Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Driver można uszkodzić na wiele sposobów, ale najpopularniejsze to niepodłączenie kondensatora 100uF lub usytuowanie go za daleko od drivera. Powinien być tuż przy pinach zasilania. Inny sposób to od- lub podłączanie cewek silnika przy obecności zasilania drivera. Jeszcze inny to podłączenie silnika ze zwartym uzwojeniem. Jest tego więcej, ale płytka...
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Dzień dobry, Informacja dla osób szukających przyczyny uszkadzania się falownika. Trzeba sprawdzić indukcyjność uzwojeń między fazami lub po prostu nieco porozsuwać druty uzwojeń tuż przy łączeniach wszystkich zwoi. W moim przypadku na uzwojeniu silnika tuż przy łączeniu między poszczególnymi uzwojeniami na silniku były zwarte uzwojenia. Słabo emaliowany...
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Witam ! Rzeczywiście jakieś nietypowe ustrojstwo.Jedyne co ci pozostaje to próba przewinięcia uzwojenia które wykazuje zwarcie. Prawdopodobnie w tym silniku są tylko dwa uzwojenia nawinięte na wspólnym karkasie. Można to sprawdzić po rozebraniu silniczka,trzeba go delikatnie rozpiłować w miejscach zgrzania. Jeżeli jest tak jak mówię ,to z przewinięciem...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Czytaj ostatnie zdanie, łopatologicznie napisane, masa diody czyli katoda... Dobrze, że tworzenie norm i przepisów zajmują się osoby bardziej pojęte ;). Dokładnie tak to ma działać, przerwanie żyły pilota, a w tym przypadku np przegrzanie silnika i zadziałanie czujnika wewnątrz uzwojenia, ma spowodować stan awarii w formie "zanik supo" i przerwanie...
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Na razie sprawdziłem... Oporność grzałki względem masy Czym :?: Sprawdź, czy silnika uzwojenia nie mają zwarcia do masy. Osusz go i przedmuchaj z pyłu grafitowego. Na początek jednak wymieniłbym na Twoim miejscu grzałkę na nową.
Zwarcie uzwojenia silnika agregatu.
Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie silnika. Przejrzyj połączenia i uzwojenia.
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Nie wiem jak go jeszcze mogę sprawdzić Głównym objawem uszkodzenia, jest mniejsza prędkość obrotowa i intensywne grzanie się - to z powodu zwarcia w uzwojeniu.
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Silnik prawdopodobnie dostał zwarcia lub układ rozruchowy uszkodzony . Nie włączać do czasu konsultacji z monterem bo można spalić silnik. Jeżeli zwarte uzwojenia wymiana agregatu załatwi sprawę .
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Witam ! Pierwszy krok to demontaż silnika aby zobaczyć jak wygląda uzwojenie. Dobranie się do 1/4 ( jednej cewki jednej fazy ) może być bardzo trudne. 1. Impregnacja uzwojenia. 2. Stosunkowo cienki drut.
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Prawdopodobnie z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym , daj zdjęcie i będzie wszystko wiadomo. Dodano po 1 Uzwojenie pracy to U i ma mniejszą rezystancje niż uzwojenie rozruchu, wyłącznik jest zwarty(prawdopodobnie X).
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
Prawdopodobnie udzkodzenie silnika. Serwo broniac sie przed uszkodzeniem przez prwadopodobne zwarcie uzwojenia wystawilo blad F2816 wstrzymujac proces uruchamiania. Przy kilkukrotnej probie wystapilo oszukanie ukladow zabezpieczenia ( lub ich uszkodzenie - taki pech ) i maszyna wystartowala z wiadomym skutkiem. Czy dym poszedl z mudulu serwa czy silnika...
Witam. Jest to silnik z pomocniczym uzwojeniem zwartym i waśnie one powodują nagrzewanie silnika,co dla tego typu jest zjawiskiem normalnym. Właśnie dlatego w większości były stosowane wentylatory. Pozdrawiam.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Tym samym wylacznikiem (wylacznikiem, przekaznikiem, niewazne) zewrzyj jego uzwojenie twornika bezposrednio, albo przez odpowiedni rezystor. Tym samym silnik stanie sie generatorem i bedzie hamowal. Kazik
lada zaczęła działać poprawnie... na obudowie mam wszędzie fazę Rozumiem skrót myślowy ale brzmi dziwnie, w takich wypadkach niestety trzeba powycierać kurz łokciami i podłączyć sprężarkę (najlepiej bez podpiętego silnika wentylatora) bezpośrednio pod 230v i sprawdzić czy ma przebicie (zamienić też na próbę przewody zasilające) a potem stopniowo podłączać...
Są tam stosowane silniki indukcyjne ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Pozdrawiam
Jak nie kondensatory to zobacz zwarcie w uzwojeniu silnika lub coś z silnikiem?
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
Międzyzwojowe zwarcia uzwojenia wrnika.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Mam wrażenie, że te ,,wynalazki" celowo przypisywane sa osobom zmarłym, po to by nadać im pozytywnego wydźwieku. Co do Silników ze zwartym uzwojeniem rozruchowym to uczyłem się o tym na maszynach, ale nie sądziłem , że ktokolwiek to wykorzystuje, wiedząc ze poza mikromocowymi zastosowaniami to najgorszy z typów indukcyjnych. W klimatyzacji szeroko wykorzystuje...
