Witam.W załączniku schemat instalacji sterowania silnikiem oraz opis bezpieczników.
Dlatego napisałem...patrz wyżej. Zasada jest taka, sprawdzasz wszystkie parametry zanim rozbierasz:D
Witam. W zał. Schemat okablowania sterowania silnikiem MAZDA 323 1.5 16V (ZL). Opis podzespołów po polsku.
uszkodzony silnik brak zasilania na silnik brak masy Ludzie to maja problemy.Sprawdzałeś czy idzie prąd na silnik?
Popraw (oczyść ) mocowania altka bo może nie masowac z silnikiem.
Panewki na wale,powodem był zatkany smok olejowy a to zas się stało przez podkładki pod wtryskami to taki standard w tym silniku.
Ewentualnie najprościej w zegarach,ewentualnie pin "1 M" od strony komputera,ewentualnie podałbyś typ silnika bo stąd nie widać co masz pod maską.626 z tego roku miała tylko cztery silniki.
Nie powinien, lecz jeśli zębatka zblokowała się z wieńcem koła zamachowego - to i może. A na marginesie: Z tym holowaniem lepiej nie przesadzać, dopóki nie ustali się przyczyny nieuruchamiania się silnika!
Układ pinów w Twoim aucie jest typowy tj: zawiera piny GND (masa), B+(zasilanie) oraz MEN (linia komunikacyjna).Na stronie http://reverseengineering.road2.me/diagn... znajdziesz więcej informacji na temat diagnostyki MAzdy.
czy dobrze rozumie ale komp ten syglał musi pobierać Źle rozumiesz, komputer sygnały sterujące wtryskami sam generuje na podstawie parametrów z innych czujników, jeśli steruje trzema wtryskami a jednym nie, kabel sterujący i zasilający są sprawne na całej długości to pozostaje uszkodzenie drivera sterującego sygnałem kluczującym wtrysk czyli usterka...
Jaki silnik.
Problem z którymś przewodem masowym na silniku/skrzyni biegów.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... Schemat nadaje się też do silnika FP.
Silnik Mazdy, z daleka widać japońskie śruby. Rozrząd raczej na kołach zębatych. To nie jest silnik samochodowy. Wtrysk pośredni więc konstrukcyjnie zacofana jednostka jak na zastosowanie przemysłowe.
Błędy to nie wszystko. Jest coś takiego jak parametry rzeczywiste i tam szukaj anomalii jeżeli wiesz na co patrzeć i jak powinny wyglądać parametry tego silnika.
A jakieś dodatkowe efekty są? Np. dymienie, odgłos silnika, itp?
Od kilku tygodni, szczególnie przy dodawaniu gazu, ale nie zawsze, słychać odgłosy dzwonienia/brzęczenia? Macie pomysły? Mamy! Na początek stetoskop i ustalić miejsce, z którego dochodzi brzęczenie. Sprawdzić stan poduszek silnika.
Rocznik, moc silnika?
Wie ktoś z jakim momentem dokręcamy korbowody w tym silniku?
To też odpada bo sprawdzałem obrót wału gdy miałem zdjętą głowicę. Tłoki dochodziły i wracały wszystkie w te same punkty, więc wał "się nie skręcił". Jakieś inne pomysły, mniej radykalne nie wiążące się z wymianą silnika?
Zawory podciśnienia nic nie mają do rozruchu silnika.
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Jeśli pozycja koła wzgl. wału ma znaczenie, fabryka stosuje asymetryczne otwory montażowe. Obecnie koło i wał są wyważane osobno, jako niezależne masy wirujące, dotyczy to silników seryjnych.
szukam schematu do silnika mazda 626 2000cc D, comprex, 93 rok
Witam Mam pytanie gdzie mogę zdobyć instrukcję serwisową do tego silnika?
okazuje się,że jak kupie nowe pierścienie to wytrzymają max 80tys km(tak mówi mój mechanik) bez sensu...i co za 80tys znowu mam rozbierać silnik i płacić znowu.Koszty coraz większe sama robota 1300 plus części 650 plus 600planowanie głowicy ...taniej wyszłoby mi kupić nowy silnik,może ktoś z was ma jakieś namiary na dobre silniki do mazdy? wtedy mechanik...
Kontrolka akumulatora zapala się na czerwono, ale po zgaśnięciu silnika. Mazda CX-5 rocznik 2017. Mam problemy z zapalaniem (na przycisk, nie z kluczyka). Czasami jest tak, że po wciśnięciu zapalania auta musi minąć kilka sekund, aby się uruchomił. Pilot wariuje i raz zamknie auto, raz nie. Jakiś banał czy poważniejsza sprawa? Czytałam tu o alternatorach...
