Mili Panowie, użytkownicy wszelkich automatycznych skrzyń biegów, bez względu na markę pojazdu i typ skrzyni biegów. Proszę poczytajcie różne publikacje ( nawet te zamieszczane w internecie ) o tym jak dbać o automatyczną skrzynie biegów. Każdy bowiem producent automatycznej skrzyni biegów ( nie producent samochodu ) w sposób definitywny mówi że : SAMOCHÓD...
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
Czy to jest standard? Nie jest to nic nienormalnego w tych temp. Diesle tak mają... pzdr
Jaki układ czasowy powinienem zastosować aby rozruch silnika elektrycznego odbywał się np. nie częściej niż co 10 minut mimo przychodzącego w ciągu tych 10 minut sygnału do uruchomienia?
witam mam problem z piaggio free 50 2T pali tylko z kopniaka ale to nie wszysko ze zapali po jakims czasie jak sie zagrzeje gasnie i juz konie zabawy .dodam ze z rozrusznika mimo to ze kreci nie odpala wogole
Witam! silnik napędza podajnik pieca CO, problem polega na tym, że czasami bardzo rzadko podczas przestoju nie może ruszyć, no i tu jest to czego nie rozumie wystarczy że stuknę rurką w korpus i pracuje przez kilka dni. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Witam! Mam problem z moim skuterem piaggio free.Na początku ( zimny silnik) nie chce odpalić w ogóle moge kopac cały dzień.Odpala jeśli dam troszkę paliwa pod tą rurę ssania powierza.Wtedy pyk i zapale ale żeby nie zgasł muszę wyrywkowo dawać paliwa (to znaczy max manetka i puszczam) gdy przytrzymam na gazie to go przymula i gaśnie.Po ok. 4 min takim...
Silnik chodzi po wyłączeniu kluczykiem. Można wyłączyć go np naciskając hamulec lub włączeniem świateł .Proszę o radę. Zauważyłem , trzyma przekażnik pompy paliwa ,a w chwili obciążenia elektrycznego -puszcza i silnik gaśnie. Przekażnik nie klei się lecz ma jakieś podtrzymanie. Potrafi skutecznie rozładować akumulator. Może ktoś zna to uszkodzenie....
po nagrzaniu silnika nie mogę wyłączyć ssania bo silnik gaśnie.mechanik miał ustawić obroty ale nie wiem czy to zrobił.jak ustawić obroty.przy gażniku nie ma śrub. czyżby linką?.
Witam. Mam silnik 1300W, 230V. Urządzenie do którego go zamontowałem zasilane jest z agregatu prądotwórczego o Pmax= 2200W. Na jałowym biegu wszystko było ok. A kiedy zamontowałem silnik i założyłem pasek klinowy okazało się, że agregat nie ma siły, żeby to ruszyć, zawarczy i staje. Widocznie moc silnika pod obciążeniem w chwili rozruchu przekracza...
Skąd wiesz że termostat jest sprawny ? Najprawdopodobniej będzie cały czas otwarty właśnie termostat. Sprawdź po uruchomieniu zimnego silnika jak nagrzewa się cały układ chłodzenia. Czy najpierw silnik a potem węże do chłodnicy i chłodnica czy wszystko powoli w miarę równoocześnie.
Z Golfem jest wszystko ok. Mam taki sam model i zajmuje się naprawą tego typu pojazdów. W temperaturze ok +5 stopni przy niskiej prędkości obrotowej nagrzewanie silnika możne być dłuższe.
Jeżeli przeczyszczenie całego silnika nic nie da a szczotki są "zdrowe" sprawdź uzwojenie wirnika.
Dwa sposoby na sprawdzenie termostatu: odpal auto na postoju, dogrzej silnik do temp. 80-90 st. i przejedź się mim kilka km. Temp. nie powinna opaść. Drugi to wskocz na trasę(więcej niż 6 km.) i sprawdź czy temp. osiągnie 90 st. Trzeba pamiętać, że mamy mrozy i auta dłużej się dogrzewają.
Mój problem jest dość specyficzny. Kupiłam niedawno fiata cc 700 z instalacją gazową. Smochodzik miał w wszystko sprawne oprócz silnika. Po generalce silnika, zaniepokoiła mnie wolno wzrastająca temp. silnika. Cóż, wymieniłam termostat, a temp wzrasta powoli. Mając na myśli powoli tzn. przy tem otoczenia ok. 5°C temp. wzrasta do 50°C w czasie 7 min....
