Czujnik sprawdź najpierw jest po prawej stronie od przodu jak staniesz i patrz gdzie jest łączona skrzynia z silnikiem.
Wróżenie z fusów. Jak szybko kręci i tylko prychnie co jakiś czas to wskazywałoby na brak paliwa: - brak paliwa - zasyfiony filtr na pompie - martwa pompa - ... i cała droga z pompy do silnika.
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Witam, potrzebuję schematu wyprowadzeń do ECU Sagem S2000-1 Citroen Xsara Picasso z silnikiem 1.8 16V (6FZ). Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Opcja trzecia rozebrać przód i silnik razem ze skrzynią do przodu.
Witam! Prawdopodobnie silnik pracuje w trybie awaryjnym [max 3000obr/min] Moze byc wiele przyczyn. Trzeba go zdiagnozowac. Sory 3000 /min. jest w HDi w trybie awaryjnym. Nie wiem jak jest w pozostalych silnikach. Pozdr.
Poszukje schematu instalacji elektrycznej silnika Citroena Xsara Picasso 1.6HDI 2005 rok; kod silnika 9HX; system EDC16C34.
Wygląda jakby nie było jakiegoś napięcia. Zobacz zasilanie sterownika silnika.
Na fotce zaznaczyłem gdzie należy podać PLUS. Minus zapnij za korpus silnika.
Sprawdź Lexią czy podczas rozruchu pokazuje prędkość obrotową silnika.
Po naprawie klimatyzacji włącza się wentylator silnika 10 sekund po zapaleniu auta nawet gdy jest zimny silnik , wskaźnik temp. pokazuje 1 lub 2 kreski a wentylator chodzi , nie wiem na którym biegu. Czasami sie nie włączy , robi co chce. Był już wymieniany czujnik temp cieczy chłodzącej CO to Mój mechanik nie ma pojęcia szuka po omacku przyczyny.Ratujcie...
Kable nr 401 i 406 lecące do BSI. Przydała by się jakaś większa informacja o aucie bo samo Xara Picasso to trochę za mało, który rok i jaki silnik?
Sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki w komorze silnika
Po uruchomieniu silnika ????
Wiązka silnika.
Witam Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą ale utknąłem na kolektorze. Nie mam pojęcia jak go wyjąć albo odłączyć całość bo jest bardzo mało miejsca. Może ma ktoś jakiś manual? Silnik 2.0hdi 90km rhy Pozdrawiam Wymontować tyle osprzętu żeby dało się wyjąć kolektor, wyjąć półośkę jeśli to pomoże a jeśli nie to wymontować silnik.
Ok dzieki
Marys234, czy mozesz przyblizyc co rozumiesz pod pojeciem "podgrzewanie silnika"?
Nie chce odpalić z jakiejś innej przyczyny, eco mode jest tylko skutkiem nie pracującego silnika
Zakupiłem Citroëna Xsara Picasso z silnikiem 1.6 HDI.
Kod silnika.
podaj dokładne dane auta rok produkcji nr/nazwę silnika
citroen xsara picasso O jakim silniku mowa?
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Sprawdzaj przy odpalonym silniku.
Jeżeli wersja angielska,od strony pasażera .Jeżeli do wentylatora dochodzą 2 wtyki 2 i 3 przewodowe masz moduł w obudowie silnika
uszkodzony czujnik badz przerwa w obwodzie, przedzwon kable czujnik-sterownik, mozliwe ze gdzies jest przerwa, jaki masz silnika (kod silnika)?
Mam nadzieje że wymiana zaworu nie zamaskuje tylko niewydolności wtrysków, ale przyniesie szukany rezultat na dłuższą metę.
Skrzynka w komorze silnika zapewne. Duże bezpieczniki na akumulatorze sprawne?
Nie mam schematu, ale czy przekaźnikiem pompy nie steruje ECU. Może czujnik wskazuje zbyt wysoką temperaturę i zadziałało jakieś zabezpieczenie. Może spróbować zasilić pompę z zewnątrz i sprawdzić czy wówczas pali.
Sprawdz czy w tym czasie masz zimną czy gorącą chłodnice.
w przedziale silnika na prawym nadkolu
Nie mogę namierzyć przekaźnika pompy , nie wiem gdzie jest , przejrzałem całą komorę silnika i nie mam pojęcia gdzie on jest . A w ECU co mam sprawdzić? Ciągłość przewodów których? Od pompki w kierunku komory silnika ?
Chyba w xsarze to tak nie do końca po stacyjce. Tam się chyba po 30 minutach włącza opcja eco i nie ma już tego zasilania, również radia nie posłuchasz i musisz odpalić silnik.
