Zmniejsz przerwę na świecy na 0,4 mm. Jak iskra się poprawi to winna cewki, może być zawilgocona.
mam uszkodzone cewki zapłonowe w silniku zaburtowym wietierok 8 km chcę wymienić na cewki od skutera też 12 v czy będą się nadawać czy muszą mieć specjalnie inne parametry proszę o poradę może założyć cewki od czegoś innego ?
Przecież tam są dwie cewki?
Moi drodzy, dokumentacja silnika zaburtowego podaje, że na wyjściu cewki ładowania bez podłączonego regulatora powinno być od 3 V w górę. Zmierzyłem i są 4 V. Wytłumaczcie mi, co sprawia, że po podłączeniu regulatora napięcie na akumulator ma być około 13 V. Co się dzieje, że z 3 V~ uzyskujemy 13 V=?
Witam, ja kombinuje jak tu stworzyc prostą instalacje do odzysku prądu z mojego silnika 2 cylindrowego zaburtowego. Silnik ma juz 40 lat. Silnik posiada 2 cewki: zapłonową oraz ładowania. Napiszcie bo widzę, że znacie sie na rzeczy. Będę bardzo wdzięczny
Multimetr przy zwarciu sond pokazuje 0.000 oma, czasem 0.001 oma, dlatego te ponad 1om to już jest coś spotykanego w klasycznych cewkach zaplonowych (cewki do zapłonu elektronicznego mają ponizej 1 oma). No i pytanie ile uzwojen może mieć ta cewka? Ja przypuszczam że trzy, dwa są od klasycznej cewki zaplonowej i jedno zasilające (charging) bo ma zastąpić...
nie mierzyłem, a jak to zrobić ? kiedyś jakoś sprawdzałem cewki do silnika zaburtowego, ale już zapomniałem. mogłem zrobić coś źle, że padła cewka ? chodziła piła z 10 minut
Na takiej przerwie chodziły dawniej silniki. Ja, po wymianie dwóch cewek zapłonowych w megance, też obecnie w swoich samochodach, zmniejszam przerwę na świecach z 1 mm na 0.7 mm. Cewki wtedy mniej są narażone na przebicie. W roku chyba 1966, na Mazurach w dwucylindrowym silniku zaburtowym (z dwoma cewkami zapłonowymi), na jednym cylindrze przerwę musiałem...
Witam wszystkich. Merkury 18km (rycerz) Po zimie wzielem się za przygotowanie silnika zaburtowego do pływania. Wymieniłem świece zapłonowe i cewki (ciężko odpalał i przebicie na świecach.) Uruchomiłem silnik na słuchawkach i na stojaku z wstępną regulacją, silnik zimny i cieply odpala od szarpnięcia, wchodzi na obroty i pracuje na wolnych, kontrolka...
Dwa tyrystory mogą być po to żeby moduł był uniwersalny i mógł pracować na każdym cylindrze. Nie wiem jakie tam jest rozmieszczenie magnesów wzbudzających cewki prądowe modułu CDI.
Witam Poszukuję cewki zapłonowej do silnika zaburtowego Moskwa-/ 2- cylindrowy zapłon iskrowy - 2- przerywacze , 2- cewki Prawdopodobnie 10 KM Na jednej świecy iskra jest natomiast na drugiej brak spalona cewka. Prosze może ktoś posiada takie coś. Pozdrawiam M.
coś takiego było dużo mniejsze niż cewka z simsona pod bakiem. Nowoczesne cewki skuterowe są wielkości pudelka zapałek :D Do starych silników zaburtowych jest duży wybór cewek WN. Do skuterów także i tańsze.
Schemat ok, ale co to za diody zenera GPI5M006, 1N59538? Które z tych wejść/wyjść to wyjścia na cewki zapłonowe, zasilanie z silnika i impulsator?
