Sterowanie to jest możliwe ale mało ekonomiczne z powodu mocy (energii cieplnej) traconej na potencjometrze: P=UR•I [W], gdzie UR jest to spadek napięcia na potencjometrze. Lepszy byłby jakiś układ elektroniczny obniżający napięcie zasilania - większa sprawność.
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
Ale właśnie jak te uzwojenia sa podłączone Żadnych uzwojeń się nie przełącza, po prostu jesli szczotka będzie w innym miejscu komutatora to silnik będzie miał mniejszą moc i obroty względem idealnej pozycji czyli biegu szybkiego.
Nie można - jedyna możliwość zwiększenia obrotów to zasilanie wyższym napięciem. Ewentualnie wymiana na szybszy silnik.
Zmierz czas obrotu dużego koła przekładni .Albo dokładniej czas np 10 obrotów ww koła .Te koło obraca się z prędkością mniejszą od silnika - ile ma zębów.Z tego wyliczysz prędość.
Szybka prędkość wycieraczek zrealizowana jest przez dodatkowe uzwojenie silnika. Poszukaj schematu do 106 lub 306 (są podobne) gdzieś widziałem na tym forum.
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
Nie przesadziłeś trochę z tymi obrotami? Nie wiem ile taki silniczek ma, ale 2600 obrotów na kilkadziesiąt watów silnika to wydaje mi sie troche za dużo. Proponuję sie upewnić.
Witam! Jeżeli strumień magnetyczny jest stały to nie ma różnicy, czy model uwzględnia zmianę strumienia czy też nie. Modele silników z możliwością zmiany strumienia buduje się po to, aby można było badać zachowanie silnika w II strefie regulacji prędkości obrotowej (regulacja prędkości obrotowej "w górę"). Pozdrowienia Jan
no właśnie silniki od wycieraczek mają małą prędkość.. a jakiś silnik indukcyjny z przekładnią i sprzęgłem byłby wg mnie najlepszy
proponuje abyś przemyślał zastosowanie przekładni ślimakowej , odpadnie problem z trzymaniem silnikiem ustalonego położenia , myślę że napęd wycieraczek powinien dobrze spełnić to zadanie oczywiście przy takim rozwiązaniu zyskasz na sile , ale spadnie prędkość poruszania się
W tych siłownikach z silnikami od wycieraczek , dla zwiększenia prędkości miałem zastosowaną przekładnię z zębatek od podnośnika poloneza, coś na wzór tego ze zdjęcia kolegi Neo-k.
Schematów muszę poszukać bo Seicento nie mam od ponad roku więc nie pamiętam nigdzie je miałem. Ze swojej strony to poderzyj jaką masz wersję spryskiwaczy. A z silnikiem od wycieraczek o coś kojarzę że były właśnie wersje z 2 bądź 3 prędkościami i u mnie był zmieniany silnik albo manetki, nie pamiętam już. Dodano po 12 Dobra znalazłem schematy. Strona...
Witam zgadza się są dwie prędkości silnika od wycieraczek jeżeli się nie mylę to obudowa zewnętrzna jest połączona z masą i według potrzeb kolegi albo szybsze obroty albo wolniejsze jak kolega rozbierze silnik prędkości są uzyskane przez przesunięcie szczotko trzymacza pozdrawiam Robert.
0.4m przesuwu. Można zastosować gwint z śrubą z praktikera, napędzić go silnikiem ( może być od wycieraczek). Silnik musi mieć zmniejszoną prędkość poprzez przekładnie mechaniczne lub elektronicznie do tego krańcówki.
Poradziłeś sobie z tematem? Mam takiego po liftingu, silnik na lin widzi pozycję manetki i cały czas prędkość mała na silniku wycieraczki a ten nie pracuje. Podmieniony silniczek wycieraczek i bezpieczniki ok. Brakuje mi schematu gdzie w uch przychodzi.