Zalej pod korek, zrób 100 km (albo mniej) i zalej pod korek, dokładniejszego komputera spalania nie znajdziesz.
Dzięki za odpowiedz a jakie powinno być prawidlowe napięcie sondy podczas pracy silnika
Nie odpala nie usuwa błędów nie pokazuje parametrów Źle odczytany i wgrany 9508C3 dlatego brak możliwości kasowania błędu i brak rozruchu silnika.
Turbina (lub jej sterowanie) albo wtryski. Możesz też sprawdzić czy filtr powierza nie zalał się wodą.
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Daje sie wyjac, ale jesli nie masz sprzetu (podnosnik kolumnowy, wspornik silnika) najlepiej zrzucic rame (sama, bez przekladni kierowniczej).
W pierwszej kolejności wymień akumulator, skoki napięcia powodują różne psikusy. Od kiedy to się dzieje? Czujnik wałka jesli był wymieniany w miejscu przykręcania ma "fasolke"i musi być odpowiednio ustawiony. Sprwadz czy żeczywiście rozrząd nie jest przestawiony, na jakim osprzęcie jest silnik bosch czy siemens?
Tak, na jednym pasku. Jak sciągne pasek to cisza, tylko silnik słychać.
Odpinałem kilka czujników - nie pomogło. Jak teraz po takim bezsensownym poszukiwaniu usterki, naprawić auto, jak zrobić diagnostykę....eh..
sprawdź brązowy przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika
VF7CHNFUC25811168 XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 6202 : zespół zamka przednich drzwi od strony kierowcy 6207 : zespół zamka przednich drzwi od strony pasażera 6212 : zespół zamka lewych tylnych drzwi 6217 : zespół zamka prawych tylnych drzwi 6220 : zestyk blokady zamków drzwi 6237 : wyłącznik odblokowania zamka bagażnika...
A jeszcze częstszym - wytarcie komutatora w silniku pompy.
witam sprawdz czy nasz mase na silniku wycieraczek
Błędny odczyt temperatury . Chodzi o sterownik silnika.
Nurtuje mnie też opornik/rezystor montowany do obudowy wentylatora który zawiera termik i sprężyne czy są one sprawne ze względu na ten nie załączający się wentylator. LEXIA/diagnostyka/silnik/test elementow wykonawczych. Silnik pracował prawie godzine w temperaturze 33 stopni i ani razu nie włączył się wentylator. Jaka byla temperatura silnika?
Nie używałem tego skanera, ale z tego co widzie z opisu to jeśli chodzi o Xsarę picasso to się połączysz tylko ze sterownikiem silnika (błedy i live data) i to nie jest pewne zależy jaki rocznik masz (czy jest zgodny z OBDII/EOBD).
Ładowanie jest na poziomie 14,1 - 14,3 zależnie od obciążenia. W jakich warunkach był robiony ten pomiar. U mnie też jest takie napięcie, ale przy zimnym alternatorze, a przy gorącym spada do 13,9-14,1 V i podobne kłopoty. I to co wyżej napisane - jaki jest prąd pobierany z akumulatora w czasie postoju silnika.
Witam, i jak poradziłeś sobie z problemem? u mnie też zaczynają się skoki temp do czerwonego pola, a silnik zimny. pozdrawiam
Ta skrzynka będzie bardzo ważna,musisz sprawdzić czy jest do tego modelu i silnika.
Aż się zdziwiłem ,że nie zapytałem wcześniej - czy przypadkiem paliwo się nie cofa ?(nieszczelności w układzie paliwowym) .Zawsze trochę paliwa zostaje a później musisz "dokręcić".
Przyczyna prozaiczna, silnik musi chodzić :).
Problem polega na ginięciu kierunkowskazów w okresie gdy na zewnątrz są wysokie temperatury Citroen Xsara Picasso 2000r, podczas jazdy w nocy wszystko ok. Drugi problem że wszystkie elementy elektryki - podnoszenie szyb, wycieraczki, kierunkowskazy działaja dopiero przy uruchmionym silniku.
Nie stety problem nadal jest z wentylatorem założyłem wyłącznik na wentylator i po prostu wyłączam jak silnik zgaszę wyłącznikiem
Koledzy, co myślicie o silniku 2,0 HDI - Citroën Xsara Picasso 2002r.
Jaki silnik? Jaki rocznik?