Podgrzewaczem płynu steruje ECU, włączane są kiedy temperatura płynu jest niższa niż 5 °C. Te silniki wolno się nagrzewają, taka ich uroda. Jedynym sposobem na szybsze nagrzewanie oprócz osłony pod silnikiem to jazda z min. 2000 rpm.
Sprawdź termostat...
Do sprawdzenia termostat i dogrzewacz elektryczny.
Pokazany zawór ma być podłączony pod trójnik który prowadzi do N18 (tak wyczytałem), tylko ze nie mogę znaleźć nazwy tego zaworu bo mi przestał działać. Dźwigienka która jest pod tym zaworem nie rusza się po odpaleniu auta i w jeździe silnik wolno się nagrzewa a turbo działa tylko powyżej 3k obrotów i tryb awaryjny się włącza jak mocniej wcisnę pedał...
Przy zamkniętym ogrzewaniu też tak wolno się nagrzewa silnik? Sprawdź na postoju, wyłącz ogrzewanie i sprawdź wąż do chłodnicy czy robi się ciepły w mirę rozgrzewania silnika. Jeśli tak to termostat puszcza.
Nie, to po prostu silniki z dużą sprawnością i wolno się nagrzewają. Mój służbowy diesel się szybciej grzeje, ale to kupa złomu co ledwo się toczy i dużo pali.
ciągle pokazuje max. taką temperaturę jak na załączonym zdjęciu??? nie jest to wartość zbyt mała ? Na środku to wartość optymalna, to bodajże 90 stopni. Niczym się nie przejmuj :D A SDI to silnik diesla o wtrysku bezpośrednim, one się bardzo wolno nagrzewają ponieważ mają małe straty ciepła do układu chłodzenia ze względu na konstrukcję komory spalania...
Może ktoś pomoże silnik jak na foto podszedł kabel pod nóż i zwarło i ucieło po wymianie kabla silnik wolno chodzi nagrzewa się momentalnie częcś mechaniczna pracuje lekko sprawdzałem uzwojenia też są sprawne Jakieś sugestie
No ten silnik to akurat mega wolno się nagrzewa. U mnie w skodzie Octavia dopiero po 10 km osiąga jakieś 75-80C. Który rok bo 2002 poprawili ten silnik. Miedzy innymi dłuższe świece żarowe. Wyleciał hydrauliczny napinacz paska rozrządu. Inny/poprawiony odlew głowicy (nie siada tak bardzo). Z racji dłuższych świec inne uszczelki pod głowicę (ciut grubsze).
Sprawdź, jak zależy napięcie indukowane w uzwojeniach od prędkości obracania. Jeśli on jest na 200V, to powinien się obracać prawie bez oporu, a nawet przy powolnym obracaniu powinno występować spore napięcie. Nie wiem, jakie rozmiary ma ten silnik i na ile dobrze ciepło z uzwojeń może być odprowadzane na zewnątrz - ograniczeniem prądu jest nagrzewanie...
70 stopni to wcale nie jest normalna temperatura pracy tego silnika bo termostat powinien się otwierać przy 85 z tym że z własnego doświadczenia wiem że one się bardzo wolno nagrzewają więc zanim wymienisz termostat daj mu się troche dłużej pogrzać bo może wszystko jest ok, a to że silnik pracuje z niską temperaturą ma dość duże znaczenie bo znajomy...
Tak się zastanawiam czy termostat czasem nie jest walnięty,bo nie spotkałem się jeszcze z samochodem który tak długo by się nagrzewał .
Bardzo cenna informacja! Zastanawiałem się właśnie jaką konfiguracją on działa bo ma dwa obwody. Do jednej świecy oraz do dwóch z mostkowanych świec. Czytałem gdzieś, że nie może też być zbyt mocne obciążenie alternatora bo się nie załączy. Czyli jak mówisz przy 5st tylko jedna grzeje? A przy 0st dwie. Myślałem, że też wszystkie czasem grzeją. Czy jak...
Czy może to być spowodowane temperatura na dworze? Jest to spowodowane niską temperaturą oraz tym że silnik jest niedogrzany. Mam to samo w Seat Leon 1.4 16V . Całkiem normalny objaw. Skontroluj tylko na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego i tyle. Dodano po 2 Raczej niesprawnym termostatem. Przy niesprawnym/uszkodzonym termostacie masz 3 opcje...
Może być zawieszony termostat. Silnik nie nagrzewa się zbyt wolno?
3 dni temu wziąłem się za tego Focusa i wymieniłem wszystkie 4 świece. Wszystkie były spalone i chyba nie wymieniane od X czasu..... Aby nie zapeszyć focus pali na widok kluczyka. Od przysłowiowego strzała. Teraz jak mam napięcie na Akumulatorze rano 12,5V to po przekręceniu kluczyka w trakcie grzania spada na 11,5V po około 7-8sek wraca do około 12,3V...