Sprawdź, może mechanizm wycieraczek zatarł się. Uważaj, bo jeśli wcześniej nie zadziała bezpiecznik, to możesz zniszczyć silnik napędu mechanizmu. Czy wycieraczki pracują z normalną prędkością, czy może odnosisz wrażenie, że działają zbyt wolno. Duże obciążenie silnika może powodować przygasanie świateł.
Być może nadały by sie jakieś silniki z wycieraczek z jakiś aut ciężarowych,ale o takich prędkościach możesz zapomnieć stosując silniki z wycieraczek(zły stosunek przeładni)
Silnik z wycieraczek średnio się nada, bo trzeba regulować prędkość, a taki nie radzi sobie z tym za dobrze.
Witam !! Odnoszę wrażenie że chcesz zastosować falownik ( z jakiś powodów - pewnie masz jakiś " luźny ) . Trochę szkoda kasy - za cenę falownika zrobisz całość . Przekładnie tak czy siak musisz mieć , silnik również . Do przemieszczania palnika do napawania jakaś specjalna moc nie jest potrzebna ( jestem również spawaczem ) tak więc silnik krokowy za...
Nie w temacie wycieraczek, ale jak miałeś zatkany kanał, to lepiej sprawdź sobie jak wygląda serwo (jest pod obudową filtra kabinowego od strony kierowcy), bo się możesz zimą zdziwić jak serwo zamarznie, ewentualnie jak ci zassie wodę do silnika
Mi zależy na tanim koszcie. Słyszałem że silniki od wycieraczek sporo mogą pociągnąć. A z tymi accu nie kombinowałem bo to jest duży koszt. Nie wiem czy na jakimś szrocie bedą takie silniki. A ogólnie to jaką prędkość bym uzyskał na wycieraczkach jeśli ciężar wyniesie ok 4.5 kg? A ile z accu?
Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej prędkości. http://obrazki.elektroda.net/10_12032828...
Witam. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi czy istnieje jakiś mechanizm/silnik którego możnaby było użyć na wzór wycieraczki od samochodu. W takim sensie że jest guzik, bądź pilot który ma powiedzmy 3 różne tryby wolny, szybszy i najszybszy i uruchamia "coś" co zmienia swoją pozycję właśnie jak wycieraczka, rozpędza się, zatrzymuje w pewnym momencie i...
A napisz może jak ten silnik podłączasz.
Witam Potrzebuję zrobić układ do sterowania obrotami silnika. Sprawa wygląda tak, że jest sobie robot który jest napędzany dwoma silnikami od wycieraczek. Żeby jechał prosto silniki muszą się kręcić z taką samą prędkością. Zasilanie idzie z akumulatorów. Myślałem nad pomiarem prędkości diodą ale nie bardzo wiem jak to wykonać. I gdy wykryje różnice...
Nie uraziłeś tylko w twoim zastosowaniu zą nieprzydatne. Dwa zestyki w silniku odpowiadaja za podtrzymanie pracy - jak lekko "ciapniesz" wycieraczki to ronią pełny kurs w te i spowrotem. Styki normalnie otwarte, zamykane w czasie cyklu pracy silnika. Drugie dwa odpowiedzialne sa za hamowanie silnika - zwierają go gdy wykona cykl i dojdzie do zera. To...
Mam w domu starą elektryczną kosiarkę, która leży już od wieków w składziku. Ostatnio też znalazłem silnik od wycieraczek z Opla i przyszedł mi do głowy niezły pomysł. Chciałbym przerobić kosiarkę na bezprzewodową :D. Tzn. wymienić oryginalny silnik elektryczny (220V) na ten od wycieraczek + akumulator. Tylko nie wiem jakie prędkości obrotowy osiągają...
wybór silników to Twoja sprawa , uważam że zupełnie wystarczą z wkrętarek Pozatym zastanawia mnie też myśl zastosowania 4 silników od wycieraczek zamiast 2- po dwa na gąsiennice. w takim przypadku będziesz musiał zastosować enkodery aby dokładnie kontrolować prędkość każdego z silników , zapomnij o tym że trafisz na dwa identyczne o takich samych parametrach...
