samochód równo pracuje. Gdy wyjadę z garażu, samochód zaczyna delikatnie przerywać, nie przyspiesza płynnie, przy...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Skupiam się na parze rozrusznik akumulator, bo przy pierwszym i drugim rozruchu na samym początku ma szybsze obroty a chwilkę później 2-3s impet traci. Inne powody tego wyczulenia: - sąsiad ma też 1.9tdi, on napewno ma problem z silnikiem, bo jaka by nie była temperatura odpala mu zawsze za 3 czy 4 razem i ma akumulator...
Witam serdecznie, zaczęły się pierwsze poważniejsze mrozy i mój samochód wymięka, a ja przy nim. Problem polega na tym że czasami (częstotliwość ok.1/35 uruchomień) zdarzy się tak że nie ma wolnych obrotów lub ma ale takie koło 500obr/min, aż się trzęsie. Nawet kontrolka od ładowania się czasem zaświeci, sytuacja ma miejsce zarówno na gazie jak i na...
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Witam mam punto2 1.2 8v 2000r mały problem autko nie osiąga maksymalnych obrotów po wcisnięciu gazu do konca zaczyna się mulic i na oko ma jakies 4000-4500 obrotów i nic więcej i niema róznicy cieply czy zimny,autko jest bez instalacji gazowej ma wymienione świece
Witam , wymieniłem pompe z serwem odpowietrzyłem hamulce i mam problem hamulec jest lepszy niż był do tej pory ale kiedy naciskam na hamulec parokrotnie auto wchodzi na obroty i spada , wchodzi i spada na 2000 obrotów może nawet 2200 czy ktoś wie co to może być ?
Posiadam Fiata punto II i czasami gdy silnik jest już rozgrzany samoczynnie zwiększają się obroty,a dzieje się tak, jadę np.na 2 biegu wciskam sprzęgło i zamiast obroty spaść to rosną do 4,5tyś. a jak mam na luzie to falują między 900-1500. Co może być tego przyczyną? http://www.zippyvideos.com/7288443316218...
Ponawiam wątek bo mi go chyba usuneli.Kolega przyjechał i ustawił mi rozrząd.był przestawiony o 2 zęby.ale silnik nadal nie chodzi tak jak powinien kręci sie tylko do 4 tys obrotów i ogięń z ruły i czerwony kolektor co to może być
Witam wszystkich na forum i pozdrawiam. Samochod to jak w temacie Fiat Punto 1,2 8v na wielo punkcie z 2000 roku.Problem jest taki ze po odpalenu zimnego obroty sa okolo 2500 potem spadaja ale skacza tzn. 900 /1800 i tak caly czas.Wymienilem silniczek krokowy na nie nowy,wymienilem czujnik cisnienia w kolektorze ssacym i nadal jest to samo. Po czym...
witam wszystkich mam problem z moim puntkiem jak w temacie, dodam że nawet znalazłem kilka tematów na ten temat na forum alfy romeo ale nigdzie nie było odpowiedzi dlatego zdecydowalem się zwrucić o pomoc na tym forum . A wiec tak jak silnik jest zimny to punciak nawet stosunkowo normalnie jedzie ale gdy złapie nieco temperatury to czuć zamulenie tak...
Witam, mam problem z zakupionym Fiatem Punto 1.4benzyna+gaz. 2010r. Auto 270 tys. przebiegu, dwa lata temu kapitalny remont silnika. Problem polega na niskich obrotach około 700 trzęsie silnikiem, nie wykazuje błędów w jeździe ma moc. Sprawdzona szczelność, ciśnienia, świece, przepustnica. W aucie zaślepiona odma. Film z pracą silnika (czarna pokrywa...
Witam. Mam taki problem, dziś chciałem odpalić samochód i co prawda odpalił ale po paru sekundach coś się stało i zgasł. Przy próbie kolejnego uruchomienia kręci ale nie tak jak powinien, słychać jak by rozrusznik sam kręcił bez żadnych oporów, tak jakby silnik stał w miejscu i nie pracował. Zdarzyło się to pierwszy raz i nie wiem co to może być? Prosiłbym...
