W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
Chyba rezystancja uzwojeń na każdej fazie - miał konkretny miernik - raczej skrzynkę poniarową Rezystancja samych uzwojeń to nie wszystko. Wskazuje np. ich ciągłość. My pytamy o Riso uzwojenie-uzwojenie i uzwojenie-PE (obudowa)
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Zmierz indukcyjność, ze zwartym zwojem powinna być o rząd wielkości niższa.
Sprawdzałeś uzwojenia czy nie są uszkodzone lub zwarte między sobą lub do odbudowy? Pompa ta prawdopodobnie posiada trzy uzwojenia podobnie jak silnik trójfazowy lub BLDC. Sprawdzenie rezystancji uzwojeń w przypadku ich niskiej rezystancji może błędnie sugerować ich zwarcie. Trzeba też sprawdzić czy wirnik pompy lekko się obraca. Mogą faktycznie być...
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
pytam, żeby się upewnić - zewrzeć B z D
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Schemat jest błędny, przecież masz zwarte wszystkie uzwojenia. Gdzie widzisz zwarte uzwojenia? To jest zwykły mostek prostowniczy trójfazowy.
(at)jaspi85 A teraz poczytaj w internecie jak działa silnik indukcyjny, nawet trójfazowy. A potem jak działa silnik indukcyjny jednofazowy ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Tam nie ma żłobków, jest tylko jedna para biegunów a wirnik to kawałek metalu w którym obniżono wpływy prądów wirowych. Nawet jakbyś na wirnik nakleił magnesy w dowolny sposób...
btomko z całym szacunkiem ale nie rozumiem takiej "krytyki" od razu. A poczytałeś trochę, wiesz jak sprawdzić uzwojenia jak je podłączyć żeby sprawdzić silnik, masz induktor żeby sprawdzić czy uzwojenia nie mają zwarcia, nie jest to nowy silnik.
Cześć To jest silnik histerezowy, zaś ten jest "... silnikiem synchronicznym, w którego stojanie wytwarza się pole magnetyczne wirujące - za pomocą uzwojenia trójfazowego, a w silnikach bardzo małęj mocy za pomocą uzwojenia jednofazowego z fazą pomocniczą lub ze zwojami zwartymi na części nabiegunników. Wirnik silnika histerezowego jest wykonany w postaci...
Tylko, że w tym silniku N jest zwarty do obudowy. Może należałoby odłączyć N od obudowy (uzwojenia są połączone w gwiazdę z tego co rozumiem), N z zasilania tylko do wspólnego punktu uzwojeń (wygląda, że jest taki przewód wyprowadzony). I wtedy śmiało PE do obudowy?
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Silnik asynchroniczny to nic innego jak transformator trójfazowy. Początek rozruchu to zwarte uzwojenia wtórne. W miarę nabierania prędkości, rośnie R obciążające uzwojenie wtórne. Tak moim zdaniem wygląda model silnika asynchr. w PSpice. Bezwładność mechaniczna to zmiana R w czasie t.
Silnik ten ma 1400 obr/ min.Musi mieć dwie pary biegunów w każdej fazie. Zakładając że ma 24 żłobki w stojanie to na każdą fazę ma ich 8 żłobków. Dwie pary biegunów w 8 żłobkach to na jedną parę biegunów przypada 4 żłobki, a na jeden biegun przypada 2 żłobki. Każdy biegun ma swój kierunek uzwojenia (od nas lub do nas) i 4 bieguny są tak nawinięte, że...
Silnik stał nieużywany, ponieważ ktoś przypuszczał że jest uszkodzony i nie chciał ryzykować. Po rozebraniu nie widać otarć na wirniku, uzwojenia w żadnym miejscu nie wyglądają na przegrzane. Nie ma przebicia do obudowy ani zwarcia, łożyska są dobrym stanie. Po wymianie tabliczki zaciskowej spróbuję skojarzyć uzwojenia w gwiazdę.
Jeśli masz wystarczająco mocną instalację i zabezpieczenia to może nie musisz stosować przełącznika (oraz inne okoliczności). Ajeśli stosujesz to nie jest źle skoro potrafisz rozpoznać oznaczenia przyłączy. Jak już napisano L to zasilanie a U, V, W to uzwojenia, czyli ich początki i końce. Zwarcie trzech końcówek świadczy o połączeniu w gwiazdę. Mowa...
Przewód i wtyczka jest ok , jak pisałem wcześniej jak podłącze ten sam silnik na tym samym kablu i wtyczce na innym stanowisku to wtedy nie pokazuje mi zwarcia metoda ciągłości obwodu i jak złącze zasilanie dmuchawa podskakuje i wywraca ją do góry agami a nie powinno tak być, coś jest nie tędy tylko nie wiem co , nie znam się za bardzo na silnikach...
Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Dobrze. Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Nie ma zwarcia do obudowy. Też dobrze. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Pomiar rezystancji izolacji. Tego multimetrem nie zrobisz. Napisz czym był zabezpieczony i ile mniej...
Analizując zdjęcia: Jest to ewidentnie przerobiona prądnica od dźwigu w której wykorzystano tylko uzwojenie prądu stałego prądnicy wzbudzającej. Prądnice CELMY (ta pochodzi prawdopodobnie z wczesnych lat sześćdziesiątych XX w. - potem produkcje przejęły WZE w Warszawie) miały uzwojenie trójfazowe w gwiazdę nawinięte na wirnik a nie na stojan, jak to...
A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. Jeżeli już to zwarcie międzyzwojowe. Silniki SZJe 44b lub Se132M-4 (nie wiem który nasz) pobierają przy połączeniu 500V w gwiazdę 11,6A (katalogowo)
Masz zwarcie uzwojenia do obudowy. Silnik do przewinięcia. Możesz ewentualnie poszukać miejsca zwarcia miedzi ze stojanem, może podszedł jakiś kawałek metalu i da się to naprawić bez przewijania.
Czemu w silnikach trojfazowych prad fazowy przy rozruchu moze byc kilkukrotnie wiekszy Silnik klatkowy indukcyjny? Bo przy zatrzymanym wirniku silnik działa jak transformator o zwartym uzwojeniu wtórnym. od pradu DC dawanego przez kontroler? Jakiego DC i jaki "kontroler"? Silników trójfazowych prądem stałym nie zasilamy. Może masz na myśli falownik?
Niegdyś w Nowym Elektroniku był falownik dla silnika jednofazowego na 4 MOSFETACH zdaje się IRF840 w mostku H. Ale silnik zasilany był i tak prostokątem, niby to działało, no ale... Firmą która produkuje falowniki 1faz/1faz jest Invertek. Modele Optidrive E2 przeznaczone są do silników jednofazowych z kondensatorem pracy (PSC) i uzwojeniem pomocniczym...
100m x 0.004 Ohma/m + ... = ? Dlaczego mnożysz przez kolejne wartości rezystancji, zamiast je dodawać? Policz ponownie... Natężenie prądu zwarcia międzyfazowego przy napięciu 400V: I=400V/Z , z tym, że impedancja uzwojenia transformatora jest różna dla obwodów 230V i 400V.
https://obrazki.elektroda.pl/1729136800_... Zrobiłem sobie taki szkic korzystając z Twojego opisu. Silniki z sześcioma uzwojeniami, jakie do tej pory widziałem, to były silniki dwubiegowe, gdzie były osobne uzwojenia dla każdej prędkości. No i pierścieniowe, gdzie wyprowadzone są uzwojenia wirnika. Z czymś takim nie miałem wcześniej...
No chocby po wielkosci. Silniki jednofazowe ze zwojem zwartym sa to male silniczki i nie potrzebuja kondensatora. A to jest standardowy silnik klatkowy z dolaczonym kondensatorem. W budowie jest to silnik trojfazowy (ma uzwojenia rozlozone rownomiernie na trzy fazy), a tylko pracuje jedno, badz dwufazowo, dzieki odpowiednim polaczeniom koncow uzwojen...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest zwracana do obwodu pośredniego i może być wytracana na rezystorze hamowania...
??? Nie rozumiem w czym problem. PLC Ci tego nie załatwi samo z siebie. Musisz mieć odpowiedni układ w zasilani silnika - jakiś przełącznik, albo np. trzy styczniki. Jeden włącza napięcie na początek uzwojeń, drugi zwiera końce uzwojeń ze sobą (gwiazda), albo rozłączasz drugi i włączasz trzeci, który końce uzwojeń też połącza do sieci tylko inaczej...
(...) t to poprawnie ?? silnik jest podłączony w lewa stronę jak na schemacie. Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku, który jest podłączony zgodnie ze schematem, a silnik pracuje w lewą stronę. Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między...
Witam. Kolego Andrzeju, odpowiadam jeszcze raz : bez przeróbek silnik trójfazowy asynchroniczny ze zwartym wirnikiem nie będzie generatorem. Gdybyś miał silnik pierścieniowy (uzwojenia wirnika wyprowadzone na zewnątrz) to można kombinować. Załóżmy że podałeś 12 V DC na stojan i napędzasz wirnik przez traktor. Pomyśl gdzie podłączysz przewody aby pobrać...