Tam są 2 czujniki z Hall effect. Jeden z czujników widzi, że coś blokuje szybę i włącza system bezpieczeństwa, i nie daje podnieść szybę. Czyli, jak dobrze rozumiem, odbiera impulsy i zestawia je z obrotami silnika? Myślałem, że te zabezpieczenia to pomiar prądu, który rośnie w razie zwiększenia obciążenia silnika.
Swiece, ciśnienie paliwa.
Czy parownik ma elektrozawór od ssania ? Zapodaj zdjęcie mieszalnika na kolektorze ssącym.
polecam zalać na gorący olej płukankę i zostawić na dwa trzy dni albo jeździć na niej kilka dni, pomoże Nie pomoże, lanie gęstszego oleju też nic nie da. 15W40 nic nie dał, tak jak pisałem przerabiałem temat. Już pytałem wymieniane były kiedyś podkładki pod wtryskami? Nie chcę Cię straszyć ale skończy się na grubym remoncie albo wymianie silnika.
Mam pewien problem otóż posiadam forda probe z silnikiem mazdy 2.5 v6 a w nim komputer, który został uszkodzony na skutek nieumiejętnych działań znajomego przy próbie podłączenia gazu prawdopodobnie został w nim uszkodzony tranzystor: http://obrazki.elektroda.pl/6034973700_1... tyle że mój zamiast oznaczenia poniżej K353 posiada K34Y....
Ostatnio wszędzie jest o nowych silnikach bo to jest bardzo klikalne i buduje nadzieję przeciwnikom ev. Ja takie rewelacje traktuję z uśmiechem. Silniki przez 100 lat ewoluowały do obecnego stanu bo jest to pewne optimum jeśli chodzi i trwałość, koszt budowy, emisyjność itp. Niech się Mazda skupi na elektrykach bo zostanie z niej tyle co zostało z Nokii.
To może inaczej, jest z nim komunikacja? Tester łączy się z sterownikiem silnika?
Jakie panuje podciśnienie w układzie na zimnym silniku, jakie na ciepły i jak długo zajmuje pompie vacum wytworzenie odpowiedniego podciśnienia na ciepłym silniku?
Dodatkowo , jakie jest napięcie na tej ŚRUBIE /chyba 10 -ka/ na alternatorze w czasie pracy silnika. Napięcie akumulatora w stanie spoczynku / po zgaszeniu silnika / mniejsze o 0,5V niż prawidłowe. Podmień / pożycz/ inny akumulator!
Witam wszystkich . Jak w temacie .
Mam pytanie , jakie są objawy rozregulowanych luzów zaworowych w Mazda 6 silnik 2,0 diesel 136KM ?
witam !Mam pytanie odnośnie silników w temacie ?Czy z zwykłego silnika 2.0 D da sie zrobić 2.0 d COMPREX poprzez przełożenie pompy wtryskowej oraz kolektorów.Proszę o opinie w tym temacie
Rocznik kod silnika?
nie wyobrażam sobie jak można wyjąć silnik nie odłączając akumulatora komputer sam się zresetuje i dobrze.
Podłącz kompa, parametry (live data) zobacz czy pokazuje prędkość silnika?
To jest problem z silnikiem.
O ile mnie pamięć nie myli to skrzynia powinna pasować ale, w skrzyniach od 1,3 do 1,6 były takie same dyferencjały ale inne przełożenia ,a w 1,8 i przełożenia są inne i dyferencjał jest większy i mocniejszy. Krótko mówiąc dyferencjał w skrzyni 1,5 może długo nie pożyć no i sprawa sprzęgła w 1,8 na pewno jest tarcza większej średnicy.
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
Ja robiłem to na aucie. Biorę zazwyczaj za takie coś 600-800 zł. Jak wyjmuje silnik to więcej. A od sąsiada to wiadomo, mniej. Ale robiłem tych silnikow już kilka i fajnie się je robi. Zwykły prosty silnik.
Strona ssąca i wydechowa tak samo 0,30 ciepły dla silników 120 i 101 konnych.
Dla wszystkich zainteresowanych, można zamienić takie silniki :)
Niech kolega sobie wyczyści masy obok poduszki silnika, i pod akumulatorem najważniejsza masa zasilająca sterownik silnika.
Emulator drugiej sondy to puder na syfa który stosuje się w wyłącznie przypadku niesprawnego katalizatora. Doprowadź instalację gazową do porządku zanim zarżniesz silnik.
Dziś opracowałem wideo w języku polskiem o nowem silniku Mazda. W innem języku, który ostatnio nie cieszy się dużą popularnościa, towideo ma prawie 700 tys przeglądów. Jestem ciekawy ile bedzie przeglądów w polskim [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Jak PD steruje napięciem ecu silnika
Z takim silnikiem to może być Mazda 929 lub jakaś " z serii B". Mogę podać dane techniczne (jakie świece , regulacje silnika) jednego lub drugiego modelu. jak znasz to podaj symbol silnika.
Gotowe. Możesz działać.
