Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym z kondensatorem zgodnie z tabliczką. Zmierz dobrze uzwojenia.
Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Witam. Nie. Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym rezystancyjnym. W tych silnikach przesunięcie kąta fazy rozruchowej jest uzyskiwane w inny sposób niż w silnikach z rozruchem pojemnościowym. http://www2.ar-kari.put.poznan.pl/~psaue... Tak, te silniki miały taką małą moc. Pozdrawiam.
Dwa optotriaki i kondensator pomiedzy L2 i L3. Zasilanie z L1 i poprzez albo triak w L2 albo w L3. Takie to proste, że szkoda rysować. W takim ukladzie kondensator po otwarciu triakow NATYCHMIAST sie rozladuje. Oba triaki otwarte -stop. Tyle. To silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy o SYMETRYCZNEJ budowie uzwojen, bo nawrotny. Namotałeś straszliwie...
Ja bym zostawił te 35uF na uzwojeniu roboczym, a na rozruchowym dałbym jakieś 70-80uF. Z tego co kojarzę, to silniki tej mocy mają właśnie takie pojemności na uzwojeniu rozruchowym
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 220 V 600 W 2920 obr./min. Waga 14,5 kg. Porównaj ze swoim. Podobne silniki były produkowane dla mniejszej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/7133249000_...
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Uszkodzony kondensator - powoduje on przesunięcie pola potrzebnego do startu silnika, jest połączony z uzwojeniem rozruchowym.
Wg tabliczki masz zamienić "końce żółte" ale tak naprawdę chodzi o to jak jest podłaczone jedno uzwojenie względem drugiego. Na tabliczce masz narysowane że jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym, odłączanym wyłącznikiem rozruchowym.
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Jeśli u ciebie silnik z rozruchowym uzwojeniem, która powinna być stale włączona przez kondensator to pojemność wydostaje się tak - 6-7uF na każde 100W mocy silnika. Dla twojego silnika 90-105uF. Rozruchowy kondensator musi mieć taką samą pojemność i podłaczać się na czas puszczenia równolegle roboczemu. Przy czym wykonuje się wymóg - pojemność rozruchowego...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Nie 5,5 tylko 0,55kW ma ten silnik. Nie opłacalne jest przezwajanie tego silnika po to by mieć możliwość regulacji. Szukam rozwiązania dla ograniczenia jego obrotów do 80% nominalnej tak aby się nie przegrzewał. Ale wszystkie dostępne tzw.regulatory obrotów to regulatory napięcia co niesie za sobą też spadek mocy. A przy 550W nie za bardzo jest to wskazane.
Z odpowiedzi na założony przeze mnie temat wynika, że nie można zastosować softstartu do silnika jednofazowego z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem. Problem rozwiązany./
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Nie wiemy jaki to silnik, tu przykład sterowania dla silnika z uzwojeniem rozruchowym .
Najbardziej skutecznym sposobem naprawy, będzie przezwojenie uszkodzonego uzwojenia rozruchowego. Połączenie przezwanych zwojów jest bardzo kłopotliwe i nie zawsze przynosi pożądany rezultat. Pozdrawiam.
jak sterować silnikiem jednofazowym Kolega by może podał typ silnika, tu mamy schemat dla silnika z uzwojeniem rozruchowym.
Z tym odłączeniem przy 50Hz (czy ogólnie ustawianej częstotliwości) to może być symulacja wyłącznika odśrodkowego. Są silniki jednofazowe, które mają mechaniczny wyłącznik, który jest zwarty jak silnik stoi i otwiera się jak nabierze obrotów. Często mają 2 kondensatory wtedy i to są dla mnie silniki z uzwojeniem rozruchowym. To co Ty masz jak sam widzisz...
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego, może kiedyś miał. Wył odśrodkowy jest zawsze w pokrywie. Nikt tego nie łączy w środku z uzwojeniem tylko zawsze wyprowadza przewody. Fizycznie jest to bardzo trudnego zrobienia. Przewody są cztery. Jak zrobisz na przełączniku wtedy musisz po podaniu napięcia druga ręka trzymać włączony przełącznik od rozruchu....
Koledzy silnik ma 6 zacisków więc według mnie jest silnikiem z uzwojeniem rozruchowym i z kondensatorem pracy . I teraz albo ma kondensator rozruchowy lub wyłącznik odśrodkowy. I to należy sprawdzić.
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym, po osiągnięciu odpowiednich obrotów.