Dziś uruchomiłem (albo i nie) sterownik silnika DC o mocy 20 kW własnej roboty. O ile część z trójfazowym mostkiem tyrystorowym zasilająca wirnik i zarazem regulator obrotów pracuje zupełnie dobrze, tak w układzie wzbudzenia zastosowałem SSRy DC 250V/40A, z Allegro (!) , pracujące w mostku H do zmiany kierunku obrotów. Napięcie wzbudzenia to 200 VDC,...
Wszystkie 3 zera mam spięte w jedno W takim razie zastosuj jeszcze sześciopulsowy mostek prostowniczy (trójfazowy), ole o takim napięciu i prądzie by diody natychmiast nie spłoneły, to nadal prądnica bez obciążenia będzie pracowała lekko. Musi, nie ma wyjścia bo diody tak połączone, bez podłączonego obciążenia i tak nie pozwolą na jakikolwiek przepływ...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
Witam, rozumie ze jest to silnik trójfazowy 11KV oczywiście chodziu o silnik trójfazowy Dodano po 6 więc z ww porad zapamiętać mam następujące informacje -jeżeli silnik buczy uszkodzone uzwojenie jednej z faz przy sprawnym uzwojeniu roboczym -jeśli uzwojenie robocze padnie ręcznie wykonać rozruch jeśli więcej niż jedna faza zostanie uszkodzona bak...
Pierwszy obrazek jest "od czapy" bo obrazuje połączenia silnika trójfazowego. Na drugim obstawiam od lewej licząc: 1-2 - uzwojenie I 3-4 - uzwojenie II 5-6 - klixon sygnalizujący przegrzanie Omomierz do ręki i potwierdź moje podejrzenia, 1-2 powienieneś mieć kilka omów, podobnie jak 3-4, 5-6 zwarcie. Kondensator musi być, a zasada ogólna jest taka że...
(at)rezystor240 Tak, jest tylko mały problem. Transformator tej mocy przy załączeniu (szczególnie którymś załączeniu z kolei gdy rdzeń jest częściowo namagnesowany) pobierze duży prąd. Prąd będzie tym większy, jeżeli na wyjściu transformatora zapniesz będący niemalże zwarciem rozrusznik. Ogólnie wątpię, że się to uda. Ale to tego przejdę zaraz. Druga...
Silnik się uruchamia na początku na gwieździe, potem jak przeskakuje na trójkąt, chwilę pochodzi i wywala bezpieczniki. Masz 6 przewodów wychodzących z silnika - 3 czerwone ( początki uzwojeń ) i 3 czarne ( koniec uzwojeń ). W gwieździe obojętnie które pary ( początki czy końce uzwojeń ) zewrzesz a do pozostającej pary podłączysz zasilanie trzy fazowe...
Dla silnika trójfazowego ważne jest dostarczenie trzech faz a topiki nie zawsze chcą się przepalać razem - zazwyczaj spali się jeden i silnik męczy się na dwóch fazach aż popali uzwojenia i wtedy spali się drugi topik. Uważam że topik zabezpiecza ale instalację przed skutkami zwarcia w silniku. W starych maszynach gdzie stosowano topiki w obwodach silników...
Mieczysław ma racje najlepsza metoda to obejżeć uzwojenia ale najpierw bez rozkręcania całego silnika możesz zrobić pomiary omomierzem na jego tabliczce znamionowej czy uzwojenia mają ciąglość. Dobrze jest przy tej okazji sprawdzic czy nie ma zwarcia do korpusu silnika ..jeden przewód omomierza do korpusu a drugi do poczatków lub końców poszczególnych...
Dzień dobry Państwu, mam problem z rozwiązaniem zadania 33 i 34 które umieszczam poniżej Poprawna odpowiedź do zadania 33 - D Poprawna odpowiedź do zadania 34 - C https://obrazki.elektroda.pl/9789222100_... https://obrazki.elektroda.pl/8002666300_... "W tabeli zamieszczono wyniki pomiarów kontrolnych rezystnacji uzwojeń...
Jest to połączenie w gwiazdę. O.K. (dopiero teraz trafiłem na ten temat). Zwróciłem uwagę na podłączenie hamulca dynamicznego. Obecnie podczas hamowanie są szeregowo połączone (wraz z kondensatorami) wszystkie uzwojenia: U, V, W. Wg mnie (podczas hamowania) szeregowo z kondensatorami powinny być podłączone tylko uzwojenia: U i W , czyli na stałe zwarte...
przekręciłem pokrętło na zakres 20 omy i zmierzyłem każdą parę przewodów , rezystancja wynosi na tym zakresie 0,01 na trzech parach przewodów. Na pewno 20 Omów? Może kiloomów? rezystancja wynosi na tym zakresie 0,01 na trzech parach przewodów. Herezja! To było by pełne zwarcie i ,,zabezpieczenia zadziałałyby natychmiast." Chyba jednak dalsza dyskusja...