W autogazie brało się ze sterowania cewki zapłonowej, ewentualnie wtryskiwaczy. Ten sygnał za zwyczaj był słaby, więc jak chciałeś znaleźć to przykładało się żarówkę próbnik do kolejnych kabli na pracującym silniku (względem masy) i jak trafiłeś to za zwyczaj sinik przygasał. Motogodziny to zależnie jak twój licznik przyjmuje, jeżeli liczy je jak odpowiednio...
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
A gdzie jest wlot i wylot wody chłodzącej silnik ? Ta duża bańka to tłumik zapewne . Czy cewki od podkaszarek zamontowane po obwodzie koła koła zamachowego i przesunięte o 180 stopni zapewnią prawidłowy zapłon i pracę silnika?
Jeżeli magneto kiwa się na osi to znaczy, ze stożek już nie trzyma. Pewnie jest inny powód, na przykład koło klinuje się o cewki i ciągniesz je razem z nimi.
Może się nada? Oczywiście się nada. Lukasekdar Przeczytaj i zrób to o czym pisałem w tym temacie. Jak coś, to pytaj. Nic lepszego nie wymyślisz, bo ciężko w tej sytuacji. Z resztą po co? Ten zapłon jest ok. Trzeba tylko zadbać o sprawne elementy. Największym problemem są cewki. Te ładujące (szczególnie) i te WN. Reszta to pryszcz za kilka zł.
Nie ważne ilo letni odkop.Ludzie cały czas borykają się z podobnymi problemami.Autor wątku pisał i radził się też tu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... Ja sam szukam regulatora napięcia do silnika zaburtowego gdzie mam dwie cewki w magnecie dlatego kopałem w Simsonach...
Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym. Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana. Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając...
~ takie fale podłączamy do wyjścia cewki z magneta, powinny być dwie i nie ma znaczenia jak to zrobimy a + i - to chyba wiadomo.
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Witam wszystkich. Mam problem z moimi silnikami typu moskwa jeden 15 konny drugi 35. Obydwa niemają cewek zapłonowych lecz posiadają przerywacze i kondensatory. Jak podstawić cewki 12V aby to chodziło one są dwucylindrowe.
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
Przebojów z silniczkiem ciąg dalszy szczelności komór nie zrobiłem bo tak wyregulowałem gaźnik że pracował przystępnie choć na wolnych niezbyt stabilnie czasem obroty spadały ewidentnie kulał . Wczoraj byłem nad rzeką gdzie cały dzień pływałem i rano już nie odpalił , świece mokre , iskra słaba a jak sprawdzałem na czucie bo za dnia ciężko zobaczyć...
Witam jest to silnik 2 cylindrowy od zapłonu wychodzą 2 czarne przewody ma 2 cewki i 2 przerywacze i nie wiem gdzie je podłączyć Dodano po 29 Mam taki aparat zapłonowy
Witam, Już kilka razy szukając różnych informacji trafiałem na forum elektrody i mam nadzieję, że teraz gdy mam poważniejszy problem również znajdę na nim odpowiedź. Posiadam na niewielkim jachcie silnik zaburtowy benzynowy, 2 suwowy. Ostatnio musiałem sprowadzać do niego 2 cewki zapłonowe gdyż uległy rozhermetyzowaniu i dowiedziałem się, że jest możliwość...
Witam forumowiczów i serdecznie pozdrawiam. Moim problemem jest kulejący silnik zaburtowy Mariner 28KM, dwusuw Usterka polega na braku pracy jednego cylindra na wolnych obrotach. Po odpaleniu silnika, silnik pracuje ale troszkę nie równo. Po zdjęciu przewodu ze świecy górnego cylindra nie ma żadnej różnicy, a gdy zdejmuje z cylindra dolnego silnik gaśnie....