po podpięciu go pod kompa pokazuję błąd komunikacji czujnika deszczu... odpiąłem go całkiem to samo:( błędu nie można wykasować:( wycieraczki nadal machną 4razy i się zatrzymują pomimo iż ustawiam prędkość pracy na 2 więc powinny pracować... ktoś ma jakiś pomysł?? odłączenie czujnika deszczu(tj odpięcie kabli przy lusterku) po uruchomieniu silnika błąd...
Czyli obyło się bez regulacji prędkości :?: Też jestem pod wrażeniem. Bardzo mi się podoba, super :D
Przełącznik - to dźwignia od zmiany prędkości wycieraczek.
W silniku jest trzy szczotki: jedna "masowa", druga naprzeciw od niskiej prędkości i trzecia od wyższej prędkości. Najłatwiej jest sprawdzić działanie przełącznika wycieraczek mierząc napięcie na złączach we wtyczce zasilającej silnik (pewnie trzeba będzie zdjąć ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie). Sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodach...
Jeśli na 12V -to silnik od wycieraczek(przekładnia już jest) i do tego proste PWM zrobione na 555.
To w końcu chcesz dostać prędkość czy położenie?
Witam opis do błędu 75 Wycieraczka szyby przedniej, niska prędkość. Identyfikacja błędu Przerwa lub zbyt niskie zużycie prądu w obwodzie. Przyczyna Przyczyną może być niesprawny silnik wycieraczek przedniej szyby lub przerwany przewód. Uwagi Nie jest dostępna niska prędkość wycieraczek przedniej szyby. Jednostka sterująca monitoruje obwód, gdy wyjście...
Prądnica w tym układzie będzie miała małą sprawność.Lepiej zastosować jakiś silnik od wycieraczek samochodowych.
Ewidentnie silnik od strony pasażera zwalnia. Znajdź tego przyczynę, może być zły styk na kostce, przetarty/załamany przewód itp. Prawy silnik zwalnia z powodu dostosowania prędkości do silnika lewego. Tak to sprytne urządzono by nie połamało wycieraczek.
Witam, jak w temacie, po wymianie akumulatorów wycieraczki przednie zaczęły wariować. Po przekręceniu kluczyka, albo odpaleniu silnika wycieraczki włączają się na najszybszą prędkość i nie da się ich już wyłączyć. Przyczyna nie leży w manetce, odłączyłem ją i wycieraczki dalej się włączają. Pod maską w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik od wycieraczek...
Witam. W samochodzie żony brak pracy wycieraczek (stały w miejscu) , bezpiecznik sprawny , używając klucza ruszyłem silniczkiem i ruszyły , ale z oporem. Wymontowałem konstrukcję , oczyściłem , przesmarowałem . Było lepiej ale czasami stawały , znalazłem drugi siniczek zamontowałem (wtyczka była odwrotna ) i wszystko cacy . Po uruchomieniu silnika auta...
Witam Zakupiłem silnik do wycieraczek (do szyb), chcę go zamontować w łodzi. Silnik ma dwie prędkości oraz powrót do pozycji "0" wycieraczki. Potrzebny zatem jest przełącznik 3 pozycyjny ale 3 obowodowy. 1 obwód to powót do pozycji "0" i zarazem wyłączenie wycieraczki, 2 obwód to pierwsza prędkość i 3 obwód druga prędkość. Nie mogę znaleźć takiego przełącznika,...
Czy ktoś posiada jakieś wzory , odnośnie tego abym mógł policzyć silnik jaki będzie mi potrzebny przekładnie, itd. Wiem ze dla danego ciężaru bramy mogę dobrać z katalogów danej firmy lecz to mnie nie interesuje bo sam mam to policzyć. Przyjmijmy że brama ma mieć 400kg i przesuwać się z prędkością 20cm/s. Czy ktoś posiada taki projekt lub wie od czego...