No i właśnie to mnie zastanawia, bo przy trzech fazach i tak spora część sinusoidy będzie nie obciążona. Nie, będzie obciążona zawsze. Zwarcie wyjścia mostka prostowniczego sprawia, że zwarte są wszystkie jego wejścia. Wtedy całość, pomijając napięcia przewodzenia diod, wygląda jakbyś 3 dławiki podłączył do sieci w układ gwiazdy z punktem wspólnym...
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Jestem spokojny i tlerancyjny, ale chyba mnie krew zaleje jak będziemy mieli takich fachowców w UE. Nie będę pisał referatu. Myśl człowieku, jak będzie przepływć pole elektromagnetyczne...
Jeżeli przejście ( jakaś rezystancja kilka kilkanaście omów) jest między A1 A2 i odpowiednio między B1 B2 i C1 C2 i te rezystancje są zbliżone to jest duża szansa, że to silnik trójfazowy. Można wtedy po zmierzeniu stanu izolacji każdego uzwojenia do obudowy i pomiędzy trzema uzwojeniami i jeżeli przy napięciu pomiaru 500V wyjdzie 1Mohm lub więcej spróbować...
Witam, zwracam się do Was o pomoc w rozwiązaniu problemu, który powstał stosunkowo niedawno. Wczoraj podczas rutynowego użytkowania odciągu wiórów marki PANSAM urządzenie przewróciło się uderzając o podłogę. Podłoga nie jest twarda - gruba warstwa linoleum na betonie. Całość amortyzuje upadki i na samej obudowie zarówno silnika, jak i odciągu nie ma...
Sterowniki silników BLDC najczęściej mają formę gotowych układów scalonych. To dlatego, że liczba zadań realizowanych przez taki układ jest naprawdę spora: -detekcja położenia wirnika poprzez pomiar napięcia na fazach lub na wyjściu czujnika hallotronowego, -załączanie faz z odpowiednią polaryzacją (stan niski/stan wysoki) w bardzo krótkim czasie, -kontrola...
zwarcie uzwojeń spowoduje po prostu ograniczenie pracy prądnicowej do jakiejś minimalnej mocy, przez co będzie nie będzie ani hamował znacząco, ani przyśpieszał. Aż w końcu odparują uzwojenia. Każde uzwojenie ma ograniczoną pojemność cieplną, a w silniku BLDC masz magnesy stałe. Gdzieś energia musi być odebrana, na zwarciu pójdzie w uzwojenia i przewody....
Witam z moje pytanie wzięło się stąd : Zatem do każdego uzwojenia doprowadzamy inną fazę. Do obudowy silnika podłączamy przewód ochronny, żeby nie popieściło w razie czego. Natomiast od drugiej strony wszystkie uzwojenia łączą się w jednym punkcie, do którego doprowadzamy przewód neutralny, prawda? To ostatnie zdanie nie jest do końca prawdziwe, ponieważ...
Z silnika wychodzą trzy przewody (dwa zielone i zielonożółty V1 U1 W1). Jeden zielony (V1) jest zmostkowany z zielonożółtym(W1) (zwora w kółku czerwonym). Przewody nie są nigdzie dalej podłączane. Natomiast drugi zielony(U1) podłączony jest z niebieskim który idzie tylko na cewkę stycznika (A1 zdjęcie stycznika). Cewka jest na 230V. Jak rozumiem jest...
Witam ! Przeważnie uzwojenia silników trójfazowych z sześcioma wyprowadzonymi przewodami są wyprowadzone tak: 1 - 5 2 - 6 3 - 4 lub 1 - 6 2 - 4 3 - 5 nie 1 - 4 2 - 5 3 - 6 Wybijanie bezpiecznika może być spowodowane nie tylko uszkodzeniem silnika ale i brakiem jednej z faz lub uszkodzeniem stycznika. Pozdrawiam. Stefan
Witam. W puszce połączeniowej musisz mieć dwa rzędy śrub po trzy sztuki w rzędzie. Zwierając je w odpowiedni sposób uzyskujesz połączenie w trójkąt lub gwiazdę. Silnik w połączeniu w trójkąt ( połączenie śrub w puszce jednej z górnego rzędu z jedną z dolnego rzędu powtórzone trzy razy ) silnik pracuje przy napięciu 220-240V, przy połączeniu w gwiazdę...