Jestem prawie pewny że to silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Wątpliwe że to będzie działało z falownikiem.
jak podłączyć ten oto silnik Rozpocząć od rozpoznania końców przewodów odpowiadających uzwojeniu pracy, uzw. rozruchowemu i przewodów wyłącznika odśrodkowego. Później można myśleć o odpowiednim ich połączeniu.
A ja troche z innej beczki. Mam silnik jednofazowy który zasilał piłę stołową( krajzega czy jak jej tam) nie mam tabliczki na nim ale ma ze 2.2kW i jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym wewnątrz. Ma też kondensator do uzwojenia rozruchowego jak i do uzwojenia pracy. Czy jest opcja aby podpiąć go pod jakiś falownik tak by...
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
No tak kolega janek_wro słusznie rozpoznał typ silnika, czyli z uzwojeniem rozruchowym załączanym włącznikiem odśrodkowym pod osłoną silnika się znajduje. Może tam jest problem. Rozruszać mechanizm można spróbować.
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
Skleciłem dwa schemaciki , jeden dla silnika z typowym uzwojeniem rozruchowym, i drugi z dwoma uzwojeniami roboczymi, jeśli ktoś wpadnie na ten temat to może będzie miał łatwiej....
Silniki z uzwojeniem rozruchowym jednofazowe, czasami nazywa sie silnikami dwufazowymi, poniewaz drugie uzwojenie rozruchowe przesuniete jest w czasie ( dzieki temu silnik zaczyna sie krecic ). Wlanczac mozna na kazdej predkosci do zasilania tylko , ze silnik bedzie mial mniejsza moc na wale.
Jest to filtr przeciwzakłóceniowy. Tak jak to jest narysowane na schemacie, w środku w obudowie są dławiki, kondensatory i rezystor. Filtr ten nie ma nic wspólnego z uzwojeniem rozruchowym silnika. Filtr taki jest wpinany pomiędzy silnik a sieć zasilającą, a jego rolą jest filtrowanie(zatrzymanie) zakłóceń powstających podczas pracy silnika, aby nie...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Czyli jest to po prostu silnik 230v z uzwojeniem rozruchowym i uzwojeniem pracy dlatego ma 4 przewody wyprowadzone?
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Witam ! Ten silnik do rozruchu potrzebuje wył. chwilowego, może to być wył. odśrodkowy, wyłącznik elektromagnetyczny lub przycisk. Jeśli w szereg z uzwojeniem rozruchowym podłączysz kondensator to w ten sposób możesz uszkodzić silnik. Pozdrawiam. Stefan
Jeśli jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym rozłączanym przez wyłącznik odśrodkowy to kondensator powinien mieć pojemność 125 - 170µF/400V .Pozdrawiam
Silnik jest jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 2 kondensatory silnika okazały się alternatywą dla jednego większego kondensatora. Podpiąłem silnik według schematu w oparciu o wasze uwagi i śmiga jak szalony. Dziękuję za pomoc.
witam a może to jest silnik z zasilaniem międzyfazowym i uzwojeniem rozruchowym??? pozdrawiam
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Silniki asynchroniczne są wrażliwe na poziom napięcia zasilania. Odchylenie o 5% znacznie zwiększa ogrzewanie; przy odchyleniu o 10% praca silnika staje się problematyczna. Jaki typ rozruchu ma silnik - rozruch kondensatorowy z uzwojeniem rozruchowym lub tylko uzwojenie rozruchowe. Jakie jest napięcie sieciowe w czasie testu? W przypadku rozruchu z...
pralka Whirlpool AWE 4519/P nie wiruje. Szukałem rozwiązania problemu w necie i znalazłem informację, że może to być wina kondensatora rozruchowego. Raczej wina sterownika albo połączeń silnik-sterownik (niektóre pralki mają odczep na uzwojeniu stojana połączony oddzielnym przewodem).
Schemat z kondensatorem ( kilka postów wyżej) załatwi każdą sprężarkę. W kompresorach lodówkowych stosowane są silniki indukcyjne z uzwojeniem rozruchowym odłączanym po ok. 1 sek. od startu sprężarki. Tamten schemat ma sens w przypadku silników np. do kosiarek ( mają one nieco inną konstrukcję ). Co do smarowania, już o tym wcześniej pisałem - proste...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Czyli indukcyjny klatkowy, to tylko falownik
Dostałem silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Ma dwa uzwojenia 28Ω i 58Ω połączone. z silnika wychodzą trzy przewody a na tabliczce ma wartość pojemności 6µF/600V. Jak podłączyć i które jest uzwojeniem roboczym a które rozruchowym. W internecie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
Witam . Silnik taki powinien posiadać kondensator rozruchowy. Uzwojenie 8Ω będzie uzwojeniem głównym ,natomiast uzwojenie 15Ω będzie uzwojeniem pomocniczym (rozruchowe).Jak wygląda ten silnik?.
