Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając...
Wyczyściłem silniczek krokowy, podobnie całą przepustnicę, nie pomogło tak jak bym chciał - silnik pracuje już równiej, ale w dalszym ciągu szarpie na wolnych obrotach. Co ciekawe po odpaleniu wchodzi na 1500 - 2000 obrotów i tak trzyma jakąś chwilę po czym stabilizuje pracę przy około 1000. Przy dodawaniu...
Witam! Posiadam Fiata Punto I, 1997r. Benzyna - Gaz. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że na biegu jałowym nie trzyma mi obrotów i gaśnie. Objawia się to tak, że np. odpalam auto, dojeżdżam do świateł, skrzyżowania czy czegokolwiek po czym wciskam pedał sprzęgła, aby się zatrzymać a wskazówka obrotomierza...
Witam Mam następujący problem z fiacikiem Po uruchomieniu zimnego silnika na benzynie autko trzyma około 1,5 obr po przelaczeniu na gaz również kolo 1,5 i jest wszystko super ok. po jakis 2-3 minutach pracy obroty na gazie zaczynaja powoli spadac spadac i spadac aż autko zgasnie, zapale je jeszcze...
Mam zagadkę do rozwiązania. :D Mam problem z pracą na benzynie po odpaleniu po nocnym postoju. Odpala bez problemu ale nie trzyma obrotów tak jakby ssanie nie działało. Co więcej nawet, gdy nadrabiam wciskając pedał gazu niechętnie reaguje, a nawet po wkręceniu na wyższe obroty mimo to zgaśnie. Takie...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu...
Witam Ostaniu miałem popsuty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie powstało kilka nowych problemów... 1. Gaśnie przy odpalaniu pierwsze dwa, trzy razy. Samochód zapala, wchodzi na 2500 obrotów i nagle spada do 400 i się dusi. Za ok 3 razem trzyma obroty i nie gaśnie. 2. Nie...
Posiadam Punto I 1.2 8v 75 SX z instalacją gazową i od samego początku odkąd go mam są problem z pracą na benzynie. Od razu dodam, że na gazie samochód jeździ poprawnie i nie występują zjawiska, które dzieją się na benzynie. Do sedna, żeby odpalić trzeba dodać gazu i wkręcić go na obroty, po czym...
Posiadam instalację LPG zamontowaną 4 lata temu u dobrego gazownika - firmy elpigaz (leonardo) z parownikiem hp100 w fiacie punto 1, wersja silnika 1.1 55 KM z 1996. Na ciepłym, nagrzanym silniku mam problem z bardzo wolnym rozpędzaniem samochodu pomiędzy 1000-2000 obrotow/min,, na zakrętach obroty...
Witam. Mam dość nietypowy problem z moim fiatem punto II FL. Nie wiem czy temat umieszczam w odpowiednim dziale, ale sam do końca nie wiem jakiej kategorii jest problem. Sprawa wyglada następująco: Samochód posiada Sekwencyjna instalacje gazowa, i na gazie, zarówno jak i na benzynie auto gubi wolne...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych...
Korzystając z przejściówki używasz tylko 7 i 15 pinu dla linii K i L, ale która jest która nie ma żadnego znaczenia. W złączach ABSu i SRSu masz tylko 2 przewody - linię K i masę. Masa jest w środku, a skrajne piny to linie K i L. Jak na wolne obroty i zamkniętą przepustnicę masz stanowczo za wysokie...
a jednak niee... ponieważ gdy silnik ciepły wszystko jest ok ale jak ruszam z rana lub jak jest zimno i się zatrzymam na 2-3min to już nie trzyma obrotów potrafi zgasnąć.... Gazownik powiedział ze świece mogą być do wymiany ale czemu jak przejadę 10km już nie gaśnie i obroty są ok ?
Witam Samochód nie odpala . Nie ma iskry , cewki sprawne , paliwo podaje ,przewody również sprawne. W jaki sposób sprawdzić czy do cewki dochodzi napięcie ? Przed awarią od kilu tygodni zapalała się kontrolka silnika , czasem silnik gasł po nagrzaniu i nie trzymał obrotów. Proszę o pomoc. Podczas...