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Silnik Mercury zaburtowy 2 cyl 2T. B.prosze o poradę - gdzie podpiąć obrotomierz?? Problem w tym, że do manetki mam tylko doprowadzone 2 przewody - do gaszenia. Na silniku są zaciski cewki ładowania oraz przycisk gaszenia, od którego przedłużenie idzie do manetki(gaszenie). Opisy na fotce: Skąd wziąć sygnał do obrotomierza??? z cewki ładowania??? z...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Silnik zdjęty. Mógłbyś mi podpowiedzieć co mam pokolei sprawdzać i jak mogę sprawdzić czy cewki są dobre i czy muszę rozbierać koło zębate aby dostać się do zapłonu Dodano po 3 Iskra się znalazla. Wyłącznik kapotażwy ją zabral. Ale silnik dalej nie odpala przy kręcenia rozrusznika paliwo przelewa się przez gaźnik. Przyczyną może być zawieszony pływak...
Rycho T jak zwykle niezawodny! Idąc jego tropem proponuję zastosowanie cewko-modułu od kosiarki jeżeli silnik jest 4T (nie byłeś łaskaw napisać!) lub pilarki jeżeli 2T. Pomysł trochę na wyrost, bo nie jestem pewien co tam na prawdę jest zamontowane. Zdjęcie i to tylko jedno(!) jest nieostre. Czy kabel WN wychodzi z tej czarnej cewki na zdjęciu? Układ...
Temat ciekawy ale trochę niejasny. Masz zamiar tam władować przerywacz? Z czego masz zamiar brać impulsy ? O jakim impulsatorze mówisz ? Jakie masz cewki ? (stary typ-wyzwalane przerwą masy? ,nowy-wyzwalane masą) Więcej szczegółów , jakies foty
Witam starałem się znaleźć temat ale nie udało mi się. Posiadam silnik zaburtowy Evinrude 55 km jest w nic jakiś moduł czy jak kto zwał CDI box który dostaje prąd dochodzący i sygnał z platynek umieszczonych pod kołem zamachowym następnie wysyła sygnał do cewki zapłonowej. Moduł ma przebicie i gdy jest przykręcony do silnika nie ma iskry dgy go odkrece...
Sprawdź, czy w Twoim modelu silnika są zamontowane cewki świetlne i do ładowania akumulatorów np. po ilości kabelków wychodzących z "elektrowni" lub po zdemontowaniu koła magnesowego. W przypadku posiadania cewek ładowania trzeba będzie sprawdzić jakiej wielkości i rodzaju dają napięcie. Jeśli zmienne, to trzeba dołożyć odpowiedni regulator bądź diodę....
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne i działają identycznie- różnią się kolorami przewodów i...
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Witam. Jak poprawnie ustawić zapłon w takim silniku (prawdopodobnie Tecumseh mv100 - dwusuwowy) (taki sam jak w kosiarkach, a ten mój jest zamontowany w małym silniku do łódki - zaburtowym). Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym. Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z...
Witam - jestem pierwszy raz na tym forum i jako posiadacz silnika Johnson 4hp z 74r( na boats. net. jest to całkiem inny silnik,niż mój według tabliczki 4R74R) wracając do tematu -jak zakończyła się awaria? a mój problem polega na niemożności wyregulowania gaźnika dobrze chodzi dopiero po chwili od zakręcenia kranika - reaguje na przepustnicę w pełnym...
No cóż. Chyba daje znać o sobie "Ratio 1- 10". Czyli jeśli nie ma ustawiania zworami (a chyba nie ma) pozostaje ingerencja w konstrukcję. Ale ja jeszcze próbowałbym używać sygnału z cewek ładujących. Wprawdzie przemknęły informacje o alternatorze, ale chyba nie ma czegoś takiego w rozumieniu potocznym w tej konstrukcji. Generalnie coś mi nie psuje,...
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Wielkie Dzięki! :) Dodano po 5 Kurcze, zapomniałem dodać, że chodzi o schemat do silnika z lat mniej wiecej 1982-1985 na jednej cewce. Jeszcze raz proszę o pomoc.