A kolega neo2k znalazł zdjęcie. I napisał posta bez żadnych uszczypliwości. Dziękuję. Jeśli napisałem coś chaotycznie to przecież mogę to spróbować lepiej opisać. A co do tego czy silnik się wolno nagrzewa czy zegary wolno pokazują - to właśnie to próbuję ustalić. Ale wierzę gumiś_rzesz że jak będziesz chciał to rozwikłasz ten problem. Ten czujnik o...
W przypadku silników szczotkowych zawsze występuje lekkie iskrzenie ważne by nie ciągnął się snop iskier bo wtedy ewidentnie komutator jest uszkodzony. Co do temperatur pracy silnika szczotkowego to nigdy tego nie sprawdzałem, ale silnik z pewnością się nagrzewa dość intensywnie bo sam kiedyś dotknąłem silnika po fazie wirowania i nie było to przyjemne...
Bardzo wolno się nagrzewa to znaczy jak wolno? osiąga temperaturę 90 w ogóle? Moim zdaniem oba węże powinny być zimne przy zamkniętym termostacie, jeden może być letni bliżej silnika.
Oczywiście, że to jest normalne. Musi się silnik nagrzać do jakiejś temp. żeby nagrzewnica była też ciepła i dopiero wtedy zacznie grzać klima. Zasada jest taka, że za grzanie powietrza przez klimę i tak odpowiada normalna nagrzewnica.
Świeca wymieniona, luzy ustawione na 0.15 i 0.1. I...... Nadal to samo. Może deko dłużej pojezdził, ale wydaje mi się że to zasługa niższej temperatury otoczenia i wolniejszego nagrzewania się silnika :-/
idea dobra ale chyba długo na tym nie najeździsz. Każde urzadzenie ma swoją stałą czasową nagrzewania i stygnięcia. Każde urzadzenie można krótkotrwale przeciążyć. Problemem przy twoim pomyśle nie jest problem odebrania ciepła z nagrzanego wirnika tylko tak zwny "hot spot" czyli najgorętsze miejsce układu o największej rezystancji termicznej. Dla silników...
Problem rozwiązany, Po prostu zbyt wolno jeździłem xD Silnik na zbyt małych obrotach tak jakby wolniejszy obieg wody był i przez to wolniej się nagrzewał termostat (1,3 tyś obrotów) jazda 50-60 na godzinę Zacząłem jeździć 70 na godzinę i problem znikł, poprostu termostat nie otwierał bo był zmarznięty.
Zobacz czy nie masz dogrzewania świec. Miałem tak w asterce II 1.7Dti. Świece grzały do 50*C, silnik w zime nagrzewał sie bardzo wolno i miałem to samo.
No właśnie, trzeba to wszystko porozbierać, wyczyścić no i posprawdzać jak działa. A te białe to silniki krokowe tych zaworów.
Silnik napędza wiatrak o średnicy 300mm w agregacie chłodniczym. Wydaje mi się że troszke tak jak by wolno się zbierał. Na pewno nie ma takiego zrywu jak silnik trójfazowy
Jest to termik bimetaliczny nadmiarowo-prądowy który ma za zadanie rozłączyć obwód sprężarki w momencie przepływu przez silnik sprężarki nadmiernego prądu spowodowanego np. zwarciem uzwojeń lub wstrzymania obrotów wirnika silnika sprężarki . W żadnym wypadku nie wolno regulować tą śrubą którą wskazałeś , doprowadzi to do rozregulowania działania termika...
To normalne że płyn dostaje wysokiej temperatury bo skraplacz nagrzewa ci chłodnice wody. DLatego wentylator po załączeniu klimy pracuje na 1 biegu.
A może zastawic chlodnice by szybciej sie nagrzewał?
Witam. Jak pilarka zaraz po zapaleniu łańcuch się przesuwa to jest wszystko w porządku bo chodzi na ssaniu i wtedy obroty silnika są wyższe :-) Trzeba silnik rozgrzać i powoli wyłączać ssanie. Na drugim zdjęciu koło czerwonego wyłącznika zapłonu jest dźwignia ssania. Według rysunku (druga fotka) powinna być przesunięta maksymalnie w stronę silnika przy...
wiatrak chodził cały wieczór grzał sie niemiłosiernie ale przezył :] dziś też chodzi. przestało smierdzieć. jest OK ale nadal parzy. widać nie wolno tam dotykać :P
A może po prostu termostat jest uszkodzony i nie zamyka przepływu płynu chłodniczego i co za tym idzie nie będzie się nagrzewał silnik oraz nagrzewnica. Pamiętajmy że mamy zimę.