Tutaj wystarczy coś pokroju micromotors max. 30RPM z regulatorem prędkości na jakimś LM317. To max 200mA prądu.
Myślę że silnik np. wycieraczek samochodowych. Na pewno tanio i spora siła bo mają przekładnię. Regulację prędkości znajdziesz na tym forum.
Wygląda na brak powrotu wycieraczek. Niezbyt dokładnie opisałeś. Poi co można wnioskować trzy uszkodzenia. Styki na silniku wycieraczek, uszkodzenie wiązki, uszkodzenie przekaźnika wycieraczek. Do wyboru. Jeśli na pozycji drugiej, stała praca wycieraczek z wolniejszą prędkością, masz te same objawy, pod uwagę należy wziąć uszkodzenie przełącznika wycieraczek....
Witam. Ja bym nawet5 pominą czujniki krańcowe bo można przecież pociąć film programem czyli nawet jak kamera wykona 360 stopni obrotu to nie ma problemu:) (przynajmniej tak mi się wydaję a sam kręciłem już parę filmów:] ). Co do sterowania mikrokontrolerem to ja bym widział to w taki sposób: - do uK np: ATMEGA8 podłączyć do jednego z przetworników AC...
błędy na desce to ESP/ASR Ja bym od tego zaczął. Dlaczego? 1.Bo złacza czujników i pompa są w zasięgu karchera myjącego silnik 2.Bo sygnał prędkości idzie do: - wspomagania - wycieraczek - poziomowania ksenonów BSI zostawiłbym na deser - przecież jest w kabinie i woda mu raczej nie zaszkodziła. Tak więc podepnij komputer, sprawdź błedy ESP/ASR i zobacz...
Czyli moja robota nie poszła na marne. Problem chyba jednak istnieje gdzieś w alternatorze bo przy dodawaniu gazu nie ma poprawnej regulacji napięcia... A po drugie po odpaleniu silnika muszę dodać gazu aby wycieraczki zaczęły pracować z normalną prędkością. Co to są objawy?
Renault Master 2 z 2010, nie działają wycieraczki na drugim biegu na pierwszym i trzecim pracują poprawnie, co może być przyczyną gdzie szukać problemu? Czy jesteś pewny że to jest ‘drugi bieg’ (poz.2) zamiast włącznie trybu „intermittent”; - regulatora czasowego, załączającego silnik co jakiś ustawiany interwał czasowy z prędkością równą na biegu...
Swożnie na które nasadza się wycieraczki. Do demontażu całe podszybie i mechanizm z silnikiem. I radzę nie zwlekać, skoro silnik jeszcze żyje i się nie przegrzał. Potem rozbieramy mechanizm. W necie pełno fot i filmów jak się rozbiera mechanizm. W sumie każde auto ma praktycznie identyczną konstrukcję mechanizmu, i identyczne wady/objawy.
Ten układ TDA, o którym pisałem ma tylko 700mA (obudowa DIL) Jak chcesz sterować silnik od wycieraczki, należało by na wyjściu zastosować drivery prądowe.
Podłącz napięcie do szarego przez bezpiecznik ,by sprawdzić co to jest.Czy silnik na jedną lub dwie prędkości .Według wyłącznika silnik powinien posiadać dwa biegi ,lecz mogę się mylić.
A może wystarczyłby silnik wycieraczek :) Mechanizm 0-90st jest gotowy, prędkość też niczego sobie, przy klapie zamontować dwie mechaniczne krańcówki lub czujniki indukcyjne i sterowanie zrobić na paru przekaźnikach - prosta sprawa. No dobra, będzie tam trochę więcej jak 0-90st ale może akurat będzie się mieściło w akceptowalnych granicach.
Oczywiście że PWM. Co do piszczenia to ten silnik ma pracować tuż koło ucha podczas gdy śpisz ? Jakiej by nie zastosować regulacji ważniejsza jest stabilizacja prędkości silnika (potrzebna w większości aplikacji).