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
duża różnica oporności uzwojeń może świadczyć o zwarciu w cewce roboczej? Nie. To normalna sytuacja, uzwojenia robocze i pomocnicze nie są identyczne. Zwarć międzyzwojowych nie wykryjesz omomierzem. Jedynie znając prąd jałowy sprawnego silnika i porównując ze swoim silnikiem można to wykryć. Ewentualnie prąd jałowy jeśli nie jest większy niż kilkanaście...
Sprawdź miernikiem, czy transformator zasilający nie ma zwarcia na uzwojeniu pierwotnym (sieciowym). Poza tym coś brzydko wygląda jeden z tranzystorów (chyba - słabe zdjęcie - to te 2 przeciwpołożne elementy nad przekaźnikami) zasilających silnik - górny - albo wymieniony albo przegrzany.
Mogą być upalone mosfety w sterowniku, przepalone ścieżki, usterka w obwodzie pomiaru prądu przed półmostkami, uszkodzone obwody pomiaru pozycji silnika itp. Zależy co z czym zwarło i czy nie doprowadziło to do upalenia uzwojenia silnika. Teoretycznie nie powinno ale są wyjątki.
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Jest tak: silnik bez rozruchu berze o ile dobrze pamiętam 8-10x prądu znamionowego więc pytanie czy Twoja instalacja to wytrzyma (bezpieczniki będą wyskakiwać przy każdym starcie). Dodaj do tego jeszcze obciążenie jakie będziesz miał do rozpędzenia i okaże się że całość będzie b. ciężko wystartować. Sprawdź czy silnik - jego uzwojenia nie są zwarte...
Zacznij od sprawdzenia silnika (szczotki ,zabezpieczenie , uzwojenie , prądniczka) następnie czy jest zasilanie sterownika i czy zostaje wysterowany triak sterujący silnikiem ściągnij sobie schemat i sprawdź łączenie programatora
Może jakieś zwarcie w uzwojeniu silnika?
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Silnik do przewinięcia , zwarte uzwojenia. Powinny być dwa niezależne uzwojenia. Dwa pomiary pokazują wartość w ohmach reszta przerwe .
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Silnik miał zwarte uzwojenie, ale dodatkowo wytarła się obudowa w miejscu styku wałka tworząc luz bez możliwości naprawy. Sprzęt został oddany na elektro śmieci.
Podejrzewam, że jest zwarcie w uzwojeniu rozruchowym. Czasami wyłącznik odśrodkowy potrafi się zwęglić i też daje podobne objawy. Tak czy inaczej, bez rozebrania silnika pewnie się nie obędzie. Możesz dla pewności najpierw sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia. Jeśli chodzi o typ silnika to jest to SOFe 90.
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
serwo wraca do pozycji Start . Po uruchomieniu jest możliwe zmniejszenie prędkości lub zwiększenie do max. Jeżeli przekombinujesz z krańcówkami to przy predkości 0 obr/min przez uzwojenia prawdopodobnie popłynie prąd zwarcia ( nie robiłem takich eksperymentów ). jeśli dobrze pamiętam to w silniku takim są 24 szczotki które trzeba okresowo wymieniać....
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
Co masz na mysli, w domu to jedynie ciagłość uzwojenia ? W warunkach warsztatowych można sprawdzić jeszcze na ewentualność zwarcia zwojowego, czy sprawdzić wirnik. A w tym silniku jak się domyślam, nie ma wyłącznika odśrodkowego, bo wtedy jeszcze jest to do sprawdzenia.
Silnik się grzeje, gdy ma za dużą pojemność kondensatora pracy. Pogięcie kondensatora nie zwiększy jego pojemności, więc przyczyna musi być inna. Albo zwarcie w uzwojeniu, albo za bardzo obciążony.
Gdyby nie było różnicy po między silnikiem klatkowym a pierścieniowym to po co by nawijano uzwojenia taśmą, wyprowadzano ich końców do pierścieni i bawiono się w pierścienie i resztę? Druga sprawa to samo wykonanie silnika. Silnik silnikowi nie równy. Inaczej jest konstruowany taki w którym start/stop odbywa się co minutę a inaczej do wentylatora. Przeciążenie...
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Silnik ma zwarcie na uzwojeniu - do smieci :)
Zgadza się ale prąd nie musi spaść do zera by przekaźnik wrócił do stanu spoczynkowego. Oczywiscie, tylko że zadziałanie termika jest 0-1, jak już zareaguje to wymagane jest ponowne uruchomienie układu od nowa po kontroli dlaczego doszło do zadziałania Trafiłem w życiu na kilka przypadków gdzie "auto" było użyte z autorestartem, i dochodziło jak my...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Też mam takie przypuszczenia - silnik ma na tabliczce max 20 min pracy, a był zajeżdżany przez kilka godzin dziennie, jak wyleciał termik to wciskali i jechali dalej. ------- Silnik przewinięty - zwarte uzwojenia Dziękuje za pomoc. ZAMYKAM
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
zewrzeć uzwoić silnik zewrzeć uzwoić silnik trójfazowy zewrzeć uzwoić spawarka
klient poczty android czujnika ruchu schemat przebieg samochodu
bezpiecznik tablicy rejestracyjnej 55pus płyta
Schemat ładowarki Bosch AL3640CV 36V 2A – pełny diagram, opis działania, typowe usterki Naprawa mechanizmu wysuwania tacki Fonica CDF-103R