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Mam wrażenie, że te ,,wynalazki" celowo przypisywane sa osobom zmarłym, po to by nadać im pozytywnego wydźwieku. Co do Silników ze zwartym uzwojeniem rozruchowym to uczyłem się o tym na maszynach, ale nie sądziłem , że ktokolwiek to wykorzystuje, wiedząc ze poza mikromocowymi zastosowaniami to najgorszy z typów indukcyjnych. W klimatyzacji szeroko wykorzystuje...
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Pojemność kondensatora oznacza wielkość prądu. Czyli jeśli będzie nie dostosowana do silnika to w zależności od jego funkcji oznacza grzanie silnika lub niski moment rozruchowy. W przypadku zastosowania do rozruchu ma to mniejsze znaczenie ale ma. Weź jeszcze pod uwagę, że są silniki ze zwartym uzwojeniem rozruchowym.
W szlifierka wykorzystuje się silnik z rozruchowym uzwojeniem. Przy naciśnięciu przycisku Puszczenie zamykają się wszystkie trzy pary kontaktów. Przy czym napięcie podaje się na roboczą i rozruchową uzwojenia . Jak tylko silnik startuje, przycisk Puszczenie należy puścić. Przy czym 2 pary kontaktów zostaje zamkniętymi, zabezpieczając podłaczanie roboczego...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
Silnik z uzwojeniem rozruchowym i stykiem a nie kondensatorem i uzwojeniem pomocniczym? Można wystarczy odkręcić przykrywkę i zamienić miejscami dwa przewody, ten co dochodzi do środkowej śruby z tym co dochodzi do skrajnej śruby, a zresztą na dolnej pokrywie powinien być schemat odlany w aluminium.
Odświeżam temat. Mam kolejny silnik 1 faza uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem. Chciałbym zmień kierunek obrotów. PS Poprzednie rady oczywiście trafione. https://obrazki.elektroda.pl/3863897000_...
Podłącz silnik bez kondensatora , podaj napięcie i na chwilę zewrzyj przewody gdzie był kondensator.Jeżeli silnik ruszy to wina jest w kondensatorze , a jak nie ruszy to zakręć silnikiem i jeżeli będzie się kręcił to wina leży w uzwojeniu rozruchowym.
Z wyglądu ta sprężarka przypomina mi stare NRD-owskie firmy VEB dkk SCHARFENSTEIN. Patrząc na zdjęcie sprężarki naklejka z parametrami jest z drugiej strony. Może da się to jakoś odczytać? Ze sprężarki wychodzą trzy bolce do podłączenia zespołu rozruchowego. Dolny bolec jest wspólny dla obydwu uzwojeń silnika. Górny lewy (patrząc na zdjęcie) to wyjście...
Na ostatniej przedstawionej fotografii jest widoczny ruchomy styk wyłącznika odśrodkowego na wale wirnika tuż za łożyskiem. Na deklu łożyskowym powinna być druga część tego wyłącznika i parę /dwa/ przewodów wyprowadzonych na zewnątrz silnika które odpowiednio połączone z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem .
Niektóre silniki miały i nadal mają odsrodkowy wyłącznik na uzwojeniu rozruchowym. Choć wątpię by w silniku do kosiarki takowy był - cuda się zdarzają.
Witam.Chciałbym wyjaśnić kolegom elektronikom że jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym - to są te pręty (lub płaskowniki) miedziane przechodzące przez pakiet stojana wzdłuż cewek(słabo widoczne na zdjęciu).Praca silnika bez kondensatora. Sprawdzić trzeba czy nie mają przerw. Piszesz że masz inne tego typu to porównaj z nimi te zwoje rozruchowe....
A do którego uzwojenia chcesz dodać kondensator? do uzwojenia rozruchowego, jak ma przerwę, to jaki sens?, a do roboczego też bez sensu, bo by silnik startował, to musi być dwa uzwojenia.
Silnik 230V 520W z pojemnościową uzwojeniem rozruchowym.
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
est to silnik z uzwojeniem rozruchowym tzw. krótko zwartym. Obroty w tym silniku możesz regulować Nie wiemy o jakim silniku mówimy (autor nie podał) - więc teoria o krótko zwartym i jakiejkolwiek możliwości regulacji jest moim zdaniem na wyrost. Obecnie równie dobrze można trafić na pompę magnetyczną w której regulacja tylko falownikiem albo (dużo...