1 A to stanowczo za mało! Najprościej ale dość topornie jest włączyć w szereg z silnikiem jakiś duży rezystor. Tak są sterowane prędkości w nawiewach w starszych autach. Lepiej daj stabilizator (może być regulowany) a na wyjście jakiś tranzystor o prądzie około 10A. Szukaj w schematach regulatora obrotów silnika prądu stałego. Umożliwi dobranie prędkości...
Witam Jestem zielony jeśli chodzi o prąd i tematy z nim związane, dlatego zakładam ten post. Potrzebuje podłączyć sllniczek wycieraczki samochodowej do gniazda w domu. W necie jest sporo na temat zasilania go przez zasilacz komputerowy ATX lub z Xboxa. Chciałbym zrobić to po najniżej linii oporu i kupić gotowy zasilacz np. Na allegro pozwalający na...
Oczywiście interesują mnie parametry znamionowe takie jak: prąd, moment ale po przekładni, prędkość obrotowa, jaka jest przekładnia - przełożenie. Dzięki.
Witam. Zwracam się do was z prośbą o doradzenie w moim projekcie. Mianowicie mam do wykonania model wciągarki cumowniczej a jej sterowanie mam wykonać za pomocą PLC (1200). Moja prośba dotyczy o wskazówki co do wykorzystania narzędzia do odczytu prędkości obrotowej tej wciągarki. Zastanawiam się nad wykorzystaniem czujników indukcyjnych oraz zębatki,...
Witam Posiadam silnik czy też cały mechanizm od tylnej wycieraczki Skoda Octavia I. Chciałbym go wykorzystać do celów innych niż pierwotnie był przeznaczony. Chciałbym go podpiąć np. do prostownika, ale przede wszystkim chciałbym żeby kręcił się cały czas w jednym kierunku. Czy to możliwe? I jak dokonać zmian ? Pytanie drugie, jak sądzę już z wyższej...
Znalazłem projekt dla drukarki 3D, umożliwiający wydrukowanie części, które mogą nadać rowerowi elektrycznemu styl "Electry" https://www.printables.com/pl/model/8252... W zasadzie nic specjalnego w klasycznych silnikach prądu stałego, nie wymyślono od początku XX wieku. Są te podobne konstrukcje i rozwiązania,...
Chciałbym wykorzystać dwa silniki od samochodowych wycieraczek (z fabryczną przekładnią dającą wolne obroty i dużą moc) do sterowania radiowego za pomocą aparatury RC wszystko zasilane z akumulatora 12V do zbudowania małego pojazdu gąsienicowego. Wymyśliłem sobie, że nadajnik i odbiornik RC mam (FlySky FS-i6 + odbiornik A6B), akumulator się znajdzie,...
tzn około 18A to powinno wystarczyć. Przy jakim napięciu ? Poducz się podstaw. To nie boli :cry:. Istotnym parametrem jest : Moc silnika , prędkość obrotowa i moment obrotowy.
Ja bym dołożył sprężynę która będzie ciągnąć piłę do góry. Silnik będzie miał trudniej, zastosuj silnik z przekładnią samohamowną (od wycieraczek) wtedy sprężyna spowolni silnik przy opuszczaniu i przyśpieszy przy podnoszeniu.
Panowie zaadaptowałem silnik wycieraczek pod swoje potrzeby ale kierunek obrotów i ich prędkość która mi jest potrzebna wytwarza mi plus na obudowę silnika a tak nie może być w moim przypadku. Czy jest możliwość inaczej podłączyć kable żeby była masa na obudowie przy tym samym kierunku i obrotach? Kombinowalem trochę z kablami ale jak mam masę na obudowie...
nie możesz, to jest PRZERYWACZ a nie regulator prędkości do regulacji silnika 12v potrzebujesz regulator PWM: https://allegro.pl/listing?string=regula...