W zależności czy masz MPI czy SPI spod korpusu przepustnicy/wtryskiwacza oprócz przewodu do serwa idzie jeszcze 1 lub 2 przewody podciśnieniowe - do czujnika MAP i regulatora ciśnienia paliwie na listwie (MPI). Sprawdź czy te przewody nie są popękane. Czy wolne obroty na ciepłym silniku trzymają się...
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej...
Nie wiem co masz zrobić by usunąć usterkę, bo jak na razie to nie wiadomo gdzie ona tkwi... choć nie, wiem jak ją usunąć - zmień samochód to na pewno usunie usterkę. Ja Ci próbuję pomóc a Ty jeszcze z pretensjami... co za człowiek :/ Przeczytaj swoją pierwszą wersje to zauważysz że ty o tym regulatorze...
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Mam taki problem z moim punciakiem rocznik 1995 silnik 1.1. silnik na wolnych obrotach spada na obroty 400 i ledwo chodzi na luzie, wcześniej działo się tak tylko jak silnik był zimny ( wtedy gasł ale były chłodniejsze dni) teraz jest...
Witam. Problem dotyczy Fiata Punto z instalacją gazową Tomasetto. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny nierównych obrotów przy ciepłym silniku na LPG. Wskazówka na obrotomierzu trzyma się równo lecz występuje szarpanie silnika. Problem nie występuje na benzynie. Myślałem o wymianie przewodów...
Miałem podobne symptomy i skończyło się na planowaniu głowicy, mechanicy stwierdzili ,ze Punto nie jest stworzone do gazu i są egzemplarze z źle dobraną instalacją, które z czasem niszczą głowice. Zobacz czy nie ubyło płynu chłodzącego w zbiorniczku. Pozdrawiam kierowce KROPKA :-) Większej bzdury...
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV...
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu....
Dzięki Panowie. Niebardzo wiem jaka jest dokładna procedura sprawdzenia sondy. Sprawdziłem tylko omomierzem grzałkę sondy i jest w porządku. Po przeczyszczeniu silnika krokowego silnik rano trzymał obroty więc to pewnie była główna przyczyna niedomagań.
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd...
Witam. Szukałem informacji na temat mojego problemu ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój przypadek więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż, posiadam Fiata Punto II 1.2 8v 2000r. B+LPG z falującymi obrotami. Kiedy odpalam jak jest zimny, odpali na 2-3 sekundy i gaśnie bez względu na to...
Witam serdecznie, Nabyłem ostatnio ciekawego rodzynka, a mianowicie Seicento z 2002 roku z tzw swapem. Silnik od Punta 1.2 16v sporting 86km. Jednak nie wiem czy to silnik z Punta I czy II ? Nie wiem gdzie szukać numerów silnika, ale nie to jest problemem. Problemem jest instalacja elektryczna silnika...
Fiat punto 1, PB + LPG, 1996, wer. SX, silnik 1.1 8v 55KM. Ostatnio po wymianie tarczy sprzęgła i docisku (u mechanika) w tej okolicy czasowej - mam bardzo problematyczną dolegliwość w aucie. Przy mocnym hamowaniu gaśnie silnik lub przygasa czyli spada do ok. 500obr/min. Problem występuje na PB i LPG....
tak jest niestety bingo ma problemy i najlepiej aby resetować je przed regulacją doświadczyłem tego na własnej skórze a tak w ogóle masz kolego źle ustawione korekcje szybkości otwierania się korkowca na jałowych dajemy -0 i +0 a pod obciążeniem dajemy -6 i +6 ilości kroków otwierania...
Kolego tak ... Silniczek krokowy ten z gazu jest podłączony pod rółkę która jest połączona z reduktorem .... Ten silnik krokowy jest bardzo podobny do tego jaki masz w silniku ( standardowy silnik krokowy na benzynę) ... do niego jest połączona wtyczka , która prowadzi do sterowania .... wystarczy...