U mnie w Xsara Picasso z tym silnikiem okazało się że koło zmiennych faz rozrządu się po prostu rozkleiło. Poleca sprawdzić
Masz zbyt duże dysze i zbyt niskie ciśnienie aby to załatwić zmniejszeniem ciśnienia, ale przecież nic nie szkodzi spróbować. Wątpliwe , aby podsysało benzynę ( choć można sobie wyobrazić uszkodzony wtryskiwacz benzyny - tyle że na benzynie też by się nie domykał), chyba że masz ustawioną opcję podpierania się benzyną powyżej progu obrotów. Jest zima...
są dwie kostki jedna przytwierdzona dp pedału hamulca a druga wyżej jest z nią podłączona przewodem i dalej inny przewodem biegnie do silnika
Najprawdopodobniej uszkodzony jakiś czujnik temp, przetarty kabel?? Bez podłączenia szkoda czasu, nie musi być lexia wystarczy jakiś uniwersal, wystarczy nawet najprostszy łączący się tylko z silnikiem.
Sprawdz zawór EGR
Pewnie uszkodzony przekaznik w module w kokorze silnika , napięcie jest ale amperarzu brak ewentualnie rezystor uszkodzony
Czujnik sprawdziłem, ma około 380 ohm, przy zbliżaniu metalu oporność chwilowo rośnie, czyli coś niby działa. Komputera nie mam żeby podłączyć a ELM który posiadam nie pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem obrotów silnika.
W czasie jazdy gaśnie silnik w citroen Xsara Picasso 1.6hdi cofne kluczyk i jest ok przyjadę że dwa kilometry i powtarza się sytuacja co może być przyczyną
Weź też fakt pod uwagę, że jak wymienisz cały zestaw to w modułach będziesz miał inne nr VIN. Może coś przestać działać, radio będzie pikać lub coś podobnego. Będziesz musiał to wszystko zgrać ze sobą. Uważam, że lepiej oddać auto do fachowca, który naprawi obecny sterownik, lub zgra auto z używanym, sprawnym sterownikiem. Poza tym mając inny VIN w...
Witam, pękła rurka i wyciek wody uszkodził pasek?, chyba pęk pasek i uszkodził rurkę. To piszesz że leżysz w łóżku i chcesz naprawić auto nie znając podstaw budowy silnika hym?. Właściwie masz czas na zapoznanie się z budową silnika, potem można poszukać tematów czemu przy silniku słychać świst, powodzenia.
Wepnij się żarówką 21W z przylutowanymi kabelkami we wtyczkę silnika dmuchawy. Sprawa będzie jasna, żarówka świeci, a silnik stoi
Do komputera - zrob zdjecie komory silnika - to wystające.
A czy ktoś kto zna dobrze budowę HDI jest w stanie podać mi choć odpowiedzi na pytania 1-4? Albo może polecić książke o 1.6 HDI? Znalazłem tylko taką o 2.0 HDI, ale to inny silnik.
Tak. Ale przy tych manipulacjach nie wolno odpalać silnik. I klapa silnika musi być zamknięta.
Jeżeli trzęsie na biegu jałowym to raczej wtrysk ,silnik nie pali na jeden cylinder.A jak szarpanie występuje przy 2000 obr/min to może być zwór egr. Diagnostyka komputerowa powinna rozwiązać problem.Nie pisze tu o sprawdzeniu błędów i skasowaniu .Pomiar parametrów to podstawa diagnostyki. -Jaką wartość pokazuje przepływomierz powietrza? Powinno być...
Wygląda że cały czas nie ma masy. Weź na próbę z silnika. Może tę dodatkową masę podłączyłeś w miejscu gdzie nie ma też tej oryginalnej masy. Przewód masy w konektorze kostki żarówki jest dobrze zaciśnięty?
będę czyścił pod koniec tygodnia - jakieś wskazówki jak to zrobić? zdjąć od dołu i czym płukać? Dodam, że błąd który otrzymuję to P1138 - "uszkodzenie mechaniczne regulatora ciśnienia paliwa" - choć w niektórych źródłach podawany jako "uszkodzenie czujnika ciśnienia na szynie common rail - czujnik wskazuje wysoką wartość mimo wyłączenia silnika. "
Witam dzięki za szybką odpowiedź kupiłem już silnik 1.6 hdi 110km Tylko mam teraz prośbę do kogoś jeśli by ktoś miał schemat podłączenia wtyczek wężyków i innych rzeczy do tego silnika w xsarze picasso. Ponieważ jak kupiłem auto było rozebrane i teraz po założeniu silnika zaczynają się schody przy podłączaniu tego wszystkiego będę wdzięczny. Pozdrawiam
Fajna i przyjemna robotka ^^ Ale podstawa to podnośnik i support (belka do podwieszania silnika). No i nie pamiętam jak w xsarze , ale w xsarze picasso lepiej sobie belke (wózek) zawieszenia "usunąć". PZDR
Lej półsyntetyk. Wszystko i tak jest rozlewane w porcie w Antwerpii z ogromnych silosów - tylko cysterny różnych producentów podjeżdżają, olej jest ten sam (w sensie rodzajowo). Jeżeli robisz krótkie odcinki, to jak najbardziej masło na korku może się pojawić. Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodzący nie jest zaolejony. Jeżeli tak, to uszczelka....