Witam. Poszukuję już od wczoraj wertuję internet w poszukiwaniu silnika z przekładnią ślimakową o napięciu 24V z prędkością około 150 RPM . Na Allegro same chiny z prędkościami do wycieraczek samochodowych czyli 50rpm lub powyżej 220rpm. Fajne silniki widzę w napędach do bram ale tam za nic nie można uzyskać manuali do silników i ich danych technicznych,...
Witam, od jakiegoś czasu projektuję i kompletuję części. Obecnie zastanawiam się nad doborem napędu. Szukam silnika, który poradzi sobie z pojazdem czterokołowym o wadze około 15 - 20 kg (konkretnie chodzi o kosiarkę spalinową). Interesuje mnie coś w miarę dostępnego i taniego. Najlepiej jakby był z przekładnią. Mam jakiś silnik napędu wycieraczek z...
Na silniku wycieraczki masz piny : 2 kabel czarny plus po zapłonie 4 kabel biały czarny to masa 1 biały prąd po przekaźniku do pozycji zero 3 żółty jedna prędkości 5 niebieski druga prędkość Coś kojarzę że ten przekaźnik jest za włącznikiem wycieraczki.
Pytanie natury zasadniczej: Czy sterując silnikami z PWMa, potrzebne mi są jeszcze przekładanie? Czy sterując pwm'em prędkość silnika (wału) będzie uzależniona od wypełnienia jakie zastosuje? Czy jednak przekładnia jest potrzebna?
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
Odgarniać śniegu się tym nie będzie dało, chyba że nasypie maks. kilka mm. Jak do silnika od wycieraczek zamontujesz jeszcze takie przekładnie, to ten pojazd będzie sie poruszał z zabójczą prędkością ;] Do odgarniania to masz łopatę albo traktorek :D
Sterowanie to szeroka dziedzina, często pod tą nazwą rozumie się sterowanie automatyczne. Przykładowo silnik może pracować w układzie w którym ważne jest osiągnięcie konkretnego płożenia, jak napęd do bramy z czujnikami krańcowymi, albo wycieraczki samochodowe które muszą zakończyć ruch w najniższym położeniu niezależnie od tego kiedy kierowca je wyłączy....
Witam. Tu aż się prosi zastosowanie silnika od wycieraczek, który kupisz za grosze na autozłomie. Jest przystosowany do zasilania z akumulatora, a co ważniejsze, wyposazony w potrzebna przekładnię. Moc do poruszania wózka po linie ma wystarczającą, a regulację szybkości uzyskasz stosując prosty regulator napiecia. Zresztą większość wycieraczek ma możliwość...
Kolego, wyczep wtyczkę sterowniak silnika i zobacz, czy piny nie śpiewają "zielono mi". Sam nie wiem którędy tam sie woda dostaje. Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, zalejesz 3, 4 litry i podczas hamowania idzie przez nieszczelny korek wprost na wiązkę komputera. Objawem jest m.in właśnie zły odczyt prędkości na zegarze,...
Nie będę się sprzeczał bo ty patrzysz na to w pełni z technicznego punktu widzienia. Biorę silnik od wycieraczek i do tego dopasuje przekładnie.
będzie dawał możliwość potencjometrem regulacji czas co jaki ten silnik będzie się kręcił Czyli wyłącznik czasowy, załączający silnik z określoną przerwą na określony czas, tak? Więc przekaźnik czasowy interwałowy. Chce uzyskać suma sumarum taką wydajność pompy jak przy tym kupnym silniku Więc prezentowany wyżej regulator obrotów. Z przekaźnika załączasz...
A nie prościej zastosować jakiś mechaniczny sposób? Napęd z mechanizmu wycieraczek i po problemie. Pozostanie ci tylko sterowanie PWM silnika, by dobrać sobie prędkość obrotu.