W żadnym przypadku uzwojenia nie zwieraja sie z masą to widoczna ingerencja jakiegos "fachowca". Po pierwsze zobacz na tabliczke znamionowa silnika czy zeczywiscie ma rozróch na gwieździe a nie przypadkiem gwiazda na zasilanie 400V a trójkąt 230V albo przypadkiem nie jest to silnik dwu biegowy. i I sprawdź Miernikiem czy cewki nie maja zwarcia do masy...
Kolego Bronek, jak przeczytałbyś od początku to wiedziałbyś ze tutaj żaden silnik nie ma chodzić, Napisałeś w temacie silnik 5.5kW - narazie czytać potrafię. w przykładzie jak napisałem wcześniej wartości nie maja nic wspólnego To zmień przykład żeby się kupy trzymał. teraz impedancja pętli zwarcia: uzwojenie transformatora to 0.03Ohma i rezystancja...
Silnik klatkowy ma przez cały czas pracy zwartą klatkę w wirującym polu magnetycznym stojana. i to mu nie przeszkadza. Po odłączeniu napięcia sieci trójfazowej i podłączeniu niskiego napięcia stałego /25 - 30 V dla silnika 1,1 kW/silnik traci obroty będąc prądnicą ze zwartą klatką, dzięki temu natychmiast hamuje a wirnikowi nic się nie dzieje, gdyż...
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
Mamy maszynę synchroniczną w stanie zwarcia: zasilamy wzbudnik tak, że płynie w nim prąd znamionowy, silnik napędowy połączony wałem z generatorem trójfazowym obraca się ze znamionowymi 1500 obr/min, w obwodzie twornika płynie prąd. Do tego momentu wszystko jest jasne. Kiedy obniżymy wspomnianą prędkość obrotową do zera, przez pewien czas prąd w uzwojeniu...
Aaa rozumiem już, termik nie zabezpiecza przed zwarciem tylko przed przeciążeniem, ale wyłącznik silnikowy zabezpiecza przed zwarciem i przed przeciążeniem. Dobrze myślę? Dokładnie tak, dlatego w parze z termikiem należy stosować dodatkowe zabezpieczenie zwarciowe (np. topiki lub wyłącznik nadprądowy), natomiast wyłącznik silnikowy może "zabezpieczać"...
Przełącznik gwiazda-trójkąt (ang. star-delta starter A odpowiedzi na zadane pytania znajdziesz w podręcznikach do elektrotechniki do ZSZ. Minimum wysiłku. Chociaż podobno teraz czytanie męczy. Zamknąć ten dział - teraz wszytko można znaleźć w googlach.
Możemy dojść do tego samego wniosku ale nie koniecznie dlatego że jeżeli zwarcie będzie np. po pierwszym zwoju to pomiar rezystancji niewiele da. Indukcyjność mierzy się miernikiem indukcyjności lub multimetrem z funkcją indukcyjności. Mierzy się każde uzwojenie z osobna po odłączeniu od zasilania. Indukcyjności powinny mieć podobne wartości i powinny...
W układzie trójfazowym musisz mierzyć moc czynną (watomierz), prąd fazowy i cos fi. Brak podanej sprawności, można przypuścić że pobór mocy nie powinien przekroczyć 1800W. Proponuję sprawdzić na początek kondensator pracy 30µF. Przypuszczalnie utrata pojemności lub założony większy. Ewentualnie może być podłączony nieprawidłowo (pod uzwojenie pracy...
Pierwsze co bym zrobił, to rozmontował zaciski silnika i dokładnie oczyścił przewody. Kilkanaście razy problem tkwił w zaśniedziałych przewodach. Jak będziesz miał rozmontowany mostek to możesz sprawdzić omomierzem każde uzwojenie i czy nie ma między nimi przebicia. Warto jeszcze zwócić uwagę na to czy rezystancja poszczególnych uzwojeń jes taka sama,...
Jak pisałem jedno uzwojenie jest na 900( na tabliczce 3 zaciski). Drugie jest połączone tak(dochodzi kolejnych 6 zacisków): http://images32.fotosik.pl/201/f5be95eb6... Wyrzucanie bezpieczników może byc spowodowane zwarciem w uzwojeniach silnika, przebiciem izolacji do pakietu, dużą mocą w stosunku do zabezpieczeń, zamienionymi końcami uzwojeń....
Faktycznie ,po rozebraniu okazało się, że nie ma dostępu do wszystkich końcówek uzwojeń . Trzy początki uzwojeń są razem zwarte i nie da się ich rozdzielić. Pozostaje tylko prostowanie trójfazowe na wspólny kondensator. Dmuchając z bliska na śmigło lub rozkręcając je palcem mogę uzyskać około 10V napięcia stałego na małej pojemności kondensatora nieobciążonego...