Witam mam problem który polega na tym że jak jadę lub na postoju to samochód sam dodaje gazu tak na około 2700 nie raz tez przy zmianie biegów trwa to nie raz 2-3 minuty i same spadają do około 800 na wolnych obrotach nie faluje dzieje się to tylko raz kiedyś proszę o pomoc fiat Punto 2 1.2 8v Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic...
Witam, Mam problem z wyżej wymienionym Puntem, mianowicie dokładniej to wygląda tak, że samochód normalnie zapali, lecz gdy dojeżdżam do skrzyżowania i redukuję biegi, to po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika spadają do 0, samochód gaśnie, po czym ma problemy z odpalaniem, początkowo działo się to tylko na gazie, obecnie nie ma różnicy czy to gaz, czy...
Witam. mam problem z moim punciakiem. Obroty na biegu jałowym silnika wynoszą 1500. Co to może być?. Nie piszemy tematów i postów z Caps Lock'iem - regulamin 10.9.
Witam , samochód z 2007 r. Benzyna. 180 000 km. Podczas jazdy zwiększają się obroty silnika o około 500. Bez dodawania " gazu". Szczególnie przy zimnym silniku. Po kilku takich incydentach problem mija ale czasami odzywa się ponownie. Zauważyłem, że występuje szczególnie kiedy hamuję silnikiem. Jaka może być przyczyna ?
Witam, mam problem z autkiem, jest trochę niebezpieczny więc pytam: Mianowicie w każdych warunkach pogodowych, niezależnie od postoju itp. jeśli depnę powyżej ok 5 - 6 tys. obr/min to silnik momentalnie wkręca się na ok 8 tys/min. Pomaga dokładnie 2 - krotne depnięcie do podłogi gazem. Podczas jazdy to zjawisko również występuje ( i tutaj trochę niebezpiecznie...
Witam. Silniczek krokowy został wymieniony na nowy i wysuwa się z gniazda. Czy może ktoś ma jakąś poradę, co z tym zrobić?
Witam niedawno zakupiłem sobie swój pierwszy samochód jakim jest fiat punto autko chodzi tylko na benzynie i falują obroty tak od 700 do 1400 na biegu jałowym przy jezdzie przy 1500 obrotów samochód szarpie wymieniłem silniczek krokowy wyczyściłem przepustnice , zaslepiłem recyrkulator spalin i dalej nic po odłączeniu sondy lambda trochce sie porawiło...
witam co może być z punciakiem brakuje mu mocy podczas jazdy auto odpala na dotyk na wolnych obrotach chodzi równo.Sprawdzałem rozrząd pompę paliwa wydech filtr paliwa wszystko jest ok.
Piszę w sprawie Fiata Punto I 75 ELX 1.2 benzyna 1995r. Gdy odpalam na zimnym silniku obroty wzrastają do 2500, po czym po chwili spadają do ok 1500. Gdy pochodzi ok minutę to obroty zaczynają falować (spadają do ok 850 i wracają ponownie do ok 1500 i tak z cztery - pięć razy i wszystko jest ok). Dodam, że silniczek krokowy był niedawno wymieniany....
W zależności czy masz MPI czy SPI spod korpusu przepustnicy/wtryskiwacza oprócz przewodu do serwa idzie jeszcze 1 lub 2 przewody podciśnieniowe - do czujnika MAP i regulatora ciśnienia paliwie na listwie (MPI). Sprawdź czy te przewody nie są popękane. Czy wolne obroty na ciepłym silniku trzymają się w okolicy 650 rpm, czy są wyższe?
Dzięki Panowie. Niebardzo wiem jaka jest dokładna procedura sprawdzenia sondy. Sprawdziłem tylko omomierzem grzałkę sondy i jest w porządku. Po przeczyszczeniu silnika krokowego silnik rano trzymał obroty więc to pewnie była główna przyczyna niedomagań.