Witam Szukam mostka H do sterowania obrotami silnika od wycieraczek, posiada on trzy prędkości o poborach prądu: 1.2A, 2A i 4.5A odpowiednio dla pierwszego, drugiego i trzeciego biegu. Znalazłem kit AVT [url=http://serwis.avt.pl/manuals/AVT175... który obsługuje do 5A, co w moim przypadku jest zbyta małą wartością. Natomiast w AVT5190 według...
Najprostszy mostek H, typu załącz / wyłącz, bez regulacji prędkości, możesz zbudować z dwóch przekaźników typu "P" czyli NO-COM-NC. Jako że silnik jest od wycieraczek, może jakieś typowe przekaźniki samochodowe ?
Witam wszystkich . Jestem także zainteresowany wykonaniem napędu do bramy przesuwanej. Chciałem wykonać sobie to na silniku prądu stałego, ponieważ chciałem regulować prędkość otwierania. Myślałem tak jak koledzy żeby wykorzystać silnik od wycieraczek (Star, Jelcz). Chociaż znalazłem silniki z motoreduktorem na stronie www.elcar.com.pl . Są to przekładnie...
Przecież tam jest wyjaśnione! Tyle tylko, że silnik z malucha ma jedną szczotkę, bo ma jedną prędkość.
Podłożyłem drugi używany silniczek i jest podobnie, 1 bieg chodzi a na 2 zachowuje się jak na pierwszym (chodzi mi o prędkość) z tym że staje w połowie obrotu. O co chodzi ? Dodano po 3 Jałowo na nie podłączonych wycieraczkach mam I bieg z manetki ale nie mam II biegu, natomiast II bieg mam jak uruchomie testerem silniczek. Na podłączonych wycieraczkach...
Informacje na ten temat masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... W szczególności post #3 który napisał Stary Brat Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej...
Temat dość rozległy. Chcąc zrobić coś działającego i bezpiecznego należałoby się wzorować na konstrukcjach profesjonalnych: - dla bezpieczeństwa napęd przenieść przez pasek klinowy z silnika z odpowiednim motoreduktorem. Należałoby również pomyśleć o jakimś dodatkowym zabezpieczeniu elektronicznym,choćby nadmiarowoprądowym,fotooptycznym . Co do silników...
Witam Jak wyhamować silnik prądu stałego po odłączeniu zasilania? Zadaniem hamowania jest wytrącenie prędkości bezwładnie wirującego wirnika w chwili wyłączenia zasilania. Jest to silnik od wycieraczek samochodowych i ma zastosowanie w podajniku drutu półautomatu spawalniczego. Szybkie zatrzymanie silnika nie pozwala wysuwaniu się drutu po zakończeniu...
Rzeczywiście miałem na myśli "dorosłe pojazdy",ale mając na uwadze że silnik z wycieraczek ma Poloneza ma 100W może warto rozważyć takie rozwiązania.Zaletą rozwiązania napędu gąsienicowego z jednym silnikiem jest to że nie występuje potrzeba dokładnego sterowania obydwu silników tak żeby nie wystąpiła na nich różnica prędkości co by prowadziło do samoistnego...
ale to co mnie rozwaliło to że sprzęt za 300 zł , nie ma radiatora na triaku, Przecież tam triak to się ledwo ciepły robił, albo i nawet nie. ale wolę już zrobić sobie taki wynalazek na silniku z wycieraczki samochodowej tylnej (tej mniejszej). Tak, koniecznie. Prędkość obrotowa w okolicach 1000 obr/min z pewnością wystarczy do szlifowania. Mnie to...
Silnik od wycieraczek posiada przekładnie ślimakową taki od ciężarówki, albo od obrotnicy satelitarnej. Ma stosunkowo niewielkie wymiary a dużą siłę i niewielkie obroty.