Dziękuję wszystkim za pomoc:D Konsultując z moim znajomym elektrykiem doszedłem do następujących wniosków: -220/380 oznacza ze uzwojenia cewek silnika sa wykonane na napięcia 220 V natomiast silnik może być zasilany z sieci 380V. Czyli aby uzyskać napięcie z sieci 380V o wartości 220V należy taki silnik połączyć w gwiazdę. Połączenie w trójkąt skutkuje...
Mam problem bo mam silnik trójfazowy, z którego wychodzą 4 kable Silnik oczywiście jest na 380 lub 400 V ? Panowie, nie można tak podchodzić do sprawy bezpieczeństwa! Jeżeli wyprowadzenie kabli wykonywała osoba o "minimalnym pojęciu!" to obudowa silnika musi być połączona przewodem ochronnym "PE" (kolor żółto-zielony). Można to sprawdzić omomierzem,...
Generator wytwarza 4,5 KW mocy w układzie trójfazowym(400V) co daje po 1,5KW na każde gniazdo w przypadku korzystania z układu jednofazowego(230V), podłączając 1,4 KW do układu jednofazowego to pomijając prąd rozruchowy zbliża się Pan do maksymalnego obciążenia urządzenia po dotarciu, natomiast dodając prąd rozruchowy bez wątpienia przekracza Pan maksymalne...
Ponieważ silnik jest trójfazowy falownik sprawdzi się jak najbardziej. Potrzebny będzie taki, który zasilany z sieci 230V na wyjściu da 3x380V. Może być taki jak tu:https://www.joom.com/pl/products/5d78... Pamiętać trzeba o jednym: silnik może mieć uzwojenia połączone w gwiazdę lub trójkąt. Przy połączeniu uzwojeń w gwiazdę zasilanie...
Kol. Maly - kol. Dolce pyta o silnik trójfazowy (przynajmniej o tym jest ten ruski opis) a nie jednofazowy kondensatorowy. Chyba że to silnik jednofazowy dwubiegowy, wtedy masz rację. Zmiana kierunku wirowania jest narysowana na tych schematach - służy do tego przełącznik przełączający kondensator do jednego lub drugiego przewodu zasilającego. Wyłącznik...
A od kiedy to 70 volt daje alternator? Normalne w generatorze z magnesami stałymi. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Normalne, po podłączeniu regulatora napięcie jest mocno odkształcone, nie ma jak tego mierzyć zwykłym miernikiem. Na wyjściu z regulatora do obwodu...
Witam musiałem szybko zareagowaćna te niesłuszne spostrzeżenia kolegów jakie napiencię miendzyfazowe wynosi u nas 220V Bzdura totalna a wienc 380 V to napiencię miendzyfazowe które silnik po połączeniu w trójkąt dostaje na poszczególne cewki uzwojenia a przy połoczeniu w gwiazde prosze panów cewki silnika zasilane są 220V te zworki na tabliczce własnie...
Gdy silnik z uzwojeniami (o Un=230V)połączonymi w trójkąt i podłączony do napięcia miedzyprzewodowego 400V gdy wał nie jest obciążony mechanicznie (czyli poślizg jest bliski 0) to nic mu się nie stanie i będzie pracował jak transformator separacyjny o współczynnik mocy, cos φ. To nie jest prawda, silnik uszkodzi się niezależnie czy będzie pracował...
Ale dla mnie wciąż największa zagadką zostaje sterowanie. Czy możecie zamieścić jakiś schemat i linki do podzespołów, których należałoby użyć? Ale taki dla laików! Który kabelek połączyć z którym. Nie wiem, jak bardzo żarliwym laikiem Kolega jest - może wystarczy? :) https://obrazki.elektroda.pl/9024510400_... Pytanie zasadnicze, czy...
Czyli na "pomoc" oryginalnej baterii nie mogę liczyć. Szkoda. Ja nic takiego nie napisałem. Nie zrozumieliśmy się - miałem na myśli, że nie wykorzystam istniejącej elektroniki baterii, skoro steruje nią komputer. No właśnie te pakiety też są solidną pozycją, ale nie znam marek i będę musiał zobaczyć jak to finansowo wychodzi. A wracając jeszcze do...
1 - Pomierz rezystancję przewodów - każdy z każdym. 2 - zdejmij jeden z dekli czołowych. Otwórz silnik i sprawdź ile ma uzwojeń. Podzielne przez 3 (3,6,9,12) - trójfazowy. Dwa lub cztery - jednofazowy. 3 - Bez tabliczki - nie podłączaj go. Nawet po wskazaniu, ze jest trójfazowy. Wcale nie tak dawno, w Polsce było napięcie trójfazowe 220V. Z tego okresu...