Spróbuj sprawdzić oporność czujnika temp.sterowania silnika
A jak myślisz, co do oleju się dostaje jak ten stan się zwiększa ? to że "upuścisz" to nic nie da ! za chwilę tam nie będziesz miał oleju tylko ON, i do wymiany silnik.
Migająca kontrolka DPF w maździe oznacza że auto domaga się wymiany oleju. Po wymianie testerem wystarczy powiedzieć sterownikowi silnika że jest wymieniony olej.
Witam, nie rozumiem pojęcia ecu. Sterownik silnika.
Zdjęcia mało ostre ale wygląda na kwarc 24Mhz.
Mozesz napisac jakie sa konkretne bledy w sterowniku silnika i w innych modulach
Tak jak w tytule szukam schematu komputera silnika Mazda 323F Ba 1.5 Z5. 1996 r. Komputer 3 pinowy. Taki jak na foto Chodzi mi o schemat z opisem przewodów. Potrzebuje obejść immo, gdyż chce podmienić komputer/ sterownik
Świece sprawdziłeś?
Po wyłączeniu silnika słychać trzy podwójnie piknięcia Jakie masz radio?
właśnie nie ma zero błędów w układzie silnika
Nie mam teraz schematu do tego wozu , on chyba zasila sterownik silnika.
To półsekwencja i nie da się dobrze tego zrobić na valtekach, Stag ma wprawdzie funkcję , która pozwala taki silnik zasterować sekwencyjnie i wydłużyć w ten sposób czasy wtrysku ok. dwukrotnie, ale po pierwsze trzeba kumatego w temacie gazownika, a po drugie i tak będzie znacznie gorzej niż na Pb . Wymiana wtryskiwaczy na szybsze konieczna : matric...
Kluczyk jest wyposażony w transponder do immo. Czyli szukaj w okablowaniu immo.
Jaki typ/model silnika?
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
A odcinałeś to zasilanie od sterownika?
autoas, pokaż sterownik silnika. One dają sie ładnie ominąc.
Rozrząd był sprawdzany przed włożeniem silnika.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Jak długo powinno utrzymywać się ciśnienie paliwa po wyłączeniu silnika ?
Czy w chwili braku mocy zapała kontrolkę silnika?
Spalanie stukowe jedyne co przychodzi na myśl.
co to znaczy dół silnika
Z ECU brak komunikacji. Cała reszta błąd komunikacji Can ze sterownikiem silnika.
Rocznik ? silnik ?
Jeśli nie ma impulsów zapłonu, to nie ma i impulsów wtryskiwaczy - niby co ma je kluczować?
Zobacz na okablowanie silnika.
Wężyki nie jest zatkane, tylko po włączeniu przy kierownicy nie słychać że pracuje pompką tylko wycieraczka. Tak niby niema napięcia na kable do silnika pompki...
Jak z masą silnika?
Jedz do gazownika to doleje nie jest to olej taki jak do silnika
Osprzęt Twój czy przekładałeś razem z osprzętem? Instalację gazową podłączałeś do nowego silnika?
Za bogato,jak nie paliwo to olej z silnika.
Pod maską to znaczy w komorze silnika.
Silnik odpowietrzony. Wszystko gra.
Schemacik ustawienia i kasowania luzów poniżej, może będzie pasował
Aha może przez to ze nie zdążył się silnik zagrzać?
Domyślam się że chodzi Koledze o sterownik silnika
m10x1.25 długość 38,35mm Ale sprawdz sobie zanim rozkręcisz mogłem się pomylić. Jest to silnik forda.
niema bezkolizyjnych diesli
Ok. Czy mógłbyś mi jeszcze napisać jaki powinien być maksymalny przepływ powietrza MAF przy pełnej mocy silnika
Mało danych MAZDA 6 (GG) 2.0 DI 1 Oznaczenie GMP 2 znak odniesienia 3 Śruba(y) ustalająca 4 Śruba(y) - urządzenie napinające 5 urządzenie napinające http://obrazki.elektroda.pl/8644850300_1... Jestem przy wymianie uszczelki głowicy. Głowica zdjęta. Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i...
W przypadku RF2A i RF5C słupek jest taki sam i nawet z tego co się orientuję to głowica jest też taka sama. Silniki te różnią się osprzętem. Nie wiem czy jest sens wstawianie RF2A zamiast RF5C skoro to te same silniki.
rocznik,typ silnika
Jaki silnik?
No raczej oczywiste, że po zatankowaniu - musi zmierzyć ile paliwa dolano, ale kiedy? Jak zamknę wlew? Jak uruchomię silnik?
mazda kontrolka silnika mazda schemat silnika kontrolka silnika mazda
nadajniki tmobile linux puppy głowica lexmark czyszczenie
Liczba zwojów cewki wiertarki PRCB 10 Celma Jak znaleźć stabilizator LM7812 w EAGLE?