Witam Was, kupiłem wczoraj Punto 1.2 75 MPI '96 z LPG Lovato na śrubkę, i mam problem. na benzynie: Pali na dotyk bez użycia pedału gazu, obroty wskakują na ok 1100, po 7 sekundach robią się 1700 i tak trzymają. Nic nie robiłem kilka minut, by zobaczyć czy tylko na zimnym problem, aż załączył...
Witam Proszę o pomoc w rozwiązaniu dziwnych problemów z moim silnikiem Gdy jest zimno, odpalam samochód, wchodzi na obroty, po sekundzie obroty spadają do 400 i samochód gaśnie, dzieje się tak dwa razy, później obroty trzyma ok 1100-1200 i samochód równo pracuje. Gdy wyjadę z garażu, samochód zaczyna...
Rozumiem - czyli sugerujesz, że sonda jest sprawna? Na drugim filmie już się nie "odzywała" jak na pierwszym (nie pokazywała nawet na chwilę powyżej 0,2V). Akurat już ciemno to dziś postaram się jeszcze sprawdzić kable (świece były niedawno wymieniane), kable natomiast mają już sporo przejechane....
To nie silniczek krokowy. Sprawdzilem. W zasadzie po wymianie oleju uutko krztusi sie JEDYNIE gdy mocniej docisniemy gazu. W przypadku stopniowego, plynnego dociskania ladnie przyspiesza. Efekt jest bardziej widoczny na wolnych obrotach np: od 1900 na 2 biegu juz wyraznie czyc serie skokow - jak na...
...Mk.2 z EOBD (od 2003 roku) ma dwie sondy lambda i wycięcie katalizatora w zasadzie nie wchodzi w grę. Katalizator jest w kolektorze wydechowym, widać go i obydwie sondy po otwarciu maski (na zdjęciu od 1.2 8V i 16V):... To Mk2 produkowane w latach 2000-2002 miały 1 sondę ? Planuje zakup do...
Jutro spróbuje to zrobić jednak na razie intensywnie szukam jak się do tego elektrozaworu dostać gdyż kompletnie nie wiem jak go rozebrać. Widzę tylko małą śrubkę chyba na klucz 8 lub 10 która trzyma tą metalową obejmę.
Witam! Parę dni temu rozkręciłem parownik Tomasetto AT-07 aby wymienić membrany i uszczelki (auto często gasło na lpg). Po rozkręceniu stwierdziłem że gumy są w dobrym stanie a i parownik nie jest w cale stary (jestem właścicielem samochodu dopiero od paru miesięcy) więc bez ruszania membran wyczyściłem...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Skupiam się na parze rozrusznik akumulator, bo przy pierwszym i drugim rozruchu na samym początku ma szybsze obroty a chwilkę później 2-3s impet traci. Inne powody tego wyczulenia: - sąsiad ma też 1.9tdi, on napewno ma problem z silnikiem, bo jaka by nie była temperatura...
link do filmiku.. na filmie widać że gaz trzymałem równo na 4,7% a obroty szaleją... na koniec po wyłączeniu silnika wciskam gaz do dechy tak aby pokazać że czujnik przepustnicy działa :)
Witam. Mam taki problem z autkiem. Ostatnio zdarzało się (2 razy na m-c), że auto gdy już jest zagrzane, a na dworze gorąco, podczas jazdy zgasło, ale odpaliłem i jechałem dalej (brak błędów). Teraz w piątek w największych upałach, auto mnie zostawiło. Błąd na desce i musiałem czekać aż odpali. Zapisany...
ale to przecież słychać czy silnik pracuje z ciśnieniem oleju czy bez... bez ciśnienia oleju to silnik jak traktor chodzi kupuj dół albo jakikolwiek silnik Fire, one są o tyle fajne że wszystko pasuje, nawet od gaźnikowego Uno 1.0 bo niedawno taką kanapkę złożyliśmy z kolegą właśnie w Pandzie 2 i...
1. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach. Kontroluj temperaturę węży dochodzących do chłodnicy. Jeżeli temperatura jednego z gumowych węży zacznie się podnosić to będzie oznaczać że termostat otworzył się i pracuje prawidłowo. 2. Nalej płynu chłodzącego do pełna (pod korek) do zbiorniczka...
Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara). Check engine nie świeci. Zmierzyłem ciśnienie paliwa - 3.6 bara i jest stabilne w całym zakresie obrotów. Po wyłączeniu silnika po godzinie trzymania na manometrze spadło...
Zauważyłem pewną prawidłowość. Jak naciskam lekko pedał gazu to obroty spadają do dygotu. Na pedale gazu jest mikrowłącznik który aktywuje obwody sprzęgła proszkowego. W tym samym czasie widać też wyraźnie jak przygasają kontrolki i światła, zwłaszcza gdy jeszcze dodatkowo trzymam hamulec. Puszczenie...
Pod środkowym pokrętłem masz jeszcze jedną śrubę która trzyma maskownicę, trzeba zdjąć gałkę z środkowego pokrętła czyli gałki od obrotów, a rezystor do prędkości pewnie jest przy silniku, a dokładniej gdzieś w okolicy zasysania powietrza do wentylatora po to by był chłodzony
Prawy spływ wody z podszybia można odwrócić. Nawet akcja chyba na to była. Wtedy woda leci w róg, na podłużnicę, a nie prosto na alternator. Ale czy leci, czy nie leci, alternator i tak kiedyś pęknie :) U mnie nie ma problemów z korozja pod lakierem a moje GP jest z 2006r. Za to pasy trzymające zbiornik...
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie...
Witam Niedawno jakiś tydzień temu zabrałem się za regeneracje swojego reduktora emmegas 94 w Punto 1,1 55 96rok, wszystko niby wedle instrukcji załączonej do zestawu naprawczego, sprawa wygląda następującą przed regeneracją żeby trzymał obroty na jałowym śruba regulacyjna musiała być wkręcona na...
Złożyłem sobie właśnie ECU w oparciu o Speeduino. Nie korzystałem z gotowej płytki. Po prostu włożyłem do obudowy: - Arduino Mega. - Płytkę z tranzystorami MOSFET (sterowanie wtryskami, pompą paliwa, wentylatorem chłodnicy) oraz IGBT (sterowanie cewkami). - Tzw. VR conditioner, który jest potrzebny...
Witam wszystkich. Było tutaj na forum kilka tematów które prześledziłem odnośnie tego jaki samochód kupić, lecz nie znalazłem topicu który by mi rozjaśnił sytuację :wink: Samochód ma być raczej mały, hatchback. Głównie na dojazd do pracy 30km w jedną stronę. Do tej pory jeździłem 3 lata Fiatem...
Ręczny zwłaszcza zimą lubi przymarznąć to raz, dwa jeśli auto stoi na dworze (po mojemu na polu ;) ) to szczęki "przyrdzewieją" do bębnów. Zostawiając samochód na płaskim placu, na I biegu lub na wstecznym zaręczam, że się go nie będzie dało przepchnąć (chyba, że mamy silnik od kosiarki o pojemności...
Witam Mam dodatkowe pytanie.Zmienilem kondensator z 220nF na 470nF w obrotku z Poloneza (kwadraciak)-moze ktos potwierdzic czy zmienilem wlasciwy kondensator? Ale mam pytanie dotyczace podlaczenia, jako ze nie mam 100% pewnosci ze mi dobrze wskazuje. Na postoju wyglada OK ale jak jade to pokazuje...
Jak przebieg uczciwy i silnik nie katowany, to spokojnie te FIRE wytrzymują po 250-300 kkm bez remontu, choć przy 130 kkm pewnie zawieszenie (amortyzatory, końcówki drążków i inne elementy gumowo-metalowe) trzeba będzie "zrobić". Przejedź się tym autem, tak żeby dobrze zagrzać silnik (przynajmniej z...