Witam! Posiadam Ford galaxy 2002r. 1.9tdi klimatronik. Mam problem bo nie działa dogrzewacz. wydaje mi się ze ktoś go wyłączył i teraz chciałbym go włączyć tylko nie wiem jak to zrobić proszę o pomoc Jest jeszcze jeden problem bowiem silnik bardzo wolno się nagrzewa po 30 km wskazówka jest na 60 przy -10'C. Termostat wymieniony. Przystawiona jest nawet...
Wymieniłem dziś termostat na Polcar 85 stopni (poprawka - jednak termostat jest 82st jak oryginał) , ponoć jak twierdził sprzedawca do Corolli E12... Wydawało mi się, że silnik wolno się nagrzewa. Teraz wskazówka szybko osiąga połowę skali, ale powietrze leci zimne lub letnie z kratek. Gorący jest TYLKO gruby wąż chłodnicy z prawej strony. Dół silnika...
Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Można, jasne, ale dodatkowe hamowanie silnikiem zwiększa skuteczność hamowania. Hamowanie silnikiem redukuje nagrzewanie się hamulców. Nie każdy wie, że nawet wolno jadąc przyhamowawszy następnie wjechawszy w kałużę ryzykujemy odkształceniem żeliwnych tarcz bo nagłe schłodzenie...
Witam- moja rada wstawić na parę godzin samochód do ciepłego pomieszczenia (z holować),po tym czasie próbować odpalić ,jeżeli odpali wolno nagrzewać , po nagrzaniu silnika - odkryć pod tylnym siedzeniem właz do pompy paliwa wymontować ją ---i z dna zbiornika paliwa wyciągnąć wodę lub inne syfy (wężyk ,strzykawka ) następnie wymienić niezwłocznie filtr...
Sprawdz luzy zaworowe,miałem taki problem z Kangoo 1.4 palił sak smok no i muł niesamowity w serwisie podłączenie pod kompa i nic a tu prosta regulacja i jak śmiga jak rakieta:D:D Jazda zimą to z reguły 10-15% większe zuzycie paliwa dłuższa praca na ssaniu,krótkie odcinki,wolne nagrzewanie silnika.
Wykręć tą dyszę, zapewne znajdziesz strzępki uszczelniacza(oringu). Następnie odpal silnik i wduś pedał gazu do oporu, aby istniejącym otworem wydmuchało potencjalny syf. Po tej operacji weź przedmuchaj dyszę i wymień oring. Następnie zakręć wszystko jak było i wyreguluj gaźnik. Czyli na chodzącym silniku, dość ciepłym, śrubę regulacji składu mieszanki...
passat 2.0 zaczłą sie grzac silnik goracy a chłodnica zimna wiec wymieniiłem termostat i dalej to samo. Wyjełem całkiem termostat i dalej to samo coprawda chłodnica sie nagrzewa wolno,ale silnik sie przegrzewa i w dodatku nie grzeje w srodku.Co sie zepsuło? Pompa nie pracuje? (pasek napedza pompe i łopadki sie obracaja czy moze sie slizgac na osce?)
Witam. Ostatnio mojemu autku przydarzył się notlauf, co skłoniło mnie do zainteresowania się diagnostyką. Ponadto mam wrażenie, że jak na te 130km to moje auto coś wolno przyspiesza. Dodam, że nie ma żadnych objawów w stylu kopcenia, falowania obrotów, wysokiego spalania czy jakichś innych tego typu rzeczy. Błędów w kompie także nie ma. Auto ma przejechane...
Po kiego chcesz, żeby te grzałki pracowały w innym zakresie niż producent przewidział? Wiesz, ile należało się napracować, żeby ten silnik tyle palił, ile pali? Chcesz "prądem" ogrzać silnik i myślisz, że to będzie za free? Kolego, te typy tak mają! Ten silnik na "wolnych obrotach" się schładza, ponieważ ma bardzo dużą sprawność. Jak Cię na to stać,...
wolno nagrzewać nagrzewać silnik silnik nagrzewać
obliczanie filtrów górnoprzepustowych vestel 17ips72 kontroler klawiatura
pilot bramy zasięg krups automatyczna konserwacja
Jak zabezpieczyć telewizor w nieogrzewanym pokoju zimą? Pojemność jednostkowa w elektronice: definicja i zastosowania