Grzałkę na przebicie do obudowy sprawdzałem tylko multimetrem, a dzisiaj zaraz sprawdzę miernikiem rezystancji izolacji podając 500V DC. Edit: Grzałka na przebicie do masy więcej niż 2000MΩ. Czujnik temp. wody NTC 13kΩ w temp. pokojowej. Elektrozawór "AQUA Stop" otwiera wodę zasilony niezależnie. Myślę o tym czujniku zmętnienia, a nie ma jak...
Może to być wina np magnesów na wirniku? Magnesy, jeżeli są, to chyba dla wspomagania magnetyzmu szczątkowego przy rozruchu. Po tym strumień magnetyczny pochodzi od uzwojenia wirnika. Jest pytanie o stan tego uzwojenia. Czy np. nie ma zwarcia międzyzwojowego? Czy masz jakieś dokumentacje agregatu, regulatora? Dodano po 20 Takie dane regulatora znalazlem:...
alikatek napisał: Bez obciążenia (z gołym wałem) silnik 3.5kW wystartuje z tym "rozruchem" Nie,ponieważ: alikatek napisał: L1-N L2-N L3-N jest 9ohm Za duża rezystancja uzwojeń generatora by sprostać prądom rozruchowym silnika 3,5kW. Został zastosowany "rozruch" oparty o 3 rezystory 47R/25W zwierane stycznikiem po około 4 sekundach. Silnik wystartował...
Stara blokada prawdopodobnie zrobiła zwarcie i uszkodziła pierwotny moduł. Do sprawdzenia również grzałka pod kątem przebicia. Ona też mogła dopełnić dzieła. Oznaczenie starego modułu EBR 805788 zamiennika EBR 78533703 Moduły raz pasują, a raz nie. na forum wyczytałem że to jest silnik trójfazowy Ta pralka NIE MA silnika. Nie ma paska. Ma tylko układ...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
W miarę krótko i zwięźle: 1. Dławik trójfazowy 6kV w obwodzie stojana, zwierany po rozruchu 2. Rezystor rozruchowy zwierający uzwojenia wirnika w czasie rozruchu, o odpowiednio dobranej rezystancji (jeśli uzwojenie wirnika nie będzie zwarte w trakcie rozruchu to ulegnie przebiciu, jeśli będzie zwarte całkowicie to nastąpi tzw. efekt bodajże Goergesa...
zmyliło mnie to 220 na tabliczce znamionowej, siły niestety nie mam Sieć trzyfazowa 220 V, została w Polsce zastąpiona siecią 380 V, już w latach 80-tych. Silnik został kiedyś, przez kogoś przerobiony i obecnie może pracować tylko w normalnej sieci 3x400 V. Gdyby nie został zmodyfikowany i przezwojony na stałe, do tych wolnych śrub, które obecnie są...
Witam ponownie, załączam zdjęcia tabliczki znamionowej oraz zacisków. Zaciski wyczyszczone z zaśniedzeń. Silnik leżał przez kilka lat nieużywany, przedtem nie wiem czy działał, czy był odłożony z powodu awarii. Testy przeprowadzane są na gołym silniku, bez obciążenia. Pomiary przeprowadzane za pomocą multimetru, zwarcie z masą mierzone na przejściu...
jest tam silnik trójfazowy sterowany tym układem To wynika z istoty samego układu. szarpie i tyle jakby nie miała siły Bo zabezpieczenia wyłączają silnik. silnik raczej sprawny (na oko jak nowy uzwojenie wygląda idealnie) Na oko to niestety chłop w szpitalu skonał. A może ktoś wie do czego jest ta zworka na samej górze? Zdjęcie modułu z 2 stron mogłoby...
Przedstawiam taki wrak generatorka z prądnicą trójfazową, nie będę go odbudowywał i aktualnie służy mi tylko do poszerzania wiedzy na ten temat. Generatorek jest produkcji made in China i już mocno rozszabrowany, ale po oddzieleniu od nieodpalającego silnika spalinowego i sprzęgnięciu z szybkoobrotową wiertarką Makity- jeszcze dycha i wygenerował około...
To jest silnik z uzwojeniem Dahlandera, wygląda na dwubiegowy. Jeśli nie ma nigdzie informacji na nim, trzeba pomierzyć rezystancje pomiędzy wszystkimi przewodami. Obstawiam że przy przełożeniu zasilania na te wolne przewody zmienią się obroty. Prawdopodobnie ma uzwojenia skonfigurowane w gwiazdę- pojedyńczą lub podwójną, zależy gdzie podasz napięcie....