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Witam! A wiec z przełącznika wychodzi sygnał na BCM znajdujący się w przestrzeni ściany grodziowej w okolicy dzwigni sprzęgła. Następnie wysyłany jest do FCM. alminiowy prostokąt przy skrzynce bezpieczników pod maską silnika (okolice akumulatora) W skrzynce bezpieczników znajdują się przekażniki odpowiedzialne za prędkość pracy wycieraczek. Zacznij...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Nie ma nic za darmo,5-7 kg i prędkość 30/60 km/h i to miałby zrobić silnik od wycieraczek bez żartów, proszę. Z takimi wymaganiami to proszę następne wejście(wróżka)
Zakupiłem silnik gdyż myślałem, skoro mają hamulec elektromagnetyczny wiatr nie obróci konstrukcją. Sterowanie miało być czasowe. W między czasie pomyślałem o sterowaniu automatycznym z uwagi na wiatry jakie mogą uszkodzić konstrukcję. Wtedy wpadł mi ten sterownik. Oferuję śledzenie jak i kontrolę prędkości wiatru z pozycją bezpieczną. O silnika z ciężarówki...
Silnik od wycieraczek chciałem zastosować jako napęd, bo potrzebuje mały zakres obrotów, dla prędkości pojazdu 5 km/h. A serwo jako mechanizm do skrętu kół. Jeśli są inne prościejsze rozwiązania, to bardzo proszę o podpowiedż.
Witaj. To zależy od tego ile będzie ważył ten "rowerek" jeśli jest to delikatna konstrukcja to myśle że wystarczy silnik z nagrzewnicy z 125p lub z wycieraczek. Pozatym jeśli zastosujesz silnik o dużym poborze prądu to bedziesz potrzebował konkretnego zasilania na akumulatorze to nie popływa zadługo. Widziałem taki "pontono-kajak" na silniczek z nagrzewnicy...
Jeśli zamontowałeś nowy silnik wycieraczek a problem pozostał, to moim zdaniem należy sprawdzić przełącznik zespolony przy kierownicy, przekaźnik-programator pracy wycieraczek i przewody od przełącznika zespolonego, które mogą być uszkodzone. Informacyjnie dodam, że w przeszłości (Golf IV) miałem problem z tylną wycieraczką, która początkowo pracowała...
Pierwsza to generator przebiegu trójkątnego na timerze LM555 . (...) Druga to PWM z możliwością miękkiego startu, teraz na komparatorze LM393 . Bałbym się spotkać Cię na drodze podczas śnieżycy w trzaskający mróz :-). Najistotniejsze użyte elementy są standardu konsumenckiego - czyli przeznaczone do pracy w temperaturach 0-70°C, niezawodne działanie...
Nie miało być tak szybko ale jak napisałem w następnej wersji będzie regulacja prędkości i sprawdzanie pozycji. Zasilacz uziemiony więc raczej mi się nic nie stanie.
Cześć. Pominę do czego ma służyć cały mechanizm. Zasada działania: Mam układ zasilania z zasilacza komputerowego, z którego wykorzystałem linię 12V do zasilenia silnika 12V z wycieraczek. Jak podepnę bezpośrednio silnik to śmiga. Problemem jest za duża prędkość obrotowa. Docelowo wystarczą mi co najmniej 4 pozycje prędkości obrotowych (1/4, 1/2, 3/4...
O ile dobrze kojarzę w Lublinie były stosowane silniki te same co w polonezie, czyli miały 4,5 lub 6 pinów. Jedno to zasilanie stałe (po stacyjce), drugie to masa, trzecie pierwsza prędkość, czwarte druga, piąte ty styk wyłącznika krańcowego. Szóstego nie pamiętam. Może u Ciebie włączona jest na stałe niska prędkość. Daj zdjęcia złączki to coś wymyślimy.
prędkość silnik wycieraczka prędkość wycieraczka wycieraczka prędkość
czujnik otwarcie klapa zimnego nawiewu czujnik oleju vectra
dimplex akumulacyjny samsung le40n87bd
LM358 – opis wyprowadzeń, numeracja pinów, funkcje DIP-8, wzmacniacz operacyjny Kod błędu 926696 w Renault Scenic 4 - diagnostyka