Witam Jak by ktoś trafił na taki silnik i miał problem to jest to silnik z uzwojeniem pracy i rozruchowym a białe kable to wyłącznik odśrodkowy. Silnik działa bez kondensatorów a obroty prawo lewo uzyskuje się przez zmianę podłączenia przewodu fazowego do uzwojenia rozruchowego. pozdrawiam
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
Mam urządzenie wyposażone w trzy silniki 1-fazowe. Zależy mi na regulacji prędkości obrotowej dwóch z nich. Z jednym już się uporałem, podłączając go do 1-fazowego urządzenia Inverteka. Te przemienniki częstotliwości Invertek są świetne, bo można nimi sterować za pomocą protokołu MODBUS. Z drugim silnikiem 1-fazowym mam pewien problem. W odróżnieniu...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Wiem tylko jaki drut był i ile zwojów w żłobku niestety brat mi wyciął uzwojenie bez mojej wiedzy i nie zdążyłem zobaczyć jak wyglądało połączenie. Rdzeń ma jak standardowa kosiarka ok1,5 kW. Może wie ktoś jaki drut i ilość zwojów była w takich silnikach z uzwojeniem rozruchowym a nie takim jak ja mailem? Chciałbym przezwoić bo obudowę mam w b.dobrym...
Wnioskując po 2 kabelkach silnik nie należy do silników z uzwojeniem rozruchowym. Czyli po przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa można go podłączyć bezpośrednio. Piwnica należy do miejsc wilgotnych ,a silnik nie posiada dobrej izolacji wiec przestrzegam ,że próby takie mogą skończyć się tragicznie. Silnik posiada małą moc więc powinno się go zasilić z...
Zaryzykowałem i uruchomiłem. Jak stwierdzić czy nie chodzi czasem na uzwojeniu rozruchowym ??
Witam. Posiadam przełącznik obrotów lewe-prawe jednofazowy pochodzący z tokarki Nutool 550, jest tam silnik z uzwojeniem rozruchowym odśrodkowym i wejściem na cztery przewody. Pytanie czy można takim przełącznikiem zmieniać obroty silnika z kondensatorem rozruchowym np. od nowszej pralki Frani. http://obrazki.elektroda.pl/8873481000_1...
Moim zdaniem występujący w urządzeniu kondensator jest kondensatorem rozruchowym, chociaż włączonym na stałe. Silnik indukcyjny jednofazowy nie ma żadnego momentu rozruchowego ( uzwojenie jednofazowe nie wytwarza wirującego pola magnetycznego tylko pulsujące, bez kierunku, można je sobie wyobrazić jako dwa jednakowe pola wirujące w przeciwnych kierunkach)...
Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia? Tak, dłuższy rozruch jednorazowo, czy kilka/kilkanaście rozruchów w krótkim czasie skończy się dymem.
Przerwa w uzwojeniu rozruchowym - ten silnik chodzi bez kondensatora.
Np. uzwojenie rozruchowe i uzwojenie pracy.
Witam. A co chcesz zmienić ? Kierunek czy ich ilość? proszę dokładnie przeczytać co napisałem wcześniej , nic nie trzeba zmieniać tylko zamienić końcówki (wyprowadzenia) uzwojenia rozruchowego Nie tylko, wystarczy jak zmienisz biegunowość jednego z uzwojeń ,może być na uzwojeniu rozruchowym , ale tak samo można zmienić na roboczym , a jak to jest silnik...
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
Tak, w uzwojeniu twornika silnika (zasilanego) indukuje się siła przeciwelektromotoryczna, inaczej ciągle przepływałby prąd rozruchowy, zwykle liczymy ją ze wzoru E=cΦn, gdzie: E - siła przeciwelektromotoryczna, c - stała maszyny, Φ - strumień magnetyczny stojana, n - prędkość obrotowa.
Czyli w ostateczności muszę obliczyć pojemności 2 kondensatorów (ten do poprawy cos fi równolegle z roboczym a ten do rozruchu szeregowo z uzwojeniem rozruchowym)(czy w silniku z kondensatorem uzwojenie rozruchowe może być nawinięte nawinięte takim robocze?)
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
uzwoić rozruchowy kondensator wyłącznik uzwoić rozruchowy spalić uzwoić rozruchowy
podłączyć głowica magnetofon renault kangoo temperatura płytki drukowane produkcja
fiatt freemont gramofon daniel obroty
Nagrzewanie kondensatora w nagrzewnicy - przyczyny i rozwiązania Softstart w PMH2400 - jaki układ scalony?