Witam. Problem dotyczy Fiata Punto z instalacją gazową Tomasetto. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny nierównych obrotów przy ciepłym silniku na LPG. Wskazówka na obrotomierzu trzyma się równo lecz występuje szarpanie silnika. Problem nie występuje na benzynie. Myślałem o wymianie przewodów oraz świec. Czy to dobry pomysł?
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Cześć, jak w temacie mam Punto 2 1.9 Diesel z 2002 roku. Odpalić można go tylko z gazem i trzymanie pedału ok 10 sekund potem falują obroty ok 600-1000 i tak aż zgaśnie gdy zbyt nisko spadną. Raz udało mi się go rozgrzać do temperatury pracy wtedy szedł normalnie bez żadnego problemu czy falowania obrotów. Macie jakiś pomysł co to może być? Co sprawdzić...
link do filmiku.. http://www.youtube.com/watch?v=N091opuFZ... na filmie widać że gaz trzymałem równo na 4,7% a obroty szaleją... na koniec po wyłączeniu silnika wciskam gaz do dechy tak aby pokazać że czujnik przepustnicy działa :)
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie ciśnienie w kolektorze (za małe podciśnienie), pozostałe...
Mam punto 1 silnik 1.1 w gazie. Od trzech dni zaobserowałem dziwne zjawisko.. Gdy odpale samochód silnik ładnie równo pracuje ale gdy przejade 1-3km gdzieś to w trakcie jazdy samochód traci obroty i silnik gaśnie.. I potem nie chce odpalic za pierwszym razem.. Muszę go kilka razy pokrecic dość długo i wtedy zalapie jakby na jeden gar tak dziwnie chodzi...
Witam serdecznie, Nabyłem ostatnio ciekawego rodzynka, a mianowicie Seicento z 2002 roku z tzw swapem. Silnik od Punta 1.2 16v sporting 86km. Jednak nie wiem czy to silnik z Punta I czy II ? Nie wiem gdzie szukać numerów silnika, ale nie to jest problemem. Problemem jest instalacja elektryczna silnika w tym autku. Mianowicie nie trzyma się to kupy....
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na poziomie 1000 - po przejechaniu 4km są na poziomie 850 i...
Witam. Szukałem informacji na temat mojego problemu ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój przypadek więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż, posiadam Fiata Punto II 1.2 8v 2000r. B+LPG z falującymi obrotami. Kiedy odpalam jak jest zimny, odpali na 2-3 sekundy i gaśnie bez względu na to czy to lpg czy benzyna. Trzeba tą czynność powtórzyć parę...
Dasz radę na benzynie ruszyć z I biegu nie dotykając pedału gazu, przełączyć na II bieg nadal nie dotykając gazu i silnik będzie trzymał ok 800rpm? Jeśli tak to IAV (to co nazywasz "silnikiem krokowym") działa poprawnie. Albo inny test - wciśnij sprzęgło i hamulec, włącz I bieg i delikatnie popuść sprzęgło trzymając wciśnięty hamulec (nie dotykaj pedału...
Mam zagadkę do rozwiązania. :D Mam problem z pracą na benzynie po odpaleniu po nocnym postoju. Odpala bez problemu ale nie trzyma obrotów tak jakby ssanie nie działało. Co więcej nawet, gdy nadrabiam wciskając pedał gazu niechętnie reaguje, a nawet po wkręceniu na wyższe obroty mimo to zgaśnie. Takie zmagania trwają kilkanaście lub kilkadziesiąt sek....
Witam mam problem z puntem otóż jak jest zimny to gaśnie nie trzyma obrotów jak przegazuje to jak by sie cud stał i obroty są idealne co zrobiłem: wymieniłem czujnik temperatury płynu,akumulator nowy, silniczek krokowy wyczyściłem opornorność sprawdziłem ok 50ohm czyli tak jak ma być napięcie jest ,filtr evap napiecie jest, pompka paliwo podaje,bezpieczniki...
Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara). Check engine nie świeci. Zmierzyłem ciśnienie paliwa - 3.6 bara i jest stabilne w całym zakresie obrotów. Po wyłączeniu silnika po godzinie trzymania na manometrze spadło do 2.8 bara. Wygląda na to że ciśnienie jest OK ale coś...
Napięcie ładowania powinno być 14-14,5 V i trzymać się stabilnie niezależnie od obrotów silnika. Sprawdź połączenia - klemy, masy. Jeżeli to nie pomoże to aku leży. Aku powyżej 5 roku życia umierają.
Witam Niedawno jakiś tydzień temu zabrałem się za regeneracje swojego reduktora emmegas 94 w Punto 1,1 55 96rok, wszystko niby wedle instrukcji załączonej do zestawu naprawczego, sprawa wygląda następującą przed regeneracją żeby trzymał obroty na jałowym śruba regulacyjna musiała być wkręcona na max po regeneracji jest jakieś 4,5 obrotu wykręcona i...
Zauważyłem pewną prawidłowość. Jak naciskam lekko pedał gazu to obroty spadają do dygotu. Na pedale gazu jest mikrowłącznik który aktywuje obwody sprzęgła proszkowego. W tym samym czasie widać też wyraźnie jak przygasają kontrolki i światła, zwłaszcza gdy jeszcze dodatkowo trzymam hamulec. Puszczenie hamulca nieznacznie podwyższa obroty. Odpiąłem wtyczkę...
2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka wyrównującego. Uruchom silnik i trzymaj go na obrotach (około 2-3 tys.) J spróbuję tylko jedno małe ale ... jak utrzymać te 3 tys. obrotów, jak na zegarach mam tylko prędkościomierz i paliwo ?
Kolego tak ... Silniczek krokowy ten z gazu jest podłączony pod rółkę która jest połączona z reduktorem .... Ten silnik krokowy jest bardzo podobny do tego jaki masz w silniku ( standardowy silnik krokowy na benzynę) ... do niego jest połączona wtyczka , która prowadzi do sterowania .... wystarczy odkręcić 2 śruby ( umnie jest to krzyżak ) weźmiesz...
Witam Samochód nie odpala . Nie ma iskry , cewki sprawne , paliwo podaje ,przewody również sprawne. W jaki sposób sprawdzić czy do cewki dochodzi napięcie ? Przed awarią od kilu tygodni zapalała się kontrolka silnika , czasem silnik gasł po nagrzaniu i nie trzymał obrotów. Proszę o pomoc. Podczas próby sprawdzenia iskry na świecy pojawił sie ale tylko...
Witam! Posiadam Fiata Punto I, 1997r. Benzyna - Gaz. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że na biegu jałowym nie trzyma mi obrotów i gaśnie. Objawia się to tak, że np. odpalam auto, dojeżdżam do świateł, skrzyżowania czy czegokolwiek po czym wciskam pedał sprzęgła, aby się zatrzymać a wskazówka obrotomierza zmierza do samego dołu i auto gaśnie. Dzieje...
Z kabelkiem może dobry pomysł, ale to pomyślę w trochę późniejszym terminie. Jeszcze tak wracając do Punta, jego osiągów i prowadzenia. Kilka tygodni ojciec kupił sobie Opla Astrę Hatchback 1,7 TD oplowski 68KM No i gdybym miał wybiarać to chyba wziąłbym opla. Cena ta sama ja dałem 3700zł za punto 96r, a za opla 3800zł 95r. W oplu trochę jest głośno...
Wyczyściłem silniczek krokowy, podobnie całą przepustnicę, nie pomogło tak jak bym chciał - silnik pracuje już równiej, ale w dalszym ciągu szarpie na wolnych obrotach. Co ciekawe po odpaleniu wchodzi na 1500 - 2000 obrotów i tak trzyma jakąś chwilę po czym stabilizuje pracę przy około 1000. Przy dodawaniu gazu nie ma najmniejszych problemów z wejściem...