Całkiem możliwe, że zmęczyła się dzwigienka zaworu wydechowego oraz by nie było jej smutno to z męczył się też i zawór ssący, bo nie domyka się i klekocze ci w dolot. Szukaj warsztatu by ocenił uszkodzenia, a tam już będziesz wiedział, czy remont czy drugi silnik.
Ciekawi mnie czy zrobiłeś cokolwiek z tym regulatorem ciśnienia w deklu filtra. Jak ma sześć barów na wejściu to widać że coś tam jest skopane. A może filtr paliwa masz zabity, zaglądałeś tam w ogóle? Sprawdź czy paliwo dochodzi do pompy HP i jakie ma tam ciśnienie. Sprawdź też czy paliwo przechodzi przez pompę HP. Sprawdź jakie jest ciśnienie na powrocie...
Co jaki okres należy wymieniać rozrząd w silniku 2.0 Hdi ( Xsara Picasso )?
Czym czytałeś błędy? To jest istotne. Jeśli jakimś chińskim kablem to problem masz rozwiązany. Albo źle wybrałeś silnik, model w programie.
Znaczy że jest błąd w komputerze silnika. Odczytać i zweryfikować ten błąd.
bardzo prosze o opinie silnika 2 litry hdi w xasrze picasso rocznik 2002 napiszcie dobre i złe strony tego pojazdu
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
A jakie jest ładowanie ?????
witam , powiedz jak ona wygląda , nic takiego nie widzę . Tak jak szukałem w necie w grafice , to coś podobnego mam przed samym filtrem powietrza , leży na silniku. To jest to?
Teraz pytanie, co to się dzieje ze po wymianie sterownika silnika na inny problem nadal pozostaje, mój fachowiec jeszcze nigdy się z czymś takim nie spotkał... Mam sprawny samochód który działa w trybie awaryjnym i nie puszcza większych obrotów silnika. Pomocy.
Dzięki za informację. Czyli dobrze wydedukowałem. Pozdrawiam
Wał w tym silniku jest kołkowany na kole zamachowym. Nad miską olejową, pod króćcem płynu chłodzącego od strony sprzęgła jest otwór na kołek ustalający
no i co z tego? Żalisz się, czy chwalisz?
niepokoi mnie jadna sprawa Zasilanie na czujniku wałka,12v,5v i masa , te 5 volt to sygnał, który powinien pojawiać się przy pracy silnika ale jest to sygnał prostokątny (na oscyloskopie), czyli przy mierniku powinno pokazać mniej.
Szukam Schematu bezpieczników do xsara picasso 2.0 hdi Nie moge uruchomić silnika. Kontrolka świec żarowych nie zapala się. Proszę o radę.
Pozostaje Ci sprawdzić co pojawia się na kablu sterującym moduł silnika i czy jest w tym miejscu sucho
Witam wszystkich, chcę wyłączyć IMMO w ECU (S2PM-270), jest to sterownik silnika z Citroena Xsara Picasso 1.8 16V. Wylutowałem pamięć EPROM 95080, wstawiłem do programatora CH341A, po wcześniejszej modyfikacji przelotki i wszystko super wykrywa pamięć, ale po próbie odczytu odczytuje szybko, ale ten wsad jest pusty, same zera, jak na załączonym zdjęciu....
Nie ma żadnego modułu, na ramie wentylatora jest obudowa z dwoma przekaźnikami i opornica pierwszego biegu. Wentylator sterowany masą ze ster. silnika i to cały układ
Witam, buduję agregat z silnika 1.8 16V z Citroena Xsara Picasso 2003 r. i potrzebuję IMMO OFF z ECU (S2PM-270). Nie mam programu ani wystarczającej wiedzy, żeby samemu to zrobić. Podsyłam zgrany wsad z ECU i jeśli jest to możliwe, o wyłączenie IMMO lub udzielenie wiedzy, jak to zrobić. Byłbym bardzo wdzięczny, z Góry Dziękuję. :) https://obrazki.elektroda.pl/5747441700_...
Auto: Silnik 1.8 16V Citroen Xsara Picasso
picasso xsara xsara picasso kontrolki xsara picasso xsara picasso
dawka paliwa webasto zamek kabina transformator ethernet
schemat instalacji elektrycznej citroen schemat instalacji elektrycznej citroen
Dolewanie oleju do ciepłego silnika - zasady i bezpieczeństwo Wymiana kostki lampy przedniej w Mercedesie A180