Witam forumowiczów, poszukuje schematu elektrycznego do silnika zaburtowego SELVA PORTOFINO 80 KM z 2001roku. Potrzebuję podłączyć ten silnik, ale wystający pająk przewodów nic mi nie mówi za co jest odpowiedzialny, jedyna rzecz to wiem jak podłączyć cewkę rozrusznika:)
http://obrazki.elektroda.pl/8517838900_1... to jest schemat modułu od silnika zaburtowego Mercury 9,9 KM 2 cyl. 2T Energia elektryczna wytworzona w cewce magneta jest gromadzona w kondensatorze w module potem trzeba ją wyzwolić w cewce WN we właściwym momencie.
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
Witam Posiadam silnik zaburtowy Suzuki outboard niestety nie ma iskry. Sprawdziłem moduł CDI i nie daje 12V na cewkę, moduł jaki posiadam to CU2142(zdjęcie). Czy można zastosować zamiennik w postaci modułu CDI od chińskiego skutera 50ccm też 2T? Jeśli tak to czy macie może schemat do tego modelu: Moduł zapłonowy CDI YAMAHA JOG QUANTUM 2T skuter Dziękuję...
Być może po zdjęciu koła zamachowego iskrownika (magneto) da się dołożyć cewkę ładowania i pewno trzeba poszukać regulatora ładowania. Tak to często jest robione w silnikach zaburtowych. Wydaję się, że część agregatów ma wyjście 12V i nie koniecznie pochodzi ono od głównej prądnicy. Nigdy nie sprawdzałem jak to jest zrobione ale dla innych zastosowań...
Witam, Mam silnik do łodzi, mianowicie Mercury 30KM 2T Zabrałem się za czynności konserwacyjne, wyczyściłem gaźnik, i teraz pozostaje mi jego prawidłowa regulacja, są dwie śruby od obrotów oraz od powietrza, może któryś z kolegów podpowie jak prawidłowo wyregulować pracę tego silnika. Pytanie drugie, na kablach WN mam przebicie rozumie że muszę najpierw...
Jest to schemat elektronicznego aparatu zapłonowego do radzieckiego silnika zaburtowego Wicher. Są do kupienie takie aparaty, ale problemem w nich była... elektronika. Zastosowane zostały fatalnej jakości podzespoły, które szwankowały, szczególnie po nagrzaniu. Problem rozwiązuje się poprzez zmianę elektroniki na współczesną. Cewek nie muszę nawijać,...
Silnik zaburtowy Mercury 50HP 2takt, 4cylindry, zapłon bezstykowy realizowany za pomocą aparatu zapłonowego. Oryginalny moduł jest uszkodzony, poszukuję czegoś na podmiankę. Moduł jest zasilany prądem przemiennym z cewki zasilającej, ale mogę zastosować moduł z zasilaniem prądem stałym 12v. Następnie z aparatu dochodzi jeden przewód z cewki wyzwalającej....
Witam, mam problem z w/w silnikiem (dwusuw, 2-cylindrowy). Po 14 latach stania postanowiłem ze go odpalę, a wiec włożyłem go do beczki, podłączyłem klemy i zalałem benzyną. Silnik zakręcił bez najmniejszego oporu, ale nie zapalił. W pierwszej kolejności sprawdziłem czy świece iskrzą tak więc wykręciłem, przystawiłem do korpusu silnika i niestety brak...
Witam posiadam silnik przyczepny (zaburtowy) do jachtu model Suzuki DT 2.2 ostatnio podczas rejsu jeden z napotkanych żeglarzy powiedział mi że jest możliwość zrobienia ładowania akumulatora za pomocą mojego silnika mimo że nie posiada on ani prądnicy ani alternatora. podobno w jakiś sposób wykorzystuje się prąd z cewki czy jakoś tak, niestety nie pamiętam...
silnik zaburtowy zaburtowy silnik iskry silnik zaburtowy
syrena kondensator schemat buderus satel potwierdzenie sygnalizatorem
Jak wymontować licznik w Aixam z silnikiem Kubota? Zakup zaprogramowanej pamięci 24Q64 do Manta LED 3201