Jak przebieg uczciwy i silnik nie katowany, to spokojnie te FIRE wytrzymują po 250-300 kkm bez remontu, choć przy 130 kkm pewnie zawieszenie (amortyzatory, końcówki drążków i inne elementy gumowo-metalowe) trzeba będzie "zrobić". Przejedź się tym autem, tak żeby dobrze zagrzać silnik (przynajmniej z 10km) i zobacz czy równo (płynnie) przyspiesza i czy...
Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG. Sytuacja taka nie dzieje się jak silnik jest zimny,...
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
Posiadam instalację LPG zamontowaną 4 lata temu u dobrego gazownika - firmy elpigaz (leonardo) z parownikiem hp100 w fiacie punto 1, wersja silnika 1.1 55 KM z 1996. Na ciepłym, nagrzanym silniku mam problem z bardzo wolnym rozpędzaniem samochodu pomiędzy 1000-2000 obrotow/min,, na zakrętach obroty potrafią spadać do 500obr/min, na ciepłym silniku bardzo...
Pod środkowym pokrętłem masz jeszcze jedną śrubę która trzyma maskownicę, trzeba zdjąć gałkę z środkowego pokrętła czyli gałki od obrotów, a rezystor do prędkości pewnie jest przy silniku, a dokładniej gdzieś w okolicy zasysania powietrza do wentylatora po to by był chłodzony
Dziś udało mi się nagrać film jak pracuje sonda - w skrócie: -odpalam silnik podnosi się do max 0.22V na sterowniku gazowym odczyt - W okolicach 2:12 korekta jest ustawiana na stałe na wartość 1 - obroty silnika podnoszą się do ~1200 a następnie łagodnie spadają do ~850 i tak się utrzymują. W tym samym momencie pojawia się błąd sondy lambda. - napięcie...
Filtr powietrza? Tylko wtedy byłoby bez mocy cały czas na wyższych obrotach. Ale łatwo sprawdzić. Na postoju jeśli trzyma 3000 obrotów a w czasie jazdy już nie to właśnie byłby ten filtr (znacznie zwiększony apetyt na benzynę, powietrze którego wtedy zaczyna brakować). To samo tyczy się filtra paliwa, ale przyczyn może być znacznie więcej. Przy okazji...
Posiadam Punto I 1.2 8v 75 SX z instalacją gazową i od samego początku odkąd go mam są problem z pracą na benzynie. Od razu dodam, że na gazie samochód jeździ poprawnie i nie występują zjawiska, które dzieją się na benzynie. Do sedna, żeby odpalić trzeba dodać gazu i wkręcić go na obroty, po czym można puścić pedał i będzie trzymał obroty. Przy próbie...
Wygląda to na rozwiązanie identyczne jak u FIATa, np GrandePunto. Da się wymienić sam pedał, choć może być dość ciężko go wypiąć z ośki na ktorej jest jego punkt obrotu. Zależy ile jest miejsca wokół. Trzpień pompki jak najbardziej powinien się trzymać w tym plastiku białym, i rozporowo klinować ten element w pedale. Jest to dość trudne do rozpięcia,...
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV generacji, choćby STAG-300 czy Zenit. Wadą Punto jest...
Prawy spływ wody z podszybia można odwrócić. Nawet akcja chyba na to była. Wtedy woda leci w róg, na podłużnicę, a nie prosto na alternator. Ale czy leci, czy nie leci, alternator i tak kiedyś pęknie :) U mnie nie ma problemów z korozja pod lakierem a moje GP jest z 2006r. Za to pasy trzymające zbiornik paliwa utrzymują go już chyba tylko siłą woli...
silnik trzyma wysokie obroty laguna trzyma obroty vectra trzyma obroty
instalacja bluetooth laptop wytop aluminium badania okresowe pracownika
Ustawienia rozdzielczości w Edytorze Rejestru Windows Porównanie głośników z Infinity Kappa 8.2