Witam, wywołano mnie tu "do tablicy", więc 'przyniosłem' tu to, co autor tego tematu otrzymał ode mnie - odpowiedziałem tam wyjątkowo - na PW: Zapis na tabliczce znamionowej wszystko wyjaśnia: http://obrazki.elektroda.pl/8671584000_1... podane tam dane dla częstotliwości napięcia sieci 100Hz implikują, iż jest to silnik zaprojektowany...
Między uzwojeniem wzbudzenia a wyjściem prądnicy widać 2 mostki prostownicze. Jeden jest przy prądnicy zaś drugi w regulatorze napięcia. Ten przy prądnicy znajduje się prawdopodobnie w wirniku i służy do generowania prądu magnesującego /wzbudzenia/ wirnika. Dzała to w ten sposób/opisuję w uproszczeniu/, że stojan obracając się w polu magnetycznym stojana...
Powodem jest zbyt duża wartość impedancji pętli zwarcia. Ja tam nie widzę żadnego zwarcia ani miejsca dla niego. Woda to nie jest jakiś wybitny przewodnik. Konduktywność wody pitnej jest 2.5 miliarda razy mniejsza, a deszczówki ze 40 miliardów razy mniejsza niż miedzi. Uzwojenia są zaizolowane, wręcz wodoodporne. Kontakt z wodą w tak krótkim okresie...
Aktualnie stosuje sie układy energetyczne typu TNC-S, są to układy pięcioprzewodowe, trzy przewody fazowe "L", przewód neutralny "N" (podłączony do punktu, w którym są zwarte trzy początki przewodów w układzie połączeń silnika w gwiazdę) i przewód ochronny podłączony do obudowy sinika, lub układy typu TNC - czteroprzewodowe, w których są trzy przewody...
Typowa konstrukcja małej spawarki trójfazowej jest taka, że dwie fazy wchodzą na uzwojenie transformatora (i jest to transformator o specjalnej konstrukcji, trójkolumnowy, który wytrzymuje długotrwałe zwarcie na obciążeniu), trzecia jest niepodłączona, przewód zerowy też, uziemiający do obudowy spawarki; napięcie na wtórnym może przekraczać 60V (nie...
Otrzymamy ale przebieg będzie koślawy. Wysoce ,,inżynierskie" określenie :D . Faktycznie jedynym ratunkiem, by coś z tego było, (mini elektrownia wodna) jest (jak pisałem w #21), zwarcie pierścieni i budowa prądnicy asynchronicznej. Albo... :idea: :!: następujące rozwiązanie - rozłączyć połączenia stojana z połączenia trójfazowego (Δ albo γ)...
żle przewinięty silnik. Nie ma takiej możliwości. Źle przewinięty to może być niemowlak, z odparzoną w efekcie pupcią :( Silnik może być źle przezwojony. Co kolega ma na myśli z tą asymetrią faz? Odwrócenie wyprowadzeń którejś z cewek przy łączeniu sekcji? Przed laty pracowałem jako przezwajacz silników, jeszcze jako pracownik młodociany. Trochę tego...
Czy to jest typowy bezpiecznik S, czy wyłącznik termiczny? Po zastosowaniu C10 może być taka sytuacją że przy pełnym zwarciu napięcie mocno spadnie, natomiast bezpiecznik nie zadziała - należy sprawdzić. Co do rozłączania zasilania przez regulator to może to być powodem asymetrii obciążenia faz, można spróbować dociążyć pozostałe fazy. Co najwyżej awaryjnie...
No to teraz powiem tak: i tak i nie. To wszystko zaleszy od tego jak wykonalismy pomiar. Zalozmy taka sytyacje: mamy silnik 3-fazowy, ktory ma wyprowadzone na tabliczke znamionowa tylko 3 konce uzowjen, a pozostale 3 konce sa w silniku polaczone w gwiazde (czyli zwarte), tak ze nie mamy do nich dostepu bez rozbierania silnika. W takim przypadku czy...
:arrow: saskia #524 20 Maj 2014 12:52 W poście 496 nie pomyliłem symboli magnesów. A w #486 było: zawsze 4 magn. B oddziałują z A, i na wszystkie 4 działają takie same siły skręcające (obracające) ich osie w tym samym kierunku i w trakcie obracania siły pozostają tak samo ukierunkowane . To trochę dziwne z tym pomyleniem (czy brakiem pomylenia) magnesów,...
uzwoić silnik trójfazowy zewrzeć uzwoić silnik silnik zewrzeć uzwoić
klient poczty android czujnik temperatury renault kangoo testy akumulatorów
bezpiecznik tablicy rejestracyjnej 55pus płyta
Tryby regulatora piekarnika Amica K60600 Podłączenie Skytec ST-140 do komputera przez AUX